Gestopt met de pil September 2009 Deel 5

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Loki09, 7 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Loki; bedankt voor je reactie. Ik heb niet het gevoel dat er ergens een hard plekje of iets in mijn borst zit en ook niet rood. Na het voeden zijn beide borsten ook weer helemaal soepel. Ik voed één borst per keer steeds en daar lijkt ze genoeg aan te hebben.

2. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Dan zou ik het gewoon even aankijken (maar wel goed in de gaten houden, doorzetten tot een ontsteking kan snel gaan en dat doet gruwelijk pijn...). Kan natuurlijk ook gewoon het harde werken van je borst zijn zeker nu met de regeldagen?
    Zolang er geen rode vlekken, harde schijven of echte pijn is, denk ik dat het wel mee valt! :)

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Pittenzak is echt een musthave als je gaat borstvoeding vind ik, even in de magno, op je borst en je kanaaltjes gaan open staan.
    Verder kapot hier, net shoot achter de rug en ben benieuwd, maar baal wel van mijn streepjes :(

4. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Pittenzak is wel een goede tip ja! Hier ook liggen maar nooit gebruikt. Minder intensief (en duur ;)) dan heet douchen :p

Straie? Op je buik?
    Ik hoop dat ze me bespaard blijven, die op mijn billen zijn charming genoeg! ;)

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja rond mijn navel :(

6. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Op je foto's niet te zien? Of maak je daarom expres geen foto's van voor? ;)

7. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Zucht, nieuwe geweldige idee rondom naam de grond in getrapt.
    "Ik ga mijn kind toch geen t*rken naam geven?" :$
    Nee ik wel zeker, zucht ;)

Wordt nooit niks hier :)

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
  9. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

nieke:leuk van je te lezen. Fijn dat alles goed gaat.

juju: wat een buikje.. je kunt druif zo mee dragen op je buik. Even de baby eruit persen en je buik is weer zowat weg..
    leuke foto op fb. Vind alleen jammer dat het zo zwart is..Ik vind je er beetje bleekjes van worden.

UPDATE:
    vanmorgen bij de gyn geweest. kruimeltje word nu op 3300 gram geschat is 300 gram meer dan vorige keer. Vadaag zou er eerst een data geprikt worden voor inleiden maar niet gebeurt. gyn is tevreden en buikje is bijgetrokken zit op de bovenste lijn, zat eerst helemaal eruit. Over 2 weken weer komen en dan wil hij kijken hoe het er voor staat, voor eventueel inleiden.. dan ben ik 38+4 wanneer ik weer moet.. dus dat gaat de goede kant op.. Dus zou dag later misschien zijn en zittenw e op 38+5. Dus min of meer wat we zelf ook in gedachten hadden. Morgen komt de vk langs om een praatje te maken met ons..Ik wil dat eerst doen voordat ik een defenitieve besluit neem. Man is er bij en dat is voo rmij makkelijker. Dan ik alles alleen moet doen, hij staat achter mij.. maar het denkt wat makkelijker.. Gistern met de fysio overgehad.. de vk heeft haar bevallingen ook gedaan, dus dat praat ook wat makkelijk.

Gisteravond nog info avond gehad over borstvoeding.. stond echt van te kijken wat er werd verteld en hoe het bij J is gegaan..dat stuk ga ik vergeten en we gaan gewoon opnieuw beginnen..

suikers ook perfecto.. me eigen gewicht ook nog super... ik kom niet aan..blijf op gewicht..nog steeds 7 kilo gegroeid...:D:D
    bloeddruk ook weer netjes...

zo ga even eten... en dan weer wasjes draaien..

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Nieke wat leuk om een update te lezen, vooral als ide heerlijk positief is! De steken in de borst herken ik wel, ik heb nooit ontsteking gehad wel paar keer harde plekken en dat is ehct oppassen en hard aan de slag om weg te werken (lukte hier nooit met kolf, alleen met Druif). Een pittenzak op je borst voor het voeden (of een kopje warme thee er even op laten rusten ;)) kan wel echt helpen de boel beter te laten doorstromen.

Larissa hoe gaat het met je?

Loki ik ben nog steeds benieiuwd naar die jongensnaam haha. Hier zag ik het naamkiezen ook niet zitten maar uiteindelijk waren we er nog best snel uit gelukkig.

Spikkel wat een positief nieuws! Heerlijk om te lezen!
    Grappig, ik vind dat zwarte wel mooi juist, reflecteert mijn huid en dat contrast vind ik wel gaaf. Smaken verschillen :D Ze ging geloof ik de achtergrond nog wit maken oid. Als ik meer fotos heb zet ik ze in mijn album.

11. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Haha! Loki, nu ben ik ook erg benieuwd!
    Vind het ook zo fijn voor je hoe 'anders' je in deze zwangerschap staat! Heb het idee dat je er meer van geniet nu, of heb ik dat mis?

Juju;
    Gave foto ja! Zwart of wit maakt mij niet uit, vind het allemaal mooi! Als Boefje een maand of 5 is, gaan we met z'n allen naar de fotograaf voor een fotoshoot, heb daar nu al zin in!

Spikkel;
    Wat super fijn dat alles nu zo goed is! Vind het zo heerlijk voor je dat je zo top begeleid wordt!

Nieke;
    Super op zo'n mooie update te horen!
    Gewoon je gevoel achterna gaan en jullie mopje lekker bij je houden als zij dat nodig heeft! Wordt vanzelf minder!
    Wat betreft je pijnlijke borst is denk al genoeg gezegd en heel eerlijk gezegd rakelt het mij ook teveel pijnlijke herinneringen op om je er advies over te geven... :)
    Ik haak dus maar gewoon af, daar waar je zegt dat ze wel goed bij jou drinkt! Dat vind ik fijn om te horen! :)

Ego;
    Heerlijk met Boef gezwommen, helaas zijn laatste keer... :(
    Op de terugweg naar huis kreeg ik een telefoontje van mijn broer dat m'n moeder weer op de eerste hulp zat... Waarschijnlijk weer longontsteking... Ze wachten nu nog op alle uitslagen en verder beleid, maar ik vrees dat het niet erg positief zal zijn... Echt balen, voor het derde jaar op een rij dat we niet met z'n allen kerst kunnen vieren, omdat ze ziek is/was...

12. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Sterkte Bloom, heftig :( Hopelijk met de kerst weer samen..

Ik ga nu even album maken met de eerste foto'sm die ik heb gekregen.

13. spikkeltje

juju: idd gelukkig smaken verschillen..hihi erg benieuwd naar je andere pics.

bloom: ai niet leuk zeg.. beterschap voor mams.

begeleiding: ja goed geregeld. Alleen keuzes maken tussen 2 partijen die het allebei goed bedoelen is erg moeiijk, daarom ben ik blij dat kruimeltje, geen groeispurt heeft gemaakt en rustig door groeit, hierdoor is het gewoon eerst nog uitzingen tot over 2 weken en dan zien we wel weer..En hopelijk word mijn beslissingen defenitief makkelijker na morgen...

Weet niet of jullie het wisten, maar ik heb nog een stiefzus..haar zien we niet, maar via andere familie.. horen we nog wel een en ander over haar. Afgelopen zomer kwamen ze bij 20 weken pas achter dat ze zwanger was. Ze is gisteren bevallen van een jongen. Was met kerst uitgerekend.. dus zat 3 weken verschil tussen ons...

Me oma gaat vandaag onder de mri scan vanwege haar lopen. gaat nog niet goed en ze kunnen het nie vinden...me moeder is bang dat er iets ergs uit komt.. tja ene kant is het niet leuk om te horen, maa andere kant..je weet wat er is.. en omdat oma veel dingen verzwijgd.. komen wij misschien op deze manier ook dingen te weten...

Zal even lekker op de bank gaan liggen...

Mag je trouwens honing in de zwangerschap?? heb de neiging om thee met honing te drinken voor me keel...hoesten doet zo zeer en weet even niet wat ik anders kan en mag gebruiken... Laatste keer dat ik thee met honing dronk.. ging ik gelijk over me nek.. dus hoe ik nu op reageer geen idee. maar ja ik moet iets...

14. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja honing mag gewoon, lekker van genieten. tante geworden dus, gefeliciteerd!
    Heb albumpje met wat foto's so far (ze komen nu druppelgewijs binnen)

15. spikkeltje

oke.. ga ik dat straks aanschaffen..

tnx. alleen jammer dat we haar niet zien... me nichtje (die dus iedereen wel ziet) zit straks tussen 5 jongens.. 4 jongens aan onze kant en zij en dan 1 jongen aan die kant van de familie en zij...wel sneu..voor haar hoop ik stiekem dat gelscaht check echt verkeerd was,, al heb ik er veeeeeeeeeeeel meeeeeeeeer vrede mee dan voorheen..maar komt ook dat ik nu druk heb met die suiker en het goed gaan met mij en kruimeltje

ik zal kieken

16. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Dank jullie wel voor jullie tips. Ik let goed op mijn borsten en hopelijk komen er geen problemen, we zullen het zien.

Vandaag is een verpleegkundige van het consultatiebureau geweest om uitleg te geven en even naar ons mopje te kijken. Ze moet 7 januari voor het eerst naar het bureau.

Verder heb ik nog wat nieuwe foto's in haar album gezet, ook eindelijk van haar naam op de muur.

Verder gaat het goed, ze spuugt wel makkelijk ook nog na een tijdje in bed te liggen maar heeft hier gelukkig verder geen last van. We hebben wel een aerosleep in bedje liggen, maar door het spugen toch maar even een doekje onder haar hoofdje, anders blijf ik dat ding echt aan het wassen. Beetje zonde van de aerosleep maar ja als ze hopelijk straks wat minder spuugt kunnen we hem dan gebruiken.

17. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Wel even een reactie op die super mooie foto's van JuJu!! Wow, echt geweldig!

18. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Dank je! Ik ga meteen even jullie meisje bewonderen. Dat spugen wordt wel minder hoor, had hier ook standaard een doekje onder het hoofdje liggen. De pootjes van het hoofdeinde van het bed op een boek zetten kan nog wel helpen (maar da wel heel laag opmaken het bedje).
    Staat nog een foto-op-kruk erbij in het album. (met witte achtergrond, Spikkel haha)

19. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    @ Bloom; aaaaah lieve Bloom, beterschap voor je mama! Wat ontzettend *** dat het nu weeer tijdens de feestdagen is :(
    Heel veel sterkte en een dikke knuffel!

@ JuJu; wat een leuke en mooie foto's van de shoot! Ik vind dat contrast juist heel mooi :)

En je hebt een prachtige buik!

Fijn dat alles opschiet met jullie zolder, prettig gevoel lijkt me.

@ Nieke; wat heerlijk om zoveel positief nieuws te lezen!

Zo te horen heb je een 'prettige' bevalling gehad en ben je goed begeleid. Dat scheelt zoveel in hoe je het beleefd!

Verder gaat de bv dus ook helemaal op rolletjes, fijn! Steken in je borst kan ook komen door het opnieuw vullen van je borst met melk (dat voelde ik steeds).

Wat hebben jullie er een prachtige kamer van gemaakt voor Mopje, helemaal mijn smaak met veel roze!!!

Blijf lekker genieten meid, super fijn om te lezen :D En nog fijner dat je mannetje lekker vrij is!

@ Loki; gelukkig zitten we weer op 1 lijn qua meningen over kleding :p

Ik twijfel bij jullie nog steeds jongentje of meisje. Door je andere zwangerschap zou ik denken een jongentje, maar toch zegt dat niks.

Top trouwens dat je er nu zoveel meer van geniet en minder last hebt van harde buiken *klopt ook hard af*.

Ik ben wel benieuwd naar de geweldige, maar resoluut afgekeurde naam ;)

Trots zijn op je bolletje / buikje mag!

@ DeLi; nog even heeeeeerlijk genieten van Spruitje. Knuffel voor jou!

@ Spikkeltje; fijn dat je van alle kanten zo goed begeleid wordt en dan je suikers mooi blijven en dat Kruimeltje het goed doet!
    Nog een paar weekjes en dan is hij er!

20. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    @ hier; alles goed!

Buikpijn wordt minder (net als toen bij Kyara, een dag of 3 na posi test) en ik ga het steeds meer beseffen :) Ons 2e wondertje!!!

Vind het wel ongelooflijk spannend, maar vind het ook erg fijn om er mee bezig te zijn. De tijd gaat hier tot nu toe niet sneller voorbij dan toen bij Kyara (haha, dat dachten jullie al he? ;))

Vandaag aangemeld bij de verloskundige en de kraamverzorgende die ik ook bij Kyara had benaderd (we hebben altijd contact gehouden).
    Zij wil graag weer komen kramen, dus dat is fijn!
    Donderdag ga ik me bij haar bureau inschrijven (moet daar al heel erg snel, anders zitten ze vol, het is een hele kleine organisatie en ze nemen alleen aan wat ze aankunnen, altijd 1 vaste kraamverzorgster voor de gehele kraamtijd is daardoor gegarandeerd).

Zo ga ik me nog nog even aanmelde bij MvM!

Termijnecho + intake staat gepland voor donderdag 24 januari om 8.50 uur. Ik ben dan 9+5wkn. Spannend!

Uiteraard kan ik niet 5 weken wachten ;) dus 7 januari staat de echte eerste echo gepland bij een pret echo bureau!
    Ik ben dan 7+2wkn en het is een 20minuten echo om te zien of er hartactie is en of het kindje op de juiste plek zit. Helaas wel via de buik (pret echo is nooit vaginaal) dus ik moet zorgen voor een volle blaas. Indien je BMI kleiner is dan 35, dan is haar ervaring dat je het ondanks de jonge termijn wel goed moet kunnen zien, dus dat hoop ik :)
    Over 3 weken voor het eerst beebje kijken, spannend!!!

Hmmm, het lijkt misschien nu alsof ik al helemaal zeker ben, maar dat verre van! Ik wil alleen graag positief denken :D

Vandaag mijn zus verteld dat ze weer tante wordt en ze is erg blij met dit mooie nieuws.
    Zo ook mijn vriendin die in de MM zit, zo lief van haar!

Op mijn werk heb ik het verder niet verteld hoor, dat wil ik eigenlijk pas doen na 24 januari. En ik zeg ook nog niks op FB erover.

Liefs,
    Laris

Deel Deze Pagina