Hier ook al zo'n vies weer. Het regent volgens mij al de hele ochtend (geen idee want ik lag nog lekker in bed). Vannacht erg slecht geslapen, weer veel last van maagzuur Het ging eigenlijk heel goed met voor het slapen gaan één Rennie en soms 's nachts nog één maar vannacht was ellende. Bed helemaal omhoog gezet en vanmorgen dus pijn in mijn nek en gauw weer plat. Gelukkig toch nog een paar uurtjes heerlijk kunnen slapen. Leuk allemaal die grote bedden voor de kindjes. Ik heb onze zorgverzekering van het weekend eens bekeken en het één en ander geschrapt. Als we de tandarts in het pakket zouden willen kost het 240pp extra en dan krijg je 200 vergoed, dat is een beetje vreemd toch. Dus doen we dat maar niet. Of we moeten nog meer extra betalen en dan krijg je natuurlijk meer terug, maar dat is denk ik niet in verhouding wat het ons nu kost. Dus we zijn dadelijk allebei alleen basis verzekerd. Omdat ik nu extra verzekerd ben krijg ik extra kraamzorg en betaal ik geen eigen bijdrage voor de kraamzorg en de ziekenhuisbevalling wordt ook betaald. Als ik dat weer zou doen voor evt. een volgende baby is dat er niet meer. Dat hebben ze geschrapt, dus het heeft weinig nut om me dan extra te verzekeren, kost alleen maar meer. Nu alleen nog uitzoeken qua elektriciteit waar we goedkoper uit zijn. Wij zijn sinds we hier wonen bij dezelfde, maar ik weet zeker dat dat niet de goedkoopste is. Nooit zin gehad om het uit te zoeken. Nu heb ik de tijd dus ga ik dat zeker doen.
loki: ik heb gewoon ledikant deken er in gedaan. Is wel wat korter, maar dit is bij het voeten eind en zover komt j nog niet. Af en toe wel even opschudden.. of gingen jullie voor gelijk nog grotere bed ipv peuterbed??? een gewone laken en pyjama en slaapzak is volgens mij ook wel warm genoeg, soms tref ik j bovenop de dekens, of over dwars bij het hoofeinde Nienke: aaaaag die maagzuur, ik vannacht ook weer... heb half zittend geslapen. Had voor slapen zelf spul genomen..bah bah bha. verzekering: heb ik nu voor een jaar verhoogd ivm kraamzorg. Nu krijg ik alles vergoed.. anders veel zelf betalen en ga dan 20 euro in de maand meer betalen.. tandarts weet ik nog niet zo goed wat ik moet.. maar ga daar volgend jaar echt voor zitten... Had ik nu even niet zoveel zin in...je moet al zoveel regelen. Juju: druif lag toch in de ledikant met een kant e uit?? of was dat weer terug gedraaid?? Hier: vanmorgen buikfoto's... erg leuk. j druk aan het verven op me buik. Vk nam er veel tijd voor. Ook j appart op de foto, samen op e foto en blanco buikfoto's.. ben erg benieuwd. Krijg alles per mail 1 deze dagen..en vanavond misschien paar via fb.. nog geen buikfoto's j zat lekker onder de verf, dus na het broodje eten net onder de douche gedaan en ligt nu fijn te slapen. Ik ga ook even liggen.. ben nu ook wel moe..
Nieke: Slecht slapen is rot . Gelukkig kon je vanmorgen lekker blijven liggen dan kom je toch aan je rust! Nog even doorbijten meid! (en dan is er iets anders dan zuur wat je wakker houdt ). Dat soort dingen goed onder de loep nemen kan beduidend veel geld schelen! Ik heb nu ook weer een ''uitgebreid'' pakket genomen ivm kraamzorg maar eind volgend jaar ook serieus bekijken wat het voordeligste is. Je betaald vaak een boel voor dingen die je toch niet gebruikt. Spikkel: Leuk, foto's! Mummel krijgt inderdaad meteen een 1 persoons bed. Heb getwijfeld over een juniorbedje maar eigenlijk zie ik de meerwaarde niet. In beide kamers past een groot bed en op bed kunnen ze ook lekker spelen/lezen/knuffels verzamelen enz dus ik zie het niet echt als weggegooide ruimte ofzo. En het voorbeeldbed van Ikea wat Juju noemde heeft een grote opbergruimte wat ideaal is als de commode straks weg is. Hier: Het duizelen blijft een beetje hangen . Heb al zoute dropjes gegeten en een grote mok drinkbouillion maar het voelt of het ieder moment weer door kan zetten, bah! Vind het maar eng nu ik alleen ben met Mummel. Net even naar de winkel gelopen maar die moest ik ook zo weer uit, kreeg het al warm bij de gedachte daar in de rij weer last te krijgen. De angst er nu voor zal ook wel meehelpen denk ik zo . Mummeltje gaat zo naar bed en dan nog maar even rustig op de bank liggen..
Dat is inderdaad zo. Zelf vind ik dat een peuterbed wat lager is van de grond af en dat j niet zo hard valt, asl hij er uit kukkelt, soms dan gaat hij bij het voeteneind slapen en dan rolt hij eruit..bij hoofdeind zit een hekje. En vond van ledikant naar Grote mensen bed wat grotere overstap.. zo'n kleintje in een mega groot bed. hihihi... Maar j moet komende 3 jaar met dit bedje doen en dan krijgt hij een half hoogslaper. Hij heeft nu ook niet zo'n grote kamertje. En dan kan kruimeltje j zijn bed krijgen of wel gelijk 1 persoonsbed..die heeft wat grotere kamer en krijgt dan gewoon 1 persoonsbed..maar dat kan ook wel weer veranderen misschien.. vind half hoogslapers voor jongens wel stoer.. voor meisjes een mooi wit bed. Tja zo;n mooi wit bed had ik.. maar ja dat blijft een logeerbed..
loki. even lekker liggen vanmiddag... Al je naar de winkel gaat, neem dan eens suikerklontjes mee. Ik kreeg als advies van de kraamverzorgster mee, als ik weer voor het eerst opstap ging met j en dus beetje winkelen, om suikerklontjes mee te nemen. Als ik wat licht werd in me hoofd.. een klontje te nemen. omdat de eerste keer nog weleens druk aan je hoofd kan zijn allemaal... misschien werkt het voor jou ook wel..
Even snel (op nieuwe laptop) want wiebel Druif (veel kusjes) Idd ledkant met een kant eruit hier. Druif valt er niet uit en komt ook niet zelf uit zijn bed sochtends. Hij klimt met gemak op ons bed dus ik denk dat een gewon bed wel gaat lukken. Maar ziet er idd wel groot uit! Verder moe, geirriteerd op JuJuman en honger (ga nu dus even de oven checken ) Oh en Nieke goed bezig!
Spikkel: Bedankt voor de tip spikkel, al weet ik natuurlijk nog niet of het bloeddruk of ijzer is. Hopelijk morgen . Peuterbed is idd wel wat lager... Misschien denk ik morgen (jaja we gaan morgen naar de ikea) wel "Dit is echt nog huge voor Mummeltje". Met mij weet je het nooit . Juju: Jujuman niet goed bezig? Hopelijk is de honger inmiddels gestild
Zwaai meiden! Heb vandaag contact gehad met een gynaecoloog uit mijn oude ziekenhuis (waar ik heb gewerkt) en heb het een en ander uitgelegd / voorgelegd. Haar reactie: Nou Laris dat klinkt heel goed hoor. Hiermee moet je gewoon zwanger kunnen raken!! Ben erg opgelucht, voel inmiddels weer vanalles (groeien van follikels) en ben begonnen met ovu testen (nog wit natuurlijk) dus we gaan er weer voor deze ronde! Later haak ik weer in meiden. Liefs, Laris
Spikkel; leuk die foto's, ben erg benieuwd hoe ze geworden zijn. Loki; voorzichtig!! Vandaag op controle toch? Hopelijk kun je iets tegen die duizelingen doen. JuJu; is de irritatie weer weg? Larissa; wat fijn om te horen van de gyn zeg!! Super! Nu moet het helemaal goed komen. Hier; in mijn album 2 nieuwe foto's gezet. Van de gordijnen (nou ja 1 gedeelte). Ze hangen nog even met een touwtje vast zodat ze straks wat mooier hangen, maar dan krijgen jullie een idee van hoe ze er uit zien. En als het touwtje er af gaat volgen er meer foto's. En de andere foto is van het geboortebord dat we gekregen hebben. Het is een bootje (manlief heeft een bootje vandaar). Ik word echt gek van mensen die telkens als ze komen vragen of de baby er nog niet is of nog niet komt, grrrr... (mijn svader komt net hierheen met opnieuw deze vraag. Hij vraagt het iedere keer als we hem zien. Ik zeg dan maar mooi dat het ook nog wel eens 4 weken kan duren, maar dat vergeet hij volgens mij voor het gemak). Ik denk dat ik straks als iedereen het blijft vragen de telefoon ook niet meer opneem als mensen bellen hoor. Vandaag lekker een rustig dagje, merk dat het allemaal wat meer moeite kost. En beeb zit ook goed in de weg, kan mijn onderbenen zelfs niet eens goed meer inzepen en afdrogen.
Loki; Ook al op stap bij de Ikea!? Goed geslaagd? Ben benieuwd of je toch voor een groot bent gegaan! Laris; Fijn dat je gerustgesteld bent! Nieke; Irritant hè! Op een gegeven moment zei ik gewoon: nee, dat zie je toch! Of: ja, het is gisteren geboren! Vandaar die enorme toeter en dat ik hier alweer boodschappen sta in te laden ofzo... Maar je bent er bijna meid! Zullen we een poll bij je doen? De eerste datum die bij me opkwam was alleen 14 december helaas...
Ja is echt super irritant. Ik snap dat het voor hen ook spannend is (ouders, souders), maar om iedere keer dat ze mij spreken te vragen en? Nog alles rustig? Poll lijkt me prima, alleen hoop ik niet dat het 14 december gaat worden, wil liever iets eerder Maar we zullen het zien.
Ga ik voor 10 december Ga even in je album kijken! Heb mijn buikfoto's ook weer even bijgewerkt. Teller staat nu op +11 kilo De kraam komt zo langs.
Ow Nieke, wat irritant he, die vragen! Mijn vriendin is morgen uitgerekend en zij wordt ook helemaal gek van iedereen die er al om vraagt sinds 37 weken... Ik wil wel meedoen met de poll, maar twijfel nog een beetje over welke datum ik ga kiezen. Eigenlijk vind ik 12-12-'12 zo mooi, dat ik daar wel voor wil gaan (alhoewel maar 4% op de uitgerekende datum bevalt ) @ hier; een zielige en zieke Kyara. Ze heeft weer een tik van de pseudokroep en (hoek)tanden poep, gevolgd door weeeeeer hevige luieruitslag en dus gillen bij verschonen en alles 3x per dag onder de poep... Zucht, mijn arme meisje niet leuk! Morgen ben ik extra vrij en vrijdag is mijn mannetje thuis. Hoeft ze lekker niet naar het kdv deze week. Liefs, Laris
waar staat ons overzicht, kunnen we dar nienke poll even neer zetten.. ik denk 9 december. Nienke: och meid baby er nog niet.. wanneer komt ze?? grapje... hier wordt gevraagd: kun je het nog volhouden?? Ach ja we gaan door he,wordt wel zwaarder...ben moe.. maar we gaan door.. juju: waar zitten die kilo's?? vorige week stond een kilo minder op de weegschaal...terwijl ik gewoon eet..ach..volgende week weer wegen.. maar zit dus nog steeds op die 7 kilo..dat persen we er allemaal uit, vruchtwater, baby, placenta enz... Verder beni k gewoon erg moe. Gisterochtend na de foto's, even wat geneust op de pc, en kwam weer migraine opzetten. De rest van de middag op de bank gelegen en j in de box.. snel eten gemaakt en voelde me weer goed, maar niet goed genoeg om te zwemmen, was ook koud... dus even naar de H.ornbach.. leuke kerstdingetje gehaald.. tochi ets kerst in huis.. dit jaar geen boom of hele poespas.beetje hier en daar wat.. en ..........op de terug weg.. FOEI een mcflurry gehaald... foei... de pepernotensmaak.. die is lekker... gewoon schuddebuikjes erin..dus heb nu ook een toetje voor a.s zaterdag voor bij het eten met pakjesavond.. Man heeft met werk kunnen regelen dat hij na de kraamweek een week vrij is. Ik krijg 59 uur kraamzorg, misschien kan dat zo een beetje geregeld worden dat op het laatste de uren wat meer verdeeld worden over de dagen. de dag van bevalling en aangifte is hij vrij en dan geeft hij gelijk door wanneer vrij is na de kraamweek.. er is nog niks te zeggen wanneer en hoe en wat en aangezien met weken vrij voortijdig gemeld moet worden doen we het zo.. Dus sowieso de eerste 2 a 2 en halve week sta ik er niet alleen voor.. ok wel lekker..
Die macflurry hadden ze gewoon ook niet moeten maken spikkel! Fijn dat je man vrij is na de kraamweek! Dat kun je écht gebruiken!! Zielig Laris! Jullie meisje heeft veel last van luieruitslag hè? Beterschap! Juju; Haha, ook een sterke opmerking ja! +11 is netjes! Nieke; Ik hoop het ook niet voor je, maar met dit soort dingen ga ik altijd voor hetgeen het eerst in mij opkomt... Maar meestal heb ik geen gelijk!
flurry's zouden verboden moeten worden.. hahaha.. hij smaakte echt goed... dus zaterdag zelf even maken.. en dan zondag maar weer aan alles suikers houden.. Ga wel op light drinken verder de rest van de dag.. net als altijd maar verder..beetje smokkelen.. Het gaat erg goed dus..even een beloning..
Flurry's rules Sneu van de uitslag Laris Ego: Bezig met zorgverzekeringen en bedenken wat we nu echt willen aan eigen risico. Ik bedoel 350 is zo hoog.. het risico dat we daaraan komen is echt laag (vooral beide). Zijn eigenlijk alleen medicijnen dan. Lastig hoor, het voelt zo onverantwoord he.