Gewoon lekker gaan slapen Laris. Komt wel weer als je je er prettiger bij voelt... Deli: Spuitjes zijn zielig Deli Even huilen is normaal!! Mummel hebben we ook een poosje een speen aangeboden als dat nodig was/ze er behoefte aan had terwijl ik ook niet zo van een speen ben. Gewoon zo min mogelijk en savonds/snachts was het al niet eens nodig. Met 3 maanden precies pakte ze haar duimpje en dat is toch wel ideaal als je het mij vraagt . Wit plekje? Heel klein wit puntje op je tepel? Ik krabde dat altijd open, warme douche, masseren en dan met de kolf er op, zat er een melkkliertje verstopt en dat kan gruwelijk pijn doen... Heb dat een keer of 8 gehad. In de wagenbak wandelen is natuurlijk het beste maar voor een korte boodschap gebruikte ik ook gewoon de cosi hoor! Vanaf 30min+ nam ik de wagenbak mee. Even een gehannes maar dat gaf me dan toch het beste gevoel. Max 2 uur in de cosi per dag is het advies.
@Juju; Nee die heb ik nog niet. Zie het zo snel ook niet staan op de site. Ik had het wel steeds in mijn hoofd om een grafiekje op te gaan zoeken. Maar komt er steeds niet van. Help jij me aan een link? Please! @Overproductie; Soms zijn ze nog vrij "zacht" als ik 's morgens op sta en de andere keer knallen ze. Aan het begin was dat knallen echt heel erg, maar laatste tijd gaat dat beter. Ik probeer ook altijd 2 borsten te geven, maar soms wil hij er echt maar eentje en kan ik blijven aandringen, maar weigert hij gewoon. Lees ook overal dat hij vanzelf los laat als je borst leeg gedronken is. En leegdrinken zou weer belangrijk zijn i.v.m. verstopte kliertjes. Heb tussen de 5 en 7 voedingen op een dag. @Loki; Witte plekje is idd een wit puntje. Ik heb ook een zere tepel en denk dat het daar vandaan komt. Maar open krabbelen?! Oef nee, moet er niet aan denken. Ik had het idee dat er geen bloed komt ofzo. Maar wat jij zegt, klinkt wel aannemelijk. Gaat dat niet vanzelf over? Ben alweer actief gaan smeren met Bepanthen. Dacht dat de pijn misschien van schrale tepel zou zijn. Spruitje sabbelt ook wel op zijn handje. Maar ik ben eerder voor speen dan duim. Duim is er altijd en lijkt me moeilijker af te leren.......
Mag ik je ook helpen? Groeicurves | Groeicurves voor iedereen Of mijn handeling de goede was geen idee hoor Deli . Ik merkte dat er na het voeden echt een balletje in mijn borst bleef zitten (niet leeg en soepel zoals normaal) en dat ik kon kolven wat ik wilde. Als ik het liet voor wat het was ging het echt pijn doen. Toen ik dat witte puntje opmerkte en het openkrabde kwam er een tikke vocht, ook als ik masseerde daarna en wat ''eruit duwde'' en daarna kon ik ineens wél helemaal leeg kolven (denk aan 20/30cc hoor, maar het voelt dan of er liters uit gingen en ik ineens echt een lege borst had ). Hier was het probleem en de pijn daarna dus weg, maar misschien is dat openkrabben heel slecht hoor .
Natuurlijk mag jij mij ook helpen Loki!! Ben er blij mee! Thanks! Heb nu geen harde plek meer in mijn borst. Alleen dat witte plekje op mijn tepel. En het doet zeer. Zal eens goed kijken of ik het open kan maken of niet. Bedankt voor jullie meedenken!
Als je niet het gevoel hebt van een verstopt kliertje dna krab maar niets open! Misschien even hieronder plaatsen voor de laktatiekundige?? Ik deed het echt omdat ik het idee had dat het kanaaltje afgesloten was door dat witte bultje en daarna ging het ook over. Dit is puur persoonlijke praat en misschien hardstikke fout dus als het niet precies hetzelfde is dan vraag het eerst maar even aan een kundig iemand hoor!! GroeiGids :: Inloggen Hier kun je trouwens de gewone "CB" curve bijhouden (op KV gebaseerd is mij verteld) en vergelijken met de BV curve als je dat leuk vind
Meedenken is alleen maar leuk Deli . Ben ik er toch nog een klein beetje mee bezig . Voelt al weer zoooooo lang geleden Mummeltje reageert zo grappig op mijn borst. Als ik vraag waar "Tietie" is dan trekt ze mijn shirt omlaag en zie je haar echt zo heel verlegen lachen met die twinkel oogjes. Ooit bied ik mijn borst nog aan sochtends in bed of in bad ofzo als ze ze ziet en er aandacht aan schenkt en dan pakt ze heel voorzichtig met haar lipjes om mijn tepel om meteen los te laten en heel lief verlegen te gaan zitten lachen. Echt zo van "Dit hoort niet meer he mama??". Geweldig. Dan vertel ik maar dat dat voor baby's is en ga verder waar we mee bezig waren. Ze weet dus echt nog wel wat het is, maar heeft geen idée meer wat ze er mee moet volgensmij!
loki: ook hobby fotograaf.. en bij andere foto's is mijn hand wel weg... ach gewoon mooi aandenken.. heb iets van 170 foto's gekregen normaal doet ze 100.. en heb er ook minder voor hoeven betalen wat ze anders doet..
duim/speen: j heeft nooit naar zijn duimpje omgekeken. Heeft alleen bij slapen een speen. Vanaf begin zo gedaan. natuurlij kin begin overdag ook wat, maar niet zoals me neefje van 2 als die begint te huilen, word er een speen in het mondje geduwt... SPeen moet op bed blijven liggen. Mag er niet af.
Ik lees ook mee meiden! Wil elke keer reageren, maar er komt steeds wat tussen... Drukke dagen... Na het weekend weer wat rust en hopelijk meer tijd voor jullie! X
relaxed bloom... Nienke... je bent er bijna, je bent er bijna, maar nog niet helemaal!! waah ik ben gewoon na jou...slik... op fb ben ik al de volgende... van zwangerschap zwemmen, was ik paar weken terug al de volgende... a.s maandag komt er een oudklasgenootje van mij ook op zwemmen, heb ik 10 jaar niet meer gezien...sinds van de week weer op fb gevonden..grappigg
NOD: 15/12 Larissa (6) Afspraken: 30/11: Spikkeltje VK 04/12: Spikkeltje "verlof"//Spikkeltje gyn groeiecho en diabetesverpleegkundige 07/12: Spikkeltje CB 12/12: AD Nieke 15/12: Loki09 Laatste dag MvM 24/12: JuJu zwangerschaps- en bevallingsverlof 27/12: Loki09 Gyn 28/12: Loki09 Jarig 01/01: Druif van kdv af 03/01: Boef en Boefje CB 05/01: Bloom weer aan 't werk 10/01: Boef meekijken op peuterspeelzaal 13/01: AD Spikkeltje 15/01: Boef gaat vanaf nu op di en do naar de peuterspeelzaal 16/01: Loki09 SEO 31/01: Bloom CB 22/04: JuJu ouderschapsverlof (volledig) 03/06: JuJu ouderschapsverlof wordt gedeeltelijk (1 a 2 dagen p/w werken) 01/07: JuJu Einde ouderschapsverlof 29/07: JuJu Druifje en Kersje weer 2 dagen naar KDV Zwanger: Nieke (apr '12 positief getest) 12-12-2012 Spikkeltje (mei '12 positief getest) 13-01-2013 JuJu81 (mei '12 positief getest) 27-01-2013 Loki09 (sept '12 positief getest) 01-06-2013 Marcha (okt '12 positief getest) Bevallen: Marcha: 26/08/2010 Justin, 2690gr.47 cm JuJu81: 04/01/2011 "Druif" Bloom: 09/01/2011 (39w) "Boef" (4080gr, 54cm) Uk2011: 29/01/2011 "Mini" . Loki09: 04/05/2011 "Mummel" (2950gr, 49cm) Spikkeltje: 31/05/2011 J (3440gr) Larissa: 22/06/2011 Kyara Jade (3380gr, 50cm) Bloom: 24/09/2012 (40w3d) "Boefje" (4650gr, 53cm) Deli: 27/09/2012 (38w2d) "Spruitje" (2770gr, 47 cm) Vlinders: Loki09 (*Feb '10 *Aug '10) Spikkeltje (*nov '10, 9w) I will always love you!! Poll Loki09: (denkt zelf: Meisje) Jongen: Bloom, Spikkeltje, Uk2011, JuJu81 Meisje: DeLi, Nieke, Larissa, Marcha Poll Marcha: (denkt zelf: Jongen) Jongen: Bloom, Loki09, JuJu81, Spikkeltje, Nieke Meisje: Larissa Poll; beebje Nieke komt op?? 9 december: Spikkeltje 10 december: JuJu81 12 december: Larissa 13 december: Loki09 14 december: Bloom
Spikkel; mooie foto's van J en je buik!! Loki; fijn dat alles goed is met Frummel (of had ik dat al gezegd?) En ik zag al een mooi buikje in je album. Ben benieuwd wat mummeltje ervan vindt als de buik dadelijk dikker gaat worden. DeLi; fijn dat alles goed gaat met spruitje. Prikjes zijn zielig. Larissa; als je even niet wil schrijven prima toch, dan lees je gewoon mee en reageer je wanneer je zin hebt. Maar laat af en toe van je horen dat we weten dat het goed met je gaat? Bloom; jij ook reageer maar als je de tijd ervoor hebt. Je hebt genoeg te doen met twee van die kleine boeven. JuJu; ben echt benieuwd hoe alles er bij jullie uit komt te zien. En wat is druif toch schattig, hoe hij je buik knuffelt klinkt echt super lief. Vanilla; alles goed? Uk; zwaai! Hier; weer controle gehad en alles was weer goed. De kleine ligt helemaal goed. Ik was wel 2 kg aangekomen in 1 week, vocht?? Volgende week weer terug. Ik heb nu zo'n zin dat de kleine komt, ben zo nieuwsgierig.... Verder heb ik eigenlijk weinig te melden. Doe iedere dag iets in huis of buiten huis en verder niets. Vandaag met mijn moeder naar het ziekenhuis geweest want ze krijgt nog 1x in de 3 weken een infuus met medicijnen (nog 2x dan is ze helemaal klaar). Ik ga dan voor de gezelligheid mee. Daarna even langs de Intratuin en daar een broodje gegeten. Dat was het weer voor vandaag. Morgen moet mam bij het bestralingscentrum op controle om het af te sluiten dus ga ik ook even mee, heb toch de tijd. Dus dan doe ik verder ook niets meer.
Nieke: Toch niet te hard geschrokken van mijn buik? Kleine is er helemaal klaar voor zo te horen! Hopelijk laat ze jullie niet al te lang meer in spanning! Dat laatste weken gevoel lijkt me heel spannend. Het kan iedere dag zo zijn maar ook nog ruim 3 weken duren . Kom maar klein meisje we zijn benieuwd naar je!! Fijn dat je nu met je mams mee kan. Voor haar toch fijn wat steun en gezelligheid bij deze dingen die nog even moeten... Hoe voelt ze zich verder? Tis voort vaak stil in ons topic laatste weken! Jammer!
Inderdaad erg stil hier... Met mam gaat het goed. Is nu ook echt met de laatste loodjes bezig. Dan alleen nog de controles die natuurlijk regelmatig blijven wat heel fijn is. Ze kan het nu allemaal goed plaatsen en het ook echt afsluiten. Ze heeft er ook vertrouwen in dat het weg blijft. En is het niet zo dan zien we wel verder. Haha, geschrokken van je buik... Dat nog net niet, maar het is echt een mooi buikje
Goedemorgen dames, wilde even laten weten dat ik echt heerlijk geslapen heb. Ik kan het nog! Fijne dag allemaal.
@nieke: Fijn dat het zo goed gaat met je moeder en ook fijn dat jullie samen naar de laatste afspraken kunnen gaan, de steun zal voor haar wel prettig zijn. Ik zal de datum even invullen, ik ga ook voor 14-12 net als bloom! Super spannend, het schiet nu echt op! Fijn dat je zo lekker geslapen hebt, die rust kun je nog wel even gebruiken @loki: wauw, mooi buikje al zeg!! Bij mij is het ook al zichtbaar, op mijn werk draag ik alleen nog maar grote vesten anders ziet iedereen het meteen. Gekke gewaarwording hoor, bij Justin was er met 20 wk haast nog niks te zien! Nou, jouw zwangerschap gaat in mijn ogen juist super snel haha! Grappig is dat @spikkel: succes bij de vk en mooie foto's op FB! @juju: druif klinkt inderdaad wel super cute! Grappig dat hij zo lief is voor je buik, boekje waar je het over hebt ga ik ook eens voor kijken. Wat was de titel ook al weer? (Anders moet ik al die blz terug) leuk cadeautje voor de kerst! @bloom: hoe is het thuis? Beetje beter met bloom-man? @deli: ahhh, prikjes zijn zo sneu hè... Gelukkig was je ventje wel heel stoer! @laris: ik had niet meer gereageerd op de uitslag van je mannetje, ik vind het echt niet slecht hoor! Gelukkig zei de gyn dat ook, moet goed komen zelfs bij ons kon het ondanks de slechte waardes! @hier: sorry dat ik zo weinig post de laatste tijd... Voel me nog niet echt je van het, ik ben veel ziek (incl. Overgeven helaas...) en na een dag werken echt heel gaar. Hopelijk gaat het na de 12 weken snel beter. Met Justin alles goed, van het weekend lekker 2x Sinterklaas vieren en volgende week nog eens! Volgend weekend gaan we met vrienden lekker een weekendje naar cp, hopelijk voel ik me dan wel oké. We hebben er iig zin in! Eerst volgende week woensdag intake bij de vk en als het goed is weer een echo. Ik zal de lijst even bijwerken. Ik lees trouwens wel mee hoor! Fijne dag allemaal!
NOD: 15/12 Larissa (6) Afspraken: 30/11: Spikkeltje VK 04/12: Spikkeltje "verlof"//Spikkeltje gyn groeiecho en diabetesverpleegkundige 05/12: vanilla cb + intake vk 07/12: Spikkeltje CB 07/12: vanilla weekendje centerparcs 12/12: AD Nieke 15/12: Loki09 Laatste dag MvM 24/12: JuJu zwangerschaps- en bevallingsverlof 27/12: Loki09 Gyn 28/12: Loki09 Jarig 01/01: Druif van kdv af 03/01: Boef en Boefje CB 05/01: Bloom weer aan 't werk 10/01: Boef meekijken op peuterspeelzaal 13/01: AD Spikkeltje 15/01: Boef gaat vanaf nu op di en do naar de peuterspeelzaal 16/01: Loki09 SEO 31/01: Bloom CB 22/04: JuJu ouderschapsverlof (volledig) 03/06: JuJu ouderschapsverlof wordt gedeeltelijk (1 a 2 dagen p/w werken) 01/07: JuJu Einde ouderschapsverlof 29/07: JuJu Druifje en Kersje weer 2 dagen naar KDV Zwanger: Nieke (apr '12 positief getest) 12-12-2012 Spikkeltje (mei '12 positief getest) 13-01-2013 JuJu81 (mei '12 positief getest) 27-01-2013 Loki09 (sept '12 positief getest) 01-06-2013 Marcha (okt '12 positief getest) Bevallen: Marcha: 26/08/2010 Justin, 2690gr.47 cm JuJu81: 04/01/2011 "Druif" Bloom: 09/01/2011 (39w) "Boef" (4080gr, 54cm) Uk2011: 29/01/2011 "Mini" . Loki09: 04/05/2011 "Mummel" (2950gr, 49cm) Spikkeltje: 31/05/2011 J (3440gr) Larissa: 22/06/2011 Kyara Jade (3380gr, 50cm) Bloom: 24/09/2012 (40w3d) "Boefje" (4650gr, 53cm) Deli: 27/09/2012 (38w2d) "Spruitje" (2770gr, 47 cm) Vlinders: Loki09 (*Feb '10 *Aug '10) Spikkeltje (*nov '10, 9w) I will always love you!! Poll Loki09: (denkt zelf: Meisje) Jongen: Bloom, Spikkeltje, Uk2011, JuJu81 Meisje: DeLi, Nieke, Larissa, Marcha Poll Marcha: (denkt zelf: Twijfel!!, neig meer naar jongen!) Jongen: Bloom, Loki09, JuJu81, Spikkeltje, Nieke Meisje: Larissa Poll; beebje Nieke komt op?? 9 december: Spikkeltje 10 december: JuJu81 12 december: Larissa 13 december: Loki09 14 december: Bloom & Vanilla
hi, Marcha, rustig aan meid.. we snappen het wel Hier: Op controle geweest, kruimeltje doet het goed. Ligt al wel lager met koppie, zoals ik het voelde, maar heerlijk uitgebreid. Dus hoofdje bij de bekken en voetjes bij me ribben. Dus kruimeltje geniet er wel van. Mama doet het ook goed, bloeddruk weer perfect! Kreeg natuurlijke spul mee tegen de maagzuur, ze zei het is ranzig.. nou ja dan moet dat haast wel werken toch... Daarna even bij de hema samen met j gedronken. En toen nog alvast een verjaardagskado voor mij oma gekocht en op naar de supermakrt even wat boodschapjes doen.. Nu even de boel opruimen, eten, j op bed, ik plat en daarna op verjaardag.