gestopt met de pil september 2009

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door lautjep, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Gaaf Jolanda!

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Nu al een knapperd Jolanda!

3. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Mooi Jolanda;)
    En moet je na gaan, hoe klein het daar is, hoe groot het over aantal weken/maanden is.
    Ik kijk vaak naar de eerste echo's en dan denk wow.. wat geweldig!

Ik kom net terug van intake gesprek bij de verpleegkundige in het ziekenhuis.

Moet nu een bevallingsplan maken en dit de eerst volgende keer bespreken met de arts. dus dat wordt volgende week.
    Werden al veel vragen gesteld, over hoe het gaat, of ik klachten heb. Of ik het huishouden beetje trek. Of ik genoeg hulp krijg noem maar op.

Bloeddruk werd nog even gemeten en vandaag is die 106/70. de verpleegkundige vond hem netjes. Ik zei dat ik hem best wel laag vond. Dus ze ging kijken in de computer naar mijn gegevens en was alleen maar tevreden. Ben zelf ook wel tevreden, bedoel ben blij dat is verlaagd is, maar vond hem gewoon wat aan de lag kant.
    Volgende week heb ik sowieso weer een controle.

Ook werd even naar het hartje geluisterd. En die zo prachtig.

18 april hebben we nog een rondleiding in het ziekenhuis. We weten wel hoe we overal moeten komen. Maar we zeiden laten we het maar wel doen.

Dus tot zover......

4. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    #2044 Mama Larissa, 23 feb 2011
    Laatst bewerkt: 23 feb 2011
    NOD Februari 2011
    23/2 Nieke 84 (18 )

NOD Maart 2011
    04/03 DeLi (18 )
    10/03 LaikaBasko (17)
    13/03 Butterfly22 (?) 2de ronde IUI

Afspraken:
    22/02 Loki09: Controle VK + BMM meting
    24/02 JuJu: 2e x babymassage
    25/02 DeLi: Bloedprikken
    02/03 Eyore: Controle gyn
    03/03 Hen: CB + 1e inenting // JuJu: 3e x babymassage // Eyore: Intake kraamzorg
    04/03 JuJu: eerste werkdag na verlof
    08/03 JuJu: CB + 1e inenting
    10/03 Jolanda Vk
    14/03 Jolanda 12 weken echo
    14/03 DeLi: Afspraak gyn + uitslagen onderzoeken
    17/03 JuJu: 4e x babymassage
    24/03 JuJu: laatste x babymassage
    25/03 Caitlin: 3-4D pret echo
    31/03 Hen: CB + 2e inenting
    01/04 Caitlin: sleuteloverdracht nieuwe huis
    18/04 Caitlin: 1ste les zwangerschapsyoga
    25/04 Hen: eerste werkdag na verlof
    28/04 Hen: CB + 3e inenting
    20/05 Caitlin: 1ste dag zwangerschapsverlof
    23/05 Jolanda: trouwen

Zwanger
    Loki09 (september '10 positief getest / 18-05-2011)
    Eyore ( september 10 positief getest: twins, nu nog 1 en een * / 30-05-2011)
    Caitlin (oktober '10 positief getest /02-07-2011)

Jolanda86 (januari'11 positief getest / 25-09-2011)

Bevallen
    Linnie82 (november '09 positief getest) 11/08/2010 Evi *vlindertje*
    Marcha (december '09 positief getest) 26/08/2010 Justin Ryan (2690 gr, 47cm)
    Macmazsy (maart '10 positief getest) 01-12-2010 Mikey Lucas (3165gr, 50cm)
    JuJu (April '10 positief getest) 04/01/2011 Siem (3760 gr, 51 cm)
    Hen (Mei '10 positief getest) 09/01/2011 Ruben Jan Marinus (4096gr, 52cm)
    Navlis(mei '10 positief getest) 17/01/2011 Merlijn Julian (2710gr)
    Tutsje (juni '10 positief getest) 07/02/2011 Milan (3580 gr, 55 cm)

Vlinders
    Loki09 (februari '10 MA 11+1 weken)
    Loki09 (juli '10 MA 10+4 weken)
    Lautje (juli '10 MK 7+4 weken)

Poll
    Eyore (30/5 uitgerekend, denkt zelf: Meisje)
    Jongen: 4 (Hen, Navlis, Loki, Marcha)
    Meisje: 6 (Caitlin, JuJu, Jolanda, Moppie, Nieke, Tutsje)

Jolanda (25/9 uitgerekend, denkt zelf: Meisje)
    Jongen: 2 (Nieke, Tutsje)
    Meisje: 6 (Hen, Loki, JuJu, Caitlin, Eyore, Marcha)

@ Loki; meid, hoe gaat het met je? Ik zie dat je wel elke dag op het forum bent, maar even niet reageert. Hoe was gister de controle en BMM meting? Ik hoop goed!

@ Nieke; meid, vandaag je NOD zie ik, spannend! Al iets gespot (rood of veeeeeeel beter, een 2de streepje op een test?!)

@ Jolanda; prachtige foto van jullie ukje (mijn vriend en ik noemde onze kleine met 8,5 week Barbapapa. Daar lijkt het een beetje op qua figuurtje vind ik, hahaha) Hoe is het verder met de kwaaltjes? Ik hoor jou daar nooit over eigelijk (is fijn als je nergens last van hebt!)

@ JuJu; wat een schattige foto van Siem met die handjes en dat scheel kijken *cute* Veel plezier met de baby massage morgen!

@ Hen; wat is Ruben weer goed gegroeid zeg, heel fijn!

@ Eyore; fijn dat je bloeddruk nu zo goed is en dat je al het een en ander uitgelegd hebt gekregen in het ziekenhuis. Als je weet wat je kunt verwachten is dat altijd wel een gerust idee vind ik zelf.

@ Deli; wat heerlijk dat je zo hebt genoten van de wintersport! Succes vrijdag met bloed prikken, spannend.

@ Marcha, Macmazsy, Navlis, Uk & Tutsje ; hoe gaat het met jullie kleine mannen?

Er zijn nu al 7 jongens geboren en er komen zeker 2 meisjes bij van Loki en mij. Als Eyore en Jolanda een meid krijgen (zoals ik bij de poll heb gegokt) dan zijn de boys nog steeds in de meerderheid :p

@ Hier; vandaag lekker een dagje vrij en ik doe niet veel. Voel dat ik er soms emotioneel niet helemaal lekker inzit op dit moment.
    Loop vooral op mijn werk tegen onbegrip aan als ik dingen niet kan / wil doen en dat vind ik toch vreemd. Zo'n beetje al mijn collega's zijn toch minstens 1x zwanger geweest, dus juist zij zouden een beetje moeten kunnen snappen dat je tijdens een zwangerschap wat minder (aan)kan. Ook hebben we in 3 weken tijd 2x de zorg gehad voor een moeder met een overleden kindje. De eerste was overleden, nadat de baarmoeder was gescheurd op een zwakke plek. Ze hebben nog een spoed keizersnee geprobeerd, maar toen was het kindje al overleden. De andere voelde haar kindje minder en dat bleek toen in de buik overleden. Na de bevalling was echter gelijk zichtbaar dat het ernstig down syndroom had (wisten de ouders niet) en dan zie je wel vaker dat een kindje op het einde van de zwangerschap ineens zomaar overlijd.
    Dit vond ik allemaal wel erg heftig (al hoefde ik niet voor deze mensen te zorgen) en ik droom er dan ook gelijk over, bah!
    Verder voel ik ons meisje nog maar weinig bewegen en dat vind ik jammer. Het lijkt me zo'n gezellig gevoel! Vandaag voel ik wel vanalles in mijn buik en ik denk ook wel dat zij het is, maar toch ben ik nog niet helemaal overtuigd.
    Ook zit het me dwars dat ik niet veel kan hebben van mensen. Zowel van collega's, als van vriendinnen niet. Ik vind veel opmerkingen die ze maken over mijn zwangerschap stom of ik voel me beledigd. Sommige moeten ook elke keer over de groei van mijn buik beginnen en dat vind ik zo irritant. Want er wordt elke keer benadrukt dat ie groeit, maar nog niemand heeft mijn buik 'mooi' genoemd, dus komt het bij mij over dat ze mij alleen maar dik vinden. Dit is misschien niet zo, maar het voelt toch niet leuk. Zeker omdat ik er zelf echt moeite mee heb dat mijn gewicht omhoog gaat (nu 5.5kg aangekomen, is geukkig nog 1.5kg onder het gemiddelde voor mij BMI)
    Sorry voor mijn ego gezeur meiden! Ik ben normaal al een emotioneel persoon en ik voel dat het nu erger wordt.

De harde buiken zijn trouwens in hoeveelheid verminderd en volgens mijn gyn is het niet erg als ik de kleine nog niet / weinig voel, dus geen reden tot zorgen. Het hartje klinkt ook nog super elke dag en over 2 weken heb ik weer een controle + echo. Ben benieuwd hoe ze dan ligt!

Het getrouwde leven bevalt trouwens goed en de financien van ons huis zijn zo goed als rond. Dat is dan weer positief nieuws gelukkig! Hopelijk kunnen we volgende week nog een keertje komen kijken in het huis, want we zijn een beetje kwijt hoe het er ook alweer 'in het echt' uiziet en we willen graag gaan shoppen voor meubels enzo!

Nu echt einde ego bericht ;)

Liefs,
    Caitlin

5. spikkeltje

NOD Februari 2011
    23/2 Nieke 84 (18 )

NOD Maart 2011
    04/03 DeLi (18 )
    10/03 LaikaBasko (17)

Afspraken:
    24/02 JuJu: 2e x babymassage
    03/03 Hen: CB + 1e inenting // JuJu: 3e x babymassage // Eyore: Intake kraamzorg
    04/03 JuJu: eerste werkdag na verlof
    10/03 Jolanda Vk
    17/03 JuJu: 4e x babymassage
    24/03 JuJu: laatste x babymassage
    31/03 Hen: CB + 2e inenting
    18/04 Caitlin: 1ste les zwangerschapsyoga// Eyore: rondleiding ziekenhuis.

Zwanger

Bevallen

Vlinders

Poll

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    NOD Februari 2011
    23/2 Nieke 84 (18 )

NOD Maart 2011
    04/03 DeLi (18 )
    10/03 LaikaBasko (17)

Afspraken:
    03/03 Hen: CB + 1e inenting // JuJu: 2e x babymassage // Eyore: Intake kraamzorg
    10/03 Jolanda Vk
    17/03 JuJu: 3e x babymassage
    24/03 JuJu: 4x babymassage
    31/03 Hen: CB + 2e inenting // JuJu: laatste x babymassage
    04/04 JuJu: eerste werkdag na verlof
    18/04 Caitlin: 1ste les zwangerschapsyoga// Eyore: rondleiding ziekenhuis.

Zwanger

Bevallen

Vlinders

Poll

Even aangepast, babymassage is verzet.

Caitlin: Ik wil een heleboel slimme dingen neerzetten en aangeef dat ik herken wat je schrijf. Maar besloten het daar bij te houden en je gewoon een knuffel te sturen :) Niet zo uitgebreid maar weet in ieder geval dat de gevoelens waar je nu tegenaan loopt heel herkenbaar zijn!

7. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Caitlin;
    Kan me goed voorstellen dat het nu extra moeilijk is om om te gaan met het overlijden van nog niet geboren baby's of pasgeborenen. Probeer er wel goed over te praten en het een plekje te geven, maar sta er niet te veel bij stil. Deze dingen gebeuren (erg genoeg) maar laat het niet de overhand nemen. Probeer te blijven genieten van je eigen zwangerschap en zeker niet vanuit te gaan dat zoiets erg jullie moet overkomen.
    Ook erg vervelend dat je collega's niet allemaal even begripvol zijn. Juist als verpleegkundigen zou je verwachten dat ze het begrijpen dat je niet alles kunt doen. En vooral op een afdeling als die van jou.
    Wees niet te onzeker over je buikje meid, de foto's die ik gezien hen zag ik een mooi buikje hoor! ;)

Eyore;
    Fijn dat de controle weer goed was. Nu mag jij dus ook een bevallingsplan gaan schrijven. Succes ermee!

Jolanda;
    Mooie echo hoor. Gelukkig was alles goed.

DeLi;
    Fijn dat je zo'n leuke vakantie hebt gehad. En je ei is ook nog geweest. Altijd prettig als deze in de vakantie komt :) Nu maar weer duimen.

JuJu en Hen;
    Wat groeien jullie mannetjes hard zeg. En het zijn allebei zijn heerlijke kereltjes. Geniet lekker van ze.

Hier;
    Nog geen ongi te bekennen, maar hij zal wel iets later zijn. Mijn eisprong was ook later namelijk.
    Vandaag te horen gekregen dat ik aangenomen ben, had maandag solliciatiegesprek. Ik ga werken op de kinderafdeling in hetzelfde ziekenhuis :D.

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Aahhh Nieke gefeliciteerd!!!

9. Jolanda1986

Jolanda1986 Fanatiek lid

3 feb 2010
    1.116
    10
    38
    Sint willebrord (NB)
    @ caitlin, Tot de 8 weken ben ik dagelijks misselijk geweest. Maar dat is na de 8 weken weg getrokken, nu momenteel alleen nog ontzettend moe..
    Uitslapen lukt me niet sta klokslag 7.15/7.30 naast me bed, en na het avond teen val ik in slaap in de bank haha.
    Maar voor de rest gaat alles prima hier :D lekker volop aan het genieten :d

10. spikkeltje

Wauw Jolanda, heerlijk om zo kort misselijk te zijn. hihi.. ik geniet nu van het niet misselijk zijn:D

Nienke, gefeliciteerd met je nieuwe baan.

11. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    @ Caitlin: Bah, vervelend dat je collega's niet een beetje met je meedenken.... Dat zou je toch wel verwachten, al helemaal als de meeste zelf al kindjes hebben en gezien de branche (afdeling!) waar je werkt... Laat je in ieder geval niet gek maken en ga vooral niet over je grenzen heen!

Ik kan me voorstellen dat je de dingen die je meemaakt op je werk moeilijk los kunt laten... Het zijn ook wel hele heftige dingen :( Zeker nu je zwanger bent vallen dit soort dingen nog zwaarder...

@ Nieke:Gefeliciteerd met je nieuwe functie! Wat een goed nieuws zeg :)

@ Deli: Super dat je een leuke vakantie hebt gehad!

@ Jolanda: Mooie foto! Echt bijzonder he die echo's :) Fijn dat je nu al niet zo veel last meer hebt van misselijkheid! Hopelijk blijft het zo!

@ Hen / Juju: Jullie mannen groeien goed! Ik check regelmatig jullie foto's op hyves, echt super schattig! Jullie hebben beide van die knappe mannen :D

@ Hier: hier alles zijn gangetje :) Justin hoest al minder gelukkig! Morgen moeten we weer naar het CB, ben heeeeeel benieuwd hoeveel hij weegt en hoe lang hij nu is. As. zaterdag is hij al weer 6 maanden!!! Dat is toch niet normaal.... de tijd vliegt!!

12. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Wat is het hier rustig zeg...
    Ik wilde even laten weten dat mijn ongi in aantocht is. Zal denk ik vanavond nog wel echt beginnen. Vanmiddag met afvegen al wat licht rood. Maar als het straks echt rood is dan is dit toch al dag 1? Ik moet namelijk op dag 3 starten met Clomid. Morgen dus maar meteen een afspraak maken voor de echo rond dag 11.

Fijne avond allemaal.

13. laikabasko

laikabasko Actief lid

6 jan 2010
    293
    0
    0
    Provincie Groningen
    Hallo meiden,

hier vandaag weer eens naar de ha geweest. Afgelopen dinsdag enorme buikpijn gehad. Kon bijna niet lopen, zitten naar de wc. Blijkt dat dit waarschijnlijk mijn eisprong is geweest. Mijn temp was toen ook lager.

HA gaf aan dat dit zo goed als zeker mijn eisprong is geweest. Hij vroeg of we nog geklust hadden. Ik zei 2 dagen daarvoor en 1 dag erna. Hij zei wel dat dit goed is geweest. Nu is het afwachten of het inderdaad raak is. We wachten het af.

14. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Zo, eindelijk weer even een keer achter de laptop, dus een update van Lautje:

Ze heeft een verwijzing gekregen voor het ziekenhuis, en op de echo was geen PCOS te zien. Ook heeft ze wel een eisprong gehad deze ronde, dus haar lichaam lijkt goed te werken. Laten we nu hopen dat ze zich snel hier zwanger meldt ;)

15. spikkeltje

@Nienke: En doorgebroken? Succes met de nieuwe ronde en de clomid. Ga duimen voor je.

@Laika: spannend!, ook voor jou duim ik, dat deze ronde rak mag zijn!!

@Update Lautje: dat is goed nieuws. Ook wens ik dat ze hier snel weer komt melden met geweldig nieuws! Spannend.

Ja het is hier wel rustig idd op onze onderdeel. Komt wel weer.

Bij mij gaat alles goed.
    Gisteren had ik even nergens puf voor. Maar de energie heb ik weer terug. Was om 8 uur wakker. Even nog blijven liggen. Wat dingetjes geregeld, even hier gekeken, hond uitgelaten ga zo nog snel even douchen en dan even weer over de geboortplan fermen.

Liefs en een fijne dag

16. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Nou dan kom ik ook maar weer even spammen :)

@ Jolanda: vermoeidheid is herkenbaar haha. Ik moest ook altijd 'bijkomen' van het avondeten (lees; op bank in slaap storten). Aan het einde van mijn zwangerschap was een pot thee zetten al heel wat ;) Maar altijd nog beter dan misselijkheid lijkt me!

@ Caitlin: hoe gaat het nu op je werk? Ik heb nog eens goed in je album gekeken en ik vind dat je een prachtige buik hebt! Dat je het even weet :)

@ Marcha: wauw een half jaar alweer.. wat gaat dat snel! Heerlijk dat het zo goed gaat met Justin. Het is ook een heerlijk mannetje om te zien als ik je foto's moet geloven :D (en dat doen we dan maar ;))

@ Nieke: rood = dag 1.. spannend hoor! Hopelijk heeft de clomid effect!

@ Laika: duimen dat het raak is.

@ Uk: Leuk dat je er weer even bent :) Goed nieuws dus voor Lautje, wel vreemd hoor al die tegenstrijdigheid. Hopelijk komt ze zich snel melden met geweldig nieuws! Ik las je topic elders op dit forum. Is de pijn al wat minder en kun je al wat meer genieten? Je hebt het wel voor je kiezen gehad zeg :(

@ Eyore: succes met je geboorteplan! Heb je genoeg inspiratie? :)

Ego: Hij raakt de bal met zijn voetjes en de beestjes met zijn knuistjes :D (check die opperste concentratie op dat snoetje ook ;))

Bekijk bijlage 133000

17. spikkeltje

@ juju,
    Vind het best wel moeilijk. Er zijn wel wat wensen die ik wil, en hoop dat het ook kan.
    Maar welke houding, dat weet ik niet, dit is de eerste.
    moeilijk. Dus moet er echt goed voor zitten en ik vraag ook aan me vriend of hij iets heeft. Hij is tenslotte de vader en hoort er ook bij. Natuurlijk kan hij de bevalilng niet overnemen, maar misschien heeft hij keer iets gelezen of dergelijke en dat hem wel wat lijkt dat we er over kunnen praten. Zodat het toegepast kan worden.

Mooi knulletje:)

18. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Juju, wat een mooi mannetje!
    Tsjah, het zit me idd niet mee, maar komt vast wel goed uiteindelijk. Inschattingsfoutje, ik zou een "kleintje" krijgen ;)

19. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Haha ja 7 pond zou het worden toch? Zegt maar weer genoeg over hoe ze dat kunnen inschatten zeg.. Nou ja uk moest er toch uit zullen we maar zeggen. Hopelijk vanaf nu geen terugvallen meer in je genezing, dan kan de mentale genezing ook beginnen zullen we maar zeggen (klinkt wel erg zwaar maar volgens mij is dat het ook).

Eyore ik heb in mijn plan gezet dat ik graag zelf een prettige houding zoek (evt in samenwerking met mijn partner) en dat ik niet gedwongen in een bepaalde houding wil bevallen (bijv gedwongen op je rug terwijl er nog veel andere houdingen zijn). Had met yoga allerlei houdinge geleerd, uiteindelijk gewoon standaard bevallen haha.
    Verder aangegeven dat ik de vitamines niet toegediend wilde hebben voordat de baby mijn melk gedronken had, en nog wat andere 'regels' om de borstvoeding goed op te starten (was achteraf niet nodig, ik beviel in bv-gecertificeerd ziekenhuis).
    Weet niet of je bv wil gaan proberen maar dit zijn de regels:
    10 Regels voor geslaagde borstvoeding | Voedingscentrum, eerlijk over eten

Siem is bijvoorbeeld pas getest (gewogen, gemeten etc) nadat hij 1,5 uur in alle rust bij mij op de borst had gelegen en gedronken. Verder had ik er in staan dat papa (met hulp) de baby zou aankleden en niet de verpleegkundigen. Dat was super leuk om te zien haha en voor hem ook heel fijn omdat de baby de eerste 1,5 uur ''van mij was.'' (hij was er wel bij natuurlijk maar Siem is niet van mijn blote borst afgeweest).

Ik vond dit allemaal erg prettig, is ook helemaal gegaan zoals ik wilde ondanks dat ik met spoed en ambulance in het het ziekenhuis terecht kwam.

20. spikkeltje

TNX voor de link!
    Ja ik ga voor borstvoeding en als het slaagt zolang mogelijk door gaan.

Hier en daar heb ik wel dingen nu op het net gelezen. DIngen waar je eigenlijks niet bij na denkt, dat het kan, dus ben er goed aan inverdiepen. Vind het fijn dat de geboorteplan bestaat.

Fijn dat het helemaal zo ging zoals jij het wilde hebben!

Deel Deze Pagina