gestopt met de pil september 2009

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door lautjep, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

@ Caitlin: Ben er helemaal mee eens. We zijn toch al een beetje mama (vind ik) Zorgen & dragen al bijna 9 (of iets korter) een wondertje mee.

Aan alle mama's hier: fijne moederdag.

Aan alle dames die nog steeds op de moeilijke weg zitten:
    Een super, super, super, super dikke knuffel!!

2. Jolanda1986

Jolanda1986 Fanatiek lid

3 feb 2010
    1.116
    10
    38
    Sint willebrord (NB)
    @ cailtin helemaal mee eens..ook al zijn onze kleintjes er nog niet we zijn nu toch al een beetje mama vind ik :)

@ hier vandaag precies 20 weken :D gaat best snel moet ik zeggen haha.
    Gister is vriendlief met zijn moeder naar de stad geweest voor een pak :) ik ga aanstaande zaterdag lekker shoppen met mijn moeder :D even kijken of ik iets kan vinden ;)

3. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Vol trots show ik jullie mijn dochter :) Heb nog veel meer foto's maar liggend in bed valt dat niet mee, die houden jullie te goed!

Fijne moederdag voor de mama's en bijna mama's. Sterkte en een dikke knuffel voor de lieve meiden waarbij het geduld enorm op de proef gesteld wordt....

Ik kom me snel weer melden. Liefs

4. Jolanda1986

Jolanda1986 Fanatiek lid

3 feb 2010
    1.116
    10
    38
    Sint willebrord (NB)
    @ Loki...Super mooie dochter :D mag je echt trots op zijn :D

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Wauw Loki wat een pláátje!!!

Moeder zijn is meer dan een kindje hebben, moeder ben je met je hart. Dus knuffel aan alle mama's die al een kindje in hun armen hebben, nog in hun buik dragen of die al een kindje in hun hart hebben gesloten maar nog moeten wachten om het te ontmoeten!

6. spikkeltje

Mooi gezegd juju!

Wat een prachtige meid Loki

7. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Loki;
    Wat een geweldig mooie dochter hebben jullie!

Alle mama's een leuke moederdag gehad?

Hier;
    Vandaag weer een echo gehad en hier was op te zien dat het dus echt mijn menstruatie was. Dus deze ronde een cyclus van 17 dagen. Waarschijnlijk is deze verstoord door de cysten die ik had, maar deze zijn nu gelukkig weg. Vanavond mag ik dus beginnen met Puregon. En dan volgende week weer terug voor een echo. Ben benieuwd wat dit gaat doen.

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Nieke balen van je korte ronde maar gelukkig zijn de cysten weg (ook wel weer mooi dat de ronde kort was, kunnen jullie snel weer verder). Hopelijk volgende week een mooie echo!

9. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Sterkte Lieve Lautje, ik kan me heel goed indenken dat moederdag even een druppel is die de emmer laat overlopen.. Ik ga heel hard duimen dat volgend jaar moederdag voor jou fantastisch is!!

Fijn dat de cysten weg zijn Nienke! Dit wordt de eerste ronde puregon he? Ben erg benieuwd

Dat heb je mooi geschreven Caitlin! Gaat het lekker met het kamertje? Ik kreeg gister ineens het besef dat al die spulletjes waar ik zo lang liefkozend naar gekeken heb nu echt gebruikt worden, hihi zo gek!

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    haha ja gek is dat he. En dat het opeens een stuk minder belangrijk is, al die dingen waar je op hebt zitten wikken en wegen ;)

11. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Het bevallingsverhaal :)

Dinsdag 3 mei Controle verloskundige
    Bloeddruk was mooi en ik verwachte verder niets speciaals. Groeiecho's waren niet meer nodig dus het was enkel aftellen tot 12 mei, dacht ik.
    De verloskundige voelde aan mijn buik en twijfelde of uk nog wel in stuit lag. Ik wist het eigenlijk bijna zeker maar goed, ze zette de echo er op en jawel, koppie nog lekker bij mijn ribben.
    Ik vertelde dat ik de laatste week zo'n vreemde trapjes voelde, alsof ik pas 20 weken zwanger was zo soft. Ze ging kijken bij de beentjes en madame was in kleermakerszit (volkomen stuit) gaan zitten, dat verklaarde mij gevoel, in kleermakerszit valt trappelen niet mee ;).
    Even was ze stil en zei ze "oh, ik zie wel een onderliggende navelstreng" dus ik vroeg wat dat betekende en ze gaf aan dat als mijn vliezen zouden breken beeb ineens in zou dalen en de navelstreng bekneld kon raken. Als mijn vliezen braken moest ik méteen gaan liggen en met spoed naar het zkh. Dikke paniek en tranen met tuiten natuurlijk. Ik vroeg of de ks niet eerder mocht maar ze gaf geen gehoor. Heb me door laten sturen voor CTG en ben daar zo in paniek geraakt dat ze me weer terug stuurde naar de verloskundige. Na een flinke huilbui en een opsomming dat ik het echt niet meer trok gaf ze aan dat de gyn's de volgende ochtend een overleg hadden en dat ze mijn situatie (vooral de geestelijke kant) zou benadrukken maar ze gaf me weinig tot geen kans op vervroegde ks, eerder wat meer CTG's.... We spraken af dat ik de volgende ochtend om 9 uur terug zou komen voor CTG en te horen wat de gyn's er van vonden.

Woensdag 4 mei
    Met mijn jasje in de hand net startklaar om op controle te gaan kreeg ik telefoon van het zkh "Er is overleg geweest en je krijgt straks een gesprek met de gyn. Houd er rekening mee dat ze de keizersnede vandaag willen gaan doen in overleg". Ik viel bijna achterover! Snel mijn koffer en babytas gepakt en naar het zkh waar ik aan de ctg ging en kort daarna de gyn kwam praten. Hij liet het volledig aan mij over. Zowel een 'onrijp' kindje halen als een onderliggende navelstreng hadden kleine risico's. Het is beide een 'als' scenario dus ík mocht beslissen! Heel even in twijfel, stel ze is er echt nog niet klaar voor?? Maar mijn gevoel zei al snel; het móet nu gebeuren. En zo gezegd zo gedaan :)
    Ik werd klaargemaakt voor de OK en was de laatste van het programma. Van 9 tot half 5 (geschatte tijd van de sectio) ben ik heel rustig geweest. Toen kreeg ik toch wel de bibbers. Uiteindelijk om kwart over 6 opgehaald om naar de OK te gaan. In de OK werd ik pas angstig en kon niets anders dan rillen ;). De ruggeprik stelde niets voor alleen het gevoel daarna was zo gek, ik dacht echt dat ik nog veel te veel voelde. Bibberend en trillend lag ik op bed, wachtend tot de snede zou komen maar ineens werd er gezegd "Zo, de laatste laag en dan zijn we in de baarmoeder" :$
    Ik voelde getrek en geduw en ineens een heel leeg gevoel, nog geen 3 seconden later lieten ze het doek zakken en zag ik mijn dochter. Dat gevoel wat er dan door je heen gaat is onbeschrijfelijk zo mooi. Alle tranen kwamen er uit en tussen de tranen door kon ik nog net mijn dochter zien, wauw, ze is er, onbeschrijfelijk!
    De kleine werd gecontroleerd en helemaal oke bevonden, dat kwamen ze mij vertellen en toen is ze met pappa naar de kamer gegaan. Ik werd gehecht en daarna naar de recovery waar ik de enige was en een hele leuke verpleegster waarmee ik lekker heb gekletst. Nog geen 15 min later waren alle controles goed en mocht ik naar mijn kleine meid toe die heerlijk naakt op papa's borst lag te slapen. Meteen werd ze aangelegd en zuigen dat ze deed!!
    De nacht ging super, kleine sliep heerlijk en mama kon mooi door het doorschijnende bedje alles in de gaten houden, geloof eigenlijk ook niet dat ik meer dan een uur geslapen heb, ik bleef maar kijken en aaien :)

De 2e avond was ze ontroostbaar, bv kwam nog niet op gang dus ze had honger. Dvm cupfeeding wat bijgegeven en toen is ze lekker gaan slapen. Ik sliep zelf weer nouwelijks, of de kleine was wakker, of ik wilde kijken of ze nog wel oke was of mijn buurvrouw lag vréselijk te snurken ;). De ochtend er op mocht ik douchen waarbij ik met een rolstoel afgevoerd ben omdat ik helemaal dizzy werd, wow was dus nog niet zo mobiel als ik gehoopt had ;). Toch kreeg ik groen licht om de volgende dag naar huis te gaan, yes!

Sochtends (7 mei) is ukkie gecontroleerd door de kinderarts en helemaal oke bevonden dus we konden lekker naar huis. Helemaal trots in de rolstoel met de maxi cosi op mijn schoot reden we naar de auto. Helaas liep er verder niemand rond die mijn stralende lag kon zien ;). Thuisgekomen kwam de kraamzorg al snel en kon het genieten echt beginnen.

Wordt vervolgd, ik ga nu eerst weer voeden en zelf eten ;)

12. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Vervolg ;)

-Ik ben even een stukje vergeten na de bevalling, dat doen we eerst even-

Terug op de kamer met de kleine op mijn borst kwam de gyn vertellen dat alles goed was gegaan. De placenta zag er mooi uit, was zelfs aan de ruime kant dus ze had het goed gehad in mijn buik. Ik had veel vruchtwater, apart veel voor zo'n klein buikje en afwijkende bm, maar ook enkel positief. Maar, er zat een 'ware knoop' in de navelstreng, waarvan ik de risico's waarschijnlijk niet hoef uit te leggen... Hij gaf me aan dat de keuze erg goed geweest was en ik kon enkel alleen maar meer blij zijn met mijn intuitie en het zinnetje wat ik al maanden gebruik "Anything worth having is worth fighting for" nam weer zijn betekenis in. Ik ben blij met hoe ik naar mezelf heb durven luisteren, van begin tot eind. Het resultaat is prachtig en dat het niet van een leien dakje ging, dat ga ik snel vergeten....

Terug naar het hier en nu ;).
    S.venna is inmiddels -bijna- 5 dagen oud en ze doet het super. Zaterdag bij het ontslag woog ze 2730, gister 2740 en vandaag zelfs 2780 dus de stijgende lijn zit er al weer in!
    Borstvoeding gaat dusver ook heel goed, gister nog 2x bijvoeding aangeboden bij de late voedingen maar die hoefde ze niet, ze was al voldaan. Vandaag is de stuwing begonnen en net liep het er gewoon uit bij de andere borst toen ze aan de ene lag, hahaha! Ukkie zat ook overvol want net terug in bed kwam er nog een golfje terug uit mond en neus, och gerum :)
    Slapen doet ze super en ze is heel tevreden. Enkel de periode 23.00-02.00 is ze onrustig en weet ze nog niet zo goed wat ze wil, eten, slapen, huilen, jammeren, liefst alles tegelijk ;) Al is ze aan de borst en daarna op mijn buik meteen weer rustig dus dan was er niets aan de hand volgens de kraamhulp.

De kraamhulp is ook super lief, in het ziekenhuis ben ik nouwelijks begeleid maar dat is nu in 3 dagen al flink ingehaald! Krijg veel tips en het klikt gewoon goed. Het is echt genieten dus.

Zelf begin ik ook al iets mobieler te worden. 2 keer per dag lekker naar beneden en verder rommel ik een beetje rond zo nu en dan. Ze zeggen dat ik iets te veel doe voor de 5e dag maar goed, ik heb al zo lang gelegen wat ik voor ukkie over had, voor mezelf ben ik duidelijk iets minder zorgzaam :). Ik wil gewoon graag alles mee krijgen van haar, ze is zo geweldig..... :)

Goed, verliefde moeder gaat nu toch even rusten (papa heeft net wel 2 uur liggen slapen maar ik zoek het niet ;)), anders krijg ik op mijn kop :)

13. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Tranen hier Loki.. wat een liefde voel je toch voor een kindje. Geniet ervan!

14. spikkeltje

Hi hi

@ Loki: fijn dat er naar je geluisterd is en dat alles goed gaat met jou & je prachtige meid en niet vergeten je mannetje. Dat jullie lekker thuis zijn in eigen omgeving. En dat je met de dag beter voelt.

15. lautje

lautje Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    loki wat super knap van je dat je zo'n goede beslissing hebt genomen.
    Ik ben zo giga blij voor je dat alles goed is gegaan en je nu mag gaan genieten van dit wonder.

Juju mooi geschreven. Jij was het toch??

Hier gister avond ongesteld geworden of een moederdag met lege handen niet erg genoeg is.
    woensdag weer een echo en dan 26 mei de uitslag en dan gaan wij kijken hoe nu verder. dit is al over 18 dagen daar ben ik erg blij mee.
    ik heb verder even niet de moet om te reageren.

16. spikkeltje

Knuff lautje!!

17. spikkeltje

#2877 spikkeltje, 9 mei 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 mei 2011
    Het regend!!!!!!!!!!!!!!!!!!! joehoe... deuren en ramen staan open, dus kan het even door luchten. Best warm in huis. De zon staat hele dag op de achterkant (keuken, woonkamer, babykamer en onze slaapkamer) Voor woonkamer+ keuken gaan we binnenkort achter een zonnescherm aan. Me planten zijn dood gegaan:(. Babykamer & onze kamer heb ik de rolgordijnen dicht.

Verder gaat het goed. Ben moe, dus hele dag niks uitgevreten. Wil vanavond zwemmen, maar of ik dat red geen idee. Vriend was laat thuis, nog maar net, dus heb ook nog maar net het eten op staan. Dus duurd nog zeker 20 minuten en moet ik om half 8 weg. Dus of ik ga heen en echt rustig aan doen of volgende week, ik vermoed dat volgende week de laatste keer is.

De baby is lekker actief. Die voetjes zijn zo sterk in me zij/buik onder me ribben.. Op het moment heeft het de hik.
    En zit met een dillema... hahah... begin ineens te twijfelen over jongensnaam... Help... ik vind jongensnamen al zo moeilijk en om nu nog weer op jacht te gaan, vind ik ook zo wat... Misschien waait het over.

En nog een nog een vraag aan jullie...

Zouden jullie nog nu in deze zwangerschapsweek waar ik nu in zit nog ver van huis gaan, dus ongeveer 3 uurtjes rijden en dan een 4 uurtjes stil zitten en dan weer 3 uurtjes rijden. (misschien meer met pauzes om te eten,plassen etc??
    Voor een tv programma opname, zijn er kaartjes. Dit is november al geregeld, maar paar weken terug te horen gekregen dat het om komend weekend gaat. Ik heb tegen diegen gezegd die dat regeld dat ik de dag zelf pas wil zeggen of ik mee ga. Tenslotte kan het dan ook nog 4 weken duren.
    zelf wil ik niet het risico riskeren dat ik ineens wel moet bevallen. Tja weet ook niet hoe het begint en wanneer, heb nog geen ervaring. Nu heb ik af en toe wat je oefen weeen zeg maar, ligte krampen in onderrug en buik. En als ik zondag kan beslissen, heb ik dat liever... En heb gezeg dan moet me vriend mee, Dan heb ik zeker een veilig gevoel.. Och moeilijk. het is leuk om een tv programme bij te kunnen wonen.. maar nu in mijn situatie.. denk ik liever niet tenzij ik me top voel.. maar ja je weet het niet.....
    dus tips graag....

Liefs

(sorry voor de spelfouten etc...)

PS... helaas word zwemmen hem niet meer... Net eten op. En over 10 min begint zwemmen, dus als ik ga weet ik zeker dat ik zuur krijg en maagkramp.. Dus ik moet volgende week echt nog een keer...even adressen etc uitdelen ofzo;)

18. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    #2878 Mama Larissa, 9 mei 2011
    Laatst bewerkt: 9 mei 2011
    @ Loki; wat een prachtige dochter hebben jullie gekregen!!! Echt ongelooflijk dat ze er nu is he? En wat een verhaal van de navelstreng... Pffff, krijg er helemaal de kriebels van en wat fijn dat je intuitie je de juiste keuze heeft laten maken. Je bent overduidelijk al heerlijk aan het genieten, ga daar vooral lekker mee door! En wat super dat de borstvoeding goed gaat en dat ze nu alweer groeit. Helemaal top!

@ Lautje; gatverdamme meid, ongesteld op moederdag... Dat is toch wel weer ontzettend k..! Succes woensdag bij de echo. Gelukkig 2 weken later dan al de uitslag. *Knuffel*

@ Nieke; wat een korte cyclus, maar je baarmoeder is in ieder geval weer mooi schoon, geen cystes meer en het begin van een nieuwe ronde met nieuwe medicijnen. Ik ga super hard voor je duimen!!!

@ Laika; hoe is het met jou en je NOD?

@ JuJu; mooi gezegd meid, en helemaal waar!

@ Jolanda; gaat zeker snel de tijd, alweer op de helft! Ik zie trouwens via hyves dat wij precies dezelfde achternaam (inclusief spelling) hebben, grappig!

@ Uk; meer water drinken en minder sapjes enzo, dat zou zeker wel goed zijn. Vandaag zei de gyn dat ze mijn buik heel netjes vindt voor de termijn, maar dat ze me 'over all' zeker dikker vind geworden en ik ben vandaag alweer een kilo zwaarder dan vrijdag :$ 14,5kg in totaal en dat vond de gyn ook zeker wel veel. Maar omdat er geen medische reden te vinden is kan er verder ook niet veel aan gedaan worden. Ze had het over selderij eten om vocht af te drijven, maar ik geloof niet dat dat nou zo lekker is, haha! Ik kijk het nog wel even aan met mijn gewicht en het vocht.

@ Hier; zie boven. Vandaag dus bij de gyn geweest en mijn bloeddruk was weer netjes 120/70 en beeb ligt precies op schema qua groei. Geschat gewicht nu 2018 gram. Ze lag zich weer lekker uit te sloven voor de camera, te drinken van het vruchtwater en met haar tongetje in en uit haar mond te bewegen, haha. Zelfs de gyn zei dat ze een leuk kindje is om naar te kijken ;)
    Verder is de commode klaar en ingericht en moet alleen het ledikantje nog in elkaar gezet worden. Dat gaan we morgen doen, vanavond weer naar zwangerschapsyoga.

Liefs,
    Caitlin

19. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    NOD Mei 2011
    08/05 Lautje (24) LaikaBasko (19)
    15/05 Butterfly (20) 4e ronde IUI
    18/05 Nieke84 (21)
    26/05 DeLi (21)

NOD Juni 2011

Afspraken:
    09/05 Nieke: JARIG!!!
    11/05 Spikketlje: controle
    16/05 Caitlin: Informatie avond bevallen in het ziekenhuis; JuJu: derde prikjes bij het CB
    18/05 Jolanda: 20 weken echo (nogmaals omdat de eerste te vroeg gepland was)
    20/05 Caitlin: Laatste werkdag!
    23/05 Jolanda: TROUWEN!!!
    25/05 DeLi: Laparoscopie
    01/07 JuJu: Hoera! Vanaf nu naar het 1e keuze kdv

Zwanger
    Spikkeltje ( september 10 positief getest: twins, nu nog 1 en een * / 30-05-2011)
    Caitlin (oktober '10 positief getest / 02-07-2011)

Jolanda86 (januar i'11 positief getest / 25-09-2011)(Jarig 25-09)
    Linnie82 (februari '11 positief getest / 16-10-2011)

Bevallen
    Linnie82 (november '09 positief getest) 11/08/2010 Evi *vlindertje*
    Marcha (december '09 positief getest) 26/08/2010 Justin Ryan (2690 gr, 47cm)
    Macmazsy (maart '10 positief getest) 01-12-2010 Mikey Lucas (3165gr, 50cm)
    JuJu81 (April '10 positief getest) 04/01/2011 Zoon
    Bloom24 (Mei '10 positief getest) 09/01/2011 Jongen
    Navlis(mei '10 positief getest) 17/01/2011 Merlijn Julian (2710gr)
    Tutsje (juni '10 positief getest) 07/02/2011 Milan (3580 gr, 55 cm)
    Loki09 (september '10 positief getest) 04/05/2011

Vlinders
    Loki09 (februari '10 MA 11+1 weken)
    Loki09 (juli '10 MA 10+4 weken)
    Lautje (juli '10 MK 7+4 weken)

Poll
    Spikkeltje (30/5 uitgerekend, denkt zelf: Meisje)
    Jongen: 4 (Bloom24, Navlis, Loki, Marcha)
    Meisje: 6 (Caitlin, JuJu81, Jolanda, Moppie, Nieke, Tutsje, Lautje)

Zo, heb de lijst weer even tevoorschijn gehaad en ik ben wat vergeten te zeggen;

LIEVE NIEKE, VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG!!!

Liefs,
    Caitlin

20. spikkeltje

Nienke:

Gefeliciteerd met je verjaardag!!
    Hoop dat je een fijne dag hebt (gehad) ondanks de regen... of is het droog bij jullie??
    Hier plenst het nu...

Deel Deze Pagina