Gestopt met de pil September 2009 Deel 5

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Loki09, 7 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ahh Loki superleuke scvhoenen! En vooral superleuke Mummel haha, heerlijk.

Nieke fijn dat het slapen zo goed gaat!

Zorg: Tja en wat doe je met mensen met schildklierproblemen die daardoor te zwaar zijn? Of met PCOS? Waar leg je de grens? En roken.. hoe ga je dat controleren? Idem met drankgebruik.

Het zijn gewoon ethisch lastige vraagstukken die niet een twee drie te beantwoorden zijn. In hoeverre is een kinderwens heilig? Hoe ver gaat je recht op voortplanting en wat zijn je plichten?
    Ik ken genoeg mensen die gerookt hebben tijdens de zwangerschap of (naar mijn maatstaven) echt niet geschikt zijn om een kind op te voeden. in hoeverre kun je zeggen: jij mag wel en jij mag niet? Wie kiest wat geschikt is.. ik vind het heel lastig.

Be heel blij dat Nieke en DeLi een kleine in hun armen mogen houden en dat het mijn buurvrouw in deze straat na al die jaren toch gelukt is, echt ik gun het met heel mijn hart. Maar goed daar tegenover staat een ander gezin wat ook een kind heeft waarvoor ik mij hart vast houdt, en kenissen van ons waarbij gedurende de zwangerschap gewoon gerookt is. Tja, het is niet eerlijk en waar leg je de grens, wie gun je wat en waarom.. Supermoeilijk.

Spikkel dat zijn dure schoenen zeg, wow!

2. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Thanx Juju :)

Na mijn 3e gefrustreerde poging tot het uitzoeken van een perfect geboorte kaartje, ben ik hem maar zelf gaan ontwerpen :). Had me zo voorgenomen dit níet te doen (vriendlief kent geen photoshop dus ik zal hem zelf moeten afwerken na de geboorte....). Maar, het begin ontwerp is al zo gaaf, ik ga het toch doen! :D:D:D
    *Oef, waar ben ik aan begonnen*

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Haha succes!
    Ik ben op zoek naar een betaalbare niet-glimmende zomerjas voor Druif. Succes aan mezelf ;)

4. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Zomerjassen = ellende ;) Nog erger dan zelf geboorte kaartjes ontwerpen :p
    Hier ook nog geen... Ze past die van vorig jaar nog nét en heb een spijkerjasje + bodywarmer dus we kijken rustig even verder... ;)

5. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    @ Juju

;)

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Oh ja sorry, ik heb me rotgezocht naar dat mutsje dus niet echt zin om na te denken waar vandaan maar zal even kijken haha

7. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    @ Loki; wat is Mummel toch een schatje, zo vrolijk met haar mooie nieuws schoentjes! Outfit is super!!!

Haarbandjes vind ik niks, ook dat ding op Mummels hoofdje op de foto van je banner niet, sorry :) (ik hou juist wel van die kale baby hoofdjes)

@ Nieke; het is een hele lastige discussie, want wat je zegt, niemand vraag zorg (wat voor zorg dan ook) voor zijn lol...
    En dat de eerste de beste zomaar een kindje kan maken en krijgen, tsja, daar stoor ik me ook enorm aan!!!

@ rest; zwaai!

Vanavond naar de bios met mijn zwangere vriendin, ben benieuwd hoe ik reageer als ik haar zie...

Liefs!

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Sterkte larissa, confrontatie sucks! X

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Noppies is echt een bizar merk. Kersje draagt vandaag een truitje maat 62. broekje maat 68 (!!!) en haar winterjasje maat 50 ;)

10. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Zomerjasje: bij de zeeman weg..niet glimmend.. heb hekel aan glim.. groen geruit zeg maar... voor afgerond 10 euro.. alleen kruimel nog.. maar heeft zat vestjes dus dat eerst maar..

Vandaag heeft j hele dag in zijn overall gespeeld, hele dag buiten.. trui eronder en broek.....warm genoeg achte rhet huis.. was zwaar uitgeteld om kwart over 6.. buitenlucht doet het goed.. Had vanmorgen last van ochtenhumeur..

Laris: welke film? veel plezier.

vanmiddag bij ha geweest met kruimel.. ze is tevreden en toen.....kreeg ik de vraag of ik al had nagedacht over anticonceptie..euhmm nou nog niet echt specifiek...dus ze vroeg wat ik had.. de pil, maar kreeg mirgraine, dus begon ze over spiraaltje of dat iets was..nou ja weet ik niet.. dus ze heeft wat uitgeprint..
    Vertelde dat de gyn over sterilisatie had, maar dat ik dat erg defenitief vond, ben nog maar 27 en ook al zeggen we nu nee niet meer.. Man is er meer stellig in dan ik.. maar goed komende 5 jaar zeker niet.. Ze gaf me gelijk..

Moest er maar over na denken, maar niet te lang wachten, want ze dacht dat ik erg vruchtbaar ben.. (nu zeker) ik zei ja ach met j hebben we er lang over gedaan en zij ze. ja en kruimel is er zo.En heb nu nog geen zin er in..

Dus verzekering gebeld en met mijn verzekering krijg ik het vergoed.. dus maar werk van maken..

Vandaag WEEEER een klacht ingediend bij tnt.. krijgen of post niet of 3 weken later.. Man kreeg vandaag brief, dat hij zijn eigen risico 2012 moet betalen.. prima.. maar dan even in termijnen.. dus hij belt..kan geregeld worden, maar dan zien ze in het systeem dat het morgen er al af wordt gehaald en dat ze het niet kunnen wijzigen.. zeggen ze meneer we hebben de brief op 17 februari verzonden.. dus man kijken op brief.. staat 18 februari.. (wat vaker voorkomt dagtekening dag later dan werkelijk verstuurd)

Dus hij tnt bellen... zegt mevrouw.. als hij 17 februari verstuurd is dan moet hij 18 februariop de mat liggen, hij zegt ook al is het 19 of 23 februari..dat maakt me niet, dan had ik er wekr kunnen maken, n word e rmorgen geld afgeschreven wat ik niet in een keer kan betalen.. Dus ze maakt een melding...en ziet dat we eerder al klacht hebben ingediend.. ook met poststukken wat niet aankomt en krijg je ineens betalingsherinneringen of post wat open is..Dus ze gaan hier nu werk van maken..sinds de zomer gaat het zo...

11. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Larissa:
    Veel plezier. Hoop dat de confrontatie mee valt....
    Mummels outfit vind ik ook nogsteeds tof. Maar hij wordt te klein (mt 80). Nou ja, de winter is ook bijna voorbij dat scheeld :D.

Spikkel:
    Nou daar kun je dan ook lekker van op aan, de tnt... Hier nog nooit echt gemerkt (ooit wel een kleertje wat 4-5 dagen onderweg was maar dat was ook wel de max). Hopelijk krijg je het opgelost met de afbetaling.
    Anticonseptie = moeilijk. Benieuwd wat je kiest.

Juju:
    Ik hoor het wel als je em nog kunt vinden ;)

12. spikkeltje

post; sinds de zomer gebeurt dit steeds vaker. Kijk dat het een keer voor komt, dat het week langer over doet, maar de brief die we vanmiddag kregen, is al 3 weken onderweg. Soms zijn er ook dagen dat we helemaal geen post krijgen. Vorige week ook 3 dagen zeker niet. Of post komt open aan.. Me man krijgt elke week post van zijn werk.. voor de nieuwe week.. dat is vaak open.. soms kan het zijn dat werk usb stick in doet voor de bedrijven waar hij bij langs moet.. hij heeft vorig herfst ook al gezegd bij hun.. dat ze het anders moeten doen of in een doosje omdat de post regelmatig open komt en als het in een doosje dat de kans kleiner is dat het kwijt raakt in een enveloppe kun je het zo kwijt raken.

Me schoonzus vroeg laatste of we geboorte kaarten hadden verstuurd, want ze had niks gekregen.. Ze dacht omdat 2 januari de kaartenwinkel dicht was ivm balansen..we het niet meer deden.. ze weet dus niet dat je eigenlijks voor de geboorte al kaarten in die zin besteld dat je alleen nog juiste gegeven door moet geven en dat ze het bestellen en dat je voor die tijd de enveloppen schrijft.. Dus die krijgt nog 1...

13. spikkeltje

ik zag van de week op bol.com een ander soort meerijdplankje met stoeltje.. dus wilde even weer kijken..naar de naam en even kijken op mp.. zie ik de kidsit waarbij de dreumes op de kinderwagen zit..

Wat doe ik nu met j, stukje van me ouders en ons..heb een opstapje voor kids.. zet ik in de wandelwagenbak..kruimel heeft genoeg ruimt..en dan de bovenkant van de bak dicht en j erop.. is de kidszit het zelfde idee. maar dan zit die jongen vast met een soort van tuigje en heeft hij nog een ding om aan vast te houden.. voor klein stukje wat ik nu doe met j.. is wel handig maar niet om te shoppen ofzo...

14. DeLi

DeLi Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.224
    0
    0
    @Nieke; bezuinigen in de zorg is inderdaad heel moeilijk. Gezondheid is heel belangrijk. Ik denk dat er buiten de zorg zat andere dingen zijn waar op bezuinigd kan worden.
    Ben het wel met je eens. Zat ook gelijk te denken hoe dat dan met een evt. 2e kindje van ons en ook van jullie zou moeten gaan.........
    Goed, we wachten het wel af.

@Bloom; Hele dikke knuffel voor jou. Heb bewondering voor je hoe je met de hele situatie thuis om gaat. Heel moeilijk en jullie komen er samen wel uit, maar zal niet makkelijk zijn voor jullie.
    Wel heel vreemd dat hij bij de psycholoog weg gestuurd is, met andere woorden je zoekt het zelf maar uit. Hopelijk werkt die training voor hem.

@Loki; Jeeej je bent al zo ver in de zwangerschap.
    Leuke foto van Mummel, ze is duidelijk blij met haar mooie schoenen.

@Nieke; wat fijn dat Mopje zo goed slaapt de laatste tijd.

@Laris; Hoe was de film en hoe was het zien van je zwangere vriendin?
    Welke film zijn jullie eigenlijk geweest?

@Juju; Zoveel verschil in maat bij Noppies? Hier helemaal geen last van. Spruit heeft gewoon maat 62 aan, hoewel hij wel toe is aan 68 met zijn dikke buik. Maar kan allemaal nog net.

@Meeting; Veenendaal is prima voor mij. Ruim een uur rijden.
    Speelparadijs heeft Spruit niets aan :D maar is voor de andere kids wel leuk. Als de mamma's dan maar beetje bij kunnen kletsen.

@Uk; Spannende dagen voor jou!
    Fijn dat je je steeds beter gaat voelen!

15. DeLi

DeLi Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.224
    0
    0
    Zo eindelijk weer bij gelezen.
    Ben de laatste tijd erg moe. Beetje oververmoeid. Moet een beetje op mezelf gaan passen. Zat gisteren op mijn werk bijna te slapen. Dacht kan wel heel even mijn ogen iets langzamer laten knipperen. Met als gevolg dat ik schrok dat ik bijna zat te slapen. Zoooo blij dat mijn collega niet tegenover me zat. *schaam*
    Loop mezelf een beetje voorbij. Op vrije dagen ben ik alleen maar in de weer. Even snel boodschappen doen hier en even daar boodschapje halen, fysio voor Spruit, fysio voor mij, huishouden enz.
    Sorry dat ik jullie zo verwaarloos. Voelt echt helemaal niet fijn. Wil wel, maar lukt me niet.

Nu maar aanstalten maken om naar bed te gaan. Morgen en donderdag weer werken en vanaf vrijdag een weekje op vakantie. Zin in!

16. spikkeltje

Deli: niet alles hoeft perfect he.. je rust is ook belangrijk....

*zegtiemanddieerookmoeitemeeheeft* zo makkelijk om het tegen een ander te zeggen, maar niet tegen mezelf..

Maar in iedergeval...af en toe even de rem op!!

17. spikkeltje

FIjne vakantie deli en RUUUUUUUUUUUUUSt uit

18. DeLi

DeLi Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.224
    0
    0
    Lief van je Spikkel. Bedankt!

19. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    DeLi geniet van je vakantie! Idd, loop jezelf niet voorbij en af en toe een zwaai hier is ook prima :)
    Ja ik snap niets van dat merk. Spruitje een dikke buik? Kersje ook al.. en die benen.. pff. Ze ligt nu lekker te slapen in het ledikant. Leg haar afwisselend in de wieg (zolder) ledikant (eigen kamertje) en wagenbak (beneden) te slapen, net waar het uitkomt. Druif zit in de zandbak. Ze zak straks wel wakker worden voor een voeding, dan nog even boodschappen doen en dan mijn beste vriendinnetje op bezoek.

Dames WAT IS HET HEERLIJK WEERRRR!

Spikkel ik snap niet echt iets van je omschrijving haha, linkje? van die post is wel balen zeg.
    Larissa hoe was de film en het weerzien met je vriendin?

Deel Deze Pagina