Gestopt met de pil September 2009 Deel 5

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Loki09, 7 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Slaap jij eigenlijk nog wel JuJu?

2. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Veel peuterspeelzalen laten de kindjes pas toe vanaf 2,5 hoor! Dit is een zelfstandige psz en dan mag je zelf regels stellen en aangezien ze af en toe met moeite de groepen vol krijgen, hebben ze de leeftijdsgrens omlaag gezet!

De jongens blijven nu Bloomman thuis is, de ene keer thuis en de andere keer brengt hij ze zelf 's middags naar z'n moeder. Dan slapen ze daar en gaat hij met etenstijd daarheen. Eet met de jongens daar en gaat dan naar huis.
    Wil niet dat ze alle keren daarheen gaan, terwijl hij gewoon thuiszit...

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Te weinig maar niet slecht.

Kersje gaat tussen 21 en 22 de nacht in, gisteren wilde ze om 20.30 al de laatste voeding. Ik ga dan met haar mee (niet erg gezellig maar wel nodig omdat ik overdag gewoon geen rust heb). Ze wil dan rond 1 uur eten, om 4 uur krijgt ze standaard krampjes dus dan troosten, om 5 uur weer eten, om 6/7 uur weer krampjes, rond 9/10 uur weer eten. Voedingen gaan snel, 15 tot 30 minuten afhankelijk van krampjes of spugen.

Maar goed Druif is om 7 uur wakker dus tot 10 uur slapen heb ik niets aan ;) Dat vind ik wel anders dan bij Druif, lag ik zelf ook tot laat in mijnnest. Vanochtend stond ik kwart over 7 met een peuter te douchen en toen KErsje wakker werd had ik al de nodige huishoudelijke klussen achter de rug ;)

Maar ben wel heel erg moe als ik eerlijk ben, na het avondeten gaat het licht ook gewoon uit *bloos*

Meds en zwagerschap is meestal niet zo'n goede combi. FIjn dat jij en Ukman weer happy zijn :)

4. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Als ik je 1 tip mag geven; NIET DOEN!!!

Mijn menstruatie werd er veel heftiger van qua hoeveelheid bloed.
    Ik lag dubbel van de buikpijn tijdens mijn menstruatie, maar ook tussendoor.
    Heb 2x een spiraaltje gehad (voor en na mijn bevalling van Kyara) en beide keren super veel buikpijn gehad.
    Dacht dat het na een bevalling anders zou zijn, maar mijn lichaam accepteerde gewoon dat ding niet in mijn baarmoeder...
    Ik heb m de 1e keer 1.5 jaar gehad en de 2e keer maar 6 weken :)
    Zou het nooit meer doen en niemand ooit aanraden!

Maare, zoals jullie het nu doen klinkt niet erg veilig, dus als je echt nog geen 2e wil dan moet je toch aan de condooms ;)

5. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Ik zal het aan mn verloofde uitleggen hoe het werkt hahaha :p
    Hoe is het nu met jou meis?

@JuJu: oei da's wel weinig slaap idd. Hopelijk gaat je meisje wat langer slapen, zodat jij minder onderbrekingen krijgt ;)

6. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

psz: hier geef je je kindje op wanneer hij/zij 1 is en gaat vanaf 2 jaar er heen. Ik heb j net opgegeven en gaat pas wanneer de lijst toelaat. We zien wel. J zal dinsdagmorgen en vrijdagmorgen heen gaan. Ook kan je als je kindje er aan toe een derde ochtend.. maar laten we beginnen met 2. En als we maar 1 ochtend willen is dat ook mogelijk.

3de: als ik zwangerschap/bevalling over kan slaan, zou ik wel willen. Maar niet nu hoor haha..Gyn heeft al toestemming gegeven als we willen ivm zwangerschapsuiker. Hebben eerst gezegd komende 4 jaar niet, dus hij begon over pil, spiraaltje, operatie.. nou dat maar niet ben nog maar 27 misschien zeggen we over 5 jaar, wel willen er voor gaan, als de situatie het toelaat..

Maar ook heb ik zoiets van: heb 2 gezonde jongens, beide zijn de zwangerschap in die zin goed verlopen dat ik de goede termijn heb behaalt van bevallen, J week over tijd en kruimel 12 dagen te vroeg, maar niet extreem. J zijn bevalling is snel gegaan en als ik me onbewuste angst beter had mee omgegaan was kruimel ook sneller geboren van eerste wee tot geboorte..

Balen gewoon de bloeddruk en suiker.. Voor de 2de wild eik ook afvallen en was er mee bezig en dan blijk je sneller zwanger te zijn dan in gepland..we hadden zoiets we zien wel.. bij j duurde het ook een jaar, dus nu ook..niet dus.. Nee op dit moment ben ik happy en toch soms denk ik... een derde, zou in de toekomst wel leuk zijn en misschien wel een meisje...maar nu voor eerst happy met mijn prinsjes..

Uk;haai, moeten even iets afspreken?

potje: leuk die verhalen, J rent wel naar de wc, als hij bah zegt en ik hem vraag wil je op het potje.. dan moet zijn broek uit en gaat hij zitten, maar gebeurt nog niks.. maar ach hij is er al wel mee bezig.

LAris meid, hoe gaat het met je!

juju: dus druk met de kids zo.. Ik heb soms het gevoel dat ik redelijk alles onder controle heb/krijg. et of het altijd al zo is geweest.
    SMorgens gaan kruimel en ik samen rond half 8 naar beneden, flesje. Ik eten. J snurkt nog. Dan samen weer naar boven, kruimel in bed. Ikdouchen en ondertussen word j ook wakker. hij komt nog douchen of aankleden en dan samen naar beneden. Hij krijgt een broodje aan tafel. Ik zit er bij, samen kletsen. En dan verder zie ik wel hoe de dag loopt. Ochtend is meestal het zelfde.
    Alleen vanmorgen lag kruimel bij ons n bed, en toen man weg ging, heeft hij j ook bij ons gelegd. dus met zijn 3 en lekker verder geslapen. J hield kruimel zijn handje vast..

Juju: kan me voorstellen dat na het eten je lampje uit is.. Hier vaak ook zo.. vanmiddag zat ik op de bank tijdens fles te geven, te slapen..

Kruimel zijn eczeem gaat goed. Vandaag weer 4 dagen smeren en dan maandag, dinsdag en woensdag een pauze en dan weer 4 dagen smeren. Woensdag naar de kinderarts en moet ook met hem langs de huisarts.

Me moeder was vandaagbij de huisarts, hebben dezelfde. en de HA was niet uitgepraat over kruimel en j. Ze liet mij ook altijd erg merken hoe leuk ze j vond..ze vertelde een keer dat j vriendelijkste en leukste kindje van paktijk is.. Eerst dacht ik ach dat zeg je gewoon omdat dat misschien "hoort"maar mijn schoenmaker zeg dat ook steeds, cb elke keer weer en ze beginnen nu ook al bij kruimel..

Kruimel begint ook meer en meer te lachen..zo lief.. Af en toe een geluidje erbij..
    2 maanden alweer..tijd vliegt...

autostoel: wij hebben de maxi-cosi..priori.. Even zien hoe we het straks doen. Hebben een autostoel vanaf 15 kilo..staat op zolder. zitten net beetje met de switch dat kruimel over kan naar een gewone en j net nog niet.. maar bijna kan..dus dan zou het betekend dat we voor paar maanden een nieuwe kunnen kopen en vind ik ook zonde. Die van zolder is nieuwe en van vrienden gekregen, zij hebben hem ook kort gebruikt. Maar goed zover zijn we nog niet...Eerst zien hoelang kruimel in de maxicosi kan..liefst zolang mogelijk.. J was goed 11 maanden dat hij overging..

euhmm..nu ben ik de rest even kwijt...waar ik op wilde reageren

7. spikkeltje

dus geen spiraal advies..hmmm..ik vind het moeilijk..daar was waar ik aandacht..ik heb veel migraine bij de pil..dus nou ja maar de huisarts eens bellen.. advies was sowieso als ik spiraal wilde 12 weken te wachten na de bevalling...

En met huisarts heb ik afgesproken toen ze hier kwam om kennis te maken met kruimel, dat ik belde wanneer ik er aan toe ben..

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    hier komt een mirena, als ik ooit ga bellen ;)

heb zowaar 2 paar nieuwe schoenen voor mezelf gekocht, eeuwen geleden..

slapen: vannacht minde krampjes.. hoop dat dat af gaat nemen (zo zielig) Fijn dat kruimel zo goed gaat1

\sorry ff kort, ben aan het voeden en strax bezoek!

9. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Uk:
    Moeilijk als gevoel en verstand tegen elkaar ingaan! Maar, ik denk dat het nu belangrijker is dat jij eerst weer helemaal jezelf bent voordat je echt klaar bent en kunt genieten van een 2e wonder. En inderdaad, het risico met medicatie (ookal is de kans klein) zwanger worden zou ik ook niet willen nemen... Maar, als de wens wel sterk is, dan is dat wel een hele zure beslissing!
    Nu nog geschikte anti conseptie bedenken dus ;). Ik heb nooit anders gehad dan de pil dus kan je geen tips geven...

Juju:
    Inderdaad, dat er om 7 uur een klaar wakker mannetje naast je staat is wel een groot verschil ten opzichte van de eerste! Savonds vroeg naar bed is misschien niet zo gezellig, maar wel de enige manier om het vol te houden...

Nieuwe schoenen = leuk :D.

Spikkel:
    Wat weegt J nu? Het aankomen gaat nu nog maar langzaam he, kan me haast niet voorstellen dat hij voor Kruimel over gaat al toe is aan een 15 kg stoel! na het eerste levensjaar komen ze nog maar iets van 2kg per jaar aan toch...

10. spikkeltje

daaarom ook eerst zien en dan beslissen. J is ongeveer 11 en half kilo...

11. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    1) Nuva ring, maandelijke anticonceptie met cycluscontrole (bij mij viel dat ding er steeds uit... ;))

2) Implanon (hormoonstaafje in je arm) mag 3 jaar blijven zitten

3) Zoely, de eerste pil met lichaamseigen hormoon, dus minder bijwerkingen

www.anticonceptie.nl

Ik heb een ding op mijn bureau liggen hier op werk, waar deze 3 opties op staan :D

Manlief en ik hebben besloten dat na de geboorte van wonder 2 (hoop zooo dat een 2e kindje ons gegund wordt!!!) ik niet aan de anticonceptie ga.

De kans op 'zomaar' zwanger is hier erg klein (you know) en anders is het gewoon ment-to-be (zo denkt manlief er ook over).

Voor sterillisatie van manlief is het nog veeeeeeel te vroeg (hij is nu bijna 28 jaar) en ik wil nog wel een 3e baby :) dus zo gaan wij het doen in de toekomst (zoals we er nu over denken).

@ hier; dag 9 en nog steeds rood en bruin verlies en buikpijn...
    Heb de poli gyn & verlos al gebeld en de assistente gaf aan dat dit normaal is de eerste menstruatie na curettage.
    Mijn baarmoeder is nog wat van slag en is misschien met een grote opruiming bezig.
    Zou willen dat mijn lijf en cyclus weer normaal waren, maar ja, geduld lijkt weer het toverwoord...
    Ik heb geen geduld (meer) ;)

Zwaai meiden, op de wa beter mee te lezen en spontaan even bij te houden dan hier :)
    ik lees wel mee op zp!

Liefs,
    Laris

12. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Wat gaan Kersje en Kruimel lekker trouwens!!!
    En wat een lieve snoetjes :D
    Heerlijk, dat baby geluk!

13. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Larissa:
    Inderdaad, ik zou in jullie geval ook niet teveel doen als anti conseptie...

Hier straks ook maar eens serieus over denken hoe en wat...

Spikkel:
    Dat gaat J echt niet halen voor Kruimel over moet, dat geloof ik niet ;)

14. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Supergroeispurt ;)

Larissa dat tweede wonder komt er.. en misschien een derde wonder ook ;) Eerst grote schoonmaak.. dat zuigt behoorlijk, knuffel meis!

Zo bezoek ik weg. Overal appelsap en pannenkoeken.. dus eerst ff een dweil door het huis gehaal ;)

15. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Flink knakworsten voeren dan komt het misschien wel goed? :D

Hahaha lekker Juju ;)

Ik ben (was ;)) ook aan de poets. Dadelijk nog ff was vouwen/opruimen/ophangen en dweilen moet ook nog.
    Alles op zn tijd he ;)

16. spikkeltje

Het is 1 maart en was even nieuwsgierig hoe de meeting gepland is, wat, waar, hoelaat etc.

17. spikkeltje

We zien wel even hoe het gaat met de autostoelen..

18. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Stuur mijn schoonmoeder maar langs ;)

Er is op WA vast al afgesproken hoelaat we meeten :D (ik weet van niets in ieder geval).

19. spikkeltje

ik ook niet en uk ook niet..

20. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hahaha nee hoor er is niets besproken over de meeting verder ;)
    Dus roep maar!

Deel Deze Pagina