@Nieke: Ik kan me alleen maar aansluiten bij de andere dames, Nieke, wat een ontzettende domper! Knuffel @Jolanda: Ik las het al op hyves. Hopelijk is er nog iets te doen. Zo niet, dan is laten inslapen het beste, hoe moeilijk het ook is. Een diertje dat pijn lijdt is niet leuk. Sterkte!
Nieke wat super kut voor jullie. Ik weet niet waar je heen wilt gaan maar wij zitten in het umc Utrecht en daar is bijna geen wachttijd. Ik ga toch voor je duimen heel veel sterkte
Lieve Nieke, ik zit hier met tranen in mijn ogen. Wat een waanzinnige domper voor jullie. En wat een heftig lijkt het me, als dat grote IVF-woord opeens valt.. een hele héle grote knuffel voor jullie! Caitlin: Oef doe je rustig an? Je moet nog even Douchen mocht hier toen de navelstrengetje met -klemmetje eraf was. We douchen regelmatig met uk, hij vindt het heerlijk (ook om te wennen met waten over zijn hoofdje enzo). Met we bedoel ik eigenlijk met name mijn vriend, want als ik met hem ga douchen wil hij meteen drinken Jolanda wat sneu voor je kater Spikkeltje de laatste loodjes meid..
@Nieke: Jeetje meid, wat klote voor jullie... Ik blijf voor je hopen en duimen, net als de andere meiden! *knuffel* Ik kan me voorstellen dat je even afstand neemt, veel sterkte meis.... @ Jolanda: Bah, dat zijn geen leuke berichten... Hopelijk is jullie kater sterk en hersteld hij weer. @ Spikkeltje: Nog niks meid? Ik hoop voor je dat die kleine nu eens snel gaat komen! Nog even volhouden! @Hier: Gister te horen gekregen dat mijn kleine neefje zijn schildklier niet werkt.... Hij dronk slecht, was erg moe en zag geel. Gelukkig zijn ze er snel bij (kwam uit de hielprik naar voren) en kan het goed behandeld worden dmv medicatie. Hij zal dit wel heel zijn leven moeten slikken maar voor zover ik begreep zal hij er dan gelukkig ook geen last van hebben Ik heb het wel te doen met mijn schoonzusje en zwager.... Kleine ventje ligt zijn eerste week in het ziekenhuis en hij moet ook nog eventjes blijven. Ze kunnen helaas dus nog niet onbezorgd genieten van hun mannetje... Morgen gaan we weer even bij hem kijken, ik begreep dat de medicijnen al effect hebben en hij direct een stuk wakkerder is
@Nienke; *dikke knuffel* En natuurlijk duim ik toch ook weer voor deze ronde!!! Sterkte. @Jolanda; Hopelijk komt hij er weer bovenop! Sterkte! @Caitlin; Auw vervelend. Doe rustig aan zodat het snel weer beter met je gaat! @Marcha; Dat is wel even schrikken van je neefje. Gelukkig wordt hij goed in de gaten gehouden en gaat het al een stuk beter met hem! Ook voor jou sterkte met je neefje!
Nienke: Bah! Wat een rot nieuws! Ookal hadden jullie het er al over, zoiets komt toch als een klap! Stiekem hoop je dat je zelf te zwart denkt en dat het mee valt Uiteraard ga ik toch heel hard hopen op 1 super zaadje deze ronde en dat er anders maar snel plek mag zijn voor IVF en jullie wens op die manier vervuld mag worden... Jolanda: Hopelijk valt het mee met je kater! Marcha: Ai dat is schrikken! Hopelijk blijft het met met medicatie stabiel! Lijkt me zo erg als je kindje iets heeft, je zou dan zo graag hebben dat je het zelf had en niet je kleine! Hier: Ons mummeltje begint echt een goed dag en nacht ritme te krijgen! Overdag komt ze mooi om de 3 uur (nm/savonds soms eens om de 2 uur) voor het eten en snachts rond 11uur -03 uur-07uur, toppie! Sinds gister gaan kolven (Bella nummer 2 ). Gister liep het nog niet zo fantastisch (40cc om 3 uur en 20cc om 8 uur) maar vanmorgen had ik nog 80cc gekolfd na de voeding . Denk dat ik de komende dagen 2x daags af ga kolven na de voeding, sochtends en om 1 of 4 uur. Dadelijk naar het weeg uurtje voor de eerste x.
Loki pas op dat je je productie niet teveel stimuleert met het kolven. Ik zou (als ik me ermee mag bemoeien ) voor één vast kolfmoment kiezen, het beste na de ochtendvoeding omdat je dan het meeste en de beste melk hebt ('s avonds is je melk vaak wat wateriger, vandaar dat clusteren ook 's avonds. Hier overdag om de 4 a 5 uur drinken maar 's avonds om 17:00 en 19:00 drinken). Hier weer een nacht doorgeslapen, jippie, hij kan wel zonder voeding maar vindt het gewoon te gezellig (ik ook wel, maar ondoorbroken slaap is ook fijn ) Succes bij je weeguurtje! Marcha dat is schrikken! Hopelijk slaat de behandeling aan. ZIelig als die plurkjes ziek zijn
Weeguurtje is wel grappig, al die naakte babies Mummeltje heeft het goed gedaan, weer 80 erbij in 3 dagen (nu 3100). Ze is wel nog iets geel maar dat schijnt met bv langer te duren en mag zelfs tot 5 wkn blijven mits de overige omstandigheden (drinken, plassen, alert, groeien) goed zijn. Juju: Nm is de melk idd minder en dunner. Ik hoopte dat door een kolfmoment extra in de middag wat op te shroeven, of werkt dat zo niet (bv na de voeding van 1 of 4 uur)? Sochtends pak ik iig vast als kolfmoment (voor de voorraad opbouw).
effe berichtje: Nog niks! Gisteravond kreeg ik steken in me buik. Had ik wel wat vaker, alles rekt op etc. Dus niet echt aandacht aan besteed. Op den duur wist ik niet hoe ik moest zitten, was wat ana het lezen, maar kon me daar niet op concentreren. Dus ben ik wat gaan lopen en dacht: zou dit het begin zijn?!?! Dus ben ik op bed gegaan. alle klokken, papier mee om te noteren. Maar kon me ook niet concentreren op de klokjes. Werd er helemaal kriebelig van. Toen ik gewoon op me zij lag, zakte de pijn. Maar de harde buik bleef houden. Dus dacht ga even douchen. Dus dat gedaan. Pijn ging hier door helemaal over. Maar de harde buiken niet. Dus lekker op bed gegaan, tv aan gedaan en na half uurtje was het klaar. Geen harde buik, niks. Loosalarm. Vriend had voor de zekerheid alle spullen, zoveel mogelijk nu bij de deur neer gezet. En hij voreg aan mij of hij bijme moest blijven. Ik zei als je nog in de tuin bezig wilt, doe dat maar, ik roep wel, als er wat is, raam staat open. En moeten beide wat proberen ontspannen. Om uur of elf ben ik gaan slapen..(was alles al een tijde over, vanaf half 10) Toen werd ik om 00.30 wakker met het zelfde pijntjes. Ik dacht als nu niet begint dan weet ik het ook niet. Dus ben rustig naar de wc geweest, wat lopen. Even naar beneden voor drinken en toch maar de telefoonnummers pakken van het ziekenhuis.. Me vriend sliep half. Heb ik zo gelaten. Hij is snel wakker te krijgen dus. Weer geprobeerd te klokken, maar werd er weer kriegel van, dus heb alles opzij gegooid. Na een tijdje was het weer klaar. Ben toen weer in slaap gevallen, tot vanmorgen 6 uur. Sindsdien heb ik wel gewoon harde buiken, maar geen pijn etc. En het is ook niet vaak en veel. Nog geen vruchtwater verlies, geen bloed... niks. En nu ben ik moe... wanneer gaat het nou echt beginnen?!?!? Pffff.... We zullen maar weer afwachten... Vandaag maar rustig aan doen. En we zien het wel weer.. Ik check af & toe weleens in hier..
spikkelje ik hoop dat het nu toch wel gaat gebeuren voro je. Het kan nu nooit lang meer duren denk ik zo. Nog minder dan 1 week en dan weten wij wat ze gaan doen. Ik vind het nu al eng.
hey meiden. Even een berichtje over onze Kater. Hij is de nacht goed doorgekomen hij zat vanochtend al lekker te eten..Wel moet hij nog blijven tot morgen zodat ze hem in de gaten kunnen houden..Morgen wordt ik gebeld hoe en wat en mocht het goed gegaan zijn deze dag/nacht mag hij morgen weer naar huis toe dan kan ik weer lekker kroelen met me katertje
@ Lautje spannend.. nog maar een paar nachtjes! @ Jolanda: Jee gefeliciteerd goed nieuws! @ Spikkeltje: Wachterdewachtwacht Fijn dat ze het goed doet! Je kunt met nakolven inderdaad je productie opschroeven, heb je nog niet voldoende melk? De kwaliteit van je melk maak je er niet anders van, in principe is die wisseling ook geen probleem want het is normaal. Het komt omdat je 's nachts rust en overdag druk bent. Daarom is rust bij een productiedip ook zo belangrijk. Zowiso zal je melk wateriger zijn als het warm is buiten. Voor de voorraad zou ik inderdaad de ochtend kiezen. Hoe bevallen de eerste dagen als koetje?
ja idd wachten... pfff.. het zet maar niet door... waarom niet? Ik ontspan, doe alles relaxed. Vannacht en gisteravond tijdens de voorweeen. heel relaxed op bed of onder de douche. Vandaag nog paar plantjes in de tuin gezet, ja je moet wat. De dag zal komen....ben reuze benieuwd.
Oh Spikkeltje ik hoop voor je dat de baby niet nog 4 weken blijft zitten volgens mij red je dat echt niet he
Even snel een korte reactie van mij voordat ik ga slapen. @ Spikkeltje; nog geen baby dus? Opzich heeft de baby ook nog wel even de tijd natuurlijk, het kan nog tot 42 weken duren. Maar omdat je nu een soort van valse start hebt gehad verwacht je toch elk moment dat het doorzet. Ik ben erg benieuwd! @ Lautje; wat spannend he meid, ik denk aan je hoor! @ DeLi; volgende week de operatie he? Ook al zo spannend! @ Marcha; wat zullen jullie geschrokken zijn, maar wel fijn dat het nu duidelijk is wat hij heeft en dat het nu beter gaat! Toch wel heel goed dan he, zo'n hielprik?! Je hoopt dat er niks uitkomt, maar als er dan iets is, is het wel goed om zsm te weten. @ Loki; Koetje 2 aanwezig dus Mocht bv hier niet lukken vanwege mijn gevoelige tepels, dan wil ik misschien alle voedingen gaan kolven. Wordt ik koetje 3, haha! Wel heel fijn dat je genoeg melk hebt. @ Hier; laatste werkdag gehad, nu heerlijk verlof! Het was wel een heel gek gevoel hoor, de hele dag vroegen mensen of ik zin heb ik mijn verlof en wat ik ga doen en hoe ik me voel. In mijn hoofd had ik nog wel 2 weken willen werken, maar ik merk dat mijn lichaam het een beetje zat is En ik heb een aantal cadeautjes gekregen, zo lief! Nu genieten van mijn verlof. Liefs, Caitlin
Ja Juju je hebt gelijk, nog 4 weken wachten red ik niet.. Nu helemaal ik die valse start heb gehad. Word te nieuwsgierig ook & af en toe nog wel die "pijntjes". we gaan er nog maar even uit, dat et nog wel duurd. en we gaan zoveel mogelijk vrolijk verder. stiekem hoop ik dat het voor maandag er is.. Haha.. Vanaf maandag t/m halve wege juli, gaat een deel weg vervangen worden, de rondweg hier in het dorp, krijgt nieuwe laag asfalt. Maar dat betekend, dat er 2 mogelijke heden zijn om in het ziekenhuis te komen. Via een ander dorp, dus 10 a 15 km omrijden of via de boerenweggetjes... Snap ook niet waarom ze de hele weg in 1x uitslopen. Want op de rondweg komen er meerdere wegen op uit vanuit het dorp. Lijkt mij toch makkelijkere dat ze het in stukjes doen.. Maar ja, misschien denk ik wel te simpel er over. Ach we zien wel... We komen hoe dan ook in het ziekenhuis, maar gewoon het idee, dat je helemaal om moet rijden of over hobbelige weggetjes moet rijden... 1 ding scheelt weer, me vriend mag komende week super dicht bij huis werken, 6 minuten van ons huis vandaan. (hij werkt veel in de buitendienst & soms binnen) Fijne dag vandaag, het is mooi weer heerlijk Oja Caitlin dat gevoel had ik ook, toen ik ging stoppen met oppassen, dus mijn verlof. Ik wou zo graag nog door, maar me lichaam kon het niet meer opbrengen. En nu vind ik het lekker. Geniet er van!!
Wat balen van die weg Spikkeltje! Klinkt in mijn oren ook totaal onlogisch om in 1x de hele weg open te breken hoor. Wel super dat je vriend vanaf nu dichtbij huis mag werken. Dat scheelt toch weer wat stress. @ Hier; weer nieuwe buikfoto's geplaatst (week 32 komt nog, week 30 ben ik helaas kwijt geraakt toen ik mijn telefoon in de wasmachine heb gegooid...) en er staan foto's van de babykamer in een nieuw album. Ben benieuwd wat jullie er van vinden! Fijne dag vandaag, het is inderdaad heeeeeeeeerlijk weer! Straks lekker in mijn nieuwe bikini naar het meertje hier om de hoek met manlief. Liefs, Caitlin