Gestopt met de pil September 2009 Deel 5

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Loki09, 7 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Spikkel:
    Jeetje wat erg dat Kruimel zo slecht groeit nogsteeds! Wat is neovoeding voor iets, wat is daar het speciale aan zegmaar?
    Hopelijk werkt het voor je kleine mannetje, dit moet enorm onzeker maken!!

Deli:
    Zoals Larissa ook al zei, hier had ik ook met een maand of 5 toch wel mijn ritme te pakken omtrend mummel/werk/huishouden/ontspanning. Verwacht je niet wat teveel van jezelf? En krijg je inderdaad hulp van je man?

Juju:
    6 weken sprong, ideaal :D. Lijkt me bij een 2e wel fijn dat het allemaal wat herkenbaarder is wat er gebeurt he? Dat clusteren savonds bv, pff wat heb ik me daar lang onzeker over gevoeld. En nu denk ik, had ik er toen maar meer van genoten ipv zo te twijfelen of mijn kind wel normaal was en ik het niet verkeerd deed ;).

Ego:
    Vanochtend weer controle gehad. Eerst echo gehad en alles prima. Frummeltje werd gemeten op 1040 gram (CF 26w+6d, 6 dagen onder gemiddeld dus, net zoiets als grote zus met dat termijn), vruchtwater was nog prima (veel ruimte nog voor 'mijn afwijking' merkte de echoscopiste op) en ook de bmmondlengte is niets mee gebeurt! Nou moet ik zeggen dat het afgelopen 2 weken ook best wel goed ging dus ik niet veel anders verwachtte eigenlijk maar toch fijn die bevestiging!

Daarna nog bij de VK geweest maar die doen dan niet veel meer en bij de VPK maar ook die had enkel wat foldertjes over pijnbestrijding bij een (natuurlijke) bevalling.
    Daarna nog even bloed geprikt (ijzer) en toen hadden we er weer een halve dag zkh opzitten ;).

Frummeltje lag weer in hoofdligging trouwens. Begin dus steeds vaker te denken dat ik de beslissing tóch zelf moet gaan maken, natuurlijke bevalling of ks..
    Nou ja, voorlopig maar even niet overna denken, met 34 weken ofzo een goed gesprek met een gyn wat nou echt wijsheid is (ze spreken elkaar een beetje tegen voor mijn gevoel dusver). We gaan het zien!

Nu eventjes liggen, Mummel is nog bij mijn ouders want paar uur zkh vind ze vast niet zo leuk en nu slaapt ze.

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hee dat is mooi Loki! Ook al was je gevoel goed, de bevestiging is toch altijd (erg) prettig lijkt me.

Voordeel van een tweede is dat je minder onzeker bent, niet zo snel meer in de stress in ieder geval. Nadeel is dat je minder tijd hebt om te genieten omdat je je aandacht niet volledig op je kleintje kunt richten.

3. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Zoals gezegd op de WA Loki, super van je bmm en spannend wat Frummel qua ligging nog gaat doen de komende weken ;)

@ 2e kindje; aandacht verdelen lijkt mij ook wel moeilijk...
    Alhoewel, ik kan nu al uitkijken naar de tijd dat Kyara dan lekker op bed ligt vanaf 19.00 - 19.30 uur en ik dan weer heerlijk met zo'n warm klein kindje op mijn borst kan liggen en knuffelen ♥ ♥ ♥

@ bios; we zijn naar de film; I give it a year geweest, engelse komedie en we hebben beide enorm gelachen, dus was hele leuke film!!!

Verder (totdat ze de deur open deed) zenuwachtig geweest voor de 'confrontatie' met mijn vriendin, maar eenmaal binnen een dikke knuffel gegeven, gefeliciteerd en lekker over haar beeb en de zwangerschap gepraat (en gehuild, leuk die emoties van een zwangere vrouw :p)

Ik ben er inmiddels rustig onder, gun het haar en heb sterk het gevoel dat het ook ons nog een keer gegund is om zwanger te mogen worden, zijn en blijven van een prachtig wondertje!

Wanneer? Dat is nog even de vraag natuurlijk ;)

Liefs,
    Laris

4. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Deli, rustig aan hoor!

Mini's geef ik altijd aan de persoon achter me als er iemand met kleuters staat, of aan de kinderen die bij de uitgang staan.

JuJu: op WA al uitgebreid gesproken over wellus/nietus en of het nou wel of niet verstandig is. ik weet t eigenlijk niet allemaal.
    Zit nu op dag 18, op dag/nacht 12/13 geklust, op dag 15/16 krampjes gehad (ei?) en heb een vlaag misselijkheid gehad, erg vermoeid en steeds trek in zoet. en 2 van de 3 poezen klimmen steeds op mn buik. maar ik ga er nog gewoon vanuit dat t niet raak is. zou wel een heel lucky shot zijn! pas op dag 30 testen als ik nog niet ongi ben geworden. kan mezelf wel gek gaan maken en vroeg gaan testen maar kans is dan ook groot dat ie nega is of posi en een vmk etc. dat verdriet wil ik er ff niet bij hebben. dus als ik nog niet ongi ben geworden op dag 30 (langste cyclus 29) dan wil ik testen. maar dan is het ws ook al wel duidelijk voor me dat ik zwanger ben tegen die tijd ;)
    Bij mini in week 3 al regelmatig misselijk, innesteling zeer goed gevoeld, zuur, drang naar winegums etc. ach. we zullen zien. geen zwangerschap is gelijk, geen mens is gelijk. verder durf ik niet te hopen omdat ik ook heel erg tweestrijdige gevoelens erover heb. misschien nog niet echt een goed idee voor me om nu zwanger te raken, maar als het zo is dan is het zo! gaan we wel een lucky shot clubje oprichten jij en ik :p

6 weken sprong, oeh die was ook wel even heftig geloof ik! binnenkort oei ik groei maar weer eens erbij pakken. wel erg leuk om dat allemaal weer mee te maken, die ontwikkelingssprongetjes en de dingen die ze dan ineens kunnen!

Spikkel: jee meis wat een gedoe! hopelijk weet de KA een oplossing voor jullie want jullie ventje moet nu wel gaan groeien he!
    het ligt in ieder geval niet aan jullie want jullie doen er alles aan om hem de juiste zorg en vooral veel liefde te geven :)
    las dat je ook af en toe even goed aan jezelf denkt, heel belangrijk! was het lekker om met J. samen wat te doen? Quality time, erg belangrijk voor een peutertje :)

Loki, wat fijn dat alles goed is met jullie kleine frummel! en met jou ook, zo anders dan de vorige zwangerschap. kan je er nu ook meer van genieten dan bij mummel?

Laris, meid, wat ben jij sterk! vind het echt stoer dat je er voor je vriendinnetje kunt zijn en blij voor haar bent. lijkt me erg moeilijk. maar we kennen jou niet anders dan een doorzetter!
    toch vind ik ook dat je hier wel eens flink je emoties mag spuien hoor! hoeft niet altijd kop-op te zijn en je sterk te houden, maar denk dat dat ook de aard van het beestje is.

Nieke, alles goed?

Bloom: hoe gaat het bij jullie?

5. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Ego: kleine mannetje kletst me de oren van mn hoofd!
    steeds meer woordjes, steeds duidelijker. alleen alle dieren heten poes :p woef kent hij ook wel, en boe en beeehh (leuk als je in de auto zit en langs een weiland rijdt)
    begint nu ook met kleuren te benoemen, en toetje, pap, ranja, brood, en nog veel meer, allemaal van de afgelopen week.
    gaat ineens zo snel!
    en alle kiesjes zijn door! dus nu een volledig gebit! vorige week al volgroeide kiesjes onder gespot (niks van gemerkt!) en daarnet zag ik 2 boven doorkomen. wow. ook daar niks van gemerkt. ja hij was wat humeurig de laatste tijd maar kan ook wel weer een sprongetje zijn (of vd griep), want daarna kwam het praten ineens.

ik ga weer lekker lui bankhangen, avondje alleen :)

6. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    :) Lief :)

Op de WA al over gehad, maar ik gok op zwanger hoor ;)
    Over een paar dagen zullen we het weten, ben benieuwd!
    Tweestrijd in gevoel ken ik (wat betreft voor een 2e gaan) niet, maar lijkt me wel lastig.
    Misschien is een 'lucky shot' dan wel goed; weinig over na kunnen denken vooraf en dan is het met recht een echt wondertje!
    Ennuh, meer kans op een meisje inderdaad, paar dagen voor ei sprong klussen :)

Fijne avond meiden, liefs!

7. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Spikkel;
    Wat balen dat Kruimel het ook niet goed op de pepti doet! Nu dan hopelijk wel op de neo!
    Hoeveel weegt hij nu?

DeLi;
    Met Boef kreeg ik rond die tijd inderdaad ook wel weer wat meer tijd voor mezelf. Misschien moet je een bepaald schema maken voor op je vrije dagen? De ene dag het huishouden en de andere dag voor jezelf en Spruit? Wat ik ook vaak doe, is de boodschappen s avonds na het eten, als Bloomman thuis is. Zonder kids, ben ik zo heen en terug, veel makkelijker!
    En idd, ook je man misschien wat laten doen, als hij dat al niet doet?

Loki;
    Wat fijn dat alles weer goed is met jou en Frummel! En misschien toch zelf een keuze maken? Gezien de risico's die je op WA noemde, zou ik het denk wel weten... :)

Juju;
    Inderdaad ideaal dat je al een beetje weet wanneer wat een sprongetje kan zijn
    Zag op FB dat je druk was geweest met een foto album? Respect! Ik heb die van Boef nog niet eens af...

Nieke;
    De Beco bevalt dus wel?

Uk;
    Gaaf hè, die woordenschat ineens. Bij Boef gaat het nu ineens ook heel hard!
    Ik weet niet zo goed wat te zeggen wbt een eventueel lucky shot. Ik ben ervan overtuigd dat je het gaat redden, mocht het raak zijn hoor! Dat wel, maar ik gun je eigenlijk gewoon een rustige zwangerschap en de tijd erna. Als je nu zwanger blijkt, ga je een heftige tijd tegemoet, dat weet je zelf ook en ik zou graag voor je zien, dat dat je bespaart blijft...
    Maar mocht het wel zo zijn, dan ben ik ook wel heel blij voor je hoor! Vanaf hier krijg je iig alle steun die je nodig hebt!

Larissa;
    Wat super dat het toch fijn was bij je vriendin! Blijft moeilijk, maar ben blij voor je dat het voor nu goed ging!

Ego;
    Hier gaat het wel wat beter. Tussen neus en lippen door toch wat goede gesprekken gehad. Hij begint steeds meer te beseffen dat hij er nog lang niet is. Afgelopen dagen was hij wat minder passief. Daar kan ik zelf vooral slecht tegen...
    Ik heb mijn zorgen kunnen uiten, over dat ik denk dat alleen een training niet genoeg is en hij snapte dat ook wel. We gaan het zien, wanneer die training begint, is helaas alleen nog niet bekend...

Boef en Boefje doen het prima, ontwikkelen beide razendsnel en ondanks alle strubbelingen verder, geniet ik enorm van ze!

8. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Kan ik me eigenlijk ook wel erg goed in vinden moet ik zeggen...

Wat fijn dat er toch wat gesprekken zijn tussen jullie Bloom!
    Je bent echt een sterke vrouw, het is pittig allemaal...
    Super fijn dat je wel kunt genieten van de Boeven en helemaal fijn dat het zo goed gaat met ze :)

9. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Juju:
    Dat geloof ik ja, het enkel leven voor dat ene wonder is er niet meer bij. Alles heeft zn voor en z'n na's...

Larissa:
    Fijn dat het je mee viel de confrontatie! Ook voor jullie komt de tijd, als je dat in je gedachten kunt houden, maakt dat de tijd er tussen een stuk dragelijker meid!

Uk:
    Wat leuk dat mini ineens zo kletst! Kan dan hard gaan in 1 keer he!
    Reuze spannend...
    Ja ik geniet nu echt meer. Althans, doordat er veel minder stres is, voel ik me veel fijner en sta ik open om ervan te kunnen genieten zonder een onderbuikgevoel wat het steeds tegen houdt. Duidelijk he?! ;)

Bloom:
    Fijn dat het al een paar dagen beter lijkt te gaan! Wellicht doet het goede weer en langere dagen hem ook al goed? Dat hij het zelf in ziet dat er meer moet gebeuren is natuurlijk de eerste maar zeker een hele belangrijke stap!!

Wat zou jij kiezen in mijn situatie als ik vragen mag?

10. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Loki: neovoeding is helemaal zonder eiwitten. In pepti zit nog wel wat eiwitten in en blijkbaar kan kruimel hier ook niet tegen. Komende week "testen"hoe hij op die voeding het doet. Heb2 blikken mee gekregen.

Kruimel spuugde nog wat. (minder dan eerst, wel meer, dan ik gewend ben van baby's), veel last van zuur, die eczeem dus, onrustig na fles, moeilijk boeren. En de groei erg traaaaaag..

Op dit moment al 4 flessen gehad en hij boert erg goed.. en heb nog 2 keer zuur ontdekt..verder zullen we het langzaam gaan merken..

Laris. Fijn dat je een leuke avond hebt gehad. En helemaal eens met wat uk zegt.

aandachtverdelen over 2 kids: soms wel moeilijk en anders natuurlijk.. Maar probeer hier en daar wel.. Zoals zwemmen met j op de donderdag. even momentje met zijn 2en.. vanmorgen heeft hij weer genoten.. Na lesuurtje samen van de glijbaan.. nou beter kan het niet,.. hij giert het uit.. van blijdschap..

straks op zaterdag met kruimel. Dit met de KA overlegd en hij is er een voorstander van. Moet hem voor het zwemmen flink in smeren zodat hij een beschermlaag heeft ipv na die tijd. na die tijd goed drogen en dan even niks op het huidje even luchten.

Tijd voormezelf: ja zo nu en dan lukt het me.. maar niet altijd en dat geeft niks. maar soms is het wel lekker..

uk: spannend. lucky shot---> een schot in de roos;) hihih zou leuk zijn.. Bij ons was het toen ook zo.. een dikke schot in de roos...
    Leuk dat mini..zo lekker ontwikkeld. klinkt ook zo gezellig.

Bloom: hoe gaat het met jullie?

Nienke: hoe bevalt de puckababy?

deli: fijne vakantie!

Loki: fijn dat alles goed was vandaag op controle. Nog even en dan een 2de dochtertje.. zal binnenkort alvast op jacht gaan naar een leuk kaartje.

Hier:
    Vamorgen dus lekker gezwommen. Verder nog een boodschapje gedaan kruimel in de draagdoek en j in de buggy. Verder niks..
    voel me niet zo lekker. Heb weer de hele dag buikpijn en rugpijn..bij J was ik ineens weer ongesteld en nu heeft me lichaam toch meer werk nodig met meer pijntjes.. vind ik niet leuk..
    Nou ja.. komt ook wel weer goed..we zullen zien. Wil volgende week even eerst langs de huisarts..wil dat ze me uitlegt hoe het gaat met zo'n spiraaltje.. ik lees het wel op internet en via haar papieren die ze heeft uitgeprint.. maar wil het gewoon even horen..

11. spikkeltje

Bloom fijn dat het beter gaat..

Kruimel is nu 4500 gram. Bij de geboorte 3890 gram..

12. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Oei dan heeft Kersje hem al flink ingehaald. Hopelijk nu snel de spurt er in Spikkel!

Uk als het raak is dan ga ik Marco Borsato voor je zingen. Een kindje is gewoon een wonder.

Larissa fijn dat je hebt kunnen genieten met je vriendin! Dat tweede wondertje komt hoor.. wanneer het er klaar voor is (ik hoop heeeeel snel).

Bloom goed om te lezen dat julie het gesprek aan gaan met zijn tweetjes.Zo ga je er wel uitkomen, uiteindelijk. En genieten is goed, ik wil wel weer een fotootje zien van je kanjers :D
    Ja album gemaakt van de zwangerschap, bij Druif ook gedaan. Oa met mijn wekelijksebuikfotos die ik hier ook heb gepost. Is gaaf geworden, al zeg ik het zelf. Nu alleen nog even bestellen ;)

Sprongetjes: Ja ze is zo lief en leuk en wordt zo groot.. die heerlijke onbeholpen lachjes, constante frons, verwondering naar speeltjes, zo goed zelf slapen al.. zucht wat een héérlijk meisje. En zo anders dan Druif in karakter, echt weer helemaal opnieuw ontdekken.

Druif in de zandbak gisteren, zijn laarzen uit gedaan haha
    Bekijk bijlage 310398
    Kersje slaat hond in elkaar (;))
    Bekijk bijlage 310399

13. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    #3593 Loki09, 7 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 7 mrt 2013
    Dat is inderdaad echt heel weinig in 9 weken.....
    Hopelijk slaat de neocate aan!!

Rustig aan even dus, goedzo. Stapje terug doen als dat nodig is! Hopelijk zet het dan niet door!

14. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hahaha Druif past er nog net bij :D

Die frons van Kersje vind ik zo reuze grappig! :D

Uhhh Marco Borsato zingen, ben een Marco fan maar kan de link nog niet leggen. Binnen?! ;):p

15. spikkeltje

ik bedoel neocate!! grrr.. ben ook moe..en niet fit..

lief juju.. kruimel doet het ook zo nu en dan...maar hij heeft veel lol..
    hij is altijd aan het boksen en toen gisteren de ka bezig was me hem, lag hij ook te boksen en zei de ka, wil je boksen met me.. hihi..

laarsjes uit van druif.. leuke foto ook die van fb.

kruimel zal zijn inhaalslag maken..wanneer hij weer happy is,hij is wel happy maar nog niet helemaal.. er zit gelukkig wel groei in.. als hij ook nog zou afvallen.. dan zal er vast weer een opname komen.. en als dat niet hoeft willen we het niet.. Maar ben al blij dat we een leuke ka hebben, heel open en vriendelijk.. je hebt ook een vaste arts en hij had ons opgevangen toen we met "spoed"binnen kwamen en tussendoor heeft 2 artsen kruimel een infuus proberen te plaatsen en een van hun was niet echt bepaald goed in omgang met mensen, maar zal vast wel erg lief zijn voor kids..maar Dus had al gehoopt dat we de eerste arts hebben.. dat praat ook fijner...

Gaat goed komen met ons kanjer.. dat hij al 8 uurtjes slaapt op een nacht vind ik al fijn en knap...

16. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Proest.. nee "Zomaar" ooit gequote in dit topic zo'n 10 maanden geleden ;)

Ja zandbak is lekker vol, krijg er steeds zooi bij. Ach verdwijnt vanzelf weer.

Spikkel hij slaapt stukken langer dan Kersje in ieder geval.. ;)

17. spikkeltje

hij lijkt op zijn broer en papa..:D
    Over paar maanden zit ik hier remi en alleen in de woonkamer op zondag morgen, dan slapen me mannen uit..snik...Ik wil wel, maar het lukt me weinig.. soms als kruimel om uur of 8 een fles heeft gehad denk ik.. we kruipen er samen in..(in weekend) maar dat lukt me niet meer.. ach..ook wel lekker.. meestal leg ik kruimel bij man en ben ik beneden, even alleen..ook wel lekker soms..

18. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

@Larissa: KNUFF!!! Je bent een schat, jullie zijn allemaal schatten!

@Bloom: ja, die woordenschat is gewoon echt grappig. Hij kan echt staan stampvoeten als ik iets verkeerd begrijp ook :p Hilarisch!
    Weet je, als het niet zo is zal het ook even slikken zijn want natuurlijk hoop ik er ook wel op, maar aan de andere kant als het wel zo is moet ik 3x slikken hoor!
    Het is absoluut welkom, daar niet van. Zal er ongetwijfeld superblij mee zijn, maar wat je ook noemt, die heftige tijd die wil ik het liefst vermijden. Maar soms heb je het niet voor het kiezen ;)
    Ben echt blij dat het wat beter gaat bij jullie! Ik hoop dat hij heel gauw het besef krijgt dat hij het echt niet alleen kan en stappen onderneemt!

@Loki: Ik snap je helemaal hoor! Kan het niet vaak genoeg zeggen dat ik superblij voor jou ben dat het deze keer heel anders verloopt!
    En idd wat Bloom ook zegt, de risico's die jij noemde op WA wat betreft een vaginale bevalling, poeh, ik zou zelf voor een ks gaan. Waarom je leven en het leven van frummeltje op het spel zetten?
    Snap ook wel dat je een vaginale bevalling zou willen ervaren wanneer frummeltje er goed voor ligt, maar je moet wel de voor en nadelen tegen elkaar afwegen natuurlijk en het is een keuze die alleen jij kunt maken...

@Spikkel: hopelijk heeft de neovoeding wel het gewenste resultaat!
    Je gaat niet grieperig worden he? Hopelijk gewoon je ongi die zich aankondigt.
    Tot zaterdag!!

@JuJu: Uhm, mag ik Nederlandstalig afslaan? Dan liever Live "I don't need no other to tell me about heaven, I look at my daughter and I believe" ;) na de geslachtsbepaling whahaha :p
    Wat een heerlijke foto's van Druif in de zandbak. wat een boef dat hij zijn laarsjes uittrekt. En kersje, prachtig!! Hoe gaat het met de kleine meid en haar grote broer?

19. spikkeltje

Houd druif het zand netjes in de zandbak of gaat hij er ook mee op de loop??
    Hier gaat alles eruit en dan er weer in. Vorige week bij de action een kruiwagen gekocht...zand erin, zand eruit..

J zegt potje.. dus dan moet hij op het potje rent naar het toilet want daar staat het potje..Vanavond ging hij er op zitten..zonder luier, had hem net verschoond. Even gezeten, zegt klaar, staat op.. en trek de wc door....niks gedaan.. maar toch..
    Wat hij nu ook soms doet is, op zijn knieen zitten en zegt dan bah... dus maar dan zijn we net te laat met potje.. maar er komt schot in de zaak..

20. spikkeltje

nee ga niet ziek worden.. denk ook ongi.. nu misschien de eisprong?? en dan over 2 weken ongesteld..rare is wil nu gewoon weten waar ik aan toe ben.. me lijf is al 4 weken zo bezig.. dus ben er klaar mee. dus laat het maar beginnen..

Tot zaterdag

Deel Deze Pagina