Gestopt met de pil September 2009 Deel 5

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Loki09, 7 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Ben net eventjes wezen kijken en Boef ligt heerlijk te slapen! Onder zijn dekentje en met knuffels op zijn hoofdje...
    Ben zó trots op mijn ventje!

Alleen is Boefje vanavond in de weer.... Ach dat houdt je bezig hè!
    Ga het risico nu niet nemen om het boven in zijn bedje te proberen. Ben veelste blij dat Boef lekker slaapt!

De new baby maat 2 en geloof ook 3, hebben tegenwoordig ook een plasindicator!
    Nemen idd beter op, schijnt, maar vind de baby dry dus ook prima.

Poep in rompers... Aangezien ik de rompers in kleine maatjes van de zeeman een drama vind, heb ik de duurdere Hema-rompers. Die ga ik te lijf met Ariël vlekkenverwijderaar, maar een nachtje weken in koud water met biotex. 9 van de 10 keer gaan de vlekken eruit.
    Hier dan wel geen bv poep, maar de poep van de speciale voeding die Boefje krijgt is ook chemisch...
    Twijfel of ik er nog mee door moet gaan... Is voeding tegen krampjes en moeizame ontlasting. Ging heel goed, maar de laatste 3 weken poept hij juist soms waterdun. Hij poept eigenlijk gewoon heel makkelijk (breiig, sorrry voor de details) en de krampjes hebben ook hun ergste tijd wel gehad.
    Maar ben altijd een beetje huiverig voor het veranderen van voeding bij zo'n kleintje...
    Wat zouden jullie doen?

2. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

effe snel en kort, morgen anders maandag meer..

luierS: wij gebruiken die van de kruidvat...pampers en kruidvat vinden wij het fijnst.. maar zijn op den duur helemaal over gegaan naar kruidvat..

vanmorgen optijd naar L.eer voor boodschapjes... viel me beetje tegen kwa prijzen...men zegt dat het goedkoper is.. uiteindelijk hier nog heel wat ingeslagen...Daarna naar de bios..kom net binnen.. film alles is familie.... pff heb het gehad.. afgelopen nacht tot half 2 nog in huis bezig geweest.. even de kamer weer op orde krijgen, na de zoek jacht van de sleutels... en snel was opgevouwen..
    Morgen verjaardag van me moeder.. ze maakt een brunch...dus daar worden we ook rond elf uur verwacht, morgenavond komt de verloskundige.. maandag breng ik j weer even weg, kan ik naar de fysio, foto's halen en laatste dingen voor kerstdiner maken s avonds.man gaat morgen de soep en ijs alvast klaar maken en doe ik maandag de laatste dingen..

weltrusten meiden, sorry voor korte update en reactie...ben moeeeeeeeeee

3. DeLi

DeLi Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.224
    0
    0
    Foutje van Spruitje denk ik..... Zit weer op de bank voor een nachtelijk onderonsje ;)
    Waarschijnlijk omdat hij de hele avond heeft geslapen, is hij niet moe meer. Oef, Hopelijk slaapt hij zo wel weer.

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Uit mijn hoofd..

Spikkel: Haha die dementie is wel erg, sleutels nog gevonden? Wel op je slap letten ook he.

DeLi: aan dat advies heb je dus ook niets.. vervelend zeg. Doet het nog veel pijn? Had de LK wel een idee wat het dan wel zou zijn?
    Fijn van het hoodje van Spruitje, hopelijk is de rest van heg nieuws ook positief. Ik vind dat hij een schattig koppie heeft hoor :D
    Massage: Ik nam altijd hydrofiel washandje mee en legde die over de 'plas-zone'. Lang leve jongentjes ;)
    Nachtvoeding: Hmm, hopelijk een foutje maar hier duurde het nog wel eve (als ze maar weer gelijk gaan slapen he, dat is het ; ergste' deel)
    Luiers: Hier maat 1 en 2 NewBaby en daarna Babydry maat 3, daarna Lidl. Niets heeft hier ooit een spuitluier gehouden hoor trouwens ;)

Loki: Haha het shoppen valt tegen inderdaad straks ;) Ben benieuwd of je het goed hebt gezien maar vast wel :D

Bloom: Echt geen verstand van de voeding, sorry. Volgens mij kun je langzaam mengend overgaan toch?
    Pff 2 spokende kinders *nachtmerries voor over paar weken haha*

Plofkip: Gisteren weer gesprek gehad met mijn plofkip en dan die paniekerige blik in zijn ogen haha. IN ieder geval, hij heeft gisteren goed zijn best gedaan en hij wilde vnaf nu iedere zondagavond reflecteren op afgelopen week en afspraken voor komende week. We zullen zien..

5. DeLi

DeLi Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.224
    0
    0
    Ik moet ff wat kwijt, ben net zo geschrokken!
    Spruitje had net lkkr gedronken en viel bij me in slaap. Opeens begint hij te hoesten en komt de melk er met grote golven uit. Zelfs uit zijn neus! :D Alles zit onder. Hij zelf, ik, het bed enz. Das allemaal niet erg, maar schrok me wel echt rot. Normaal als er al wat terug komt, loopt er gewoon wat langs zn mond.
    Hij kon er daarna wel om lachen. Ik kon wel huilen.
    Niet zit hij rechtop op mijn schoot te slapen en durf hem eigenlijk niet plat neer te leggen. Pfff

6. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Das schrikken Deli. Hier gebeurt dat nu al drie avonden, denk wel iets minder als bij spruitje. Ons mopje spuugt na de laatste voeding dan bijna alles uit met grote kracht. Durfde ze gister ook bijna niet neer te leggen. Wel gedaan en toen ging het goed.
    Maar je kunt hem wel neerleggen het is er nu toch uit. Gek dat die kleintjes er zelf weinig last van lijken te hebben en de mama's meer.

7. spikkeltje

juju: ik doe me best, maar het lukt mij niet om te slapen als het moet.. ben echt moe.. dus dan denk ik ga wat doen, zodat ik hopelijk wel kan slapen.. En ben smorgens gewoon vroeg wakker en wakker..vanmorgen werd ik gewekt door ons kat..oe....die zit dan weer te jammeren dat ze er uit wil.. (ja we hebben een luikje maar mw vertikt het er door te gaan) dus ik naar beneden en had honger.. ja dan maar eten... toen de was opgevouwen.. tv aan...nieuwe machine aan gedaan...Ben ik op de bnk gaan liggen en weer in slaap gevallen.. Dus toch weer moe geworden.hahah

Nee gen sleutels gevonden, vreest het ergste.. dus morgen nieuwe bij maken....

ik ga douchen.. en op verjaardag..

8. spikkeltje

deli: oe dat is schrikken.. tja mama's hebben meer de schrik erin...

bloom: hoe is het met boef gegaan??

9. spikkeltje

Hier straks ook een zindelijk mannetje...Meneer geeft al een dikke week aan, als hij gepoept heeft bah en wijst er aan. Eerst was het met de benen wijd lopen.. Maar nu echt roepen.. Smorgens dan doe ik hem nog weleens onder de douche als hij een vieze luier heeft.. is ook al een paar dagen dat hij dan naar de douche rent..hahaha.. Die ochtend luiers zijn vaak het raarst...daarom de douch er bij...

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    DeLi hebben we hier ook veel gehad! En zoonlief tevreden glimlachen en zelf zit je he-le-maal oder en schrik je je het apenzuur.

11. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    JuJu; goed dat jullie er over gepraat hebben. En iedere zondag dus reflecteren, haha... Klinkt erg leuk (net zoals die plofkip trouwens :D). Hopelijk werkt het en helpt JuJuman weer wat beter mee. Jij kunt nu ook niet alles alleen.
    Zijn jullie toch nog uiteten geweest samen of niet?

Bloom; wat goed van grote boef dat hij lekker in zijn nieuwe bed heeft geslapen. Zal zeker wel wennen zijn voor hem.
    En kleine boefje dus wel weer druk geweest, om de beurt dus.
    Fijn dat het wat beter gaat met bloomman.
    En hoe is het nu met je moeder? Voelt ze zich weer helemaal goed?

Loki; Ben echt zo benieuwd of het klopt dat jullie een tweede meid krijgen. En ook erg benieuwd wat jullie naam gaat worden. (ben eigenlijk heel nieuwsgierig naar alle namen van de beebjes die nu komen gaan).
    Ook super dat het zo goed gaat deze zwangerschap. Vooral ook omdat je nu gewoon voor Mummeltje kunt zorgen.

Larissa; nog steeds helemaal happy voor jullie! En wat een mooie streepjes zag ik voorbij komen. Ga jij ook dat leuke boekje kopen voor Kyara?
    Had ik de poll al ingevuld voor jou? Weet het al niet meer, zal dadelijk eens kijken.

DeLi; Gelukkig heeft spruitje geen waterhoofd, maar dachten ze dat dan? Als ik zijn bolletje zie zou ik dat echt niet denken. Vannacht dus toch weer even op voor een voeding. Hopelijk komende nacht weer lekker slapen.
    Wat lekker dat jullie zijn gaan shoppen. Lijkt me wel heel raar zo de eerste keer zonder spruitje of niet?

Vanilla; hoe is het?

Uk; Beterschap!

Spikkel; jij slaapt echt niet meer goed he! En dan ben je dus behoorlijk druk in de weer, gelukkig helpt dat om daarna toch nog even lekker te kunnen slapen. Nog maar een paar weekjes meid en dan is jullie kruimeltje er!! Spannend!!
    Fijne verjaardag vandaag!

Hier; Gisteren voor het eerst ons mopje in de draagdoek gehad. Na de voeding heb ik haar er in gedaan en zijn we heerlijk een ronde gaan wandelen. Ze viel gelijk heerlijk in slaap en heeft de hele weg geslapen. (zie foto in album)
    Verder is het hier nu echt vies weer (denk bij jullie ook wel), dus vandaag geen wandeling voor ons.
    Ons mopje ligt nu lekker in haar eigen bedje te slapen. Dit gaat nog moeilijk want ze wil dan niet makkelijk inslapen (bij papa en mama is dit veel fijner). Maar na een paar keer troosten en het speentje geven is het toch gelukt. 's nachts slaapt ze nog heerlijk bij ons, is ook makkelijker met voeden dan hoef ik ze niet te halen. En we vinden het ook fijner omdat ze nu al verschillende keren na de voeding van 23 uur echt een grote golf met kracht spuugt en ze helemaal onder zit. Is niet echt een fijn gevoel als ze dan in haar eigen bedje ligt en we dit niet horen.
    Ze heeft sinds vannacht een vies oogje, maar heeft hier gelukkig geen last van. We maken het nu schoon en dan is het hopelijk snel over. We willen namelijk komende week mooie foto's gaan maken van haar evt. voor op canvas ofzo.
    We hebben ook een filmcamera besteld die komt als het goed is morgen al binnen, yeah!! Dus dan kunnen we echt alles vastleggen.
    En wij hebben wel gebruik gemaakt van de Lief! sale!!! Een spijkerbroekje, 2 shirtjes en een rokje. Smoeder heeft ook nog een lief! rokje besteld. Helemaal leuk dus!

12. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Geboortekaartje ook even in mijn album gezet!

13. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Ja DeLi! Dan schrik je wel even!
    Hopelijk was het een eenmalige actie! Net als het 's nachts wakker worden trouwens...

Nieke;
    Heerlijk om je zo over jullie mopje te horen praten! Geweldige foto trouwens in de draagzak!
    En natuurlijk het geboortekaartje, helemaal mijn stijl! ;)
    Met mijn moeder gaat het nog niet heel hard vooruit trouwens... Ook niet slechter gelukkig!

Spikkel;
    Hopelijk zet dit door bij J, maar aangeven is nog iets anders dan zelf op de wc of het potje durven te poepen en plassen...
    Daar zit het probleem vaak in bij kindjes. De angst om het los te laten. Maar goed, hopelijk bij J niet en heb je er niet lang 2 in de luiers! Kost klauwen vol met geld namelijk...

Juju;
    Goed streven, dat evalueren! En die blik... Zó herkenbaar!

Loki;
    Haha, duizenden euro's! Is het écht zo erg? Nee toch? :p

Boef;
    Heeft vanaf 6u vanmorgen bij ons geslapen, maar daarvoor netjes in zijn eigen bedje.
    Nu ligt hij er weer in, tenminste dat hoop ik... We hebben hem al wel 15x teruggelegd namelijk... Ga nu maar weer eens even luisteren!

14. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    @ Bloom; gaat al de goede kant op zo te lezen met je Boeven en hun bedjes :)

Persoonlijk ben ik niet zo huiverig wat betreft voeding en overstappen etc. Maar als je dat wel bent, dan is 1 voeding per dag vervangen door de nieuwe die je wil gaan gebruiken wel een goed idee denk ik.

Beterschap nog weer voor je mama!

@ JuJu; hmmm, dat is inderdaad niet veel probleemoplossend vermogen nee ;)
    Elke week een evaluatie moment dus? Ik ben benieuwd!

@ DeLi; wij gebruiken Etos luieres, dus geen advies voor jou wat dat betreft.

Natte bh = vervelend!

Voor het eerst even weg zonder spruitje = heel gek gevoel weet ik nog.

Balen dat je mannetje moet werken met kerst *knuffel*

Spannend de uitslag van de kinderarts! Gelukkig was de echo in ieder geval goed

Onderplassen tijdens babymassage, check!

Vervelend van het plekje bij je borst en de wisselende adviezen...

Logisch dat je erg bent geschrokken van het spugen van Spruitje! Gelukkig heeft hij er zelf veel minder last van gehad :)

@ Nieke; ik hou van je roze-wolk-verhalen!!!

Lekker aan de shop voor Mopje dus = leuk!

Wij willen zeker ook het boekje kopen voor Kyara wat JuJu en Loki ook hebben. Ze roept nu al regelmatig "mama baby de buik" dus dat is wel erg schattig!

@ Loki; tuurlijk wel, Vajen is LEUK! ;)

@ Spikkel; vervelend dat je zo moe bent steeds, beterschap

@ Zindelijkheid; Kyara geeft het ook met regelmaat aan als ze poept. Soms zegt ze "poepen" maar doet ze een plasje (dat zie ik dan bijvoorbeeld als ze bloot ligt voor of na het in bad gaan).

Mijn idee is om volgend jaar Maart een potje te kopen waar ze dan eerst gewoon mee mag spelen. En dan stap voor stap kijken wat ze er van vindt en wat ze zelf wil. Ik heb geen haast! Maar denk wel dat Kyara er klaar voor is tegen die tijd. Ze is nu al zo wijs en pittig :)

Misschien dus tzt geen 2 kindjes tegelijk in de luiers (alhoewel ik dat niet de grootste kostenpost vind, eerder de kinderopvang, SLIK!!!)

@ hier; 5+1wkn, nog 2 wkn (en een nachtje) tot de 1e echo... Wie zei ook alweer dat het snel ging bij een 2e? ;) :p

Liefs,
    Laris

15. spikkeltje

Bloom: ja weet ik.. maar hij is er wel mee bezig. Heb advies gekregen (en dat wist ik zelf ook) om te wachten met potje etc nadat de baby geboren is. Omdat J terug kan vallen.

Maar wilde sowieso wachten, wil er aandacht aan besteden.
    Zag bij action hele leuke potjes..

Luiers: heb voor kruimeltje veel maten nog op zolder liggen in gesloten bak bewaard.. Dus voor hem hoeven we niet veel aanschaffen...Was allemaal over van J.

laris: nog 2 weken.. spannend. Heb jij nog niet het gevoel dat het snel gaat?? Ik weet nog dat de eerste 2 weken denk ik langzaam gingen (deze zw) maar daarna..pffffff het is al bijna zover!!

Nienke: leuk camera:D

Bloom: boef begint langzaam te wennen..stoer!!

Hier: ja ik slaap slecht.. ben druk in de weer.. krijg steeds meer dat gevoel dit moet af, dat moet af.. Door druk in de weer te zijn, hoop ik echt moe te worden...Maar ik kan de slaap niet vatten. frustrerend ook hoor...bah bah bah...En het gevoel van moe zijn, heb ik wel...maar het is zover weg......

Nou ja...daar komen we wel over heen....straks nog even paar dagen beetje bij slapen en dan kan het beginnen...

16. spikkeltje

oja.. me oma heeft vorige week een mri scan gehad en krijgt morgen hier de uitslag van... :(
    Ze heeft eerder een ct scan gehad (zomer) en daar kwam uit dat ze geen slijtage heeft aan de heup etc.. maar omdat ze niks konden vinden en oma heel veel pijn heeft en zeer slecht loopt is besloten voor een mri scan...wel spannend... ze loopt inmiddels met 1 kruk en een rolator.. Rijd geen auto meer..we halen haar op en brengen haar thuis (40 min heen en 40 min terug) ze kan met haar taxipas maar zoveel minuten rijden.. dus ze gaat ook nog andere taxi-pas aanvragen zodat ze ook bij ons kan komen met de taxi...ze wil niet steeds gehaald en gebracht worden..

17. spikkeltje

Nou ja zeg... krijg ik een mailtje van de diabetesvpl.

vreemd zo'n hoge waarde blijf allert... en ik denk echt huh....

Heb 1 keer een 8.1 gehad de rest zit rond (nuchter) 4.8, na ontbijt 5.7 na de lunch rond de 6.3 en avond eten rond de 7.3
    Mag niet hoger dan een 7.8. Maar vorie week wilde de arts me boekje zien en sloeg net de bladzijde open van de vakantie dat die 3x rond de 8.3 zat.. Diabetes deed er helemaal niet moeilijk over..ze wisten van me vakantie ben eerlijk dat het wat moeilijker was.. Maar de gyn vond dat veel te hoog een 8. nog wat..
    Dus ze zullen het vorige week wel te horen gekregen..

Man zegt ook, even me hart gelucht... Niks van aantrekken.. echt hoor.. krijg steeds meer het idee dat de gyn er lekker werk van wil maken zo...

of zullen ze de dietiste gesproken heb die bij me zat in de bios.. had lekkere zak popcorn en cola...mag ik ook even genieten...
    :(

ik ga douchen en met kerstmaaltijd aan de gang..

18. spikkeltje

zo de rollades staan in de oven, de tomatensoep en groente soep staat klaar, om eind van de middag weer aangezet te worden. Stoofpeertjes haal ik op wanneer ik J op haal. (ja logeerd weer) die zijn ook klaar. Na gerecht is ook klaar. Moet alleen nog de witlof hamkaas make en de aardappelkroketjes.. oja de rauwkost. Verder bijna gereed voor ons kerstavondmaaltijd.. Nu even lekker tv kijken...

19. DeLi

DeLi Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.224
    0
    0
    Eindelijk mijn bevallingsverhaal geschreven.
    Kunnen jullie mijn weblog nu zien?
    Snap niet helemaal hoe het werkt......

20. spikkeltje

Deli, nee kan geen weblog zen.. staat op 0 geschreven..

Deel Deze Pagina