Hi Vanmorgen weer controle gehad en was weer goed. Baby is opgemeten en het gewicht zou nu 1900 gram zijn. Lengte weten we niet, omdat het in stukjes word gemeten. Had nog gevraagd om de uitdraai van de echo, maar helaas, lukte dat niet. De baby is er niet meer goed op te krijgen. Het leek me nog zo leuk. Ze had ook even gevoeld, of de baby aan het indalen was, maar dat is nog niet het geval. Het hoeft ook nog niet, maar och wat had ik dat fijn gevonden, meer lucht, minder maagzuur. Me bloeddruk is nu 115/70 dus keurig en nu elke 2 weken komen En als ik iets niet vertrouw aan de bel trekken. Liefs
NOD April 2011 15/04 Butterfly (19) 3e ronde IUI 19/04 Nieke84 (20) 2e ronde IUI 28/4 DeLi (20) ????/4 Laura (24) NOD Mei 2011 08/05? LaikaBasko (19) Afspraken: 12/04 Lautje: JARIG! 15/04 Jolanda: Echo geslachtsbepaling 18/04 Caitlin: 1ste les zwangerschapsyoga // Spikkeltje: Rondleiding ziekenhuis // JuJu: CB + 2e inenting // Loki09: Rondleiding zkh + uitleg Keizersnede 19/04 Loki09: Controle gyn + Anathesist 21/04 Caitlin: Controle gyn 23/04 Caitlin: Fotoshoot buik 25/04 Bloom24: Eerste werkdag na verlof 27/04 Spikkeltje: controle+Echo 28/04 Bloom24: CB + 3e inenting 03/05 Jolanda: Uitgebreide echo + controle gyn 04/05 Lautje: uitslag onderzoek 09/05 Nieke: JARIG! 12/05 Loki09: Geplande keizersnede! 16/05 Caitlin: Informatie avond bevallen in het ziekenhuis 20/05 Caitlin: Laatste werkdag! 23/05 Jolanda: TROUWEN! Zwanger Loki09 (september '10 positief getest / 18-05-2011 (geplande ks op 12-05)) Spikkeltje ( september 10 positief getest: twins, nu nog 1 en een * / 30-05-2011) Caitlin (oktober '10 positief getest /02-07-2011) Jolanda86 (januar i'11 positief getest / 25-09-2011) Linnie82 (februari '11 positief getest / 16-10-2011) Bevallen Linnie82 (november '09 positief getest) 11/08/2010 Evi *vlindertje* Marcha (december '09 positief getest) 26/08/2010 Justin Ryan (2690 gr, 47cm) Macmazsy (maart '10 positief getest) 01-12-2010 Mikey Lucas (3165gr, 50cm) JuJu81 (April '10 positief getest) 04/01/2011 Zoon Bloom24 (Mei '10 positief getest) 09/01/2011 Jongen Navlis(mei '10 positief getest) 17/01/2011 Merlijn Julian (2710gr) Tutsje (juni '10 positief getest) 07/02/2011 Milan (3580 gr, 55 cm) Vlinders Loki09 (februari '10 MA 11+1 weken) Loki09 (juli '10 MA 10+4 weken) Lautje (juli '10 MK 7+4 weken) Poll Spikkeltje (30/5 uitgerekend, denkt zelf: Meisje) Jongen: 4 (Bloom24, Navlis, Loki, Marcha) Meisje: 6 (Caitlin, JuJu81, Jolanda, Moppie, Nieke, Tutsje, Lautje) Jolanda (25/9 uitgerekend, denkt zelf: Meisje) Jongen: 2 (Nieke, Tutsje) Meisje: 6 (Bloom24, Loki, JuJu81, Caitlin, Spikkeltje, Marcha, Lautje)
LAUTJE: Happy birthday to you Happy birthday to you Happy birthday, dear Lautje. Happy birthday to you! *** Happy Birthday to you In de wei staat een koe En die koe zegt: I love you Happy birthday to you *** Wie krijgt vandaag een mooie taart? 't is Lautje? die vandaag verjaart. Zij zit op de troon Zij heeft een kroon Hiep, hiep, hiep, hoera in de gloria Happy birthday to you
Er is er 1 jarig, hoera, hoera. Dat kun je wel zien dat is Lautje Wij vinden dat allen zo prettig, ja, ja. En daarom zingen wij blij: Zij leven lang, hoera, hoera. Zij leven lang, hoera, hoera. Zij leven lang, HOERA!!! Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Lautje. Veel liefs, Caitlin
@ Nieke; wat een gekke droom. Ik hoop zooooooo dat het iets betekent! Mijn duimen draaien weer overuren hoor, vind het zo spannend voor jullie!!! Je zit op de helft qua 2 weken wachttijd zie ik, wat gaat dat dan langzaam he, pfff... @ Loki; fijn dat de harde buiken niet echt erger worden nu je meer doet. Kun je toch nog even genieten van dingen buiten je huis / woonkamer / bed! En ja, maatje 44 is klein, maar ik heb nu ook 2 kindjes op mijn werk van rond de 2500 gram en die zwemmen echt in maat 50-56. Dus koop maar lekker die maat 44 pakjes, staat veel schattiger als het een beetje past allemaal Ennuh, beeb nog minstens 2 weken binnen houden hoor! Wel fijn dat je morgen alweer 35 weken bent! @ Jolanda; vrijdag de echo voor geslachtsbepaling, wat spannend! Ik gok nog steeds op een meisje!!! @ Spikkeltje; fijn dat alles helemaal goed was bij de gyn. Altijd een prettig gevoel he?! @ JuJu & Bloom & Uk; lekker van jullie mannetjes genieten en pas voor nummer 2 aan de klus als je er aan toe bent! @ Gewicht; ik vind het stijgen van het getal op de weegschaal gewoon geen leuk gezicht, maar ik heb een afval plan voor straks en zolang beebje het nu goed doet ben ik helemaal happy! Wat een druktemakertje zeg, gister ook gelijk zodra ik zat. Mijn man zag een paar keer echt dat ze keihard trapte en mijn buik 'uitpuilde', haha! Hij vond het super om te zien en ik vind het zo apart om te voelen! Verder pijn in mijn rug van het werken vandaag, wat een kl**e dag, bah! Nu languit op de bank de rest van de avond! Liefs, Caitlin Ps. Ik heb weer nieuwe buikfoto's geplaatst van de voorkant en zijkant van mijn buik en in 'gekke buiken foto's' een foto van bovenaf (zittend). Buikje wordt echt groot!
bedankt voor jullie liedjes het is toch leuk als mensen voor je zingen. Zal morgen meer schrijven krijg zo bezoek.
Caitlin; mooi buikje! Gaat idd hard! Lekker van genieten!! Ego; mijn moeder ligt wéér in het ziekenhuis... Ze belde me net... Kan wel janken! Drie weken terug was ze voor twee dagen opgenomen, maar eigenlijk is ze daarna gewoon niet opgeknapt... Haar arts wilde haar daarom weer opnemen voor antibiotica via het infuus. Op de longfoto's was weer in beide longen een ontsteking te zien en de bloedwaardes waren weer niet goed... Gelukkig is ze nu niet hondsberoerd zoals in december, maar dit is de vierde keer in 4 maanden tijd! Ik hoop dat ze haar nu wat langer houden om eens goed te onderzoeken waar al die ontstekingen nu toch iedere keer vandaan komen, want dit is niet normaal meer! Dat wordt komende dagen weer een paar keer heen en weer rijden, dus weet niet of ik hier veel te vinden zal zijn, maar dan weten jullie waardoor dat komt!
Lautje: Sorry! Heb gister helemaal niet gezien dat je jarig was! gefeliciteerd alsnog! Heb je het gevierd? Leuke kadootjes gekregen? Bloom: Jeetje wat erg van je moeder! Het wordt idd tijd dat ze eens uit gaan zoeken waar die ontstekingen toch steeds van komen, zo vaak is echt onmenselijk! Logisch dat je de komende tijd even wat meer tijd daar aan kwijt bent, we zien je wel verschijnen nu en dan! Spikkeltje: Fijn dat kleine weer goedgekeurd is. Vanwaar krijg jij groeiecho's? Of doen ze dat standaard bij jullie? Ook geen zwaargewicht dus, jullie kleine. Caitlin: Haha je afval plan al klaar . Hier ben ik bang dat het niet zozeer de kilo's worden maar dat mijn heupen 'vrouwelijk breed' zijn geworden . Krijg mijn zwangerschapsrokje niet eens meer over mijn heupen heen, en dat terwijl ik 'maar' 11 kg ben aangekomen. *snif*. Ben benieuwd of ik straks nog iets pas of dat ik voor het eerst in mijn leven maatje 38 ga dragen Hier: Jeeej, 35 weken vandaag . Hopelijk nog 4 weken en 1 dag te gaan. Zou toch wel super zijn als ze gewoon blijft zitten en daardoor niet meer in de couveuze hoeft straks! Maar goed, 35 weken is al een kadootje, nooit verwacht.... Hondje ligt nu lekker naast me op de bank (oeps, mag niet van de andere baas ) met zn hoofd op mijn buik en beeb is druk bezig om woef weg te trappelen, hahaha! Volgensmij wordt het weer mooi weer vandaag!
@ Bloom..*Knuff* wat erg van je moeder ik hoop dat ze nu eens goed gaan onderzoeken wat er nu precies aan de hand is. @Loki 35 weken alweer gaat wel snel he @hier nog 2 dagen vrijdag geslachtsbepaling hopelijk werkt uk een beetje mee haha. Vandaag naar de tandarts geweest *brrrr* doorverwezen naar de kaakchirurg vanwege verstandskies ook antibiotica meegekregen ( wel goed nagevraagd natuurlijk of het wel kan met de zwangerschap) zelf ook nog even gecheckt en natuurlijk nog eens gecheckt bij de apotheek haha ( beetje voorzichtig daarmee) maar gelukkig kan ik het gewoon gebruiken.
@ loki. Ik had gevraagd hoe zwaar de baby nu ongeveer zou zijn. Anders had ze het niet gedaan hoor. En als alles volgens het "boekje"gaat dan zou het bij de geboorte 3000 gram zijn. De placenta zit bij mij voornamelijk rechtsvoor, dus alles getrap voel ik niet altijd. omdat de voetjes daar zitten nu. Ligt nu met ruggetje aan de linkerkant (voor de kijkers rechts) hoofdje beneden, voel sinds vorige week daar vaak de hik.
Jolanda: Oeh spannend! Krijgen wij het ook te horen? Spikkeltje: Ah op die fiets . 6 pond is prima toch Juju: Ik weet eigenlijk niet wat P50 is, 7 pond? Ik ben hier al blij met 5 pond! Al kunnen groeiecho's ook nog wat afwijken natuurlijk. Ze wilde mij geen schatting doen wat het met 40 weken wordt omdat de meting al een schatting is en als je er dan nog eens een berekening op toepast voor een aantal weken later wordt het helemaal een ruwe gok...
ff gegoogled Het gemiddelde geboortegewicht in Nederland is 3.500 gram, de lengte 51 cm Dat van de lengte klopt iig met het CB, uk zat precies gemiddeld (inmiddels boven gemiddeld) en met zijn gewicht was hij boven gemiddeld (inmiddels klopt dat bij zijn lengte). Zal ook wel verschil zijn tussen jongetjes en meisjes?
Oh ik vond dit artikel uit 2007 ook nog: Het gemiddelde geboortegewicht is iets toegenomen, zowel voor jongens als voor meisjes. In de periode 1989-1991 woog een baby gemiddeld 3372 gram bij geboorte, in de periode 2004-2006 was dat 3434 gram. Ruim 5 procent van de pasgeborenen had een laag geboortegewicht, onder 2500 gram. Acht op de duizend babys hadden een zeer laag geboortegewicht, onder 1500 gram. Jongens wogen bij de geboorte over het algemeen 100 gram meer dan meisjes. De geboortelengte is nagenoeg niet veranderd. Jongens zijn gemiddeld 50,6 cm bij de geboorte en meisjes gemiddeld 50,1 cm. Van de pasgeborenen zijn ongeveer vier op de honderd kleiner dan 46 cm.