gestopt met de pil september 2009

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door lautjep, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Wauw wat een goed nieuws allemaal :) Loki wat een prachtige foto van jullie kanjer! Heerlijk om je kindje zo te zien bewegen he :D Geniet ervan! (en van die dikker wordende buik :))

Navlis fijn dat alles goed was. Wow wat ben je weinig aangekomen! Ik zit inmiddels op 10,5 kilo.. Heb je ook een foto van je buik? Blije doos vond ik trouwens niet zo geweldig. Ik vind al die dozen niet zo geweldig maar voel me zo heerlijk als ik al die kadootjes uit mag pakken dat ik er toch van geniet :D

Caitlin gefeliciteerd met je test ;) Kan me voorstellen dat je niet kunt wachten tot je jullie kleintje te zien krijgt!

Lautje fijn dat je toch aan de clomid mag.. hopelijk snel resultaat!

Hier weer een foto van 31 weken. Mijn album wordt steeds voller en ik vind het leuk om de groeit te zien, vooral toen ik nog niet zo ver was maar wel heel trots haha. We hebben net de kamer van de baby geschilderd. Hopelijk droogt het goed op! En vandaag de bekleding van de wieg afgemaakt. Gisteren stofjes besteld om een zak voor aan de box te maken (en wat bijpassende knuffeltjes voor erin). Als het goed is morgen de commode afmaken en zaterdag komt alles deze kant op. *jippie*

(oh en vandaag toch nog meer kleertjes gekocht en een rammelaar en knuffeldoekje.. zucht en ik heb echt genoeg! (lees: teveel) Ga vrijdag trouwens met mijn moeder naar de Jonge Gezinnenbeurs. Ik weet dat ze dat leuk vindt *trotse oma*)

2. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Dag meiden,
    even een snelle reactie, heb erg weinig puf, maar wil wel even reageren op de twee goede berichten!!

Loki;
    weer tranen in mijn ogen! Wat een lekker ukkie! Geniet van de mooie fotootjes meid!

Lautje;
    wat fijn dat je weer 'actief' aan de slag kan!!

De rest;
    heb wel gelezen, maar echt even geen energie om op iedereen te reageren. Hier lijkt de schimmelinfectie weer op zijn retour te zijn, verder gaat het aardig. Morgen weer vrij, dus als ik weer wat bijgekomen ben, zal ik wat uitgebreider reageren!

3. navlis

navlis Actief lid

5 okt 2009
    490
    0
    0
    mama zijn
    ergens
    Ik sta er zelf ook echt van te kijken hoor dat ik nog maar zo weinig ben aangekomen en vroeg me ok echt af of het wel normaal was vandaar dat ik het heb gevraagd. Maar het zegt dus helemaal niks, kindje groeit goed en ik denk dat hij mij gewoon aan het opeten is ofzo:( Met silvan was het wel anders en daar had ik me deze keer ook op in gesteld maar het valt allemaal mee!
    Foto's: denk dat ik vanavond even foto's maak en anders morgen dan even uit zien te vinden hoe ik ze kleiner maak zodat ik ze hier kan plaatsen. ga ik donderdag (morgen tot 21 uur werken) ff uitzoeken en dan ff spammen!
    idd ik heb dat ook met al die kado's en gratis dingen die we als zwangere krijgen het is gewoon leuk om te krijgen en uit te pakken.
    Misschien zien we elkaar wel een vrijdag zonder dat we het weten!:D

4. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

@Loki: Wat fijn dat alles goed lijkt met de kleine, en wat een prachtige foto!!!
    Zal meteen even spieken in je album ;)

@Lautje: wat fijn dat jullie eindelijk verder kunnen.

@Navlis: wat grappig dat jullie kleine al andersom ligt. Hier nog steeds het koppie boven. VK zegt dat ergens tussen 30-36 weken de kleine echt moet draaien, en dat de meesten met 29w nog omhoog liggen dus ik maak me niet druk :p
    Waarom moet je naar het ziekenhuis? Volgens mij heb ik dat ergens gemist...

@Blije doos/prenatal doos: wel leuk maar stelt niet al te veel voor, maar er zitten wel practische dingen (proefmonsters enzo) in, naast natuurlijk de nodige (lees: heel veel) reclame folders.

@hier: vocht vocht vocht... mn handen en voeten zwellen op en doen pijn, en heb al 1,5 week hoofdpijn. Ook zie ik wazig. VK zegt dat dit ook door vocht komt, dus dan maar weer de bril op he ;)
    Verder is bloeddruk prima, 100/60 dus maak me wederom nergens druk om :p

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Haha ontspanning is altijd het beste Moppie! Is het nog gelukt met het aanvragen van je zwangerschapsuitkering?

6. steenbokje

Papieren zijn opgestuurd naar het uwv en heb bevestigingsbrief gekregen. nu is het afwachten tot 2 weken na ingangsdatum verlof. Lijkt wel op de belastingdienst: "leuker kunnen we het niet maken"
    Pfffttt... geweldig die onzekerheid!

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Oh lekker dan inderdaad. Komt vast goed maar kan me voorstellen dat die onzekerheid niet echt fijn is!

Gisteren de muur in de babykamer geschilderd samen. Oeh ik ben benieuwd of dit weekend echt de plinten en de wieg en commode erbij komen en hoe het dan staat. (En dan als de wiedeweer gordijnen uitzoeken en een kast haha)

8. Jolanda1986

Jolanda1986 Fanatiek lid

3 feb 2010
    1.116
    10
    38
    Sint willebrord (NB)
    Nou meiden, Heb me ei gevonden:D:D

op de foto zie je het niet zo heel goed, maar de streepjes zijn even donker :D

Toch eindelijk me ei gevonden :D wel grappig op zich moet morgen naar de Gyn voor me bloed uitslagen haha, ik test nog even door misschien word hij nog donkerder of hij wordt weer lichter.

ben helemaal Happy!!!! dat ik me ei gevonden heb, dus wordt klussen geblazen hahaha maar ja da vind vriendlief niet erg haha.

(sorry voor me ego berichtje maar ben zo blij dat ik me ei heb gevonden)

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Jaa daar issie! Lekker door blijven testen, ik had 2 dagen zo'n test en de tweede dag mijn ei (wist ik door tempen).
    Klus ze, geniet ervan en daarna duimen geblazen!

10. Jolanda1986

Jolanda1986 Fanatiek lid

3 feb 2010
    1.116
    10
    38
    Sint willebrord (NB)

Ja ik blijf zeker nog even door testen. Morgen naar de Gyn misschien een inwendige echo laten maken om te kijken of hij iets kan zien :D

Ja nu klussen en daarna duimen wel spannend eigenlijk, hoor vaak dat meiden met ovutesten vrij snel zwanger zijn.

11. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Lautje;
    Fijn dat je goed nieuws hebt gekregen bij de gyn. Dus nu eerst je ongi opwekken en dan aan de clomid (als ik het goed begrijp).

Jolanda;
    Die ziet er inderdaad positief uit. Dus nu flink aan de klus!!

JuJu;
    Wat een mooi buikje toch weer.

Moppie;
    Vervelend dat je zo veel vocht vasthoudt. Hopelijk worden de klachten snel wat minder. Fijn dat de papieren de deur uit zijn. Wat een gedoe zeg.

Hier;
    Zondag is mijn NOD en nu dacht ik gisteravond al een heel klein roze sliertje te zien (lekker detail..) maar dacht dat verbeeld ik me. Maar vandaag met afvegen weer een paar keer zo'n roze sliertje. Het maakt me onzeker. Ik had gehoopt dat ik niks zou zien of voelen tot zondag want dan zou ik rustig kunnen wachten. Nu wordt ik echt zenuwachtig. Is dat roze sliertje omdat ik ongi moet worden of van een innesteling? Het maakt me echt onzeker. De laatste maanden heb ik geen roze of bruin verlies meer gehad voor NOD daarvoor telkens een paar dagen ervoor wel. Maar toen had ik geen pijnlijke borsten en de laatste maanden wel, maar nu ook niet.. Pffff wat is het toch moeilijk...

12. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Zo, vandaag een beetje uitgerust, dus even wat uitgebreider reageren!

Jolanda;
    gefeliciteerd met je ei!! Klusze en succes bij de gyn morgen!

Juju;
    je bent dus lekker aan de slag met de babykamer, leuk hè!? Spam je ff wat foto's??

Nieke;
    snap dat je daar onzeker van wordt... heb je al bedacht wanneer je gaat testen of wacht je gewoon tot na je nod?

Moppie;
    lastig dat vocht vasthouden... Gelukkig heb ik er alleen 's avonds last van, dat scheelt wel! Maar als jij er zelfs wazig van ziet... Schiet niet op!
    Hoe is het met jullie huisje trouwens, schiet het op?

Navlis;
    nog maar 3 kilo??!! Lekker joh! Als het kindje er niet onder lijdt, zou ik daar maar flink van genieten!

Blije doos;
    ik ga hem zaterdag in Utrecht ophalen, nadat ik bij de jonge gezinnenbeurs ben geweest. Wist al dat er niet veel bijzonders inzit, maar ja... 't is gratis hè! :p

Jonge gezinnenbeurs;
    ik ga dus zaterdag met mijn moeder, zussen en schoonzus. Volgens mijn zussen ben je er in 2 uurtjes wel doorheen, dus daarna gaan we nog even gezellig de stad in!

Verdere inkopen;
    ik moet nog véél hebben! Spuugdoekjes, lakentjes, rompers, kleertjes, sokjes, hydrofiel-luiers/washandjes. En niet te vergeten iets om uk mee schoon te maken. Met alleen bodylotion en de poeder van zwitsal kom ik niet erg ver denk ik...
    Verder moet er nog een babyfoon, flessenwarmer en een campingbed komen, maar dat is van later zorg!
    Zal ook wel even kijken wat ik zaterdag kan scoren en anders ga ik volgende week naar mijn zus om haar uitzet weg te roven! :)
    De laatste dingen bewaar ik voor mijn verlof, anders heb ik tegen die tijd niets meer te doen!

Morgen weer naar de verloskundige, ben benieuwd hoe de kleine ligt! Van het weekend had ie m'n ribben gevonden, maar voel het nu weer heel ergens anders schoppen! We zullen zien, met dit termijn is er nog genoeg tijd om te draaien!

13. steenbokje

@Jolanda: fijn dat je je ei hebt gevonden. Ook goed benut/gaan benutten neem ik aan? :p

@Nieke: hoe is het met de testdrang? :) Toch wel spannend hoor!
    Symptomen komen en gaan. De ene ronde voel je van alles, en de volgende weer helemaal niks.
    Je lichaam kan je in ieder geval flink voor de gek houden met al die kwaaltjes...

@Hen: huisje schiet al op. We zijn druk bezig met de afwerking. Hopelijk kunnen we rond mn verlof gaan verhuizen.
    Veel plezier met inkopen doen! IK heb veel bij de babydump besteld online, en in de winkel opgehaald.
    Moet alleen nog een complete verzorgingslijn aanschaffen, maar hoor over Zwitsal dat veel kindjes er allergisch voor zijn? Maar al die spulletjes koop ik pas in december. Zie wel steeds grootverpakkingen billendoekjes en luiers enzo in de aanbieding... kan het alleen nu gewoon niet kwijt in huis :(

@Caitlin: hoe is het met je kwaaltjes?

Nog meer mensen op het wachtbankje?

14. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Oh meiden ik duim dat het raak is (ze draaien weer op volle toeren!)

Moppie ik heb zelf de babyproducten van Weleda voor onze uk gekocht. Heb zelf een gevoelige huid en Weleda bevalt mij nu erg goed (smeer de zwangerschapsolie braaf iedere ochtend op mijn megabuik ;)). Hopelijk kunnen jullie snel het huis in! Enne.. sinds ik pampers en doekjes heb ingeslagen zie ik ze iedere week we ergens in de aanbieding haha dus dat komt ook goed!

Hen ik ben me nu aan het verdiepen in babyfoons, wat een gedoe. Denk dat we maar gewoon voor eentje gaan en hopen dat het goed werkt ;)

15. steenbokje

Haha ja ik zie ze ook overal in de aanbieding, dus moet wel goed komen.
    Wij hebben de Luvion Platinum gekocht. Geeft een super mooi beeld, ook in het donker! Reageert ook op elk geluidje. Geen geluid = geen ruis. Pas als er geluid is, springt het geluid op de ontvanger ook aan. En vriendlief vond het belangrijk dat er meerdere camera's op aangesloten konden worden, want dan gaat hij er nog een camera bij kopen voor in de blokhut (daar komen onze aqaria *lol*)

16. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Haha afwisselend naar de visjes en naar de baby kijken! Ik denk dat wij voor een Alecto gaan, een camera vind ik nog niet nodig. Eigenlijk muziekjes enzo ook niet, wil alleen de baby horen! Denk ik.. (twijfel)

17. navlis

navlis Actief lid

5 okt 2009
    490
    0
    0
    mama zijn
    ergens
    @moppie,
    Ik word overgedragen aan het zh omdat Silvan 5 weken te vroeg is geboren de oorzaak daarvan was dat ik het HELLP syndroom heb gehad tijdens me zwangerschap. Vandaar dat ik nu wat meer groeiecho's krijg en ze me de laatste weken in het zh onder controle willen hebben. Eigenlijk was het de bedoeling dat dat de hele zwangerschap zo zou zijn maar ik heb daar zelf voor gekozen (in overleg met de artsen) dat ik gewoon de eerste tijd bij de vk mocht.
    HELLP is voor degene die het niet weten de ernstige vorm van zwangerschapsvergiftiging. Mijn lever en nieren werkten helemaal niet meer en tijdens de bevalling zelf was het zo erg dat de bevalling geen half uur langer had moeten duren want dan waren we er allebei niet meer geweest, daar zijn ze gelukkig op tijd achter gekomen door het bloed prikken en hebben ze me als en gek een spoed kiezersnee gegeven.

Babyfoon, mijn man wilde ook zo'n ding met camera, die hadden we ook met silvan nou dat hebben we 3 keer gebruikt en toen alleen nog maar voor het geluid aan gehad, nou wilde hij er dus weer aan beginnen maar heb hem om kunnen praten, ik ga vrijdag op de beurs de alecto kopen die ze in de beursaanbieding hebben dat eco ding is dat.

Zal trouwens morgen even foto's plaatsen, althans poging tot.

18. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Dacht dat die aanbieding was met camera Navlis? Ik ga op de beurs ook even daar kijken en vergelijken :)

19. navlis

navlis Actief lid

5 okt 2009
    490
    0
    0
    mama zijn
    ergens
    ik weet niet of je het beursboekje hebt maar hij staat op pagina 25, de alecto dbx-89 eco voor 90 euro. Dat is er 1 zonder camera. Wat ik zo fijn vind eraan is dat je de temp van de kamer kan zien en terug kan praten, dat is vooral heel handig als het kindje wat ouder is.

20. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

update:
    Gisteren ben ik met een noodgang naar het ziekenhuis geweest.
    Ik kreeg last van bloedingen, dit keer anders dan in het begin van de zwangerschap.
    Ik kreeg een echo en de kleine maakt het harstikke goed. Zij/hij is al weer flink gegroeid en was behoorlijk in de beweging. En het hartje klopte erg mooi.
    Nu blijkt dat mijn lichaam de lege vruchtzakje heeft afgestoten. (zakje was niet meer te zien op de echo)
    En dat komt gewoon mijn lichaam uit. Meestal zal het gebeuren dat het lichaam het zakje opneemt, maar dat is bij mij niet het geval. Ze kunnen niet zeggen hoelang de bloeding blijft. Het lijkt gewoon nu beetje op menstruatie. Heb verder alleen wat rugpijn.
    Buikpijn niet meer.
    Ben ook nog steeds misselijk. Dat is wel wat beter te hanteren, dit omdat ik niet meer zwanger ben van een 2ling en ik nu 10 weken zwanger ben. Heb gelijk maar weer wat onzekere vragen op de tafel gelegd.
    A.s dinsdag moet ik sowieso weer heen en dan zal er weer een echo gemaakt worden.

De gyn zei dat deze zwangerschap, dus met het overgebleven kindje alles goed uit zag en het goed doet.
    Wat een schrik.
    Vandaag ook nog steeds last van bloed en af en toe zwarte slijm/stukjes er bij. Dus mijn baarmoeder wil dat kwijt wat er niet hoort.

liefs

Deel Deze Pagina