Caitlin: Gefeliciteerd met je huisje! Toch iets meer klussen dan gedacht? Ach, als het dadelijk helemaal naar je eigen smaak is ben je dat zo vergeten! Lekker lomp gemeten hebben ze dan bij die pretecho . Was je drankje dus voor niets? Lautje: Bah je uitgerekende datum.. Heb je het er zwaar mee gehad? Hopelijk gaat er in het zkh snel iets uitkomen wat jullie mag helpen! Deli: Ook op rood . Maar zoals je al zegt steeds dichter bij het punt dat er uitgezocht wordt waarom het niet wil zo. Hopelijk krijg jij ook snel antwoord en hulp om jullie droom te verwezelijken Hoe is het gegaan met je luiermotor? Nienke: ben eigenlijk wel benieuwd naar je schoenen! Succes met je geboortebord! Juju: he wat rot dat er nu al iets is waar je over 'valt' op het KDV. Kan me voorstellen dat je liever niet gaat 'zeuren' maar het is in bestwil van je kleine dus dan zou ik het ook zeker doen... Hier: Gister lekker een hele dag niet thuis geweest, lang geleden! Sochtends de buikband opgehaald en meteen getest tijdens een ritje naar de babydump. Nog even de laatste spulletjes gehaald (badstandaard, reserve dekentje, doekjeshouder) en smiddags lekker in de zon gezeten bij mijn ouders. De buikband leek wel degelijk te helpen, had nouwelijks meer harde buiken dan dat ik heel de dag thuis lig/zit Hopelijk hebben we er nog een paar weken plezier van!
caitlin heel veel mensen in mijn omgeving weten het inmiddels dus het is voor mij geen probleem. Ik was eerst bij een ziekenhuis bij mij in de buurt maar omdat die niet verder kunnen gaan dan de basis zit ik nu in het UMC in utrecht die hadden sneller plek dan het AMC ( zo'n 18 maanden eerder). Van de ene kant ben ik er blij mee maar van de andere kant niet omdat ik die onderzoeken nu voor de 3e keer moet ondergaan. De eerst keer bij mijn 1e gyn voor de miskraam, 2e keer in het ziekenhuis na mijn miskraam en nu weer en dat alles in 10 maanden. Elke keer kwam er helemaal hetzelfde uit namelijk helemaal niets. Nieke wat kwam er uit vandaag. m
Gisteren zat ik met mijn schoonmoeder aan tafel te praten over borstvoeding en kolven enzo en ze zei: ik vind het zo knap dat je dat allemaal doet. Zie ik in mijn ooghoeken, precies op dat moment, mijn schoonvader een lik chocoladeijs op de onderlip van uk smeren! Ik zo, helemaal verbaasd: Is dat chocolade?! Ja maar een beetje hoor zei hij en smeerde het er snel vanaf. Het is niet naar binnen gekomen want uk wist niet wat hij moest doen maar ik werd er gewoon emotioneel van. Wie geeft er nou chocoladeijs aan een baby van 3 maanden? En terwijl je net een gesprek aan het houden bent over hoe je hoopt dat je 6 maanden excl borstvoeding gaat redden omdat je denkt dat dat het beste is voor je baby.. Schoonmoeder was ook geschokt (haar kennende heeft hij er op de terugweg flink van langs gehad) en ik heb weer de halve nacht wakker gelegen. Zucht. Kun je erop vertrouwen dat mensen je baby niets geven wat jij niet wil dat ze krijgen als ze het zelf normaal vinden met 3 maanden chocolade te voeren? Ik bedoel (hoop dat ik niemand beledig) maar als je dat normaal vindt dan is er toch echt iets mis of niet? (pff, volgende week gaan ze oppassen namelijk )
Arg kan me je frustratie goed voorstellen Juju! Vooral het idee "Wat gebeurt er als je er niet bij bent?" Ik zie hier ook vreselijk tegenop, zeker bij schoonouders. Niet dat mijn ouders heilig zijn hoor maar dan ga ik er gewoon een keer flink tegen in, bij schoonouders vind ik dat de taak van vriendlief (en ik betwijfel of die dan de ernst goed genoeg in ziet om het ze heel duidelijk te maken). Hier zit ik nu ook een beetje te koken van woede. Vriendlief en de gehele familie (ook mijn ouders) roken. Ik niet, nooit gedaan ook. Ik ben nóóit moeilijk geweest, ze mochten hier binnen gewoon roken. Toen ik zwanger werd is besloten onder de afzuigkap in de keuken te roken (we hebben een open keuken) en dat vond ik prima. Al vrij snel stelde ik dat er met een baby in huis níet meer binnen gerookt wordt en iedereen snapte dat, leek. We spraken wéken geleden af dat er vanaf 2 april niet meer binnen gerookt zou worden, zodat het nog een maandje de tijd had om te luchten. Gister was dus zover, de ochtend zat vriendlief al vrolijk bij de kap te roken. Ik wees hem er op en hij ging naar buiten. Savonds idem, al kwam ik daar pas later achter. Vanochtend week gewoon bij de kap en net kwamen zijn ouders, rokend binnen, en besloot ik er even niets van te zeggen omdat vriendlief het nog niet eens deed. Komt schoonmoeder aan; "Moet er nou al buiten gerookt worden?". Dus ik zeg: "Ja eigenlijk wel, dat was de afspraak.." "Waarom dan, bij de afzuigkap gaat er toch alles in?!". Grrr!!!! Ik ben echt boos, en als vriend zometeen hier is krijgt hij de volle laag.....
Zo, ik ben mn frustratie ook weer kwijt De asbak wordt afgewassen en vanaf nu wordt er buiten gerookt. Hij lost het de volgende keer op met zijn ouders zegt ie dus ik ben benieuwd. Moet nu alleen nog een paar harde feiten hebben wáárom ook onder de afzuigkap slecht is en niet alles tegen houdt, mocht er nog ooit een gesprek komen, sta ik tenminste sterk voor mijn gevoel Arg, ik baal er van dat ik altijd moet janken met zulke gesprekken, die hormonen maken je echt labiel
Oh zó herkenbaar Loki! Als mijn vader uk chocolade had gegeven dan had ik hem persoonlijk mijn huis uit gezet met de boodschap dat hij eens heel goed moet nadenken over wat hij eigenlijk wil voor zijn kleinzoon. Maar goed, gisteren met tranen in mijn ogen gestameld dat ik dat echt niet wilde en kreeg er ook niet meer uit. Net het slabje met chocovlekken in de wasmand gedaan Er horen geen chocovlekken op het slabje van mijn lieve onschuldige nog helemaal perfecte en niet verpeste baby Trouwens mooi opgelost zo. Lijkt me heel realistisch hoor, buiten roken. Mooie weer komt er ook aan Is gewoon gevaarlijk voor de kleine. Snap trouwens ook niet dat je liever onder de afzuigkap gaat staan roken, lekker gezellig. Maar goed ik heb ook nooit gerookt
Persoonlijk vind ik de reden "ik wil het niet dus gebeurt het niet" de beste maar anders laat je deze folder zien: http://www.stivoro.nl/Upload/20091103folder%20RO_def.pdf
Nouja vaak genoeg komt het schoonouderlijkbezoek (kettingrokers) nouwelijks onder de afzuigkap vandaan. We hebben een open keuken met een kookeiland en daarboven een hele grote afzuigkap met barkrukken. Is ook wel een ideale rokersplek met de koffieautomaat erachter, tis net of je in het cafe zit :x Nou ik ga eens een poging doen om aan de luier-taart-moter/driewieler te beginnen voor schoonzusje . *Bedankt voor het idee Deli*
Vanmorgen de FM gehad. Wederom één groot eitje en één iets minder groot. Dus die grote zal wel mee gaan doen en de ander weer niet. Straks de Pregnyl spuiten en dan dinsdag de 2e IUI. Het baarmoederslijmvlies was weer niet zo dik. De gyn die ik vandaag had heeft dat opgeschreven om er eens over na te denken als we nog een IUI krijgen om dan andere medicijnen te gebruiken. Puregon ipv Clomid. Maar dat is even afwachten. Morgen mijn eerste werkdag op de nieuwe afdeling, spannend! Wel super veel zin in. JuJu; Kan me goed voorstellen dat je het nu niet zo'n fijn gevoel vind om jullie mannetje bij je schoonouders achter te laten. En ik snap goed dat je niet wilt dat hij nu al allerlei zoetigheid etc. krijgt. Hij is nog zo klein. Gewoon wat van zeggen hoor, vind ik niet meer dan normaal. Succes alvast morgen met je eerste werkdag! Loki; Ik kan ook goed begrijpen dat je niet wilt dat ze allemaal binnen roken. Vooral als je zelf niet rookt. Het is al fijn voor hun dat je het tot nu toe nog toegestaan hebt. Roken is nooit goed en vooral niet als je zwanger bent. Ik ben echt tegen, heb namelijk zelf ook nooit gerook en mijn vriend gelukkig ook niet. Ook ik vind de reden dat jij het niet wilt goed genoeg hoor. Het is gewoon ongezond! Lautje; Begon je morgen weer met de onderzoeken? Succes meid!
@Lautje: ik denk aan je morgen @JuJu: chocolade is heel erg slecht voor zo'n hummeltje. misschien artikeltje googelen voor je svader? en hopen dat smoeder hem flink op zn donder heeft gegeven Je hoort wel eens dat bij kolven de productie terug loopt. Hopelijk is dat bij jou niet het geval en hoef je niet voor 6 maanden te gaan bijvoeden. Werk ze morgen! @Loki: roken onder afzuigkap werkt niet. wanneer jullie meisje er straks is, mogen ze buiten roken, tanden poetsen/kauwgom kauwen en vooral handen wassen wanneer ze haar op willen pakken. de schadelijke stoffen blijven nl. ook aan je handen zitten.. Ik ben helaas een roker. tegelijkertijd met sigaretten en pil gestopt, maar ben kort na de bevalling weer begonnen te roken. Ik rook 2 tot 5 sigaretjes per dag, beter dan de 20-25 van voorheen! No way dat ik binnen rook!! Zou eigenlijk die paar peukies ook wel kunnen laten liggen... ach ja... maar soms is het zoooooooo lekker. Ja ik weet het, het stinkt, het is vies, en zoenen met een roker is alsof je een asbak uitlikt! wie kan me nog meer redenen geven om te stoppen?
Nienke: Bijna een rijp ei dus, super! Heb je ooit van tarwekiemoliecapsules gehoord? Deze schijnen te helpen bij de innesteling en bloedsomloop. Proberen waard misschien? Kosten geen drol (kruidvat eigen merk) en baad het niet dan schaad het niet . Pff ja dat handen wassen na het roken is ook nog zoiets ja, Uk . Vriendlief is nogal hygienisch, dus denk dat ik er dat wel in krijg (zo niet ga ik ook ineens wat dingen ''vergeten'' die hij vies vind )
@Nienke; Mooi dat je fm goed was. Duim voor je dat het deze keer gewoon gaat lukken!! En ik ben wel nieuwsgierig naar je schoenen..... Succes met je nieuwe baan morgen!! @Caitlin; Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis. Nu lekker klussen. Wanneer denken jullie te gaan verhuizen? Ik heb trouwens nog geen datum voor de operatie. Sta op een wachtlijst van zo'n 3 maanden. Er zijn nu pas 2,5 week voorbij. Ik ben echt aan het aftellen. Hopelijk gaan er de komende tijd veel mensen op vakantie die op die wachtlijst staan, dan ben ik sneller aan de beurt! @Lautje; Het is wel prettig dat alle onderzoeken opnieuw gedaan worden. Hebben wij ook gehad en dat geeft toch een fijn gevoel. En ieder ziekenhuis heeft weer zijn eigen testmethodes. Sterkte morgen! @Loki; Bah roken in huis! Ik begrijp je helemaal. Het stinkt en het is zo ontzettend slecht! Zeker nu er een kleintje op komst is, die mag daar gewoon niet mee in aanraking komen. Ik geef je gelijk. De luiermotor/fiets was een heel leuk idee en ik moet zeggen ook wel moeilijk. Er zijn niet echt beschrijvingen van, dus heb vanaf een plaatje afgekeken hoe het een beetje in elkaar zat. Degenen die hem gezien hebben, vonden het erg leuk. Helaas ging mijn neefje van 2,5 er al snel mee aan de haal. Ik ben trouwens eerst met de wielen begonnen en daarna alle onderdelen aan elkaar verbonden met hydrofiele luiers. Het beste is om luiers te gebruiken van maatje 2, zodat de taart niet meteen uit elkaar hoeft. Ik heb zo geen foto bij de hand, die moet ik nog uploaden. Zal ik binnenkort even doen. Ik wens je veel succes ermee!! @Uk; Uhm meer redenen om te stoppen.... Ik weet er nog wel een paar: Het kost onwijs veel onnodig geld (kun je beter sparen voor de kleine uk), het is heel slecht voor jouw gezondheid maar ook voor anderen, kijk eens een keertje naar rokerslongen en gezonde longen (zegt genoeg), als roker moet je sneller je huis witten (veel aanslag, dus ook dat zegt genoeg over die troep), en buiten staan paffen in weer en wind lijkt me ook helemaal niks!! Nou goed, zo zijn er natuurlijk nog veel meer redenen te verzinnen. . haha Ik ben helemaal geen roker. Ook nooit geweest, gelukkig!
NOD April 2011 07/04 LaikaBasko (18) 15/04 Butterfly (19) 3e ronde IUI 18/04? Nieke84 (20) 2e ronde IUI 30/4 Laura (24) 28/4 DeLi (20) Afspraken: 03/04 Nieke: Follikelmeting 04/04 JuJu81: Eerste werkdag na verlof // Loki09: Intake kraamzorg // Lautje: onderzoeken 05/04 Loki09: Controle Gyn // Bloom24: Babyzwemmen 12/04 Spikkeltje: Controle gyn // Lautje: JARIG! 15/04 Jolanda: Echo geslachtsbepaling 18/04 Caitlin: 1ste les zwangerschapsyoga // Spikkeltje: Rondleiding ziekenhuis // JuJu: CB + 2e inenting 23/04 Caitlin: Fotoshoot buik 25/04 Bloom24: Eerste werkdag na verlof 28/04 Bloom24: CB + 3e inenting 03/05 Jolanda: Uitgebreide echo + controle gyn 04/05 Lautje: uitslag onderzoek 16/05 Caitlin: Informatie avond bevallen in het ziekenhuis 18/05 Caitlin: Laatste werkdag! 23/05 Jolanda: TROUWEN! Zwanger Loki09 (september '10 positief getest / 18-05-2011) Spikkeltje ( september 10 positief getest: twins, nu nog 1 en een * / 30-05-2011) Caitlin (oktober '10 positief getest /02-07-2011) Jolanda86 (januar i'11 positief getest / 25-09-2011) Linnie82 (februari '11 positief getest / 16-10-2011) Bevallen Linnie82 (november '09 positief getest) 11/08/2010 Evi *vlindertje* Marcha (december '09 positief getest) 26/08/2010 Justin Ryan (2690 gr, 47cm) Macmazsy (maart '10 positief getest) 01-12-2010 Mikey Lucas (3165gr, 50cm) JuJu81 (April '10 positief getest) 04/01/2011 Zoon Bloom24 (Mei '10 positief getest) 09/01/2011 Jongen Navlis(mei '10 positief getest) 17/01/2011 Merlijn Julian (2710gr) Tutsje (juni '10 positief getest) 07/02/2011 Milan (3580 gr, 55 cm) Vlinders Loki09 (februari '10 MA 11+1 weken) Loki09 (juli '10 MA 10+4 weken) Lautje (juli '10 MK 7+4 weken) Poll Spikkeltje (30/5 uitgerekend, denkt zelf: Meisje) Jongen: 4 (Bloom24, Navlis, Loki, Marcha) Meisje: 6 (Caitlin, JuJu81, Jolanda, Moppie, Nieke, Tutsje, Lautje) Jolanda (25/9 uitgerekend, denkt zelf: Meisje) Jongen: 2 (Nieke, Tutsje) Meisje: 6 (Bloom24, Loki, JuJu81, Caitlin, Spikkeltje, Marcha, Lautje)
haha emotionele chantage maar als hij zo hygienisch is, dan zal hij het ook zeker wel begrijpen dat hij zijn handen moet wassen na het roken zodat jullie meisje er niet ziek van wordt...
@Nieke: fijn dat er een groot eitje te vinden was! @DeLi: zie dat je op dag 3 zit. Balen! Redenen: ja ik weet het... en ik was lichamelijk zo ontzettend opgeknapt in die 1,5 jaar niet roken! buiten roken moet wel hoor, want manlief weet het nog niet eens dat ik weer ben gaan roken. ik rook alleen wanneer hij niet thuis is. ook weer zoiets doms!
Goedenmorgen, daar was ik ook even weer Heb even snel alles vluchtig gelezen. Leuk dat Lautje er ook weer is:d Euhm........ en toen, wist ik het niet meer, wat iedereen geschreven heeft. Tja toch een nadeel als je lang niet geweest bent en alles moet onthouden omdat je wilt reageren. Nou sorry dames Hier: Afgelopen woensdag een dagje bij familie op Terschelling geweest. Brrrrrrrrr wat mega koud was het daar zeg. Donderdag de hele dag op de bank gelegen onder dikke dekens, want had keelpijn en snottie verkouden. S avonds had ik toch zin in een milkshake... en we waren even naar een verjaardagskado aan het kijken in de stad dus maar even bij de mac een milkshake gehaald. Ja alleen een milkshake. Vrijdag de hele dag weer lekker op de bank gelegen met dvd'tjes. Zaterdagochtend op tijd vertrokken naar familie in de achterhoek. Waar we gisteren van terug zijn gekomen. En vandaag niks en misschien zwemmen, ben nog verkouden. Dus weet niet of ik wel ga. Zal nog even een foto uploaden. Dus zijn we vriendjes kun je het zien en anders even vriendjes worden fijne dag allemaal.
Het is allemaal wat met dat verekte roken. Ik heb er nooit wat om gegeven dat mijn vriendjes rookte maar vind het nu een hele andere situatie. Wellicht kan de kraamvrouw nog wat voor mij betekenen om vooral s-ouders wat nieuwe regels bij te brengen Oh wat zonde uk dat je weer begonnen bent! Maar ja, als je niet rookt heb je makkelijk praten, ik geloof echt wel dat het heel lang blijft door gaan zo'n verslaving, gestopt betekend zeker niet 'genezen'... Deli: Ja de luiertaart is idd niet makkelijk! Ik heb luiers nr 3 gepakt, idd ook met het idee dat het niet meteen afgebroken hoeft te worden. Heb nu het voorwiel, stuur (nog niet 100% zoals ik het wil), koplamp en de achterwielen (al verbonden aan elkaar, nu nog aan het voorwiel). Heb alles in 1 thema, waar we ook een geboortebord van aan het maken zijn. Zodra die af is zal ik ook een foto plaatsen. Ben ook erg benieuwd naar de jouwe! Juju: Spannend hoor je eerste werkdag. Wat zul je veel bij mini zitten met je gedachten! . Ben benieuwd vanavond hoe je het ervaren hebt, en mini natuurlijk! Hier komt straks de kraamzorg voor de intake. Kamertje is helemaal af (jaja ook de gordijntjes hangen eindelijk, zal straks nog eens even een nieuwe foto maken) dus ben benieuwd of ik nog dingen moet doen of regelen .