Daar heb je gelijk in Uk! Ik voel haar sinds mijn vorige berichtje 20 minuten geleden wel ineens weer meer en de krampjes lijken iets afgezakt. Ik ga zo even lekker douchen en daarna besluit ik of ik bel of niet. Sterkte met je zus Jolanda!!! Liefs, Caitlin
Reageer later weer op iedereen, maar eerst even caitlin geruststellen... Meid, als jij je onzeker voelt, moet je net wat uk zegt, gewoon je gyn bellen, ook daar zijn ze voor! Ik had het vanaf jouw termijn ook regelmatig dat ik ineens een hele poos niets voelde. Dan ging ik springen of weet ik wat en daarna weer heel rustig zitten en heel geconcentreerd zitten voelen... Helemaal niet gek dus! Maar bedenk wel dat uk inmiddels steeds minder ruimte in jouw buik krijgt om te bewegen en daardoor voel je haar steeds minder.... Maar wacht maar af, over 2-3 weken gaat ze zo hard tegen je ribben aanschoppen dat je haar straks vriendelijk vraagt even iets rustiger te zijn! Maar inmiddels hoop ik dat de douche geholpen heeft! En oja, menstruatie achtige krampjes zijn voor jouw termijn ook heel normaal! Maar snap dat het allemaal wel wat beangstigend is hoor! Zo en nu ga ik weer verder mijn huisje met mijn huisje poetsen. Uk slaapt nog even, heb nog een half uur denk ik om boven te zuigen en beneden te stoffen en te zuigen!
Wat een lief berichtje van je Bloom, dank je wel!!! Inmiddels zijn de krampjes weg en voel ik haar zo af en toe en ben ik weer meer gerust gesteld. Maar jouw lieve woorden en het inzicht dat het bij deze termijn normaal is, doen me ook erg goed! Vanacht trouwens lekkende borsten... Heb het al wel vaker gevoeld dat mijn tepels iets vochtig waren, maar nu liep het er echt een beetje uit, gekke gewaarwording, hihi! Liefs, Caitlin
Ppff dat bericht van Hen hakt er wel in... Het leek vroeger allemaal zo vanzelfsprekend; kinderen krijgen... *Dankt god op haar knieen dat er een prachtig meisje naast haar ligt te slapen en beseft hoeveel geluk we hebben* Brr zit weer met tranen in mn ogen... Caitlin meid, gewoon bellen! Om je alvast een tikkie gerust te stellen: rond jou termijn had ik dat ook vaker, heel rot! Maar liever een keer teveel op controle dan te weinig! Ik ben ook voor een paar belachelijke dingen extra op controle geweest (meestal in het weekend ook nog) en steeds zeiden ze dat het heel goed was dat ik gebeld had en als ik een uur later weer zou twijfelen ik gewoon wéér moest bellen. Juju: Ja meissie slaapt lekker naast mij in haar wieg. Helaas kan ik haar liggend niet zien of vasthouden (misschien maar goed want in het zkh ging dit wel en bleef ik maar liggen kijken ). Ik denk dat de nannycare mij wat rust geeft, zeker nu papa vind dat 6 mnd op de kamer belachelijk is . Hoe lang slaapt jullie spruit bij jullie op de kamer? En bij Bloom en Uk? Ik ga eens rondkijken dan! Denk dat een enkelvoudige elektrische goed genoeg is voor ons. Zal idd grotendeels voor op het werk zijn (3 dgn per week) en voor een klein voorraadje voor als ik een keer weg ben of papa een voeding over kan nemen. Weet jij welke onderdelen je echt nieuw moet hebben? Ik denk aan een 2e handse, of is dat gek?
Ken jij de Ameda Lacitine dubbelzijdige electrische borstkolf? Er staat bij dat deze doordat het gebruik maakt van slangetjes de melk niet in het apparaat kan komen dus hygienisch voor een 2e persoon te gebruiken.
Thanx voor de tip! Ik heb al heel trots 1x 60 cc ingevroren in ijsblokzakjes, precies 4 blokjes vol *trots*
Hey hey Pffffffffffffffff Auto is klaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar.. Vandaag de nieuwe koplamp opgehaald, naar de garage waar de auto stond en heel zielig doen, of ze hem NU in de auto willen plaatsten en willen keuren want was er poepie klaar mee. en ja hoor dat wouden ze gelijk doen..... Ben nu moe.. Caitlin: hoe gaat het nu?? Weet je wat ik altijd deed: op bed liggen, of op de rug of linker zij en dan buik wat bewegen en beetje lief drukken.. en daar werd gelijk op gereageerd, soms duurde het ook eventjes, maar nam me dan voor mezelf: een eind tijd, dat ik binnen dan de baby moest voelen, voelde ik het niet dan wou ik bellen, nou dan ging het toch te keer... Min placenta ligt voor en ik weet van mezelf dat ik niet alles voel, soms lig ik op bed en dan gaat me buik flink heen en weer maar voel ik het niet. Nu voel de baby nog veel, maar als ik het druk heb, dus zoals gisteren en vandaag, dus met bewegen ook, voel ik het minder, maar zit ik dan word de baby weer actief, ook wanneer ik koude drinken heel snel drink. Oja die menstruatie achtig gevoel heb ik ook, zo'n kneed gevoel.. Gisteren heel veel, ik dacht o nee... zou het, maar na rusten was het over.. Vandaag licht gehad.. Ik durf echt niet alleen van huis, kleine afstand wel, maar grote.. vind ik eng... Ja nu heb ik zoiets ga zondag niet meer mee, heb al 2 dagen zo mega druk gehad.. loop wat achter met huishouden... We zien wel eventjes... Morgen de rest.. Weltrusten
Spikkeltje; Fijn dat de auto geregeld is! Caitlin; Hier al vanaf 18 weken lekkende borsten... Heel fijn... En als het nou nog nut had gehad!? Loki; Wat een prachtig meisje!! Echt een super foto! En ja, zo'n bericht hakt er wel in... Wou het heel graag hier delen, maar heb het vooral om jou niet gedaan... Je had al zoveel ellende meegemaakt! Ik vind het heel moeilijk om haar tegen te komen in het dorp ofzo als ik uk bij me heb... Lijkt me zo confronterend voor haar! Uk sliep na twee weken trouwens al op zijn eigen kamertje. Wij hadden geen wieg. (hadden er 2 kunnen krijgen, maar had geen zin om ze op te knappen...). Uk sliep daarom gewoon in de wandelwagen bij ons op de kamer. Maar na twee weken wilde ik gaan wandelen en heb drie dagen lang alles van boven naar beneden gesjouwd. Was een heel gedoe en daarom zijn we maar gaan kijken of uk het op zijn kamertje ook goed deed. Vond het eerst heel moeilijk hoor! Wel tig keer gaan kijken en als ik dan een poosje geslapen had, ging ik meteen weer kijken als ik wakker werd... Na twee weken ging dit pas beter. En stiekem ga ik nog steeds wel eens bij hem kijken als ik midden in de nacht wakker wordt... Super trouwens dat je al melk in kunt vriezen!! Ik had vandaag nog even contact met onze kraamhulp en met haar bespreek ik nog wel eens mijn moeite die ik (nog steeds) heb met het feit dat de bv niet gelukt is... Vind het soms zo stom van mezelf dat ik het nog steeds niet helemaal naast me neer heb kunnen leggen! Gelukkig kan ik er met haar goed over praten, dat is wel fijn! Met mijn moeder en zussen kan ik dat helaas niet. Is geen onwil hoor, maar mijn moeder heeft nooit bv willen geven en mijn zussen waren en zijn natuurtalenten wat dat betreft, dus erover praten dat ik er zoveel moeite mee heb werkt gewoon niet zo! Maar goed, jij moet gewoon lekker gaan genieten van het feit dat het goed loopt!!
@JuJu: Ik heb vorige week op je buik gestemd, kwam hem tegen bij de buik van de maand verkiezing. Nog 90 stemmen te gaan voor de eerste plek... @Loki: Mini heeft 3 maanden bij ons op de kamer geslapen. Ik heb ook 3 maanden amper geslapen dus Dat matje is echt een aanrader hoor. Goed voor je eigen nachtrust wanneer de kleine op een eigen kamertje slaapt, en voor je gemoedsrust, want je weet dat het alarm af gaat wanneer er iets is. Lees vooral de gebruiksaanwijzing, staat ook in wat je kan doen wanneer het alarm af gaat. Wat een leuke foto Loki! @Moedermelk: ik heb nog 1 ijsblokjeszakje vol met moedermelk in de vriezer. Is dat vreemd? Ik geef immers al 3 maanden kunstvoeding. Kan het niet wegspoelen... *snik* Bah wat baal ik nu weer even... @Tip: Loki, schrijf wel de datum op het zakje. Je melk verandert steeds van samenstelling en is niet onbeperkt houdbaar. Wat je nu invriest, kan bijv. over een maand niet meer voldoende voedingsstoffen voor jullie meisje bevatten. Je melk past zich constant aan, aan wat jullie kindje op dat moment nodig heeft. @Bloom: dat wat jij beschrijft, dat voel ik ook. Voelt voor mij nog steeds als een mislukking, terwijl ik weet dat ik voor onze kleine man de juiste keus heb gemaakt. Wij gaven nog maar 1 flesje borstvoeding per dag, meer kreeg ik helaas niet gekolft. De laatste fles borstvoeding die hij had gekregen, bevatte echt geen voedingsttoffen meer. Op flesvoeding kon hij 4 uur teren, maar op mijn borstvoeding nog geen 2 uur. Dat was voor mij het teken dat flesvoeding echt beter voor ons mannetje zou zijn. Ik pink nog steeds regelmatig een traantje weg (lees: zit een potje te janken) wanneer ik er aan denk. Hopelijk krijg ik nog een kans over een paar jaar.
Sorry meiden dat jullie door mijn verhaal weer extra beseffen dat de bv niet is gelukt . Het lijkt zoiets natuurlijks en normaals maar je hoort zo vaak dat het niet lukt.. Dat is echt apsolute geen falen, jullie hebben beide gegeven wat je kon en als het dan echt niet wil dan valt jullie helemaal niets te verwijten! ik kan wel snappen dat het toch moeilijk te accepteren is, als je iets zo graag wilt. *knuf*. Gister een nannycare opgehaald., straks even kijken hoe of wat aangezien we een ronde wieg hebben (moet op platte bodem). Ik voel mezelf echt een vreselijke aansteller (misschien ook wel omdat mijn vriend meent dat ik door sla...) maar ppff mijn gemoedsrust is zo ver te zoeken snachts...
Oh nee Loki, je moet je niet schuldig voelen hoor Elke keer wanneer die k*t reclame van Nutrilon langs komt op tv, schiet ik vol. "Natuurlijk geef je de eerste maanden borstvoeding" Natuurlijk? Zo natuurlijk is het helemaal niet. Het is bijzonder wanneer het lukt. Ik dacht ook dat het allemaal vanzelfsprekend was, maar dat was het voor mij (en Bloom) helaas niet. Maar de kuntvoeding is tegenwoordig zo goed, dat het bijna hetzelfde is als borstvoeding. We hoeven ons dus niet schuldig te voelen dat het niet gelukt is, alleen op emotioneel vlak ligt het nog iets gevoelig. Dat slijt wel. @Nannycare: is meer voor een ledikantje bedoeld heb ik het idee. In mijn wieg paste hij niet.
Zoveel te reageren maar ben aan het werk dus heb maar heel even. loki ik reageer even op jou: - de Ameda kolf hoor ik goede verhalen over. Ik heb zelf ook een tweedehandse kolf. Je kunt de motor van de Medela kolf reinigen. Haal altijd nieuwe zachte onderdelen: slangertjes, borstschilden enz. Deze kun je vaak online bestellen - invriezen: zet inderdaad de datum erop. Als je een diepvries hebt kun je de melk 6 maanden bewaren. Na een aantal weken maak je al vette melk. Het is niet zo dat oude melk niet meer de juiste samenstelling heeft voor je uk. Maar hoe verser die is hoe beter. Moedermelk, ook als het niet vers is, is altijd beter dan kunstvoeding (sorry meiden ) omdat het leeft. Ik geloof dat je na 3 weken voedingsrijke melk aanmaakt: ik zou de melk van daarvoor dus ook weer zo snel mogelijk gebruiken of mengen met nieuwere melk als je die later geeft (ivm voedzaamheid). Gefeliciteerd met je eerste invriesmoment - ALs je ook wilt kolven op het werk raad ik je echt een dubbelzijdige kolf aan. Je kolft sneller maar je zult over een tijdje merken dat je een goede borst hebt en een achterblijvende borst en die tweede lift mee op de goede borst als je dubbelzijdig kolft. Nu moet ik snel verder, later meer meiden! (en Caitlin: bellen als je je zorgen maakt!)
Nee inderdaad, zo natuurlijk is het niet... Kunstvoeding is ook voort kei goed maar het gevoel is gewoon heel anders. Schuldig moet je je niet voelen, het ging gewoon niet daar kun je niets aan doen. Er staat in de gebruiksaanwijzing van de nannycare dat het wel kan in de wieg en kinderwagen. Moet het dan recht onder de baby leggen met een hoeslaken/handoek erover. Hier schuif ik em tussen matras en airosleep in denk ik. Straks eens even kijken..
HEt is helemaal niet zelfsprekend zelfs, maar omdat er zo op wordt gehamerd krijgen vrouwen dat idee wel. Het is hard werken en hopen dat het lukt. Absoluut géén falen als het niet lukt!
Loki ik zat er helemaal naast met de termijn, al na ongeveer een week heb je volwaardige melk: 1. Colostrum De eerste drie à vier dagen na de geboorte maakt het lichaam van de moeder in de borst colostrum (of biestmelk) aan. Dit is een dikke, geelachtige vloeistof die veel belangrijke voedingsstoffen en immunoglobines bevat. Zoals je hierboven al kon lezen, scheidt de borst slechts in kleine hoeveelheden colostrum af. Hier staat wel tegenover dat de baby in de eerste dagen zeer frequent drinkt. 2. Overgangsmelk In een tweede fase produceert de borst een vloeistof die het midden houdt tussen colostrum en volwaardige moedermelk. Deze fase duurt ongeveer een week, soms een paar dagen langer. Vanaf deze periode voelt de borst zwaarder en voller aan. Overgangsmelk bevat minder proteïnen, maar meer lactose, vitaminen en vetten. 3. Volwaardige moedermelk Na de overgangsmelk volgt dan de echte moedermelk. Deze bestaat uit twee vloeistoffen: voormelk en achtermelk. Wanneer een moeder haar kind aan de borst legt, komt er altijd eerst voormelk vrij. Deze vloeistof is dun en waterig, ze bevat lactose en is vooral dorstlessend. Nadat de baby een tijdje gedronken heeft, volgt dan de achtermelk. Die is dikker, romiger en bevat de vetten die de baby nodig heeft. Het is dus erg belangrijk dat je als moeder wacht tot de baby klaar is met één borst, voor je de andere aanreikt. Zo ben je er zeker van dat je je kind zowel voormelk als achtermelk te drinken geeft. Bij de volgende drinkbeurt bied je dan eerst de laatste borst aan.
Bedankt juju, dan zou het nu zo'n beetje volwaardige melk moeten zijn. Deden jullie de beebs ooit zelf wegen om te kijken hoe de stijgende lijn is of enkel op het cb? Hier een heftig nachtje gehad, steeds als we haar in de wieg legde (slapend) werd onze drama queen weer wakker en de enige troost was warm op de borst. Opzich heerlijk maar ik ben dan zo bang dat ze stikt als ik (of vriendlief) in slaap val ofzo... Het matje werkt trouwens goed dusver, toch onder in de wieg gelegd en zo kon mama mooi vanaf 3 uur (toen poging nr 6 zelf slapen in de wieg gelukt was) lekker slapen en was enkel af en toe naar het groene lichtje kijken als ik wakker werd voldoende, heerlijk. Nu is ze nog in diepe slaap, en als je dan dat snoetje ziet ben je de nacht alweer vergeten..
Loki; Voel je alsjeblieft niet schuldig hoor! Ik ben juist heel blij voor je dat het bij jou nu goed lukt! Evenals voor alle andere moeders bij wie het ook lukt! Het is gewoon heel mooi dat je het je kindje kunt geven! Dat het voor ons niet gelukt is, maakt het wel moeilijk om andere hele positieve verhalen te horen, maar dat is niets om je schuldig over te voelen. Als het bij mij ook gelukt was, had ik waarschijnlijk net zo trots alles verteld! Vervelend dat jullie zo'n nachtje achter de rug hebben! Op een gegeven moment krijgt ze door dat ze 's nachts gewoon een paar uur achter elkaar moet gaan slapen. Tot die tijd is het even zoeken wat het beste is voor jullie alledrie. Snap wel je angst van het in slaap vallen als ze bij jullie ligt. Wij legden uk vaak op het voedingskussen tussen ons in. Om het kussen deden we dan een hoes van het aankleedkussen zodat je echt een nestje hebt. Zo lag hij toch veilig bij ons. Als dat niet hielp ging ik rechtop zitten met allerlei kussen achter mn rug en naast me, zodat ik u goed op mijn buik kon houden en zelf ook 'veilig' in slaap kon vallen. Na vier weken was dit echt over en heeft ie bijna alle nachten doorgeslapen. Kijk, dat heb ik dan weer, een kind dat doorslaapt, mag ik ook heel blij mee zijn! Heb trouwens geen ervaringen met de nannycare, maar lijkt me wel een uitkomst! Uk; Ja, idd die nutrilon reclame.... Grrrrrr :x Hier uk gisteren na 4 dagen worteltjes een paar hapjes peer gegeven.... Zit vanmorgen zijn hele buikje onder de eczeem.... . Vooralsnog heeft hij er geen last van voor mijn idee. Hij werd zelfs heel enthousiast toen ik de zalf op zijn buikje smeerde.... Maar peer krijgt hij voorlopig dus niet meer!
Juju, jij hebt de pump in style toch? Kan daarbij de melk in de motor lopen of is deze ook hygienisch door een 2e eigenaar te gebruiken? De prolactine van ameda lees ik nogal eens dat er geen tsr komt, dus ik durf niet zo goed...
Dank je wel bloom. Ik snap heel goed dat het best confronterend is om een 'geluks' verhaal te lezen als je zelf ook zo graag wilt. Ik kende het maar al te goed, maar dan op een ander vlak (denk dat uitleg overbodig is ) Idd het door slapen komt wel. Hier heeft ze ook al een paar nachten tussen ons in gelegen op wiegmatras of aankleedkussen. Als ze maar bij je is dan is het goed .