maar soms vraag ik me ook af heeft het misschien te maken met me suikers in de zwangerschap.. toen kreeg hij dus binnen en groeide snel.. nu krijgt hij alleen de voeding en andere groei. vorige keer kreeg hij bij de opname bij prikken enz suikerwater en groeide echt als een snel trein..nu krijgt hij geen suikerwater...enz
Jeetje... dat je bij je eigen kind weggestuurd wordt! Een kindje van Kruimel zijn leeftijd heeft zijn mama en papa nodig! Tuurlijk wel gedoseerd ed, maar als hij gewoon aan zijn slaap ed toekomt, mag je er toch wel bij? Dat verhaal van die prikkels snap ik sowieso niet zo goed... Bij prematuren kan ik me er iets bij indenken. Maar bij Kruimel? Ook al is het zo dat hij te veel prikkels heeft, dan zou het toch ook ergens door moeten komen dat hij niet zoveel prikkels kan hebben? Ik zou pleiten voor proberen van die refluxmedicatie. Nee heb je, ja kun je krijgen. Natuurlijk moet er geen expiriment gedaan worden op kruimel, maar helemaal niets doen kunnen ze toch ook niet maken?
thuis heeft hij ondanks j toch wel meer rust.. dan in zkh.. daar lopen ze in en uit. ook al lag hij er alleen. die moet dat hebben... etc.. zo gaat het .. dus ik geloof die prikkels ook niet hoor
ga ik doen.. zeker weten!! vorige week bij controle al willen vragen.. maar liep allemaal anders nu denk ik er ook weer aan..ik zet alles in me hoofd op een rijtje..
meestal ben ik er rond 11 uur. geef ik hem een fles, doe in badje of lekker kletsen.. dan valt hij in slaap en ga ik weg.. en komen rond half 7 weer.. Dus ben er denk ik 2 x 3 uurtjes..als hij slaapt kan ik niet veel doen alleen naast hem zitten..en hier moet dingen ook even door gaan..anders word het nisk
Even het hele verhaal hier gelezen. Wat moeilijk allemaal Spikkel. Maar ik vind het heel erg raar dat ze jullie weg sturen bij jullie kleine mannetje, wat was hier de reden van? Als ouders mogen jullie altijd bij jullie kindje ook al zijn ze iets aan het doen. En als ze iets bij een ander kindje op de kamer doen kunnen jullie kruimel even meenemen dus ze hoeven jullie niet weg te sturen, erg vreemd. Waarom wordt er wel gesignaleerd dat hij pijn heeft en hier niks mee gedaan? Wanneer heeft hij pijn? Meteen na de voeding of later? Spuugt hij als hij pijn heeft? Ik zou zeker vragen waar zij denken dat de pijn vandaag komt en dat je hier verder onderzoek naar wilt als ze dit niet weten. En anders eventueel starten met medicatie tegen reflux (ranitidine, geen zantac want die is erg vies en mopje hoefde die ook absoluut niet). Baad het niet schaad het niet zou ik zeggen. Heb je een groeicurve van kruimel ingevuld? Ben eigenlijk wel benieuwd naar zijn lijn.....? Ik denk dat ze de vorige keer zijn flessen verlaagd hebben naar 100cc om te kijken of hij dan minder spuugt. Sommige kindjes kunnen niet zo'n grote porties aan en krijgen dan vaker een flesje maar dan met minder per keer. Dit heeft niet geholpen zoals ik lees want kruimel bleef honger hebben. Hoeveel weegt hij nu precies? Maar nu krijgt hij dus 170cc en ik denk 5 flessen of 6? Dat is inderdaad wel veel. Dit is altijd zo moeilijk want ieder kindje is anders en iedere situatie is anders. Ik kan zelf nu ook weinig bedenken wat de reden zou kunnen zijn dat hij niet groeit. Er is bloed geprikt op infecties en dat was het probleem ook niet. Ik blijf toch denken dat het door de KMA en de reflux samen komt ofzo... Die prikkels geloof ik best maar dat heeft niks met zijn groei te maken. En ik denk dat het thuis ook allemaal wel mee valt met die vele prikkels, precies wat je zelf zegt Spikkel in het ziekenhuis zijn misschien nog wel meer prikkels. En kruimel is tussendoor zo'n vrolijk kereltje dus hoeveel last heeft hij er dan echt van. Als hij vrolijk is en goed slaapt valt dat allemaal wel mee lijkt mij. Probeer inderdaad alles wat je wil vragen op papier te zetten en dat gewoon aan de KA zelf te vragen en als ze geen antwoord weten moeten ze verder gaan kijken. Succes meid, hopelijk gaat het snel weer goed met jullie mannetje en mag hij mee naar huis.
Bloom; wat goed van boefje...!! En ook al de haren geknipt wat gaat dat snel. Jullie zien er dus allemaal weer mooi uit. JuJu; fijn weer een lekker nachtje. Jammer van het vroege begin van de dag door het spugen, maar dan duurt de dag wel lekker lang haha Waarom mag druif niet te lang slapen van jou? Omdat hij dan 's avonds niet naar bed wil of omdat hij 's nachts wakker wordt? Wel lekker om even tijd voor jezelf en kersje te hebben. Loki; heerlijk zonnetje he, hier ook. Alleen de wind is niet fijn. De zolder begint er al mooi uit te zien, super. Mummel zelf de trap af: knappe mummel. Mopje is wakker even ophalen.
hij zit ook onder eczeem en de zaalarts zei dat zijn groei daardoor niet word belemmerd, maar ik heb gelezen ergens.. dat door eczeem je groei wel belemmerd kan worden.. tnx nienke... ik ga regelen dat de ka morgen bij ons komt ik wil een gesprek en zal alles op papier zetten.. vermoed dat de ka er vanavond niet is.. zowel trek ik hem aan zijn jasje...
Ik heb er ook totaal geen verstand van maar ben het wel eens met nieke en bloom, er moet nu gewoon goed uitgezocht worden wat er met jullie kleine mannetje aan de hand is! Laat je niet afschepen met iets waar je zelf niet in gelooft en stel al je vragen! Snap dat het vreselijk is je mannetje niet bij je te hebben dus hoop dat wr heeeeel snel duidelijkheid is en een groeiende kruimel!! Fijn juju wat betere nachten, helaas met een abrubt einde vanmorgen . Rest ff kwijt (wow had ineens 3 pagina's bij te lezen! Shock!). Lig nu in bad. Vanavond ehbo herhaling.
Eens met de rest Spikkel. Op het matje die kinderarts Nieke ik ben bang dat als ik Druif uit laat slapen smiddags hij savonds helemaal niet meer gaat slapen.. en 2,5 uur is ook niet echt kort toch (ben jaloers haha)
vanmorgen een nieuwe verpleegster. Ik gaf aan dat ik een gesprek wilde met ka en dit had ik gisteravond aan gekaat.. Ze vertelde dat ze graag met mij wilde spreken en ook met de ka bij.. kruimel had haar vanmorgen er helemaal ondergespuugd.. Eerst een gesprekje met haar. Voorbereiddend op die met de ka zij er bij. Ik gaf aan dat ik gewoon niet meer weet waar we aan toe zijn. we zitten hele weekend hier en niemand verteld ons wat.. niemand zien we. Ook dacht ik aan de huisdieren en zij vertelde dat dit best mogelijk is. We zouden om te testen.. om de dieren te laten logeren voor een maandje of 2 a 3.. kijken of het echt effect heeft.. De arts wilde weer met jbpm beginnen en dan spul voor zijn damren, dat dta lekker door loopt..Geen medicatie tegen maagzuur.. (nog niet) ik zei dat we dit al zovaak proberen, maar merken geen verschil...en hij raakt verstopt. Toch begonnen en meneer, was moe van het zuigen en liet de fles staan.. na een uur weer honger: zelfde verhaal.. toen zei de verpleegster maak maar nieuwe fles zonder jbpm...hij dronk wat maar was gewoon op.. Dus heb hem in bed gelegd en laten slapen.. Donderdag weer een gesprek met de arts...(heb de flessen laten zien met de jbpm in) hij wil het blijven proberen..(heb aangegeven dat ik medicatie wil hebben.. ) Kruimel moet een groeilijn krijgen gaat niet om nou dit gewicht moet hij groeien. nee er moet een lijn in komen.. dus betekend als het donderdag de lijn er nog niet is.... hij moet blijven en dan per 2 dagen of 3 dagen kijken.. Zou hij het weekend moeten blijven heb ik gevraagd iof hij in ieder geval zondagmiddag t/m maandagmiddag met verlof mag.. het is dan pasen en er wordt toch niks gedaan.. dit willen ze regelen maar eerst donderdag afwachten.. De verpleegster is morgen en donderdag sowieso weer.. En die zit er echt druk op.. men waarom de andere niet.. ik moest nog vertellen wat er afgelopen weekend allemaal is gebeurt over spugen etc.. want dat kon ze niet terug vinden.. Heb gevraagd over suikers.. daar lag het niet aan. het suikerwater die kruimel binnen kreeg zit niet zoveel suiker in dat hij er van groeit...wi zijn ook zoekende dus heb oko verteld dat wij ook dingen uitzoeken en dat wij dit bij hun neerleggen ... Vanmiddag lekker aan de wandel geweest met kruimel in de ouderwetse kinderwagen wat een bekijks heb je zeg.. maar hij genoot er van straks even weer...
Jeetje, niet naar huis maar wel weer hetzelfde liedje, JBPM proberen?! Sorry hoor maar wanneer wordt er aangenomen dat dat niet voldoende werkt? Fijn dat de verzorgende mee denken maar ik vind dit echt allemaal maar vaag overkomen. Een week in het zkh en wat ben je nu daadwerkelijk verder? Pff.... Vandaag met Mummel en mn mams naar de stad geweest. Lekker geshopt en gelunched. Ben bekaf nu, niks meer gewend . Lasagna staat in de oven, daarna Mummeltje nog even in bad (die nog erg actief is voor een dag met een dutje van maar 30 min!) en dan een lui avondje!
Spikkel ik had naar de groeicurve van kruimeltje gekeken maar dacht wacht even je reactie van de ka af. De curve buigt duidelijk af maar als hij nu de lijn gaat volgen waar hij nu zit is dat geen probleem, dan is hij gewoon even wat minder gegroeid en gaat het volgens een ander lijntje groeien. En in jou reactie te lezen had de ka dat zelfde idee. Mopje was bij de geboorte ook erg groot en is minder gegroeid maar zit nu op een ander lijntje (tenminste ik hoop dat ze dat gaat volgen en niet weer minder hard groeit). Verder snap ik nog steeds niet wat ze nu willen gaan doen. Weer opnieuw met de JBPM beginnen? Want? Welke speen heb je op de fles? Misschien is het gaatje te klein waardoor kruimeltje heel hard moet werken om het er uit te krijgen? Hoeveel JBPM doen ze in de fles? Anders wat minder? De ontlasting zal nu wel beter gaan als hij daar iets voor gaat krijgen, dan zorgen ze dat hij niet verstopt raakt door dat spul. Maar jullie hebben dit toch al geprobeerd waarom doen ze het opnieuw? En nu dus tot donderdag dit weer aankijken en als hij dan niet genoeg gegroeid is (dus op deze lijn verder gaat) wat dan? Wel fijn dat jullie lekker gewandeld hebben samen. Heeft kruimel ook pijn met spugen? Ik hoop dat hij donderdag voldoende gegroeid is en lekker mee naar huis mag en hopelijk is er dan ook meer duidelijkheid. Knuffel voor jullie! Loki; lekker geshopt dus, wat heb je gekocht?? JuJu; dacht al dat dat de reden was dat druif niet langer mag slapen van jou Verstandig. Maar lijkt mij ook heerlijk ja om even 2,5 uur te slapen overdag, gaat helaas niet lukken he.
Haha het was veel te kort voor hem, hij viel steeds in slaap in mijn armen. Vandaag weer 2 uur geslapen en uit zichzelf wakker, gelukkig op tijd voor de kapper Spikkel ik snap er niets van. een baby die zoveel spuugt, niet aankomt en pijn heeft JBPM voorschrijven?? Kom op zeg.. Goed dat je er nu bovenop zit. Dit had je zelf al verzonnen, hoeft je kind niet voor opgenomen te worden! Wel lekker gewandeld dus, goedzo! Was ook heerlijik in het zonnetje, Loki nog wat gescoord voor Mummel en Frummel? Hier ene huilerig Kersje, last van buikje en ook opeens van zuur, dat ging beter. Maar veel gekrijs dus, zielig maar ik word er zelf ook wel een beetje gek van eerlijk gezegd Druif vannacht 3x terug gelegd, ging meteen verder met slapen. Tot half 7. Korter middagdutje heeft dus geen effect helaas. Hij is wel erg moe overdag.
Middagdutjes grens zou ik idd ook doen juju. Zeker nu, maar denk dat je na 1x niet kunt concluderen of het verschilmaakt of niet. Nou heb ik wel makkelijk praten want mummel wordt eigk nooit chaggo wakker als ik haar eruit haal. Hele middag moe of zeurderig kind is het ook zeker niet waard! Hopelijk snel weer doorslaapnachten... Arme kersje. Zuur is zo gemeen. Hopelijk zakt het snel weer af. Niet eens veel gekocht . Leggingkje, papieren bordjes en bekertjes voor verjaardag. En wat mes achtig spul om mee te kleien en een knikkerbaantje. Denk dat ik dat inpak voor de 'kraamweek', iedere dag klein kadootje voor mummel . Vooral ff lekker een dagje eruit geweest, was nodig!! Nu uitgeteld op de bank. Gister vielen de mensen van de kinder ehbo trouwens van hun stoel toen ik antwoorde dat ik nog 10 weken moest. Benieuwd of de welbekende vraag 'Is het er wel echt maar 1' ook nog komen gaat komende weken .
Ik was al op zoek naar jou foto's van deze periode omdat jij ook meer buik had dan bij Druif maar die heb je vakkundig weggemoffeld :x Ja vond dat van jou wel een leuk idee! Moet wel een feestje zijn ook voor Mummel! *Vriendlief vond het uiteraard grote onzin en een verkapt iets om kado's te kopen*