Gestopt met de pil September 2009 Deel 5

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Loki09, 7 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Supersneu Larissa :( KNuffel voor je meisje!

SPikkel: Tja het moet toch (school dan). Kun je je kop wel in het zand steken maar goed dan heb je later een probleem.

Loki: Dat boekje vindt Druif echt geweldig en hij is even oud als Mummel straks is! Kan het zeker aanraden, hij is dol op mijn buik (knuffelen enzo, insmeren onder de douche) en roept steeds baby. Cognitief is hij natuurlijk nog lang niet zover dat hij straks begrijpt dat er ook echt een baby komt maar vond dit wel erg leuk om hem voor te bereiden voor zover nu mogelijk.

Ego: Net een gedicht geschreven voor mijn moeder en JuJuman. Beide zijn weer aan het roken gegaan. Heel fijn, maar dus niet. Ga een pakketje voor ze samenstellen (kauwgum enzo). Ben benieuwd of ze het voor willen lezen. Het rijmt trouwens niet, wel lekker sarcastisch. Heb een hekel aan kop in het zand steek gedrag en met beide kun je hier geen gesprek over voeren. Dus dan maar zo ;) (ik wijt het wel gewoon aan mijn hormonen)

2. DeLi

DeLi Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.224
    0
    0
    Hallo,

Ik heb even een vraagje. Sorry dat ik zo kom binnen vallen. Erg hectisch geweest, maar probeer later vandaag bij de lezen en te reageren op jullie.

Hoe bewaarden jullie de afgekolfde melk?
    Ik wil wat in gaan vriezen, maar weet niet zo goed wat handig is.
    Jullie tips?

Tot later!

3. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Larissa:
    Kapotte billetjes kunnen zo'n pijn doen :( Hopelijk is ze er snel vanaf, zielig hoor... Leuk een jongetje in de vriendenkring erbij!

Juju:
    Hoe heette het boek? Zal binnenkort eens kijken. Vriendin gaf me gister ook al de tip heel goed voor te bereiden. Hun hebben er niet super veel aan gedaan en nu is hun (inmiddels 3) jarige dochter heel erg jaloers en gemeen naar hun (1 jarige) zoon :(.

Balen van je man en moeder! Op zich moeten ze het zelf weten maar ik zou ook enorm balen als mijn vriend weer zou beginnen... Het is een zure verslaving :(

Deli:
    Er zijn meerdere manieren om moedermelk te bewaren in de vriezer. Je moet even bekijken wat het beste bij jou past. Sommige gebruiken plastic flesjes waar ze enkel de speen nog op draaien voor gebruik. Geen geknoei maar wel erg duur als je een paar liter invriest zoals Juju en ik ;).
    Dan heb je nog MilkTrays. Speciaal ontwikkeld voor moedermelk in staafjes invriezen. Makkelijk per portie te ontdooien maar ook best prijzig als je grotere hoeveelheden in wilt vriezen.
    Om kleine porties te kunnen maken en precies de hoeveelheid te gebruiken die je wilt kun je ijsklontbakjes en zakjes gebruiken. Per cubje heb je dan een aantal ml en zo stel je precies je porties samen (zeker omdat die nu nogal eens verhogen) zonder teveel weg te hoeven gooien. Ik vond het wel een redelijk geknoei...
    Vrij aan het einde van mijn kolf-carriere ( ;) ) kwam ik achter de Vaculess zakjes van de kruidvat. Deze heb je in 150 en 250 cc en kun je met een klip afsluiten, invriezen en dan een plakkertje er op ipv klip. Mooi klein verpakt dus er kan veel in de vriezer ;). Daarnaast deed ik dan nog porties van 30cc dmv ijsklontzakjes (vriezen in een bakje, per 3 blokjes in een diepvrieszakje) samenstellen zodat als ze ineens omhoog ging met haar hoeveelheid ik enkel wat ijsblokjes erbij hoefde te doen.
    Het meeste heb ik porties van 150 gemaakt. Later van 180 en 210 (max). Als ik dan nog wat over had na een kolfbeurt deed ik dat in een los diepvrieszakje (of gaf het aan de hond :$ ;)).

Ik wilde in het begin zo veel mogelijk met verse melk werken ipv vriezermelk maar in de praktijk schiet dat niet hard op want dan gaat je vriezermelk over datum.. Uiteindelijk deed ik dus wat ik kolfde invriezen en steeds de oudste melk uit de vriezer meegeven. Zo ging het nooit voorbij de 2,5maand ''oud''.

Zo, ik ga eens even s'klaas kadoos inpakken. Zijn er echt belachelijk veel zo voor iedereen... *geen zin*.

4. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

laris: beterschap voor kyara..

luieruitslag: niet leuk. j op het moment ook, tja hij zit toch met tanden en kiezen groei...flinke luiers. Elke keer doe ik hem zwitsalpoeder op zijn billetjes en dat werkt goed bij hem.. is ook even het makkelijkste nu. hij draaid veel en ligt n iet stil dus met zalf word het een puinhoop.

juju:idd, ik snap dat ook niet.. je weet dat je kind leerplichtig is straks dus er onderuit komen kan toch niet..
    snap best dat je zegt dan geen psz dan maar met 4 jaar naar school.. Ik vind psz wel belangerijk en hebben nu dus er voor gekozen om het wel te doen. wil dan de dinsdag en de vrijdag, donderdag zwemmen we.. Beide dagen doen ze hier smorgens.. maandag en donderdag is hier erg populair..Dat kan zowel smorgens en smiddags.

Zal jullie wel even blij maken met paar bodypaint foto's van j.. is toch prive verder hou ik het voor mezelf..

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Deze Loki:
    bol.com | Wat zit er in je buik, mama ?, Sam Lloyd | Boeken

Ik denk dat ik ben begonnen met vertellen over de baby toen mijn buikje zuchtbaar werd. Ook omdat ik hem minder wilde tellen. Ik zou je dit boekje dus aanraden, in het begin is het vooral erg gaaf om de plaatjes om te draaien maar inmiddels roept hij enthousiast baby en wijst op het plaatje en naar mijn buik. Hij wordt ook ouder nu natuurlijk.
    Heb ook een boekje van Nijntje maar dat is nog veel te complex.
    Verder gaat hij vanaf nu mee naar de verloskundige, en ook de pretecho was erg leuk (hij zat voor interesse naar het schermte kijken en riep: baby! super schattig)

Hoe het in de prakijk loopt heb ik natuurlijk geen idee van :)

DeLi: Ik heb ingevroren in diepvrieszakjes. Voordeel: handig te doseren. Nadeel: zooitje.
    Wat ook kan zijn diepvriesbakjes (van die rubberen) en dan de klontjes als ze bevroren zijn in een bak doen. Heb je ook ijsblokjes ivm doseren maar is minder geknoei.

Je hebt verschillende soorten zakjes, die van Medela zijn niet te betalen, die optie van Loki ga ik ook nog eens te bekijken. Voordeel: vriest goed in, geen geknoei. Nadeel: de hoogte van de voeding verandert nog wel eens dus moet je ernaast alsnog met ijsblokjes aan de gang,

Flesjes kan ook, bijvoorbeeld van de action die kosten niet veel.

Ik weet nog niet zo goed wat ik dit keer ga doen. Ik denk dat 12 liter (;)) nu ook niet echt meer haalbaar (of nodig) is.

Ik gaf altijd diepvriesmelk op mijn werkdagen. Melk is max 6 maanden te bewaren in de diepvries. Druif dronk alles, maar sommige babys drinken geen diepvriesmelk. Dus eerst even proberen, eventueel kun je mengen (eerst alles op dezelfde temp, in de koelkast bijvoorbeeld, dan mag het nij elkaar). Diepvriesmelk kan anders van kleur worden, vreemd ruiken en het smaakt dus ook anders.

6. spikkeltje

fijn om even te lezen over bewaren van borstvoeding.. ik ga nu helemaal bauit dat het slaagt en ga er zeker heel lang voor, maar op de zwemochtend zal ik toch bewaarde voeding mee moeten nemen, dan kan me vader kruimeltje na het zwemmen gelijk voeden.. kan ik verder met j zwemmen..

maar tegen die tijd zal ik hier alls wel vragen..

7. spikkeltje

dat boekje heb ik bij de bieb geleend.. J snapt het nog niet veel van, maar hij reageerde wel vrolijk er op.

8. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Juju:
    Thanx voor de tip! Ga hem morgen gelijk bestellen als extra (kerst)kadootje! :)
    Goede voorbereiding is het halve werk he.
    Mummel is nu echt van het aanwijzen (neus, mond, ogen -opletten geblazen als je ze wilt houden...-, buik) dus denk dat ik binnenkort maar eens begin met "Baby in buik". Zichtbaar is mijn buik al dus dat is het probleem niet :);) (zal zo eens een foto uploaden, nog niet gedaan toch?!).

Hihihi 12 liter, ik moet ineens weer denken aan je extra vriezer voor je melk. Géweldig :D

Spikkel:
    De 2 laatste fotos in je album vind ik heel mooi en geven een warm gevoel. De eerste paar wat jammer van het bakje wat jij vast houdt (had de fotograaf moeten zien vind ik, als ''mede(hobby)fotograaf'' stoort dat me ;). Ga je ze gebruiken voor iets of gewoon als aandenken?

Tegen die tijd vertellen we het je echt nog wel een keer spikkel, en dan kan ook Deli haar bevindingen meededelen! :D ;)

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja Druif is helemaal into buik nu ;)En die krijgt dan een knuffel. Hij geeft de baby op de laatste pagina van het boek ook standaard een kusje :D Overigens hangt het boek nu wel aan plakbandjes in elkaar ;)

Die extra vriezer is er nog niet.. Ik weet niet hoe ik zo lang met maar 1 lade heb kunnen doen..
    Eerst maar eens de boel op gang krijgen. En wat kolven is best handig. Spikkel spannend dat je het toch weer gaat proberen. Je productie was bij J op zich wel goed op gang he?

10. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ohh nee de vriezer was er uiteindelijk niet gekomen. Nouja, dat je er aan dacht is al geniaal :p

Huhuum, bescheiden buikje in album, huhuum :) ;)

Afgelopen dagen nog lekker geshopt voor Mummeltje. Nieuwe laarsjes (ja alweer maar ze waren echt al klein na 2 maanden :$). Oma kwam met de tip dat ze in de uitverkoop waren dus wij snel erheen maar in Shoesme was er niets leuks meer (hadden zoiezo maar een bescheiden collectie in die maatjes vond ik het najaar al..), maar van een ander merk hadden ze erg leuke! Beetje jammer alleen dat de prijs 30% hoger lag dan de shoesme's, zette die 30% korting die er nu was nog geen zoden aan de dijk *en ik had vriendlief zo beloofd nu voor de helft van de prijs klaar te zijn*. Maar ze zijn wel zooo lief :D

En ook 'vast' een eenpersoonsdekbed van Lief! besteld (http://www.ladela.net/albums2/lief!-en-stoer!-beddengoed/lief_dekbedovertrek_basic_fuchsia.sized.jpg). Zoals verwacht viel vriendlief weer van zijn stoel :)

Ohh en kwam net deze nog tegen. Mijn lieve meisje *zo verliefd, zwijmel*

11. DeLi

DeLi Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.224
    0
    0
    Het voelt zo slecht dat ik zo weinig post.
    Jullie hebben mij altijd zo gesteund en heb nu het idee dat ik dat niet kan wanneer iemand dat nodig heeft.
    Altijd gedacht dat je vrij veel tijd zou hebben in je verlof, maar dat blijkt dus iets anders te zijn..... Maar ik geniet van mijn mannetje hoor!

Spruitje is net in bad geweest en heeft gedronken. Ligt nu op 1 (letterlijk) oor te slapen. Hopelijk gunt hij me wat tijd. ;)

@Juju; Wooops, Spruitje zijn echte naam gebruikt. Zal idd de schrik van het doorslapen wel zijn geweest. :p
    Overigens is iedere nacht anders. Ene keer slaapt hij 7 uur achter elkaar en de andere keer is hij na 3-4 uur wakker.
    *Buik = mooi!
    *Grrr Jujuman weer aan de paf! Niet goed!
    *Hoe kwam jij aan 12 liter?! :$ Kreeg je door al dat kolven dan niet enorm veel extra productie?

@Laris; Er is zeker veel gebeurd in de afgelopen 5 jaar. Wat kan het allemaal gek lopen he als je er nu op terug kijkt. Mooi stukje op FB trouwens! Gefeliciteerd met jullie jubileum!
    *Ach wat zielig voor Kyara! Hopelijk is ze snel weer de oude.
    *Leuk dat het zoontje van je vriendin geboren is!

@Loki; Gewoon vragen joh in het ziekenhuis naar het geslacht van Frummel! Ben wel erg benieuwd hoor. Wij wisten het al bij 13 weken. Wie weet kunnen ze het bij jullie ook al snel zien.
    *Flauwvallen = niet leuk!
    Kijk je goed uit meis?! Ik had het ook geregeld en wist wel wat ik moest vermijden. Lange wachtrijen, te snel opstaan enz. En ik at appelstroop op brood, tomaten enz. Misschien is Floradix nog wat!
    *Fijn dat alles goed was bij de gyn!

@Bloom; Sorry voor mijn vorige post over de bv. Was natuurlijk niet mijn bedoeling om jou ermee pijn te doen! (Of had ik dit al eerder gezegd in een vorige post??)

@Nieke; Klinkt goed jullie Sinterklaasviering. Joepie gordijnen binnen. Geeft al een veel leuker gezicht aan het kamertje he!?
    *38 Weken! Zo spannend nu. Ik moet zp nu echt meerdere keren per dag bekijken om jouw bevalling niet te missen!
    Heb je nog recente buikfoto?
    *Geboortebord = leuk!
    *Irritant he?! Alsof ze geboren zou zijn en jij nog met een mooie buik rond wandelt! Ik denk dat die mensen gewoon aardig willen doen, maar niet weten wat ze moeten zeggen en dan maar dat! Of ze zijn gewoon ongeduldig.
    *Ik loop gewoon buiten hoor met Spruitje. Hij ligt in de maxi-cosi in een Koeka slaapzak. Die is zo warm dat hij niet eens altijd een vest aan heeft.

Juju & Spikkel; Bijna verlof! Wat gaat de tijd toch snel. Herinner me nog zo goed dat jullie de zwangerschap vertelden!

@Spikkel; J is een erg wijs mannetje!
    Leuke foto's met J aan het kliederen op je buik!

@Melk; Bedankt voor de tips over invriezen bv.
    Wat ik ook wel een optie vind zijn de milk trays. Die kun je invriezen en krijg je een soort lange vingers :D. Die trays kun je dan weer leeg maken en de melk verder bewaren in een bak of diepvrieszakjes. Voordeel is dat je het dan makkelijke kan doseren.
    Ik zal het eens proberen bij Spruitje. Wie weet wil hij wel geen melk dat ingevroren is geweest.

12. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik voedde sochtends een borst en kolfde andere af. Kan erg goed kolven, dus dat was zo ruim 200 ml. Had idd wel overproductie. Met 3 maanden (toen ik weer ging werken) die tweede borst afgebouwd (en dat deed me een partij zeer..)

13. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik had een liter of 6/7 in de vriezer maar nooit geen last gehad van overproductie.. Ik deed een keer of 4 per week in de kraamtijd kolven na de 2e ochtendvoeding en had dan tussen de 150-200 ''extra'' wat ik invroor. Maar op de dagen dat ik niet kolfde was er ook niets aan de hand gek genoeg.
    Wel heb ik altijd 3 keer gekolfd op het werk, ook toen Mummel nog maar 2 voedingen kreeg in diezelfde tijd. Kwam beter uit qua tijden (3 pauzes, anders moest ik daar tussenin gaan zitten en dat vond ik zelf niet fijn en werkte ook niet qua werk). Dan had ik dus vaak wat teveel... Maar, zo kon ik mooi met 8 maanden stoppen met kolven en kreeg ze toch tot 9 mnd exclusief bv :D *mijn eigen gestelde doel*. :)

14. DeLi

DeLi Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.224
    0
    0
    @Ego; Spruitje kreeg vorige week ineens erg uitslag in zijn gezicht. Pukkeltjes, schraal, rood. Vervangende huisarts gebeld en kreeg zalfje. Het helpt goed, maar blijkt wel iets van een hormoon in te zitten. Ga het dus niet zo lang gebruiken.

Maandag heeft hij 2 prikjes gehad. Die vrouw was lekker met hem bezig en tegen hem aan het praten, toen hij ineens een prik in zijn been kreeg. Hij schrok zich naar en zette het op een gillen. Toen het weer wat beter ging, ging de 2e prik erin! En weer gillen. :$ Het was heel even en was daarna weer snel stoer.
    's Avonds deden we hem geen plezier met zijn badje, wat hij normaal heerlijk vindt. Veel geslapen en tussendoor wat gejammerd.

Hij kan (afgezien van de prikjes) soms enorm hard huilen. We gaven nooit een speen, maar het troost hem wel, dus zijn overstag gegaan.
    Soms pakt hij de speen niet en floept het er meteen weer uit. Wil hem er ook eigenlijk niet teveel aan laten wennen.

Spruitje zijn gewicht gaat zo hard. Hij weegt nu al 5500 gram!! Heeft zijn lage gewicht inmiddels verdubbeld!
    @Bloom; Hoeveel weegt Boefje nu?

De bv gaat nog steeds goed. Hoewel ik weer harde, pijnlijke plekken had. Inmiddels weg gemasseerd. En een wit plekje op mijn tepel, wat weer pijnlijk is met drinken. Weet ook niet wat dat is.
    En het ging zo goed......

Wat ik erg zonde vind is dat de wandelwagen bak zo weinig gebruikt wordt. Zonde! Als we met de auto weg gaan de stad in bijv. dan ligt hij eigenlijk altijd in de mc, tenzij we lange tijd weg gaan. Als je hem in de bak wil leggen, moet je hem steeds weer overbrengen. Van mc --> bak --> mc. Lijkt me erg onrustig voor hem.

Verder benauwd het me als ik denk aan werken.
    Het idee alleen al dat ik dan niet meer weet wat hij de hele dag doet. Hoe vaak hij drinkt, plast, poept, huilt en lacht. Zo'n rot gevoel!
    De maand december maar extra genieten van hem. Na alle feestdagen is het verlof alweer voorbij!

O ja, hij was gisteren 2 maanden oud! Morgen 9 weken. Niet normaal hoe hard het gaat. Waar blijft de tijd toch?

15. DeLi

DeLi Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.224
    0
    0
    Ben dus inderdaad wel beetje bang voor overproductie. Nu knallen ze soms al bijna uit elkaar en dan heb ik niet eens extra gekolfd ofzo.
    Of als hij aan 1 borst genoeg heeft en ik daarna ga slapen. Dan klapt de andere na de nacht wel hoor. Auw!

16. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Heb je geen melkblaar Deli?
    Ja het gaat super snel! Ze worden zo snel groot,, volg je zijn grafiekje op bv.com?

17. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hmm ik denk dat je ook naar oveerproductie neigt. Hoeveel voedingen heb je ongeveer op een dag?

18. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hier kreeg mummel standaard 2 borsten. Als ik dan de eerste maanden ineens maar 1 borst voedde (zeker savonds/snachts) dan ging dat ook niet lekker hoor! Of als Mummeltje plots een nacht doorsliep dan zat ik toch beneden om te kolven... ;). Auw!

Maar als je overdag tussen de voedingen door echt nog een gespannen gevoel hebt, dan denk ik wel dat je uit moet kijken voor overproductie ja...

19. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Sorry meiden, geen lange reactie van mij. Weet eerlijk gezegd niet zo goed waarom ik het niet kan opbrengen...
    Ik lees wel alles hoor!!!

Slaap lekker.

Liefs,
    Laris

20. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Knuffel Laris!

Deel Deze Pagina