Gestopt met de pil September 2009 Deel 5

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Loki09, 7 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

goudvissen hebben hele goede concentratie.. ze moeten goed concentreren op hun blub,blub,blub.. stel dat het een keer verkeerd gaat hahaha..:D:p:p:p

Loki: ik snap je, en idd deli en nienke verdienen echt die respect, waar zit die knop hier;)

2. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Stom, daar heb ik helemaal niet bij stil gestaan... Blond :)

Nu je het zegt kan ik me nog wel iets herinneren van dat je weg bent geweest en terug kwam toen je 10wkn ofzo was van Mummel? Toen zei je nog; "bij vertrouwen hoort een banner en een plekje op de zwangeren lijst".

Logisch dat je toen steun zocht bij meiden die hetzelfe hadden meegemaakt, daar vind je dan veel meer herkenning.

Euforisch over wat precies bedoel je dan? Over een poisi test? Over een goede echo? Over het zwanger zijn opzich?
    Logisch dat jij het niet (meer) zo ervaart en dat vind ik erg sneu :( had het je enorm gegund!!!
    Echter wel logisch (zeg jij zelf ook) dat een ander met een blanco voorgeschiedenis er anders in staat.

Meisje meisje kleding is leuk, I love it toooooo :D

Jullie muurschildering is MOOI!

@ respect voor Nieke & Deli; absoluut! Heb ik toen deze ronde 4 net begon voor mij ook al aangehaald. Ik vond het zo moeilijk dat Loki een posi test had (hoe wrang echter voelt die 'jaloezie' nu...) en ik nog de enige niet zwangere (met kinderwens) was. En dat terwijl het ronde 4 is waar ik in ben beland, niks vergeleken met wat Nieke & DeLi hebben meegemaakt.

Whahahaha!

Liefs,
    Laris

3. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Spikkel:
    Ja anders verdrinken ze! :p

Larissa:
    Met iedere posi test ben ik blij, zonder is er zeker geen kans op een kindje immers. Met euforisch bedoel ik eigenlijk meer blij en onbezord. Gewoon 'ervan uitgaand' dat een posi test betekend een kindje 8 maanden later. Dat je dat kunt denken en vanaf dan al gaat tellen en voorbereiden, dat lijkt me heerlijk :). En vooral ook, dat die eerste 2 maanden niet zo ellendig lang duren, die zijn nog het meest slopend van alles...

Zo, nog even de was ophangen, vosje uitlaten en dan is het hier weer spik en span en ga ik snel mummeltje weer halen! :). Moet wel binnenkort een keer shoppen voor ons interieur; de planten leven nogsteeds (jaja!) maar de afgelopen weken is er al een vaas, lamp, waxinehouder en zojuist een olielamp gesneuveld (niet eens mummels schuld :p) dus het wordt een beetje kaal hiero ;)

4. spikkeltje

Loki: is dat ook niet meer een beetje voor de buitenwereld? Natuurlijk was ik super blij met positieve test en deed ik blij, maar daar achter schuilde toch wel de angst stel dat het mis gaat.. Heb op den duur wel de knop om gedraaid, van nu gewoon zoveel mogelijk van genieten en gaat het mis, ja dan heeft de natuur het zo bepaalt. Bij j ben ik echt in angsten geweest, ook door die miskraam.. maar was zo bezorgd de weken, dat het een eeuwigheid leek.. En nu gingen de weken toch sneller. 2x wel op spoed gezeten met bloedingen, maar meer dat dat niet..
    Ik wilde niet zo "leven"zoals bij j toen.. wilde proberen de angst overwinnen en gewoon het maar zien.En genieten van het momenten dat het wel goed ging/gaat.

kale boel bij jullie.. j heeft hier een lamp (staande) om gestoten, haalt plinten los van de vloer.. dus hier en daar kapotte plint..Net ook weer een..pffffff morgen maar op jacht naar lijm, ben er klaar mee..

5. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Er zijn ongetwijfeld genoeg mensen die (soms ook zonder aanwijsbare reden) in angst leven de eerste weken, maar er zijn er ook zóveel die gewoon meteen lekker kleertjes gaan kopen (of complete kamertjes ;)) het heel facebook vertellen enz enz. Dat lijkt me heerlijk om dat te kunnen/durven!

Tuurlijk heb jij door het bloedverlies bij J toen ook enorm in angst gezeten (zeker na mijn verhalen, dan hakt het er toch net even harder in als je weet dat het zomaar fout kan zijn als dat zo ''dichtbij'' ook gebeurde), maar het verschil met mij is wel dat het bij jou goed uitpakte en ik al 3x de deksel op mijn neus kreeg terwijl ik probeerde te denken; NU zal het GOED gaan ;). Niet erg goed voor je zelfvertrouwen en het durven te vertrouwen op je gevoel/positieve instelling :).

6. spikkeltje

Ik snap je hoor loki;) het is en blijft moeilijk..

7. spikkeltje

En de wereld etc mocht pas na 12 weken het hier weten.. oke nu was het bij 11 weken. Na de laatste goede echo..

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Haha ja ik ga er ook niet meer op gokken denk ik ;) Maar wat dan, hormoonloos bevalt me ook wel weer. Ach eerst maar bevallen ;)
    Hoe was de bruiloft? Je mannen zagen er mooi uit!

Uk: Lekker sportief bezig dus! En talent is overrated. (grijns)

Loki: Lijkt me helemaal goed en gezond dat je er wil zijn voor Mummel, als je jezelf daar niet mee verliest! Ze is ook een (groot!) schatje natuurlijk, dat scheelt ;) Het is ongelooflijk hoe ongevoelig mensen kunnen overkomen als ze zichzelf geen houding weten te geven.Ik vind het heftig om te lezen hoe alleen je je hebt gevoeld :( Ik weet nog heel goed dat jij de eerste keer positief testte, de derde ronde ofzo? In december moet dat dan geweest zijn. ik dacht toen ook zwanger te zijn, had veel syptomen, en was strontjaloers op je ;) Heb ik me héél schuldig over gevoeld toen het uiteindelijk fout ging bij je, en meteen voorgenomen mijn leven te beteren.. (serieus).

Hier nog geen voetenzak in de wandelwagen maar Druif loopt eigenlijk ook zelf (oa de wandelwagen te duwen). Pas als de vries er overdag inzit gaat de voetenzak er weer aan de pas komen denk ik. De buggy gaat alleen mee voor korte stukjes dus daar is een voetenzak niet voor nodig, desnoods kan mijn Bunker daar ook in.

Spikkel zwanger in de sneeuw kan prima hoor, hier ook gewoon gedaan 2 jaar geleden :) (wel papa de slee laten trekken) Fijn dat je suiker goed gaat. Heb er geen verstand van maar als de rest dat zegt geloof ik dat graag ;) Fotootje van babykamer en J's kamer?

Larissa ja ik ben ook langzaam bezig met het omturnen van de kamer van Druif. Leuk he :) Je plannen klinken goed in ieder geval :D

Nieke: Zwaai terug! Goed dat je je aan de regels houdt! Wel balen dat je nu ziek aan het worden bent.

DeLi ik vind het fijn af en toe zo'n positief berichtje van je te lezen! Fijn dat Spruitje het zo goed doet! En hij groeit als kool op jouw voeding.. meer bevestiging dat het super gaat kun je niet krijgen. Ruisje komt vast goed. Enne.. mama zijn doet heel veel van je. Opeens is er een klein mensje wat je wil beschermen tegen alles. Daar kun je je niet op voorbereiden.

9. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hahaha ik moest er echt even om lachen. Lijkt me dood normaal dat je dan denkt "Waarom ik niet!" Je leven beteren daarna is wel heel dramatisch :p. Zolang het geen afgunst voor de ander is, doe je niks verkeerd imo hoor!

Was inderdaad in ronde 3, testte net voor kerst positief (en tóen nog heel euforisch iedereen ingelicht ;) ). 2e keer in ronde 4 (waarvan 1ste ronde overgeslagen dus eigenlijk weer ronde 3) en daarna in ronde 1 (ja in het gras :D). Nu in ronde helemaal-geen-idee, heb niet geteld en vind het wel zo netjes om de rondes dat we niet eens geklust hebben in de buurt van ei niet mee te tellen hahaha! Ik denk de 3e keer dat we serieus probeerde om rond ei te klussen.

Heb vanmiddag een pendel gekregen, december posi test jongen :). Ik ben voor, eerste kindje zou in september komen en ik heb altijd iets gehouden met het 'mooie september gevoel' ondanks dat er geen kindje kwam. Duimen jullie mee? :)

10. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Precies dit had ik dus ook 3 weken geleden... :)

11. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Oh ik dacht niet waarom ik niet, ik was écht jaloers. Is niets mis met zelfreflectie en het voornemen een goed mens te zijn ;) Jaloers zijn is niet echt een mooie emotie. Wel menselijk enzo, maar ach relativeren is nog iets mooier (voor jezelf, niet namens anderen, en niet je eigen emotie buitenspel zetten maar in dit geval had ik echt niets te klagen vond ik zelf achteraf ;))
    Ik duim voor je mee :)

12. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    duim, duim, duim!!!

13. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik ken ook zeker wel jaloezie maar dat was dan vaak wel in de vorm van "Dat had ik ook zo graag gehad :(". Alleen bij mensen die ik het écht niet gun gaat het dan over "Waarom nou diegene!". Denk nu bv aan Joran vd Sloot die vader wordt. Ja, zoiets vind ik wel echt zuur, zeg maar gewoon ronduit kwetsend :x

14. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Ondanks dat ik gelijk iedereen had verteld dat ik zwanger was en we een kamertje hebben gekocht na de 1e goede echo met 8+2wkn (jaja, ik wist wel dat je mij daarmee bedoelde in je andere post hoor ;)) was ik doodsbang voor een MA en kropen die weken tot de echo echt voorbij!!!

Had bij mijn zus gezien hoe je lichaam je in de maling kan nemen, door het niet af te stoten zodra het mis is en zelfs tijdens mijn echo zei ik rustig; "wat mooi om te zien zo, maar ik zie geen hartje kloppen he?" Toen die vrouw zei; : jawel hoor, hierzo" dacht ik echt van; dat kan niet!!! Ben ik dan echt zwanger?! Komt er dan echt een baby?! Word ik echt mama?!

Ook heb ik de gehele zwangerschap toch wel in een soort spanning beleefd, omdat ik zoveel slechte senario's heb gezien in het LUMC waar ik voor mijn zwangerschap heb gewerkt (academisch ziekenhuis te Leiden)... Waarom zou het bij al die vrouwen niet goed gaan en bij mij wel? Waaraan heb ik dat verdiend? En in ronde 2 al zwanger, dat is wel erg veel geluk bij elkaar, dat kan nooit goed gaan...

Gelukkig weet ik niet hoe het echt is om een mk te hebben of om later in de zwangerschap een kindje te verliezen, maar bang was ik zeker wel!!!

De reden dat ik toch aan iedereen gelijk vertelde dat ik zwanger was (en dat zou ik nu weer doen) is puur omdat ik dan niks hoef uit te leggen mocht het fout gaan en ik huilend mijn moeder of beste vriendin opbel...

Meis, ik vind je super sterk en ik gun je echt de beste zwangerschap die je je kunt wensen!!! Heb stiekem ook nog hoop voor de echo van dinsdag, maar dat zal ik niet hardop zeggen ;) Knuffel!!!

15. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik was ook erg bang dat het mis zou gaan, begin nu pas echt wat te geloven.
    Ik heb het je nooit misgund Loki, moge duidelijk zijn. En dat typed als JvdS zich voor kunnen planten.. dat moet sarcasme van de natuur zijn.

16. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Nou, inderdaad. Daar zakt je broek toch vanaf?

En als ik dan woensdag een satus van een vrouw onder ogen krijgt die voor de 4e!!! keer ongepland en ongewenst zwanger is en voor de 4e!!! keer een abortus wil ondergaan, dan denk ik what the fuck??? :x

Tel daarbij op dat ik 's middags een telefoontje van de gynaecoloog overhoor die met een patient in haar maag zit. Een meisje van 17 die er begin van de week achter komt zwanger te zijn, bij ons voor een termijnecho is en 21+1wkn zwanger blijkt te zijn en dan dus zegt dat ze een abortus wil en niet weg gaat voordat ze weet waar ze dan terecht kan :$ :( :x :x :x

Op dat soort dagen zou ik die vrouwen wel wat aan kunnen doen en heb ik een hekel aan mijn baan waar ik dit soort ellendige dingen hoor :(

17. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Als je van zo dichtbij zoveel mee maakt dan geloof ik ook zeker dat je er best al rekening mee houdt dat het anders kan gaan ja. Ik weet ook nog wel dat jij angst had toen, en dat vond ik ooit best zwaar om te horen omdat ik dan dacht; "Je weet niet wat het is en je gaat nu al zielig zitten doen" :). Inmiddels weet ik veel meer van je en snap ik het wel heel goed, juist omdat je zo mee leeft met iedereen en dingen opvangt krijg je veel mee en beleef je alles heel puur.
    Vandeweek heb ik nog een grof berichtje gepost in zwangerschap forum "Kan ik iets doen om te voorkomen dat het mis gaat?". Ronde 1 zwanger, niets geen aanleiding dat het mis zou zijn, je kent het wel. Dan moet je mij nu even niet hebben :)

18. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Afschuwelijk Larissa.
    Ik kan me heel goed voorstellen dat je er als puber niet op zit te wachten en dat je de schrik van je leven krijgt maar ik weet zeker dat ik er voor de volle 200% voor zou gaan en dat het me gelukt was. Met of zonder vriend. Een kindje afstaan, dat nooit.

Las gister ook een topic van iemand die 2 abortussen had gepleegd (ja gepleegd is een bewuste woordkeuze) en nu 2 keer een miskraam. Daar kan ik echt niet rauwig voor zijn hoor, sorry :).

19. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Wauw Larissa, dat is heftig.
    Ik ben trouwens wel voor de optie van abortus (al zou ik daar zelf nooit voor kunnen kiezen), maar het is zuur als je de verhalen hoort van de mensen die er in mijn ogen misbruik van maken. :(

20. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    En ja dat kamertje sloeg inderdaad op jou Larissa ;). Al weet ik nog hoe erg je toen twijfelde dus ik bedoelde er eigenlijk juist de gevallen mee die dat kochten zonder twijfel zoals mijn kennis/kapster, die vervolgens ook eerst 3 miskramen kreeg eer ze haar gehele uitzet kon gebruiken :( (en na de eerste weer een miskraam en inmiddels bijna uitgeteld, om het verhaal even compleet te maken).

Hier in de buurt dus nogal wat (vnl herhaalde!) miskramen eigenlijk. Heb jullie daar nooit echt over gehoord uit de kennissen kring wel? En ik maar beweren dat je in Brabant moet zijn ;)

Even opgesomt wat ik zeker weet;
    Nichtje van vriend nu 3x mis
    Kennis/kapster 3x mis, dochter, 1x mis, bijna uitgeteld (v dochter)
    S-zusje 3x mis, dochter
    Vriendin 1x mis, dochter, 1x mis, dochter
    Vriendin/straatgenoot 1x mis, zoontje, zoontje

Best veel of ligt dat aan mij?!

Deel Deze Pagina