NOD Maart 2011 17/03 Butterfly22 (18) 2de ronde IUI 24/03 Nieke84 (19) 1e ronde IUI NOD April 2011 01/04 DeLi (19) 07/04 LaikaBasko (18) Afspraken: 15/03 DeLi: Afspraak gyn + uitslagen onderzoeken 17/03 JuJu81: 3e x babymassage 17/03 Jolanda: Voorlichting Verloskundige 18/03 JuJu81: eerste weekendje weg met zijn drietjes! 23/03 Spikkeltje: gyn controle 24/03 JuJu81: 4x babymassage 25/03 Caitlin: 3-4D pret echo 28/03 Jolanda: Afspraak gyn, uitslag GTT 28/03 JuJu81: Eerste wenochtend kdv 30/03 JuJu81: Tweede wenochtend kdv 31/03 Bloom24: CB + 2e inenting // JuJu: laatste x babymassage 01/04 Caitlin: sleuteloverdracht nieuwe huis + controle gyn 04/04 JuJu81: eerste werkdag na verlof 18/04 Caitlin: 1ste les zwangerschapsyoga // Eyore: rondleiding ziekenhuis // JuJu: CB + 2e inenting 25/04 Bloom24: eerste werkdag na verlof 28/04 Bloom24: CB + 3e inenting 16/05 Caitlin: Informatie avond bevallen in het ziekenhuis 18/05 Caitlin: laatste werkdag! 23/05 Jolanda: trouwen Zwanger Loki09 (september '10 positief getest / 18-05-2011) Spikkeltje ( september 10 positief getest: twins, nu nog 1 en een * / 30-05-2011) Caitlin (oktober '10 positief getest /02-07-2011) Jolanda86 (januari'11 positief getest / 25-09-2011) Bevallen Linnie82 (november '09 positief getest) 11/08/2010 Evi *vlindertje* Marcha (december '09 positief getest) 26/08/2010 Justin Ryan (2690 gr, 47cm) Macmazsy (maart '10 positief getest) 01-12-2010 Mikey Lucas (3165gr, 50cm) JuJu81 (April '10 positief getest) 04/01/2011 Zoon Bloom24 (Mei '10 positief getest) 09/01/2011 Zoon (4096gr, 52cm) Navlis(mei '10 positief getest) 17/01/2011 Merlijn Julian (2710gr) Tutsje (juni '10 positief getest) 07/02/2011 Milan (3580 gr, 55 cm) Vlinders Loki09 (februari '10 MA 11+1 weken) Loki09 (juli '10 MA 10+4 weken) Lautje (juli '10 MK 7+4 weken) Poll Spikkeltje(30/5 uitgerekend, denkt zelf: Meisje) Jongen: 4 (Bloom24, Navlis, Loki, Marcha) Meisje: 6 (Caitlin, JuJu81, Jolanda, Moppie, Nieke, Tutsje) Jolanda (25/9 uitgerekend, denkt zelf: Meisje) Jongen: 2 (Nieke, Tutsje) Meisje: 6 (Bloom24, Loki, JuJu81, Caitlin, Spikkeltje, Marcha) Toch ook zijn naam maar weggehaald. Zag dat Juju het gedaan had en dat heeft me wel aan het denken gezet!
Hallo meiden. Even een snelle reactie van mij. Ben vandaag niet bij de gyn geweest. Er kwam iets tussen bij mn vriend op zn werk waar hij echt niet onderuit kon. Gelukkig heb ik de afspraak kunnen verzetten naar morgen. Anders was ik waarschijnlijk alleen gegaan vandaag. 1 Dagje langer wachten. Maar had niet verwacht zo snel alweer terecht te kunnen. Dus morgen een spannende dag. Hopelijk slaap ik vannacht. Sorry ik kan even niet op iedereen reageren, omdat ik mobiel niet zo makkelijk en snel type. En ik kan ook niet terug lezen. Ik laat snel weer wat van me horen. Sorry voor het ego berichtje. Liefs
Hey Lady's, Jammer Deli om nog een dagje te wachten. Moet je laat op de dag of vroeg? Succes meid. Jolanda: Fijn dat alles goed was vandaag! Kan met de rest wel mee gaan over roken. Maar goed de assistente had het ook best wel het op een normale manier kunnen zeggen. En jij hebt die keuze ooit gemaakt. En idd wat caitlin ook zegt ik kan er verder niet over praten kwa "verslaving" Foliumzuur heb ik heel lang gebruikt. Voor de zwangerschap en sowieso 14 weken. zangerschap ivm misselijkheid & overgeven ben ik toen gestopt. Elke keer nam ik het tijdens het eten en ja je kent het verhaal van me. Maar goed heb het wel weer in huis. Om straks na de bevalling en tijdens borstvoeding weer te nemen. Hier alles oke. Af en toe last van maagzuur.JAK.. Liefs
Hey dames, Deli succes!! Vandaag ga ik opstap. Vanmiddag naar de bios en daarna hopen we te kunnen eten bij het pannenkoekschip. Ben ik in jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren al niet meer geweest. Oja met me vriendinnetje. De enige liefste vriendinnnetje die WEL kan accepteren dat mijn leven aan het veranderen is. Dus het wordt gewoon weer super gezellig. Hebben jullie dat ook in vriendenkring, dat sommige vrienden afhaken, omdat jou/jullie leven aan het veranderen is? Ik had altijd gevoel dat dat gebeurt als je als tiener (16,17 a 18, 19 jaar) moeder werd. Maar blijkbaar komt het ook voor wanneer je 25 bent.Ach ja. De contacten komen wel weer, dan gewoon met mama's. hihihi Liefs aan jullie allen.
Klopt helemaal Stippeltje. Ik heb dat wel op meer punten in mijn leven gemerkt zoals van school veranderen, van werk veranderen of inderdaad in een andere periode van je leven terecht komen. Denk dat dat er gewoon bij hoort. Een paar echte vrienden hou je altijd (en die zijn dan ook op 1 hand te tellen of minder) en de rest komt en gaat net waar je op dat moment 'leeft'. Ik heb daar soms best moeite mee maar zeg eerlijk dat ik het ook moeilijk vind om met iedereen te onderhouden wat je hebt/had als je elkaar eerst dagelijks zag bv door school/werk/paardjes en je moet elkaar nu echt op gaan zoeken.... De meeste waar we nu mee omgaan zijn in dezelfde levenstijl als wij (eigen huisje, kindje of zwanger enz) dus dat zal nog wel even duren ( ). Ohhh gister trouwens eindelijk mijn favo setje besteld. Heb al weken in mijn hoofd dat ik deze wilde als eerste setje. Ik hoop heel hard dat kleintje nog zo lang blijft zitten en groeien dat het straks ook het eerste setje mag worden! Even showen:
DeLi fijn dat je zo snel weer terecht kon en héél véél succes vandaag!!! Jolanda wat een prachtbeeb! Spikkeltje foliumzuur heeft geen zin meer na 3 maanden zwangerschap en na je bevalling hoef je het ook niet te nemen. Als je borstvoeding gaat geven is vitamine D wel belangrijk. Dat kun je apart nemen (net als je baby iedere dag 10 druppels) of in een voedingsupplement. Ik slik bijvoorbeeld nog steeds mijn zwangerschapssupplement van Davitamon, daar zit dus extra vitamine D in voor tijdens de borstvoeding. (En ik vind het prettig om die vitamines te slikken, deed ik tijdens mijnz wangerschap ook al -> voordeel als je niet misselijk bent). Enne laat de pannenkoeken je smaken
Ja ik ken het ook eerst heb je een hoop vrienden en dan haken er een hoop af omdat je andere interesses hebt, of omdat ze andere vrienden krijgen..En dan haken er weer een paar af omdat je gaat samen wonen en dan zie of spreek je ze ineens nooit meer En ja als dan je leven helemaal om gaat omdat je een kleine krijgt vallen er weer een paar af want ja dan kun niet meer met ze gaan stappen Ben hard geworden wat dat betreft, als ze het niet accepteren dan kunnen ze mooi weg blijven en hoeven ze ook niet meer te verwachten dat ze naderhand terug kunnen komen. En ja een enkele vriendin blijft natuurlijk hangen maar dat zijn vriendinnen die zelf al kids hebben Maar je leert je vrienden wel kennen zo op deze manier, wat je voor hun betekent enzo.
Ik denk dat je Loki bedoeld meis, want ik had nog niet gereageerd En ik kan er wel over meepraten qua verslaving, want tot de posi test rookte ik ook. Maar heb toen mijn laatste paar siagaretten opgerookt en vanaf zaterdag 23 oktober ben ik 100% gestopt! Het is niet altijd makkelijk, soms heb ik er ineens zin in, maar ik ben nog geen 1 keer in de verleiding gekomen en dat gaat ook absoluut niet gebeuren. Ik zou het persoonlijk niet kunnen om te roken met een beebje in mijn buik. @ Jolanda; zoals gezegd, ik begrijp de verslaving, maar jammer dat je niet helemaal kunt stoppen nu. En waarom heb je eigelijk geen vitamine pillen / foliumzuur gebruikt? Wel belachelijk dat dat mens zo gaat zitten snauwen tegen je! :x Het kan toch ook op een normale manier gezegd worden?! Mooie foto trouwens van beeb! Wat een verschil met 8 weken he? Zo bijzonder hoe snel dat gaat! @ Bloom & Navlis; pfff, wat een gedoe met die spenen! Dat staat mij ook allemaal nog te wachten (gelijk na de bevalling of later, ik denk er toch over om eerst bv te gaan proberen). Gelukkig groeien jullie mannetjes wel erg goed! @ JuJu; je lichaam van voor de bevalling waarderen... Tsja, dat deed ik ook minder, maar als ik nu foto's zie dan denk ik; zucht, wordt het ooit nog zo? Maar ja, mijn buikje zoals die nu is met beeb erin vind ik wel super mooi! @ Deli; spannend meid, vandaag naar de gyn. Ik ben zo benieuwd! Knuffel. @ Nieke; spannend he meis, je voelt vanalles in je lijf gebeuren en je hebt geen idee of het wat betekend of niet. Ik duim me in ieder geval 6 slagen in de rondte voor je hoor!!! Ow en mijn werkdag gister was wel drukker, zeker in de middag. Had 's avonds voor het eerst echt last van mijn bekken, bah! @ Spikkeltje; fijn dat het zwemmen zo gezellig was! En wat je zegt over vriendinnen herken ik helemaal. Ik heb er nu nog zo'n 5 over, maar zelfs hen zie en spreek ik erg weinig. Iedereen heeft zijn eigen leven (logisch) maar blijkbaar pas ik daar niet echt meer tussen als vriendin. Ach, ik zou zelf wel iets vaker met iedereen willen afspreken (1x per maand per vriendin ofzo) maar het komt meer voor dat ik ze 2-3 maanden niet zie en dan is er ook weinig sms, mail of hyves contact. Ze leven wel mee met de echte hi-lights in mijn leven (zoals het nieuws van mijn zwangerschap, ons huwelijk of ons nieuwe huis) maar daar blijft het dan wel bij. Vroeger inversteerde ik er veel meer in, maar na een aantal teleurstellingen denk ik nu; laat maar! Ik zie ze wanneer het ons beide uitkomt en ik hoop eigelijk stiemen wat leuke contacten op te doen bij de zwangerschapsyoga en straks op het kdv. @ Hier; vandaag een dagje vrij en er komt straks iemand verhuisdozen brengen. Vanavaond uit eten met een vriendin (die heb ik dus echt al 5 maanden niet gezien!) en zij trakeert (nog vanwege mijn verjaardag). Ik heb er wel zin in Ow ja, ons meisje is echt een druktemakertje als ze wakker is! Ze trapt en duwt en volgens mij ligt ze nog steeds met de beentjes naar beneden, want ik voel het getrap regelmatig op mijn blaas... Liefs, Caitlin Ps. Over 9 weken heb ik zwangerschapsverlof!!!
Caitlin Ook een lekkere drukkermakertje. Hier ook1tje. Soms net of hij/zij aan het kickboxen is. Gaat ineens heel snel en hard. En ook steeds gevoel dat het op me blaas aan het trampoline spingen is. Heeft op het moment de dag en nacht ritme omgedraaid. Is veel s nachts actief en overdag wat van beide, rustig en actief. En af en toe druk het tegen me ribben aan zeg maar, niet helemaal nog, maar tja hoe leg ik dat uit. Soms zo'n drukkend gevoel. en soms last van maagzuur. BAH. Juju: Oke, mij was juist verteld dat het wel goed was om die vitamines na de bevalling en tijdens borstvoeding ook te nemen. Ik heb mama fit met visolie van etos . Op doosje staat iets van: voor, tijdens de zwangerschap en bij het geven van borstvoeding. Weet de exacte zin niet meer. Heb het in de kast staan en ach anders voor bij de volgende zwangerschap. Moet alleen even de datum checken. Maar meende dat er iets van 2013 ofzo opstond. Vriendinnen: Tja helaas leer je vrienden altijd op een rare manier kennen. Heb het al te vaak meegemaakt. en helaas blijf je dit meemaken. Op hyves ken ik genoeg mensen, oude klasgenootjes etc. Maar dat zijn meer kennissen. Ach er komen wel weer nieuwe mensen op me pad.
@ Spikkeltje; ja, ze kunnen lekker druk zijn he, die beebjes Ik gebruik Mama & Baby van Dagravit. Daar ben ik 1 augustus mee begonnen en toen 20 augustus laatste pil. Dus in ieder geval 6 weken voor de evt. bevruchting (zoals ze het aanraden met foliumzuur). Het hoeft niet gestopt na 10 weken, maar mag voor- tijdens- en na de zwangerschaps gebruikt worden (dus tijdens borstvoedingsperiode). Wel zo handig, een 'alles-in-1 pil'!
Een super capsule.. Toen ik die van mij voor het eerst ging gebruiken Dacht ik: wat een mega ding WOW. Alles in 1 idd.
Ja die slik ik ook met visolie! En dat is juist goed om met borstvoeding te gebruiken. Het ging mij om puur foliumzuur: dat heeft niet zo'n nut meer
Vrienden: Tja die komen en gaan en zit er persoonlijk helemaal niet mee Heb één hele geode vriendin, al praktisch mijn hele leven. En de rest gelegenheidsvrienden die ik als ik bijvoorbeeld zou verhuizen nooit meer zou spreken denk ik Geen moeite mee verder als ik eerlijk ben.. zo is dat nu eenmaal. Caitlin wat maakt dat je toch borstvoeding wil gaan proberen? Als je het misschien toch wilt zou ik je wel een goede borstvoedingscursus aanraden.Heeft mij erg geholpen. Zwangere meiden geniet van de bewegingen in jullie bolle buikjes. Heerlijk DeLi al terug van de gyn? Hier: net met Siem in de drager wezen winkelen. Hij viel heerlijk in slaap. Heb zwemluiers gehaald en een bikini voor mij (wilde eerst een badpak maar die vind ik allemaal lelijk dus nu maar gewoon showen dat lichaam ) want dit weekend gaan we weekendje weg en lekker zwemmen met de kleine man (hij heeft een piepklein schattig zwembroekje ook *smelt*). Helemaal zin in. Nu ligt hij te kraaien in de box maar volgens mij is hij moe
@ JuJu; wat klinkt Siem toch als een lekker mannetje zeg, heerlijk!!! En fijn dat hij zo geniet van de draagzak! De reden dat ik in eerste instantie geen borstvoeding wilde geven zijn mijn tepels. Voor de zwangerschap waren het meer gleufjes dan tepels en als ze er bij kou een beetje uitkwamen, dan waren ze superrrr gevoelig. Nagels over het schoolbord was er niks bij, dus ik dacht; aan mijn boobs absoluut GEEN kind!!! Ook zie ik op mijn werk regelmatig het getut bij moeders die niet de meest geschikte tepels hebben en / of een lui kindje die niet wil happen (heeft mijn zus 2x gehad). De inspanning die er dan nodig is om het alsnog te laten slagen (als dat al ooit lukt) zag ik niet zitten. Gewoon geen zin in. Nu komen mijn tepels er steeds meer en meer vanzelf uit en kunnen ze beter tegen aanraking. Het is nog steeds niet 100% fijn, maar al enorm verbeterd. Ook heb ik ineens sterker het gevoel dat ik wil proberen ons meisje zelf te voeden. Vandaar de omschakeling. Maar ik heb wel een duidelijk beeld voor me: 1. Als ze net zo lui is als mijn neefjes en het happen niet makkelijk /vanzelf gaat (wat sommige baby's vanaf minuut 1 hebben en anderen na weken nog niet) dan ben ik er heel snel klaar mee. Ik ga niet dagen lopen klooien in mijn kraamtijd, dat vind ik zonde. 2. Als het toch te pijnlijk is ben ik er ook snel klaar mee. Ik weet dat het aanhappen / zuigen even een tenenkrommend gevoel geeft, maar daarna moet ik ontspannen kunnen zitten tijdens het voeden. De gehele tijd gespannen zitten van de pijn werkt niet. Verder weet ik gelukkig heel veel van borstvoeding / houdingen etc en ik denk dat de rugby houding mij wel zal bevallen, maar dat moet de praktijk uitwijzen. Ik heb dagelijks te maken met borstvoeding en problemen, dus een cursus is voor mijn gevoel niet nodig, alhoewel ik begrijp dat het anders is als het ineens over jezelf gaat. Het voordeel van misschien wat sneller afvallen (ik dan) speelt ook mee in mijn overweging het toch te willen proberen (daar ben ik heel eerlijk in). Of ik wil gaan kolven weet ik nog niet... Liefs, Caitlin
Als je al heel veel weet is een cursus natuurlijk niet nodig De rugbyhouding vind ik dan weer helemaal niets haha heb ik 2x gedaan tijdens kraamweek maar doe ik nu nooit meer. Maar goed ik heb een makkelijk kind, hij drinkt in iedere houding (op zn kop nog niet geporbeerd trouwens) en kan verder helemaal nergens over meepraten want het aanhappen deed in het begin inderdaad zeer (en de eerste weken deden mijn tepels sowieso zeer want de eerste drie weken dronk hij 9-12 keer per 24 uur). Had voor mezelf 6 weken als grens gegeven want dan schijnt het te stabiliseren en ben je beter op elkaar ingespeeld. Gelukkig was het vanaf 4 weken echt genieten dus heb ik niet lang hoeven 'afzien' Heb nooit negatief gedacht over kv dus dat was voor mij ook een goede optie geweest als het me toch niet was bevallen. Over afvallen gesproken: vanochtend woog ik 62,6 kilo, startgewicht is bereikt.
Jullie kunnen me vast helpen: Wat stop je bij de kleinste in de luiertas, even uitgaande van geslaagde borstvoeding? Ben ik er? O Luiers (voor elk uur dat je van plan bent weg te blijven, één luier) O Vochtige billen doekjes O Reserve kleertjes + romper O Knuffeltje of rammelaar O Een reserve fopspeen O Spuugdoeken 3x O Slabbertjes 2x O Omslagdoek/badcape O Opvouwbaar aankleedmatje O Hydrofiele luiers 3x O Klein potje Bepanthene O Klein potje Suducreme O Snoetenpoetsers O Zonnebrandcreme O Luierzakjes O Zoogcompressen O Digitale camera
Zal eerdaags ook mijn vluchttas maar eens compleet gaan maken en in gaan pakken. Ik vind dat een beetje de goden verzoeken dus durf het nog niet zo goed Moet ook nogsteeds een proefdruk bestellen van het geboorte kaartje. Zoveel tijd en maar uitstellen-uitstellen-uitstellen. Wat een muts