Ja snowbootsjes hadden we wel uiteraard Maillot, broekje, romper lange mouwen, longsleeve, vest, winterjas, sjaal, 3 mutsen (), handschoentjes. Daar lag het niet aan. Maar meer cm sneeuw dan de snowbootsjes hoog zijn is een NO-GO, broek die water op neemt (ja ze vallen toch...) is een NO-GO en dan ook nog katoenen handschoentjes (want mama vind die andere niet mooi, je kent het..) zijn HÉLEMAAL NO-GO's . Kortom, na een stuk lekker sleeen weer omgedraaid zonder mama's fotografie-hobby te hebben kunnen bevredigen.... Snif
Juju: Je vraag vandeweek wel gelezen maar vergeten te reageren bedacht ik me ineens; ik heb het boek opgeslagen maar nog niet besteld. Deze dagen even kijken of de boekhandel een dorp verderop het heeft waar ik toch geregeld kom anders bestel ik het alsnog Hier: Ben inmiddels 1 kg aangekomen (hetzelfde als bij Mummel) en 6cm omtrek gegroeid (4cm meer dan de vorige keer, maar dat was wel te zien he ). Frummeltje heb ik vandaag voor het eerst meerdere keren per dag en dan ook enkele keren achter elkaar gevoeld. Blijft toch een onwerkelijk iets... Kan mn angelsound weer wat vakantiedagen opnemen..
Toch lastig vind ik hoor. Ik probeer ook steeds de voeding maar uit te stellen. Net huilde hij ook zo, maar is toch weer in slaap gevallen. Dan twijfel ik of ik alweer moet voeden..... Hij is al niet de magerste..... Die doorslaapnachten zijn zeker heerlijk. Maar ga er nog maar niet vanuit dat dat iedere nacht gaat gebeuren. Wat een weer zeg! Het stormt hier en hoor allerlei getik e.d. Vriend is werken. Hou ik niet zo van. Bij jullie ook zo erg aan het spoken of is dat alleen dichtbij de kust? @Loki; Leuke foto's op FB van jullie weekendje. Mummel met d'r rode neusjes. Schattig. Haha, skipakje toch wel handig! Foto's maken is leuk. Heb jij daarvoor een opleiding gevolgd? Leuk en fijn dat je Frummel zo goed gevoeld hebt. @Spikkel; Super dat je al gaat beginnen met opvangen van melk. Die eerste belangrijke melk, Colostrum... komt die dan nu ook al of pas nadat de kleine geboren is?
Met borstvoeding schijn je niet te kunnen overvoeden Deli. Of je nog 8 of 15 voedingen op en dag geeft. Je lichaam maakt de voeding wateriger als er erg veel gedronken wordt. Ik baal achteraf dat ik me er in het begin tegen heb willen verzetten omdat ik meende dat het gewoon om de 3 a 4 uur moest zoals iedereen zei. Toen we er lekker aan toe gaven, ging het voor iedereen zoveel ontspannener! De volgende keer weet ik dus wel hoe we het aanpakken (en dan is er vast weer iets anders waar we over twijfelen ). Hier waaide het net ook flink. Guur weer... Heb geen fotografie opleiding gevolgd helaas, maar mijn intresse heeft er wel altijd gelegen. Zou wel graag een cursus kinderfotografie doen. Heb altijd veel paardensport gefotografeerd. Heb wel een aardige camera met lenzen (niet de ideale voor kinderfotografie overigens) maar eigenlijk veel te weinig gebruikt sinds Mummel er is (keer of 6 maar, eigenlijk ). Moet eigenlijk weer meer gaan oefenen...
Dat klinkt wel heel makkelijk Nieke, haha! Heb je de snelheid van het ontsluiten en uitdrijven niet als heftig ervaren? Balen dat je naar de OK moest vanwege je placenta, maar gelukkig snel terug. Lekker genieten nu!!! @ Loki; toen ik nog als verpleegkundige werkte deed ik wel zo'n beetje de werkzaamheden die jij beschrijft in je post (+ nog wel meer ) maar inmiddels werk ik als doktersassistente (= 1 stapje lager qua niveau). Je hebt het dus niet verkeerd in je hoofd wat ik deed, maar wel wat ik doe Meisjesnamen had ik: Yzze, Vajen --> LEUK! Vriend: Dionne, Anouk --> tsja, ik snap je smiley helemaal, haha! Jongensnamen had ik: Raff, Ties, Ravi --> LEUK Vriend: Niets --> hahaha! Faelin werd genoemd door JuJu, vind ik ook mooi! Voor een jongentje nog: Lux Pas een BNer die zijn zoontje zo heeft genoemd Overigens niet mijn smaak. Manlief en ik liggen aardig op 1 lijn gelukkig, grote kans dat ik met de meisjesnaam sowieso mijn zin wel krijg (door de naam veel te noemen is manlief er hier juist aan gewend geraakt, haha!) Gewoon je favo echoscopiste lief aankijken binnenkort. Dat snapt zij wel! Mooie foto's op FB! Ik moest wel erg lachen om je verhaaltje over praktische kleding versus stijlvolle kleding, haha! Eigen schuld dus dat mama niet zoveel foto's kon maken, aangezien je voor stijlvol bent gegaan bij Mummel, LOL Frummel beweegt lekker, fijn hoor! @ JuJu; ben benieuwd naar het geboortekaartje van Kersje, en haar naam, en hoe ze eruit ziet Succes met de gordijnen voeren, je bent lekker bezig! Lijf aan het voorbereiden op de balling = spannend Druif in grote bed = stoer!!! @ Bloom; hoe ging je jaargesprek? Verkoudheid bij die kleintjes sucks, je kan er zo weinig aan doen... @ Vanilla; hoe is het met je? Inmiddels 11 weken volgens mij, misselijkheid alweer minder? @ DeLi; wat groeit Spruitje goed zeg, heel fijn dat de bv goed gaat! Maare, niet korten op bv hoor ("hij is al niet de magerste") Van bv worden kindjes NIET dik. Trekt met de tijd allemaal bij! En hij slaapt lekker, heerlijk Gedoe met je schildklier zeg, bah! Laat je maar even goed checken steeds, je als een dweil voelen is niet relaxt en ook niet goed voor je lijf als je niet de juiste meds krijgt. Hier ook veeel (koude) wind en later regen vandaag, bah! (Ik woon ook aan de kust ) @ Uk; poep in bad = bah Spikkeltje; lief dat je hulp in huis hebt gekregen van de moeder van je oppaskids! Lekker zwemmen met J en je zwangere buik. Grappig idee van CB, zo'n groepsconcult. Zou echter niks voor mij zijn, neem wat betreft mijn kind maar weinig aan van anderen / onbekende, haha Hahaha, geweldig he, dat babbelen. Kyara praat wel erg goed verstaanbaar voor niet alleen papa en mama, maar ook alle andere mensen om haar heen. Op het kdv staan ze met hun oren te klapperen soms
Wat kan een mama toch trots zijn op haar kind Kyara praat echt zo veel en zo goed (verstaanbaar)! --> van wie zou ze dat vele praten toch hebben hihi Ook lopen gaat goed, ze doet nu bijna niks anders meer. Super lief als ik haar een opdrachtje geef en ze voert het uit. Bijvoorbeeld vamorgen, ze wilde een "Banaaaan" (is ze gek op, het liefst 10 per dag ). Ik gaf haar een banaan in de ene hand en haar slabje in de andere hand. "Ga maar bij papa je banaan eten" zei ik en stap-stap-stap daar ging ze richting papa. ZO LIEF gezicht!!! Ze is sinds kort helemaal weg van muziek en dansen. Hop, hop, hop, zwarte pieten style (draaien ze op het kdv ) en liedjes 'van vroeger' en van Woezel & Pip hebben we hier thuis (cd van W&P gekregen met Sinterklaas). "Mama, dansuh, hop, hop" (en dan dat wiebelkontje heen en weer!) Ja meiden, het leven is mooi!!! Liefs en slaap lekker, Laris
En het leven IS mooi, want heb vandaag gehoord dat ik weer tante wordt? Van zwager en schoonzus die pas getrouwd zijn, dus het is nog heel pril, maar ik moest het even kwijt! Zo leuk! Sorry meiden, reageer helemaal niet op jullie, maar dat komt weer, want moet nu eerst slapen...
Wauw Bloom, gefeliciteerd! Wat leuk zeg! En wat snel na de bruiloft. Kan me helemaal voorstellen dat je zo trots bent Laris. Je meisje gaat ineens erg snel. Zo leuk als je ziet dat ze begrijpt wat je zegt en het dan ook nog uitvoert. Ik wil zo graag dat Spruitje nog even lekker baby blijft, maar als ik jouw (en ook van de andere meiden) verhalen hoor, is dat toch ook wel super gaaf! Hoe voel je je verder? (Als je het er niet over wil hebben, dan niet doen). Nee hoor, ik kort niet op de bv, maar het schiet weleens door mijn hoofd. Mijn hele kleine mannetje groeit zo snel! Hahaha, het baby zijn gaat er wel snel af hoor. Vannacht weer lekker doorgeslapen en voor het eerst in een slaapzak. Hij lag iedere keer helemaal boven de dekens (tot aan zijn kruis). En nu met slaapzak aan is hij netjes onder de deken blijven liggen.
Ik heb hier nog een hele leuke site. Heeft hele leuke slabben, knuffeldoekjes, spuugdoekjes enz. Alles wordt met zorg met de hand gemaakt. Ook kun je dingen op verzoek laten maken. Babyzooi - Met Babyzooi uw kindje altijd schoon en mooi..
Larissa: Op 1 lijn liggen is wel ideaal. Het ging hier de vorige keer ook snel en soepel maar dat moet ik nu nog even zien . Verder hebben we ook redelijk dezelfde smaak of het is zo dat ik iets 'heel belangrijk' vind en het mijn vriend totaal niet interesseerd of andersom. Alleenrecht hebben is dan ook wel eens ídeaal Lux is wel geinig maar zou ik ook niet snel kiezen. Dex vind ik ook wel stoer. Jullie meisje is echt al heel ver met taal hoor! Kan me voorstellen dat ze op het KDV soms staan te klapperen met hun oren! Hier komen er ook geregeld woordjes bij maar die zijn voornamelijk hoorbaar door ons. Dat dansen is inderdaad geweldig. Mummel is ook echt muziek gek, op ieder deuntje moet worden geswingt! Leuk idee is misschien het fisherprice pratend theeserviesje. Mummel gaat helemaal uit haar bol bij die muziekjes . Op hoeveel DPO zit je nu? Sta je er wat rustiger in voor je gevoel? Ik vond de dagen na ei het ergste. Of we nou goed geklust hadden of niet, dan was ik altijd toch echt aan het aftellen terwijl ik er de eerste 2 weken nouwelijks aan dacht... Bloom: Gefeliciteerd! Tante worden is ook heel mooi . Deli: Ja het gaat echt heel snel meid, maar dat hou je toch niet tegen Het troost misschien dat de volgende fases ook erg leuk en mooi zijn en vaak ook nog een heel stuk makkelijker. Je krijgt weer een beetje tijd om ook jezelf te zijn ipv alleen maar mama! Hier: Vanmorgen al op pad geweest voor de snowbootsjes van de Aldi. Op 2 paar na al helemaal uitverkocht. Dat wilde nu wel natuurlijk Gelukkig nog net 1 paar in Mummels (volgende) maat. Misschien vanmiddag maar even op pad voor een skibroekje. Al ben ik bang dat die overal wel weg zijn... Nu eerst even boterhammetjes maken voor Mummelt!
@Bloom: Tante worden is heel leuk, proficiat! @Loki: Ben benieuwd naar alle vakantieverhalen Welkom thuis! @Spikkel: goed uitrusten!! Ons manneke is helemaal uitgeput nu, maar werd wakker toen we thuis kwamen en toen zag hij papa dus slapen is er niet meer bij... @Rest: moet rennen / vliegen en nog een les voorbereiden voordat ik over een half uurtje in de auto stap, haha. Zit nog met jas aan op de bank
Respect voor jou Uk, dat je gewoon Spikkel gaat helpen poetsen terwijl je zo'n druk leven hebt zelf. Petje af.
Goed bezig Uk! DeLi volg je het lijntje van borstvoeding.com? Bij het Cb zat Druif altijd op de +1 lijn met gewicht, bij bv.com op de gemiddelde 0-lijn, en inmiddels is hij gewoon een slankie. Dus lekker aan toegeven. Veel gezelliger voor iedereen Bloom gefeliciteerd! Van de bruiloft waar je met Boefje heen bent geweest? Snel hoor! Ego: Auto is stuk.. waarschijnlijk is de reparatie duurder dan de auti waard is, Kunnen we er wle bij hebben
Even een vraagje; wat hebben jullie de kraamverzorgster gegeven toen ze ging? Wij krijgen de laatste 2 dagen nog een andere en wat geef ik die? Ook is er stagiaire die is er de hele week. Verder gaat het erg goed, we genieten enorm. Zwaai!
Die van ons heeft een bosje bloemen en doosje merci gehad. Had zelf meer verwacht van een kraamverzorgster, als ik de verhalen overal las. Had t er met spikkel nog over vanmiddag. Volgende keer de vk voor wondcontrole en mijn schoonmoeder in huis. Was veel fijner die weken na de kraam. Dag en nacht hulp daar waar nodig. Die heeft ons gigantisch geholpen toen t met mij zo slecht ging en de kraam ging er stipt om half 5 vandoor... of eerder als t aan haar lag, tot grote ergernis van mijn vk. Vk kwam 2x pd langs in de eerste week trouwens. Die van jullie ook? Maar goed, doen wat voor jullie goed voelt. Heb je veel van haar geleerd of veel steun aan haar gehad, volg gewoon je gevoel. Het is niet verplicht om iets te geven, maar soms lees ik hier topics over "wat geef jij" en dan de discussie over dat je onbeschoft bent als je t niet doet enzo. Voelde voor mij beetje als een verplichting om wel iets te doen. Gek eigenlijk gezien t feit dat ze maar een paar dagen in huis is? Larissa, had jij niet als kraamverzorgster gewerkt? (als het niet zo is, Nevermind ... Maar zoiets meen ik me te herinneren of ik ben ni in de.war hahaha) Wat is 'normaal'?
Fijn trouwens dat jullie genieten!!!!! @juju, flink balen vd auto. Niet met slooponderdelen te repareren?
Haha was meer gezellig beppen hoor Wel grappig trouwens. Mini pikte 2 autootjes in van J. En J. Probeerde ze terug te pakken. Resultaat een Nee-roepende huilende peuter die zich achter.mij probeerde te verstoppen terwijl J er vrolijk achteraan huppelde Mijn mini moet echt het principe van delen onder de knie krijgen... Verder speelden ze echt lief! Gaan we zeker vaker doen. Leeftijdsgenootjes zijn zo leuk
Ik lees mee en reageer vanavond, maar even op Nieke antwoorden: Wij hebben bij Boef een tasje van dove gegeven met mini's erin, zo'n tasje had ze nodig, want we hadden er eentje van haar gezien die kapot was. En een klein bosje bloemen. Bij Boefje hebben we haar een grote bos bloemen gegeven. Was een grote liefhebber van bloemen. Maar hier twee keer een onwijs fijne hulp! Maar wat uk ook zegt, volg je gevoel, wíl je haar echt wat geven? Anders een tijdschrift met wat proefdingetjes, zo'n pakketje maken ze bij onze etos altijd. ------- Ga straks voor het eerst met Boefje zwemmen! Schoonmoeder en schoonzusje gaan met Boef, ben benieuwd!