NOD oktober: 22/10 Larissa (4) ??/10 Uk2011 (mirena) Afspraken: 10/10: Mini CB en mama vrije dag 12/10: Bloom bruiloft zwager en schoonzus 16/10: Spikkeltje Controle Vk 17/10: Spikkeltje telefonische intake kraamzorg 18/10: Nieke yoga partnerles 20/10: Uk weekje weg 23/10: Loki09 eerste echo/Gyn/VK 26/10: Nieke weekendje weg met vriendinnen 29/10: Nieke verlof!! 02/11: Uk verwijdering mirena 03/11: JuJu pretecho 09/11: Spikkeltje weekje veluwe 04/12: Spikkeltje "verlof" 24/12: JuJu zwangerschaps- en bevallingsverlof 22/04: JuJu ouderschapsverlof (volledig) 03/06: JuJu ouderschapsverlof wordt gedeeltelijk (1 a 2 dagen p/w werken) 01/07: Einde ouderschapsverlof JuJu 29/07: JuJu weer volledig (4 dagen) aan het werk Zwanger: Nieke (apr '12 positief getest) 12-12-2012 Spikkeltje (mei '12 positief getest) 13-01-2013 JuJu81 (mei '12 positief getest) 27-01-2013 Loki09 (sept '12 positief getest) 04-06-2013 Bevallen: JuJu81: 04/01/2011 "Druif" Bloom: 09/01/2011 (39w) "Boef" (4080gr, 54cm) Uk2011: 29/01/2011 "Mini" . Loki09: 04/05/2011 "Mummel" (2950gr, 49cm) Spikkeltje: 31/05/2011 J (3440gr) Larissa: 22/06/2011 Kyara Jade (3380gr, 50cm) Bloom: 24/09/2012 (40w3d) "Boefje" (4650gr, 53cm) Deli: 27/09/2012 "Spruitje" Vlinders: Loki09 ( *Feb '10 *Aug '10) Spikkeltje (*nov '10, 9w) I will always love you!! Poll Loki09: (denkt zelf: Meisje) Jongen: Bloom, Spikkeltje, Uk2011 Meisje: Juju, DeLi, Nieke, Larissa
pffffffffffffffffffffffffff Wat een Klote dag allemaal weer. (sorry voor me woorden. Wil nu alles van de daken schreeuwen... ook voor jou LOKI....jeetje..... KNUFFEL
Nee, nee, nee Loki, ik wil hier niet aan 5+6wkn is echt nog vroeg... Officieel 'moet' er bij 6+3wk pas hartactie zijn. 5+3wkn bij Mummel was gewoon super vroeg. Ik wil hoop houden voor jou!!! Gatverdegatver meisie, ik begrijp dat dit een klap in je gezicht is, een bevestiging van je angst, een 'zie je wel?' maar ik duim heel hard verder voor jou en mini beebje!!! KNUFFEL!!! *Pinkt traan weg en wil heel hard schelden*
Jeetje meis, wat balen!!! Dit had je niet zien aankomen... Gelukkig zijn ze er optijd bij en hopelijk kun je met een aangepast dieet het een beetje in de hand houden. Hoop dit heel erg voor jou! Ook niet fijn dat je nu weer naar de gyn moet, terwijl je zo lekker ging bij de vk... Kun je misschien naar een ander ziekenhuis dan hetgene waar je slechte herinneringen hebt? Knuffel!
Er was gewoon geen vruchtje Laris, over hartactie nog niet eens gesproken. Bij Mummel was er bij 6,2 duidelijke hartactie maar dat had ik niet eens verwacht voor nu. Maar een leeg vruchtzakje betekend voor mij wel voldoende, ik weet exact wanneer mijn ei was en test niet toevallig op 9 dpo al positief. Nee, voor mij is het duidelijk genoeg maar op een week komt het niet om wel of niet te stoppen met de utrogestan. Vanzelf afkomen ga ik ookal niet vanuit (zeker niet met progesteron gebruik) dus ik neem aan een curretage over 2 weken. Tis niet anders. Kan er ook niet om huilen, ik ben vooral boos, dat na 2 keer falen van mijn lichaam we nu ook nog een keer bij 'domme pech' moeten horen. Maar al lang blij dat het nu al bij 6 weken is en niet bij 11 zoals de eerste keer. En voor mijn gevoel staat dit los van de eerste 2 miskramen. Dit was 'gewoon' een foute celdeling die misschien juist wel intact gehouden wordt door de utro? Het is heel zuur maar tis nu gewoon afwachten en weer opnieuw beginnen. Mijn allesje ligt boven te slapen en het kan alleen maar meer worden ooit, we moeten gewoon geduld hebben.
Ik ga inderdaad naar een ander ziekenhuis. De vk, heeft alles duidelijk op papier ook gezet en door gefaxt. Alles van mij. Verder mag ik gewoon bij haar blijven komen, en zeker weten voor gesprekken. Ze gaf aan mocht het echt medisch blijven, zij mij wel kan ondersteunen bij de bevaling als doula, maar dat ik wel moest gaan sparen.. Ben nu aan het kijken of dit toevallig bij mijn verzekeraar wel vergoed word. Want op hun site staat dat bij sommige verzekeraars vegroeding krijgen. Weet dat het nog niet zover is. maarwil ewoon weten wat de mogelijkheden zijn. Worden de waardes goed, en het blijft stabiel dat ze me terug willen hebben, ivm me achtergronden..dus.. pfffffffff Loki: knuffel!!! Wat kan een week raar beginnen... Ik ga wandelen ofzo met J.. moet nog boodschapje hebben..
Loki; :x. Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen.... Er is nog een ieniemienie-beetje hoop, maar met jouw achtergrond snap ik ook wel dat die er voor jou niet meer is... Heel veel sterkte meis! Boos zijn op je lichaam mag! Voor nu even, maar jij hebt wel een prachtige Mummel op de wereld gezet! En dat gaat echt nog een keer gebeuren!
Wat een ellende spikkel!! 8.2 is niet dramatisch hoog, maar voor je zwangerschap natuurlijk wel... Sterkte meid!
Ego; Genietmodus kan helaas nog niet aan... Ben zelf ziek. Koud/warm/rillerig. Bij elke stap die ik zet doodmoe en buiten adem als ik de trap oploop... Maar geen koorts! Die mag ook niet komen, want dat kan ook op borstontsteking duiden. En aangezien ik niet op of om kan van de pijn daaraan... Ik ben er nu ook zo ontzettend klaar mee! Bv is heel mooi, maar gewoon niet voor mij weggelegd, ook niet voor een eventuele derde... Heb continu pijn, kan geen kant uit, huis is een puinhoop en ik hang op de bank of in bed... Boefje is heel zoet vandaag en slaapt alleen maar. Heel fijn, maar vaak is hij dan s nachts in de weer... En dat kan ik nu ook niet gebruiken... Zo, einde ego, volgende bericht is vast weer wat positiever!
Ahh nee Loki ik had je net gemist vanochtend *en dan staat dat berichtje er ook zo knullig* Wat ongelooflijk bagger stom balen zwaar shit voor je Écht héél erg NIET leuk!
Ohhh Loki wat shit!! (zwak uitgedrukt). Kan me goed voorstellen dat je kwaad bent op je lichaam dat recht heb je zeker. En wat je ook zegt dat het deze keer waarschijnlijk 'domme pech' is kan best want je hebt de progesteron gebruikt en dan gebeurt dit. Maar het maakt het niet minder erg. Ik vind het knap van je dat je het zo goed kunt relativeren (of lijkt dat zo en probeer je je sterk te houden?) Hopelijk het eerste. Volgende week krijg je dus opnieuw een echo? Sterkte meid.
Lieve Spikkel, Wat balen dat de suikertest dus toch niet helemaal goed was. Maar 8,2 is niet erg hoog, net te hoog. Dus hopelijk kom je er alleen met een dieet vanaf en blijft je suiker dan weer netjes. Kruimeltje zal dan ook niet extra groot worden dat gebeurt alleen als de suiker niet goed onder controle is (vaak). Een dieet is nooit leuk maar je weet waar je het voor gaat doen. En dan kun je hopelijk weer bij de verloskundige op controle komen.
Spikkel en Uk; fijn om te horen dat het zo leuk was in Monkey Town. De kids hebben genoeg lol gehad aan de foto's te zien (en de papa's en mama's ook ) Larissa; lekker weekendje gehad met manlief en Kyara? Marcha; Jij zit dus ook weer op het wachtbankje. Morgen weer uitslagen, spannend. Van de ene kant hopelijk alles goed. Maar van de andere kant is het fijn om te weten dat het ergens aan ligt en dat ze jullie kunnen helpen. Mocht nu alles goed zijn gaan jullie dan toch beginnen met IUI ofzo? Of heb je daar nog geen idee van? Loki; knuffel! Ik kreeg tranen in mijn ogen toen je zei dat je allesje lekker boven in haar bedje lag te slapen! En zo is het meid! Bloom; ook dat nog erbij. Balen dat je er niet lekker aan bent. Gelukkig houdt boefje daar netjes rekening mee, hopelijk dat hij dat vannacht ook. Fijn dat smoeder grote boef opvangt en dat je echt rustig aan kunt doen. Beterschap meid! En dan snel genieten! DeLi; hoe is het met jullie? Hier; de toets zit er weer op, gelukkig. Het was wel te doen, maar ik durf me er niet te veel over uit te laten Morgenavond kan ik naar de fysio. Ik heb ook met mijn leidinggevende overlegd en zij vindt het moeilijk wat te doen. Ik ga dus morgen gewoon werken en kijk hoe het gaat. Mocht het niet gaan zou ik morgen eventueel eerder naar huis kunnen. En dat probeer ik ook te regelen voor woensdag. Als de fysio zegt dat ik minder moet gaan werken kunnen ze me gedeeltelijk ziek melden anders gaat het van mijn eigen uren af (en daar zit ik natuurlijk niet op te wachten want ik heb al min uren. Dus dat moet ik even goed regelen). Van de ene kant wil mijn leidinggevende me wel helpen heb ik het idee maar van de andere kant merk ik wel dat ze niet wil dat ik de ziektewet in ga (dat wil ik liever ook niet). Dus ze zei ook dat mijn verlof dan eerder in zou gaan want ik heb 5 weken vantevoren verlof en 1 week ervoor nog vakantie. Dus dat worden 6 weken vantevoren verlof maar dan neem ik de vakantie er gewoon nog na, dus het blijft voor mij hetzelfde Maar ja we zullen het zien, even de fysio afwachten. Net even heerlijk een uurtje geslapen, had het echt even nodig.
Bedankt meiden. Het is gewoon heel zuur maar ik probeer ook te relativeren dat ik niet verder was met 1 of 2 negatieve testen deze maanden. We hebben geen haast en ik ben nu gelukkig, dat moet bovenaan blijven staan. Voor Mummel was dat anders, toen was er een groot zwart gat en een enorme leegte. Dat is nu niet. Kan dus bij deze al beamen dat miskramen vóór een eerste kindje verreweg pijnlijker zijn dan er tussenin (voor mij althans). Had alleen gehoopt dit keer geen ervaringsdeskundige te worden op dat gebied. Het ergste vind ik dat er inmiddels 2,5 week verstreken zijn en het leek of we 2,5 week dichter bij de 12 weken grens waren. De volgende keer start te telling weer op 0 en met zo'n verleden duren die weken gewoon héél erg lang. Het is gewoon zo jammer dat je niet zoals de meeste kunt denken "Ik ben zwanger, over 8 maanden komt er een kindje!". Ik zou die weken ook zo graag op een roze wolk doorbrengen en dromen over mini-kleertjes, kamertjes inrichten en dat soort dingen, maar dat gaat hier gewoon nooit op. Dat euforische gevoel heeft altijd een bijsmaak, een stemmetje wat blijft herhalen "Ben nou niet te enthousiast, des te harder komt de klap". Zo gemeen is dat. Maar het is niet anders, simpel... Mijn vertrouwen in de utrogestan blijft overigens zeker in stand. Dit is een heel andere type miskraam en een wonderpil die iedere zwangerschap tot een goed einde brengt is er niet. Utro zorgt enkel voor het rustig houden van de baarmoeder (en een goed progesteron gehalte uiteraard) en kan dus wel een goede zwangerschap 'redden' in mijn geval maar kan er niet voor zorgen dat iedere match van eitje+spermacel goed is en tot een kindje uitgroeit. Dit is al rond de 4 weken mis gegaan en daar bestaat gewoon niets voor, dat valt gewoon onder domme pech en zo voelen voor mij de eerste 2 miskramen niet. Misschien dat ik er daarom ook iets meer rust bij heb en gewoon accepteer dat dit de 10% is die fout gaat. Ik denk overigens wel dat het makkelijker een spontane miskraam geworden was zónder de utro. De volgende zwangerschap wacht ik toch tot na de 4 weken met de bollen, ben bij Mummel ook pas op ruim 5 weken begonnen.
Spikkel: Balen meid de negatieve uitslag die je niet verwacht had. Hopelijk kunnen ze het met de juiste medicatie onderdrukken. De rompslomp eromheen qua gyn's/vk's is wellicht nog vervelender. Zou fijn zijn als je gewoon onder toezicht van je eigen vertrouwde vk kan bevallen. Er een goed gevoel over hebben is minstens zo belangrijk als de werkelijke kunde die iemand heeft (ik ben niet zo voor vk's in de ''apartere'' gevallen maar volgensmij was dat al bekend ). Een combinatie van die 2 zo het beste zijn imo. Bloom: Fijn dat je je besluit genomen hebt en er voor je gevoel achter staan. Geen borstvoedingsmama is heel jammer, maar niet het einde van de wereld. Borstvoeding moet voor beide goed voelen en als het dat niet doen dan werkt het gewoon niet, zo simpel is het. Ben wel voorzichtig met je borste nu hoor! Hier hielp het om ze heel goed te masseren onder een hete douche (flink lang) en daarna met een bakje thee rustig flink leeg te kolven, na te masseren en nog een keer te kolven. Zo ben ik best enkele keren weggekomen met wat pijnlijke plekken ipv borstontsteking! Lees dat je nu ziek aan het worden bent, hopelijk staat dat er los van! Wel fijn dat je familie zo wil helpen. Neem dit ook aan want je hebt gewoon af en toe een extra handje nodig! De tijd dat jij je dagen prima red met 2 Boefjes komt echt wel! Nieke: Wat jammer dat je leidinggevende er meteen dingen bij haalt als "Het kost je je eigen dagen". Vind ik niet echt rieel. Tuurlijk zit niemand op de ziektewet te wachten maar jouw lichaam moet nog veel langer mee dan deze zwangerschap. Als ze goed beseft dat het risico's kan hebben voor jou functioneren op langere termijn dan zou ze vast iets minder beknopt denken? Probeer niet over je schreef te gaan morgen en woensdag meid!
@ Loki; bewondering voor jou meis, wat sta je er 'nuchter' in (zo kom je in ieder geval over). En ik hou wel dat kleine beetje hoop, want ik heb vaker op mijn werk gezien dat het dan na een week een heel ander beeld was op de echo... Dikke knuffel voor jou!!! @ Nieke; wat is dat nou weer voor een stomme opmerking van je leidinggevende? :x Als jij in de ziektewet komt (en ook tijdens je zwangerschapsverlof) krijgen zij geld van het UWV, dus ze moet niet zeuren! :x Daarbij is het JOUW lijf en dat moet nog langer mee dan de komende paar weekjes. Kom voor jezelf op meid, je hebt op heel veel dingen recht, waaronder aangepaste werktijden als dat nodig is! Je bent al zo lief dat je vorige week 6 dagen achter elkaar werkt met tot 2x toe laat-vroeg wat niet mag... Laat niet met je sollen meis, knuf!!! @ Bloom; och meis, dat klinkt niet zo goed En als je borsten zo'n pijn doen, dan is die koorts misschien alleen nog een kwestie van tijd voordat het komt... Hoop het niet!!! Bouw niet te snel af en pak alle hulp en rust aan die je kunt krijgen. Ik hoop echt dat je snel kunt genieten van je gezinnetje! Enne, BV is zeker niet altijd zaligmakend en niet elke borst / tepel / baby is er geschikt voor. Fijn dat je je keuze nu hebt gemaakt. Knuffel! @ Spikkeltje; ik heb goede hoop voor jou dat je suiker niet de gehele zwangerschap afwijkend zal zijn. Maar begrijp dat je nu erg baalt van de gehele situatie. Knuf! @ Marcha; krijg je morgen al uitslagen of is dat allemaal vrijdag pas? Liefs, Laris
Geen vruchtje is stom Zwangerschapsdiabetes is stom Leidinggevende van Nieke is stom Borstontsteking is stom Wachtbankjes zijn stom Vandaag was een stomme dag
Bloom: Drink je al saliethee? Gewoon salie halen en daar thee van trekken. Verder warme kompressen en kolven, evt met de hand onder de warme douche. Harde plekken blijven masseren.. Meid ik hoop niet dat het doorzet! Even wat info opgezocht over afbouwen bij kolven en daar staat ook dit: Bron
@ loki, wat ontzettend k*t meis.... ik weet niet goed wat ik moet zeggen behalve dat het toch super oneerlijk zou zijn als het nu niet goed zit... Met jouw geschiedenis begrijp ik je gedachtengang en het feit dat je er nu niet veel vertrouwen meer in hebt. Een hele dikke digitale knuffel @ bloom: klinkt niet goed meis... Hopelijk krijg/heb je geen borstontsteking! Neem alle hulp aan die je aangeboden krijgt, hopelijk gaat het snel beter en kun je nu echt gaan genieten van je mooie mannen. @ nieke: hmmm, ik vind de reactie van je leidinggevende eigenlijk niet zo netjes... Iets meer empathie zou wel op zijn plek zijn... Naar mijn idee zet je je eigenlijk al meer in voor je werk als op dit moment goed voor je is, druk maken over wel of niet gedeeltelijk de zw in gaan en hiervoor vrije dagen/uren opnemen zou wel de laatste zorg moeten zijn.... Het gaat trouwens helemaal nergens over, klachten als gevolg van je zwangerschap krijgt je werkgever 100% vergoed vanuit het UWV! Zeker geen vrije dagen opnemen dus! Ik ben benieuwd wat de fysio zegt, gezien je klachten zou ik toch echt overwegen om minder te gaan werken. @ juju: fijn dat je ouderschapsverlof nu echt definitief vast ligt! @ spikkel: wat klote van je waardes... Zoals ik het hier lees zijn je waardes gelukkig nog niet extreem en kan er met het dieet wellicht nog heel wat veranderen. Daar duim ik dan maar voor! Wel shit dat je nu over wordt gedragen naar de gyn nu je je net fijn voelde bij je vk. Hopelijk slaat het dieet goed aan en kun je snel terug! Super dat de kleine mannen het zo naar hun zin hebben gehad in monkeytown. @laris: zou mooi zijn als je 2 eitjes hebt maar bij mij zegt ei-pijn aan 2 kanten helemaal niks. Nav de echo weet ik dat mijn eitje rechts gesprongen is maar ik voelde de afgelopen dagen ook steken links Dat waren op de echo nog maar inimini eitjes dus daar kan het niet van komen. Maar hopelijk betekend het bij jou wel iets! De super-super posi ovutest is natuurlijk al wel een goed teken @uk: natuurlijk heel begrijpelijk dat je hier niet alles open en bloot op het forum kwakt! Ik wacht je pb'tje wel af, laat maar wat weten als je hoofd er naar staat @ hier: op het wachtbankje inderdaad. We krijgen vrijdag de uitslagen en een gesprek met de gyn. Eigenlijk verwacht ik helemaal niks, in ieder geval nog geen plan van "hoe nu verder". Ze hebben duidelijk aangegeven dat we na de HSG 6 maanden zelf moeten proberen en we zitten nu in de 2e maand. Of de uitslag van het zaadonderzoek moet heel slecht zijn natuurlijk maar daar ga ik eigenlijk niet vanuit. Ik verwacht mijn nod rond 20 of 21-10.