gestopt met de pil september 2009

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door lautjep, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Oh nee, dat echte gillen en krijsen, dan kan ik hem ook echt niet laten liggen. Een beetje jammeren of vermoeid huilen is geen probleem. Laatst huilde hij voor het eerst toen hij in zn bedje werd gelegd. Hij had toen ook al de hele dag (sinds 12u) niet meer geslapen! Ik heb hem 5 minuutjes laten huilen (vermoeid huiltje) en ben toen naar hem toe gegaan voor een aai over zn bolletje en heb zijn speentje weer teruggegeven. Die wilde hij niet, bleef jammeren. Ik heb wat tegen hem gepraat en ben weer naar beneden gegaan. 2 minuten later was hij stil.

Wanneer hij wat jammert of vermoeid is, kan ik hem rustig even laten huilen. Maar wanneer het gehuil over gaat in echt verdrietig huilen of brullen, dan ben ik er binnen 10 tellen.

2. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Vervelend van je man Lautje. Hopelijk werken de pillen, en vliegen de komende dagen voorbij zodat het maar snel de 18e is.

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Vervelend van je man Lautje, pijnlijk :(
    Hopelijk voor jullie de 18e meer duidelijkheid!

Uk dat is precies hoe wij het ook doen. Ik kan niet eens blijven zitten als ik hem overstuur hoor gaan..
    Las in een ander topic dat de flessen niet meer voldoende zijn voor jullie kleintje? Toch aan de bijvoeding? Lastig hoor..

4. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Lieve meiden. Ik haal het even niet om overal op te reageren, zodra ik weer meer tijd heb maak ik alles goed!

Even snel een updateje: Hier gaat het super! S.venna weegt al 2970 dus is al over haar geboorte gewicht heen en is vanavond pas 7 dgn! Anders werd ze morgen gehaald, vreemd idee! Gister al 15 min met de kinderwagen wezen wandelen! Volgend de meeste belachelijk snel na een ks maar ik voel me top. Nu eventjes slapen want dat schiet er nogal bij in, kleine is snacht over actief ;). Tot snel!

5. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Tijdje terug leken de flessen niet voldoende, maar nu laat meneertje soms weer halve flessen staan. Groeispurtje achter de rug?
    Bijvoeden mag gewoon nog niet ,dus binnenkort rijstebloem en kijken of we het daar nog een paar weekjes mee kunnen rekken.

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Loki meid, ik weet hoe die eerste weken waren (volgens mij ben ik hier de eerste dagen niet eens geweest). Neem je rust, en geniet er heerlijk van. Ik geniet ervan jouw berichtjes te lezen, heerlijk dat het zo goed gaat. Ik zit op een misplaatste roze wolk geloof ik, herleef het helemaal.

Hier vandaag de wandelinzet op de wagen gezet. Eigenlijk gerbuik ik de wagen niet, ik draag uk want dat vindt hij veel leuker. Maar mijn moeder gebruikt de wagen wel en uk vindt het maar niets dat hij niks ziet haha. Misschien zo beter (hij kan helemaal plat.

Zullen we elkaar ondersteunen in de komende 2 maanden nog geen bijvoeding haha.. ik vind het soms zo lastig :)

7. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Dag dames,

O man, wil op iedereen reageren, lukt me niet altijd. Voel me dan ook wel schuldig. Net of ik alleen wat te klagen etc heb, maar denk aan iedereen hoor:D:D:D

Nou mijn dag was vermoeiend. Om 09.00 uur zat ik de auto, op naar de banden man. Daar gewacht tot dat de nieuwe banden onder de auto zaten en nog wat uitgelijnd was ofzo.. Toen naar de man van de koplampen, zat vlakbij, dus hij heeft evn gekeken welke koplampen we hadden, (gisteren was besteld op kenteken, maar klopte niet) Dus om 1 uur liggen ze klaar. Op naar de keukenboer, me vader moest daar wat regelen, toen bij ikea geluncht. Toen me vriend opgehaald, bij het werk van zijn vader, me vader hebben we afgezet op het station, want hij ging met mijn oma verder naar het ziekenhuis. Wij op controlle in andere ziekenhuis.

De baby ligt met hoofdje vast in me bekken. Vruchtwater goed. Navelstreng goed. Bloeddruk check goed. Eerste chechk was hoog, toen moest ik op eiwitten laten testen, niks aan de hand, werd bloeddruk weer gemeten was ie weer, netjes.
    Volgende week weer.

Daarna de nieuwe koplamp halen, toen naar me vriend zijn vader om de koplamp te plaatsen, auto naar garage gebracht, voor APK. Rijden we net de stad uit: telefoontje, de rechter koplamp moet ook vervangen worden, heeft zelfde probleem.. Ja zeg dat even eerder. Dus ik bel gelijk de koplampen man op. Dus die heeft morgen om 1 uur weer nieuwe lamp klaar liggen. Dan halen we de auto op, gaan we naar me schoonvaders werk, koplamp vervangen, brengen we auto terug en ik hoop dat we even kunnen wachten op de keuring. Het was alleen kwestie van banden en koplampen nog bekijken. Banden waren nu goed gekeurd, ja mag ook welm even 400 euro vanmorgen aan uitgegeven, linkerkoplamp was ook goed... nu de rechter nog.. Dus denk dat het nu wel goed moet komen..

Dus +/-half 6 waren we thuis, snel de frietpan maar aangedaan, hond uitgelaten net klaar met eten.. dus ga zo lekker niksen en kunnen morgen weer aan een drukke dag beginnen.. Gelukkig (hopelijk) niet zo druk als vandaag...

Liefs

8. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

NOD Mei 2011
    08/05 Lautje (24) LaikaBasko (19)
    15/05 Butterfly (20) 4e ronde IUI
    26/05 DeLi (21)

NOD Juni 2011
    04/06 Nieke84 (22)

Afspraken:
    16/05 Caitlin: Informatie avond bevallen in het ziekenhuis; JuJu: derde prikjes bij het CB; Nieke follikelmeting
    18/05 Jolanda: 20 weken echo (nogmaals omdat de eerste te vroeg gepland was); Spikkeltje: Controle
    20/05 Caitlin: Laatste werkdag!
    23/05 Jolanda: TROUWEN!!!
    25/05 DeLi: Laparoscopie
    01/07 JuJu: Hoera! Vanaf nu naar het 1e keuze kdv

Zwanger
    Spikkeltje ( september 10 positief getest: twins, nu nog 1 en een * / 30-05-2011)
    Caitlin (oktober '10 positief getest / 02-07-2011)

Jolanda86 (januar i'11 positief getest / 25-09-2011)(Jarig 25-09)
    Linnie82 (februari '11 positief getest / 16-10-2011)

Bevallen
    Linnie82 (november '09 positief getest) 11/08/2010 Evi *vlindertje*
    Marcha (december '09 positief getest) 26/08/2010 Justin Ryan (2690 gr, 47cm)
    Macmazsy (maart '10 positief getest) 01-12-2010 Mikey Lucas (3165gr, 50cm)
    JuJu81 (April '10 positief getest) 04/01/2011 Zoon
    Bloom24 (Mei '10 positief getest) 09/01/2011 Jongen
    Navlis(mei '10 positief getest) 17/01/2011 Merlijn Julian (2710gr)
    Tutsje (juni '10 positief getest) 07/02/2011 Milan (3580 gr, 55 cm)
    Loki09 (september '10 positief getest) 04/05/2011 S.venna G.ina J.oanna (2950 gr, 49 cm)

Vlinders
    Loki09 (februari '10 MA 11+1 weken)
    Loki09 (juli '10 MA 10+4 weken)
    Lautje (juli '10 MK 7+4 weken)

Poll
    Spikkeltje (30/5 uitgerekend, denkt zelf: Meisje)
    Jongen: 4 (Bloom24, Navlis, Loki, Marcha)
    Meisje: 6 (Caitlin, JuJu81, Jolanda, Moppie, Nieke, Tutsje, Lautje)

9. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Gaat wel goed komen JuJu, zolang jullie Uk nog genoeg heeft aan alleen melk, is het toch prima?
    Ik weet dat ik niet eerder mag starten, dus dan doe je het ook niet. Het is het beste voor Mini dat hij nog eventjes tevreden is met de fles. Laten we het hopen!

Vanavond weer een huilavondje helaas. Ik houd het dus kort ;)

10. lautje

lautje Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL

11. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Duimen blijven draaien voor jou Lautje!

Uk ja hier zou het wel mogen maar wachten is beter en is dus uiteindelijk makkelijke keuze. :) Huilavondje goed gegaan? Vandaag heeft uk de helft gedronken op het kdv van wat hij normaal drinkt, hopelijk heeft hij bij mij genoeg gedronken om de nacht redelijk op te trekken. En hopelijk geen huilbui vanavond :(

12. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Even een vraagje aan juju en uk:

Uk: ik las ergens dat jij zo'n sensor matje hebt. De nannycare gewoon? Tevreden? En gaat deze vaak af zonder rede?

Juju: welke kolf heb jij en waarom die? Tevreden? Nog tips? Zal ook voor redelijk veelvuldig gebruik worden, vergelijkbaar met jou.

Thanx!

13. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

#2933 Uk2011, 12 mei 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 mei 2011
    @Lautje: ik blijf duimendraaien, ook voor de andere dames.

@JuJu: Zolang hij er genoeg aan heeft, moet je het gewoon zo lang mogelijk rekken. Natuurlijk is het wel leuk, die fruithapjes en groentehapjes, maar als ze het nog niet nodig hebben?

@Loki, inderdaad de Nannycare. Mijn verzekering vergoed een baby sensormatje. Gaat alleen af wanneer papa vergeet hem uit te zetten wanneer hij Mini uit bed pakt :p Eerst een paar piepjes als waarschuwing en dan een vrij hard alarm. Daar slaap je echt niet doorheen.
    Ik ben zelf veel geruster. Eerder ging ik een paar keer per nacht kijken of hij nog ademde. Nu kan ik gewoon een hele nacht doorslapen.

Hoe gaat het met jou en de kleine meid?

@Hier: Ik heb besloten om weer wat kleinere flessen te gaan geven. 5x 180/6 in plaats van 4x210/7 + 1x 150/5 (laatste fles, 2,5u na de vierde). Die vijfde alleen wanneer het nodig is. Hij liet elke keer zo'n 20-50cc staan en dat is zonde van het dure melkpoeder. De eerste fles ging in ieder geval (net) leeg, dus goed begin.

14. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Bedankt voor je info uk! Ik denk er ook over 1 aan te schaffen. Zal dadelijk eens kijke wat mijn verzekering doet ( CZ gezinnen) en anders staan er genoeg op mp nieuw of nagenoeg nieuw voor 50 euro. Ik vind het ook een prettig idee al is papa bang dat ik door ga slaan in mijn bezorgdheid ;). Heb er ook 2 dgn kraamzorg bijgekregen wegens over bezorgdheid ;).

Hier gaat het super. Afgelopen nacht heeft ze voor het eerst goed geslapen, daarvoor deed ze aan nachtbraken tot 2/3 uur, en nu heeft ze op 1 nachtvoeding na heerlijk geslapen! Nu mama nog, hihi.

15. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Slaapt ze bij jullie op de kamer Loki? Ik merkte dat ik bij ieder geluidje wakker werd en dat stelde me erg gerust. Uk lag ook naast me, ik hield ook vaak zijn handje vast 's nachts.Nu nog hoor ik ieder kikje terwijl hij in de andere kamer ligt. Heb sensororen :)

Kolf: Koop in ieder geval geen medela mini elecktric plus, is bagger. Ik zou voor een dubbelzijdige kolf gaan als je langdurig wilt kolven, en een elecktrische. Persoonlijk baal ik dat ik niet heb gegeken naar een kolf van Ameda, zijn goedkoper en beter dan de Medela kolf. Ik heb ook een Swing, die is in principe goed maar wel enkelzijdig en gebruik ik nu eigenlijk niet meer.

Enne met 1 week oud nog maar één nachtvoeding.. wat super!!!

Uk: Ja ik kom ook niet in de verleiding hoor. Hij heeft echt interesse in alles wat we doen maar hapt nog vol overgave naar mijn borst en is dan ook tevreden. Vind hem ook nog zo klein om al echte dingen te eten :)

16. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Oh nog een tip: koop geen dure medelaflesjes, de smalle flesjes van de hema passen ook op de kolven van Ameda en Medela en kosten een stuk minder! (de sapflesjes, die heb je in het roze en blauw). Invriezen in ijsblokzakjes is het makkelijkst, makkelijker dan in de medelazakjes van 150 ml (uk heeft flessen van 170 dus sta ik nog te mieren).

17. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    @ Nieke; fijn dat je een gezellige verjaardag hebt gehad!

@ JuJu; het is ook niet niks om al die factoren te combineren met elkaar. Eerlijk gezegd zie ik daar ook wel een beetje tegenop. Ben niet zo'n 'multi-tasker' ;) Wat schattig dat uk het zo leuk vindt in het water, een echt waterratje dus = sweet!
    Tegen dat hysterische huilen zou ik trouwens ook niet kunnen hoor en als jullie hier beide je goed bij voelen en rustig er van worden, dan is dat toch helemaal goed!

@ Bloom; wat verschrikkelijk voor je vriendin! Toevallig heb ik gister voor een vrouw gezorgd die vroegtijdig gebroken vliezen had, na een paar dagen wat krampen / weeen kreeg, bij controle had ze al 7cm, maar ook een beginnend uitgezakte navelstreng en die is met zulke grote spoed geopereerd dat ze het niet eens goed steriel hebben gedaan, zoveel haast was er! Gelukkig met de baby alles goed, maar het kan ook anders zoals jij nu dus weet. Bah, dat zijn hele nare dingen.
    Wat balen trouwens van je onregelmatige ongi. Hopelijk is het gewoon nog ontzwangeren en trekt het de komende tijd wel bij.
    Jullie mannetje is dus wat minder een waterratje begrijp ik? Ach, als hij niet heel hard ligt te huilen, dan moet hij er misschien gewoon nog wat aan wennen?!
    Ow en wat een gedoe met je zorgverzekering. Het is inderdaad zo dat degene die de baby letterlijk aanpakt tijdens de bevalling, dat die het bedrag van de zorgverzekering voor de bevalling krijgt (en dat is een hoop geld!) Jammer dat jij er zo tussenin zit, maar hopelijk is het probleem snel opgelost.
    Wat een ge-wel-di-ge foto van uk z'n eerste hapje, super schattig!

@ Jolanda; ja, ik vond het wel heel grappig dat het ook dezelfde spelling is. Zoals je misschien op mijn hyves hebt kunnen zien is er bij mij ook een vrij apparte naam bijgekomen van mijn mannetje. Toch wel leuk hoor, dat trouwen en een dubbele achternaam. Jullie zijn over 1,5 week aan de beurt, spannend joh!

@ Spikkeltje; wat een gedoe zeg met jullie auto. Gelukkig is alles nu bijna weer goed. En super dat je zo'n goed gevoel hebt bij de kraamzorg, dat is heel belangrijk! Wat betreft het ver weg gaan weet ik niet zo goed advies te geven. Ik vind het nu al enger worden, haha! Maar als je vriend erbij is, dan is het wel minder erg mocht je uiteindelijk ergens anders gaan bevallen.
    Wat balen trouwens van de vogels die op je was poepen :x kun je weer opnieuw beginnen...

@ Uk; wat heerlijk dat de kleine man zo goed heeft geslapen. Soms hebben ze dat gewoon nodig, al hebben ze er niet altijd zin in, haha!
    En best lastig zo te lezen met die voedingen. Denk je net een goed ritme te hebben, veranderen mini's behoeftes weer. Maar ja, goed naar je kindje kijken zoals jij doet is volgens mij het beste wat je kunt doen hoor!

@ Lautje; wat fijn dat de echo goed was, maar wat balen van de hernia van je man! Sterkte ermee meid en ik duim voor goede uitslagen 18 mei!

@ Loki; heerlijk om weer even een update van je te lezen en te horen dat alles zo goed gaat met jou en kleine S.venna! Vooral blijven genieten meid, het is jullie zo gegund!

@ Hier; voor mijn gevoel is beeb sinds dinsdag beduidend rustiger en dat maakt mij erg onzeker. Ik voel haar wel, maar gewoon een stuk minder druk dan eerst. Soms zat er wel eens een rustig dagje tussen, dat vond ik ook al niks, maar nu is dit al dag 3 en ook 's nachts als ik in bed lig op m'n rug of zij reageert ze minder dan wat ik gewend ben... Nu sinds ik wakker ben ook al een aantal keer wat menstruatie achtige krampjes gehad, dus ben even helemaal niet happy :( Zit te twijfelen of ik naar de gyn zal bellen. Wil me niet aanstellen, maar dit onzekere gevoel is ook niks, bah! Wat zouden jullie doen?

Liefs,
    Caitlin

18. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Als jij je onzeker voelt moet je gewoon bellen.
    Heb ook al een keer flink op mn donder gekregen toen ik in de laatste week Mini niet zoveel meer voelde en pas de volgende dag op controle bij de vk er wat van zei. Ik had direct moeten bellen. Op deze termijn moet je gewoon je kleintje voelen.
    Natuurlijk worden de bewegingen minder heftig omdat de kleine misschien gedraaid is, of minder ruimte heeft, maar zodra jij je twijfels hebt of alles wel goed is, moet je echt meteen bellen!

19. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    NOD Mei 2011
    08/05 LaikaBasko (19)
    15/05 Butterfly (20) 4e ronde IUI
    26/05 DeLi (21)

NOD Juni 2011
    04/06 Nieke84 (22)
    07/06 Lautje (25)

Afspraken:
    16/05 Caitlin: Informatie avond bevallen in het ziekenhuis; JuJu: derde prikjes bij het CB; Nieke follikelmeting
    18/05 Jolanda: 20 weken echo (nogmaals omdat de eerste te vroeg gepland was); Spikkeltje: Controle
    20/05 Caitlin: Laatste werkdag!
    23/05 Jolanda: TROUWEN!!! // Caitlin: controle gyn, intake kraamzorg en 3de les zwangerschapsyoga
    25/05 DeLi: Laparoscopie
    26/5 Lautje:Uitslag en mogelijk behandelplan. spanning!!
    01/07 JuJu: Hoera! Vanaf nu naar het 1e keuze kdv

Zwanger
    Spikkeltje ( september 10 positief getest: twins, nu nog 1 en een * / 30-05-2011)
    Caitlin (oktober '10 positief getest / 02-07-2011)

Jolanda86 (januar i'11 positief getest / 25-09-2011)(Jarig 25-09)
    Linnie82 (februari '11 positief getest / 16-10-2011)

Bevallen
    Linnie82 (november '09 positief getest) 11/08/2010 Evi *vlindertje*
    Marcha (december '09 positief getest) 26/08/2010 Justin Ryan (2690 gr, 47cm)
    Macmazsy (maart '10 positief getest) 01-12-2010 Mikey Lucas (3165gr, 50cm)
    JuJu81 (April '10 positief getest) 04/01/2011 Zoon
    Bloom24 (Mei '10 positief getest) 09/01/2011 Jongen
    Navlis(mei '10 positief getest) 17/01/2011 Merlijn Julian (2710gr)
    Tutsje (juni '10 positief getest) 07/02/2011 Milan (3580 gr, 55 cm)
    Loki09 (september '10 positief getest) 04/05/2011 S.venna G.ina J.oanna (2950 gr, 49 cm)

Vlinders
    Loki09 (februari '10 MA 11+1 weken)
    Loki09 (juli '10 MA 10+4 weken)
    Lautje (juli '10 MK 7+4 weken)

Poll
    Spikkeltje (30/5 uitgerekend, denkt zelf: Meisje)
    Jongen: 4 (Bloom24, Navlis, Loki, Marcha)
    Meisje: 6 (Caitlin, JuJu81, Jolanda, Moppie, Nieke, Tutsje, Lautje)

20. Jolanda1986

Jolanda1986 Fanatiek lid

3 feb 2010
    1.116
    10
    38
    Sint willebrord (NB)
    @ caitlin ja nog 1,5 week :D wel spannend allemaal hoor :D

@hier even een super slechte dag vandaag pffff niet zo heel leuk nieuws gehoord. Ik zal me verhaal hier nog een keer plaatsen, is nu alleen nog heel erg vers enzo.
    kan al wel een klein iets vertellen, me zus zit vanaf aanstaand weekend alleen met haar kleine vriend gaat weg. ( in het verleden is er iets gebeurt maar daar kom ik nog op terug ;) ) Ik wist niet dat het zoveel impact op me zou hebben eerlijk gezegt maar vind het gewoon klote voor me zus.
    Vele van jullie zullen me www al wel gezien hebben maar graag geen reacties erop over wat ik hier heb verteld ivm me zus ;)

veel liefs Jolanda

Deel Deze Pagina