Geen ervaring mee meid, sterkte ermee! En ik ben wel benieuwd naar je verslag over dat 'iets... Liefs, Caitlin'
oke tnx in ieder geval. Is niet fijn, misschien dat me borst warm wordt ofzo. Het is niet dat het rood is. Maar heb zo'n branderig gevoel. En als ik dus het koel met water dan is het goed. lfs
Hey dames, Lekker vroeg.. Pff. heb geen oog dicht gedaan eigenlijks. Ben tja hoe zeg je het: best wel verdrietig/terleurgesteld. Het echte uitgebreide verslag komt nog wel hoor. Nu niet. Heb geen zin.
Voor mij is er een babyfeestje georganiseerd. Ik had hier al aantal vermoedens etc over en dit is later in de organisatie weken bevestigd.(ik noem hier even niet hoe & wat, aangezien er bekende meelezen) Op zich was het in een bepaalde vorm een redelijke geslaagde avond. Maar de timing was niet goed. Omdat het niet in overleg is gegaan, kwa datum prikken met me vriend. De datum stond al vast, voordat hij het wist. En hij kon niks terug draaien en of veranderen.. We hadden al aantal dagen druk gehad. In januari was al bekend dat afgelopen week een chaotisch week zou zijn. En voor een zwangere vrouw, kan dat best moeilijker/zwaarder zijn. Heb niet alles meegekregen, omdat ik moe was. En een tante van mij heeft me staan afbekken, we hadden er over hoe dat zit met familie opstelling. ZIj is mijn tante dus de oud-tante van ons kind. dat heet eenmaal zo. Nou echt.. omdat moment wou ik maar 1 ding. Helaas heeft iedereen wel een rare familie lid in de familie. Maar goed me vriend was gisteravond toen we thuis kwamen best down. Ze gingen bij ons thuis voetbal kijken de mannen. En aangezien ik 2 dagen al niet fit was: ik dus geen boodschappen kon doen, oke ik mocht niks weten, maar er wordt een lijstje gemaakt, dus hij kon er dingen opzetten wat ik aan moet schaffen. En ik kon ook niet even op het oog netjes maken. me vriend heeft donderdag de hele avond ook gewerkt & gisteravond pas ook later thuis dan normaal anders had hij dat ook gedaan. Dus de orgnisatie is niet echt 100% gegaan. Maar goed laat ik het maar posi houden. is vast goed bedoeld.. ben er wel verdrietig om eigenlijks.. als ze nou even overlegd hadden kwa datum, dan had ik er zelf ok wat aan gehad.. hmmm tja. nou ja.
Het eerste wat ik dacht: wat leuk! Een babyshower! Ik heb een aantal keer geroepen dat ik dat geweldig vind maar iedereen om mij heen vind het belachelijk amerikaans dus ik kan er naar fluiten denk ik . Ik snap heel eerlijk je gevoel dan ook niet helemaal, zoiets is een verassing en dan kan het inderdaad op een dag komen die je eigenlijk niet verwacht/wilt. Ze hadden het inderdaad wel even beter met je vriend kunnen communiceren als die er wel vanaf wist, dan was het voor hem een stuk makkelijker aangezien hij wél in de organisatie zat en dus het een en ander moest regelen Probeer idd maar te denken dat ze het met goede bedoelingen gedaan hebben, dat de communicatie alleen iets minder puik was (als het je vriend echt niet uit kwam vind ik dat hij diegene moet zijn die dat aangeeft, ookal is er al een datum geprikt, híj moet alles regelen dus goedkeuring geven). En vreemde familieleden heeft idd iedereen wel mee te maken. Trek je daar maar niet teveel van aan, die zijn vaak niet slimmer
Goeiemorgen! @ Spikkeltje; een babyshower lijkt mij ook erg leuk, maar net zoals bij Loki vinden de mensen in mijn omgeving het ook erg amerikaans, dus het zit er niet in ben ik bang. Tenzij ik zelf iets organiseer natuurlijk Jammer dat je het niet zo naar je zin hebt gehad door verschillende factoren en vervelende familieleden kennen we denk ik allemaal wel, pfff :x lastig! Het is jammer dat je vriend niet wat meer zijn stempel heeft gedrukt / heeft kunnen drukken op de organisatie, dan had het misschien wat beter geregeld kunnen worden voor jou gevoel. Ik wil altijd alles zelf regelen, ben heel moeilijk in dingen los laten, dus begrijp dat wel. Maar ik hoop dat je er toch wel een beetje van hebt kunnen genieten en ben je lekker verwend met mooie cadeau's? @ Hier; vandaag 26 weken zwanger, het 2de trimester zit er op! Eigelijk gaat het vanaf 11-12 weken voor mijn gevoel heel snel, maar sinds de pretecho bij 17+4 helemaal. Elke keer denk ik; is het nou alweer zaterdag? Ben ik alweer een week verder? Wel heel fijn om nu zover te zijn dat de kleine levensvatbaar is. Maar ik heb met haar afgesproken dat ze pas op z'n vroegst op 11 juni mag komen, dan ben ik 37 weken Straks weer shoppen, opzoek naar een mooie eettafel en een nieuw dekbed. Fijn weekend meiden! Liefs, Caitlin
Idd jammer dat me vriend er niet bij betrokken is. 2 a 3 weken ongeveer heeft hij zelf maar eens geinformeerd, of er nog wat gedaan werd, want sinds januari had hij niks meer gehoord. Mijn moeder had de telefoonnumer van hem aan diegene gegeven die het organiseerd. En toen kreeg hij te horen 25 maart, iedereen was uitgenodigt. Mijn moeder zei gisteren nog als ik had geweten dat je niet er bij werd betrokken, (laatste 2 a 3 weken is hij door mijn moeder op de hoogte gesteld), dan had ik er voor gezorgd dat het beter geregeld was. Dat ze jou eerst gingen vragen naar een goede datum. Maar ik wist dit verder ook niet. Nou ja, heb best wel leuke dingetjes gekregen hoor. En paar dingen van ik denk niet echt mijn smaak, maar we zullen het ook wel echt gaan gebruiken. Dat hou je toch. En het is voor de baby en niet voor mij. En er waren wel leuke spelletjes. Maar ja de timing was niet goed, jammer. Want van bepaalde stukken heb ik dingen niet helder meegekregen. Nou als jullie beiden, in de buurt woonden en we hadden heel goed contact gehad, hadden jullie een feessie gehad. uiteraard in overleg met de partner om te horen ook of jullie het zouden waarderen. Heb dit jaren terug zelf georganiseerd. Mijn familie komt usa dus heb heel veel tips gekregen en doos vol spulletjes met spelletjes ect. Ik heb heel vaak feestjes georganiseerd: sara en abraham feestjes, kinderfeestjes, babyshowers. Wil ooit in de toekomst er iets mee doen. Nou ik ga even lekker zwemmen.. Liefs
Ahh Spikkeltje het is dus achter de rug? Heb je nog wel wat kadootjes gehad van je verlanglijstje? Jammer dat het zo is tegen gevallen, maar goed het is voorbij en nu weer positief de komende weken te gemoed! KLinkt lastig voor je tepels. Ik heb met borstvoedingscursus een aantal tips gehad om je tepels te beschermen, misschien kun jij hier iets mee? Ik ga even wat linkjes zoeken.. Even kijken, hier had de lactatiedeskundige van mijn cursus het over (heb ze dus wel gezien maar gelukkig (nog) nooit hoeven gebruiken: 1. Als je tepels kapot zijn (tepelpleisters) 2. Gevoelige tepels beschermen tegen schurende kleding (kapje voor onder kleding) Caitlin iets voor jou? Tepelvormers (kwam ze toevallig tegen toen ik naar tepelbeschermers zocht) Nou goed, Medela even voldoende gesponsord voor vandaag Bloedneus: nee nooit gehad tijdens zwangerschap, lijkt me wel vervelend. En Caitlin lekker genieten hoor, voor je het weet is het voorbij en heb je je meisje al in je armen liggen Ego: Zoonlief is verkouden, vet schattig Heb de neusjesleegzuiger (dat heet vast anders) van Otrivin, goud spul is dat. Zuig het snot er zo uit en met behulp van een uitje onder de wieg toch allebei een goede nacht gehad. Vrijdag dagje naar Amsterdam geweest, voor het eerst met het OV. Wat een gedoe maar helemaal trots op mijn ventje, wat is het toch een makkelijk kereltje
@ Spikkeltje: lekker gezwommen? En partplanner lijkt mij ook wel een leuk beroep @ JuJu; vervelend dat je kleine man verkouden is, maar gelukkig goede spulletjes in huis om het te verhelpen / draagbaar te maken. En fijn dat jullie een gezellige dag hebben gehad, lekker zo;n tevreden mannetje! Thanks voor de tips over die tepelvormers, maar ik heb er wel eens van gehoord en het schijnt niet echt te werken en / of lekker te zitten. Ik zie wel hoe ze zich verder vormen in de zwangerschap Morgen de 1ste wenochtend voor jullie kleine man zie ik? Sterkte!!! @ Hier; vandaag gewerkt en de gyn bij wie ik zelf onder controle loop had dienst. Ik vertellen dat ons meisje deze week al op 950gram werd geschat en toen stelde hij gelijk voor om deze week een GTT te doen (omdat mijn moeder 2x zwangerschapsdiabetes heeft gehad. 1x resulteerde de zwangerschap in een miskraam met 13 weken en 1x in mij, geboren bij ruim 37 weken en ik woog toen 3750gram ) Waarschijnlijk ga ik dat dinsdagmorgen doen, maar heb er geen zin in. Ik voel me altijd zo beroerd als ik niet mag eten en dan ook nog dat vieze drankje... Maar ja, Spikkeltje en Jolanda zijn mij voorgegaan, dus ik moet het ook kunnen! Verder heb ik gelukkig geen andere symptomen van zwangerschapsdiabetes en ik ga heel hard voor mezelf hopen dat ik het niet heb! Duimen jullie voor mij mee? Wat een heerlijk weer trouwens vandaag Liefs, Caitlin
NOD April 2011 01/04 DeLi (19) 07/04 LaikaBasko (18) 15/04 Butterfly (19) 3e ronde IUI 18/04? Nieke84 (20) 2e ronde IUI Afspraken: 28/03 Jolanda: Afspraak gyn, uitslag GTT // JuJu81: Eerste wenochtend kdv 29/03 Jolanda: Voorlichting Verloskundige ( ziekenhuis) // Caitlin: GTT 30/03 JuJu81: Tweede wenochtend kdv 31/03 Bloom24: CB + 2e inenting // JuJu: laatste x babymassage 01/04 Caitlin: sleuteloverdracht nieuwe huis + controle gyn 04/04 JuJu81: eerste werkdag na verlof 05/04 Loki09: Controle Gyn 12/04 Spikkeltje: controle. 18/04 Caitlin: 1ste les zwangerschapsyoga //spikkeltje: rondleiding ziekenhuis // JuJu: CB + 2e inenting 23/04:Caitlin: foto shoot buik 25/04 Bloom24: eerste werkdag na verlof 28/04 Bloom24: CB + 3e inenting 16/05 Caitlin: Informatie avond bevallen in het ziekenhuis 18/05 Caitlin: laatste werkdag! 23/05 Jolanda: trouwen Zwanger Loki09 (september '10 positief getest / 18-05-2011) Spikkeltje ( september 10 positief getest: twins, nu nog 1 en een * / 30-05-2011) Caitlin (oktober '10 positief getest /02-07-2011) Jolanda86 (januar i'11 positief getest / 25-09-2011) Linnie82 (februari '11 positief getest / 16-10-2011) Bevallen Linnie82 (november '09 positief getest) 11/08/2010 Evi *vlindertje* Marcha (december '09 positief getest) 26/08/2010 Justin Ryan (2690 gr, 47cm) Macmazsy (maart '10 positief getest) 01-12-2010 Mikey Lucas (3165gr, 50cm) JuJu81 (April '10 positief getest) 04/01/2011 Zoon Bloom24 (Mei '10 positief getest) 09/01/2011 Zoon (4096gr, 52cm) Navlis(mei '10 positief getest) 17/01/2011 Merlijn Julian (2710gr) Tutsje (juni '10 positief getest) 07/02/2011 Milan (3580 gr, 55 cm) Vlinders Loki09 (februari '10 MA 11+1 weken) Loki09 (juli '10 MA 10+4 weken) Lautje (juli '10 MK 7+4 weken) Poll Spikkeltje(30/5 uitgerekend, denkt zelf: Meisje) Jongen: 4 (Bloom24, Navlis, Loki, Marcha) Meisje: 6 (Caitlin, JuJu81, Jolanda, Moppie, Nieke, Tutsje) Jolanda (25/9 uitgerekend, denkt zelf: Meisje) Jongen: 2 (Nieke, Tutsje) Meisje: 6 (Bloom24, Loki, JuJu81, Caitlin, Spikkeltje, Marcha)
@Spikkeltje; Migraine, heb je dat vaker tijdens je zwangerschap, dan ervoor? Vervelend van je pijnlijke tepels. Als je natte pads wil gebruiken, kun je dan niet een boterhamzakje o.i.d. tussen je pad en bh doen? Dan blijft je shirt droog. Misschien een beetje gek idee.... En babyshower klinkt leuk! Jammer van de planning, maar hopelijk kun je er toch (een beetje) leuk op terug kijken en ben je verwend. @Zwangere dames; Wat vliegen de weken voorbij zeg!!! Spannend allemaal hoor voor jullie. @Juju; Beterschap voor je kleine mannetje. Nooit gehoord van de neusjesleegzuiger, maar het klinkt ideaal. @Caitlin; Succes met de GTT. Natuurlijk duim ik voor je. @Ego; Lees altijd trouw mee, maar soms niet iedere dag vanwege tijdgebrek en dan moet ik zoveel bijlezen dat ik niet meer weet waar ik op moet reageren. Afgelopen week een aantal keer met mijn nieuwe neefje gekuffeld. Het is zo'n schatje! Verder niet veel spannends te melden, behalve dat ik morgen mijn urine bij de dokter in ga leveren, omdat ik blaasontsteking heb. Bluhhh.
@ juju, tnx voor de link! Heb even snel gekeken. @ Deli. heb voor de zangerschap ook migraine, meestal 4 x in het jaar. En dan neem ik een warme douche, iboprufen 600 en ga ik wandelen en dan slapen en dan ben ik opgeknapt. Nu tijdens de zwangerschap is het 3x zo erg. Met overgeven en al en niet tegen licht kunnen. Nu ga ik op bed, af en toe er uit. Maar verder drink ik kop thee met veel suiker en slapen, slapen en slapen. Dit keer heeft het ook 2 dagen geduurd. 1ste dag een aanval en 2de licht hoofdpijn en wat sponzig in me hoofd. tnx voor de tip van de boterhamzakje. nog niet aan gedacht Zwemmen was heerlijk. Morgenmiddag weer met me neefjes en misschien avonds zwangerschapszwemmen, als ik nog puf heb. Even spieken wat er nog meer geschreven is hier... zo terug..
Caitlin, ik duim voor je mee hoor! Tja, vond zelf ook een opgave hoor, bah.. en dat drankje, mierzoet.En toen 2 uur wachten. Neem een goed boek mee.Mij werd geadviseerd om niet rond te gaan lopen, want dat kan ook beinvloeden ofzo Maar je kunt het Ik wist ook dat het wel goed zat en de arts ook, maar hij wou het toch testen, want ze willen het standaard gaan uitvoeren (bij ons in ziekenhuis) vanaf 26 weken zwangerschap. Ach en misschien ook wel goed dat ze het doen... zet'm op!
@ DeLi; een blaasontsteking? Bah! Maare, kunnen ze bij de HA niet gelijk testen of je zwanger bent? Vrijdag je NOD zie ik, super spannend en mijn duimen draaien overuren hoor!!! @ Spikkeltje; bedankt voor de tip om iets te lezen mee te nemen! Ik zie er best tegenop, omdat ik me zo beroerd ga voelen als ik lang niks eet, maar ja, het is maar een paar uurtjes moet ik maar denken. Liefs, Caitlin
@Caitlin; Normaal zou ik dat gedaan hebben. Maar ik wil er nu eigenlijk niet eens over nadenken of ik zwanger zou kunnen zijn deze maand. Ik geloof er namelijk niet meer in. De vorige maanden had ik altijd hoop en eindigde het altijd negatief. Dus nu denk ik bij voorbaat vast negatief, dan kan het altijd nog meevallen. En mocht het toch zo zijn, dan is het gewoon een verrassing. Morgen moet ik langs de HA om mijn urine af te leveren. Het doet echt zoveel zeer met plassen. Wel vaker gehad, maar nu wel heel erg pijnlijk. Zie er tegenop om te gaan plassen en met die blaasontsteking moet je ook zo vaak voor een paar pijnlijke druppels.
Ik had eerlijk gezegd nog nooit van die dingen gehoord maar kwam ze tegen toen ik voor Spikkeltje zocht en dacht ik plak ze even neer. Kan me voorstellen dat je afwacht, denk dat ik dat ook zou doen En ik duim voor je dat je geen diabetes hebt maar gewoon een gezonde hollandse meid Spikkeltje naar van je migraine DeLi beterschap meis. Het doet me pijn om te lezen dat je er niet meer in geloofd, maar kan wel weer gaan roepen dat he kan, dat ik duim, dat ik voor je hoop (wat ook allemaal zo is!) maar dat verandert je gevoel natuurlijk niet. Dan voorlopig eerst maar duimen dat je geen blaasontsteking hebt (of wel, veroorzaakt door een zwangerschap bij voorkeur ) Knuffel meid! Met Siem gaat het wel beter, nog steeds verkouden maar verder geen last. Dit is de neusjesuitzuiger:Otrivin Aspirator - De echte 24-uurs drogist (aspirator neusjesreiniger, ik vind neusjesuitzuiger veel realistischer). Echt ideaal, als geeft de kleine man inmiddels tegenkracht (heel hard neus ophalen terwijl ik probeer uit te zuigen haha). Over een half uurtje naar het kinderdagverblijf, flesje met zijn naam zit in de tas (waarschijnlijk wil hij net een voeding daar). Raar hoor allemaal. Ben benieuwd
Hallo meiden, Ik ben weer terug van een heerlijk weekendje weg met de fam. Wat een lekker weertje was het. Gisteren lekker op een terrasje gezeten in het zonnetje, echt genieten. Sorry als ik niet op iedereen reageer, maar er is zo veel geschreven kan het niet allemaal onthouden. DeLi; Balen van je blaasontsteking. Even een kuurtje en je bent er snel vanaf! Meid ik snap dat je de hoop een beetje verloren bent op positief nieuws, hier is dat ook zo. Niet te positief zijn dan valt het tegen, zo probeer ik ook mezelf te beschermen tegen de teleurstelling als het weer zo ver is. En als het dan wel een keer positief is dan ben je ook extra blij! En die tijd gaat komen. JuJu; Veel plezier en suc6 bij het KDV. Caitlin; Suc6 met de GTT, hopelijk is alles gewoon goed! Hier; Weer begonnen met Clomid, ik had geen cystes. Mijn buikpijn is gelukkig ook weer weg. Op dit moment nog geen last van de Clomid (vorige ronde ontzettende hoofdpijn). Morgen hoor ik of ik zondag voor de eerste follikelmeting kan komen en anders volgende week maandag. De tijd voor de IUI gaat heel snel maar dan die twee ellendige wachtweken, die duren zoooooo lang! Ik ga dadelijk nog lekker even in de tuin wat lezen voordat ik moet gaan werken. Even genieten van de zon nu het kan! Fijne dag allemaal!
Goedemorgen dames! Ik kom me ook weer even melden hier. Lees trouw mee maar heb zo weinig tijd om te reageren. Mini sliep net even maar ligt nu weer in de box te spartelen, maar is nog rustig dus ik kan reageren nu @Nieke: wat k*t dat de IUI is mislukt @Loki: moest stiekem even lachen toen ik het stukje las over de striae op je kont @Jolanda: met 12w voelde ik onze Mini kriebelen en dat gekriebel werd steeds sterker. Met 18w wist ik zeker dat die plopjes trapjes waren. Het kan echt wel hoor @Spikkeltje: misschien kan je alvast je tepels insmeren met bepanthen ofzo? Hielp bij mij erg goed tegen de pijnlijke tepels tijdens de borstvoeding. @Caitlin: jeetje wat vliegt de tijd! 26 weken alweer Ik las dat je wat minder gaat werken. Goed!! @JuJu: haha schattig als ze verkouden zijn? Snotneusjes zijn niet schattig, je blijft vegen! Het niesen is wel lief trouwens. "hatsjoe, hatsjoe, hatsjoe, aaaahmmmmmmmmmmmmm....." hoor ik steeds @DeLi: ai blaasontsteking, niet fijn! Misschien kan je bij de HA wel aangeven dat jullie proberen zwanger te raken, en of daar met antibiotica rekening mee gehouden kan worden? Vind het erg rot om te lezen dat je er geen vertrouwen meer in hebt *knuff* @Hier: Mini houdt me goed bezig! We hebben een paar heftige weken qua krampjes en verstopping achter de rug, maar vanmorgen werd ik blij verrast met een enorm volle luier. En dat terwijl Mini gewoon heeft liggen slapen en niet eens heeft gehuild bij het poepen! Verder beginnen we een aardig ritme te ontwikkelen. Mini is wakker en begint wat te jammeren, dus tijd voor het badje en de volgende fles. Binnenkort meer!
Hee Uk leuk om weer wat van je te lezen! Fijn dat mini het zo goed doet. Ja ik vind die snotneusjes uberschattig, die hele kleine neusgaatjes en dan zo'n sliertje snot eruit. En als je dan de boel leeg wil zuigen of de snotjes eruit wil purken (okay vreemd genoeg is het dus niet ranzig bij je eigen kind maar als ik dit zo lees denk ik ook iew) die gekke bekken die ze dan trekken haha. En de verschrikte blik na een nies, en idd de uuuhhhhhhmmmmm erna.. smelt hoor
Hahaha schattige babyniesjes Deli: Grr blaasontsteking heb ik ook zo'n hekel aan! Heb het 1 keer flink gehad en als ik nu moet kiezen breek ik liever mn teen dan nog een keer blaasontstekin, wát een rotgevoel! Hopelijk snel een kuurtje en weg ermee! Ook ik blijf duimen dat de blaasontsteking uit een zwangerschap voort komt maar kan me goed voorstellen dat je zelf niet meer wilt geloven, ik zou exact hetzelfde hebben.... Nienke: Hopelijk vallen de bijwerkingen mee deze maand! En willen de wachtweken dadelijk ook een beetje vlotten.. Caitlin: Succes! Heb geen idee wat het is maar het zal niet leuk zijn zoals ik begrijp uit de berichten hieronder. Ik heb eigenlijk weinig nieuws te melden. Het weekend lekker wat rond wezen rijden met de nieuwe toot (hij zit heerlijk, zelfs mijn buik kan het goed hebben) en wat op visite geweest. Was alweer 6 weken geleden dat ik ergens anders geweest ben dan thuis of in het zkh dus dat was wel fijn