gestopt met de pil september 2009

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door lautjep, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    NOD Juni 2011
    07/06 Lautje (25) // LaikaBasko (20)
    22/06 DeLi (22)
    28/06 Nieke (23)

Afspraken:
    30/5 Spikkeltje: uitgerekende datum // Caitlin: partnerles yoga
    01/6 Spikkeltje: controle
    03/6 Caitlin: controle gyn
    ?/6 DeLi: Evaluatie afspraak gyn na laparoscopie
    01/7 JuJu: Hoera! Vanaf nu naar het 1e keuze kdv
    21/7 Bloom: CB

Zwanger
    Spikkeltje (september '10 positief getest: twins, nu nog 1 en een * / 30-05-2011)
    Caitlin (oktober '10 positief getest / 02-07-2011)

Jolanda86 (januari '11 positief getest / 25-09-2011) (ook jarig op 25-09)
    Linnie82 (februari '11 positief getest / 16-10-2011)

Bevallen
    Linnie82 (november '09 positief getest) 11/08/2010 Evi *vlindertje*
    Marcha (december '09 positief getest) 26/08/2010 Justin Ryan (2690 gr, 47cm)
    Macmazsy (maart '10 positief getest) 01/12/2010 Mikey Lucas (3165gr, 50cm)
    JuJu81 (april '10 positief getest) 04/01/2011 Jongen
    Bloom24 (mei '10 positief getest) 09/01/2011 Jongen
    Navlis(mei '10 positief getest) 17/01/2011 Merlijn Julian (2710gr)
    Tutsje (juni '10 positief getest) 07/02/2011 Milan (3580 gr, 55 cm)
    Loki09 (september '10 positief getest) 04/05/2011 S.venna G.ina J.oanna (2950 gr, 49 cm)

Vlinders
    Loki09 (februari '10 MA 11+1 weken)
    Loki09 (juli '10 MA 10+4 weken)
    Lautje (juli '10 MK 7+4 weken)

Spikkeltje (okt '10 MK van 1 van de 2)

Poll
    Spikkeltje (30/5 uitgerekend, denkt zelf: Meisje)
    Jongen: 4 (Bloom24, Navlis, Loki, Marcha)
    Meisje: 6 (Caitlin, JuJu81, Jolanda, Moppie, Nieke, Tutsje, Lautje)

2. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Onze kleine spruit heeft net voor het eerst een gekolfd flesje gehad :D. Wilde het eigenlijk rond de 5/6 weken voor de eerste keer proberen maar mama was vergeten om het gekolfde flesje van gister in te vriezen dus dat was ''over'' en van de kraamzorg mocht er NOOIT moedermelk weggegooid worden dus dit was een goed moment ;). Even vond ze de speen gek maar al snel begon ze te zuigen en in een paar minuten was het weg melk (was maar 40cc ter oefening, had niet verwacht dat ze het zo gulzig zou aannemen :)). Ben er wel blij mee, woensdag komen ze voor mijn contract gesprek en je zult net zien dat ze dan wil eten en dat zoek ik niet open en bloot voeden met mn baas en bedrijfsleider erbij. Schoonzusje komt even 'babysitten' dus nu kan ik mooi een flesje klaar hebben staan en kan ik even rustig praten, scheeld weer stres :D
    *Trots op lieve beebie*

3. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Bah Nienke wat een rotnieuws... Hopelijk heeft het iig geen cysten veroorzaakt... En een par maanden niks, denk er even rustig over na, moeilijke keuze...

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Loki wat lief :D Welke fles gebruik je? Wat super dat ze het zo goed doet!

Nieke wat balen en wat vreemd van je ongi.. Idd rotnieuws, zou ook laten controleren op cysten. Vreemd idee, een paar maanden 'niets?'

Spikkeltje al aan het puffel?!

5. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Kan wel gaan puffen, maar de baby vind het nog steeds fijn...:D:D
    heb vanaf vanmorgenvroeg 6 uur, weer die menstruatie pijn. dit keer de hele dag gebleven en wat heviger..

weltrusten dames.. was nog even bezig op de pc. begint hier behoorlijk te waaien etc dus heb even de ramen wagen wijd open staan. dus ga nu maar eens de boel op een kier zetten en op bed..

Liefs

6. DeLi

DeLi Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.224
    0
    0
    @spikkeltje; je houd het wel spannend zeg!

@nienke; toch inderdaad balen van je ongi, ook al had je het wel verwacht. Iedere ongi is ongewenst!
    Paar maanden niets voelt vast heel vreemd, na een periode van je uiterste best doen. Hopelijk ben je snel aan de beurt!

@bloom; hoe gaat het ondertussen met je moeder?

@loki; super dat jullie kleine het zo goed doet.
    Succes met je contractbespreking.

7. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Juju: Ik heb een Avent flesje speenmaat 1. Niet echt grondig onderzoek naar gedaan, heb gewoon een simpele gepakt voor het geval de borstvoeding niet zou lukken de eerste dagen. Er moet er nog 1 bij komen, heb je nog tips? Zat te denken aan een Medela (nog niet in verdiept maar leek me wel handig omdat die op de flesjes past die ik al heb.

Bloom: Jij het een zak die je ook als hangmatje kunt gebruiken he? Welke is dat? Misschien vind mummeltje dat wel prettig bedacht ik me ineens, ze wordt altijd snel wakker na het terugleggen in de wagen/box als ze gegeten heeft of getroost is. Misschien geeft dit net de geborgenheid die ze nodig heeft?

8. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Juju:
    Ken jij het ''probleem'' dat je door volle borsten niet meer kunt liggen? Mummeltje wilde vanacht maar 1 borst waardoor ik net van de pijn niet meer kon liggen ;). Heb even 3 min met de handkolf van medela die borst ontladen (lang niet leeg want mummel zal zo wakker worden) en meteen 80 cc, humpf, die straal was te zot dat had mummelt nooit kunnen verwerken :). Oke luxe probleem maar uh, dat wordt straks toch wel minder als ze minder gaat drinken snachts? Anders heb ik liever een grote nachtvoeding hoor, haha!

Nou ik ga nu even tukken :)

9. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    NOD Juni 2011
    22/06 DeLi (22)
    28/06 Nieke (23)

Afspraken:
    06/6 Caitlin: laatste les zwangerschapsyoga
    01/7 JuJu: Hoera! Vanaf nu naar het 1e keuze kdv

Zwanger
    Spikkeltje (september '10 positief getest: twins, nu nog 1 en een * / 30-05-2011)

Bevallen
    Loki09 (september '10 positief getest) 04/05/2011 S.venna G.ina J.oanna (2950 gr, 49 cm)

Vlinders

Poll

10. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    @ Nieke; dus toch je ongi al echt doorgebroken? Dan is jouw lf aan de korte kant, want je hebt dit al eens eerder gehad dacht ik he? Misschien moet je dat ook nog even aangeven in het ziekenhuis, want een korte lf is ook bij IVF/ICSI niet wenselijk dacht ik?

Wel heel goed van je dat je nog een echo wil om evt. nieuwe cystes optijd te ontdekken (liever niet natuurlijk!) En het zal zeker wel een gek idee zijn dat er nu even 'niets' gebeurd.

Dat je ovu testen wil gaan gebruiken vind ik niet zo gek, je wil toch enigzins het idee hebben dat je wat zelf kunt doen.
    En ik geloof niet zo in "als je er niet mee bezig bent, komt het vanzelf en als je er teveel mee bezig bent komt het niet". Ik weet dat je dat best wel eens ziet bij sommige mensen, maar dan kijk ik naar mezelf.

Ik was er vanaf dag 1 dat ik pilloos door het leven ging ontzettend mee bezig. Heb vanaf ronde 1 ovu testen gedaan en klussen op het juiste (van te voren uitgerekende) moment en dan om de dag en met een kussentje onder mijn billen nog een half uurtje blijven liggen. Best extreem om gelijk al zo te beginnen, veel te veel mee bezig zouden anderen zeggen, maar wel in ronde 2 zwanger.
    Dat heeft niks te maken met wat ik heb gedaan, dat is puur geluk en een wondertje geweest, maar ik bedoel, ik was er extreem mee bezig en dat heeft er niet voor gezorgd dat ik niet zwanger werd (snap je wat ik bedoel?)

Doe dus wat jij goed vindt voelen meis!!!

@ Loki; jeetje, wat veel voeding heb jij :$ Dat kunt je opsparen voor een heel weeshuis, haha! Wel heel erg fijn hoor en heerlijk dat jullie meisje het er zo goed op doet en nu ook makkelijk een flesje pakt. Ideaal kindje, hihi!

@ Spikkeltje; de baby is fashionably late :p
    Ik hoorde gister als tip om de weeen op te wekken; een kammetje in je handpalm leggen en dan hard knijpen of je achillespees masseren. Had er nog noooooit van gehoord, maar wie weet werkt het?!

@ hier; gister naar yoga geweest met mijn mannetje en het was erg leerzaam en gezellig. Hij deed echt zijn best en vond het zelfs leuk! Wat een lieverd heb ik toch :D verliefd, hihi!

Verder voel ik me een beetje dubbel.

Aan de ene kant:

* voel ik me als zwangere super bijzonder
    * krijg ik door mijn zwangerschap veel aandacht, wat ik erg leuk vind
    * is beeb echt nog 'alleen van mij' zolang ze in mijn buik zit
    * ben ik erg blij met het feit dat ik al maanden geen pukkel meer heb gekregen
    * vind ik mijn grote borsten en buik super mooi
    * wil ik nog zwanger zijn, omdat ik niet weet of ik het hierna ooit nog een keer zal worden

Maar aan de andere kant:

* doet mijn lichaam constant pijn
    * wil mijn lichaam niet meer wat ik wil
    * ben ik het teveel aan vocht en vet helemaal zat
    * vind ik het vervelend dat het getal op de weegschaal maar omhoog blijft gaan
    * ben er ik eigelijk wel een beetje klaar mee
    * ben ik super benieuwd naar ons meisje

Sorry voor mijn ego geklaag, maar wilde het even kwijt...

Liefs,
    Caitin

11. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    #3371 Omelet, 31 mei 2011
    Laatst bewerkt: 31 mei 2011
    Fles: als ze goed drinkt is het alleen maar fijn zo toch! Hier werd een gewone speen genadeloos vacuum gezogen dus hebben we de tommee tippee (meer een 'borst-vorm') van het Kruitvat.

Borsten: ja héél herkenbaar. Als uk een keer doorsliep dan waren mijn tempels soms helemaal vervormd zo strak stond de boel als ik wakker werd. Het is een principe van vraag en aanbod, meestal gaat het met 6 weken beter. Met 4 maanden was ik echt wel van de stuwing af, nu heb ik eigenlijk altijd zachte borsten alleen als er langer dan 6/7 uur niet gekolft of gedronken is voel ik harde plekken.
    Met kolven stimuleer je je productie wel weer he, pas op anders heb je zo last van hyperlactatie en dat is ook niets. Ik deed trouwens 's ochtends eerst met de hand wat melk in een doek spuiten voor ik aanlegde, anders had ik zoonlief echt verzopen denk ik ;)

Caitlin, klagen mag :)!

12. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    NOD Juni 2011
    22/06 DeLi (22)
    28/06 Nieke (23)

Afspraken:
    06/6 Caitlin: laatste les zwangerschapsyoga
    01/7 JuJu81: Hoera! Vanaf nu naar het 1e keuze kdv
    19/7 JuJu81: CB

Zwanger

Bevallen

Vlinders

Poll

13. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Ha meiden;
    Met mijn moeder gaat het nog steeds hetzelfde, eigenlijk geen nieuws dus. Gisteren met uk langs geweest en ze knapte daar wel weer wat van op, maar lichamelijk voelt ze zich nog steeds brak... Daarbij komt ook nog eens dat ze op de afdeling waar ze ligt totaal langs elkaar heenlopen. De een zegt dit, de ander dat. Zo weet m'n moeder niet waar ze aan toe is en daar wordt ze niet beter van. Schiet niet op dus zo...
    Verder ligt mijn oma ook in het ziekenhuis, had ik dat al verteld? Ze heeft haar heup gebroken. 2 jaar terug de rechter nu de linker en ze is totaal in de war... Ze eet al jaren slecht en haar gezondheid was ook al jaren broos, dus we vrezen het ergste....

Niet zulke leuke berichten dus...

En verder gaat het hier thuis ook maar zozo... Manlief en ik liggen de laatste dagen wat overhoop. Gaat voornamelijk om de dingen waar we vaker onenigheid over hebben, zijn rotzooi en het feit dat hij bijna niets in het huishouden doet. Normaal kan ik het best hebben, maar nu gewoon even niet... Alles rondom mijn moeder en oma kost me veel energie. Daarbij vraagt uk natuurlijk aandacht, heb ik mijn werk en het huishouden. Ik ben alle dagen druk en hij komt thuis en gaat op zijn gat achter de tv zitten... Dan vraag ik hem om nog even de tuin te sproeien, zegt ie; ik zit net en heb de hele dag gewerkt, laat me nou even! Nou en dan ontplof ik hoor!
    Ok, hij ziet het werk niet, zegt ie, maar hij doet er zijn best ook niet voor om het wel te gaan zien. Als hij daar op die bank zit, kan ik de hele avond rondstampen en druk zijn, hij zal blijven zitten... Er zijn 101 klusjes die er in huis en tuin nog moeten gebeuren, maar hij doet ze niet... Bij een ander natuurlijk wel, maar stel je voor dat je tegen een anders nee moet zeggen en tegen je eigen vrouw ja...

Pfff... Sorry voor mijn geklaag, maar als het eruit is voelt het beter... :)

Nieke;
    Balen, balen! Het zit je ook niet mee... *knuffel*

Loki;
    Goede productie joepie! Au is minder, maar voor een goed doel!

Spikkeltje;
    Puf puf?

Caitlin;
    Klagen mag! Doe ik ook... ;)
    Nog eventjes meid, dan vergeet je al de nadelen!

Oja, hier nog wel een lichtpuntje.... De Beco is binnen!! Uk slaapt nu en ik ga straks met hem even naar het werk. Dus probeer hem vanavond even uit en dan volgen er natuurlijk foto's!
    Oja2, ukkie doet het prima en dat maakt gelukkig een heel hoop goed!!

14. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ah spannend Bloom! Ben benieuwd of het bevalt :) Hier vond uk het eerst maar niets, zijn beentje zo ver uit elkaar ;)

Vandaag ID-kaart aangevraagd. Sta ik met hem in de Beco bij de balie, gaat hij toch ongegeneerd (flink kreunen en luidruchtige winden) zijn luier volpoepen.. echt zijn hoofdje liep rood aan. Daarna kreeg ik een stralende lach. Ik lachte wat vertwijfeld terug en toen kwam de geur naar boven, uch uch. Dan is zo'n draagdoek toch wel érg knus en dichtbij hoor ;)

Heb een tentje gekocht bij het Kruitvat (zijn nu in de aanbeiding) voor komende vakantie. Dan ligt hij niet los in de tent maar toch vrij beschut. Ben benieuwd, komende tijd maar flink oefenen :D

15. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

dikke knuff voor jou meis!
    ik hoor die opmerking ook regelmatig. elke dag ploft hij meteen achter zn pc en komt er alleen voor het eten even achterweg.
    als ik echt boos ben, ga ik driftig schoonmaken zonder een woord te zeggen. dan weet hij dat het echt mis is en vraagt hij wat hij kan doen, maar dan hoeft t voor mij al niet meer ;)

mannen zien de troep gewoon niet. je moet ze alles 100x vragen en dan gaat het met een diepe zucht. irritant gewoon.

ik hoop dat je moeder en oma snel opknappen!
    knuffel

16. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

@Loki: de tommee tippee werkt hier (nogsteeds) erg goed. ik had er eentje uit de blije doos (of die andere) en daar zijn we mee begonnen voor de bijvoeding tijdens borstvoeding.

ik denk dat de avent speen 1 nog te groot is voor jullie meisje. die is bedoeld vanaf 3 maanden. misschien even bij de etos/kruidvat een 0-speen halen?
    ik gebruik nu ook de aventfles met 3 standenspeen (in de ene doos zat een fles, in de andere doos een speen, handig!) voor de papfles, maar zelfs op stand 1 gaat het nog te snel nu. binnen 5 minuten klokt hij 250ml pap naar binnen, pfffttt...

17. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

het blijft balen, Nieke. Elke keer weer die ongi, ookal had je geen hoop deze maand.
    inderdaad vreemd dat het zo vroeg is. zou het door de medicijnen komen?
    heb je al gesproken met de gyn?

ovu testjes geven jou misschien wat rust, ik bedoel dan, dat je weet waar je aan toe bent. als je ei is geweest, kan je wachten op je ongi. als je niet test en een keer een lange ronde hebt, zit je misschien in de stress of het raak zou kunnen zijn. als je klust rond je ei, stress je er misschien ook over, maar dan weet je wanneer je ongeveer je nod hebt.
    hoop dat dit niet te warrig klinkt, ben wat warrig vandaag...

18. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

@Caitlin: ik snap je posi/nega gevoelens. herken het zeer goed. maar echt, alles komt goed. nog een paar weekjes geduld!

19. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

20. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Bloom:
    Bah ook je oma.. En de druppel die de emmer doet overlopen is dan een man die geen werk ziet, juk... Goede adviezen als praten, lijsje maken, vaste taken heb je vast allemaal al geprobeerd?
    Ik stuur je straks nog even een berichtje terug! :)

Uk:
    Is er ook een 0 speen ja? Deze gebruikte de kraamzorg ook (had ze zelf 1 bij) in de eerste week voor de bijvoeding, ze zei me dat die goed was? ;) Ook op het etiketje staat vanaf 0 weken meen ik me te herinneren? De 3 standen speen heb ik ook idd :)
    Maar het gaat idd wel snel nu je het zegt, geen idee wat normaal is?

Caitlin:
    De bekende laatste loodjes :). Ik herken de meeste dingen niet alleen was ik het voort zat door de onzekerheid maar tegelijk durfde ik niet te wensen dat ze kwam omdat ze zo klein leek, wat achteraf reuze mee viel ;). Nog eventjes!

Spikkeltje:
    Volgensmij ben je aan de puf :p

Deel Deze Pagina