gestopt met de pil september 2009

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door lautjep, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    LIef hoor :) Je kunt S.venna het beste meteen rechtop dragen, wist je dat? Ze is echt een schatje om te zien, fijn om te lezen dat het zo goed gaat!

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Oh en het beroemde wat-trek-ik-mijn-baby-aan-in-de-draagdoek-lijstje:

Rond het vriespunt: jasje aan + sjaal + half onder je jas.
    Boven de 5 graden: jasje aan + sjaal + muts op
    Boven de 10 graden: dun jasje of vestje aan
    Boven de 15 graden: de normale kleding aandoen
    Boven de 20 graden: luchtige kleding
    Boven de 25 graden: enkel een rompertje
    boven de 30 graden: niet meer in de draagdoek

3. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Even berichtje voordat ik zo ga slapen..

Net even weer een hevige kramp.. Na seconde of 30 was het over... Zit wel meer dan 5 minuten tussen.. Heb wat juju me heeft verteld, opgeschreven.
    Net nog even met vriend meegeweest voor klinkers, voor de voortuin, via mp. gratis. Dus hebbe afgesproken, als er niks tussen komt, zsm halen. (sorry voor me schrijven, de n doet het niet goed en ben moe)
    Dus we zullen allemaal wel zien..

ou dames, ik ga er va tussen..

Liefs

4. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Beter meteen rechtop ja? Dat ga ik morgen even oefenen! Moet zeggen dat ik zo ook bleef kijken of ze nog wel kon ademen (ligt toch een beetje in een knikje ookal probeerder ik haar steeds iets rechter te zetten).
    Je lijstje sla ik meteen even op, vind de hoeveelheid kleding toch al zo moeilijk! Thanx!

5. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    @ spikkeltje; je houdt het spannend meid! Ben benieuwd of de nacht je rust gaat brengen of een baby ;)

@ draagdoek; wil ik straks ook aanschaffen, lijkt me heerlijk! Fijn om nu al jullie tips en aanbevelingen te lezen :)

@ Uk / spiraaltje plaatsen; ik heb er ook een gehad voor 1,5 jaar (koper spiraal, omdat ik o% hormonen wilde) en ik vond het wel oke. Had een cyclus van 28-32 dagen en elke maand bloed verlies. Zit je ook niet in spanning of je misschien zwanger bent. Het plaatsen vond ik echt een naar gevoel, maar niet pijnlijk. Er wordt wel gezegd dat het na een bevalling makkelijker plaatsen is, omdat alles dan al een keer open heeft gestaan zeg maar. Nog geen idee wat ik wil na de bevalling.

@ lautje; nog een week wachten dus, het blijft spannend voor jullie!

@ Hier; ik heb 3 corrigerende onderbroeken gekocht bij de Zeeman, van die dingen die tot bovenaan mijn dikke buik komen. Zit lekker stevig en dat vind ik nu wel erg fijn merk ik, iets meer ondersteuning. Nou, slaap lekker allemaal!

Liefs,
    Caitlin

6. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Wat is trouwens beter Juju, beentjes opgetrokken ín de zak of beentjes eruit als kikkertje?
    -Edit: Heb het al gezien, kikkertje (benen eruit) is vanaf 2,5 mnd ;)-

7. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Oef spikkeltje, nog niets... Ik ga voor een baby op 18 mei hoor! ;)
    Maar nu ga ik eerst voor m'n bedje... Lekker gewerkt, maar ben doodop...
    Doei!

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Loki uk heeft hier in de draagdoek altijd beentjes binnenboord gehad.

Rechtop dragen is inderdaad beter ivm verstikkingsgevaar van de foetushouding (niet schrikken hoor, kans is niet groot maar is in bijvoorbeeld Amerika gebeurd) en rechtop dragen is ook meteen prettig ivm spugen :) Wel hoofdje goed ondersteunen.

9. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Meid, ben benieuwd of je nog gewoon op controle gaat bij de gyn vanmorgen, of dat het niet meer nodig is. Spannend!!! Ik kom straks weer even kijken hier.

Liefs,
    Caitlin

10. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Iemand gehoord hoelaat Spikkeltje voor controle moest??
    Krijg plaatvervangend de zenuwen hier... :p

11. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Brr zie je wel, ik kon me gister al niet voorstellen dat dat nooit fout gaat. Straks rechtop proberen!

12. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Geen idee Bloom, maar ze zei wel in de ochtend, dus we moeten denk ik nog even geduld hebben. Op haar hyves zie ik nog niks bijzonders, dus we wachten af.
    Wat grappig eigelijk he, dat je zo plaatsvervangend zenuwachtig kunt zijn en zo meeleeft met iemand.
    Ik kom hier straks weer even spieken, nu het huis schoonmaken.

Liefs,
    Caitlin

13. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Voor de geinteresseerden (juju? :p)

14. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Interessante info Loki!
    Maar ik blijf er ook bij. Je hebt je kindje bij je en je let daarop, net als dat je op hem let als het in de box, wagen of waar dan ook ligt....
    Dat en alle adviezen over hoe het te dragen, moet genoeg zijn om er veel plezier aan te beleven!

15. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    #3055 Omelet, 18 mei 2011
    Laatst bewerkt: 18 mei 2011
    Ja dat bericht had ik gelezen Loki! Toch schijnt dat in de foetushouding (als je die niet helemaal perfect knoopt) je kindjes nek kan dubbelklappen of teveel naar voren hangen (kinnetje tegen de borst) en daarom ademproblemen kan krijgen.
    Die draagzakke uit Amerika waren trouwens echt belachelijk, serieus, soort heuptas waar dan een kind in bungelde.

* nog steeds geen nieuws van Spikkeltje..*

16. spikkeltje

dames hier ben ik..
    Nog geen baby:( wachten duurd lang.
    Nog steeds de "weeen"zeg maar. Heb dit gemeld. en ze zei dat het een begin is.. Maar het kan ook ineens over zijn en dat het paar dagen stil is.
    Moet nu wel beetje gaan timen,, deed ik al, in de gaten houden of er al ritme inkomt.
    Ze vroeg ook of ik de harde buiken etc heb wanneer ik rust, het zakt dan wel af, maar zodra ik ga lopen of wat dan begint het weer.

Baby ligt behoorlijk vast en drukt heeeeeeeeeel erg op de blaas..
    Verder was alles goed.
    Nu afwachten. en heb volgende week een afspraak staan en voor de zekerheid 1 juni..dus we wachten af..
    Laat zo nu en dan wat horen hier hoe het gaat.

knuff

17. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Wij wachten ongeduldig mee spikkeltje :)

18. spikkeltje

tnx juju...
    Begin nu toch wel moe te worden.. slaap s nachts slecht. elk uur plassen. Maagzuur komt weer opzetten, dus inslaap komen duurt een eeuwigheid. Dus heb nu wel een drankje gekregen..

Blijf het toch spannend vinden, nu ik alles zo vertelde zei ze, dat het echt op een begin lijkt, MAAR, kan alle kanten ook weer op... dus het komt vanzelf.
    maar soms denk ik hou ik me nu zelf voor de gek?!?!... maar ik voel het echt... hadden jullie dat ook??

19. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Nee eigenlijk niet. Maar het is wel normaal lijkt me.
    je lijf en je hoofd zijn zich aan het klaarmaken voor een grote gebeurtenis!

20. spikkeltje

Ach we zien het vanzelf... probeer zoveel mogelijk te ontspannen....

Deel Deze Pagina