Haha Larissa het is maar dat je het weet Mijn moeder haalt Dikkie Dik koekjes voor Druif met het idee dat dat voor kinderen dus gezond is. Maar gped ze haalt ook light ijs (waarom zou je dat light eten) met aspartaam dus volgens mij heb ik mijn ingredienten lijstjes lezen niet van haar geerft. Bloom hier ook vaak overal poep als Druif weer eens bezig geweest is. Ik denk dat hij toe is aan een grotere maat luier (hij zit nog steeds in 4 overdag), maar eigenlijk vind ik dat het snel mooi weer moet worden en we aan zindelijkheidsgebeuren kunnen gaan werken Ja Loki wie vind je leuker, DeLi of Bloom Flauw grapje. Anders gooi je een muntje op Ik sta trouwens ook overal. Pff..
ik heb zoals je ziet in de lijst of eind van de maand of net begin van de maand..dit is ivm financieelplaatje...
Ja fijn dat ik de eer heb om te kiezen Ik denk dat ik dan toch voor de 11e ga.. Aangezien Nieke niet kan, moet ik toch 30 km alleen reizen en dan scheeld het toch weer een week. Uiteraard alleen mits er niks rommelt want vind het alleen toch wel spannend Zou ook fijn zijn als Uk dan al halverwege is, scheeld een boel km's! Sorry Bloom
Valt me een beetje tegen hoor Loki... Grapje hoor! Ik zou als ik mocht kiezen ook voor een week eerder gaan. Maar waarom iets kiezen wat dan alsnog 30km bij jou vandaan ligt? De 11e komen wij terug van een familieweekend. Dat is 2 uur rijden ten noorden van hier, dus vanaf daar 3 uur rijden naar het zuiden... Beetje veel en aangezien ik helemaal niet weet hoelaat we daar vandaan vertrekken en dus ook niet weet hoelaat ik thuisben en ik niet verwacht dat jullie pas om 20u ergens gaan eten wordt het voor mij dus niets... Daarbij heb ik zeer waarschijnlijk ook nog een verjaardag waar ik niet onderuit kan... Dus, stel we zijn vroeg thuis en ik heb geen verjaardag, kan ik alsnog aanschuiven! Spikkel; Ik wil best wat voorschieten, zodat je wat meer data hebt om mee te kunnen!
Kunnen we ergens afspreken wat treintechnisch ook een beetje haalbaar is? Zou voor mij wel heeeeeeel fijn zijn aangezien we dan waarschijnlijk nog geen auto hebben.
Bloom: Zou leuk zijn als je toch nog kunt! Maar snap dat dat moeilijk te voorspellen is vooraf.. Boxtel scheeld oa voor larissa toch weer 25/30 km.. Boxtel heeft een station iig juju, maar jou op een station in de buurt oppikken is ook geen probleem, is nu stuk makkelijker dan met al die kids .
Net bij het CB geweest met Mopje dit zijn de curves. De lengte gaat mooi door maar het gewicht blijft nog steeds afbuigen. Ook op hun curve was dit zo. Ze zij dat het voor een borstvoedingskindje normaal is dat het gewicht rond de 3/4 maanden wat zakt omdat de samenstelling dan verandert en de moeder vaak gaat werken.... Blijf het toch vreemd vinden dat dat zo zou zijn. Ze moet eigenlijk toch ook een lijntje pakken waar ze op verder gaat groeien. Ze gaat nu van de lijn boven het gemiddelde tot zelfs onder het gemiddelde met het gewicht (zo ziet ze er echter niet uit). Is er iets wat ik kan doen om te zorgen dat ze toch weer wat beter gaat groeien of hadden jullie kids dit ook? (vaker aanleggen kan ik bedenken, maar als ze hier zelf niet om vraagt lijkt me dat eigenlijk niet nodig, toch? Verder krijgen we een verwijsbrief voor de dermatoloog voor haar aardbeienvlekje op haar lip (hemangioom). Vorige keer was het 0,2 en nu 0,5cm dus het groeit en dit hadden wij ook gezien. Het is ook dikker geworden. Voor ons nog steeds geen probleem maar ik zou het wel fijn vinden als een dermatoloog er even naar kijkt zodat we een idee hebben of het nog groter gaat worden en of ze er geen problemen mee gaat krijgen. (ivm stoten/vallen straks als ze wat groter is dat het gaat bloeden ofzo). Dus voor de zekerheid maar even langs gaan. Ons mopje vond er niks aan vandaag. Als ze bij mij zat was het prima maar daar liggen was niet leuk vond ze. En ik vond bij mij zitten ook minder want ze poepte me vol Gewoon weer langs de luier, pas de 3e keer vandaag .
Nieke ze zit op de WHO toch rpnd het gemiddelde, het scheelt een beetje mar de laatste 3 metingen zitten rond de middellijn. Verder afzakken is niet wenselijk inderdaad, het is wel de bedoeling dat ze een lijn gaat volgen. Afzakking bij het CB is niet vreemd, die is op basis van KV, maar deze curve moet ze eigenlijk toch wel gaan pakken. Hoeveel voedingen krijgt ze nu op een dag? Ik zou even een lactatiedeskundige (bijv hier op het forum) raadplegen. Vaker aanleggen kan zeker een oplossing zijn. Lengte gaat wel goed zo te zien!
ik zal mijn collega de curve eens mailen en vragen wat ze ervan vindt. Ze zit meestal op 5 voedingen af en toe 6. Had ook wel verwacht dat ze nu wel een lijntje zou volgen maar toch niet helaas.
Misschien toch een tijdje 6 voedingen aanhouden? Het is niet persé dramatisch maar die groeilijntjes zijn er niet voor niets (zegt zij die het gezeur van het CB over de groeilijtjes van Druif afwimpeld als onzin )
Nee precies. Maar ze ziet er wel goed uit vind ik zelf, echt niet dun ofzo. Ze heeft alleen niet meer zo veel spekjes als eerst. Nu alleen nog op de boven beentjes.
Nee dat maakt ook niet uit, de verhouding is ook goed, alleen horen ze volgens een bepaalde grafiek te groeien. Ze ziet er inderdaad niet slecht uit, lekker lachebekkie juist
Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Groeicurve - Hoe interpreteer ik de WHO-groeistandaard? Ff in de gaten houden dus.
Dank je JuJu (wilde bijna je echte naam typen ) Ik heb een mail gestuurd naar mijn collega (lactatiekundige), wil graag weten wat zij ervan denkt. Heb de curves bijgevoegd. Het ziet er niet super zorgwekkend uit maar het is wel nodig dat ze een lijntje gaat volgen vooral omdat de lengte dat inderdaad nu wel doet. Misschien een keer extra gaan wegen over een paar weken ofzo. Nu hoeven we pas over 2 maanden terug.
Ben ik nou de enige die wel een eigen lijntje ziet in de curve Mopje? En als ik er een liniaal langs leg en ze blijft dit lijntje volgen, dan komt ze bij 52 weken uit op iets boven gemiddeld. Dat is super toch?! Wel goed om een keer extra te wegen en advies te vragen aan je collega Nieke! Dinner date staat dus, gezellig! Als het jouw lukt om dat stukje te reizen naar Boxtel (oid) zou dat fijn zijn Loki. Zo niet, dan rij ik nog wel iets verder. Wat is een goede tijd om af te spreken, 17.30 uur? Slaap lekker dames
Laris; hoe jij het zegt zit er inderdaad wel een lijn in, maar nu nog niet dat ze echt een lijn volgt van de curve zeg maar. Maar als je het zo zegt en ze komt weer net boven het gemiddelde uit is dat prima. Maar ze groeit de laatste keren gewoon niet meer zo hard (in het begin was ook wel heel veel groei). Ik zal wel horen hoe mijn collega er over denkt, altijd fijn om te weten...
Sorry Nieke, maar ik ben denk de enige hier die geen verstand heeft van lijntjes... Mijn boeven groei(d)en als gekken, dus heb me er eigenlijk misschien daarom ook nooit zo mee bezig gehouden? Maar goed dat je contact hebt met je collega erover. Ze zeggen niet voor niets dat je het in de gaten moet houden. Dan is het nu misschien nog wel niet ernstig, je kunt er beter maar op tijd bij zijn! Ik ga zo zwemmen met Boefje. Hij gaat voor zijn teddybeerdiploma! Gelukkig is hij weer helemaal beter. Gisterenavond al geen koorts meer, zonder zetpillen en vanmorgen ook weer helemaal de oude!
Al een mailtje terug en ze zei dat het er goed uitziet. Als mopje groeit, genoeg plasluiers heeft, ik ik verzoek voed en ze tevreden is dan is het goed. Dat is allemaal dus we gaan gewoon zo door. Fijn om even die bevestiging te krijgen.