gestopt met de pil september 2009

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door lautjep, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Dragen werkt hier altijd, maar ze moeten er wel aan wennen. Proberen als ie niet verdrietig is en wandelen. Stilstaan is niet gaaf, samen met mama de was/vaat doen wel (ervaring hier)
    Nog gelukt met badkamer?

2. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Ja, plafond gesopt. zat nog flink wat bouwstof op. hal ook geprobeerd maar daar zitten verfspatten op en is te hoog voor mij en mn kleine keukentrapje :p
    zal de doek vanavond eens uitproberen

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Fijn dat scheelt :)

4. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Hij slaapt trouwens nog steeds! Wel aan het wakker worden nu, maar ben blij dat hij nu zo lang slaapt. Ochtendslaapje doet ie niet meer aan tegenwoordig.

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hier is de ochtendslaap ook wisselend hoor. Maar het zijn bijna allemaal hazenslaapjes geworden op het kdv, als moeder oppast en meestal ook als mijn vriend thuis is. Bij mij slaapt ie nog lekker een paar uur 's middags. Ik moet echt opletten trouwens, hij ligt hier naast me op de tafel te draaien en te doen :D(nog niet echt draaien hoor, dat doet hij alleen als ik niet kijk ;))

6. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Uk;
    jou vergat ik gisteren! Schandalig...
    Een sprongetje dus... ik zou me niet teveel aan de richtlijnen houden mbt de weken waarin ze die zouden moeten hebben. Uk hier heeft ze eigenlijk nog helemaal niet gehad, maar elke baby is verschillend, dus ook in de ontwikkeling.
    We hopen dat ie snel weer een beetje de oude is, zodat je je huishouden een beetje op peil kunt houden, haha! ;)
    Naar je zin in het nieuwe huisje??

Juju;
    babyzwemmen was weer heerlijk! Alleen is het wel vreemd dat ie altijd lacht en zodra hij in het water komt is dat over. Uit het water als ik hem aankleed lacht ie wel weer! Heb niet het idee dat hij het water eng vindt hoor, maar echt plezier qua lachen heeft hij gewoon niet!

Spikkeltje;
    het gevoel dat jij omschrijft had ik een week voor de bevalling ook. Zegt natuurlijk niets, je kunt net zo goed nog 5 weken lopen, maar dat gevoel heb ik bij jou op de een of andere manier niet! Maar die opnames zouden nog wel leuk zijn natuurlijk! Gewoon de dag zelf bekijken en goed naar je lichaam luisteren!
    Fijn dat de lampen van de auto zo snel nog gemaakt kunnen worden. Geen fijn idee dat je hem niet zou kunnen gebruiken nu het juist zo nodig kan zijn!

Hier;
    ik wordt een beetje moe van mijn zorgverzekeraar en het ziekenhuis waar ik bevallen ben. Ze komen er maar niet uit welk bedrag er nu betaald moet worden en aan wie er uitgekeerd moet worden of juist niet, ik snap er niets meer van!
    Ik heb het ziekenhuis 300 euro betaald, die mijn zorgverzekeraar vervolgens nu niet wil vergoeden, omdat de rekening ervan verkeerd benoemd is waardoor hij niet onder de eigen bijdrage valt die mijn verzekeraar wel vergoedt...
    Nou, ze kunnen me allemaal wat, maar ik wil die 300 euro terug, hoe dan ook! Heb al drie keer ellenlange telefoongesprekken met ze gevoerd, waarin je 6x in de wacht wordt gezet, maar resultaat heb ik tot nu toe nog niet geboekt...
    Daarbij was het uiteindelijk een bevalling met medische oorzaak in het ziekenhuis, die altijd vergoed wordt. Alleen is het zo niet op papier gekomen, omdat mijn verloskundige het uiteindelijk toch zelf heeft gedaan... Had de gyneacoloog uk eruit getrokken (wat eigenlijk de bedoeling was, maar die had zijn handschoenen nog niet aan!), was er niets aan de hand geweest! :x
    Zucht... Nu wachten tot morgenochtend om het ziekenhuis maar weer eens te bellen! Schandalig, die mensen werken alleen van 9-12!! :(

7. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
  8. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Schattig Bloom!
    Maar mocht je al beginnen met fruit? Ik moet nl ivm mijn astma/hooikoorts etc. wachten tot 6 maand. Meen me iets te herinneren dat je man (of jij) allergieen heeft? Wordt aangeraden om dan tot 6 maand te wachten.

Probleem is, ik KAN niet wachten hahaha.. Nouja, zal wel moeten helaas. Net als de hypo allergene voeding, moet ik ook nog 3 maanden mee door gaan.
    Wel gaan we over 3 weken met rijstebloem beginnen, misschien iets eerder. Mini is tenslotte 2 weken "ouder" doordat ik tot 42w heb doorgelopen, hoewel dat niets over de darmpjes zegt. Wil binnenkort proberen om op 4 flessen te komen (210+7) en in de laatste rijstebloem te doen, eens zien of hij dan (vanaf ong. 20:00) doorslaapt. Nu hebben we rond 23:00 nog een fles maar dan moet ik hem meestal wakker maken.

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Haha schattig, wat een lekker lachebekkie!

Uk wij wachten ook tot 6 maanden. Wil ook graag rapley gaan voeden dus dan moet je sowieso nog even wachten. Hopelijk houd ik het vol haha (die snoetjes zijn te schattig)

10. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Van onderen naar boven lezen, handig... ik zie je tweede post als eerste ;)

Ik denk inderdaad dat we aan het begin van een sprong zitten, hoewel Mini net wel 3 (!) uur heeft geslapen! Slaapje van vanmorgen in moeten halen? Of de slaapjes die hij gister heeft gemist? Hij heeft nl. ook niet langer doorgeslapen vanmorgen, kwam gewoon om 7u voor de fles.
    Nieuwe onderkomen bevalt prima trouwens ;)
    Handig zo'n zorgverzekeraar! Ik heb alleen de rekening voor de kraamsuite gekregen, waarvan ik maar de helft moest betalen (voor manlief) omdat ik een nachtje moest blijven.
    Succes met alles afhandelen. Kan me voorstellen dat je er moe van wordt.

11. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja zorgverzekeraars.. hier uiteindelijk mijn eigen risico betaald. Ik had me bijverzekerd om poliklinisch bevallen vergoed te krijgen maar goed het werd medisch. Net als dat ik heb gezocht naar een verzekeraar die een lactatiedeskundige vergoed (niet nodig gehad) de Tens (onding) e.d. Maar goed, beter te goed voorbereid dan niet ;)
    Hoop dat ze snel gaan betalen Bloom, want dit slaat nergens op natuurlijk!

12. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

pfff. weer een tegenvaller: me vriend wil de lampen installeren: VERKEERDE......dus morgenochtend moet hij gelijk maar beide bedrijven maar bellen: garage voor APK en waar de lamp vandaan komt. Op het moment dat die bedrijven open zijn ben ik al op weg naar de garage voor de banden. Dan hopen dat morgen weer gelijk de lamp aanwezig is en dat niet iets duurder is dan die ik vandaag heb gehaald, want we zijn nu echt even blut, heb alleen nog geld voor banden. Ik krijg vrijdag pas weer me geld + vakantiegeld..

@ wie zei het nog maar: ik geloof ook niet dat ik nog 5 weken er zo bij loop. Mijn gevoel heeft aldoor gezegt laatste weekend van mei.. Dus we zullen zien..
    Ja heel vervelend idee dat we misschien niet kunnen rijden. We hebben werkbus van me vriend wel. en hij zei ook: dan gaan we daar in naar ziekenhuis. Officieel mag het niet ivm belastingdienst. Maar op dat moment kan het hem dat niet schelen.. Dus dat is een fijn idee...dus we zullen wel weer zien hoe het afloopt...

13. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    #2913 Bloom24, 10 mei 2011
    Laatst bewerkt: 10 mei 2011
    Spikkeltje;
    Wat een pech met de auto! Hopen dat het snel opgelost is! Hier ook pechvogels wat auto's betreft.... Oude auto's altijd problemen, nu nieuwe en er blijft maar een lampje branden... Gelukkig nog in de garantie, dus op naar de garage maar weer!

Uk;
    manlief heeft geen allergieën. Heel licht hooikoorts, maar verder geen noemenswaardige dingen. Ik heb lactose allergie gehad op 4-jarige leeftijd en heb al sinds ik me kan herinneren van maart t/m augustus flinke hooikoorts. Vandaar de ha-voeding. Van het CB mocht ik wel beginnen met vaste voeding, maar wel met aanpassingen. Heel hoop dingen mogen dus nog niet. Peer, banaan en worteltjes mogen wel. Heb alleen nog maar wortel geprobeerd. Daar moet je dan drie dagen achter elkaar hetzelfde van geven. Als er dan geen reactie optreedt, mag ik wat anders proberen. Maar zo zie je maar weer, elk CB zegt weer iets anders!
    Ik hou het nu ook alleen nog maar bij een paar hapjes na ons avondeten. Met alle tussendoortjes die nu eventueel al zouden mogen wacht ik nog een poos hoor!
    Hij krijgt nu 4x210/7 en bij zijn 4e fles, rond 20u, 3 schepjes rijstebloem naturel. Hier slaapt hij dan het klokje rond op! Maar ben echt verwend met zo'n tevreden jongetje hoor!

Juju;
    Ik ben prima verzekerd voor alles, alleen maakt iedereen die mijn zaken behandelen fouten lijkt het soms... Bij de tens ook... Hadden ze op de factuur de verkeerde datum gezet... 2009! Tja en toen zat ie nog niet in het aanvullend pakket, dus kreeg ik hem niet vergoed! Ik weer bellen en weken later kreeg ik de factuur met goede datum... Het komt uiteindelijk allemaal wel goed, maar het is alleen iedere keer zo'n gedoe en daar baal ik gewoon van!
    Eigenlijk gek... Als je poliklinisch was bevallen, had je niets hoeven betalen en nu je medisch bent bevallen moet je je eigen risico betalen! Krom.... Maar ja, dat zijn zorgverzekeringen nu eenmaal!

14. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja heel irritant.. lekker ook zoveel pech (alsof je niets beter te doen hebt ;))
    Wel leuk hoor het bijvoeden. Ben heel benieuwd hoe onze uk erop gaat reageren. Hier nog steeds een voeding tussen 4 en 5 uur maar ervaar die gelukkig niet als belastend. Al zou ik het niet erg vinden als hij vervalt ;)

15. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

@Bloom: ja, allemaal andere adviezen, maar je moet op een gegeven moment ook je gevoel volgen. Hier zeggen ze dat ik 1 week lang hetzelfde moet aanbieden ivm reacties. Eerst een theelepeltje en aan het eind van de week zit je ong. op een half potje, zo wordt het een beetje opgebouwd.
    Zat jij nog op h.a. voeding dan? Dacht op comfort, of was dat weer iemand anders?
    Ik wilde op een gegeven moment 1-2 schepjes voor hongerige baby's door de fles doen, maar dan heeft h.a. geen zin meer natuurlijk, dus toen maar nutriton gekozen. Mini lijkt langer op de fles te teren, dus ik ben weer een happy mama...

@JuJu: de 19 weken sprong? ik gok dat Mini daar tegenaan hikt. gezien de leeftijd van jullie Uk zou het kunnen.

16. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Geen idee, hij is verder erg vrolijk. Heb eerlijk gezegd ook niet alle sprongen meegekregen hoor. Er is gelukkig weer iets van een ritme. We zijn van
    5.30 - 11.00 - 15.00 - 17.00 - 20.00 gegaan naar
    4.30 - 09.30 - 13.00 - 16.30 - 19.00
    Hij wordt de laatste avonden alleen hard huilend wakker tussen 22 en 23 uur, heel hard huilen (super zielig). Hij heeft dan geen honger. Ik denk dat als ik hem laat huilen dat hij dan weer in slaap valt maar dat kan ik niet (zwak zwak, gaat echt recht mijn hart in dat gehuil) en hem gewoon troosten lukt niet, dus ik bied hem dan toch maar de borst, hij sabbelt 2 keer (krult zich helemaal tegen me aan) en slaapt heerlijk verder. Maar goed nu maak ik me weer zorgen of het wel verstandig is, een troostborst (zucht). Waar je je al niet druk om kan maken..

17. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Meisje... volg je moederinstinct! Als dit voor jou en jullie kleintje werkt, dan is het toch goed?

18. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Juju;
    Uk heeft gelijk, volg gewoon je gevoel! Als jij uk wil troosten, moet je dan doen!
    Ik laat uk gerust een poosje huilen en daarna valt ie vanzelf in slaap. Dat weet ik, dus daarom kan ik het ook laten gebeuren. Als het op een gegeven moment echt over gaat in hysterisch huilen, ga ik echt wel naar hem toe.
    Maar jij weet wat het beste is voor hem, dus gewoon doen!

Uk;
    ik gebruik omneo tegen krampjes en moeizame ontlasting. Daarvoor ha. In omneo zitten ook verknipte eiwitten, dus eigenlijk ook ha.
    Van krampjes en moeizame ontlasting heeft hij trouwens helemaal geen last meer, maar blijf hem gewoon hetzelfde geven omdat hij het er goed op doet, dus waarom dan veranderen hè!
    Hier ook 2 schepjes nutriton bij iedere fles (behalve als er al rijstebloem bij zit). Hij spuugt niet meer en is daardoor niet de helft van zijn voeding krijgt en houdt het er dus netjes ruim 4 uur op vol!

19. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Oh het 'droog huilen' (kan het niet anders beschrijven) laat ik hier ook gewoon gebeuren, dat duurt ook max 3 minuten, is huilen zonder emotie erachter (verwerking ofzo?) Hij slaapt dan meteen verder. Maar dat echte gillen.. nee ik kan het niet laten hem dan op te pakken..
    Fijn dat uk het goed doet Bloom! Idd waarom veranderen als het goed loopt!

20. lautje

lautje Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    juju ik zou zeggen lekker op je gevoel afgaan.

Hier vandaag bloed laten prikken en een echo laten maken door een super lieve en goede vrouw. ZIj heeft alles goed bekeken en het zag er prima uit. daarna bloed laten prikken en nu wachten tot de 18e. Dan weten wij hoop ik waar wij aan toe zijn.

Mijn man heeft net ook uitslag gehad helaas een onderrug hernia hij moet nu aan de pillen en dan over 5 weken terug om te kijken of het beter is en anders een rondje ok.

heb even niet de energie om verder te reageren. sorry

Deel Deze Pagina