Gestopt met de pil September 2009 Deel 5

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Loki09, 7 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Juju:
    Ik vond het ook reuze gemeen, maar geloof maar, ik haal die gemiste weken wel in ;) :p

Hahaha de vroege vogel! Hij had echt honger blijkt wel. Gelukkig mocht je na een banaantje nog even rusten. 6 uur is wel HEEEL vroeg. Vriendin van mij zit standaard tussen 5.30 en 6.30 op, dan begint haar dag (nou ja die van haar dochter). Ik vind het onmenselijke tijden :).
    Je buik is de afgelopen weken inderdaad niet gek veel veranderd. Dit waren juist de weken waarin het bij mij wel gebeurde bij Mummel, haha!
    Maar mooi gemiddeld is meer dan prima, toch? :)
    Kilo's ook niet veel verschil of dat toch wel?

Marcha:
    Wow ook al bijna het eerste trimster plat :)
    Ja het gaat echt snel en zo anders. Ik vind het veel relaxeder, maar dat mocht ook wel, hahaha!
    Hebben jullie het nog niemand verteld?
    Shirtje vond ik ook leuk, maar uiteindelijk er nooit van gekomen, hahaha :p
    In Limburg lag idd giga veel sneeuw. Niet erg handig, wel erg mooi! :D Jullie ook een fijn weekend gehad dus, mooi!
    Ziek zijn neemt nu misschien langzaam af, omdat het nu soms dagen weg is? Zou wel prettig zijn!

2. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    #1602 Mama Larissa, 12 dec 2012
    Laatst bewerkt: 12 dec 2012
    @ JuJu; je hebt helemaal gelijk, over zo'n grote aankoop moet je eerst even goed nadenken hoe en wat!

Je buik is mooi! Ik schat Kersje op 3500 gram bij 40wkn

@ Bloom; je hebt lekkere mannetjes hoor :) en het wordt met Bopefje vast ook anders vanaf +/- 3mnd!

@ Spikkel; leuke kaart op FB.

En geweldig protocol voor de kraamvisite :D Helemaal mee eens!

@ Nieke; lekker aan het genieten van jullie mooie meisje? Vandaag was je uitgerekende datum, maar inmiddels is jullie dochter 'alweer' 5 dagen oud, wauw!

@ Loki; jij shop verslaafd? Nee joh! Hoe komt die man van jou daar nou bij? :p

Ik vind hem heel flauw dat wij zolang moeten wachten tot jullie gaan kijken wat er tussen die beentjes zit ;)
    Twijfel trouwens nog wel een beetje aan mijn ingevulde poll, heb niet een heel 'zeker' gevoel.

@ Vanilla; fijn dat het goed met je gaat en dat de misselijkheid minder lijkt te worden. Foto van je buik? Als jij zegt dat ie al groot is, dan zijn wij daar uiteraard benieuwd naar :D
    Ennuh, 29 juni dus de uitgerekende datum (bij 39 weken bevallen en je zit op een prachtige datum!!! :p)

@ drinken; melk nog uit haar fles :) en limo / thee / water uit een rietjesbeker. Ik vind het persoonlijk wel erg jong voor een gewone beker hoor, maar als ik dan hoor dat J en Druif het al langere tijd doen.. (ben ik nu een luie mama?) Net als Loki hou ik ook niet van troep van morsen :) hahaha!

Ow en Loki; goed voor de spraakontwikkeling volgens het CB? Kijk naar Kyara qua praten en lees waar zij uit drinkt ;)

@ hier; over 2 weken is het alweer Kerst :$ pfff! Tijd vliegt (terwijl die dagen na ei elke maand vrij langzaam gaan, haha).

Liefs,
    Laris

3. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hihi Mummel drinkt ook nog 2x daags een flesje warme melk :)
    Ze vind het gewoon lekker en een fijn ontspannen momentje. Ze staat te stuiteren als de magnetron piept. Zie niet in waarom ik haar dat af zou nemen hoor!

Beter gebruik van de mondspieren schijn je te trainen met een gewone beker tov een tuit/rietjesbeker. Al geloof ik ook niet dat het wonderen verricht hoor ;). Heb zoiezo het CB niet zo hoog -wie wel als het om mijn kind gaat- ;).

Ja bijna kerst, pff! Moet nog kado's halen voor vader/moeder. Wat een ellende ieder jaar weer :). En kerstkaarten eigenlijk ook nog, zucht!

4. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

5. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Mummeltje heeft geen speen, ze duimt bij inslapen en als ze moe is.
    Maar met een speen zou ik ook kiezen voor enkel met inslapen. Dan is er niets op tegen imo..
    Ach, iedereen kiest wat het beste is voor haar kind. Dat is het belangrijkste, toch? :)

6. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Dit had ik kunnen schrijven over Kyara! Echt precies zo ;)

Verder krijgt Kyara een speen als ze gaat slapen (die er 9 van de 10x uit is gevallen als wij naar bed gaan) en soms als ze erg moe is en we het slapen om wat voor reden dan ook nog even moeten rekken.

Haar duim heeft ze nooit gepakt en aangezien mijn hele kaak verkeerd staat door extreem (en lang) duimen ben ik blijer met de speen. Ook beter af te leren imo, maar als je kind wel eenmaal de duim heeft ontdekt, krijg je dat niet omgewisseld voor een speen volgens mij...

Speen overdag zomaar uit gewenning ben ik tegen!
    Net als van die grote kinderen (2-3 jaar) met een speen in de mond die dan gaan 'praten' ; tenenkrommend!

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Haha tja het is makkelijk om te zeggen natuurlijk maar ik ben blij dat Druif ook geen speen heeft. Hier ook nog best een tijd een flesje melk voor het slapen gaan hoor, maar op een keer hield dat gewoon op.. geen idee eigenlijk voor mijn gevoel regelt hij alles zelf een beetje. De speen was er met een maand of 7 uit, ook meer vanuit hem zelf dan vanuit mij want had er zelf (nog) geen moeite mee.

Grappig Larissa, ik schat Kersje ook rond dat gewicht (iets zwaarder maar niet veel), al vanaf het begin maar weet niet echt waarmo. Misschien komt er gewoon toch een 7,5/8 ponder uit zoals de vlos voorspelde ;)

Loki je hebt nu gewoon meer voorbereidingstijd voor shoppen. Als is het wel zuur dat je de sale van eind december niet echt mee kan pakken nu he (goede motivatie om voor die tijd toch even te spieken)
    Gewicht kom ik wel aan, zit nu rond de 72 kilo en dat is 13 kilo erbij.

Spikkel wat een lieve kerstkaart op FB trouwens. Heb net mijn (standaard Kruitvat-) kaartjes op de bus gedaan. Ben allang blij dat het kaartje van kersje rond is, laat staan dat ik nu nog wil gaan knutselen op een kerstkaart ;)

8. spikkeltje

ik hou ook niet van spenenkinderen en bedoel ik idd dat ze jaar of 3 zijn en in de buggy zitten met een fopper in de mond.. Me neefjes hoeve maar te jengelen en hup dat word er weer de speen er ingeduwd...Speen voor slapen of moe zijn vind ik niet zo erg, maar gewoon niet bij het spelen of iets. Ik trek bij me neefjes de speen ook uit hun mond, en dan zeg ik, ik kan je glimlach niet zien... of ik kan je niet verstaan.

Idd iedereen doet het op zijn of haar manier wat het volgens jezelf het beste manier is voor je kind.

kerstkaarten: tnx, doe het dit jaar via fb, heb paar besteld via hallmark en die zijn verstuurd naar opa en oma van man, mijn oma, onze ouders en nog wat mensen.. maar meer ook echt niet... wordt me duur genoeg met de geboortenkaarten ook nog bij.. wilde via kv bestellen, maar foto was te groot.. dus via hallmark gedaan, wel ietsje duurder..maar kwaliteit is toch mooier. vorig jaar zo'n gezeur gehad, had ik geen zin in.

9. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hier dit jaar ook geen persoonlijke kerstkaart. Ik had geen creatieve uitspattingen, helaas :p. Had mn hoop gevestigd op zaterdag, een echte sneeuwfoto, maar helaas ;)
    Voor volgend jaar heb ik al een leuk idee opgedaan. Dit jaar voor ons dus een simpele kruidvat kaart, zoals Juju het noemt ;)

Yeah!! Mijn herkenbaarheid is weer terug ;). Ik was stiekem al gewend aan de andere maar heb nu mijn eigen vertrouwde bannertje weer terug :D

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Jee kunnen we weer naar het lekkere snoetje van Mummel kijken :D

11. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Oef. Na een lange avond en nu hoofdpijn is mijn kerstkaart tóch nog gepersonaliseerd :D
    Snel besteld (gewoon als foto bij kruidvat, hier vorig jaar ook gedoe gehad ;)) en hopelijk volgende week in de bus bij de mensen als de post me werkt *haat aan laatste moment werk, zucht*

12. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    #1612 Bloom24, 13 dec 2012
    Laatst bewerkt: 13 dec 2012
    Vanilla;
    Wauw, alweer bijna 12 weken! Vervelend dat je je vaak nog zo ziek voelt, dit had je bij Justin helemaal niet toch?

JuJu;
    Hier ook af en toe zo vroeg wakker en dan echt van de honger. Vaak meteen beetje melk weer een poos tevreden. Het wordt hier trouwens de laatste tijd wel vroeger, maar voor half 8 weiger ik mijn bed uit te gaan. Hij is nu ook al wakker, ligt te babbelen, dat is lang geleden. De laatste tijd is het meteen jengelen of huilen als hij eruit wil...
    Maar dan zegt druif zelfs al meer dan Boef hoor! De woordjes die jij noemt, hoor ik nog niet!
    Gisteren toen de tv aanging riep hij wel : taat, taat! Na even denken kwam ik erachter dat het sesamstraat moest zijn! :)

Drinken;
    Ook uit een gewone beker van ruim een jaar ongeveer. Ook nog wel eens uit zn rietjesbeker hoor en de laatste tijd zelfs weer vaker, want het is een erg leuk spelletje om je beker expres leeg te gieten...
    Trouwens ook nog vaak warme melk uit de fles. Net als Mummel wordt hij dolenthousiast van de magnetron en vindt hij het heerlijk! Dan geniet ik er zelf ook van!

Meeting ;
    Hadden wel al iets definitief gemaakt?
    Ik moet de 3e wel met beide naar het CB en ben daar tegen half 12 pas klaar denk ik...was ik even vergeten...

Rest;
    Later meer, reageer op foon en dat is erg irritant. Boef babbelt ook steeds luider, dus ga hem eruit halen!

13. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Meeting nog niets gepland toch. Wordt het dan niet laat op de 3e? En heel veel konden er niet, toch?
    Misschien anders de datums van feb er bij pakken?

14. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Het is bijhouden geblazen hier vandaag *zoekt de druppel langs het hoofd smilie*

;)

Mummeltje gaat zo bij oma logeren. Mijn mams is jarig dus we gaan lekker uit eten.
    Vanmiddag nog even naar het dorp gewandeld om het 'brusje boek' voor Mummeltje op te halen (hij is echt reuze grappig Juju ;)) en kwam 'toevallig' langs het boetiekje waar ze sale hebben. Mooi nog even een jurkje en legging van BBL gekocht en een Noppies longsleeve met 2 bijpassende maillots. En bij thuiskomst was mijn Lief! vlinderdekbed gearriveerd *love shopping* :D

15. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Zo poe hee, het zweet staat inderdaad op mn voorhoofd zeg!

Jammer hè, Loki, dat je daar dan zo 'toevallig' langskomt! :)
    Foto's van je nieuwe aankopen?

Mijn dag begint! Hoop op de planning, vanavond naar ikea! :)

16. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Gefeliciteerd trouwens met je moeder!

17. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Hallo meiden!

Lekker rustig hier, zo kan ik het tenminste bij houden :D

@ loki: gefeliciteerd met je moeder! Lekker gegeten? Goed aan de shop weer haha, je bent echt een shopaholic :D

@bloom: vanavond dus naar de Ikea, opzoek naar iets in het bijzonder?

@speen: hier alleen in bed, Justin slaapt er mee in en gooit hem er daarna weer uit. Ik heb daar geen problemen mee. Overdag is hij er al weer een poosje vanaf. Duimen heeft hij nog nooit gedaan.

@hier: gister de nekplooimeting gehad, alles was goed, de nekplooi was 1.4. Uitslag van het bloed krijgen we nog. Toch spannend die echo, was er wel weer een beetje nerveus voor ;)

Misselijkheid en vermoeidheid houdt nog steeds aan maar niet meer de hele dag door gelukkig. Bij Justin heb ik daar echt veel minder last van gehad. Morgen 12 weken :D tijd vliegt! Volgende week vertellen op het werk, ik ben heel benieuwd hoe ze gaan reageren....

We hebben het verder nog aan bijna niemand verteld, alleen mijn moeder, hele goede vrienden en een goede vriendin van mij weten het. Eigenlijk de mensen die ook van de mmm wisten. Ik vond het raar om niks te zeggen als ze vragen hoe het met onderzoeken ed staat. Familie weet verder dus nog niks, dat willen we met kerst vertellen. Ik heb een leuk shirtje besteld voor Justin waarop het nieuws staat, ik ben benieuwd of het ze opvalt :D

Verder bijna alle kerstcadeautjes al in huis, voor mezelf een super mooie zwangerschapsketting van Proud mama, vind hem helemaal gaaf :) voor Justin het boekje waar Juju het over had, het magisch tekenbord van vtech en een duplo racewagen. Vond dat wel weer genoeg want Justin was al behoorlijk verwend met Sinterklaas.

Morgen ga ik high tea'en en kerststukjes maken bij intratuin met mijn moeder en schoonzus, zin in!

Zo, dat was wel weer genoeg ego :) fijne dag allemaal!

18. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Bloom:
    Drukke dag vandaag, succes!!
    Ik zal een foto van de kleertjes plaatsen zodra ze ze aanheeft (jurkje is voor kerst), goed? ;)
    En de 2e set ben ik nog even compleet aan het maken met een velours fuchsia rokje van Noppies (in bestelling ;) )

Vanilla:
    Fijn dat de meting van de echo goed was. Lijkt me ook echt heel spannend.
    Klaar voor de kerst is fijn! Ik denk dat wij morgen de stad nog even in gaan en hoop dan ook klaar te zijn...
    Veel plezier morgen met crea-bea doen :D

19. spikkeltje

Wat een drukte hier zeg, kan het niet meer bij benen:p

Vanilla: mooie echo!!

Loki: gefelici met je moeder.

bloom: veel plezier bij de ikea!!

Hier:

bij de vk geweest. a.s. woensdagavond komt ze voor een gesprekje.
    We hebben over de planningen van de gyn gehad. Ze vindt een snelle keuze om mij te laten inleiden. Als ze zo aan me buik voelt en even zonder dat ze weet dat ik suiker heb, dus als ik gewoon ene patiënt was bij hun en geen gyn en hele plan, zou ze me niet naar het ziekenhuis sturen, ivm misschien wel een groot kind. Zolang de baby goed beweegt dan doet kruimeltje het goed. En zoals van de week twijfelde ik even, maar uurtje later kwam er flinke actie in, is ook niet zo erg. Anders bellen. Heb j nog nooit op deze manier gevoeld namelijk.

Wel stelde ze voor, mocht ik toch achter de keuze staan van inleiden, om eerst gewoon me vliezen te laten breken en dan afwachten, zodat toch een klein beetje de natuur het regelt.. niet door middel van spul via infuus, dat zie ik dan wel zitten.. Ook zei ze: denk echt goed na over een ruggenprik gelijk, kan ook weer gevolgen mee brengen, (koorts van mij of kind, opnames enz..) Als ik dus kies voor wat zij adviseert, dan krijg ik ook iets homeopathisch.

Heb echt gezegd dat ik niet achter een keizersnee sta. En dat ook niet wil. Tenzij het echt maar ook echt medisch noodzakelijk is. Maar wil het zelf doen. Ook om te ervaren dat een bevalling ook anders kan. Bij J ging het echt snel voor een eerste, dat zei ze ook, dus ze vindt het ook zonde dat ik dan voor een keizersnee zou kiezen, terwijl het makkelijk gaat. Ik kan makkelijk bevallen en zelf een 8 ponder zou mij lukken. Heb brede bekken. Ik weet dat het me gaat lukken en gewicht van een kindje zegt niks over hoe je bevalt. Een kindje die 4 pond is, kan een moeder hel veel moeite voor hebben dan een kindje van 8 of 9 pond.. Het kan..

En kies voor inleiden, moet ik zelf er achter staan wanneer dit gebeurt. Dus als de gyn zegt, tussen de feestdagen doen we het even en jij wil op 1 jan.. doe dat ook. Ik vertelde, dat we hier al over hebben gehad thuis, en dat we voor 2013 gaan, desnoods op 1 januari.. maar eerder niet. Tenzij de baby zich eerder meld, maar anders voor het nieuwe jaar.

Ook vertelde ze, dat je kunt zeggen: van nou ik wil nog geen datum prikken, maar als ik me niet goed bij voel, bijv op 4 januari, dat ik dan zelf bel, van dit wordt hem niet…kunnen we werk er van maken. Het gaat om jou en niet de gyn. Het is jou lijf, jij moet het doen.

En dat geldt ook bij ons, het gaat om jou en niet om ons..

Ben blij dat ze komende week langs komt, laat het nu even weer bezinken. Maar kan wel zeggen, ik weet niet meer waar ik goed aan doe. En moet eerlijk bekennen, begin toch beetje bang te worden. Vind het zo moeilijk.. Wil het beste voor mij en kruimeltje, maar wet niet maar wat het beste is……
    Ik wil niet dat kruimeltje moeilijk krijgt doordat ik tegen de gyn in gaat.. ze bedoelen het allemaal goed..Gyn kijkt naar medische vlak en de Vk kijkt naar mij als persoon. Zij gaan altijd even iets verder dan de protocollen toestaan. En grijpen echt in als het niet goed gaat…Maar ze zien de vrouw echt als persoon en luisteren naar onze wensen…

pfffffffffffffffffffffffffff

Verder alles oke. Bloeddruk prima..

J snukrt alweer.. was vanmorgen met verkeerde been uit bed gestapt.. Vanavond om 6 uur in het zwembad wezen voor onder water foto’s maken. Even snel daar voor heen. Hopen dat man lekker optijd is, kunnen we voor die tijd nog even snel eten. Hele week is hij om half 5 al thuis en eten we echt om kwart over 5 al.. lekker vroeg.

Weet je waar ik zo zin in heb, afgelopen dagen: een grote glas cola..pfff..

Volgende week vrijdag gaan we even zondigen. We gaan dan even de laatste babydingen halen en gaan gelijk weg als man uit zijn werk komt, dus dat wordt langs de grote gele M… Heb dat wel een keer verdiend dacht ik zo…

20. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    @ Loki; mooie banner ;)

Persoonlijke kerstkaart = leuk.
    Hier gewoon een leuke gekocht bij de Bruna, formaat 10x10cm

Gefeli nog met je mama, lekker uit eten geweest gister?

Shoppen rules :D

@ Bloom; have fun @ IKEA!

@ Vanilla; fijn dat je nekplooi meting goed was!
    En wat een mooie foto van jullie beebje. Ik gok nog steeds op een meisje hoor ;)

Wauw he, dat jij het zo lang voor je kunt houden dat je zwanger bent... Wel leuk nieuws om te kunnen vertellen tijdens de kerstdagen!

Ennuh, waar blijft die buikfoto van jou nou :p

@ Spikkeltje; als Kruimeltje niet heel (te) groot wordt geschat, dan zou ik ook zeker niet ‘zomaar’ voor inleiden gaan denk ik..

Jij wil het zo graag zelf doen. Misschien kun je voor jezelf proberen te beslissen tot wanneer je de natuur de kans wil geven, bijvoorbeeld tot 39 weken?

Toevallig vandaag op mijn werk een vrouw die morgen wordt ingeleid bij 40 weken, omdat ze eerder niet wilde. Ze heeft suiker EN een groot kind, dus de risico’s zijn uitgelegd, maar tot nu toe wilde ze geen inleiding en dan kan de gyn haar niet dwingen.

Als Kuimeljte niet erg (te) groot wordt geschat, is dat dus al iets positiefs!

En wat betreft ‘het kind eruit krijgen’; ik lag open vanbinnen door een kindje van 3380 gram en een kennisje van mij heeft een kind van 4990 gram zonder noemenswaardige schade gebaard!

Kyara werd eruit gelanceerd en dat is vaak niet goed voor je onderkantje. Een echt groot kind wordt met veel meer beleid (rust) eruit geperst en dus minder kans op (erge) beschadiging van onder...

Succes met je keuze!

@ Meeting; mijn voorkeur gaat uit naar ergens in een weekend. Wel leuk als er zoveel mogelijk dames kunnen komen!
    Ik wil Spruitje en Boefje (en M.a.a.r.t.j.e?) graag ‘in het echt’ bewonderen! Kersje en Kruimeltje komen dan de volgende meeting (hoop ik!!!)

@ hier; bijna weekend!
    Vanavond de finale van TVOH kijken en morgen naar de verjaardag van szusje. Verder nog geen plannen, behalve natuurlijk weer genieten van mijn schatjes!

Liefs,
    Laris

Deel Deze Pagina