Hoi hoi, Veel gepost weer, ik hou het even kort want ik ga op tijd naar bed vanavond. @uk: super dat alles goed was met mini! Super knap dat hij al zo handig was met die vormenstoof, slim ventje @juju: je buik is juist super mooi! Mijn buik was bij Justin echt inimini rond die termijn maar ik weet natuurlijk niet of dit bij een 2e ook zo zou zijn. Maar er zit echt geen vetje op bij jou hè *jaloers* haha @ spikkel: goed dat de waardes meevallen! Probeer je niet te druk te maken, wie weet loopt het allemaal wel los nu je gaat diëten! @ Deli: hoe is het met je buikpijn?? @ Larissa: ook pds dus, hier nog een... De laatste jaren is het gelukkig met vlagen en niet meer zo erg als vroeger. 2 eitjes zou mooi zijn = 2x zoveel kans haha ben benieuwd, we blijven rustig zitten op het wachtbankje! @ bloom: fijn dat het beter gaat, lekker gewandeld vanmiddag? Wat betreft verstopping, meeste tips zijn wel gegeven. Als ik echt veel buikpijn heb wil ik nog wel eens dulcolax gebruiken, dit helpt bij mij wel redelijk. @ nieke: fijn dat je aangepast werk hebt kunnen regelen op je werk en dat je leidinggevende nu een beetje mee wil werken en super dat het toch geen bekkeninstabiliteit blijkt te zijn. Hopelijk heb je baat bij de fysio en was het vanavond minder pijnlijk als je eerdere behandeling. @loki: het lijkt me niet meer dan normaal dat je boos en verdrietig bent, het is ook gewoon zwaar %#@& op mijn manier begrijp ik wel wat je bedoelt dat je niet te down wilt zijn, je bent immers dankbaar dat je al zo'n prachtige dochter hebt. Ik voel het net zo als ik niet lekker in mijn vel zit over de hele mmm, als ik me bedenk hoeveel geluk ik al heb met mijn lieve kleine aapje verzacht dat het verdriet weer een beetje. Dit wil overigens niet zeggen dat je je verdriet weg moet stoppen, het is toch een proces... Shit dat je lijf zich zo zwanger voelt, dat maakt het allemaal niet makkelijker.... Ik vind je echt sterk, dikke knuffel voor jou! @ hier: de kapper heeft Justin's kapseltje verpest *huil* ze hebben het veel te kort gemaakt aan de achterkant waardoor het echt een beetje tokkie-achtig is.... Kon wel janken bij de kapper gelukkig groeit zijn haar super snel.... Ga m'n bed maar eens opzoeken, morgen weer werken. Ga eens informeren naar mijn contract. Truste allemaal!
Stom! Een kapper zou toch beter moeten kunnen! Gelukkig groeit het snel en zie je er over een week of twee waarschijnlijk niets meer van. Maar het is wel balen! Slaap lekker!
Ik ben dol op koken, bakken word ik een stuk minder enthousiast van (mislukt ook regelmatig). Dus vrees dat ik je moet doorsturen naar grote vriend Google. Hier bakt mijn zusje altijd heerlijke dingen. Al wil ik voor de kraamtijd roze cupcakes gaan bakken (en dan invriezen). Dus wieweet ontdek ik nog talenten die tot nog toe verborgen zijn gebleven Spikkel leuk he hoe ze zoveel gaan begrijpen, maar het echte baby is er wel af dan ja! Jam van Zonnatura is helemaal zonder suiker. Loki dinsdag is nog lang wachten. Stiekum hoop ik (ook) op een klein wondertje.. al begrijp ik heel goed dat jij dat niet doet. Stapel doekjes is heel herkenbaar, het poetsen ook haha. Dat je denkt: ohh wat ben je een ramp.. en ook waanzinnig schattig en lief Uk: Gaaf dat Mini is goedgekeurd en hij begint in zinnetjes, super leuk!!! Ik woog op een keer 59 kilo bij 182 toen ik zwanger werd van Kersje. Geen idee wat jouw gewicht is? Condooms mits goed gebruikt zijn natuurlijk veilig, wij voldeden niet aan die voorwaarde Bloom: Dat zelfde eten is hier ook. Ik maakte vroeger altijd een bordje apart voor Druif zodat dat wat af kon koelen, maar nu wil hij net als ons uit de schaal waar we uit opscheppen. En dan met zijn drietjes blazen natuurlijk he, extra feest is dat Fijn dat je je beter voelt! Enne overal liggen weer pruimen en peren.. werken hier als een malle en baat het niet dan is het in ieder geval lekker Oh lees nu dat het bij jou niet helpt Ik heb het tegengestelde en als ik niet op mijn eten let erg snel diarree, hier vooral van drop dus wellicht kun je daarvan inslaan? NIeke dat klinkt als een kundige fysio! Goed dat je geweest bent en dat de massage hielp. En fijn, geen BI. NU nog rustig aandoen.. Zeg geen kleineer buikje dan ik he, dan krijg ik nog een complex en voel ik me helemaal een zwangere koe Marcha: Ahh ik moet dinsdag naar de kapper *blonde lokken voor ogen kan echt niet* Hopelijk gaat het hier wel goed (en anders groeit het zo weer aan inderdaad, natuurlijk, maar toch )
Waardeloze gevallen zijn het.... Wij hadden 6 weken na de bevalling van Boef ook 'zomaar' (om hem er maar weer even in te gooien ) weer zwanger kunnen zijn.... Volgens mij heb ik dat hier nooit durven vertellen, maar heb hem toen wel even geknepen...
@Marscha: oh wat balen van Justins kapsel! Gelukkig groeit het wel weer aan, maar blijft vervelend als ze het zo verknippen @JuJu: echte zinnetjes zijn het natuurlijk nog niet, maar een hele reeks woorden achter elkaar (en vooral veel chinees ) hij kletst je echt de oren van je kop! maar onverstaanbaar... Ik weeg tussen 54,5/55kg bij 1.76, dus in jouw geval 58/59kg. vergelijkbaar dus... Ah, het goede gebruik was gewoon niet aanwezig bij jullie hahaha @Bloom: ook 'zomaar' zwanger raken, oei oei! zou wat zijn zeg, na 6 weken al weer zwanger Bij Boefje wat verstandiger aan de klus straks? @Hier: lange dag gehad, half uurtje geleden thuis gekomen van volley. Erg leuk, overmorgen eerste wedstrijd spelen. I svck! Maargoed, moet spelen hahaha Gelukkig speelt ons team voor de fun en niet voor de winst. Zou wat zijn met mij erbij! Morgen lange dag (werk+les) en vrijdag naast wedstrijd spelen ook feestje, dus na de eerste set (of de eerste twee) kleed ik me om in mn jurkje en stap ik in de auto ri. feestje. Ik kom ws. overdag af en toe wel buurten via mn mobiel, maar het echte postwerk komt zaterdag weer gok ik. *klik*
Uk; Ja, nu gaan we het wat verstandiger doen. Ga denk weer aan de pil, hoewel ik sinds ik gestopt ben altijd heb gezegd dit niet meer te willen... Maar een cyclus van 22-23 dagen vind ik gewoon te kort. Dan maar met pil wat langer. En een derde boefje mag er van mij best komen, maar de komende 2-3 jaar echt nog niet! Maar Bloomman is daar überhaupt nog niet over uit, dus waar hebben we het eigenlijk over. Moet er momenteel zelf ook nog écht niet aan denken! Zo, mijn dag begint! Flessen, potjes, kolfspullen steriliseren. Wassen, aankleden. Boefje de fles, grote Boef uit bed, ontbijten enz. Oma komt grote Boef weer halen, om daar te spelen. Kan ik even wat boodschappen, in huis wat rommelen en hopelijk vanmiddag nog wat slapen! Morgen bruiloft, heb een lijst gemaakt met wat er allemaal meemoet... Wordt een volksverhuizing!
Nieke: Gelukkig is het geen BI! Maar de pijn nu is er natuurlijk niet minder om. Hopelijk levert de fysio naast erg pijnlijke massages nog meer op! Leidinggevende gaat nu iets meer mee dus, al zeg ik nogmaals dat ook vervangend werk alleen moet als dat wel echt kan, ook de hele dag zitten kan al teveel zijn nu! Kom voor jezelf op meid! Marcha: Ooh wat zuur Gelukkig groeit zijn haar snel, kan me voorstellen dat je baalt. Nog 1 dagje wachten op de uitslag! Klopt, ik wil er graag zijn voor Mummeltje. En daarnaast beseffen wat ik al heb. Ik geloof echt wel dat we met de tijd een 2e wondertje mogen ontvangen en zolang dat geloof er is kan ik het in die tussentijd beter leuk maken voor ons 3e dan er nu enorm zwaar aan gaan tillen en me gaan frustreren. Betekend niet dat er stevig van balen zo nu en dan niet mag, tuurlijk wel. Ook voor jou natuurlijk, je kunt niet altijd sterk zijn, als je iets graag wilt dan is het gewoon heel zuur als het allemaal zo tegen zit. Uk: Succes met je drukke dagen! Wel lekker een teamsport! Bloom: Oef, 7 uur is echt vroeg om de dag te beginnen Succes! Condooms: Hier ook een hekel aan en nog nooit met succes gebruikt hahaha.... Tis zo jammer dat het altijd op onze schouders neer komt qua anti-conseptie... Ik heb ook geen hart meer voor de pil daarna eigenlijk.. Hier: Mummeltje is ook duidelijk flink gegroeit laatste half jaar! Net shirtje aangetrokken wat ik februari nog een flink stuk omgeslagen moest worden en nu zijn de armpjes gewoon haast te kort Morgen maar es een groot deel 74 uit de kast halen, we moeten echt over naar 80 Nu eerst maar even boodschappen doen, ziet er mooi uit buiten maar wel fris. Wanneer doen jullie de voetenzak in de buggy?
voetenzak wandelwagen: euhm...denk in november. voor de buggy heb ik niet. Maar die gebruik ik alleen voor zwembad, boodschappen doen. Misschien dat ik er wel een ga aanschaffen nog, omdat j vanaf januari er waarschijnlijk meer in de buggy zit..Maar kan ook de wandelwagen, ik maak de wandelzitting zo op de wagen en als keer alleen met j op stap wil..kan dat ook..ach alles maar eens kijken Hier vanmorgen weer lekker gezwommen, waren beetje verlaat. Moest om 10 over 9 meten en normaal gaan we om 09.00 uur weg. Dus was wel met j naar de auto gegaan en alles in de auto gegooit en toen we klaar waren, even prikje in de vinger en klaar.. Toen we terug kwam van zwemmen, even een tussendoortje. toen j de laarzen aan, spijkerjas en bodywarmer, hond mee en richting het bos. daar een uur gewandeld. Wilde wat kastanjes hebben, maar nog geen enkele boom gevonden. Hond heeft gezwommen, op de terug weg, hoorde ik een specht bezig en ik zoeken.. wilde ik een foto maken, gaat de hond blaffen...weg specht.. Toen we thuis kwamen, broodje gegeten en j ligt nu te zingen in zijn bed. Hij sliep al in de auto..Maar ja toch even eten.. Met moeite en nu is hij klaar wakker..hahaha ach laat hem lekker liggen.. Valt van zelf in slaap.
Kun je niet een poos de voetenzak van de wandelwagen gebruiken in de buggy zolang kruimel in de wagenbak ligt. Gaten zitten vaak allemaal op dezelfde plek. Ik bedoelde eigenlijk ook de voetenzak van de wandelwagen, de buggy gebruiken we heel weinig (ligt standaard in de auto maar daar heb ik ook een voetenzak voor), als ik even kan dan gebruiken we de Stokke of gaat die mee...
De buggy ligt hier ook standaard in de auto. Loop fijner achter de wandelwagen. Ja daar zat ik net ook aan te denken..Na het plaatsen van het berichtje... Straks even zien allemaal...straks krijgen we 20 cm sneeuw ofzo en komen we niet buiten in januari hihihi dat zal wel meevallen maar je weet het niet, laatste jaren wel flink raak met de sneeuw... Moet nog keer achter een slee aan...
Oke meiden, ik ga een poging doen... @ Loki; persoonlijk denk ik dat je best nu naar een leuke baan kunt gaan zoeken. Je weet niet hoe lang het duurt voordat je weer zwanger bent en als iedereen die een zwangerschapswens heeft daarom niet zou solliciteren, zouden er behoorlijk wat dames thuis zitten. Leidinggevende weten heus wel dat dit het 'risico' is van een vrouw aannemen in haar vruchtbare jaren. Verder vind ik je behoorlijk streng voor jezelf, maar als het goed voelt zoals je je nu opstelt, dan moet je dat gewoon doen hoor meis! Ik zou zelf 'even flink balen' als een understatement zien van mijn gevoelens en ik hoop ook niet dat iemand dat ooit tegen mij zal zeggen als ik een mk zou hebben gehad (zo van; "goh Laris, even balen zeg") Ik begrijp heel goed dat je er nuchter in wil staan, dat je je niet zo wil voelen als toendertijd voordat je van Mummel zwanger was en dat je sterk wil zijn, maar naar mijn idee krop je het dan alleen maar op en komt de klap later... Nou ja, als jij het gevoel hebt dat je zo beter de dag doorkomt, dan moet je het natuurlijk zo doen. Maar weet dat wij het niet erg vinden als je hier heftigere gevoelens uit. KNUFFEL!!! @ Bloom; wat balen van je lage Hb, hopelijk werken de ijzertabletten en beetje snel! Obstipatie is vervelend he, grrr. Fijn dat je niet meer ziek bent van je borsten (je snapt wat ik bedoel). Morgen de bruiloft, heel veel plezier! Dat heb je nooit verteld nee haha, zou toch wat zijn! Met een korte cyclus zou ik misschien ook wel weer aan de pil gaan, je wil niet elke 3 weken ongesteld zijn! @ DeLi; 1x kunnen kolven om dat 's nachts te geven, wat goed zeg! Lang in pyjama komt bekend voor Hier soms nog wel eens hoor, haha! @ Uk; nog steeds een beetje hetzelfde dus? Ik dacht ook tussen de regels te lezen dat het wat beter ging. Ennu, is dat verstoppen achter een druk werkschema wel handig dan? Dat valt nou ook niet echt in de categorie 'verweken' denk ik? Nou ja, als het voor jou goed voelt! Knuffel! Jullie mannetje is goed gegroeid en weer helemaal goedgekeurd met alle opdrachtjes, fijn! En lekker veel nieuw speelgoed erbij, leuk! @ Spikkel; je suikers gaan best goed zo te lezen, fijn! En lekker gezwommen, ook altijd leuk Aan een slee en aan sneeuw wil ik nog even niet denken hoor! @ JuJu; eetliefhebber, check! Van de ene op de andere dag een ander koppie met een andere blik, check! Net nieuwe, maar nu alweer te kleine schoenen = niet zo fijn. Je buik is mooi! @ Nieke; auw, klinkt pijnlijk de behandeling van de fysio. Maar wel geholpen, dat is dan wel fijn (en geen BI is ook fijn!) Gestopt met patientenzorg, dus? Goed! Op je lijf passen hoor meis. Als vervangend werk niet goed gaat, dan maar niet hoor. Ik vind dat je leidinggevende niet zo moet drammen. Jouw lijf moet nog langer mee! Vind je bloeddruk nog steeds netjes hoor, stijgt inderdaad altijd wel iets aan het einde van je zwangerschap. Wel goed in de gaten houden dat je geen klachter erbij krijgt! @ Marcha; wat stom dat de kapper Justin's haar heeft verpest :x Gelukkig groeit het snel! Spannend morgen alle uitslagen en gesprek, heel veel succes! @ Voetenzak ik buggy / wandelwagen; toevallig van de week gedaan. Ik vind het koud en ze zit zo stil in de wagen. @ Hier; vanmorgen gezellig met mijn beste vriendin naar de Ikea geweest en veel leuke dingen gezien. Heb zin om voor Kyara een 'grote meiden kamer' in te gaan richten en een nieuwe baby kamer te maken. Maar eerst zwanger worden haha!
Mag je voor jezelf nog niks kopen dan Laris voor grote meiden kamertje?? Ze hebben zoveeeeeeeeeeeeeel leuks...Wij kochten hier aldoor iets als we er tegen aanliepen.. ow nee. van mijn part mag sneeuw weg blijven.. maar dacht er even aan..Al lijkt het me wel leuk, j op de slee en papa trekken..denk niet dat mama het dan nog kan.. of na de bevallng als we een paar weken onderweg zijn. Ja de suikers gaan goed.. vandaag 2 keer ver onder de 7.8 uur na de maaltijd en op nuchterige maag moet ie onder de 5.3 zitten en daar zat hij ook goed onder.. dus netjes.. en doe nog niet het echte dieet.. ik kijk wel hoe ik op iets reageer zoals de jam van gisteren..Ach dat komt de komende weken wel..Dacht als je suiker hebt, je altijd hoog zit zonder dieet en of medicatie..Eet gewoon smorgens me 3 a 4 plakken brood en tussen de middag me glas melk, water, thee..etc.. dus vind het allemaal ook wel raadselachtig.. Pffffff inderdaad schoenen: j moet ook nog maar een paar bij..sjonge..haha hij zal wel denken, wat mama niet kan, doe ik het gewoon..In de herfstvakantie maar eens kijken of op onze vakantie op de veluwe..
Marcha: J is laatst ook t kort geknipt..vond echt zo lelijk.. ga dus gewoon weer naar me oude kapper.. 1ste woensdag van de maand is het 7 euro...begin november mag hi weer.. Juju: ik zal even googlen...op lekkere dingen bakken...
uk: wat die andere dames zeggen, klopt wel hoor. Ik heb jullie nu 2x samen gezien.. en blijf er bij: dat het goed komt. Maar we hebben al geklets even op fb-chat dus je weet hoe ik er over denk..
Larissa: Ik vind het heel lief dat je je zorgen maakt meid en ik weet vooraf ook niet of dit de beste weg is qua verwerken maar voor nu voelt het goed. Denk maar zo, alle tijd die ik niet verdrietig en gefrustreerd doorkom is meegenomen en maakt de periode naar het 2e wonder korter . Misschien kom ik mezelf nog wel tegen (kreeg gister nog een na-klap van de 2e miskraam, voelde ineens weer zó puur hoe alleen ik toen stond (was alleen bij de echo toen de klap kwam, liep daar verloren door het zkh van Gyn naar dagopname naar anaestesie en weer terug naar de gyn. Vervolgens naar mijn moeder die van niets wist, uitgehuild en die moest 10 min later gaan werken en toen heb ik tot half 5 alleen op de bank liggen huilen). Zo eenzaam voelde ik me toen, pfff... Maar om terug te komen bij het hier en nu, ik hoop dat het proces mee valt, dat het binnen niet te lange tijd weer raak mag zijn en goed mag blijven gaan. Dan komt het wel goed... Ik denk geregeld aan nichtje van mijn vriend, 3 miskramen (en al langer bezig dan wij in dit topic!!!) en nog met lege handen en mijn eigen nichtje dat haar dochter* af moest geven met 21 weken en nu gestopt is omdat ze de 'leeftijdsgrens voorbij is'. Ik ken mijn zegeningen en ik hou vertrouwen dat mijn 2e wens ook in vervulling mag gaan... Daarom wil ik positief blijven. Maar echt, ik voel er wel wat bij, ik stop het zeker niet weg. En over de opmering "Flink balen" als je dat als grof vind, dan wil je niet wéten wat ik nog meer naar mijn hoofd heb gekregen toen meid. Alle clichés (je bent nog jong, er was vast iets niet goed dus het is beter zo, miskramen gebeuren vaak, je kunt iig zwanger worden, de volgende keer gaat het vast goed, het was nog niets enz enz) kwamen voorbij en zélfs uit naaste familie. Rede te meer dat nog niemand iets weet. Waarschijnlijk vertel ik het volgende week mijn moeder en verder hoeft niemand iets te weten wat mij betreft. Zo, nu even verder met mijn lievelingseten Spaghetti in tonijnsaus. Jammie!!!
loki: je komt sterk over en dat ben je zeker!! knuffel. Wij hebben ovenfriet, wortels en stukje vlees. Waren beetje laat met het eten. Wilde graag even de geboortekaartenmappen halen.. en moesten nog brood kopen.. Net even weer gemeten en een 6.4......snap ik niet waar die suiker zit...Ben erg benieuwd wat ze volgende week zeggen...en natuurlijk de vk... J heerlijk bad geweest net, hebben laatst oude cassetebandje gevonden. met voorleessprookjes. dus net een verhaaltje opgezet.. in een cassetegeval.. klinkt nog erg mooi.. En ik kijk om het hoekje.. is hij diep in slaap. We lezen elke avond een verhaaltje voor. Maar wilde dit eens proberen..
Nog vergeten; @ Werk: Het is niet alleen het wel snappen dat een werknemer zwanger wordt maar ook het máánden in de ziektewet (ik geloof nooit dat ik met de bollen totaal geen last meer heb dus dan riskeer ik niets en ga ik gewoon weer thuis zitten, kan nu immers niet plat liggen zodra het minder gaat dus zal in voren voorzichtig moeten zijn). Ik heb inmiddels gemerkt dat je voor een werkgever gewoon een nummer bent, dus hun komen bij mij ook op de laatste plaats! Plus, dat ik me totaal niet kan concentreren in een nieuwe zwangerschap. Heb bij Mummel echt als een kip zonder kop rondgelopen en op 1 iemand na wist niemand ervan. Niet zo handig... Morgen eens informeren hoe het zit als je in de ziektewet komt (door zwangerschap). Volgensmij schuift mijn WW dan gewoon op. Al ben ik ook wel bang dat de muren op me afkomen de winter. Zucht . @ Ikea: Leuke dingen gezien ja Laris? Wat zoal? Ik heb ook zin om Mummeltjes kamer aan te pakken . Ben alleen nog erg in twijfel wat ik wil qua kast/bed. Zag laatst een mooie kast! Hij was alleen 800 euro . We hebben nog effe dat scheeld. @ Suikers: Gaat goed zo te horen Spikkel. @ Spaghetti: Mmm, hij was heerlijk . Mummel heeft ook zitten smullen maar een half uur later gaf ze alles over? . Niet lekker gevallen dus. Of wat te druk gespeeld met papa (die zegt van niet maar toch).