gestopt met de pil september 2009

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door lautjep, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Meiden ik heb nog even geen puf om alles bij te lezen.
    Het is me het weekje wel. Deze week te horen gekregen dat er drie mensen zwanger zijn van de eerste en dat ik dus weer een grote cyste heb... Pffffff... Ik kan bijna alleen maar huilen. Als ik op het werk ben kan ik het van me afzetten, maar ben ik thuis dan huil ik bijna constant. Gisteren toen ik op kraamvisite was bij een vriendin vertelde de andere vriendin die er ook was dat zij ook zwanger waren, 9 weken. Had ik helemaal nog niet verwacht. Ik wist wel dat ze er binnenkort aan wilde gaan beginnen, maar dat het nu al zo ver was echt niet... Zij weten het niet van ons.
    Ik ga nu even tv kijken even gtst van gisteren en dan meteen van vandaag, even verstand op 0.

2. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Lieve Nieke

Wat zou ik je graag een echte dikke knuffel willen geven in deze slopende periode voor jou / jullie!!!
    Ik vind het zo verschrikkelijk oneerlijk dat jullie nog geen mooi wondertje hebben mogen ontvangen...
    Ik kan gewoon plaatsvervangend huilen, omdat ik het jullie zo ontzetend gun!!!
    Het enige wat ik kan zeggen dat ik met alles wat ik in me heb, hoop dat jullie ook een mooi wondertje mogen ontvangen binnenkort.
    Je bent een topper en een hele sterkte vrouw, vergeet dat niet!

Veel liefs van Caitlin

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Nieke wat een rotweek.. en wat oneerlijk. Ik vind het bewonderingswaardig hoe jij omgaat met al het nieuws wat je krijgt te verwerken. Het is niet gek dat je zo moet huilen. Hele hele dikke knuffel meid, voor wat het waard is!

4. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    @ Loki; wat een compliment van je werkgever en wat je zegt, zeker nadat je al sinds december thuis zit. Heel fijn hoor, gefeliciteerd :)

@ hier; controle bij de gyn was goed. Beebje wordt nu op 2597 gram geschat, 200 gram meer dan vorige week maandag. Volgens de gyn wordt het geen heel groot kindje, maar gewoon gemiddeld. Ook haar hoofdje is niet zo heel groot, maar dat is al vanaf het begin. Scheelt misschien een beetje tijdens de bevalling?! Pfff, ik word nu wel ontzetend benieuwd naar haar hoor, deze laatste weken gaan vast langzaam voorbij ;) Omdat ik beeb soms zo weinig voel bewegen heeft de gyn even gekeken naar de flow in de navelstreng. Dit zegt iets over het functioneren van de placenta en dat zegt dan weer iets over het welzijn van beeb. Gelukkig was dat helemaal perfect en ik heb mooi voldoende vruchtwater, dus hij heeft me op het hart gedrukt dat ik me niet te druk moet maken. Natuurlijk als ik twijfel mag ik altijd bellen / langskomen voor CTG.

Liefs,
    Caitlin

5. Jolanda1986

Jolanda1986 Fanatiek lid

3 feb 2010
    1.116
    10
    38
    Sint willebrord (NB)
    @Nieke...Wat een nare tijd voor jullie zeg!!! Vin dhet zo knap dat je toch nog de mensen kunt feliciteren ik had denk ik huilend weg gerent.
    Ik gun het jullie zo erg!!! Julie verdienen ook een kleine wondertje.
    Je bent echt een vechter!!!! Jullie vechtlust wordt hopelijk heel snel bekroond met een wondertje.
    KNUFF

@caitlin: Mooi dat alles goed is met jullie kleine meid :D

@ Spikkeltje : wat een verhaal zeg :O maar super mooi dat alles goed is gegaan :) En je maakt mij niet bang hoor voor de bavalling :D iedereen ervaart haar bevalling anders :) en ik zeg altijd maar zo: "Het gaat er nooit zo lekker uit dan dat het erin gegaan is" ;) hahaha

@hier: Beeb is vandaag heel druk. Voel hem overal haha. Lekker aan het stuiteren net zijn PAPA haha. Vandaag niet heel veel gedaan lekker van de zon aan het genieten geweest natuurlijk :D maar pfffff wat is dat warm zeg, en dan moet ik nog heel de zomer door haha.

6. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    NOD Juni 2011
    07/06 Lautje (25) // LaikaBasko (20)
    22/06 DeLi (22)
    28/06 Nieke (23)

Afspraken:
    06/06 Caitlin: laatste les zwangerschapsyoga
    16/06 Caitlin: controle gyn
    ?/6 DeLi: Evaluatie afspraak gyn na laparoscopie
    30/6 Jolanda: Groeiecho + Controle Gyn
    01/7 JuJu: Hoera! Vanaf nu naar het 1e keuze kdv
    19/7 JuJu81: CB
    21/7 Bloom: CB

Zwanger
    Caitlin (oktober '10 positief getest / 02-07-2011)

Jolanda86 (januari '11 positief getest / 25-09-2011) (ook jarig op 25-09)
    Linnie82 (februari '11 positief getest / 16-10-2011)

Bevallen
    Linnie82 (november '09 positief getest) 11/08/2010 Evi *vlindertje*
    Marcha (december '09 positief getest) 26/08/2010 Justin Ryan (2690 gr, 47cm)
    Macmazsy (maart '10 positief getest) 01/12/2010 Mikey Lucas (3165gr, 50cm)
    JuJu81 (april '10 positief getest) 04/01/2011 Jongen
    Bloom24 (mei '10 positief getest) 09/01/2011 Jongen
    Navlis(mei '10 positief getest) 17/01/2011 Merlijn Julian (2710gr)
    Tutsje (juni '10 positief getest) 07/02/2011 Milan (3580 gr, 55 cm)
    Loki09 (september '10 positief getest) 04/05/2011 S.venna G.ina J.oanna (2950 gr, 49 cm)
    Spikkeltje ( September '10 positief getest) 31/05/2011 Jongen

Vlinders
    Loki09 (februari '10 MA 11+1 weken)
    Loki09 (juli '10 MA 10+4 weken)
    Lautje (juli '10 MK 7+4 weken)

Spikkeltje (okt '10 MK van 1 van de 2)

Jemig, wat een blauw zeg, alleen ons meisje gaat nog wat meer roze brengen in de lijst, maar Jolanda brengt daarna toch weer blauw ;)

7. DeLi

DeLi Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.224
    0
    0
    @Spikkeltje; Klinkt als een heftige bevalling!
    Je hebt het maar mooi achter de rug en een prachtig kereltje op de wereld gezet!

@Caitlin; Je bent gelukkig weer gerust gesteld! Jullie beebje maakt het helemaal goed, dus geen zorgen.
    En als je toch twijfels krijgt, dan gewoon je weer gerust laten stellen en langs gaan bij je gyn.

@Loki; Dat is zeker mooi om te horen zeg! Ondanks dat je niet meer fulltime gaat werken, super dat je deze baan toch kan blijven doen. Gefeliciteerd!

@Nienke; Dikke dikke knuffel!
    Het is wel erg confronterend om van allerlei mensen om je heen te horen dat zij zwanger zijn, terwijl jij er al zo lang mee bezig bent en er zoveel moeite voor doet!
    Kan me helemaal voorstellen dat je het er even moeilijk mee hebt.
    Sterkte meid!!!

8. DeLi

DeLi Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.224
    0
    0
    O ja, Spikkeltje.... Ik ben wel heel erg nieuwsgierig naar de naam van jullie beebje....... Volgens mij heb ik die nog niet voorbij zien komen, of heb ik dat even gemist....?

9. DeLi

DeLi Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.224
    0
    0
    @Ego; Hier nog steeds aan het bijkomen van de operatie.
    Af en toe valt het me allemaal erg zwaar en voelt het een beetje of we gestraft worden, omdat we zo graag een kindje willen. En er zo veel voor over moeten hebben! Zoveel nieuwe tranen en zoveel spannende, zenuwslopende tijden. Pfff
    Ik ga aankomende maandag weer voor het eerst na de operatie aan het werk.
    Vanmorgen de pleisters eraf gehaald. Mijn buik doet nog steeds pijn. De hechtingen moeten nog oplossen.
    Deze maand gaan we toch wel goed gebruiken. Wie weet... ik ben nu "schoon", dus voor mijn gevoel moeten we een poging wagen, voordat we definitief overgaan tot IVF.

Sorry voor mijn geklaag.
    Moest het even kwijt.......

Meiden, prettig weekend allemaal!

10. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Lieve DeLi

De zin 'het lijkt alsof we gestraft worden omdat we zo graag een kindje willen' raakt mij heel erg...
    Ik vind het ook voor jullie zo ontzettend naar dat het nog niet gelukt is en dat je weet dat er waarschijnlijk nog een zware weg te gaan is voordat ook jullie een mooi beebje in je armen kunnen houden. Ik wordt er gewoon echt verdrietig van, gun het jullie zo!!!
    Maar denk nooit dat je gestraft wordt, want iemand die zoveel over heeft voor een kindje en er zoveel van zal houden, die kan daar toch niet voor gstraft worden?! Jullie geduld wordt enorm op de proef gesteld en ik weet niet wat de reden daarvan is, maar ik hoop met alles wat ik in me heb dat ook jullie wachten wordt beloond met een prachtige beeb!!! En ik geef je helemaal gelijk dat je deze ronde graag zelf wil proberen te benutten, ik ga super hard voor je duimen!

Hele dikke knuffel!!!

Ps. Je klaagt NIET, onthou dat maar goed ;)

11. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Loki; Helemaal geweldig dat ze zo'n aanbod hebben gedaan. En dat is zeker een heel groot compliment!

Caitlin; Goed om te horen dat jullie kleine meid het goed doet in je buik. Kan me voorstellen dat je je meer zorgen maakt door de dingen die je op het werk gezien hebt. Als je je onzeker voelt gewoon het hartje luisteren of naar de gyn bellen hoor. Het gaat helemaal goed komen.

DeLi; Ik kreeg echt tranen in mijn ogen toen ik je berichtje las. Ik denk niet dat jullie gestraft worden omdat jullie het zo graag willen. Wat wel de reden is, geen idee. Ik denk hier zelf ook regelmatig over na. Waarom moeten er zo veel anderen voor gaan. Wat moeten wij nu nog doen voordat het ons wel gegund is? Geen idee, wij hebben alles op orde dus een kindje kan zeker komen (al bijna 2 jaar). Ik denk dat jullie dat gevoel ook hebben.
    Zeker gebruik maken van deze maand, wie weet.
    Veel sterkte meid, ik denk aan je!

12. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Heb weer nieuwe buikfoto´s toegevoegd in mijn album (zijkant en voorkant) Ik ben echt dik :$ hahaha!

13. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Bah Nienke wat moet dat keer op keer zwaar zijn voor je :(. Ik geloof uit de grond van mijn hart dat je ze het echt gunt maar waarom mag het niet ook bij jullie lukken? Dat je hierom flink moet huilen kan ik me heel goed voorstellen, doen!! En vooral heel veel hier komen spuien. Wij wachten mee op het nieuws dat ook voor jullie een wondertje onderweg is en tot die tijd proberen we er zoveel mogenlijk voor jou (en de andere meiden waarbij het gedult zo op de proef gesteld wordt...) te zijn. Knuffel...

Super dat alles weer goed wat Caitlin. De laatste loodjes, spannend!

Oeh, gister is de draagzak afgeleverd en meteen even samen de was opgehangen en gestreken, heerlijk :D. Vandaag in huis ook al een stuk mee rondgedragen en dadelijk de hond uitlaten, even lekker een stukje de bossen in. Ik moet er nog even snelheid/handigheid in krijgen maar als ik zag hoe snel dat ging met de draagdoek dan moet dit helemaal goed komen. Binnenkort foto's :).

Straks ook nog een "Startpakket voor waterratjes" gekocht. 6 Huggies little swimmers in maat XS (3 tot 7 kg) met een badcape erbij. Over een weekje of 3 wil ik toch echt een keer gaan zwemmen met haar (mag vanaf 6 weken toch?) heb er zo'n zin in! Woensdag waren we samen weer in bad geweest en toen zag ik haar oogjes een beetje draaien tijdens het wiegen onder water dus ik legde haar op mijn buik/borst en zakte zelf onderuit zodat ze zoveel mogenlijk onder water lag en *Zzzzz* in diepe slaap was ze, zo lief!!

14. lautje

lautje Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    lieve meiden,

vanaf mijn vakantie in de zon.

Wat een bevallingsverhaal ik wist niet dat het ook in je benen kan zitten.
    Wat een verhaal weer.

Nieke en deli ik gun het jullie zo zo super.

Het klopt vorige keer was ik zwanger in afrika nu zit ik ook in afrika maar dan aan de andere kant.
    Ik ben nog niet op rood dus het zou nog kunnen ik begin wel langzaam te dromen maar ik ben bang dat het weer op niets gaat uitlopen.
    Ik laat het jullie weten. nog een paar dagen volhouden en dan kan ik volgende keer beginnen.

tot snel

15. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

effe snelle update, kan nu lekker nu Jarno bij paps slaapt.
    Alles gaat goed.
    Kan langzaam weer wat langer op een stoel zitten. Lig wel veel op bed.
    Omdat het zitten toch moeizaam gaat.
    Borstvoeding komt goed opgang, ik voed op verzoek. En meestal zit er 3 a 4 uur tussen.
    Alleen vanavond had hij elke uur honger.
    Nu ligt hij prins heerlijk te slapen.

We genieten volop. Ik zal snel ook in me prive albm foto's plaatsen, op hyves komen er ook zo nu en dan wat aan.
    Zit nu alleen in de avond even op de laptop, maar ook weinig.

Caitlin: Je bent de volgende spannend. Zet 'm op girl!!
    Lautje: Hoop dat jullie het naar de zin hebben op vakantie! Me duimen blijven draaien voor jullie!!
    loki: lekker samen met jullie meissie in bad. Wij hebben geen bad, maar me ouders wel. Dus die moeten we daar opzoeken.
    Deli: Nee, hoor je klaagt niet!! je mag hier je verhaal kwijt. Ook voor jo blijven me duimen draaien, et is jullie zo gegund! zet 'm op kanjer.

verder: laat ik het hier bij.. volgende keer meer.

Liefs

16. DeLi

DeLi Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.224
    0
    0
    @Caitlin; Je hebt echt een super mooie buik!

@Lautje; Hele fijne vakantie en ik duim voor je!

@Loki; Ben benieuwd naar de foto's in de draagzak.
    Als ik je zo hoor (lees) heb je een goede aankoop gedaan.

17. DeLi

DeLi Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.224
    0
    0
    Bedankt voor jullie lieve reacties, doet me goed.
    Af en toe valt het me zo ongelooflijk zwaar.
    Als ik dan naar de wonden in mijn buik kijk, denk ik waarom??
    En wat krijgen we nog voor verassingen en moeilijke, spannende tijden?
    Maar goed, we moeten door en deze maand gaan we gewoon zo goed mogelijk benutten en jawel, met ovulatietesten.

@Nienke, dat gevoel hebben wij inderdaad ook.
    Ook voor jou een dikke knuffel.

18. DeLi

DeLi Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.224
    0
    0
    @Spikkeltje; Ik zat te typen, terwijl jij ook aan het typen was.
    Zag je berichtje niet.
    Fijn dat alles goed gaat met jullie en de kleine. En heel fijn dat het goed gaat met de bv.
    Auw pijnlijk zeg! Hopelijk wordt de pijn snel minder en kun je lekker uit bed, gewoon lekker je gang gaan!

19. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Ha meiden,
    ben ik weer!

Deli en Nieke;
    ik kan me echt niet voorstellen hoe zwaar dit voor jullie moet zijn... Alleen de grote vraag 'waarom' komt ook iedere keer bij mij weer naar boven. Waarom moet het voor sommigen toch zo zwaar zijn, waarom krijgt de ene 'zomaar' een kind en moet de ander er zoveel moeite voor doen. Ik put zelf altijd veel kracht uit mijn geloof, maar dat wil niet zeggen dat ik zelf geen waarom-vragen heb, want soms snap ik het ook écht niet!!

Spikkeltje;
    heerlijk dat het zo goed gaat met Jarno! Fijn dat de bv ook goed loopt! Groeit ie ook goed??
    Ik zie mezelf weer een beetje voor me als ik over jouw pijn hoor die je nu nog hebt... Meid, denk echt aan je zelf hè, ga niet te snel te veel doen. Dat heb ik gedaan en heb daar nog steeds spijt van...
    Lekker genieten van je 2 mannen!

Loki;
    heerlijk hè, zo'n draagzak! Ik heb uk hier er ook al een paar keer ingehad, maar soms begint ie heel hard te huilen en worden zijn beentjes een beetje blauw. Als ik hem er dan uithaal, stopt ie met huilen en kleuren zijn beentjes weer bij. :(. Denk dat hij dan niet helemaal goed zit of, want het is niet iedere keer zo.

In het zwembad waar ik met uk heenga, adviseren ze te wachten tot 8 weken, maar veel mensen zeggen ook dat het verstandig is te wachten totdat ze alledrie de inentingen hebben gehad. Vooral ivm infectiegevaar via andere mensen die ook van het water gebruikmaken. Ik ben zelf met 9 weken voor het eerst gegaan, maar dat was gewoon omdat het zo uitkwam. Gewoon je eigen gevoel volgen. De eerste keren zal ze het waarschijnlijk niet langer dan een kwartiertje uithouden ivm de temperatuur. Ik zit nu gerust bijna een uur met uk in het water!

Die 6 weken staan trouwens voor de mama en het helen van de wond. Dat geldt ook voor de wond van jouw ks, maar als die helemaal dicht is (ook geen korstjes er meer op) zou ik gerust thuis het bad ingaan!

Lautje;
    hopelijk is afrika jouw geluksland!! :)

Caitlin;
    mooie foto's!

Hier;
    3 dagen waren echt heel erg gezellig. Veel gelachen en natuurlijk heerlijk weer! M'n man leek een beetje te zijn omgedraaid, maar echt met elkaar gepraat hebben we nog niet... Hij stelde het voor, dus vind ook dat hij er dan mee moet beginnen.
    We waren gisteren om half 2 thuis en ik wilde eigenlijk nog lekker even met zn drietjes naar het zwembad, maar hij had overduidelijk geen zin... Toen we thuiskwamen zei hij, zal ik dan nog maar even naar de stad gaan voor een cadeautje? (hadden nog een verjaardag gisteravond).
    Hij is weggegaan en ik heb alle tassen weer uitgepakt, alles opgeruimd, 5 wassen gedraaid, buiten opgehangen en weer afgehaald. Inmiddels was hij thuis en heeft me geholpen om drie shirts aan de waslijn te hangen. Daarna is ie op de bank gaan zitten met de ipad en een nieuw spelletje daarop.
    Toen ik vroeg of hij nog even wilde helpen met ophangen, kon dat niet want het spel kon niet op pauze... Toen ik 5 min later binnenkwam zat hij aan de telefoon met een collega, waar hij een uur mee heeft zitten praten... :$.
    Tot tien geteld en weer doorgelopen, want ik weet gewoon onderhand niet meer wat ik moet zeggen, dus zeg ik maar niets...

20. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Foei, ben even niet geweest en loop meteen behoorlijk achter! Even kijken of ik alles nog weet..

Knuffel voor de meiden bij wie het niet meezit.. het voelt zo stom om steeds hetzelfde te typen "het is niet eerlijk" "wat een rotnieuws" "ik denk aan je", wat allemaal wel waar is maar ook zo leeg want je hebt er niets aan.. dus dan maar even alleen een knuffel (niet dat je daar wel wat aan hebt..)

Caitlin ik heb gereageerd op je foto's!

Loki wat goed dat de Bondolino zo bevalt! Lekker he je uk dicht bij je.

Bloom blauwe beentjes klinkt niet goed, heb het wel eens eerder gelezen volgens mij... gaat even zoeken... Ja ik kan een topic vinden over blauwe beentjes bij een draagdoek. Schijnt bij sommige kindjes meer voor te komen dan bij anderen (zowel in een doek/zak maar ook 'gewoon') maar niet iets ernstigs te zijn. Zorg er in ieder geval voor dat je je uk als je hem in de zak hebt gedaan nog even goed erin tilt: dus dat het kontje echt lager zit dan de beentjes.
    Ik heb trouwens ook geen oplossing voor die touwen, vind ik zelf nogal irritant.
    Vervelend van je man.. wel heel herkenbaar. Die momenten hebben we hier ook. Zucht wij krijgen binnenkort ook weer zo'n gesprek over de taakverdeling heb er nu al zin in blegh.Knuffel!

Ego: Mijn bezigheid vandaag: ik heb een mei tai gemaakt (kan niet wachten hem morgen te proberen, denk alleen dat hij nog erg groot is)
    Bekijk bijlage 156550
    *stiekum best trots*

Deel Deze Pagina