Morgen even langs wat nerdies. Ik hoop dat ze er op kunnen. Baal nog het meeste van de foto's van deze zwangerschap (maak je braaf van alles een fotootje.. nou gelukkig de echo's nog wel en de buikfoto's staan hier natuurlijk, maar veel dingen ook niet) en van de huwelijksreis, die was al half omdat ik mijn camera kwijt raakte daar en we alleen het eerste kaartje nog hadden Kan niet wcahten tot alles weer heel is. Mijn camera en broodmacine zijn nog steeds in de reparatie, mijn stofzuigerrobotje is al tijden stuk (snif), nu mijn laptop en dit weer. Ben er wel klaar mee..
En zo komt alles altijd in 1 keer... Balen joh! Vaak kan er nog wel wat gered worden door iemand die er echt verstand van heeft, dus hopelijk haal je nog wat terug! Robotje stuk is ook niet leuk! Hier vandaag de hele dag weg! Tot morgen dus! Hebben we trouwens al een buddy voor Nieke, voor een teken via sms als ze gaat bevallen of bevallen is? Of wil je dat niet, Nieke? En wanneer is de volgende meeting? Mijn rooster komt binnen nu en 2 weken uit, dus daarna misschien wat plannen voor in maart, als alle babies er zijn? Of misschien een tussenmeeting voor de degenen die kunnen in de eerste week van januari? 2,3 of 4 januari? Denk gooi het er alvast in! Fijne dag vandaag!
Heej meiden, Ik ben er weer. Eerst even reageren op jullie. JuJu; wat een schattige foto van druif met zijn pietenmuts. En jullie hebben heerlijk pepernoten gebakken zag ik. Waren ze lekker? Fijn dat de zolder zo opschiet. Volgens mij had je nog niet verteld over de ledikantdekens nee, hoe zien ze er uit? (foto?) En hoe zit het nu met de gordijn(en), heb je de tweede al binnen en hangen ze al of niet meer aan toe gekomen? Bloom; wat heerlijk dat je een dagje hebt gehad met kleine boefje. Super fijn om te horen dat je geen kolfellende meer hebt en ook geen pijn meer aan je borsten. Hopelijk kun je dat stukje een beetje afsluiten. Boefje heeft toch heel wat weekjes mamamelk gehad, super!!! En wat een super mooie foto's van hem op FB zeg, wat een heerlijk ventje! Lekker vrolijk! En grote boef heerlijk aan het kleien, leuk. Loki; wat fijn dat je schoonouders nu ook op de hoogte zijn. En natuurlijk alleen maar leuke reacties, zo hoort het ook he En een berichtje van je nicht, wat leuk. Dat was toch diegene die jij toen een mail gestuurd hebt? Wat fijn dat ze zelf nu ook zwanger zijn. Jullie lopen bijna tegelijk. Spikkel; hoe is het met jou? Weer beter? Wat een leuke foto's zag ik op FB voorbij komen. J heerlijk aan het slapen met zijn pietenmuts op. Goed om te horen dat jullie zo'n lekkere vakantie hebben gehad. Nu thuis ook rustig aan verder. Hopelijk geeft het gesprek met de Belastingdienst wat duidelijkheid, want dit is ook echt niks. Wat een gedoe steeds. Vanilla; hoe is het met jou/jullie? DeLi; en met jou? Uk; ik zag heerlijke snert op FB, hmmm lekker! Verder alles goed? Larissa; hoe is het met jou? Is je ongi al doorgebroken of nog niet? Wanneer was het onderzoek van je mannetje alweer? (je hebt het wel gezegd maar ik weet het niet meer) Goed dat jullie dat doen, geeft misschien wat meer zekerheid. Dikke knuffel voor jullie! Ik vind het super om te horen hoe jullie hier samen mee om gaan. Volgens mij kunnen jullie overal over praten en alles samen oplossen (zo komt het over). Jullie hebben echt een hele sterke relatie! En Kyara is een echte dame zo te lezen op Fb, wat netjes zeg. Pardon zeggen! haha... Hier; Gistermiddag terug gekomen van een heerlijk weekendje Brussel. Het was echt lekker om nog even met zijn 2'tjes te zijn. Ik heb heerlijk kunnen slapen en we hebben echt genoten. Zaterdag lekker de stad in geweest en verder erg weinig gedaan. Gister toen we thuis zijn gekomen de box nog opgezet, dus die staat ook alvast. Nu ga ik verder met de babykamer, alles even af doen en dan de kleertjes strijken en er weer in hangen/leggen. En dan vanmiddag vergadering van het werk. Vind het wel gezellig om daar nog even heen te gaan, zie ik mijn collega's ook nog even. Voelt toch raar om zo lang niet op het werk te komen, ik weet helemaal niet meer wat er speelt etc. Maar als onze kleine meid er dadelijk is maakt het mij niks meer uit denk ik zo. Oh trouwens de toets vrijdag, tja... Die was erg moeilijk dus ik heb geen idee of ik het wel of niet gehaald heb. Maar het duurt weer 4 weken voordat we het horen dus ga me er echt niet druk om maken. Dat is dan een probleem voor na mijn verlof. Buddy; lijkt me een prima idee. Maakt me niet uit wie, heb volgens mij van jullie allemaal geen mobielnummer (tenminste niet in mijn telefoon staan, of stonden die bij de adressen?)
@Bloom; Wat heerlijk dat je steeds meer aan het genieten bent. En druk, waarmee? Komt mij ook erg bekend voor. Ben de hele dag in de weer en als vriend dan vraagt wat ik gedaan heb, denk ik "waar heb ik het nou zo druk mee gehad!" Super dat je van het kolven af bent! Geen pijn en stress meer! Super. @Bevallingsverhaal;....... Heb ik die nog niet geschreven dan?
bloom: ze hebben mijn toetsinkomen steeds voor de helft verlaagd. En ik heb het steeds aangepast... Ook hebben ze me man als toeslagpartner verwijderd...bij de gewoonte aangiftes gaat het goed en iedereen zegt dat ze daar de gegevens vandaan halen, anders zou ik het ook niet weten... Ach ben er volgens 2013 bereking met 2 kids er toch vanaf.. Dus ga eerst per maand betalen, en waar ik meer kan missen gaat meer heen. en die zorg..pfffffffff ach...je moet ook overal zelf achter aan. Ze kunnen mij beter zelf toelaten in het systeem, pas ik het gelijk goed aan. Ik wilde het pakket verhogen en niet verlagen...Dus waar ze het vandaan halen...Dan zou het verhoogt moeten zijn en weet je wat ook in de brief staat: polis 2013 gata in per 1-1-12... Waar zit de fout??!?!? Kreeg net te horen dat me verlof misschien verlengt word. De moeder van de kids, wordt waarschijnlijk in het voorjaar geopereerd aan de pols, stukje bot uit de heup wordt in de pols gezet, dus is tijdelijk ziek.. Maar kan ook vanaf mei zijn en dat ik dan even er weer tussen uit ben... We zullen zien. nienke: fijn dat je het gezellig hebt gehad afgelopen weekend!! Juju: shit hee...stomme computers.. ik heb nu ook een externe harde schijf en zet daar ook alles op...Dan heb ik het nog en ik laat alle foto's ook afdrukken... Verder...blanco...ik ga wat doen hier..voel me vandaag ook niet lekker...Nou ja nog even en heb ik verlof..volgende week gaat 1 dag ook niet door..Hoop dan een rustig weekje te hebben, met alleen zwemmen.. Oja fotoshoot en vk en verder niks...en dan oveer 2 weken weer gyn en diabetes..maar dat zal ik morgen wel horen..
@Laris; Wat schrikken zeg van Kyara. Hou het meer goed in de gaten hoor. Goed dat je onderzoeken laat doen! Zeker met jullie "obstakeltje" @Loki; Leuke nieuws brengen = gaaf! Reacties van de beide ouders erop = geweldig!! Heel slim om niet naar dat feestje te gaan. Zou het ook niet op gaan zoeken hoor. Wat fijn dat nichtje zwanger is. En jullie zitten echt heel dicht op elkaar. @Spikkel; Leuke vakantie dus gehad. Balen dat je ziek thuis gekomen bent. Beterschap! @Juju; Emo hoort erbij. Je mag best gewoon zeggen dat je zelf erg blij bent dat de sint er weer is. De zolder begint dus serieuze vormen aan te nemen. Fijn!! Chips! Hopelijk ben je niet echt al je foto's kwijt. Wie had dat hier nog meer tijd terug? @Sint en Piet; Leuk om allemaal mee te maken met jullie kids. Wij nog niet hoor met Spruitje. Vieren het wel altijd bij zwager, maar onze Spruit heeft er natuurlijk nog niets aan. @Nieke: Aant genieten van je verlof? Heb je nog veel dingen te doen voor de kleine komt? Ik vind het gedurfd hoor dat je naar Brussel bent geweest! Aan de andere kant waren jullie samen en mocht er wat zijn, zo thuis. Fijn dat het leuk is geweest. Leuk he om zo bezig te zijn met de kleertjes en het kamertje. @Buddy; Had ik niet, maar was we makkelijk geweest. Spannend! @Vanilla; Hoe voel je je? @Uk; Portemonnee al gevonden?
Ego volgt. Nu eerst boodschappen doen. Hoe deden jullie dat trouwens met de maxi cosi en winkelwagen?
Wij gingen altijd samen boodschappen doen, ik een kar met j en man andere kar, maar de meeste winkels hebben een karretje me een babyschaal (maxi geval) voor de baby en bij de jumbo hie hebben ze zelfs een karretje met een geval waar je de maxi op kan zetten en vast kan maken met een riem... Kwam laatst bij de c1000 en hadden ze zelfs een ar met 2 bakjes voor 2 baby's...hoe handig... ze leren het wel.. haha
mogen leenbakker en kwantum wel wat van leren.. Daar hebben ze wagentjes waar kinderen niet kunnen zitten...Dus alleen naar die winkels met j ga ik niet...
Juju: Hahaha dat emo zijn herken ik! Als je dan al die vreugde en spanning voelt van die kindjes, geweldig! Ik pink dan ook vaak een traantje weg, hihi! Foto van je dekentjes? Ohjee wat erg van je foto's! Ik zou echt gek worden Hopelijk kan iemand ze nog redden!! Je machinetjes zijn het harde werken een beetje zat zo te horen Bloom: Nee de kans dat ik de Stokke veel gebruik is niet zo groot de eerste maanden... Zal een drukke boel worden in de berging . Maar iets op verzinnen tzt dat we er ook nog kunnen lopen Ik ben wel weer in voor een meeting(s) hoor! Alleen zet ik bij alles ''onder voorbehoud'' want je weet het bij mij nooit hoe het gaat lopen . Meetings na maart zou ik het liefste niet te gek ver van huis hebben alleen . Nieke: Lekker rustig weekendje gehad dus, heerlijk. Over je toets zou ik me niet meer druk maken hoor! Je hebt gedaan wat je kon en als het niet zo is, dan is dat een zorg voor straks! Genieten nu!! Ik wil je Buddy wel zijn hoor . Vind het een goed plan! Overmorgen zou je kleine meid al ''mogen'' komen. Gek idee he? Klopt, nichtje (van vriend) is diegene die ik een poos geleden een mail gestuurd heb . We schelen inderdaad maar een kleine week! Deli: Vaak als je het kinderzitje in de winkelwagens uitklapt kun je daar je maxicosi vrij stevig op kwijt. Even proberen hoe dat bij jullie winkel is. Ik zie ze ook wel ooit overdwars bovenop voorkant van de wagen (als je begrijpt wat ik bedoel?). Ik deed het liefste paar x per week boodschappen met de wandelwagen (of als papa thuis was) en niet met de maxicosi, vond het een ellende . Nu nog trouwens . Spikkel: Bijna verlof, fijn even niet op hoeven passen op andermans kinderen . Hier: Zo, ons geheim is geen geheim meer! (zie FB) Gister op de verjaardag van schoonzusje zeiden er 2 die ik niet vaak zie zelfs dat je het echt al aan me zag, oeps . Moet zeggen dat mijn eigen broeken ook al een poosje geen optie meer zijn hoor (alleen de treggings gaan nog goed ). Heerlijk weer die positiebroeken aan, haha! Vanmorgen nog even in het ziekenhuis geweest om te laten prikken voor de waterpokken. Kijken of ik antistoffen heb.. En net Frummels hartje weer even gehoord en zelfs op kunnen nemen op mijn telefoon .
Nog even mijn ego stukje. Het gaat hier goed!!! We vinden steeds meer onze draai. Het blijft wel druk! Nooit gedacht, van tevoren, dat je zo bezig kan zijn met je kindje. Achteraf denk ik dan vaak; "waar heb ik het vandaag zo druk mee gehad?" Maar begrijp me niet verkeerd. Ik vind het geweldig om moeder te zijn en kan hem niet meer weg denken! Spruitje is de afgelopen tijd veel wakker geweest overdag. Weinig was goed. Wilde niet op zichzelf liggen met als gevolg dat hij veel op mijn schoot zat/lag. Ik denk dat hij veel last heeft (gehad) van krampjes en een sprongetje heeft gehad. Hij had een paar dagen dat hij heel onrustig dronk uit de borst en soms na een uur alweer wilde drinken. Dan was hij soms even ontroostbaar. Voor de krampjes ben ik Infacol gaan gebruiken en heb wel het idee dat dat werkt. Geen wondermiddel, maar het is wel minder naar mijn idee. De borstvoeding gaat heel goed. De pijnlijke tepels nemen af en het gaat allemaal steeds makkelijker. Mijn borsten voelen weer wat zachter aan. Het waren soms echt keiharde, gevulde ballen en dat deed echt zeer. Zo vreemd als ik het in het begin vond, zo "fijn" is het nu. Wil er voorlopig nog niet mee stoppen. Maar alleen zo lang het goed gaat en leuk blijft. (Sorry Bloom, weet hoe moeilijk jij het ermee gehad hebt. Wil je hier absoluut geen pijn mee doen.) We zijn nu 2 x bij de fysio geweest. Thuis doen we oefeningen. Merk wel dat het iets beter gaat. Maar toch blijft hij graag naar zijn favoriete kant kijken. Vanmiddag boodschappen gedaan. Heb de maxi cosi dwars op het karretje gezet. Dat ging prima. Vorige week had ik de MC in de winkelwagen gezet, maar dan kun je dus bijna geen boodschappen meer kwijt. Vandaag voor het eerst veel zelf kunnen doen. Vriend was niet thuis en Spruitje heeft zich heel goed gedragen. Rustig kunnen douchen (wat ook weleens anders is. Zodra ik eronder sta, hoor ik hem huilen en spring ik er weer snel onderuit), was op gevouwen en op geborgen, vaatwasser geleegd, op visite bij mijn ouders geweest, boodschappen gedaan en heel grondig gestofzuigd. Natuurlijk tussendoor ook nog tussen de poepluiers gezeten . Haha Vond ik al een hele prestatie! Het lukt me niet altijd om hier mee te schrijven. Ligt helemaal aan hoe de dag verloopt. Meestal lees ik via mijn mobiel bij, tijdens het voeden. Reageren gaat dan niet. Vanmiddag via de laptop gereageerd, terwijl Spruitje bij me zat. Misschien gaat me dat vaker lukken......
Rond dit termijn vonden wij ook steeds meer onze draai Deli . De eerste weken zijn gewoon hectisch en wennen. Op het moment dat je dan denkt "Ohjee binnenkort moet ik weer werken, dat komt nooit goed!" dan lijkt er ineens een ommekeer en gaat het steeds meer als vanzelf. Fijn dat de borstvoeding zo lekker loopt. Ook daarvoor geld dat de eerste weken bikkelen zijn maar hoe langer hoe makkelijker! Ben benieuwd hoe lang jij gaat voeden, ik had immers ook NOOIT gedacht dat ik ooit tot de geiten-wollen-sokken-langvoedsters zou gaan horen, whahaha! Maak je maar niet te druk om ons, met de tijd komt er vanzelf meer rust en meer tijd en kom je vaneiges weer wat vaker hier om te posten. Evenals het huishouden, dat sluipt er ook weer langzaam in, forceren wekt alleen maar frustraties op (bij iedereen). Dat komt weer, echt!
Fijn DeLi Je draai komt wel goed! Ik nam de wandelwagen mee en bouwde die vol met boodschappen (Druif in de bak) of deed hem in de draagdoek en gewoon met wandelwagen. vind MC ondingen en liet hem het liefste in de auto staan. Nieke: Foto's volgen als ik weer een laptop heb De gordijnen zijn binnen maat hangen nog niet. Ik moet ze ook nog even (zucht) voeren. Spikkel; irritant he, zo zaten wij ook opeens aan het terugbetalen aan de bdienst, dat je 10 keer iets aanpast en het wordt gewoon niet doorgevoerd of niet overal Foto's gered, jippie! Vandaag check bij lieve verloskundige. Baby is rhesus positief dus moest wel een prik, snif. Mijn moeder was mee met Druif en toen ik van de tfael af was wilde hij erop klimmen. Mijn moeder hielp hem en dus ging hij op zijn rug liggen en deed zijn shirtje omhoog haha. De verloskundige heeft nog even met de doptone naar zijn hartje geluisterd. Die serieuze blik.. goud waard. Twee mooie hartjes gehoord dus vandaag baby ligt met koppie beneden maar nog niet aan het indalen, terwijl ik toch dat idee wel heb door minder klachten en de foto's. Trusten dames!
@Juju; volgens mij zijn sommige mensen in schock op fb met jouw post! Fijn dat je het hartje weer mooi hebt horen kloppen. Ik zie Druif al helemaal voor me! Lol Truste dames.
Jeej, foto's zijn terug!! Gelukkig... Wat leuk 2 hartjes. DeLi; fijn dat het goed met jullie gaat. Lekker van genieten wij komen wel weer. Loki; PB jij je telefoonnummer nog even? Dan zet ik hem alvast in mijn telefoon. Hier; hele dag last van zuur, blehhh. Ons meisje ligt ook nog redelijk hoog. Vandaag te veel gedaan. Wilde per se alles gestreken hebben en dat is net klaar. En de meubels uit/af gedaan op de babykamer zodat alles er weer in kan. Morgenvroeg komt een vriendin met haar kleine dus moet nog even dweilen anders kan hij niet op de grond. Babykamer is nog niet toonbaar want de spullen van de commode etc. liggen er niet in maar op. Maar ja, daar kijkt ze wel doorheen. Komt van de week wel weer.
eveen heeeeeeeeeeeeeeel snel. juju: lief van druif.. Ik dacht al op fb.. huh hoe kan dat nou hahaha Fijn dat de foto's zijn gered Ja, heb gisteren nog papieren uit de map gehaald, van 2009 dat huishouding veranderd is ivm samenwonen.. Ook hebben ze in 2011 mijn toetsinkomen WEL goed gewijzigd. Dus moest toen iets van 52 euro terug betalen...En nu is het weer zoals vroeger.. We hebben spullen van man er bij gehad en daar sta ik WEL op en bij mij niet.. Ik neem alles mee.. Dus eens zien vanmiddag. Zo nu ga ik j weg brengen en dan richting de gyn en de diabeet
Spikkel; hopelijk alles weer goed bij de gyn en diabetesverpleegkundige. En hopelijk zijn die belastingdienst problemen ook snel opgelost. Hier vorig jaar de zorgtoeslag stop gezet, moesten het steeds terug betalen. Voordat hun zelf door hebben dat ze het niet over moeten maken ben je een paar jaar verder. Dus dan maar gewoon stoppen. Net al stofgezogen en gedweild. Er komen 3 vriendinnen ipv 1, gezellig. Maar dan wil ik het altijd wel een beetje netjes hebben. Maar ja deze x is dat boven niet te doen maar dat begrijpen ze wel. Fijne dag.