Hoi! Morgen ga ik starten met mijn eerste dosis clomid - 50 mg - en doe een wilde poging om een nieuw clubje te starten met meiden die ook met pco bekend zijn/clomid (gaan) gebruiken. Ik zit onder de puisten (door provera?), eet alles wat los en vast zit (spanning?) en kan aan NIETS anders denken dan baby's.. herken je hier iets in Iets over mijn achtergrond: we zijn inmiddels een jaar bezig, en een diagnose PCO en miskraam verder. Na de miskraam lag mijn cyclus weer stil, dus nu met provera een bloeding opgewekt en morgen starten met clomid! Aan de ene kant geeft het wat hoop op een kans, maar soms ben ik ook wel bang voor alles wat niet goed kan gaan. Ik merk dat ik er zoveel mee bezig ben dat ik op zoek ben naar meiden die in een soortgelijke situatie zitten om deze spannende tijd met elkaar door te kletsen! wie o wie?
Hoi Kara, Jammer te lezen van de miskraam! Hier is 't wachten op de opgewekte bloeding; dan start ik met clomid - 50mg. Ik ben in november 2010 gestopt met de pil; in het begin waren mijn cyclussen nog regelmatig maar dat werden al heel snel onregelmatige cyclussen. Mijn voorlaatste cyclus sloot af met een vroegtijdige miskraam. Ik krijg voornamelijk clomid voorgeschreven om mijn cyclussen regelmatiger te krijgen; voel me er wat grof bij naar jou toe; ben dan ook nog eens maar net bezig.... Ik hoop in ieder geval dat jullie snel een klein wondertje in jullie armen mogen sluiten! Hier ook alles in termen van babies. En, ik eet ook alles op wat ik tegenkom en eetbaar is; volgens mij ook van de spanning en, misschien beetje schrik dat 't toch niet goedkomt.... Groetjes!
He Fieneke! Leuk dat je reageert Spannend dat je binnenkort ook begint met clomid. Zit je nu aan de provera (oid)? Of wacht je een natuurlijke cyclus af. En sinds wanneer zijn jullie echt aan het proberen zwanger te raken? Wat verdrietig van de vmk.. kwam je er snel achter? Net bezig of lang bezig, een kinderwens is een kinderwens. En ik ben er nu net zo erg als in het begin mee bezig Alleen is het nu wat angstiger geworden omdat het al een keer is mis gegaan. De onschuld is er daardoor af.. maar goed, aan de andere kant: zwanger worden kan wel! En blij om te horen dat ik niet de enige (vr)eter ben
Hey Kara, Vind 't leuk om mee te babbelen en gewoon even ervaringen (en hopelijk binnenkort goed nieuws!) uit te wisselen! Ik zit nu aan de primolut; 10 dagen nemen. Binnen dit en 20 dagen zou ik ongesteld moeten worden en dan start de clomid. Ben benieuwd! Wij zijn van begin dit jaar echt aan het proberen. Eerst heel spannend maar sinds die vmk is de onschuld er bij ons ook af. Heb nu vaker schrik ervoor... Ik voelde me toen dikke week na mijn eisprong vrij raar, heel veel pijn in mijn onderbuik, zelfs 1 nacht gewoon niet kunnen slapen. Ik wist gewoon (vraag me niet hoe) dat er iets niet in orde was. Op een ochtend ook nog eens enorm ziek geweest en gehuild van de pijn... Daarna werd 't weer "rustig" in mijn buik. De dokter zei me dat ik er positief naar moest kijken; die vmk was nu eenmaal hét bewijs dat 't kon bij ons en dat alles werkte. De rest was gewoon natuurlijke selectie... Ik hoop echt dat de clomid aanslaat bij je en, dat je heel snel goed nieuws hebt! Iedereen rond me is ondertussen of bevallen, of zwanger; hoop dat we snel mee op het lijstje kunnen!
Hey Fieneke, Wat een naar voorgevoel moet jij hebben gehad die nacht zeg . Had je toen al wel positief getest (wist je dat je zwanger was) of was de pijn de aankondiging én bevestiging dat het niet goed zat? Toen wij bij de echo er achter kwamen dat het mis was benadrukte mijn gyn ook meteen dat het medisch ontzettend gunstig was dat we wel zwanger konden raken. iets om aan vast te houden, wat de ene keer wel lukt, maar die schrik herken ik ook wel (waarom is het dan mis gegaan!). maar helemaal met je eens: hopelijk doet de clomid zijn werk en kunnen we ons snel aan het lijstje toevoegen van zwangeren! heb je veel last van de bijwerkingen trouwens? Zijn er nog andere meiden die binnenkort starten met clomid en mee willen kletsen?
Hey Kara, Dat zei de dokter (ha is ook gyn, praktisch!) ook meteen dus: ik moest 't positief bekijken. heb haar toen ook gevraagd hoe ze dit dan wilde uitleggen, maar dat zou natuurlijke selectie geweest zijn... Ze zal wel gelijk hebben maar toch, de schrik is er nu... Ik had al positief getest toen, maar heb de afspraak bij de dokter toen niet nodig gehad ter bevestiging van de test want, wist gewoon dat 't misgelopen was... Voor de clomid is 't nog even wachten voor me: nog steeds geen bloeding gehad... Ga je er hopelijk snel meer over kunnen vertellen Jij veel last?
hoop ook dat je er snel meer over kan vertellen. in hoeveelste ronde zit jij eigenlijk na je vmk? tja, de natuurlijk selectie.. dat blijft toch wat lastig om te accepteren he. ik vind trouwens dat een kinderwens automatisch veel 'afwachten' met zich mee brengt.. is het niet op een positieve test, is het wel op een menstruatie of ei. Geduld geduld en nog meer geduld. Als het maar met een goed resultaat wordt beloond dan! Hoop dat je bloeding snel doorzet zodat je ook kan beginnen met clomid. Ik liep vandaag in de stad en kreeg wel inene een soort opvlieger, dus dat zal wel van de clomid komen (neem ik aan ).
Hey hey, Sorry voor de late reactie! Het internet hier lag uit... Ik zit in ronde 2 na de vmk. Vorige ronde heb ik heel waarschijnlijk geen eisprong gehad, maar, dat zijn louter vermoedens op basis van het tempen... Die natuurlijke selectie is inderdaad een mooie uitleg maar ik denk toch vaak "wat heb ik daar nu aan?" Vind het ook moeilijk te accepteren... En inderdaad, dat wachten en dat geduld hebben.... Je wacht inderdaad altijd op iets... Nu ja, hopelijk binnenkort enkel wachten op de bevalling . Hier nog steeds geen bloeding... Hoe is het met jou ondertussen?
He Fieneke, Wat vervelend van je internet verbinding, maar soms ook wel even fijn om even verplicht niet achter je pc dingen te kunnen doen Deze ronde dus de eerste eisprong zometeen hopelijk..! en je tempt dus ook. dat zijn wel de goede basisgegevens om je eigen lijf goed te kennen. En dat is (helaas) nodig, maar ook handig ook met alle hormonen! Als redelijk streven hebben wij een soort van 'billikheidsdeadline' van december: het zou toch heel mooi zijn als het dan raak zou zijn. Dat geeft in de tussentijd een beetje adem en rust. Verder gaat het goed hier, wel soms opvliegers en vrijdag (alweer) naar de gyn voor follikelmeting. Ben heel benieuwd of clomid zijn werk doet hier (ik hoop het ik hoop het). Fijne avond enne zijn er nog meer dames die mee willen kletsen en hun (clomid)ervaringen willen delen? klets gezellig mee
Hey Kara, Die "bilikheidsdeadline" vind ik wel een goed idee. Ga ik 't eens met 't ventje over hebben; kan me voorstellen dat die inderdaad de nodige rust brengt. Ik hoop dat je vrijdag goed nieuws krijgt! Ik hoop mee met je dat de clomid braaf zijn werk doet! Jij ook nog een fijne avond!
Ben ook benieuwd wat het zal doen - vandaag laatste pilletje geslikt! vind het zo spannend, en wil het zo graag! wat kan een kinderwens toch veel energie opslokken. als ik aan het werk ben denk ik er niet aan, maar op alle passieve momenten komt het meteen weer naar boven. herkenbaar? ik ben ook wel benieuwd naar wat clomid kan doen voor vrouwen; soms hoor je succesverhalen, soms juist ook niet.. zit weer niets anders op dan afwachten
Kara, hoop dat je binnenkort heel goed nieuws hebt voor ons!! Ben mee benieuwd met je. En dat wachten ken ik; op het werk valt het nog redelijk mee bij me. Maar zowat iedereen is er of zwanger of net bevallen dus soms zit ik er daar ook mee in mijn hoofd. Maar inderdaad die passieve momenten... Héél herkenbaar dus Hoop dat je een succesverhaal mag schrijven binnenkort....!
He Fieneke, Hoe is het? Komt er al een (pseudo)menstruatie aan? voel je je ok met de medicatie? of last van bijwerkingen? Ik kijk erg uit naar vrijdag, ik weet niet, ook al ben ik soms ontzettend bang dat het niet werkt, ik heb een goed voorgevoel erbij..! Misschien valt het ontzettend tegen, maar gewoon het idee dat we binnenkort weer een kans zouden maken geeft de burger moed en ook al duurt wachten lang, toch kruipen en soms vliegen ze wel voorbij. heb jij dat ook? Ik lees trouwens wel veel verschillende verhalen van clomid - de een heeft er veel last van, de ander juist niet. de een tijdens het gebruik, de ander pas erna.. heel wisselend. lijkt me wel leuk om met meer dames te kletsen om ervaringen uit te wisselen, maar volgens mij zitten die allemaal al bij andere clubjes ondertussen aftellen naar trouwerij, ook niet verkeerd gelukkig hele fijne avond!
Hey Kara, Zag net pas je onderschrift voor je trouw, PROFICIAT!! Spannend, zo vlak ervoor! Alles geregeld? Gaan jullie meteen erna op huwelijksreis of blijven jullie eerst gewoon nog even thuis? Hoe is 't met jou? Jij last van bijwerkingen? Dat wachten kan inderdaad lang duren... Tijd is op dat vlak inderdaad iets heel raars - soms vliegt ie voorbij, soms lijkt hij niet verder te willen gaan... Jammer ja dat er niet echt nog iemand anders mee lijkt in te pikken in dit topic... Zou anders wel leuk zijn om nog andere ervaringen met clomid te delen... Ik schrijf en lees ook nog mee in een topic onder vruchtbaarheidsbehandelingen: nieuwe clomiddames. Daar heb ik best wel veel aan. Hier nog steeds geen bloeding; vind 't best balen... wil ook kunnen starten met clomid; op naar een nieuwe kans voor zo een klein wondertje! Ik hoop in ieder geval dat 't bij jullie helemaal raak is binnenkort!! Jij ook nog een fijne avond!
word vergeetachtig... Wilde je nog meegeven dat ik laatste tijd heel moe ben (maar wat wil je als je op dit uur nog achter de pc zit :d) en, felle hoofdpijn plus een raar gevoel in mijn buik... Primolut of gewoon last van? Geen idee.... Ach ach... Hoop dat ik gauw mijn menstruatie heb (en jij nog meer goed nieuws!)
Zo net terug van de eerste follikelmeting: nog niets te zien, behalve veel eitjes.. kortom: nog geen huiswerk meegekregen en dinsdag terugkomen om te zien of clomid toch nog iets doet. kans is groter dat het niet zo is, omdat je meestal wel al iets zou kunnen zien nu. ik weet dus niet zo goed wat ik moet denken... en of er nog hoop is?! zou graag ervaringen van anderen horen/lezen. maar eens gaan zoeken. duimen draaien voor dinsdag in elk geval! dank voor de proficiat ja, trouwen komt dichtbij! zijn we ook heel blij mee. een kleine in de buik zou natuurlijk de ultieme wens zijn, maar goed, zonder baby zijn we ook gelukkig als we trouwen. hoe is het bij jou verder? nog zo'n last van hoofdpijn, en gevoel in de buik? al tekenen van een menstruatie?
hoi meiden, ik slik deze maand voor de 2e keer Clmid. We zijn sinds vorig jaar juni bezig en helaas nog niet gelukt. Ik heb 2 keer een kijk operatie gehad en nu dus de Clomid. De vorige keer Clomid 50g sloeg iets te goed aan en ik had ik bij de follikelmeting teveel grote eitjes en mochten we dus niet meer aan de klus die maand.. nu deze maand dus 3 pillen ipv 5 en volgende week vrijdag voor een nieuwe echo/metng. Hopelijk ziet het er nu beter uit en krijgen wij huiswerk mee haha. hopleijk gaat het bij jullie ook goed en met weinig bijwerkingen van alles. Zag ook Kara dat je bijna gaat trouwen! superleuk en gefeliciteerd vast. groetjes
He Giraffie! Welkom bij de club, leuk dat je hebt gereageerd Spannend dus waar jij nu staat. Kijken of de verminderde dosis geen overstimulatie tot gevolg heeft dus.. eind deze week echo. Het lijkt me zo dubbel om ineens niets te mogen doen als je het juist zo graag wilt! Maar goed, gelukkig ben je weer een ronde verder. Wat is bij jou de reden van clomid gebruik? PCO? meteen allemaal vragen! nieuwsgierigheid Fieneke, bij jou al iets gebeurd? Morgen heb ik weer een echo, maar ik merk nog niets van een aankomend ei.. vrees dus dat 50 mg niets doet voor ons heb ook een griepje opgelopen, dus dat zal de boel misschien ook niet helpen.. zal het eens vragen in het zkh morgen.
hehoi, is er nog iemand hier om mijn blijheid mee te delen?? vandaag weer echo gehad en ik had een follikel van 14 mm, er lijkt zich dus toch een ei goed te ontwikkelen!
Kara, proficiat met je ei!! Ik duim voor jullie!! Sorry voor mijn stilte; buikgriep opgelopen, uitdroging erbovenop... Was even van de wereld . Ik ben ondertussen ongesteld geworden en mag vrijdag eindelijk met clomid starten. Ben benieuwd! Giraffie, leuk dat je meebabbelt! Ik duim voor huiswerk voor jullie vrijdag!