Kijk weten we dat ook weer Jongen/meisje scheeld dus maar weinig gemiddeld. Denk dat de bouw/genen van de ouders nog het meeste doet.. Caitlin; weet jij wanneer er sprake is van dysmatuur? Onder welk gewicht bij 37 weken bijvoorbeeld? Bestaat nogal wat onduidelijkheid over he? Of is dit enkel in combi te zeggen met een laag glucose gehalte en moeilijk warm houden ed? (dysmature kwaaltjes) en niet alleen het gewicht? Trouwens; willen de intelectuele van dit topic even een blik werpen? http://www.zwangerschapspagina.nl/geboortegedichten/268860-wie-kijkt-even-mee-naar-gedichtje-op-fouten.html
Hey meiden Ja jullie krijgen het te horen hoor natuurlijk even kijken wie gelijk had met de poll zet alleen nog lekker niets op hyves haha. Bepaalde mensen krijgen het te horen maar veel mensen mogen het nog niet weten ook omdat schoonouders het niet willen weten en aangezien ik die ook op hyves heb haha.
Oke leuk Je hebt groot gelijk, hier houden we het ook geheim op ouders, zus en 1 vriendin na (die de fotoshoot heeft gedaan, wilde graag een roze strik om ed ). Ik vind het wel enorm moeilijk hoor, je moet zo vreselijk opletten met wat je zegt! Ik weet niet of ik het een 2e keer weer zou willen weten of gewoon iedereen vertellen
Wij wisten het pas met 27 weken en ik vond het al lastig op het laatst! Hier wist mijn vriendin zelfs de naam, voor de foto op het geboortekaartje. Was ook wel erg raar. Ik ga even naar je gedichtje kijken!
Bedankt voor het meekijken meiden. Denk idd dat ik de 2e zin aanpas naar jou idee Juju. Nog een vraagje, wat is een mooie zin bovenaan het meest rechtse deel van het geboorte kaartje (zal em nog even bijvoegen hier). Ik kom er niet echt uit.. Mag best iets helemaal anders zijn dan wat er nu staat.
Idd het blijft een schattige kaartje. Die van ons zullen jullie pas zien wanneer de baby er is. Dus nog even geduld Gewicht: Gyn zei dat 3300 gram gemiddelde geboorte gewicht is en ongever 52 cm. Denk toch wel dat onze baby tussen de 2700 en 3000 gram zal zijn. Waarom geen idee. is toch ook wat, paar weken geleden moest ik die suikertest o.a doen omdat de baby groot werd geschat. En nu is het gewoon netjes. Zo zie je maar weer. Ga even eten, reageer vanavond wel weer. LFS
@Lautje; nog gefeliciteerd met je verjaardag. Hoop dat je een leuke dag gehad hebt! @bloom; heel veel sterkte voor je moeder gewenst! @loki; mooi kaartje! Moeilijk om een originele zin te verzinnen. Je ziet toch vaak soortgelijke zinnen voorbij komen. Dus logisch dat je een andere zin wil hebben. Ben benieuwd waar je op uitkomt. Zo dit was even een snelle reactie van mij vanaf mn mobiel. Sorry als ik niet op iedereen reageer. Maar gaat wat moeilijk van mn mobiel.
@ Bloom; sterkte met je moeder meid. Wat ontzettend naar dat ze nu alweer ziek is en opgenomen moest worden. Veel beterschap!!! @ Loki; wat een leuke kleuren combi van je geboortekaartje! Aan de kleuren van jullie babykamer, de kleertjes en het geboortekaartje te zien hebben wij echt dezelfde smaak. Dysmatuur betekent te klein voor de zwangerschapsduur. Verder wordt er gekeken of het een jongetje of een meisje is en of het je 1ste kind is of een volgende. Er wordt zelfs nog gekeken naar het ras van de ouders (Aziatische kindjes zijn bijvoorbeeld heel vaak maar 2500 gram en dat is voor hun heel normaal) Dit alles zoeken ze op in een grafiek en dan komt eruit of een kindje dysmatuur is of niet. Vandaag had ik de zorg voor een kindje van 2780 gram bij 41+4 weken zwangerschap en die is dus dysmatuur. @ Gemiddeld geboortegewicht; ik zou ook zeggen 3500 gram. Persoonlijk vind ik de gedichtjes die je vrij vaak ziet op een geboortekaartje niet zo. Ook het gedeelte van 'eten, laten weten' / 'informeren, smeren' / 'bellen, tellen' vind ik niet echt leuk, maar gelukkig heeft iedereen een andere smaak! Ik ben benieuwd naar ieders geboortekaartjes! @ Hier; gelukkig een wat rustigere dag vandaag op mijn werk en nu weer 2 dagen vrij! Liefs, Caitlin
zo meiden nu heb ik even tijd om een reactie te plaatsen. Gister heeft mijn man mij als verrassing mee uit eten genomen en het was super gezellig. het is behoorlijk laat geworden. Verder niet veel aan mijn verjaardag gedaan omdat ik er niet zo van ben. Ik ben vandaag druk bezig geweest met mijn werk en het organiseren van een feestje van mijn schoonvader. Hij wordt zondag 60 en hij wil er niets aan doen dus er komen 12 mensen bij ons eten en ik ga koken. Loki ik vind je kaartje super leuk. Ik wil wel naar de tekst kijken dat doe ik voor mijn werk elke dag. Stuur mij anders een pb dan kan ik er naar kijken. Jolanda ik ben erg nieuwsgierig naar wat het is een jongen of meisje. Verder niet zoveel te vertellen. Ik spreek jullie morgen weer ik ga lekker tv kijken
@Bloom: sterkte & knuff... @Loki: wat fijn dat ze er nogsteeds zit @JuJu: de januari kindjes hadden wat extra vetjes nodig voor de winter @P-schaal: Mini zat op P97 *oops* @Gedichtjes: "Wilt u mij met een bezoekje komen vereren, dan zal ik eerst een flinke luier produceren" P) vond ik iets te grof voor een geboortekaartje. Verder zie je ook wel eens "Ooievaar? Wat nou ooievaar? Papa en Mama hebben gewoon flink geknuffeld" *proest* nee dat kan gewoon echt niet! @Lautje: wat lief van je man! @Hier: geen nieuws, we gaan hier door een sprongetje heen geloof ik, ontroostbaar huilen, iets verhoging en honger!! (nee niet ik, Mini ) Kom later nog wel eens weer spieken...
Lautje: Dat klinkt gezellig! Leuk, dat soort verrassingen! Uk: Hm sprongetjes zijn vervelend. Misschien zien uk gewoon niet zo lekker in zijn vel en duurt het maar even? Kaartje: Wij hebben na uitvoerig overleg besloten voor.. geen gedichtje maar een foto van minie Links een foto (eentje waarop hij gaapte), rechts: Hoera! Onze zoon is geboren! En dan de namen gewicht enzo. Links onder: Leuk als je langs wil komen. Bel je wel eerst even? En dan onze namen, adres en telnr. Weinig creatief met tekst dus Deze foto: Bekijk bijlage 143923
Hihi die's wel erg schattig! @Sprongetje: hij lijkt wel vrolijk hoor, maar heeft echt een paar keer per dag een flink huilmoment. Kan me voorstellen dat hij even wat in de war is van het sprongetje.
Loki; Ontzettend leuk kaartje! Zou er zelf ook zo voor gekozen hebben, maar heb een man die wat meer van de strakkere vormen is, dus helaas voor mij... Heb gereageerd op je gedichtje! Ik was zelf niet zo van van te voren even bellen voor bezoek, maar bij een eventuele tweede komt dat er zeker wel op! Hoe vind ik alleen wel lastig, maar de manier waarop het nu op jullie kaartje staat vind ik wel leuk! Jolanda; ben heel benieuwd morgen!! Uk; vandaag alweer wat beter met mini? Uk hier heeft af en toe ook van die acties.... Ineens ontroostbaar krijsen en na 5 minuten je weer vrolijk lachend aankijken en heerlijk met zijn vuistjes in zijn mond aan het sabbelen zijn. Of ligt hij plotseling heel geinteresseerd naar de hydrofiele doek die hij zelf heeft gepakt te kijken! *trots* P-schaal; wat is dat? Lautje; Lief van je man om je uit eten te nemen! Die van mij is er nog steeds van overtuigd dat ik op 21 augustus jarig ben, terwijl dit helemaal niet zo is... En uit eten neemt ie me nooit, tenzij ik het hem vraag... Ach hij heeft weer andere talenten, maar attent zal ie nooit worden... Voorbeeld: met valentijnsdag had ik een mok met de beste papa en een leuke kaart met een tekst van uk erop aan hem gegeven. Toen hij het uitgepakt had vroeg hij aan me: o ja, wat wil jij eigenlijk hebben? Dus.... Niets schat, vind het alleen leuk om iets van je te krijgen als je er spontaan zelf aan hebt gedacht en uitgezocht... M'n moeder; gaat wel weer wat beter. Ze is alleen stronteigenwijs. Blijkt nu dus dat haar arts haar de vorige keer een onderhoudsdosering prednison had gegeven (wat bij haar ziekte echt wel nodig is!). Maar mevrouw heeft die gewoon niet geslikt! Ja, ik word er een heel ander mens van zegt ze dan... Ja, hallo, 10x per jaar ziek en waarschijnlijk een paar jaar eerder dood vanwege slijtage van de longen of leren leven met het feit dat je veranderd door medicijnen... :x Maar ik heb makkelijk praten natuurlijk...
Spikkeltje: Haha ja dat is ook lekker dubbel, eerst een suikertest en dan 'onder gemiddeld' uitkomen . Ach, er kan ook nog veel veranderen de komende weken! Caitlin: Dan ben ik erg benieuwd naar jullie kamertje en kaartje straks Ik ben gek op grijs en roze samen. Had ik voor mn pony al veel maar nu voor ons meissie is het nóg mooier Weet je ook het gewicht voor dysmatuur bij 37 weken? Denk dat onze uk er niet ver vanaf gaat zitten en misschien de noemer zelfs krijgt. Maar goed, liever dysmatuur dan prematuur, zei de gyn (hoewel ook dát nogsteeds kan, al is er over 6 dagen al sprake van rand-prematuur ) Lautje: Oh wat romantisch! Hier gaat het hetzelfde als Bloom noemt , ik ben dus ook al blij als hij nog weet dat ik jarig ben, whahaha! Ikzal je de link van het kaartje even sturen Juju: Is dat met een foto niet allemaal giga haasten? Ik ben gek op vingertjes/teentjes foto's enzo en had die ook graag op het kaartje gehad maar dat gaf mij een gehaast idee en dan wordt het nooit precies zoals ik het wil. Overigens wil vriendlief meteen op dé dag de kaartjes ook besteld hebben en de dag er op rond (zelfs als uk nog even in het zkh moet blijven). Ik heb iets minder haast opzich maar ach, laat hem ook maar iets beslissen Uk: Pff ik ben echt nog newbie, wat zijn sprongetjes Bloom: Och wat zielig van je moeder! Kan me voorstellen dat ze ook zo dr bedenkingen heeft bij prednison maar van de andere kant, dit is ook geen leven Hier verder weinig nieuws. Ben al 2 dagen erg lui en ondanks dat ik wat mag doen zou ik niet weten wat . Gelukkig weer bijna weekend, dan is vriendlief weer vrij en gaan we lekker spulletjes voor de tuin halen enzo. Voor uk is eigenlijk alles klaar, enkel nog de houten letters van de naam besteld voor in de tuin straks. Heb inmiddels vernomen dat er minimaal 1 geboorte bord voor ons gemaakt wordt dus we hebben toch besloten zelf niets te doen. Hoe zit het trouwens met de klossen voor onder het bed? Ik vond eigenlijk dat als vriendlief belt de dag na de bevalling dat het tijd zat is niet? Heb ze toch pas een dag of 3 daarna nodig.. En anders maar bierkratjes hoor
Hey Geboortebord: wij hebben er zelf 1 gemaakt. Moet alleen nog bordje voor de naam maken en dan is ie af Mooi resultaat geworden. Had laatst roze EN blauwe slingers gekocht voor buiten, Roze En blauwe balonnen. En heb zelfs 2 bordjes met beschuit met muisjes er op (afbeelding) gekocht. Alles was flink afgeprijst dus meenemen. Hoeft me vriend alleen het beschuit en de muisjes te kopen Bed op klossen: Wij hebben het bed al aantal cm's de lucht in gedaan. Is wel fijn vind ik met in en uit stappen. De poten zijn zelf gemaakt en erg stevig. Ongeveer het zelfde materiaal als het bed, maar dan veeeeeeeeeel zwaarder, zodat het genoeg steun geeft. Het staat behoorlijk stevig, had eerst me twijfels en als je zo tegen het bed aan kijkt, zie je niet eens dat het andere poten zijn. Alleen de 1ste nacht was even wennen, omdat ik bang was dat ik er zo uit zou rollen, dus heb me vriend bijna er uit gegooid, lagen samen op zijn kant van het bed. Maar nu heerlijk. Ik vind het fijn dat we het nu al hebben gedaan. Maar je moet doen hoe jij het wilt doen. Een kennis van mij, hebben helemaal het bed niet verhoogd in die tijd en dat vond de kraamzorg niet erg. Kaarten: Wij wouden eerst ook een foto, maar ons toch bedacht. We hebben het rustig en neutraal. En mooi natuurlijk. gewicht: idd kan nog alle kanten op met onze uk. En ze hebben voetje, beentje, hoofdje, buikje opgemeten, maar het zal altijd een ongeveer berekening zijn. De baby ligt nu lekker te schoppen tegen me ribben aan. Laat het maar een beetje gaan dalen, want die ademnood is niet leuk. Vanaf wanneer begint dat ongeveer? HArdebuiken: Hoe zit het bij jullie met de hardebuiken? Ik kan nog niet echt zeggen, goh dat ik er last van heb. Paar weekjes terug heb ik er wel veel last van gehad, dus ben lekker rustig aan gaan doen. En smorgens wanneer de blaas vol is heb ik er last van. Maar verder niet eigenlijks. Wanneer ik lang sta heb ik last van spieren wat trekkerig aan voelt om de buik. En wat gevoel dat me buik zwaar word, maar niet hard. niks doen: Gisteren heb ik echt helemaal niks gedaan, was absoluut niet vooruit te branden. Vandaag heb ik even de keukenkastjes schoongemaakt. de stofzuiger door de kamer geslingerd en net de bijkeuken/ schuurvloer gedweilt. En nu heb ik het wel weer gehad. Jullie nog weekend plannen?
@Bloom: hopelijk ziet je moeder wel in dat die medicatie niet voor niets voorgeschreven wordt, en knapt ze snel weer op. @P-schaal: Soort van groeicurve in de buik volgens mij. Mini zat met 34 weken precies gemiddeld (p50 - 50% kleinere kindjes, 50% grotere kindjes) maar kreeg bij geboorte P96 op het dossier. Houdt geloof ik in dat 96% van de kindjes kleiner zijn bij geboorte op die termijn, en 4% groter. @Attente mannen: bestaan die? Hihi, valentijn is commercieel, en verjaardagen doen we niet aan. Ben benieuwd of hij met moederdag wel iets doet hahaha... @Loki: een baby maakt mentale sprongetjes door. Misschien wel van het "oei ik groei" boek gehoord? rond 6-7 weken (vanaf uitgerekende datum) hebben ze een sprongetje, en rond 12 weken weer. Zo gaat dat de hele tijd door. Ze kunnen dan "ineens" iets nieuws, bijvoorbeeld de motoriek die ineens beter wordt, of ze beginnen andere geluidjes te maken. dit gaat met de zgn. sprongetjes, wat voor een baby best verwarrend kan zijn. ze zijn dan meestal ook wel even van slag. @Hier: pffffttt... huilen, lachen, huilen, lachen... wat wil ie nou??? maar weer een half uur te vroeg de fles gegeven en hij lijkt tevreden... Meneertje lag net lekker met zn knuffeldoekje te knuffelen (ook zelf gepakt!!) en er tegen aan te brabbelen, maar dat is maar even interessant, of hij schrikt er ineens van, en dan is het weer huilen... duidelijk sprongetje dus!
Hi meiden, Even tussen door. We waren afgelopen weekend de enveloppen aan het schrijven en we stuiten op het adressenlijst op een gezin, waarvan ik twijfel of ik ze wel een geboorte kaart moet sturen. Zal een beetje uitleggen waarom. Ik heb altijd voor hun klaar gestaan in hun moeilijk periodes, hun kinderen konden altijd bij mij terecht wanneer de ouders even rust nodig hadden (moeder heeft borstkanker gehad) Ze hebben het erg zwaar gehad en heb hier in hun altijd gesteund. ik heb dit met liefde gedaan en de kinderen moesten soms ook hun verhaal kwijt. Na hun moeilijke periode zijn ze verhuisd en heb ik de kids geholpen met hun kamertjes. Ik kwam daar nog regelmatig om op te passen en verjaardagen. en het zorgen van de dieren wanneer zij met vakantie waren. Ook ik ging verhuizen en ze zijn nog bij ons geweest. Heb altijd gezegd de deur staat open. We zijn inmiddels 2 jaar verder en elke keer maken we een afspraak en dan krijg ik weer een telefoontje dat 1 ziek is, of er is iets tussen gekomen. Ook hebben ze ons gewoon een keer laten zitten, zonder afzegging of wat. Dan zit je daar op een mooie dag en maar te wachten en er komt niemand. Dat was voor mij al een beetje de druppel. Na die tijd heb ik ook niks vernomen waarom ze niet kwamen. Ook werd er niet gereageerd op mijn contact naar hun toe. Afgelopen november, liep ik naar de brievenbus en ineens stopte de moeder naast mij en kreeg een hele gesprek ivm zwangerschap en ze zei we maken snel een afspraak, ik zei: je belt of mail me maar, de deur staat altijd open!! ( met in me achter hoofd, gebeurt toch niet) Ze kon me wel helpen tegen de tijd wanneer de baby er is, in bad doen enzo. Na November heb ik niks meer vernomen van hun. Ik heb ze nog een kerstkaart gestuurd, maar niks van hun ontvangen. Het is niet dat op een weegschaal moet, absoluut niet. Maar begin soms beetje klaar te worden met dit soort mensen. ik kan me energie ook wel beter ergens anders in steken. Ik zit nu in dubio van moet ik wel hun een kaart sturen of niet. Ze hebben inprencipe er zelf na gemaakt. Ik geloof ook niet meer in dat wanneer ze zeggen: we komen snel langs. Ook wanneer je een gesprek met de moeder aan gaat, luisterd ze niet. Dus voel me echt niet serieus genomen. Voel me meer in de steek gelaten. Wat zouden jullie doen?