JuJu; Fijn, een betere nacht! Ik werd vannacht wakker met Boef ineens naast me... Bloomman had hem blijkbaar tussenin gelegd.... Nieke; Aah, zielig van jullie hond! Jammer van het geld, maar wat moet dat moet, dat arme beest hoeft geen pijn te lijden! Wat leuk dat je man GA ook kijkt! Uk; waaah, jurkjes kopen!! Loki; zo, is dat ook weer geregeld, maar voorlopig eerst nog even lekker genieten van Frummel in je buik! Heerlijk hè, dat zonnetje!! Hopelijk worden jullie niet ziek! Spikkel; ik ben het wel eens met wat Nieke zegt eigenlijk... Natuurlijk heb je Kruimel het allerliefst bij je, maar hebben ze dan nu achterhaald waardoor hij niet groeit? Die rust lijk me het niet alleen te zijn... Als jullie thuis verder niets anders doen, waardoor groeit hij dan niet? Hastikke fijn dat hij dan nu misschien woensdag (las ik toch op WA?) mee mag, maar misschien gaat het dan weer net hetzelfde als na zijn vorige opname? Knuffel meis, hoop zo voor jullie dat het snel beter gaat met jullie mannetje!!
Spikkel fijn dat het beter gaat maar ik ben het wel eens met Nieke (zat er vanochtend nog eens aan te denken). Hoeveel prikkelarmer kan een ziekenhuis zijn?? Vooral met meerdere kindjes op de kamer. Maar hopelijk hebben we ongelijk en is het toch dat.. Nieke sneu van de hond. Duur is dat he, dierenarts. Lekker dat jullie dame doorslaapt! Loki: Jippie Mummel de trap af! Droeg je haar serieus nog iedere keer dan? Wel lekker dat dat niet meer hoeft nu (merk dat ik Druif vaak draag, als het even kan. Maar ze worden nu wel snel zwaarder hoor ) Nacht: Kersje kwam om half 3 en toen om 6 uur. Dus heel netjes. Druif was om 1 uur wakker (heeft JuJuman opgelos) en om 4 uur (heb ik opgelost, 3x in bed gestopt), en half 7 was iedereen wakker. Wilde lekker met zijn viertjes in het bed wakker worden maar Kersje spuugde alles onder dus om kwart voor 7 stond ik met mijn lieve dochter onder de douche Net terug van de huisarts maar die wil de Mirena pas inbrengen als ik ongesteld was. Maar goed.. dat kan nog heel lang duren en al die tijd moeten we dus condooms gebruiken en blegh dat zie ik echt niet zitten. Vaag mens trouwens. Ze wist niet zeker of het kon met bv (gelukkig lees ik me wel in ), raadde me een koperspiraal aan, en de Mirena kon er uit vallen??? En ze gaat hem zelf zetten.. heb ik een verwijzing nodig om dit door een gyn te laten doen? Dit geeeft me echt 0% vertrouwen. Ik ga Druif even uit bed halen. Heb de max voor middagdutjes op 2 uur gezet. Of misschien 2,5.. heb ik nog even 30 min (mijn moeder is net weg) voor mezelf.. Morgen met hem naar de kapper! Hard nodig, hij werd vandaag weer voor meisje aangezien
Lieve Boefje van me, ligt heerlijk te kraaien en te spelen op het speelkleed. Ik kan hem net niet zien, want de laptop staat ervoor. Ineens gaat het een beetje over in mekkeren.... Ligt het arme kind ineens gewoon op de koude tegelvloer! Hij is denk om gaan rollen en zo terechtgekomen. Ik leg hem weer lekker terug op het tapijt en zijn speekleed, kijk 5 min later nog eens op, ligt hij er alweer vanaf! En maar kraaien en vrolijk doen, de lieverd!
Druif voor een meisje?! Hij mag dan misschien lang haar hebben, maar heeft echt een jongenskoppie hoor!! Gekke mensen... Hier is de kapster vanmorgen ook geweest. Mijn grijze haren weer weg, de jongens (ja ook Boefje al...) weer geknipt! Heerlijk! Klinkt als de nachten van ons van een paar weken terug. Gaat vanzelf weer beter en Kersje gaat ook vanzelf een keertje doorslapen! Vreemde huisarts, maar ik meen me te herinneren dat je al vaker vage dingen met haar hebt meegemaakt of niet? Kun je niet overstappen naar een ander? Geloof niet dat ik door haar een mirena in zou laten brengen...
Grmpff.... Ik kreeg het ineens heel heet!! Besefte ineens dat ik niet goed had gekeken of ik de goede namen wel had gebruikt... Maar gelukkig, heb ze allemaal bij hun bijnaampjes genoemd!
Tja, ik dacht, voor we straks allemaal op de WA zitten, moeten we natuurlijk wel de 5000 berichten van deel 5 voltypen hè!
Goed bezig Bloom Ben heel tevreden met de nachten van Kersje, ik vind die voedingen geen probleem. Boef slaapt tenminste bij jullie. Druif zegt alleen maar: "Druif wakker. Druif slapen, nee. Druif beneden? Mama ook beneden?" Enz enz. Knap dat Boefje al zo lekker aan het rollen is zeg! Ja mijn HA is bagger maar ze houden elkaar zo de hand boven het hoofd dat overstappen praktisch onmogelijk is.
ik snap het echt wel.. maar het is gewoon apart... de artsen ndoen verder niks dan observeren en de fles verhogen van 1500 cc naar 170 cc.. Vorige opname kreeg hij 150 cc maar werd verlaagd naar 100 cc, want hij kreeg te veel.. thuis hebben we weer verhoogd, omdat hij honger hield.. Al meerdere malen aangegeven dat (tijdens controle) hij honger blijft houden bij fles 150 cc.. oke hij spuugt. maar moch hem niet verhogen. medicatie tegen refluxe.. nou zien ze helemaal vanaf... hij lag alleen op een kamer en sinds vanmiddag een jongetje bijgekomen die dag en nacht huilt en wakker is...die is ook niet bevordelijk voor kruimel..moeder en verpleging snapte niet dat een jongentje van 5 maanden op de pasgeboren afdeling moet, daar gingen ze achter na op het moment dat ik naar huis ging.. Ik weet het ook niet meer, enige wat ik weet dat ik kruimel zo ontiegelijk mis..je word als ware weggerukt van hem heb zoveel gemist.. van hem...bij j heb ik al dingen gemist van de eerste maanden ivm galblaas en nu weer...
Dat lijkt me ook verschrikkelijk Spikkel Edit: OMG ik ga naar de 14000 berchten, dat haal ik vandaag nog wel denk ik..
Aah arme Spikkel en Kruimel... Dit verdienen jullie niet! Ik zou niet blij zijn met het beleid wat jullie ziekenhuis voert... Is er een ander ziekenhuis in de buurt waar je een second opinion zou kunnen vragen? Als ze niets meer doen dan hem alleen drinken geven, kun je dat thuis ook wel, maar als hij daarmee nog steeds niet groeit, kom je geen klap verder! Jullie moeten erachter komen waarom hij niet groeit en heb niet het idee dat ze hard hun best doen om dat te onderzoeken... Maar als zelfs Mopje van de huisarts medicatie voor reflux krijgt, waarom zouden ze dan bij Kruimel dan niet willen proberen?
Oh, misschien klonk ik een beetje hard in mn vorige berichtje, maar dat bedoel ik niet zo hoor, Spikkel! Ik weet dat je het beste met hem voor hebt, maar als ik me al zo machteloos voel, hoe moet dat voor jullie dan wel niet zijn... ?
ik snap het ook niet meer.. ik sta er overdag alleen voor, dus zodar je een gesprek aan hoort dan maalt er zoveel door je hoofd dat je het gewoon niet meer weet.. andere ziekenhuis is geboorte ziekenhuis van j.. en die vertrouwen daar..is nog wat geschaad..en helemaal mis nu ik horro verhalen heb gehoord van de kinderafdeling...afgelopen van ouders van weekend
voel me leeg en verdrietig en doe me zo zeer allemaal. heb totaal geen verstand van allemaal dus ik moet zo'n arts geloven..
Maar wat zegt je gevoel Spikkel? Als je naar Kruimel kijkt? Zo'n arts weet wel een hoop, maar jij bent zijn moeder. En natuurlijk zijn moeders overbezorgd, maar niets doen is dan toch geen optie?? Ik zou samen met je man vanavond wat punten op papier zetten. Wat je zou willen vragen en weten. Een gesprek aanvragen en zonder antwoorden en acties komen ze niet van jullie af! Hebben jullie misschien iemand in jullie omgeving die meer thuis is in de medische wereld?
Zat ineens te denken, Nieke, jij werkt toch op een kinderafdeling? Heb jij geen connecties bij wie je het verhaal van Kruimel voor kan leggen?
ik heb man al gevraagd of hij straks daar kan vragen hoe en wat... Verder heb ik de ouder van me oppaskids gevraagd.. zij heeft op j gepast vandaag...En zij vind dat ze mediacatie moeten gaan proberen..tegen reflux ze zit in de medische wereld.. ik denk dat de weegschaal niet correct is.. dat hij echt wel gegroeid is en dat ze ons beetje aan het lijntje houden..zodat we rust krijgen en kruimel..en ik denk dat die necoate niet vult voor hem.. te weinig stoffen in waarvan hij groeit
zaterdag werden we weggestuurd net toen we er goed en wel zaten.. man & ik keken elkaar aan.. dus zijn in restaurant gaan zitten en na half uur weer naa boven gegaan.. helemaal in shock waren we..