Mooie foto Bloom! En ja, ik krijg natuurlijk elke keer een echo met metingen, omdat ik bij de gyn loop. Bij de vk is het allemaal wat 'natuurlijker' en bij de gyn wat technischer. Toch vind ik het wel fijn (als controle freak zijnde). Liefs, Caitlin
NOD Maart 2011 10/03 LaikaBasko (17) 17/03 Butterfly22 (18) 2de ronde IUI 24/03 Nieke84 (19) 1e ronde IUI NOD April 2011 01/04 DeLi (19) Afspraken: 14/03 Jolanda 12 weken echo 15/03 DeLi: Afspraak gyn + uitslagen onderzoeken // Bloom: 1e x babyzwemmen // Jolanda: intake gyn 17/03 JuJu: 3e x babymassage 23/03 Eyore: gyn controle 24/03 JuJu: 4x babymassage 25/03 Caitlin: 3-4D pret echo 28/03 JuJu: Eerste wenochtend kdv 30/03 JuJu: Tweede wenochtend kdv 31/03 Bloom24: CB + 2e inenting // JuJu: laatste x babymassage 01/04 Caitlin: sleuteloverdracht nieuwe huis + controle gyn 04/04 JuJu: eerste werkdag na verlof 05/04 JuJu: CB + 2e inenting 18/04 Caitlin: 1ste les zwangerschapsyoga // Eyore: rondleiding ziekenhuis. 25/04 Bloom24: eerste werkdag na verlof 28/04 Bloom24: CB + 3e inenting 20/05 Caitlin: 1ste dag zwangerschapsverlof 23/05 Jolanda: trouwen Zwanger Loki09 (september '10 positief getest / 18-05-2011) Eyore ( september 10 positief getest: twins, nu nog 1 en een * / 30-05-2011) Caitlin (oktober '10 positief getest /02-07-2011) Jolanda86 (januari'11 positief getest / 25-09-2011) Bevallen Linnie82 (november '09 positief getest) 11/08/2010 Evi *vlindertje* Marcha (december '09 positief getest) 26/08/2010 Justin Ryan (2690 gr, 47cm) Macmazsy (maart '10 positief getest) 01-12-2010 Mikey Lucas (3165gr, 50cm) JuJu (April '10 positief getest) 04/01/2011 Zoon Bloom24 (Mei '10 positief getest) 09/01/2011 Ruben Jan Marinus (4096gr, 52cm) Navlis(mei '10 positief getest) 17/01/2011 Merlijn Julian (2710gr) Tutsje (juni '10 positief getest) 07/02/2011 Milan (3580 gr, 55 cm) Vlinders Loki09 (februari '10 MA 11+1 weken) Loki09 (juli '10 MA 10+4 weken) Lautje (juli '10 MK 7+4 weken) Poll Eyore (30/5 uitgerekend, denkt zelf: Meisje) Jongen: 4 (Bloom24, Navlis, Loki, Marcha) Meisje: 6 (Caitlin, JuJu, Jolanda, Moppie, Nieke, Tutsje) Jolanda (25/9 uitgerekend, denkt zelf: Meisje) Jongen: 2 (Nieke, Tutsje) Meisje: 6 (Bloom24, Loki, JuJu, Caitlin, Eyore, March)
YW Nee zie er niet tegen op. Zie eigenlijk tegen niets op behalve het kolven op mijn werk haha. En dan niet eens het kolven an sich maar het schipperen tussen 'nu ben ik zakelijke juju' en 'nu ben ik even mama juju' lijkt me zo lastig. Het kdv is maar voor 2 dagen en mijn vriend is altijd op 2 min afstand dus dat voelt goed.
Haha. de mcdrive, vind onze baby ook lekker hoor In het begin veel gegeten, want dat bleef wel binnen... Ik eet ook gezond hoor. Nou ik hoop toch echt dat na de bevalling toch nog wat kilo's afgaan . We zullen zien..
O, dat scheelt! Wat voor een werk doe je trouwens? Dt kolven leek mij ook lastig, vooral de tijd ervoor vinden zou ik lastig vinden. Maar hier hoef ik helaas niet meer over na te denken... Eyore; Komt goed hoor, je raakt sowieso wat kwijt en als je maar een beetje oplet met wat je eet, hoef je geen overtollige kilo's te kweken...
Zet mijn baan liever niet zo op het forum maar werk onregelmatig en heb weinig mogeljkheden mijn eigen tijd in te delen. Kan dus max 1 kolfmoment op een werkdag inplannen = tijdens mijn lunchpauze. We zien wel hoe het loopt, kv vind ik een heel goed initiatief dus het is wat mij betreft niet bv ten koste van alles @ je verliest zowiso het gewicht van baby, placenta en toebehoren en vruchtwater en als je vocht vasthoudt is dat ook snel weg -> scheelt een hoop @ Caitlin: Ja ik weet niet precies meer hoe het zat met dat onderzoek dus het is wellicht de bel horen luiden.. maar goed lekker eten is gewoon belangrijk @ Bloom mooie buik Zal ook eens een 2-maanden-after fotootje plaatsen
Jullie gaan weer hard! Ben ik heel de dag thuis hou ik het nog niet bij Bloom: Het niet-zitten heeft niet zoveel met het ongemakkelijke te maken maar als ik echt rechtop zit dan heb ik ook veel harde buiken. Ik wissel liggen op beide zijdes af met zo nu en dan even achterover op de bank zitten. Ziekenhuis was niet ideaal maar die bedden die in half-lig stand te zetten waren wel! @ Kolven op het werk: Oei daar zit ik ook nog mee ja. Tenminste, als de borstvoeding gaat lukken.... Hier ook niets geen afsluitbaar kamertje... Misschien valt er iets te regelen in de kantine (matglas ramen) en een hangslotje ofzo @ Mac: Aaaaah hou op *krijgt enorme zin in mac*. Overigens probeer ik mijn basis voeding goed & gezond te doen maar ik snack daar echt wel bij hoor. Ben gek op chocolade en koekjes Dat de kilo's er niet aan vliegen snap ik dan ook niet maar ach.. @ Herkenbaarheid: Ik ben ook erg aan het twijfelen kwa herkenbaarheid. Niet zozeer qua naam die gebruik ik echt nergens anders en nouwelijks iemand kent de 'betekenis' maar goed, 2 miskramen, uitgeteld midden mei en dan een beetje berichten terug lezen geeft eigenlijk genoeg herkenbaarheid... Nouja, via google vinden lukt niet zo snel, het zijn dan enkel nog de mensen die hier zelf ook lezen dus kunnen denken "Heeey!". Overigens twijfel ik wel of ik de naam hier straks bekend moet maken... In 2010 zijn het aantal newborns met die naam op 1 hand te tellen, valt simpel te googelen natuurlijk
HAha. ja ik krijg nu ook wel zin in de de mac. Gelukkig dat ik er een stukkie voor moet rijden. hihi. De namen die wij hebben bedacht komen niet heel veel voor, als we de top zoveel lijst bekijken. en de jongens naam is alweer gewijzigd, maar nu wel een blijfertje.
Hier antwoord ik nog even los op, Wat een teleurstelling meid.... En zoals je zegt, er hoeft maar 1 zaadje goed genoeg te zijn! Hier heb je met IUI al veel meer kans op omdat het een minder lange weg hoeft af te leggen en zeker met IVF/ICSI omdat het dan ook niets meer te maken heeft met jou zuurtegraad, al hopen we dat het niet zo ver hoeft te komen en een klein super zaadje ervoor gaat zorgen dat je over 2 weken een mooie roze streep hebt! Het is vreselijk rot nieuws maar het lijkt wel te verklaren waarom het tot nu toe niet gelukt is en er zijn nog hele goede open opties, probeer daar op te vertrouwen meid, hoe rot het nieuws ook was! *Knuf*
http://www.svb.nl/Images/meisjesnamen_2009.pdf Hier kun je bekijken hoe vaak een naam aangegeven is in 2009. Hier zit de mac ook niet dichtbij Toch denk ik dit weekend echt een keer wil gaan (hopelijk denkt vriendlief er ook zo over) want ik heb er echt enorm zin in.. Helaas is de autorit wel zuur (dat gehobbel vind mijn buik niet fijn... Pff ik lijk wel gehandicapt ipv zwanger...)
Kolven: je hebt recht op een kolfruimte, dus die moet voor je geregeld worden. Wij hebben hier een kantoor met veel glas (bijna alle muren zijn glas) maar er wordt speciaal bij een ruimte een gordijn gehangen wat ik dan dicht kan doen. Is speciaal gekomen toen een collega wilde kolven. Over de naam: veel meiden zetten een punt in de naam: S.iem. Hij is dan niet googlebaar. Enne Mac kan hij wel voor je ophalen vind ik. Jumjum
Klopt heb ik ookal aan zitten denken aan die punt er tussen. Dan heb je enkel nog de mensen die hier zelf al lezen of weten dat je forumt.. Misschien hou ik het hier wel helemaal geheim, horen jullie het via hyves of een pbtje. Overigens ben ik ook druk bezig met onze 'personal site'. Als deze af is zal ik diegene die dat willen ook het linkje sturen
Leuk een eigen site, ik hou me ook aanbevolen! Over de naam hier melden, je hebt gelijk als je het niet doet hoor! Ruben is in 2010 ruim 600 keer gebruikt (lekker origineel...), dus ik maak me niet zo,n zorgen... Mac; Idd hij kan het best voor je halen hoor! Mijn man deed regelmatig een macflurry voor mij in de vriezer als ie thuiskwam haha!
@ Herkenbaarheid: een vriendin van mij heb ik 2 jaar geleden over dit forum verteld. Zij heeft zich er toen ingeschreven en later kwam ik haar tegen in een topic wat ik aan het lezen was. Ik herkende haar aan een paar kleine dingetjes in haar profiel en haar naam was logisch te verklaren. Ik weet dat zij mij inmiddels ook heeft gevonden, want ik zag haar een tijdje geleden staan in het lijstje 'laatste 10 bezoekers' maar we hebben het er nog nooit over gehad. Ik spreek haar ook niet veel, maar alles wat ik hier schrijf deel ik ook met vriendinnen, dus het is niet geheim. Kennissen of collega's kunnen mij minder makkelijk herkennen heb ik het idee, want bijvoorbeeld de foto's van onze bruiloft staan in een prive album (al mijn foto's zijn prive) en aan mijn naam zal niemand het afleiden denk ik..? @ Loki; ik heb even gekeken op de link die je gaf en de naam die wij hebben bedacht voor ons meisje komt wel meer dan 1x voor, maar staat nog niet eens in de top 100. De tweede naam komt wel wat vaker voor, maar dan in de Nederlandse variant gok ik. Zoals wij het uit spreken (op z'n Engels) komt minder vaak voor, alleen schrijf je het dus wel hetzelfde. Ik denk dat we redelijk origineel zijn. Oke, het kan origineler, maar wij vinden het mooi zo, dus we blijven erbij. Het is echter wel wat veranderd ten opzichte van de namen die ik jullie allen had gepbt. Blijft het toch nog een beetje een verrassing Nu even gezellig naar mijn ouders! Liefs, Caitlin
Caitlin: Idd, zolang je geen dingen hier meld die de buitenwereld niet mag weten geeft het niets Echter vind ik het wel prettig om hier bv te kunnen melden dat we een meisje krijgen en dat weten echt alleen de ouders en schoonzus. Ook als we ooit voor een 2e zouden gaan, vind ik dat prettig om te kunnen delen, zonder dat de buitenwereld dat weet... Toch moeilijk Ik hou jullie op de hoogte mbt de site. Ben nu met de vakantie foto's bezig en dan staat het meeste er wel op. Beetje puntjes op de i nog. Ben alleen nog niet tevreden over het "Zwangerschapsdeel". Heb daar nu echo foto's staan en buikfoto's. Het is nog een beetje saai, denk dat ik er wat 'mooie momentjes' bij ga melden als eerste x voelen enz. En misschien een gewichtscurve van mij en misschien beeb.. Jullie nog ideen? Straks wordt dat deel het deel van de kleine, waar de zwangerschap een klein onderdeel van wordt, dus het hoeft ook niet zó uitgebreid.
NOD Maart 2011 17/03 Butterfly22 (18) 2de ronde IUI 24/03 Nieke84 (19) 1e ronde IUI NOD April 2011 01/04 DeLi (19) 07/04 LaikaBasko (18) Afspraken: 14/03 Jolanda 12 weken echo 15/03 DeLi: Afspraak gyn + uitslagen onderzoeken 17/03 JuJu: 3e x babymassage 23/03 Eyore: gyn controle 24/03 JuJu: 4x babymassage 25/03 Caitlin: 3-4D pret echo 28/03 JuJu: Eerste wenochtend kdv 30/03 JuJu: Tweede wenochtend kdv 31/03 Bloom24: CB + 2e inenting // JuJu: laatste x babymassage 01/04 Caitlin: sleuteloverdracht nieuwe huis + controle gyn 04/04 JuJu: eerste werkdag na verlof 05/04 JuJu: CB + 2e inenting 18/04 Caitlin: 1ste les zwangerschapsyoga // Eyore: rondleiding ziekenhuis. 25/04 Bloom24: eerste werkdag na verlof 28/04 Bloom24: CB + 3e inenting 20/05 Caitlin: 1ste dag zwangerschapsverlof 23/05 Jolanda: trouwen Zwanger Loki09 (september '10 positief getest / 18-05-2011) Eyore ( september 10 positief getest: twins, nu nog 1 en een * / 30-05-2011) Caitlin (oktober '10 positief getest /02-07-2011) Jolanda86 (januari'11 positief getest / 25-09-2011) Bevallen Linnie82 (november '09 positief getest) 11/08/2010 Evi *vlindertje* Marcha (december '09 positief getest) 26/08/2010 Justin Ryan (2690 gr, 47cm) Macmazsy (maart '10 positief getest) 01-12-2010 Mikey Lucas (3165gr, 50cm) JuJu (April '10 positief getest) 04/01/2011 Zoon Bloom24 (Mei '10 positief getest) 09/01/2011 Ruben Jan Marinus (4096gr, 52cm) Navlis(mei '10 positief getest) 17/01/2011 Merlijn Julian (2710gr) Tutsje (juni '10 positief getest) 07/02/2011 Milan (3580 gr, 55 cm) Vlinders Loki09 (februari '10 MA 11+1 weken) Loki09 (juli '10 MA 10+4 weken) Lautje (juli '10 MK 7+4 weken) Poll Eyore (30/5 uitgerekend, denkt zelf: Meisje) Jongen: 4 (Bloom24, Navlis, Loki, Marcha) Meisje: 6 (Caitlin, JuJu, Jolanda, Moppie, Nieke, Tutsje) Jolanda (25/9 uitgerekend, denkt zelf: Meisje) Jongen: 2 (Nieke, Tutsje) Meisje: 6 (Bloom24, Loki, JuJu, Caitlin, Eyore, March) heb mijn NOD even aangepast . Wou dat het anders was...
Meiden jullie hebben weer flink gekletst. Bloom; Super leuk die foto van jou en je schoonzus. En ook een paar uurtjes voor de bevalling. Je gewicht komt vanzelf wel weer meid. Natuurlijk is het fijner als alles er alweer vanaf zou zijn, maar zo snel kan het toch niet gaan. Straks als je weer gaat werken etc. dan gaat het denk ik ook wat sneller, ben je nog drukker bezig. Gaat helemaal goed komen. Loki; Fijn dat je nog geen last van striae hebt, hopelijk blijft dit zo. Je wee thet nooit natuurlijk, maar als je de aanleg niet hebt komt het hopelijk niet. Als je de naam van jullie uk niet hier op het forum wilt zetten (wat ik kan begrijpen) dan mag je hem altijd pb'en . Is wel leuk om te weten hoe jullie kleintje straks heet. Ik denk dat ik hier zelf ook voor zou kiezen. En ook ik hou me aanbevolen voor de website. Ben benieuwd. JuJu; Ik had nog niet gereageerd op het leuke nieuws dat jullie gaan trouwen! Proficiat! Super mooi, lief en vertederend dat je vriend je net na de bevalling heeft gevraagd. Dan weet je dat hij intens gelukkig is en was omdat hij het toen vroeg. Super! Ben benieuwd naar je foto 2 maanden na de bevalling. Je buikje zal wel weer mooi plat zijn nu je alle kilo's weer kwijt bent (ondanks je paasei verslaving, wat zijn ze ook lekker he ). Laika; Nog 1 maand tempen meid en dan ook voor jullie de stap naar het ziekenhuis. Spannend he! Ik hoop natuurlijk dat het niet nodig is en dat dit jullie maand gaat worden. Maar wel fijn dat jullie dan verder kunnen en dat jullie zo nodig geholpen worden. Voor mij was het al een opluchting te weten dat ze iets gingen doen, je wordt er wel iets rustiger van. Succes meid. Dikke knuffel. Jolanda; Fijn dat de controle goed was en dat jullie het hartje van jullie beebje hebben kunnen horen. Echt helemaal super! Vind het nog steeds geweldig dat jullie nu zwanger zijn. Net nu jullie er echt even niet mee bezig waren (helpt misschien toch wel, maar het is zo moeilijk) en jij aan een opleiding wilde beginnen. Het heeft zo moeten zijn Caitlin; Balen van je piercing. Hopelijk kan hij er na de bevalling weer in. Fijn dat jou controle ook weer goed was. Jullie meisje blijft wel lekker aan het rondzwemmen nu he. Lekker draaien en gek liggen met de beentjes. Ik lag ook zo met mijn beentjes gekruist zei mijn moeder en zo ben ik ook geboren (wel keizersnede). Het is goed dat je let op wat je eet, maar let er niet TE veel op he! Maar volgens mij komt dat wel goed. Lijkt me ook moeilijk hoor wat wel en niet te eten. Maar het meeste 'normale' eten mag toch gewoon? Kolven op het werk; Ze moeten daar inderdaad de ruimte en zeker ook de tijd voor geven. Bij ons is dit vaak ook lastig want je hebt het druk en voelt je verantwoordelijk. Maar het is gewoon belangrijk om op tijd te kolven. Mijn collega's lukt het wel (meestal) om op tijd te gaan en hier wil ik als collega ook voor zorgen door dingen over te nemen. Zo hoort het ook vind ik. Je moet de tijd en ruimte krijgen en ook de rust dit staat in het CAO en ik denk bij iedereen wel. Mocht de mogelijkheid er niet zijn kaart dit gewoon aan dan moeten ze er iets aan doen. In Nederland willen ze borstvoeding bevorderen en dit is de manier natuurlijk! MAC; Wij gaan bijna nooit naar de MAC, ik ben er niet zo van. Heel af en toe een keer een Mac Chicken is nog wel lekker en een Mac Flurry is natuurlijk wel heeeeeel erg lekker, maar ook maar af en toe. Dank je wel allemaal voor jullie reacties. Ben weer een beetje rustiger en wacht het weer netjes af. Vandaag gehoord dat mocht het niet gelukt zijn we nog 1x IUI gaan proberen en als er dan nog zo weinig goede zaadjes zijn we verder gaan kijken naar IVF/ICSI. Spannend dus! Maar een beebje komt er voor ons!!! Wanneer? Maar het komt! Fijn weekend!
Juist Nieke, en niet zomaar een baby maar een heel gezond prachtig kindje Ik moet even héél ego melden dat mijn prachtige beco zojuist is gearriveerd, net op een tijdstip dat SIem er flink de balen in had en ik heb hem dus nog niet uit kunnen proberen. Hij ligt nu lekker te slapen. Ach ik heb nog wel een paar uutjes geduld. (toch?). Oh en buik is hier nog helemaal niet plat hoor. Morgen even denken aan een fotootje.
nienke, wat een vervelend bericht maar wat je zelf al zegt, het kan natuurlijk alsnog deze rondje je weet maar nooit. "Gelukkig" zijn er nog meer mogelijkheden mocht en nu en de volgende keer niet lukken. Laika, balen dat je toch ongi bent geworden, wat een teleurstelling weer, volgens mij wen je daar nooit aan. *knuffel* Loki, sorry voor mijn late reactie, jij vroeg onderlaatst aan mij naar wat metingen rond de 30wk zwangerschap toch? ik heb me zwangerschapsboekje proberen te zoeken maar kan ik dus nergens vinden!:x Bij mijn weten heb ik alles incl echo enz in een la gelegd in de comode maar helaas. Ik heb ook een geheugen als een zeef en kan me n zo ook niet bedenken waar het wel zou liggen. Weg gegooid heb ik het uiteraard niet dus moet hier in huis liggen, als ik het alsnog vind deze week laat ik het je nog weten, als je er uiteraard nog wat aan hebt. Hier: Beetje rommelig. Met de kids gaat alles goed, Merlijn groeit goed alleen heeft hij niet meer genoeg aan zijn flessen van 165 6x op een dag. hij meld zich nu netjes elke 3 uur weer ook af en toe al wel eens na 2,5 uur en daar zit ik natuurlijk niet op te wachten. Van het cb vonden ze al dat hij wat veel dronk maar ja wat moet ik dan?? maak nu 180 voor hem en ik zie wel hoe dat zal gaan. Afgelopen week zou ik werk gaan werken, krijg ik een maandag even te horen dat ik ben ontslagen:x maar ja doe er niks aan. was 1 dag in de week en stond niet op papier. Manlief had andere medicijnen gekregen en die werkten niet zo best dus liep het tussen ons niet helemaal lekker. Gelukkig na en telefoontje met de verzekering heeft hij sinds gister weer zijn oude merk dus zal het wel weer de goede kant op gaan. Ga nu ff gezellig borrelen met een vriendinnetje. liefs..