Gestopt met de pil September 2009 Deel 5

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Loki09, 7 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Hehe mijn banner is gemaakt op een cyclus van 26 dagen maar ik ga pas over 15 dagen testen hoor!

2. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Bloom; een hele dikke knuffel voor jou!!! Hopelijk gaat voor jullie het zonnetje snel schijnen (dat deed hij vandaag gelukkig buiten al..)

Larissa; ook voor jou een knuffel!
    Wat is jullie meisje een schatje zeg (filmpje FB) en ze kan zo goed kletsen.

Uk; Nog 15 dagen wachten spannend! En manlief zelfs wakker gemaakt hiervoor? En als het geen Lucky shot is dan toch niet meer proberen voorlopig?

JuJu; wat een mooie foto's van kersje! Wow... Ik vind de 3e, 6e en 9e foto's de mooiste, maar de andere zijn ook heel mooi.

Spikkel; wat heerlijk dat je de was al buiten hebt hangen, daar was het ook wel weer voor.

DeLi; lekker druk dus met werken, spruitje en het huishouden.. Ik kan me dit goed voorstellen ik vind het nu namelijk al druk zonder het werk gedeelte.

Loki; Ook een knuffel voor jou! Gelukkig alweer de 27 weken gepasseerd!!

Hier; Gister terug gekomen van een weekendje weg met de familie. Het was gezellig en mopje is ook heel lief geweest. Mijn szusje is voor het eerst mee geweest, zij en mijn broertje gaan een jaar met elkaar en vorig jaar zijn we niet weg geweest omdat mijn moeder ziek was. Wel even wennen met haar erbij want het is toch wel een apart type. (helaas apart in de niet zo leuke zin) Ze is totaal anders dan dat ik ben, ze is echt een beetje een jongensmeisje. Niet dat dat heel erg is, maar de manier hoe zij is wel. We gingen zaterdag even shoppen en wat drinken met zijn allen. In een kleding winkel zit zij de heel tijd te zuchten en hard te zeggen hoe lelijk alles is (schaam schaam). En zelf gaat ze dan kijken bij een fleece vest en dat vindt ze dan mooi (ik heb ook een fleece vest hoor, maar ik vind ze niet mooi is puur voor het wandelen en omdat het lekker warm is niet omdat het mooi is). Smaken verschillen natuurlijk maar dan nog hoef je dat niet op die manier te laten weten... Dus wel een beetje zitten ergeren. Ik vind haar ook totaal niet bij mijn broertje passen, maar daar zeg ik natuurlijk niks over. Manlief en mijn vader zijn het hier helemaal mee eens.

Maar even over het weekendje. Mopje heeft 2 keer met ons gezwommen het was super leuk. Wel gewoon in het babybadje want het grote bad vond ik te koud voor haar. De eerste keer zonder zwemband en de tweede keer met. Ik zet straks even een foto in mijn album. Verder heeft ze lekker geslapen in het campingbedje en is ze heerlijk vrolijk geweest.

Vanmorgen had ik scholing en is ze voor het eerst 4 uurtjes bij de gastouder geweest, ook dit ging goed. Ze heeft niet in bedje geslapen want ze moest heel veel huilen, maar later wel heerlijk in de maxi cosi. Flesje drinken ging goed, maar wel flink gespuugd. Verder weer vrolijk en nieuwsgierig.

Nu ligt ze voor het eerst in bed met de puckababy aan. Ze wilde niet gaan slapen terwijl ze super moe was dus gaan we het eens proberen hoe dat is. Ze slaapt nu heerlijk...
    's Nachts gaat het slapen heel goed ze slaapt sinds ander halve week door. Soms tot 6 uur en soms zelfs langer. als ze tot 6 uur slaapt wil ze daarna eigenlijk niet meer slapen maar dat vind ik niet zo fijn natuurlijk want dan is de dag wel erg lang. Maar ja dan ligt ze lekker bij mij te knuffelen ook heerlijk natuurlijk.
    Ik geniet echt zo van ons meisje!!! Ben blij dat ik nog een maandje lekker met haar thuis ben moet nu ook nog echt niet aan werken denken. Ze verandert ook zo erg. (VERLIEFD!! :))

3. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Er staan nieuwe foto's in mopje's album! :)

4. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

ik zo even spieken nienke..

Wel een geslaagd weekend, maar geen leuk schoonzusje..tja jammer dat ze dan alles afkraakt.. Zou ik niet eens durven..misschien alleen keer eerlijk me mening geven, maa rop een nette manier..

fleece vest inderdaad lekker warm.. en soms praktische..maar niet erg mooi..heb in de zwangerschap wle gedragen als "normaal" toen ik geen zomerjas wilde aanschaffen, want krijg toch een dikke toeter en in de herfstperiode...ook handig

Ja was is heerlijk droog geworden...alleen opvouwen.. heb ik nu minder zin in..

in de kruidvat staat een fietstoel voor achterop..dus dacht ook al gaat het morgen in...ik doe net als andere mensen ik ga gewoon vandaag kijken..dus kids in de wagen en wandelen maar.. half uurtje lopen..erg lekker, kom ik bij de kruidvat en zie alles wat in de folder staat al liggen..dus dan ook stoeltje.. nee dus.. ik vragen.. nee de folder gaat morgen in.. nou waarom ligt alles eral..nou het stoeltje gaat morgen pas verkocht worden..dus dan gaat dat alleen morgen in en nu de rest..euhm ja. nou dan kom ik morgen weer.Dus terug naar huis, zonder stoeltje..maar wel een lekkere wandeling en dacht ik kijk in dorp verder op.. is zo vaak dat ik te laat ben, we krijgen dinsdags eind van de middag folders en de leukste of waar het minst van is smorgens al weg..Dus man was al thuis dus kids bij hem gelaten en ik daar even heen. ja hoor nog 1 stoeltje.. nou die is voor mij:D:D... net op de fiets gemaakt, kan ik in ieder geval met J weer fietsen..hij wiebelt me te veel voor op het stuur..dus als kruimel het zover heeft dan gaat hij ook mee..

Hopen dat donderdag droog is, wil ik met j op de fiets naar peuterzwemmen, kruimel gaat naar opa..

5. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Nieke:
    Fijn dat het zo goed gegaan is! Mooi even kunnen wennen met 4 uurtjes en niet meteen een hele dag. Maar gelukkig nog een maandje thuis met je meisje. Geniet er van want die maand is voorbij voor je het weet, pff :(.

Lekker weekend gehad dus met een irritant schoonzusje ;). Iedereen mag dragen wat hij/zij mooi vind is mijn mening maar dan moet diegene wel ook de mening van een ander respecteren! Hard in een winkel roepen dat alles lelijk is, dat vind ik eigenlijk haast associaal...
    Fleecevesten zijn wel lekker maar echt mooi? Nee dat zeker niet... ;).
    Foto's zijn lief! Vond ze de zwemband fijn?

Spikkel:
    Hier ligt het ook altijd op maandag al in de winkels hoor, eigenlijk alles of het moet er ook echt nog niet zijn. Gelukkig heb je er nu toch 1 :). En een stuk lekker gewandeld met dit weer :p.

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Is dat een fijn stoeltje spikkel? Druif wordt te groot voor voorop.

Nieke fijn weekend geweest dus (ik vind dat soort opmerkingen in een winkel ook op zijn zachts gezegd vreemd) Mopje lekker gezwommen, ik ga straks kijken in je album! En wat fijn dat ze zo vrolijk en lief is, ik word helemaal gelukkig van je blije berichtjes :D

Loki haha ik zag je al haarbandjes kopen op FB.
    Ik vind 3, 6 en 9 het mooiste. Maar ik ga diegene vergroten dat ze op mijn schouder zit, die staat hier niet bij maar die vind ik geweldig. Deze drie komen in ieder geval wle in lijstjes te hangen :)

Uk spannend hoor, enne anders volgende maand herkansing ;)

Larissa wat zingt/praat jullie dame toch lekker!

7. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Haha ja heb weer een bestelling bij Maj's gedaan, komen al Mummels clipjes vandaan ;).
    Zoek alleen nog een simpel gehaakt mutsje maar we hebben nog even :D.

8. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    @ Nieke; wat zijn je berichtjes toch heerlijk positief en vrolijk :D
    Ik ga zo kijken bij de foto's van Mopje, leuk!

En je szusje klinkt inderdaad wat apart, jammer...

@ Loki; ga je echt van die haarbandjes met strik om Frummels hoofdje doen?
    Ik vind dat echt zo vreselijk ;) hahaha!
    Net een paasei zeg ik altijd...

Heerlijk het mooie weer he, word je helemaal vrolijk van (ook al kun je jammer genoeg geen lange wandelingen maken).

@ JuJu; ik vind foto 9 ook echt super mooi en lief!!!
    Prachtige foto's van Kersje en lekker naar baby massage dus :)

@ Spikkel; fietsstoeltje binnen dus, jippie!

@ Bloom; hele dikke knuffel voor jou, je bent sterk!!!

@ Uk; spannend :D

@ DeLi; alles combineren is nog best lastig he.
    Schrijft gewoon hier wanneer je zin en tijd hebt!

@ hier; drukke werkdag vandaag, nu lekker richting bed.

Liefs,
    Laris

9. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hahaha paasei :D ik ga ze wrs niet gebruiken als casual hoor, puur voor de shoot. Beetje idee van mummels foto (of hou je daar ook niet van?) bij mijn banner maar dan met een grote bloem. En 1 effe zijde bandje om te 'breken', die kale babyhoofdjes lijken zo groot op een foto vaak ;). Wil ook nog een gehaakt mutsje en heb los een grote witte roos en een fuchsia gerbera voor de 'aankleding'. Eens kijken of ik zelf een leuke shoot kan doen thuis op een fijn moment voor frummel :).

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hihi hier had de fotgraaf een assortiment aan bandjes ed meegenomen. Op het laatst mocht ze van mij wat proberen, maar dan met naturel kleurtjes ;) (zie de witte en de bruine). Maar ik vind zonder mooier. Hysterische mutsen (zoals die oaarse) houd ik dan weer wel van. Die had ik meteen uit de mand gevist hihi (en paars he, goede kleur ;))

11. spikkeltje

Juju: tot nu toe vind ik het stoeltje wel fijn.. Hij kan er lang in.. En ziet er ook mooi uit.. Makkelijk op de fiets te maken.

loki: Ja, maar kijk amper op internet eerst pas als we folders krijgen op dinsdagmiddag.. nou dan vis je vaak naast de boot...nu was ik even aan het neuzen.. dus dacht ga gewoon kijken.. maar dat onze kruidvat alles al verkoopt wat vandaag in gaat behalve dat stoeltje.. vind ik zo raar..dus dan maar naar een andere kruidvat en daar stond nog maar 1.. nou die is voor mij..

ZO nu douchen, hond uitlaten en dan vanmiddag met kruimel naar de huisarts, moest deze week even weer langs komen..morgen naar de kinderarts..

12. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik had dat soort foto's inderdaad al helemaal niet bij jou verwacht Juju :D. Schuld van de fotograaf dus ;). Dat bruine bandje vind ik echt vreselijk zo oudbollig :p. Die paars gebreide vind ik wel heel erg lief en dat mutsje van de laatste foto is fantastisch :D.
    Ik dénk dat ik ook voor een (zacht)paars mutsje ga. Heb ook een paarse bloem op de haarband. Mocht de babykamer dan echt paars worden, dan is het begin vast gemaakt he :p. Wat mooi staat verschild toch per baby en pose. We gaan het zien.
    Naturel vind ik ook heel mooi en puur hoor, maar daar hoef ik niks voor te kopen natuurlijk :p

Balen dat je de folders zo laat krijgt Spikkel, dan loop je bij goede aanbiedingen idd het risico dat je misgrijpt... Wij krijgen de folders altijd op zondag, zo hoort het ook vind ik.
    In het dorp waar ik werkte kregen de mensen ze vaak pas op donderdag! Dat was echt schandalig....

13. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Spikkel; lekker fietsen met J! Het weer is er nu goed voor, het zonnetje schijnt al.

Haarbandjes; ik vind het schattig voor de foto's maar om in te doen op straat vind ik het niks.

Ik las op nu.nl dat de ziekenhuizen de noodzaak van IVF gaan onderzoeken en dat er mogelijk minder IVF behandelingen gedaan gaan worden. Ze gaan kijken hoe groot de kans is op een spontane zwangerschap en als deze 30% of hoger is dan wordt er afgewacht. Ik snap dat ze de kosten willen drukken maar als je hierdoor heeeeel lang op een kindje moet wachten vind ik dit echt niet kunnen. Andere mensen die spontaan zwanger worden binnen een redelijk termijn kunnen zo veel kinderen krijgen als ze willen (ook mensen die ze eigenlijk niet verdienen) en mensen waarbij het moeilijk gaat mogen van geluk spreken als het na heel veel jaar lukt om 1 kindje te krijgen of uiteindelijk nog de MMM in te moeten gaan na zo lang proberen en veel verdriet. Ik vind het gewoon niet kunnen dat ze hier steeds weer over beginnen. Mensen gaan niet voor hun lol de MMM in. Ik vind het zeker goed dat ze goed onderzoeken waarom het niet lukt en als er een reële kans is dat het spontaan lukt dat je nog wat langer moet proberen maar anders niet. Bij ons is er ook een kans, maar hoe groot is die kans? En hoe lang hadden we dan nog moeten wachten op een wondertje? Het was misschien wel gelukt maar als we daar 10 jaar op hadden moeten wachten?
    Ik word hier gewoon een beetje boos van.

Maar geen gezeur het zonnetje schijnt lekker genieten vandaag. Maar eerst even stofzuigen en dweilen.

14. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    #3534 Omelet, 5 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2013
    Haha Loki daty laatste mutsje is van mezelf ;) Is grijs met roze bloem, gekocht voor bij het Lief jurkje :D
    De bruine bloem wilde zij heel graag. :D Goed ingeschat ;)
    Ben benieuwd naar jouw foto's!

Nieke ik las het ook. Het is een lastige discussie vind ik, juist omdat er veel emotie bij komt kijken en iedereen wel mensen kent die behandelingen (welke dan ook) hebben gehad en die je kindjes heel erg gunt.
    Echter, als er op de rollator van mijn oma bezuinigd moet worden snap ik de discussie en de kritische blik op dit soort trajecten ook wel. Wat dat betreft zal het nooit eerlijk worden vrees ik.

15. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Is dat grijs?? Mhh dan moet ik echt aan een bril ;) ;). Ik had het echt als een beetje lila-achtig ingeschat :). waar heb je hem vandaan? Heb gister wel een mooie site opgeslagen maar zonder voorbeeld-foto dus moeilijk te zeggen hoe ze irl zitten. Is de kleinste maat zeker?

Moeilijk Nieke, er moet overal op bezuinigd worden inderdaad maar het is altijd zo moeilijk te beslissen wat wel en wat niet rieel is... Maar inderdaad, iemand tig jaar aan laten modderen, dat moet zeker niet kunnen vind ik... Bezuinigingen zijn stom :(

16. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Ja dat is ook heel moeilijk en ik zou ook niet willen dat mijn oma niet meer naar buiten kan omdat ze zelf haar rollator niet zou kunnen betalen. Maar dan denk ik kijk eens eerst naar bijv. mensen die te zwaar zijn, roken, drinken, drugs gebruiken en kinderen willen en de MMM in gaan. Zorg eerst dat alle voorwaarden goed zijn waar je zelf iets aan kunt doen en als het dan nog niet lukt help mensen dan. Hier wordt ook al naar gekeken (te zwaar zijn) maar ik denk dat dat nog beter kan.
    Iets dat voor veel mensen zo vanzelf sprekend is (een kind krijgen) en voor een heel aantal niet moet je niet ontnemen op deze manier vind ik. Iedereen hier weet hoe groot een kinderwens kan zijn.

Ik zou ook niet goed weten waar ze wel op kunnen bezuinigen in de gezondheidszorg dat ligt gewoon heel moeilijk. Gezondheid is het belangrijkste wat een mens heeft en als je het niet hebt is dat verschrikkelijk. Er zijn niet echt dingen die vergoed worden en niet noodzakelijk zijn. Medicijnen gebruik je niet voor je lol, aanpassingen vraag je zelf ook niet omdat je ze leuk vindt, operaties worden gedaan omdat ze nodig zijn en ga zo maar door.

Het blijft dus moeilijk en er zal altijd discussie zijn en blijven. Ik vind het ook echt niet erg dat wij zelf dingen hebben moeten betalen voor onze behandeling, geen probleem. Maar er zijn gewoon mensen die het geld niet hebben om een behandeling te betalen en blijven hierdoor kinderloos terwijl hun wens net zo groot is als die van ieder ander. Dat vind ik verschrikkelijk. Maar ik denk wel dat het zo ver gaat komen in de toekomst.

17. spikkeltje

Gezondheid.. blijft moeilijk..

Op mijn schoenen wordt ook bezuinigd.. ze willen straks dat je 1 paar schoenen per 3 jaar krijgt.. ik krijg nu 1 paar per 15 a 17 maanden..15 maanden mag ik aanvragen en met 17 maanden krijg ik ze pas...Ook hier voor moet ik mijn eigen risico voor betalen.. want ik heel eerlijk mag zijn.. niet eerlijk vind.. dat is nu komend jaar 350 euro.. daar bij komt de eigenbijdrage boven op.. wat ik normaal vind om te betalen.. van 136 euro.. als ik straks schoenen ga bestellen, ben ik die 350 euro gelijk kwijt en telt dat maar bij dei 136 euro op.. 486 euro betalen.. zo krijg je dta mensen gaan uitstellen.. wat ik dus nu doe.. zodra ik weet eind van jaar dta mijn risico op is en hopelijk gespreid ga ik schoen bestellen anders niet..

Als kon.. liep ik vandaag nog de scapino in om schoenen te kopen...

18. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Blijft moeilijk inderdaad, wie heeft er wel en wie heeft er geen recht op en waarom.... Maar ik ben het ermee eens dat eerst werken aan optimale omstandigheden (overgewicht, roken ed) verstandig is. Maar, wie vergoedt de dieetiste dan weer? En de stoppen met roken pillen? ;)

Eerst eigen risico opmaken vind ik wel logisch. Op = op en daarna krijg je het gelijk vergoedt. Daar is eigen risico nu eenmaal voor en ik vind het ook logisch dat mensen daardoor 2x na gaan denken of het wel echt nodig is. Dit voorkomt misbruik. Maar is uiteraard wel weer zuur voor mensen die gewoonweg minder hebben en daardoor in de problemen komen....

Mummel wil even haar zomerschoenen showen, daar was het vandaag wel weer voor (in combinatie met een dikke maillot nog ;)).

Heeeerlijk dit weer, ben er echt aan toe :D

19. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Volgens mij is Mummel erg blij met haar schoenen! Ze zijn ook leuk!

Hier druk aan de poets, heerlijk met de muziek aan en de deur open. Wat is het toch fijn als de zon er weer is meteen meer energie!
    Snel weer verder want mopje ligt heerlijk te slapen (voor de tweede keer vandaag :)) Het gaat echt beter met slapen. Vanmorgen weer een uurtje heerlijk geslapen en zelfs zonder te huilen in slaap gevallen en nu weer.

20. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hahaha ja Mummel is altijd reuze blij als ze schoenen mag passen ;) Dan rent ze als een bezetene door het huis heen :p

Super dat het slapen zo goed gaat! Fijn ook om dan even je handen vrij te hebben voor de poets ;)

Deel Deze Pagina