Vocht: ik houd al sinds week 9 vocht vast in mn voeten, toen alleen na lange autoreis. Nu loop ik elke ochtend op ballonnetjes, maar dat trekt vrij snel weg. Heb wel heel veel last in mn handen, zo halverwege de dag worden die stijf. Wat je kan doen: meer water drinken! Gek genoeg... Ik probeer zoveel mogelijk water/thee te drinken maar kom maar op 2L per dag. Toch eens een flesje extra om te kijken of het helpt...
o ik heb tijdens het eten lekker kunnen bijlezen ( man is aan het overwerken). Veel aan reactie kan ik niet geven want ik heb geen last van zwangerschapskwaaltjes. De spanning neemt bij mij nu toch wel toe. Ik weet dat de kans super klein is maar toch wil je het geloven. Ik hoop zo dat mijn nod pas na vrijdag komt dan is er voor volgende ronde nog hoop. mijn man zei gister het zou toch leuk zijn als je nu zwanger zou zijn dan zijn wij 9 weken op zijn verjaardag. Dan zouden wij het kunnen vertellen. wel heel lief dat hij er mee bezig is maar ik hoop er toch maar niet op.
Wat lief van je man Lautje Duim met je mee dat je ongi wegblijft! Kan me voorstellen dat het zwangergepraat niet altijd leuk is om te lezen, of dat je er niet echt wat mee kunt. Hopelijk kan iedereen zich snel toevoegen!
Hallo meiden, Wil ff snel melden... We zijn vandaag bij de gyn geweest. Ik had 3 weken geleden bloed geprikt om te kunnen zien of ik oooit chlamydia gehad heb. En mijn vriend zijn zwemmers zijn onderzocht. En gelukkig is alles goed!! Was zo bang om slecht nieuws te krijgen. Nu wordt het onderzoek eigenlijk stop gezet en moeten we 1,5 jaar zelf verder proberen, omdat je nu schijnbaar toch nog een grote kans hebt. En dit is in Nederland zo vastgesteld. Als ik nu over 1,5 jaar nog niet zwanger ben, gaan ze verder onderzoeken. Evt. kunnen we nog een samenlevingstest doen als we dat zelf willen. Maar niet alle artsen zijn daar zo'n voorstander van. Dus dat kunnen we altijd nog eens doen. Maar wat ben ik opgelucht dat dit in ieder geval goed is! Meiden die ook bij de gyn zijn. Hoe zit dit bij jullie kwa onderzoeken? Ik reageer later nog even op de rest. Krijg nu visite. Sorry voor ego berichtje!
@ Moppie; gelukkig, geen zwangerschapsdiabetes!!! @ Lautje; ik duim voor je hoor meid en wat lief gezegd van je vriend! @ Deli; wat fijn dat de testen die gedaan zijn goed waren, snap dat je daar hee blij mee bent! Ik begrijp alleen niet dat dit het enige is wat er bij jullie is gedaan en dat je nu naar huis wordt gestuurd met de mededeling dat je het nog 1,5 jaar zelf moet proberen... Vind je dat zelf niet erg? @ Hier; vanmiddag weer een digitale clear blue test gedaan en hij gaf al 2-3 aan!!! Het voelde sowieso alweer heel bijzonder toen het woord 'zwanger' weer in beeld kwam te staan, maar toen er 2-3 bij kwam was ik echt helemaal happy!!! Gelijk aan mijn vriend laten zien toen hij thuis kwam en die vond het ook leuk om het verschil te zien! Liefs, Caitlin
@Eyore; Mooi dat je het hartje hebt zien kloppen. Aan de andere kant verdrietig dat je 1 "vruchtje" verloren bent. Geniet nu van het mooie dat nog in je buik zit. @Lautjep; Ik hoop voor je dat je ongi nog eventjes wacht. @Moppie; Super mooie buik meid!! En dik? Nou, ik vind het wel meevallen. Gewoon mooi! @Caitlin; Spannend voor jullie dat de intake en termijnecho gepland zijn!! @Hen; Hopelijk trekt de pijn in je rug snel helemaal weg. @Caitlin; Tsja, het schijnt dat de termijn van 1,5 jaar (of eigenlijk 2,5 jaar totaal) wettelijk bepaalt is in Nederland. We kunnen wel een samenleveingstest doen, maar daar wachten wij zelf nog even mee. Als we over een paar maanden nog niet zwanger zijn, doen we dat alsnog. Omdat er geen chlamydia antistoffen zijn gevonden in mijn bloed, kunnen ze aannemen dat mijn eileiders niet dicht zitten/verstopt zijn. Dus wij gaan gewoon weer een paar maanden verder en kunnen dan altijd nog een afspraak maken.
Fijn dat je goed nieuws hebt gehad DeLi! Gefeliciteerd! Ik vind 1,5 jaar verder proberen erg lang en volgens mij is die termijn ook niet overal hetzelfde. Kan me voorstellen dat jullie het weer even een paar maanden aankijken. Hopelijk nu snel raak!
Meid, ik heb geen idee wat je bedoeld met dat de termijn in Nederland wettelijk bepaald is op 2,5 jaar? Er zijn genoeg mensen die al een stuk eerder mogen / kunnen beginnen met overige onderzoeken, iui, ivf of icsi!!! Verder vind ik het heel vreemd dat de conslusie getrokken wordt dat er niks mis is met je eileiders omdat je nooit Chlamydia hebt gehad. Het kan ook door andere dingen komen nl. Ook kan zijn dat zowel de man als de vrouw wel goed vruchtbaar is, maar dat het samen geen goede match is. Daarom is de samenlevingstest wel goed. En jij hebt een schildklier problemen waarvan bewezen is dat dit problemen kan veroorzaken bij het zwanger worden. Sorry meid, jij vindt het blijkbaar voor nu genoeg wat er is gedaan en ik wil je niet aanvallen en hoop echt uit de grond van mijn hart dat je snel spontaan zwanger wordt!!! Maar ik zou zelf echt nooit genoegen nemen met alleen een chlamydia test, 1 sperma test en de opdracht om het na 14 maanden geprobeerd te hebben, nog maar weer 1,5 jaar te proberen... Ik duim voor je voor een positieve test! Liefs, Caitlin
DeLi; Ook wij zijn bij de gyn geweest en er wordt meteen meer onderzoek gedaan. We zijn ongeveer een half jaar geleden voor het eerst geweest omdat ik vroeger een liesbreuk heb gehad waar een eierstok in zat. Dus dit wilde ik laten controleren. Echo gehad, bloed laten prikken en zwemmers van vriend laten onderzoeken. Toen zeiden ze dus dat alles goed was en dat we het moesten proberen totdat we een jaar bezig waren. Nu zijn we dus weer terug geweest en een samenlevingstest gehad (twee keer) 1x negatief en 1x positief. Verder ook onderzocht op chlamydia, maar bij mij zeiden ze dat het toch kon dat er iets met de eileiders is ondanks dat ik nooit chlamydia gehad heb. Dus als ik nu weer ongi wordt krijg ik een HSG (baarmoederfoto) om dat te controleren. Of ze daarna iets kunnen/gaan doen weet ik niet want dan zou alles goed zijn. Maar ik hoop het wel, ik wil dan niet nog 1,5 jaar zelf proberen. Zo zit het dus bij ons met onderzoeken. Nu 2 weken afwachten of ik wel of niet ongi wordt (hoop het niet natuurlijk!) Kan verder niet meepraten over de zwangerschapskwaaltjes maar hoop dat dat snel wel kan! Eyore; Fijn dat jullie een hartje hebben zien kloppen, en ook verdrietig dat het andere vruchtzakje leeg was. Caitlin; Fijn om te horen dat alles goed gaat en dat de test nu 2-3 aangaf! Moppie; Mooi buikje hoor!! Lautje; Hopelijk komt je ongi helemaal niet meer voorlopig!!
Deli; ik vind het termijn dat zij aangeven ook erg lang, maar als jullie je er goed bij voelen, vooral doen! Wij blijven iig zolang voor jullie duimen!! Caitlin; grappig hè, die clear blue testen! Kost wel klauwen met geld, maar ach... Als er eenmaal zwanger opstaat, maakt dat allemaal niets meer uit! Heb je al foto's ervan gemaakt? Moet je wel doen hoor! Moppie; zal eens kijken of dat extra water drinken helpt. Probeer naast alles wat ik gewoonlijk drink, altijd nog een half liter flesje met water leeg te drinken, maar zal er vandaag 2 proberen. Dan maar wat vaker naar de wc! Pijn; gisteravond ineens weer zo'n pijn op diezelfde plek. Pas toen ik helemaal plat ging liggen trok het weg... Het lijkt wel een spierbundel die flink protesteert! Voelt echt alsof er messen op die plek gestoken worden... Nou ja, het is nu weer weg, kijken of het met een andere houding wegblijft!
@ Hen; zeker veel geld, maar het is de 13,= helemaal waard!!! Vorige week vrijdag om het woord 'zwanger' te zien en te weten dat ik dus echt wel een streepje zag en deze week om te zien dat het versprongen is naar 2-3 Volgende week nog 1 kopen om hopelijk 3+ te zien en dan is het klaar met de clear blue testen. Ik heb zaterdag en zondag trouwens nog een test gedaan (2v5 van de kruidvat) en maandag een test van 7,= van de kruidvat (die geeft een blauw plusje). Vond het zo leuk om steeds het positieve resultaat te zien, hahaha! Maar nu alleen nog die ene van clear blue hoor Ik heb trouwens al een aantal foto's, maar krijg ze niet op mijn computer en weet ook niet goed hoe ik ze hier op zp moet opladen... Wat ik me trouwens afvroeg zwangere meiden, wanneer begonnen bij jullie de kwaaltjes? Liefs, Caitlin
@Onderzoeken; Je gaat uit van wat een arts zegt. Ik ben verder niet zo bekend met de preciese procedure rondom die onderzoeken en wat wanneer onderzocht wordt. Dus neem je aan dat het normaal is dat eerst deze onderzoeken gedaan worden en er dan de conclusie wordt getrokken dat je grote kans hebt normaal zwanger te worden. En mocht het dan na 1,5 jaar toch niet lukken, dan word je verder onderzocht. Ik heb er verder weinig verstand van, dus tsja je neemt het aan van iemand die er wel veel verstand van heeft; de arts. Maar als jullie dit zo zeggen, ga ik twijfelen of ik nog info van een andere gyn moet inwinnen.....
@Lautje: Nog geen tekenen van ongi? Wat lief dat je man zo mee denkt! @DeLi: Vind het persoonlijk ook wat lang, maar zoals je het in je laatste post beschrijft lijkt het ook wel logisch. Als alles in orde is, dan heeft medicatie ook geen zin. dan snap ik dat ze jullie nog willen laten proberen, maar 1,5 jaar is erg lang... Wel heel fijn dat alles in orde is! Ben het overigens wel met Caitlin eens, er zou ook naar andere dingen gekeken kunnen worden ivm je schildklierproblemen en evt. verder kijken naar de eileiders/baarmoeder. Zoals je zelf al aangeeft, misschien toch een second opinion? Natuurlijk zijn al die onderzoeken geen pretje, maar dan heb je wel echt zekerheid. @Caitlin: Leuk he, testen Kwaaltjes: geniet van deze week Bij mij begon het met 6 weken ongeveer, maar dat is bij iedereen natuurlijk verschillend. @Ego: Nu niet alleen vocht, maar nu ook weer last van de stoelgang. Dat komt ook weer rond deze termijn schijnt het Verder is Uk me bont en blauw aan het trappen, kon er gister niet van slapen!
Deli; info inwinnen ergens anders kan natuurlijk nooit kwaad. Betekent niet meteen dat je ook echt er iets mee hoeft te doen! Maar doe gewoon waar je je het lekkerst bij voelt! Is dat nog even wachten, prima! Voel je je er toch nog helemaal lekker bij, probeer dan wat meer informatie te krijgen. Maar neem geen overhaaste beslissingen, je kunt beter 'rustig' de mmm instappen dan met een gevoel van 'moeten' lijkt me... Caitlin; als het goed is heb je een kabeltje bij je camera met een usb-kant en een kant die je ergens in je camera moet stoppen. Stop de usb in je usb-poort op de computer en zet de camera aan (dat is tenminste in de meeste gevallen zo). Er komt dan vanzelf een schermpje op je computer en volg deze aanwijzing. Vervolgens kun je hier op zp bij gebruikersinstellingen klikken op foto-album en weer de aanwijzingen volgen. Is niet heel ingewikkeld! Moppie; lastig hè, die stoelgang! Die is bij mij nooit super goed geweest en slikte altijd al pillen, maar wonder boven wonder kan ik het nu bijna zonder pillen! Zo af en toe moet ik er toch aan geloven, maar gelukkig mogen deze pillen gewoon tijdens zwangerschap. Verder helpt gevarieerd eten natuurlijk ook, maar als het me echt niet lukt, neem ik 2 van die pillen en kan ik weer een week vooruit! Uk hier schopt me nog steeds niet bont en blauw gelukkig. Voel hem nog op een prettige manier, maar wel steeds meer! Heb trouwens wel weer last van een schimmelinfectie... 2 maanden geleden ook al... Echt balen, morgen maar weer even een afspraak maken bij de dokter... Heb ook meer afscheiding en het ruikt ook wat zoetig... Telkens bang dat het vruchtwater is, maar heb gelezen dat zolang je er draden van kunt trekken (sorry voor de details..) dat het dan geen vruchtwater is. Ik kan er nu nog draden van trekken, maar helemaal gerust ben ik er toch niet op...
Even laten checken Hen, kunnen ze heel eenvoudig doen met een testertje die ze erin steken en dan kijken wat voor kleur dat wordt (zo'n papieren strookje). Kwaaltjes: eigenlijk praktisch geen last van gehad. Paar dagen geen smaak gehad, af en toe een keer een vlaag niet lekker maar feitelijk ga ik nog kwaaltjesloos door het leven. (oh rond 20+weken kreeg ik last van bloedend tandvlees dat heb ik nu nog. En de laatste weken steeds meer sláááp). Maar het verschilt per zwangerschap dus kun je weinig van zeggen Moppie: stoelgang heb ik gelukkig ook geen last van. Maar het is de tijd van peren: die laxeren én zijn lekker én zijn gezond. Tis maar een tip DeLi ik zou zeggen: doe wat je gevoel aangeeft. Als jullie eerst nog willen proberen dan zou ik dat gewoon doen. Persoonlijk zou ik echt een samenlevingstest willen en ook controle van mijn eirijping en eierstokken (of dat allemaal gaat zoals het hoort). Maar dat is zo persoonlijk.. niemand anders kan voor jullie zeggen wat goed is. Goed samen over hebben en samen achter de beslissing staan die je gaat nemen. Lautje en??? Ego: MOE, permanent MOE. Nog 3 weekjes werken..
Juju; heb zo om 10.40 een afspraak. Laat ze er maar zo'n strookje instoppen hoor! Kwaaltjes; bij mij kwamen we ze ook in week 6. Eerst een week of twee vage misselijkheid, daarna t/m 14 weken flink misselijk en doodmoe geweest. Vanaf toen heb ik, vind ik, verder geen klagen. Ok, heb last van mijn bekken en ben nog steeds heel MOE, maar dat zijn de normale verschijnselen en met een beetje aanpassen zing ik dat nog wel een poos uit! Heb trouwens van de week proefkaartjes besteld voor geboortekaartjes! Op veel sites kun je er twee gratis aanvragen, dus het is even zoeken, maar vind het wel handig dat ik de exemplaren die ik leuk vind ook even in handen kan hebben. Geeft toch een beter beeld dan vanaf een schermpje!
Oh ja moe, dat ben ik wel erg lang geweest, tot 14 weken ofzo. Hele dagen geslapen (alweer vergeten.. pff) Leuk geboortekaartjes Hen! Kun je mij pben over die websites?
dili wat een onzin ik zou niet gaan wachten als ik jullie was gewoon een ander vragen om ernaar te kijken. Nog een paar maanden proberen tot de 1,5 jaar dat zou ik volhouden maar nog 1,5 jaar dat zou ik niet doen. Nog niets te zien van rood dus ik heb het gehaald. Over 5 dagen naar de gyn dus ik zou als de gyn meewerkt aan de clomid kunnen beginnen. Dit voelt wel helemaal super. Ik denk zelf dat ik de 16e of 17e mijn ei heb gehad dus het bloed zal wel zo rond zaterdag-zondag-maandag komen. zit nu op dag 31. juju nog 3 weken wat gaat de tijd snel en dan mag je thuis gaan genieten.