gestopt met de pil september 2009

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door lautjep, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Spikkeltje, wat een vervelende situatie zo net na je bevalling. Wil je eindelijk lekker gaan genieten van je mannetje, krijg je dat gedoe...
    Heel goed dat je verloskundige hierop teruggekomen is! En heel goed dat er mogelijkheid tot coaching is! Zeker doen!
    Ik loop nu nog steeds met stukjes van de bevalling en de weken erna in mijn hoofd die nog geen goed plekje hebben gekregen. Op de nacontrole ben ik daar zelf ook niet over begonnen omdat ik dacht dat het allemaal wel goed zou komen... Nu ik een heel stuk verder ben en alles weer in rustig vaarwater is, merk ik pas dat alles een veel grotere impact op me heeft gehad dan ik toen dacht...
    Dus meid, veel erover praten, vooral ook hier, mag best! (ik spui ook lekker alles! ;))

Echt goed te horen dat het zo goed gaat met jullie, heel fijn! Echt ook mooie foto's op Hyves, lekker bos met haar en een super trotse mama op de foto!

Even ego:
    Uk hier heeft uitgevonden dat als hij heel hard trekt aan de speeltjes van het speelkleed die boven zijn hoofd hangen, hij ze eraf kan trekken.... Soms lukt het hem niet snel genoeg, begint ie keihard te huilen en net zo hard te trekken totdat hij het voor elkaar heeft! Het huilen stopt dan meteen en meneer gaat heel tevreden op de ringen liggen sabbelen waar de speeltjes aan hangen... *trots op m'n slimme ventje!*
    Hier kan ik echt uren naar kijken!

2. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    @ Bloom; schrijf maar lekker hier op wat je dwars zit hoor, wij luisteren wel! Ik kan me je irritatie naar je schoonzus en haar makkelijke bevalling erg goed voorstellen. Het is dan niet eerlijk verdeeld.
    En soms klagen over dingen die bij het zwanger zijn horen mag best vind ik (doe ik ook, haha) maar ik bedoel het nooit alszijnde van; ik wil er vanaf. Dat zeg ik ook vaak genoeg volgens mij, ik vind het super bijzonder om zwanger te zijn!
    Als er iemand bij ons wordt ingeleid op basis van surmenage (dus 'het zat zijn') dan hebben de meeste collega's daar ook een beetje moeite mee, maar ja, het is natuurlijk niet professioneel om dat te uiten...
    Ik hoop voor je dat je met je man een goed gesprek kunt voeren met je brief erbij. Ik vind het zelf ook altijd een goede manier om het aan te pakken. Dan vergeet je tenminste niet de helft als je 'afdwaalt' tijdens het gesprek.
    En een bevalling heeft volgens mij op iedere vrouw een behoorlijke impact, maar veel vrouwen lijken er niet zo goed over te durven praten. Alsof het een taboe is ofzo. Net als dat de periode erna vaak geen 100% roze wolk is. Maar het is juist zo belangrijk om erover te praten, anders kan het je nog heel lang achtervolgen. Misschien moet jij ook nog eens een gesprek plannen met je vk. Is niet gek hoor!

@ Spikkeltje; wat een nare situatie meid, met dat hechten. En dan voor jou ook nog eens extra belastend vanwege je verleden. Is je wond inmiddels wel goed aan het genezen? Fijn dat de vk het zo goed oppakt en je evt wil helpen indien nodig. Dat idee alleen al geeft misschien wat meer rust?! Praat er maar over wanneer je wil hoor, geeft tcoh niks als je het al eerder hebt verteld? Ook daar zijn wij voor!

@ JuJu; kan me best voorstellen dat je je op zo'n moment een slechte moeder voelt, maar dat ben jij verre van! Als het je allemaal niks zou doen zou het pas erg zijn. Uk zit misschien wat Loki al zei weer tegen een sprongetje aan of is even zijn ritme kwijt, maar dat komt wel weer goed. Let ook op jezelf hoor meid, mama's vergeten zichzelf vaak en dat is niet goed. En uk is vast heel blij me een mama zoals jij!

@ lautje; ik ben zo benieuwd meid en hoe is je vakantie? Knuffel!

@ hier; vandaag allerlei papieren uitgezocht en opgeruimd (van de aankoop van ons huis, Oxxio, belastingen, aankoopbonnen van onze nieuwe spullen etc.) Ruimt altijd wel lekker op en het geeft ook een geordend gevoel ik mijn hoofd ;) Verder is beeb lekker met haar billen aan het duwen tegen tegen mijn buik en is het verder rustig.

Liefs,
    Caitlin

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Nee ik laat hem niet huilen, dat kan ik toch niet. En ieder uur aanleggen: ik krijg daar een megaproductie van en eigenlijk heeft hij geen honger maar wil hij gewoon lekker sabbelen (en een speen blieft meneer niet). Ik kijk iedere keer om het hoekje en geef hem ook een kusje, vaak ligt hij met zijn ogen dicht.
    Het breekt me gewoon op dit soort nachten. NIet zozeer het slaapgebrek (dat ook) maar ook het gevoel dat ik het slecht doe :( Hopelijk vannacht weer beter.
    Hij is echt een buikslapertje (of in de draagdoek ;))

Wat heerlijk van je goede nacht! Enne pas in het eigen kamertje als je daar aan toe bent hoor. Jij doet de voedingen dus jij bent de baas ;) Hier met 6 weken op zijn eigen kamertje (toen sliep hij even lang als S.venna nu doet).

Hij wil mijn warmte en daarom voel ik me ook zo schuldig dat ik hem dat niet geef :( En ik weet hoe het gaat: we hebben hier wel eens gehad dat hij rond 23 uur luid gillend wakker werd, ik naar hem toe, wilde echt even drinken. Naja dan is er dus opeens weer een voeding om 23 uur iedere avond. En dat duurt lang om af te bouwen (want ik laat hem niet huilen, en al helemaal niet als hij honger heeft) terwijl hij die voeidng niet nodig heeft (wel of niet om 23 uur eten: om 5/6 uur wil hij gewoon weer).
    Hier trouwens soms voor het slapen gaan ook huilen hoor, minuut of 3 meestal, en dan uren lekker ronken.
    Mijn vriend wordt niet eens wakker van het murmelen/klagen, alleen van huilen. DIe heeft gewoon doorgeslapen vannacht.
    MIsschien dat ik logeerbed maar even opmaak zo, kan ik daar altijd nog met ukje gaan liggen als het weer zo'n ramp wordt. Al helpt dat natuurlijk ook niet :(

@ Spikkeltje: Heel goed dat je gesprek bent aangegaan! Het klinkt ook nogal vreemd je verhaal: zou zeggen dat dat niet zou moeten kunnen zo zeg! Wel fijn dat alles goed gaat met J.arno!
    (sorry ik ben echt even helemaal ego vandaag)

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    @ Bloom: Lekker van je af schrijven! Ik herken heel erg wat je zegt: een stabiele basis willen voor je kind. Dat is ook de reden dat vriendlief en ik binnenkort weer een gesprek aan moete. MOet alleen nog even bedenken hoe ik "kom eens van je luie reet af en draag ook eens wat bij in dit huishouden" ga verwoorden zonder hem meteen op de kast te jagen ;)

En van je vriendin: gna, lekker niet schuldig voelen over je gegniffel ;)

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Zolang je maar niet gniffelt over mijn gebroken nachten deze week ;) :p

6. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

@caitlin, wond etc geneest goed. naar de wc gaan is geen probleem meer.
    ik gebruik nog wat laxeer spul, maar nu im de dag 1 zakje, dit was 2 x daags.

Voeden gaat ook goed alleen J.arno heeft flinke zuigkracht doet soms zeer na het voeden.
    Hij heeft ook grote zuigbehoefte.

voor hoortest is hij geslaagd, voor de hielprik heeft hij geen kik gegeven.
    a.s dinsdag komen ze van consultatieburo/wijkverpleging. woensdag komt de HA nog een x voor te starten met het afbouwen van de medicatie.

Ja praten is goed. en wil/doe ik ook. Maar soms best wel moeilijk.
    Neem aan dat bij de nacontrole in zkh ook over de bevalling word gesproken??? of niet??
    Bevalling is top gegaan..ondanks de beenweeen. lekker vlot...

lfs

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Fijn dat het zo goed gaat! De pijn verdwijnt wel, je krijgt vanzelf eelt op je tepels ;) Jij en Jarno doen het super zo te lezen meid!

Hier: jippie, goede nacht. Om 1 uur wel voeding :( (tja die zit er nu in zucht) en vervolgens om 5 uur (zoals altijd) pas weer. Maar goed dat was gewoonte geen honger (hij had om 1 uur nog gegeten) dus even sabbelen, paar slokken en slapen. En toen ik hem vrolijk hoorde kraaien was het al 8 uur, héérlijk, hij verwelkomde met wapperende armen en benen, een stralende glimlach en knoertharde kraai op .. zijn rug ;)

8. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Spikkeltje: Fijn dat de gehoortest geslaagd is!
    Je beleving na de bevalling is minder met jou achtergrond. Zo te horen van de ervaringsdeskundigen ( ;) ) is erover praten goed dus vooral doen!

Wat fijn weer een -redelijke- nacht Juju!
    Heb jij enig idee hoe lang jou manneke dronk met 5/6 weken? Ik heb het idee dat mummelt zo weinig drinkt :(. De eerste 4 weken was ik echt 45 min bezig met een voeding (tussendoor verschonen). Ze viel dan wel vaak in slaap aan de borst of het was een hele tijd sabbelen maar nu is het ineens zo anders. Ze drinkt een minuut of 6/7 heel effectief, valt dan in slaap en sabbelt tussendoor nog een beetje (totaal zo'n 10 minuten borst 1), vervolgens verschoon ik haar en is ze weer wakker en gebeurt er aan borst 2 nagenoeg hetzelfde, minuutje of 5 effectief drinken (zuig-slik-zuig-slik) en dan weer wat sabbelen en ook dan valt ze weer in slaap. Soms daarna nog even wat proesten en rommelen. Totaal dus zo'n 18-22 minuten totale voeding, is dat niet kort? Kan dat echt ineens de helft schelen in zo'n korte tijd?! Ben vandaag de luiers maar weer eens goed aan het bijhouden. Moet eigenlijk een babyweegschaal regelen. Zucht, onzekerheid zuigt ;)

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Oh dat is steeds korter, en kort drinken zegt niets over hoeveel ze binnen krijgen. Uk drinkt hier soms nog geen 10 minuten en doet daar dan rustig 5 uur op. Ze gaan steeds beter drinken, krijgen steeds meer uit de borst. Niet onzeker zijn, helemaal niet nodig. Je beebje doet het juist super, ze wordt steeds beter in eten! Vanaf 6 weken wordt het steeds makkelijker, met 4 maanden is het helemaal easy en wil je nooit meer stoppen ;) Past helemaal in het plaatje jouw verhaal! Hoe gaat het met de krampjes?

Ja nacht was wel weer ok, nu hopelijk die voeding rond 1 uur er snel weer af al mag ik natuurlijk ook weer niet klagen, genoeg kindjes op zijn leeftijd die slechter slapen :) En heb nu weer een mooi opgemaakt logeerbed ;)

10. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Juju;
    nee, ik zal niet gniffelen om jouw gebroken nachten! Als ik lees hoe jij het doet en met hoeveel liefde jij 's nachts je bed uitstapt! Dat is bij mijn schoonzus wel anders...
    Zeg absoluut niet dat zij geen liefde voor haar kind heeft hoor! Maar ze is gewoon echt heel erg met zichzelf bezig... Mijn broer moet dagelijks om 5.15 zijn bed om naar 't werk te gaan. Hun uk komt om 4.00 voor de fles en raad eens wie die fles mag geven? Zij maakt hem wakker als ze uk hoort en hij mag naar beneden om een fles te maken, hem te verschonen en daarna zijn fles te geven. En dan klaagt ZIJ over de nachtvoedingen... nou schiet mij maar lek hoor!

Maar goed, fijn dat jouw nacht weer wat minder gebroken was! :)

11. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Haha dat is mij pech, kan schudden wat ik wil maar vriend gaat geen borstvoeding geven ;)
    Ik vind één voeding tijdens mijn slaapperiode helemaal niet zwaar (twee wel :() en vind het ook normaal als baby's daarom vragen (jullie hebben gewoon heerlijk geluk :D) Ga ik echt niet om klagen (okay een klein beetje dan soms, maar doe het wel met liefde ;))
    Ik moet wel glimlachen om het logeerbed. Had me voorgenomen uk vannacht lekker bij me te leggen als hij weer zo onrustig zou zijn en keek daar stiekum zelfs een beetje naar uit haha. NIet nodig dus ;)

Oef over 3 weken gaan wij aan de bijvoeding, bizar idee. Ben me helemaal aan het verdiepen in tuit- en rietjesbekers momenteel, heb introductioeschema's uitgeprint en aan de oma's gegeven.. Ik ben er best zenuwachtig over stom he. Heb 15 maanden (9+6) mijn kindje alleen gevoed en het is toch best een stap dat daar straks andere voeding bijkomt (en hij dus niet meer alleen afhankelijk is van mij :() Ook wel weer leuk maar ook wel weer.. raar. Dus. Zuchtje.

12. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Haha zonde van het logeerbed ;) Heerlijk samen met je uk slapen, misschien vanacht? ;)
    Ik lig sochtends na de voeding ook heerlijk dicht tegen mn meisje aan. Meestal leg ik haar op het zijligkussen dan kan ik er ook nooit te dicht tegen aan komen en dan eigen dekentje. Heerlijk knus!

Fijn dat jij je al verdiept in rietjesspul, hoef ik het straks maar over te nemen hahaha.

Ohh wat is de draagzak toch fijn, iedere keer als ik haar er in heb geniet ik echt weer, zo heerlijk. Morgen een dagje naar mijn ouders op de camping en daar hoop ik ook een stukje te kunnen wandelen met lieffie in draagzak *love*.

13. lautje

lautje Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    zo daar ben ik weer na mijn vakantie met de katten om mij heen heerlijk.

Ik ben nog niet ongesteld dus nog even wachten. Anders toch maar een keertje een test doen ben er nog niet helemaal uit ben net 10 min thuis.

Spikkeltje ik ga morgen alles terug lezen ik hoop dat alles goed met je gaat.

Ik ben te moe om terug te lezen dat doe ik morgen

14. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Ohhh Lautje, wat spannend!! Ik hoop het zo voor jullie. Heb iedere dag wel even aan je moeten denken hoe het zou zijn met jou?
    Fijne vakantie gehad?
    Duim, duim,duim....

15. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

@bloom, ik geef je groot gelijk dat je stiekem om haar zit te lachen. da's haar verdiende loon, denk ik dan maar ;)

@loki, doorslapen is de klok rond he, dat duurt nog wel even ;) half 5 vind ik een nachtvoeding. half 7 is op het randje van doorslapen en zodra ze tot 7u slapen vind ik het pas echt doorslapen :p
    (geef dat maar door aan je vriend)
    Onze uk lag pas met 3,5 maand in zn eigen bedje, maar dat had dan weer met een chronisch ruimtegebrek te maken :p

@spikkeltje, dit had idd niet mogen gebeuren in het ziekenhuis. neem aan dat zij niet op de hoogte waren van jouw verleden...
    niet netjes (zacht gezegd) om je zo lang te laten wachten, want een wond moet gewoon snel gehecht worden.

@anticonceptie: heb spiraal en nu na 26 dagen cyclus ongi. na stoppen met de pil was het 29-25-26 dus ik hoop weer die kant op te gaan en uiteindelijk ongi-loos dankzij spiraal. maarja, dat is wel voor langere tijd.
    gelukkig mag ik het eerste jaar niet zwanger worden en ben ik dat ook absoluut niet van plan.

@inleiden: wordt dat gedaan voor 40 weken wanneer men het gewoon "zat" is??? grrr...
    met 42 weken was ik het zat! tot 40 weken is het spannend wanneer de kleine zich aandient - en hopelijk pas na 37 weken, maar na de uitgerekende datum denk je alleen maar "te laat!" en wordt t irritant :p

@Caitlin: 37 weken! nu mag ze komen ;)

@JuJu: deze 19-weken sprong kan zeker 6 weken aanhouden, dus denk dat jullie er echt middenin zitten.
    Kan je 's nachts niet een klein flesje geven zodat je productie iig geen boost krijgt? misschien 60cc zodat hij even kan sabbelen en wat kleine slokjes kan nemen?

@"kom eens van je luie reet" klinkt goed hoor. moet ik ook eens proberen ;)

@Spikkeltje: bepanthen op je tepels direct na het voeden en even met tissue afvegen voor het voeden. doe je dat al? is errug fijn :)

@bloom: je schoonzus klinkt echt als een .... hmmm, wat is het juiste woord? engelstalig begint met een B!
    soms, heel soms vraag ik manlief om de fles klaar te maken wanneer ik echt te moe ben, en wanneer zijn wekker al 2x af is gegaan en hij toch eruit moet.
    dan brengt hij de fles en de kleine die hij dan een schone broek geeft. heel soms... meestal ga ik gewoon om 6:30-7:00 wanneer hij zijn wekker nog een paar keer uit mept.

@JuJu: het hoeft nog niet he, die bijvoeding... als jullie kindje nog tevreden is met bv, kan je het nog een paar weekjes rekken.

@Lautje: welkom terug ;)
    Toch spannend! *duim*

@hier: 19-07:00 ritme, en we maken hem om 21/22:00 wakker voor de vierde fles. gaat al een tijdje prima zo. eens in de zoveel dagen komt hij om 05:00 en dan zitten we een dag op 5 flessen. ook geen ramp.
    hij kijkt je ondertussen het eten uit de mond, grappig hoeveel interesse hij er in heeft.
    ook middenin de 19-weken sprong, hij draait, pakt speeltjes zelf op, vermaakt zich veel beter in de box, maar wordt ook driftiger... oh en tong uitsteken en sputteren is nu favoriet, lekkere kliederboel tijdens de fles :p

16. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Uhhh, als je klaar bent met je verdieping... Laat je dan even weten wat het beste is?? ;)
    Heb laatst wel een mooi ding gezien met een rietje, die je ook weer dicht kan klappen. Wel zo hygienisch als de beker weer de tas ingaat. Maar dat rietje kunnen ze dan wel weer helemaal af gaan zitten kauwen... Maar wanneer begin je eigenlijk met zo'n beker??

Moet heel eerlijk zeggen dat ik het soms ook wel een beetje moeilijk vindt... De fles is zo vertrouwd, maar ook gewoon lekker makkelijk! Met de fles weet ik zeker dat hij iets binnenkrijgt waar hij niet gek op reageert en ook lekker vindt. (anders zou hij hem niet binnen 10 minuten leeg gelurkt hebben..) Met fruit en groentehapjes weet ik dat nog niet zo goed en dat maakt deze mama weer een beetje onzeker...
    En met zo nieuwe periode ga je een oude periode weer een beetje afsluiten... slik... hij wordt groot... :)

Lautje;
    heb ook weer veel aan jou gedacht! Hoop zo dat Afrika goed heeft gedaan!!

Hier;
    vanavond een frietje wezen eten bij de zaak waar onze kraamhulp ook vaak komt en ja hoor, ze was er weer! We hebben 2 uur lang gezellig gekletst en uk heeft heerlijk lol zitten trappen met haar! Was echt leuk!

17. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Ha uk! Leuk weer wat van je te horen!

Jouw uk kijkt dus ook het eten uit je mond! Geweldig om te zien hè! Onze frietjes werden net ook onze monden uitgekeken. En maar graaien met die handjes! Haha!

En ja... mijn schoonzus is idd een B.... Oké, soms is ze ook best wel aardig hoor! Maar af en toe... :x. Maar ja, mijn broer is wat dat betreft dan ook gewoon een watje vind ik hoor...
    Manlief is er hier 's nachts nog nooit voor uk uit geweest als hij moest werken de dag erop. Heel af en toe in het weekend, maar verder niet en vind het ook niet nodig... Uk slaapt nu al wekenlang tot minstens 8u, dus is het ook niet meer nodig gelukkig!

Sprongetjes;
    nognietheelveellastvanmaardatkanaltijdnogkomenduslatenwegeenslapendehondenwakkermaken

Kom eens van je luie reet af;
    hè, wat heerlijk! Herkenning!! Pfff moet het dan toch maar eens gaan zeggen misschien! Zal in ieder geval opluchten! :)

18. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

@ uk. Ja bepanthen gebruik ik al. Maar soms brand het in mijn borst na het voeden. En hij heeft nu de neiging om mijn tepel vast te houden en dan even met zijn hoofjde heen en weer te gaan. Dit doet hij wanneer hij klaar is.. Auw....
    En ze weten wel van mijn verleden. Dit heb ik bij de eerste bezoek aangegeven. En tijdens de bevalling konden we in de computer steeds zien wat ze noteren over mij en onder notities stond de belangerijke dingen.
    In geboorte plan heb ik ook aangegeven van me verleden, en dat ik daardoor liever alleen vrouwen naast me bed wou.. en dat is wel gebeurt.
    Mijn na controle word ook door een vrouw gedaan, ze hebben me speciaal gebeld omdat de vrouw die ik wou tegen die tijd met zwangerschapsverlof gaat, of ik dan een andere arts wou, ik zei dat ik alleen maar een vrouw wil. Dus dat is geregeld.
    Me verloskundige hier in dorp, zei ook: ze hadden op z'n minst even kunnen kijken of het andere ziekenhuis tijd en plek had. Ook niet de ideaale oplossing, maar wel beter dan lang wachten en niks mogen en kunnen doen.
    Tja... maar hoorde van de week van me schoonvader, dat iemand bij hem in de straat woont die bij dit ziekenhuis werkt, wat zijn plekje precies weet ik zo niet. Maar hij viel van zijn stoel af (figuurljk) en zou gaan kijken of hij er iets mee kan doen want dit mag niet.

Nog even vraag aan de andere mams die borstvoeding geven.
    Waarom lukt het uk niet om mijn rechterborst goed te pakken?
    Laatste 2 dagen heeft hij er meer moeite mee. En gisteren deed hij er 3 kwartier over. Werd er beetje onzeker van.
    Komt genoeg uit.. Soms last van lekkage...

ga weer later meer op anderen reageren.

liefs

19. lautje

lautje Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb een groot deel zitten terug lezen maar er is niet veel blijven plakken mijn hoofd is er nog niet helemaal bij.
    Ik weet van veel ook niet goed hoe ik moet reageren.

Ik denk dat ik mij er vandaag gewoon weer tussen voeg.

spikkeltje ik heb je hele verhaal uitvoerig gelezen het is toch nog een lange en best nare nasleep geweest van je bevalling als ik het goed heb begrepen. Ik vind je naam helemaal super.

Hier nog steeds niets roods te zien mogen maar even een test kopen als de ah het heeft en dan dinsdag testen anders een dagje later. Ik heb natuurlijk weer niets in huis.

o, ja mijn vakantie. Ik heb heerlijk genoten van de zon en zee. wij hebben meerdere keren met dolfijnen gezwommen in de zee en veel moois gezien. mijn oor heeft helaas niet meegewerkt dus ik ben nog steeds niet helemaal lekker. zal snel op hyves foto's zetten
    nu maar even mijn koffer uitpakken en dan kom ik weer hier kijken.

20. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Op hoeveel dagen na ei zit je lautje? Duimen draaien overuren! *even snel vanaf me foon*

Deel Deze Pagina