Spikkel: Fijn dat het opgelost is met de badkamer voorlopig! Bloom: Ja lage bloeddruk heb ik ook standaard. Maar mijn ijzer is ook nooit geweldig, zonder zwangerschap al niet... Waarom zou je je druk maken om je mannen die gewoon wat steviger dan gemiddeld zijn? Laat je niet gek maken hoor, heb ik ook nooit gedaan juist om mijn sprietje! Ieder kind is uniek! Deli: Ik ben na 2,5 maand weer aan de (borstvoedings)pil (cazarette geloof ik?) gegaan. Ik had nog geen eigen cyclus. Deze pil slik je de hele maand door dus je wordt ook niet ongesteld. Zoiezo kan bij borstvoeding je cyclus/ongesteldheid heeeeel lang weg blijven. Dat is per persoon verschillend. Toen ik in februari stopte was mijn cyclus ook heel snel weer zoals ik hem kende, ook wel fijn . Lijkt de fysio al iets te doen? Heb je nog gebruik gemaakt van een zijligkussen eigenlijk? 8 Weken alweer, pfoe!! Time flies! Hihi van je stokje ken ik ook wel, van je graadje dan weer niet . Misschien kent Nieke mijn uitdrukking wel? Bedankt voor je tips Vanilla: Hoera alles goed! 9 weken ook alweer! (waarom gaat jou zwangerschap sneller dan de mijne voor mijn gevoel?? ). Mooie echo, duidelijk al! Justin even niet opper vrolijk dus... Gelukkig zijn het fases, hou ik me altijd voor! Juju: Dragen = niet meer leuk? Liever zelf aan de wandel zeker? Mummel zat te wipstelen op mijn rug en mij steeds aan te sporen met haar laarsjes. Echt een paardenmeisje al! Maar, voor hele lange stukken heeft ze liever de Stokke hoor. Buggy hebben we beiden een hekel aan, daar zit ze nu met 1,5 jaar nog als een zoutzak in.... Succes met shoppen! Straks wel verantwoording afleggen hier hoor! Mmmhhh Loterij... Klinkt aantrekkelijk! Hier: Pfff, half 1 al, ik zou vandaag gaan poetsen . NU ga ik echt beginnen! Kom wel tussendoor even spieken voor Laris. Vind het maar niks dat ze nog niet geweest is....
Pppfff. Boven is gedaan. Zit moed te verzamelen voor beneden maar voel me weer een beetje flauwig Net uitslag van bloedonderzoek gehad en ik ben immuun voor de waterpokken. Gelukkig maar, vond het toch even spannend omdat ik in aanraking was geweest met dochtertje van vrienden die ze een kleine week later kreeg.... Hoe alert zijn jullie op dit soort ziektes? Zo schijnt ook rode hond (maar daar zijn vele voor ingeeint toch?) en 5e/6e ziekte heel gevaarlijk te kunnen zijn voor een zwangere/ongeboren kindje. Mijn ouders wisten al niet of ik de pokken gehad had, laat staan deze ziektes. Besmettingsgevaar is vaak VOOR dat het te zien is. Nu zit Mummel op het moment niet op het KDV dat scheeld veel maar toch. Ben ik de enige die zich hier druk om maakt?
Tegen rode hond ben je geent. 5e en 6e ziekte: tja weet je tegen de tijd dat het zichtbaar is bij je kindje kun je zelf al besmet zijn. volgens mij heeft Druif een van deze twee nog gehad (vermoedelijk) aan het begin van deze zwangerschap. Nee, ik maak me er niet druk om.. vond Druif toen belangrijker (erg he) Dragen vindt hij nog steeds erg leuk, maar ik ben er mee gestopt toen ik 3 maanden zwanger was ivm bekken enzo. Ego: Uhhh.. nesteldrang!!! Er draaien hier babywasjes! Heb vloerbedekking gekocht voor zolder komt laatste vrijdag van december (laten leggen). Jeuj En net de muren afgewerkt van de babykamer to be.
Spikkel; klinkt leuk het veranderen van de badkamer en het geeft wel veel extra ruimte, en een bad!! Misschien inderdaad goed om hier over na te denken en als het in het budget past te doen. Nu moeten jullie toch de badkamer open gaan breken. Vanilla; Wow, wat een mooie echo. 9 weekjes, yes!!! Dus nu mogen jullie gewoon naar de verloskundige? Super! Justin heeft even een moeilijke periode zo te horen. Zal we bij de leeftijd horen, toch? Loki; toch nog iets gedaan dus. Heel goed. Je hoeft toch ook niet alles in één dag te doen?! Had jij trouwens nog champignonsoep gemaakt? Ik nu weer haha . Vanavond lekker smullen. Waterpokken weet ik dat ik heb gehad dus maak ik me geen zorgen over. En van de 5e en 6e ziekte is volgens mij alleen de 5e ziekte gevaarlijk voor het ongeboren kindje. Maar hier maak ik me eigenlijk ook niet zo'n zorgen om. Nu wel een beetje over kinkhoest. Ik hoorde van de week dat iemand een dorp verder het had (niet dat wij daar contact mee hebben) maar dat vind ik wel eng. Manlief en ik hoesten ook al echt lang, niet heel erg maar het blijft een beetje hangen. Dus dan ga ik mezelf vanalles in mijn hoofd halen dat wij het hebben en dat beeb het dus ook krijgt na de geboorte. Maar het zal wel meevallen. JuJu; shopping trip geslaagd?? Bloom; grote kinderen, die heb je of die heb je niet. Is alleen maar fijn dat ze het zo goed doen. Tenminste dat vind ik. Dat is ook heel iets anders als hele dikke kinderen, want dat zijn ze absoluut niet! Jij hebt 2 mooie gezonden mannen. Ze zijn lang en daardoor ook zwaarder (hun gewicht past bij hun lengte dus echt niks te dik). Om trots op te zijn DeLi; wil jij wel weer aan de pil ja? Ik eigenlijk niet. Mijn bedoeling was om gewoon de natuur zijn gang te laten gaan. Mochten we per ongeluk toch spontaan zwanger worden dan is dat echt een wonder en dan laten we het gewoon gebeuren. En anders zien we daarna wel weer verder. Geen pil meer in dit lijf (tenminste nu even niet). Ik ga zo even naar het nieuwe huis van een vriendin kijken, zijn ze aan het bouwen. Ben erg benieuwd! Niet echt weer om naar de bouw te gaan, regen, regen, regen. Oh trouwens loki ik snapte je helemaal, al zeggen wij dat hier ook niet zo. Maar we praten hier wel gek hoor Larissa; ??? Alles goed meis? Zit de hele tijd te spieken of je iets geschreven hebt maar nog niet zo te zien, hopelijk is dit geen slecht teken.
ik ga komende week beginnen met wasjes... heb echt het gevoel dat ik niet klaar kom met alles... Bang dat ik dingen ga vergeten voor de baby...Vanmiddag vitamine k en d gehaald, nog pak newborn luiers... Moet nog badthermometer hebben, zeep en shampoo kammetje en borsteltje.. Voor mezelf thermometer, compressen en nog 1 voedingsbh...en wil nog paar voedings shirts hebben... Maar volgens mij moet ik nog wat hebben...nou we zien denk ik maar... Laris, ben ook benieuwd naar je.. ziektes: ik let er wel op.zo hadden we iets van me oma afgelopen zondag.. (met hele familie) verteld me broertje leuk dat ze daar op hem na allemaal kortslippen hebben.. was echt bang, wat weet dat het voor pasgeboren niet goed is, maar voor zwangerschap geen idee... Dus even op internet gekeken en gelukkig niks aan de hand. heb wel tegen man gezegd, zodra de baby er is...en zij willen komen eerst koortslip check...hebben ze dat dan zijn ze eerst niet wlkom..tot dat het over is.. Ik ga even verder..J heeft poepluier nummer 6...jippie
Hier ook geen koortslip bij de baby hoor! Shampoo enzo maak ik me dan helemaal niet druk om haha. Een slaapplek zou wel fijn zijn Ik ga me zo eens omkleden, vanavond uiteten met mijn mannen. Ik negeer de zooi. Nesteldrang is opgehouden halverwege het overhoop halen van het huis
Even snel tussendoor, vanavond meer, zit Boefje te voeden. Ik heb Laris dr 06, zal ik sms'en of zou ze daar niet op zitten te wachten...?
Haha, hysterisch of niet ik heb toch een sms gestuurd. Had ik eind van de middag al gedaan. Nog niks gehoord. Spikkel ik ga je foto bekijken.
Goed gedaan nieke, ik dacht er straks ook al aan maar durfde ook niet zo goed... Hopelijk horen we snel iets..
JuJu; goed bezig met je nesteldrang. Heerlijk toch lekker alles wassen. Gaat helemaal goed komen. Lekker uit eten dus vanavond, veel plezier! Spikkel; gaat helemaal goed komen bij jou hoor, je hebt nog even. En wat niet klaar is komt later wel. Tenminste zo denk ik er over. Hier; vandaag ook een po gehaald bij de thuiszorgwinkel. Dat zij de kraamzorg en verloskundige dat ik dat toch maar moest doen want je weet nooit. Lijkt me toch niet dat ik die nodig heb of wel? Maar ja als hun het zeggen dan maar beter in huis hebben en niet nodig als andersom.
po.. euhmm nooit hier geleend.. ofzo... misschien omdat ik ziekenhuis beval maar nu ook niks van gehoord. vk staat achter de hand, als het super snel gaat, of als we net weg kunnen ivm het weer. moet ook dingen voor eventuele thuisbevalling gereed hebben. Heb namelijk het gevoel dat kruimeltje ook snel komt.. Maar we zullen zien. Net gezwommen met 2 oudste oppaskids, was wel even lekker... ook al ben ik gisteren geweest en maandag..eigenlijks vind ik wel dat ik korting mocht krijgen.. heb een pasje van zwembad en ga sowieso al 2 keer in de week. Koop eens in de 3 maanden zoveel badenpunten...misschien een suggestie op vertoon van pasje je korting kan krijgen. weltrusten dames!!
LIEVERDS!!!! Wat zijn jullie toch ongelooflijk lief en meelevend *pinkt traantje weg* doet me super veel, KNUFFEL! Nieke, ik lees dat je mij hebt gesmst, maar ik heb niks ontvangen Nou kreeg ik van mijn beste vriendin ook 2 berichtjes begin van de avond die ze eerder op de dag al had verstuurd.. Van manlief kwamen wel gewoon smsjes aan gedurende de hele dag Vaag! Jullie hebben erg veel geschreven, het duizelt me een beetje. Maar ik pik even eruit wat ik onthouden heb. @ Vanilla; gefeliciteerd met je prachtige echo! Zelfs mijn mannetje zag al de voetjes van jullie beebje op de foto, zo mooi! @ Spikkel; belastingdienst sucks! :x Wat is J toch een lekker mannetje. @ Bloom; prikjes gehad en Boefje was stoer = fijn! Grote kindjes zijn leuheuk Je man moet wel zijn eigen zooi opruimen hoor, jij bent geen sloofje! @ JuJu; ga nou geen dingen van 20kg tillen gekkerd! Rustig aan met je bekken! @ Nieke; wat fijn dat jullie meisje is ingedaald en dat alles goed is met haar. Hopelijk is het schimmeltje snel weg! @ Loki; ach gos, rozijntjes of gordijnen, ik snap de verwarring. Knappe dame op FB, echt een dame met een hele wijze blik, mooi! @ DeLi; wat heerlijk dat het goed gaat met Spruitje en met jou! Ik weet niet wanneer een 2e kindje welkom zou zijn, maar als ik jou was zou ik met de gyn overleggen ivm je endometriose wat je het beste kunt doen. Bij jou is een natuurlijke cyclus misschien niet zo wenselijk (ivm het bloedverlies). @ hier; wat een medeleven meiden, zo lief. De uitslag was niet helemaal zoals ik had gehoopt, maar ook niet slecht gelukkig. Toelichting: Er zaten 73 miljoen zaadcellen per ml, dit is goed (manlief had 2ml geproduceerd, dus totaal 146 miljoen zaadjes) Minder dan 15 (20) miljoen per ml is slecht, 60 miljoen per ml is gemiddeld. 4% van deze zaadjes zijn van A kwaliteit (zwemmen vlot en in een rechte lijn vooruit). 50% van deze zaadjes zijn van B kaliteit (zwemmen langzaam en niet in een rechte lijn, maar wel vooruit) 8% van deze zaadjes zijn van C kwaliteit (bewegen wel, maar komen niet vooruit) 38% van deze zaadjes zijn van D kwaliteit (bewegen niet) A + B = 54% A is top, B is matig Deze zaadjes kunnen zorgen voor een bevruchting. A moet minimaal 25% zijn, dat is het dus totaal niet, maar het mag ook dat A + B samen 50% of meer is en daar komen we dus net aan... C + D = 46% Aan C en D kwaliteit heb je niks, dus 46% van dit zaad is dus niet bruikbaar. Al met al zijn ongeveer 6 miljoen zaadjes van top kwaliteit, 73 miljoen zaadjes zijn van oke kwaliteit. 1 zaadje is er nodig voor bevruchting Later meer meiden, mijn hoofd zit een beetje vol. Hele dikke knuffel en jullie zijn lief!
Laris; vreemd dat je mijn berichtje niet hebt gehad. Heb het nr. uit je PB met je adres gehaald. Maar fijn om te horen dat alles goed is met je. De uitslag is misschien niet helemaal super maar zeker goed genoeg om zwanger te worden. En het is natuurlijk een moment opname, misschien is het een volgende keer beter.
Nieke, ik krijg je berichtje nu net binnen! Je hebt wel het goede nummer hoor, ligt echt aan mijn telefoon / bereik vandaag, gek.. Wel super lief dat je me hebt gesmst en zeker niet hysterisch hoor als er iemand hysterisch is, dan ben ik dat wel, haha! We gaan het onderzoek zeer waarschijnlijk nog een keer herhalen, het is inderdaad een moment opname. En ja, er zijn voldoende zaadjes die goed genoeg zouden moeten zijn voor een bevruchting, maar kunnen die ook ons obstakeltje aan? X
Oh Laris, zit de hele avond te refreshen voor een berichtje van jou! Heb niet veel verstand van zaadonderzoek, maar helemaal top lijkt het me niet zoals jij het uitlegt... Balen, maar een zwangerschap met dit zaad is niet onmogelijk en dat is wel weer fijn dan. Wat wil je nu gaan doen er deze uitslag? Dikke knuffel meis, laat het maar even bezinken!
Oké, ik zat te typen terwijl jij postte, jullie gaan het dus nog een keer herhalen! En of die goede zaadjes jullie obstakel aankunnen, ik denk van wel, maar waarom ga ik hier niet uitleggen, want dat verhult teveel denk ik...