De ovutest was trouwens héél licht positief! Hopen dat ie woensdag wat donkerder is (dan kan ik pas weer een test doen), dan zal mijn ei rond dag 14 zijn en da's niet mis!
Lieve meiden, wat is het toch heerlijk dat we zo met elkaar meeleven en denken he. Ik woon wel bij jou in de buurt lautje, maar heb geen testen meer liggen. Vind het wel ONT-ZET-TEND spannend hoor en heb er echt een super goed gevoel over moet ik zeggen!!! Ik kan echt bijna niet wachten tot morgen middag, baal er gewoon van dat je eerst moet werken, haha! Maar dan niet nog eens wachten tot woensdag hoor Gelijk als je uit je werk komt langs de winkel, test kopen, naar huis en plassen maar (nee hoor, we stellen geen eisen, whahaha!) Verder alles rustig hier, vanavond nog lekker uit eten geweest met mijn mannetje, heerlijk! Liefs, Caitlin
Iedereen leeft echt heel erg met elkaar mee, mooi is dat he! Vooral omdat we elkaar eigenlijk helemaal niet echt kennen, maar dit schept gewoon een band! Ik ben er in ieders geval heel erg blij mee. Als ik even wil spuien dan kan dat bij jullie altijd. En jullie weten me dan altijd weer op te peppen zodat ik verder kan! Ook vind ik het erg leuk om jullie kleintjes te kunnen zien opgroeien en alle leuke verhalen te horen. Helemaal geweldig! En het volgen van jullie zwangerschappen is ook erg leuk, hoe de buikjes groeien en welke kwaaltjes jullie hebben. Dan heb ik een idee wat mij ook een keer te wachten staat. Lautje ik hoop dat je morgenmiddag een positieve test in handen hebt, kan nu al niet wachten om morgen op zp te kijken. Ik zei al tegen mijn vriend dat als jou test positief is we toch echt naar Afrika op vakantie moeten, maar dat wil hij niet . Caitlin; Wat gezellig samen uit eten. Vind ik ook altijd zo leuk. Lekker even niet zelf koken. Je zit dan ook altijd langer en dan kun je fijn samen praten/kletsen. Heerlijk! Bloom; Je ei komt er mogelijk dus aan. Je zult hem misschien niet helemaal kunnen spotten deze maand, maar dan weet je alvast iets. Hier; Lekker een weekje vakantie... Heerlijk!! Ga niet veel doen deze week, lekker een boekje lezen, met vriendinnen afspreken en een beetje poetsen.
He jammer ging even spieken of Lautje niet misschien door een wonder toch een zwangerschapstest had gescoord en gebruikt maar zal nog even moeten wachten Nieke lekker genieten deze week! Ik ben de komende drie weken erg druk (5 nachten van huis Hopelijk gaat dat allemaal goed, vooral nu er dus opeens een nachtvoeding is (grom wat een timing) maar dat zien we vanzelf). Was er trouwens al bang voor: heb weer megaproductie, en dat door één naar voren geschoven voeding. Heb weer harde plekken in mijn borsten als het drinktijd is, melk spuit eruit, natte plekken overal. Grom alles was zo lekker stabiel. Hoe moet ik óóit af gaan bouwen?!?! Nou ja over 3 weken heb ik mijn doel gehaald en alles wat daarna komt is mooi meegenomen (ik wil met 8 maanden gaan afbouwen). Slik en dan moet ik opeens gaan bedenken welke kunstvoeding ik moet gaan kiezen *help*
bloom ik snap het heel goed hoor. Als je net een kleintje hebt gehad dan is het niet raar dat je wilt wachten. Caitlin ik baal er ook wel een beetje van dat ze geen test hadden ik kan zelf ook bijna niet wachten. Ik zal het vandaag nog neerzetten. Nieke afrika dat is helemaal mijn stukje van de wereld raar maar waar. Egypte is ook al afrika dus dat is een leuke optie toch?? Als het weer zo mag zijn dan wordt dat stukje van de wereld nog specialer voor mij. Geniet van je vakantie. Op de rest reageer ik vanavond ik zit nu op mijn mb en dat is niet zo handig.
Hulp/advies nodig!! Onze knul is 2 weekjes jong en krijgt al 2 weken borstvoeding. Vanaf het begin heeft hij enorme kracht in het zuigen. Maar de laatste dagen lijkt het alleen maar sterke te worden, heb soms het gevoel dta hij elke moment de borst er af kan zuigen. dat voelt super sterk aan en is niet pijnlijk. aan het drinken te horen krijgt hij veel binnen. Maar nu is het sinds aan paar dagen na het drinken, dat ik echt pijn heb.. het brand heel erg. Had al op borstvoeding.com gekeken wat de oorzaken kunnen zijn. Maar geen van allen lijkt er op. Ja misschien 1tje dat hij de tepel vast houd met de kaakjes en dat er geen bloeddoorstroming meer is en dat later wanneer die stroming terug komt het gaat branden.. Maar ik voel niet echt of hij mijn tepel zo vast houd. Na afloop wel even en elke keer probeer ik dat te voorkomen maar kan nog niet echt timen wanneer hij klaar is met drinken. Soms alleen wanneer hij in slaap is gevallen maar soms pakt hij me tepel ook vast en draait even met zijn hoofd. Gisteren had hij een regeldag, dus hij zat elke half uur aan de borst.. en tegen negen uur gisteravond had ik het gehad, kon de pijn na het voeden niet verdragen. Heb de hand kolf gepakt en gekolfd, en hij heeft dat ook nog op gedronken. Nu zat ik daar van moet ik nou.. ik wil graag door gaan, maar zo trek ik het niet.. En ben bang dat ikmezelf en hem meer pijn ga doen. Ben er ook achter waarom hij me rechterborst ineens snel minder pakt, me tepel lijkt steeds meer naar binnen te trekken. Dus dat is al een worsteling voor hem, terwijl ik hem help, met het samen knijpen zeg maar van de tepel en dan kan hij het pakken. Dan laat ik het los en dan drinkt hij goed. Toen dacht ga ik kolven, dus me vriend is al wezen kijken naar een elektrische kolf en heb net reactie gehad die dingen verkoopt (niet 2de hands) en kan in de beurt heen ophalen. Maar ja is dat te doen?? heb nog niet een voorraadje gemaakt met de handkolf. heb 1 bakje in de vriezer staan.. Dus hoe pak ik het aan?? Is dat niet vermoeiend allemaal?? Hij heeft natuurlijk zijn belangelijker stoffen sowieso binnen gekregen, maar ja hoelanger hoe beter is het wel natuurlijk. Anders moet ik toch echt over op gewoon flesvoeding.. Wil graag tips.. Vanmiddag komt de wijkverpleging ook langs voor hem, dus kan haar altijd vragen over hoe & wat... pff moeilijk..
@ Spikkeltje; ik zou je adviseren om een lactatiekundige in te schakelen voor advies. Zij kan dan bij je langskomen en een voeding meekijken. Ze kijkt dan naar je borsten / tepels voor de voeding, naar de aanlegtechniek(en), naar het drinken zelf en hoe je borsten / tepels eruit zien na het voeden. Ze geeft tips voor, tijdens en na het voeden en je kunt evt. een vervolg afspraak maken met haar. Sommige verzekeringen vegoeden het consult van een lactatiekundige, anders moet je het zelf betalen. Ik ben zelf een voorstander van borstvoeding, maar zeker niet zo dat alles ervoor moet wijken etc. Als het niet lukt, dan niet, zo sta ik erin voor mezelf. Maar als ik dan jouw verhaal zo hoor; je hebt genoeg melk, jullie knul groeit er goed op, hij kan opzich prima drinken aan de borst en tot nu toe vond je het fijn om borstvoeding te geven. Ik zou dan niet gelijk stoppen, maar bijvoorbeeld die lactatiekundige inschakelen voor hulp. Van de consultatiebureau verpleegkundige zou ik eerlijk gezegd niet al te veel verwachten, zij hebben er echt niet veel verstand van, geloof me! Een lactatiekundige is echt gespecialieerd in borstvoeding met al z'n problemen en de wijkverpleegkundige is dat niet! Hoop dat je iets aan mijn advies hebt. @ lautje; woei, vandaag test dag, ik wacht met spanning tot het eind van de middag als je kunt testen. IK HOOP HET ZO!!! @ Nieke; ja, uit eten gaan is altijd wel heel ontspannen en gezellig he, als je samen met je mannetje gaat. We hebben er ook heel bewust van genoten, want wie weet was dit wel de laatste keer voorlopig. @ JuJu; er zullen veel mensen jaloers zijn op jouw hoeveelheid voeding en hoe goed het nog steeds gaat met de borstvoeding! Alhoewel zo snel overproductie ook niet ideaal is natuurlijk! Hopelijk trekt het snel weer bij naar hoe het was. Succes voor de 5(!) nachten dat je weg bent, toch niet allemaal achter elkaar mag ik hopen?! @ Bloom; wat ittitant die schoonzus van jou, niet erg dankbaar voor de dingen die haar gegeven worden zo te horen. Soms kun je je daar erg aan storen he en ik begrijp jouw gevoelens volledig! Lekker spuien hier @ DeLi; hoe gaat het met jou meid, je ei nog gespot deze maand? En volgende week een gesprek in het ziekenhuis over de IVF, toch? Erg spannend zeg... Hoe genezen de wondjes op je buik en hoeveel werk je nu? Knuffel! @ Laika; wat zielig van je hond, maar het is ook sneu als een beestje zoveel moet lijden. Wel snel om een nieuwe pup te nemen! Snap dat jullie andere hond er nog aan moet wennen. Hoe is het met jou testdrang? Nog een keer eraan gewaagd of ben je op rood gegaan? Ik duim! @ Hier; vanmiddag komen mijn ouders op de thee en gaan ze gelijk even de ramen voor mij lappen, omdat mij dat nu niet meer lukt. Lief he?! Verder alles rustig. Tenminste, buik is rustig, maar beeb duwt behoorlijk met haar billen (?) aan de bovenkant van mijn buik. Erg gezellig, hahaha! Liefs, Caitlin
NOD Juni 2011 07/06 Lautje (25) // LaikaBasko (20) 22/06 DeLi (22) 28/06 Nieke (23) Afspraken: 16/06 Caitlin: controle gyn 22/6 DeLi: Controle gyn na laparoscopie 30/6 Jolanda: Groeiecho + Controle Gyn 01/7 JuJu: Hoera! Vanaf nu naar het 1e keuze kdv 19/7 JuJu81: CB 21/7 Bloom: CB Zwanger Caitlin (oktober '10 positief getest / 02-07-2011) Jolanda86 (januari '11 positief getest / 25-09-2011) (ook jarig op 25-09) Linnie82 (februari '11 positief getest / 16-10-2011) Bevallen Linnie82 (november '09 positief getest) 11/08/2010 Evi *vlindertje* Marcha (december '09 positief getest) 26/08/2010 Justin Ryan (2690 gr, 47cm) Macmazsy (maart '10 positief getest) 01/12/2010 Mikey Lucas (3165gr, 50cm) JuJu81 (april '10 positief getest) 04/01/2011 Jongen Bloom24 (mei '10 positief getest) 09/01/2011 Jongen Navlis(mei '10 positief getest) 17/01/2011 Merlijn Julian (2710gr) Tutsje (juni '10 positief getest) 07/02/2011 Milan (3580 gr, 55 cm) Loki09 (september '10 positief getest) 04/05/2011 S.venna G.ina J.oanna (2950 gr, 49 cm) Spikkeltje ( September '10 positief getest) 31/05/2011 Jongen (3340 gr) Vlinders Loki09 (februari '10 MA 11+1 weken) Loki09 (juli '10 MA 10+4 weken) Lautje (juli '10 MK 7+4 weken) Spikkeltje (okt '10 MK van 1 van de 2) Heb de lijst weer even naar boven gehaald! Butterfly op rood sinds zaterdag zag ik, dus door naar IUI ronde 6 met Puregon... @ Bloom; hopelijk vind je je ei en krijg je weer een beetje een 'normale' cyclus met een wat langere lf! @ Spikkeltje; ik vind het trouwens echt schandalig dat je zo lang hebt moeten wachten op het hechten, dat kan echt niet hoor! Voor het beste genezingsproces moet het binnen (ik dacht 4 of 6) uur gehecht woren en als het langer heeft geduurd zou ik zeker kijken of je hier nog iets mee kunt (tijdens het nacontrole gesprek). @ Nieke; ben jij je ei aan het spotten met ovu testen? Dan zal het wel rond vandaag zijn, of niet? Spannend hoor, goed klussen maar Elders op het forum las ik dat de vewijsbrief voor de IVF/ICSI nog niet binnen is? Wat een gezeur zeg, blijf er maar goed achteraan bellen hoor! Hopelijk komt ie snel en kunnen jullie een 1ste afspraak maken in het andere ziekenhuis. Liefs, Caitlin
Hey caitlin, Was al op internet aan het kijken naar een lactatiepersoon. En over vergoedingen, hoe ik verzekerd ben, krijg ik tot 200 euro vergoed. Kan me niet voorstellen dat ik iets verkeerd doe. Zit nog steeds op bed te voeden, op dezelfde manier, met kussen er onder etc. Kan me dan beter ontspannen. Doe het al helemaal niet als er bezoek is, word ik nerveus van en dan lukt het niet. dus ga dan naar boven. Heb het op rugbyhouding geprobeerd, liggend maar dan krijgt uk me rechter tepel helemaal niet meer. Me tepels zien er niet raar of anders uit, geen andere kleur, op me borsten ook geen rode plekken. Tja misschien wel verstandig om iemand te laten kijken.. Dus zal eens rond kijken, of er een in de buurt zit. Vind moeilijk en wil me zelf niet kwellen en uk ook niet.. Ik maak genoeg aan idd, soms stroomt de boel over haha Uk wil ook veel drinken en lang. Vind borstvoeding ook belangerijk.. maar nu pfff.. Kwa hechten.. is het ook belachelijk.. zeker voor als je net bevallen bent en je wilt genieten van je kleintje. Kon dat niet gelijk eigenlijks je probeert het wel. Kon geen kant op. Mocht 1 keer naar de wc, omdat het anders niet lukte, had wel drang maar plassen wou niet op de po en katheter hebben ze 1 gedaan maar dat was pijnlijk.. Daarom bij een volgende zwangerschap ga ik naar de verloskundigepraktijk in dorp en dan gaan ze me streng begeleiden. Streng in positeve zin. ook ivm verleden. En mag zelfs al komen als we hebben besloten dat we voor een 2de gaan. maar dan zijn we zeker nog een jaar verder. Soms denk ik waarom krijg ik dat soort dingen vaak op mijn pad??
Herkenbaar! Staat er veel druk op je borsten? Ik had dat in het begin van mijn voedingsperiode ook, dan hoorde je het er ook uitstromen (wat een verlichting wat dat ) Borstbaby's zuigen nu eenmaal keihard, ze moeten werken voor hun melk. Branderige tepels kan op vanalles wijzen.. Het kan te maken met de drinktechniek van je baby maar ook bijvoorbeeld spruw of een schimmelinfectie zijn: dan is het belangrijk er snel bij te zijn! Hele goede oplossing! Bedenk wel dat borstbaby's een fles vaak gewoon leegdrinken ook al hebben ze niet zo'n honger (de stroom houdt namelijk niet op zoals bij de borst: en zolang het stroomt blijven ze slikken) Fulltime kolven.. sommigen houden het vol maar de meesten haken toch af. Ik zou zeggen: vraag een lactatiedeskundige om te komen kijken. Soms krijg je dit vergoed van je verzekering. Kijk hier: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding Echt, het kan zo verholpen zijn! Welke kolf? Kolven kan heel goed werken maar het is meer belastend dan 'gewoon' voeden. Je kindje is nog heel jong, nogmaals een goede lactatiedeskundige kan jullie leren beter te voeden. Hij heeft al heel veel goeds binnen en dat is helemaal super natuurlijk! Maar er is nog veel meer goeds waar dat vandaan komt Lactattiedeskundige lactatiedeskundige lactatiedeskundige.. op het CB is de kennis van bv heel wisselend dus als je écht door wil zetten.. juist vraag een lactatiedeskundige om langs te komen. Volgens mij is mijn advies duidelijk Oh en zo snel mogelijk: als je spruq/schimmel hebt is dat zo verholpen met een kuur (maar eerst de technische problemen uitsluiten zou ik zeggen). Succes meid, pijn is niet tof
Haha wij denken er hetzelfde over als ik zo jouw advies lees (had eerst gereageert op Spikkeltje). Geen bv ten koste van alles maar het loopt zo goed bij Spikkeltje en haar uk! Ja ik weet dat ik zeur en niet te klagen heb.. serieus ik ben ook heel blij met dat het goed loopt enzo! Vannacht weer een goede nacht en opeens is het ritme weer helemaal terug (5/10/15/17 half en 19 andere helft). Gisteren om half 8 naar bed en vanochtend om half 5 weer een voeding, en toen lekker tot 8 uur geslapen. Lekker kind hoor, mij hoor je niet klagen. Hij doet nu alleen niet meer aan overdagslaapjes. Even doezelen wel maar slapen, nee hoor. Oh en boxliggen ook niet. Nee, naast papa of mama op de bank (en dan kan hij zich uren vermaken) en lachen en klakken met zijn tong. Ik ben deze week wo- en do-nacht weg (vertrek woensdag na het avondeten en ben vrijdag met avondeten weer terug). Volgende week één nacht en de week erop weer twee achter elkaar. Maar daarna 2 maanden praktisch vakantie Oh ik mis die bewegingen in mijn buik.. geniet ervan! Lautje ik vind het zo SPANNEND Loki hoe gaat het doorslapen, houdt ze het vol of was het eenmalig?
NIet ten koste van alles! Maar.. de eerste 6 weken zijn nou eenmaal erg heftig. Als je die goed doorkomt (evt met hulp) dan ben je al zo goed op weg! En na 4 maanden wordt het helemáál makkelijk. Als ik hier soms lees dat Bloom en Uk nog steeds moeite hebben met dat de bv niet gelukt is zou ik zeggen: alleen voor jezelf zou ik al alles eraan gedaan willen hebben.
Mijn tepels branden niet, mijn borst brand na het voeden. Heb alleen even pijn aan de tepel wanneer uk aan het eind, beetje bij beetje alles los gaat laten en dan alleen de tepel vasthoud en dan even lekker met zijn hoofdje gaat draaien en zo de tepel mee trekt.. kan nog niet echt hoogte krijgen wanneer hij nou echt klaar is, zodat ik hem voor kan zijn.. Heb iets van icare gevonden maar heb verwijs nodig van huisarts, consultatieburo.. huisarts komt morgen weer langs. En nog een gevonden half uur hier vandaan.. ga nu kijken of er iets dichterbij zit. Fles slurpt hij echt als een slootgraver leeg. man lijkt soms of hij nooit eten krijgt ofzo hihi... Vanmorgen heeft hij beide borsten gehad. en moet wel even zeggen, dat ik het idee krijg nadat ik gisteren heb gekolft dat die brandende pijn weg is en blijft. Net heb ik weer wat afgekolfd. En dat krijgt hij zometeen en dan wil ik loop van de middag voeding weer aan de borst nemen. En even kijken hoe de branderige pijn in me borst is. je wilt het beste hebben voor je kindje.. pff lastig soms hoor
Halverwege alle reacties kwamen er al wat tranen in mijn ogen, maar deze liepen eruit toen ik dit zinnetje las...:x Wanneer houdt dat op? Denk nog steeds, had ik maar.... Daarom spikkeltje, verzeker jezelf ervan dat je er alles aan gedaan hebt om het te laten slagen! En zo niet, kijk eens wat voor een heerlijk jochie ik nu heb! Slaapt elke nacht het klokje rond, daar is ook wel weer wat voor te zeggen! Maar nu eerst alles proberen (lees: advies vragen van lactatiedeskundige) en hopelijk nog lekker lang borstvoeding geven! Trouwens, juju, je zinnetje over dat borstbaby's nu eenmaal zuigkracht hebben omdat ze moeite moeten doen voor hun melk, klonk me in eerste instantie een beetje gemeen in de oren heel eerlijk gezegd... Klonk alsof je indirect zei dat flesbaby's het maar makkelijk hebben.... Maar aan de andere kant.... Mijn uk was inderdaad gewoon te lui om te veel moeite te moeten doen voor zijn melk
Oh ja spikkeltje, mijn kraambureau had een contact met een lactatiekundige, misschien jouw kraambureau ook wel? Misschien kun je die eens bellen? Tenminste, ik begrijp toch goed dat je op zoek bent naar een lactatiekundige?
Je zeurt niet! Het is gewoon weer even wennen als er zich ineens een ander ritme aandient, maar zo te lezen gaat het nu weer 'als vanouds' = fijn! Lekker eigenwijs kindje Papa en mama zijn veeeeeeeeeeel leuker natuurlijk, hahaha! Doe ik nog zeker, het is zo bijzonder en dit ga ik ook het meest missen van het zwanger zijn. Dat gevoel dat we altijd samen zijn en als ik niks zeg, alleen ik weet dat ze lekker aan het bewegen is.... Zucht! @ lautje; is het al 17.00 uur? @ Loki; hoe is het met de kleine meid? Liefs, Caitlin
Dikke knuffel voor jou Bloom!!! Het zal nog wel een tijdje door je hoofd blijven spoken, maar het slijt vanzelf, echt waar! Lieve Bloom, jij hebt er alles aan gedaan om je voeding goed op gang te krijgen en om uk goed te laten drinken. Je hebt jezelf er tijdens de kraamtijd volledig voor weggecijferd. Dit is gedrag van een gedreven moeder die het beste wil voor haar kind en daar mag je heel trots op zijn!!! Maar onthoud, ook al doet 'men' anders geloven, niet elke baby is gemaakt voor borstvoeding. Sommige zijn inderdaad te lui (al klinkt dat onaardig) en vinden het makkelijk om er zo min mogelijk voor te doen. Anders kindjes krijgen de juiste techniek gewoon niet onder de knie en wat daar de reden voor is? Geen idee! Soms zie ik op mijn werk baby's die de flesvoeding krijgen (omdat dat moeders 1ste keus was) maar erg moeite hebben met de fles. Die kindjes hadden het aan de borst waarschijnlijk super gedaan en soms zie ik het dus andersom. Dit ligt niet aan de moeder en het kindje doet ook niet per definitie iets fout, maar kan het gewoon niet. Zelfs de lactatiekundige op mijn werk zegt dit en zij heeft jarenlang ervaring. Net als dat niet iedereen dezelfde dingen kan, kan niet elke baby goed aan de borst drinken... Nogmaals een dikke knuffel! Liefs, Caitlin Ps. Ik heb zeer ingetrokken tepels en dit was voor mij altijd de reden om borstvoeding niet eens te willen proberen. Mijn tepels zijn super gevoelig hierdoor (ze zijn geen aanraking gewend) en het idee alleen al dat daar een baby aan zou zuigen was als nagels over het schoolbord voor mij. Toch zijn ze nu iets veranderd en wil ik het proberen, maar ik weet dat er een kans is dat het hierdoor niet lukt. Ook al pakt beeb straks super goed, als mijn tepel niet genoeg naar buiten komt en ze dit niet goed genoeg kan voelen om goed te pakken, is de kans groot dat het niet gaat lukken. Dit is een beetje het omgekeerde, want ik kan er ook niks aan doen dat mijn tepels zijn zoals ze zijn... Zo kunnen sommige kindjes er niks aan doen dat ze de techniek niet snappen of een beetje 'lui' zijn...
Dank je caitlin, erg lief van je!! Soms heb ik jullie gewoon weer even nodig om me met de beide benen op de grond te zetten...
Graag gedaan hoor meid, ik had nog een 'Ps' toegevoegd aan mijn stuk tekst Ga nu even lekker douchen (oeps, nu pas, het is al 12.45 )
Lekker van genieten dat je nu pas kan gaan douchen, dat is er straks niet meer bij! Ik had trouwens beide, een luie baby en ingetrokken tepels, dus ik weet... De combinatie was niet goed, dus het is niet mijn schuld, maar hormonen doen gevoelsmatig gekke dingen met je! Nog steeds ja...