gestopt met de pil september 2009

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door lautjep, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Fijn Eyore!
    Morgen drukke dag zie ik. Moet eigenlijk nog mijn afspraak bij de HA bij voor controle op reflux. Verwacht trouwens dat er niets aan de hand is maar goed, we zullen zien.

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    NOD Maart 2011
    04/03 DeLi (18)
    10/03 LaikaBasko (17)
    13/03 Butterfly22 (?) 2de ronde IUI
    25/03 Nieke84 (19)

Afspraken:
    03/03 Hen: CB + 1e inenting // JuJu: 2e x babymassage + afspraak HA controle reflux // Eyore: Intake kraamzorg // Loki09: BMM meting, Groeiecho & VK Controle
    07/03 Nieke uitgangsecho
    08/03 JuJu: CB + 1e inenting
    09/03 Eyore:bloedsuikercontrole
    10/03 Jolanda Vk
    14/03 Jolanda 12 weken echo
    15/03 DeLi: Afspraak gyn + uitslagen onderzoeken
    17/03 JuJu: 3e x babymassage
    23/03 Eyore: gyn controle
    24/03 JuJu: 4x babymassage
    25/03 Caitlin: 3-4D pret echo
    28/03 JuJu: Eerste wenochtend kdv
    30/03 JuJu: Tweede wenochtend kdv
    31/03 Hen: CB + 2e inenting // JuJu: laatste x babymassage
    01/04 Caitlin: sleuteloverdracht nieuwe huis
    04/04 JuJu: eerste werkdag na verlof
    18/04 Caitlin: 1ste les zwangerschapsyoga// Eyore: rondleiding ziekenhuis.
    25/04 Hen: eerste werkdag na verlof
    28/04 Hen: CB + 3e inenting
    20/05 Caitlin: 1ste dag zwangerschapsverlof
    23/05 Jolanda: trouwen

Zwanger
    Loki09 (september '10 positief getest / 18-05-2011)
    Eyore ( september 10 positief getest: twins, nu nog 1 en een * / 30-05-2011)
    Caitlin (oktober '10 positief getest /02-07-2011)

Jolanda86 (januari'11 positief getest / 25-09-2011)

Bevallen
    Linnie82 (november '09 positief getest) 11/08/2010 Evi *vlindertje*
    Marcha (december '09 positief getest) 26/08/2010 Justin Ryan (2690 gr, 47cm)
    Macmazsy (maart '10 positief getest) 01-12-2010 Mikey Lucas (3165gr, 50cm)
    JuJu (April '10 positief getest) 04/01/2011 Siem (3760 gr, 51 cm)
    Hen (Mei '10 positief getest) 09/01/2011 Ruben Jan Marinus (4096gr, 52cm)
    Navlis(mei '10 positief getest) 17/01/2011 Merlijn Julian (2710gr)
    Tutsje (juni '10 positief getest) 07/02/2011 Milan (3580 gr, 55 cm)

Vlinders
    Loki09 (februari '10 MA 11+1 weken)
    Loki09 (juli '10 MA 10+4 weken)
    Lautje (juli '10 MK 7+4 weken)

Poll
    Eyore (30/5 uitgerekend, denkt zelf: Meisje)
    Jongen: 4 (Hen, Navlis, Loki, Marcha)
    Meisje: 6 (Caitlin, JuJu, Jolanda, Moppie, Nieke, Tutsje)

Jolanda (25/9 uitgerekend, denkt zelf: Meisje)
    Jongen: 2 (Nieke, Tutsje)
    Meisje: 6 (Hen, Loki, JuJu, Caitlin, Eyore, Marcha)

3. navlis

navlis Actief lid

5 okt 2009
    490
    0
    0
    mama zijn
    ergens
    hey meiden,

hier vandaag op nacontrole geweest bij de gyn.
    viel me aan de ene kant mee maar ook een beetje tegen.
    alles met mij was natuurlijk oke. hebben het nog even ovr de bevalling gehad en hij zei ook dat we er op tijd bij waren en dat ik dus op het goede moment op de goede plek was. Ook over de uitslag van me placenta hebben we het gehad, het bleek nu ook uit dat onderzoek dat hij indd aan het loslaten was, ook waren er infarcten in te zien en de placenta was al niet helemaal goed opgebouwd door me lichaam.
    en toen kwam de vraag of we nog een kindje wilde en al op de manier hoe hij het vroeg kon ik merken dat er iets was. mijn antwoord was ja, en toen kwam het. Ik zal nooit een normale zwanger kunnen zijn mijn lichaam kan een zwangerschap nooit "normaal" afsluiten. Hij zei nog net niet dat het verstandig is om niet meer zwanger te worden maar ik moest wel een aantal dingen heel goed weten en overwegen. Ik ga een hoge bloeddruk krijgen en dus waarschijnlijk ook weer zw vergiftiging, het kindje krijgt een groei achterstand ik kom weer in het zh te liggen word weer een ks, verhoogde kans dat de placenta weer los gaat laten, en ik kom van af het begin onder hele strenge controle te staan in het zh. Hij zei gelukkig nog wel dat het vaker wel goed gaat als niet. Aan de andere kant denk ik heb nu 2 gezonde jongens het is al bijna mis gegaan met beide en mezelf dus misschien moet ik zo maar tevreden zijn. Ik kan er zelf niks aan doen, het is gewoon hele domme pech dat mijn lichaam dit doet.

ik wilde dit even aan jullie kwijt.

knuffel!

4. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    @ Deli; vandaag je NOD zie ik... spannend meid! Ik duim echt super, super hard voor roze nieuws!

@ Nieke; hoe zijn de overige dagen met Clomid gegaan?

@ JuJu; ja, dat een kindje je bezig houdt zie ik wel bij mijn zus ;) maar wel geweldig om die ontwikkeling zo te kunnen volgen he?! Succes vandaag bij de HA, hopelijk komt er niks uit.
    En veel plezier met de baby massage!

@ Loki; ik zie dat je vandaag weer een echo + bmm meting hebt? Hopelijk is alles helemaal goed met de kleine meid en is je bmm niet korter geworden! Succes!

@ Eyore; wat fijn dat jij en je beeb weer helemaal zijn goedgekeurd! En spannend van je suiker, je hebt gelijk dat je je vader meeneemt om te rijden. Veel plezier vandaag met de intake van de kraamzorg!

@ Navlis; jeetje meid, wat een bericht van de gyn... Dat het spannend was met de geboorte van Merlijn wist je al, maar het lijkt me eng om te weten dat het heel anders had kunnen gaan als je niet op dat moment in het ZH zou zijn geweest... En het bericht dat een volgende zwangerschap bijna zeker erg gecompliceerd zal zijn is ook niet niks! Zeker als je zo graag nog een 3de wil in de toekomst.
    En natuurlijk ben je blij dat alles met jou en je 2 mannen goed is gekomen en ben je daar gezegend mee, maar als de wens er is voor een 3de en die zou niet in vervulling (mogen) gaan, dan ben je daar toch verdrietig van, helemaal te begrijpen hoor!
    Laat het allemaal maar even op je inwerken, jullie wilde sowieso pas over 2 jaar weer voor een volgende gaan. Nog genoeg tijd denk ik om een weloverwogen keuze te maken. Heel veel sterkte in ieder geval *knuffel* en veel plezier op je werk!

@ Hen; sterkte op het CB met Ruben. De 1ste prikjes zijn nooit leuk, bah!

@ hier; vandaag en morgen lekker vrij. Ik zou eigelijk alleen vandaag vrij zijn, maar heb morgen erbij kunnen regelen. Werk er een andere dag voor terug en zo is het voor mij beter te doen.
    Kleine meid is lekker druk vanmorgen. Voelt zo grappig / apart / bijzonder. Ik ben er echt volop van aan het genieten! En vanmorgen voelde ik het ook met mijn hand aan de buitenkant, dus hopelijk kan mijn man het zeer binnenkort ook een keer voelen. Hij wil het zo graag, de schat! Ik heb het echt zo getroffen met hem :) Elke dag loopt hij een rondje met de kinderwagen door de kamer (zo schattig om te zien) en in het huishouden doet hij echt veel uit zichzelf. Hij behandeld mij echt als een prinsesje en straks zijn dochter ook, dat weet ik zeker! (Sorry voor dit kwijl stukje, maar ik hoor genoeg andere verhalen en ik ben gewoon blij dat mijn man is zoals hij is).
    Volgende week weer controle bij de gyn, ben benieuwd hoe groot ze dan is en of ze nog steeds voor loopt.
    Ik zet gelijk de afspraak erbij in de lijst, zie dat die er nog niet in staat.

Liefs,
    Caitlin

5. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    NOD Maart 2011
    04/03 DeLi (18)
    10/03 LaikaBasko (17)
    25/03 Nieke84 (19)

Afspraken:
    03/03 Hen: CB + 1e inenting // JuJu: 2e x babymassage + afspraak HA controle reflux // Eyore: Intake kraamzorg // Loki09: BMM meting, Groeiecho & VK Controle
    07/03 Nieke uitgangsecho
    10/03 Jolanda Vk // Caitlin: controle gyn
    18/04 Caitlin: 1ste les zwangerschapsyoga // Eyore: rondleiding ziekenhuis.

Zwanger

Bevallen

Vlinders

Poll

6. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

NOD Maart 2011
    04/03 DeLi (18)
    10/03 LaikaBasko (17)
    25/03 Nieke84 (19)

Afspraken:
    03/03 Hen: CB + 1e inenting // JuJu: 2e x babymassage + afspraak HA controle reflux // Loki09: BMM meting, Groeiecho & VK Controle
    07/03 Nieke uitgangsecho

Zwanger

Bevallen

Vlinders

Poll

7. spikkeltje

Hallo Dames,

Net intake gesprek gehad. Was een leuk gesprek. Heel vertouwd.
    Ze heeft de babykamer gezien en die vond ze erg mooi.
    Het liep beetje uit, aangezien er veel dingen naar boven kwamen, van vroeger. Dus hier wordt ook rekening mee gehouden tijdens de kraamweek.

Net de kraampakket ontvangen, zaten oko 3 leuke cadeautjes in voor de baby: slaapzakje, knuffeldoekje en een opbergbox, alle 3 van een aap.

Ga deze week de prenetalbox halen. En heb voor de dere keer van kruidvat kortingsbonnen ontvangen en ook de gratis luiers voor de derde keer.:d Of klopt dat. aangezien de bonnen allemaal hetzelfde zijn. Nou ja mij maakt het niet uit.. luiers zijn welkom.

Nou ik ga nog even van het mooie weer genieten

liefs

8. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    #2108 Loki09, 3 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2011
    Caitlin:
    Geniet van je vrije dagen, het is mooi weer!

Juju:
    Alles goed bij de huisarts? Wat is reflux eigenlijk? ;)

Eyore:
    Ik heb maar 1 setje kortingsbonnen gekregen van de KV dus je hebt geluk denk ik ;)
    Hier komen ze volgensmij helemaal niet op kennismaking/intake van de kraamverzorging?! Best vreemd...

Vanochtend weer controle gehad en de laatste echoscopiste blijkt niet zo goed te kunnen meten volgensmij :(.
    Bmm was met 25 weken gemeten op gem. 35mm. Vorige week op gem. 30mm en vandaag op gem. 34mm. Kortom, hij was helemaal geen halve cm korter geworden maar gewoon een 'verkeerde meting of verkeerd moment''.
    Zelfde met ukkie, die lag steeds een dag of 3 achter en de laatste meting ineens 3dgn voor. Deze keer lag uk een ruime week achter op gemiddeld (hoofdje en beentjes 7 dagen, buikje 13 dagen). Kleine weegt nu naar schatting 1195 gram.
    Gyn vond het niet zorgwekkend ("Jullie zijn ook niet bepaald zwaargewichten" (klopt, ik woog 55kg niet zwanger en vriendlief 68kg ong, beide rond de 6 pond met geboorte)) dus als de gyn er geen gevaar in ziet moet ik dat maar geloven. Ze hebben trouwens wel nog even via een Dopler-echo gekeken of het niet aan de placenta/doorbloeding lag maar die was perfect (bloeddruk ook btw 120/55). Bmm was iig nog super dus als er niets veranderd bij mij, hoef ik pas over 3 weken nieuwe echo's :).

@Navlis & Marcha: Jullie ukkies waren ook geen zwaargewichten zag ik, hebben jullie groeiecho's gehad?

Vanmiddag is trouwens de muurschildering afgemaakt en wat is die gaaf, zelfs vriendlief is er helemaal verliefd op en ik kreeg het compliment het goed uitgezocht te hebben :D. Nog even drogen en dan zal ik het weekend een foto maken van kamertje in bijna-klaar versie (vriendlief moet nog even de wandblokken ophangen). Over een week of 2 de gordijntjes en dan is het echt af :D

9. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Hallo allemaal,

Even snel een reactie, heb niet alles bijgelezen. Weinig tijd gehad want ik heb met een ziek mannetje gezeten :( Vanaf vorige week vrijdag is Justin ziek en heeft hij 40 graden koorts gehad. Van het weekend naar de huisartsenpost geweest maar daar konden ze niks vinden, het leek een griepje te zijn. Afgelopen dagen nog wel contact gehad met dokter maar meer als paracetamol en luchtig kleden konden we niet doen. Gister had hij nog maar lichte verhoging, vandaag is hij helemaal koorstvrij. Gelukkig maar, vond het helemaal niks en werd er erg onzeker van :(

Verder vandaag nog een sollicitatiegesprek gehad. Leuke functie (op personeelszaken) en leuk bedrijf (laboratorium) maar helaas maar tijdelijk (waarschijnlijk maar 3mnd) en 16 uur verdeeld over 4 dagen.... Niet echt ideaal dus.... Echt balen want ik vind het wel heel erg leuk.

@ Navlis: Jeetje meis, kan me voorstellen dat je daar toch van schrikt! Laat je goed adviseren en je hebt natuurlijk de tijd om er rustig over na te denken. Het is toch een afweging die je moet maken. Het feit dat de gyn het niet helemaal afraadt geeft wel weer hoop.

@ Loki: Wat suf dat ze gewoon een verkeerde meting hebben gedaan.... Maak je je weer zorgen om niets...

Ik heb het trouwens net even voor je nagekeken, Justin werd met 28+2 weken geschat op 909 gram. Ik schrik dus ook niet van het gewicht wat jij noemt. Ik heb ook geen specifieke groeiecho gehad, op het laatst wel veel liggingsecho's ivm de stuit maar dit was pas met 36 weken.

Justin was inderdaad klein maar de verloskundigen en gyns hebben zich daar nooit zorgen over gemaakt. Ze schatte hem rond de 5 a 6 pond bij de geboorte en dat klopte met zijn 2690 gram. Nu waren mijn man en ik ook beide 6 pond bij de geboorte dus ook niet echt groot.

Doordat hij zo klein was had hij in het begin alleen wat moeite met zijn lichaamsgewicht regelen. Hij had in het begin dus continu 2 kruiken in zijn bedje liggen.

Inmiddels is hij in ieder geval goed aangekomen! Afgelopen vrijdag was hij 66 cm en 7240 gram :)

Ik zal morgen nog eens alles op mijn gemak doorlezen & reageren!

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Marcha: Bah das schrikken! Hopelijk si Justin snel weer helemaal de oude en komt het niet weer terug!

Loki: Ben benieuwd naar de foto's. Wat suf dat de metingen nu zo anders uitkomen.. nou goed als alles maar goed gaat met jullie prachtmeid is het alleen maar goed nieuws he :)
    Reflux: het omhoog komen van maagzuur. Bij baby's is de sluitspier tussen de maag en de slokdarm nog niet helemaal af waardoor het zuur omhoog kan komen. Sommige baby's geven dan veel over, anderen slikken het weer in (verborgen reflux). Kan de slokdarm flink stuk van gaan. Gelukkig was er volgens de HA niets aan de hand met Siem (maar volgende week zien we toch KA ivm vaccinatie)

Eyore nou dan heb jij kruitvatgeluk ;) FIjn dat de intake zo prettig verliep. Hopelijk heb je een mooie kraamtijd als jullie kleine er zo is.

Caitlin er is niets mis met soms lekker zwijmelen over onze mannen :) Doe ik ook hoor! Geniet van je vrije dagen.

Hen is je ongi doorgezet? En hoe was het met Ruben en zijn prikjes? (ik zie daar zo tegenop he..)

Navlis heftig nieuws hoor.. neem de tijd om het te laten bezinken zou ik zeggen. En tegen de tijd dat jullie voor een derde kindje willen gaan zou ik dan nog een gesprek met een gyn aanvragen. Niet het nieuws wat je wilde horen, knuffel meid!

11. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Oeps, had het bericht van Navlis vanmorgen al gelezen en het net helemaal vergeten :(.

Heftig om dat zo te horen! Zeker omdat het besluit voor een 3e wonder zojuist gemaakt was. Ik weet er verder ook niet zoveel zinnigs over te zeggen, laat het bezinken en geniet nu vooral van de 2 mooie mannen die je al hebt :)

12. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    @ Eyore; wat fijn dat je een goed gevoel hebt bij de kraamzorg en dat ze de tijd voor je namen. Geeft weer een goed gevoel!

@ Loki; jeetje meid, eigelijk dus zorgen om niks (alhoewel de harde buiken wel vervelend blijven natuurlijk)?! Gelukkig is je bmm nog lang genoeg en doet de kleine meid het goed. Oke, het is misschien een kleintje, maar je hoeft ook geen reusje te baren. Als ze maar gezond is en als de flow van de placenta goed is, dan hoef je je geen zorgen te maken lijkt me?!
    Ben benieuwd naar je foto's van de muurschildering en het kamertje!

@ Marcha; wat vervelend dat Justin zo ziek is geweest. Gelukkig nu weer goed opgeknapt! Succes met soliciteren, zal zeker nu best lastig zijn om een goede / leuke baan te vinden.

@ Hier; net de maxi cosi autostoel terug gebracht naar Gardo baby super store. We konden hem van mijn zus overnemen voor de helft van het bedrag wat we nu hadden betaald. Zij heeft hem een jaar geleden nieuw gekocht, dus dan kan het nog best! Gelijk gekeken voor een box, maar die uiteindelijk gevonden bij de babydump. Een witte zonder lade eronder. Ik vind die prijzen nog behoorlijk hoog liggen. Sommige waren €300,= of meer! Dat vind ik nou net weer niet nodig. Kon me trouwens ook weer niet inhouden met kleertjes kopen, maar ik kijk tegenwoordig wel naar wat grotere maatjes. Heb nu met een kortingsbon een fuchsia rose shirtje lange mouw maat 68 bij de Babydump gekocht met de tekst 'Born in 2011' erop in witte letters (heb er ook 1 in het wit met zilvere letters, maar die is wat kleiner) en nog 2 dingetjes van baby MEXX in de uitverkoop bij de Gardo store. Een wit shirtje met rose tekst en een spijkerjasje met rose knoopjes en stikseltjes. Beide maat 74, dus dat is voor april-mei-juni volgend jaar. Dat jasje vond ik echt duur (normaal €40,=!!! nu €26,=) maar ik vind wel dat je ziet dat de kwaliteit echt goed is. Ach, ik heb ook genoeg van de HEMA, prenatal en zelfs iets van ZEEMAN, dus lekker vanalles door elkaar. Helemaal happy met mijn aankopen :D

Liefs,
    Caitlin

13. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Mexx valt heel mooi Caitlin, maar ook klein. Dus niet te lang wegstoppen ;)

14. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    @ JuJu; fijn dat Siem geen reflux heeft! :)

15. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Ow,oke, thanks voor de tip!
    Het is beide met lange mouw, dus mocht ze het in februari of maart al aankunnen, dan is dat ook geen probleem!
    Ik ben er echt zo verliefd op, vorige keer had ik al een overgooiertje gekocht van dezelfde lijn (spijkerstof, rose knoopjes en stiksels) en die vond ik ook best duur, maar die was toen dus ook al afgeprijst! Mijn man wordt gek, maar ja, jammer dan.
    It's a girl thing van mama en haar kleine meid :p

16. spikkeltje

Haha. dan heb ik zeker geluk. Was ook erg verbaast dat er weer enveloppe op de deur mat viel, met die bonnen.

Ja erg fijn de intake. Ik krijg ook een oudere iemand en geen stagiare!
    Mijn kraamtijd moet leuk en vertrouwd zijn. Echt fijn ook dat ze zelf met dingetjes kwam. En als ik iets niet door de kraamverzorgster wou laten doen, ivm misschien iets te prive (lichamelijk) dan werd er een verloskundige ingeschakeld.
    Ik krijg 49 uur en mag dan nog beslissen voor een dag 9 en 10.

Hier is zo bij de 1ste zwangerschap komen ze langs voor intake en bij de 2de en op volgende bellen ze voor een gesprek.

ga morgen alles even rustig lezen hiero en rustig antwoorden.

Liefs

17. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Ha meiden,
    ik lees en leef met iedereen mee, maar heb de laatste dagen weinig tijd om te reageren...
    Kom even snel langs om te zeggen dat hier alles goed gaat. Mijn ongi is niet doorgezet, heb nu weer normale, doorzichtige afscheiding... Snap er niets van! Volgende week moet ik toch naar de HA voor HB, dus dan meteen maar even vragen...
    Ruben heeft vanmiddag zijn prikjes gehad, vond het écht niet leuk, maar achteraf viel het reuze mee. Bij de eerste prik gaf hij geen kik, bij de tweede was het brullen! Na 10 minuten was hij weer stil, maar was wel héél zielig! Mama heeft zich ook groot kunnen houden, haha!
    Vanavond maar lekker verwennen en hopen dat hij er verder geen last van gaat krijgen!
    We zijn ook gestart met lactulose voor zijn ontlasting. Hopelijk gaat dat ook snel werken!
    Ik probeer morgen even een gaatje te vinden om op iedereen te reageren hoor!
    Liefs

18. navlis

navlis Actief lid

5 okt 2009
    490
    0
    0
    mama zijn
    ergens
    loki:
    Ik heb indd wel groeiecho's gehad maar dat had meer te maken met me voorgeschiedenis.

19. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    @ Hen Siem moet volgende week voor zijn prikjes en zie er erg tegenop :( Maar nu is hij nog vrolijk: ;)

Bekijk bijlage 134978

20. DeLi

DeLi Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.224
    0
    0
    NOD Maart 2011
    10/03 LaikaBasko (17)
    25/03 Nieke84 (19)

NOD April 2011
    01/04 DeLi (19)

Afspraken:
    03/03 Hen: CB + 1e inenting // JuJu: 2e x babymassage + afspraak HA controle reflux // Loki09: BMM meting, Groeiecho & VK Controle
    07/03 Nieke uitgangsecho

Zwanger

Bevallen

Vlinders

Poll

Deel Deze Pagina