@ caitlin: laatste loodjes.. zet 'm op girl Bij mij laatste weken was het ook volle maan, maar helaas, gebeurde niks.. hihihi... Maar toch is hij gekomen.. al leek de laatste weken eeuwig te duren, en nu zijn we alweer 2 weken verder... @ lautje: vind zo keigaaf voor jullie he.. echt waar.. @de rest.. reageer later meer.
Spikkeltje: 9 maanden zwanger 9 maanden ontzwangeren dus die verdomde hormonen blijven je voorlopig nog wel lastig vallen . Hier trouwens geen traan gelaten in de kraamweek, wel 1 keer volledig in paniek en mijn vriend de huid vol gescholden (omdat het erop leek dat de foto's van de KS weg waren ). Oh en enkele keren gewoon van geluk als ik naar mijn meisje keek dat er een traantje over mijn wang ging, maar de bekende kraamtranen bleven weg (schijnt vrij apart te zijn volgens de kraamhulp, maar ik ben dan ook een apart geval ) Hihi wat schattig Bloom, moet nu ineens denken aan gister een programma "Hoeveel uur per week zijn kinderen tussen de 4 en de 9 jaar per week online". Die grens van 4 moeten ze bijstellen naar 4 maanden dus . Ben er trouwens al uit, het aantal uren doorslapen is het gewicht x 2. Ze weegt nu 4 kg dus mag 8 uur doorslapen. En ik vond 6,5 al zo lang, hihi. Bij de kinderarts was alles goed, al werd er ook weinig speciaals gedaan. Volgende maand is het spannender, de echo van de heupjes (omdat ze een stuitkindje is).
Loki: gezellig hormonen...:x Heb in de week van dat de kraamhulp hier was, 1x echt echt gejankt, maar had toen een gesprek gehad met de verloskundige over hoe de situatie na de bevalling is gegaan. Nu af en toe even lichte gehuil, als even iets niet wil.. Als ik me onzeker ga voelen over iets en nu is dat de voeding. Krijgt hij genoeg binnen, groeit hij goed etc etc...
Jeetje, moet sinds 12 juni bijlezen maar wat hebben jullie veel geschreven! @Lautje, wat lees ik nu? JIPPIEEEEEEE! Gefeliciteerd Tranen biggelen nu echt over mn wangen, vind het zo super voor jullie! Ik duim voor een plakkerd De kruidvat testjes zijn hier na een jaar nog zichtbaar, zit er regelmatig even naar te staren. Je ziet ook duidelijk verschil in de drie testjes die ik heb gedaan qua duidelijkheid van het streepje. Misschien daar wat van inslaan? @Bloom: potje piesen hahaha doe t bijna in mn broek van t lachen Blij dat je je ei hebt gevonden. Wel even voorzichtig met klussen he Ik merk het altijd aan mn libido, heb ik geen ovu testjes voor nodig. Ook bij mij stromen de tranen nu na JuJu's opmerking (is niet erg JuJu) over moeite met bv... Zie wat ik hierboven heb geschreven bij Spikkeltje *snik* Maar inderdaad, kijk eens naar hoe goed onze ukkies het doen op de fles! En hoe vrolijk ze zijn in vergelijking met de eerste paar dagen/weken toen de bv niet wilde lukken! Dat is mij heel wat waard. KNUFFEL! enne... ja, die stomme bladen en stomme reclames! @Nieke: geniet van je weekje niets doen! @JuJu: alle kunstvoeding is even goed schijnt het. Ik stap straks over op Etos huismerk - dat scheelt aanzienlijk in de kosten. We hebben nu nog Friso H.A. en weet even niet of ik straks ook verder moet met de h.a. voeding omdat we ook gaan bijvoeden? Iets om te vragen bij het CB... Ik mis die bewegingen ook. Soms voel ik mijn darmen flink bewegen en dan is het net alsof er weer een ukkie zit @Spikkeltje: bel een lactatiekundige. Het kan ook zijn dat je bijv. Raynauds syndroom hebt waardoor bv pijnlijk is. Hier is goede medicatie tegen te krijgen. Misschien is het iets heel simpels zoals verkeerd aanleggen. Een lactatiekundige lost dat zo voor je op. Een goede: Karine Akkermans! Die zit in Oosterwolde. (0516-523038) Heb bij haar de bv cursus gevolgd, erg fijne dame. Weet zeker dat zij je kan helpen. (ik had haar moeten bellen toen het niet ging bij de bv, maar had de energie niet, was na 4 weken volledig op omdat mn herstel niet wilde lukken... wel spijt nu dat ik niet heb gebeld... hoe lang blijft dat gevoel nog hangen????) 50ml is prima voor 2 weken hoor. Onze uk dronk toen 60-90cc per fles, maar dat was een grote jongen. En met kolven haal je nooit het maximale eruit, geloof max 75% ofzo. @hechten: Nee, natuurlijk had het niet zo mogen gaan, en dit moet je zeker aankaarten! Goed dat je bij een volgende vanaf de wens al begeleid gaat worden. Het janken hoort er echt bij! Ik jank ook nog steeds om van alles, hoort er gewoon bij. Je lichaam is even helemaal in de war en het heeft tijd nodig om weer "normaal" te worden. @Caitlin: ga er gewoon voor. Wel een pak kunstvoeding in huis (hypo allergeen maar dat weet je wel) en een paar flesjes, sterilisator etc. Als het lukt is het mooi meegenomen, maar zo niet... jammer, maar dan heb je het geprobeerd! Trouwens, spannend hoor, zou het misschien het begin zijn? @Loki: klinkt inderdaad als een sprongetje. Lekker vertroetelen en genieten van wat ze straks allemaal kan (echt onvoorstelbaar, ineens kunnen ze dingen die ze een dag eerder niet deden) @Marscha: wat een prachtig mannetje!!!!! @Deli, Nieke en Laika: een ieder van ons gaat een wondertje in haar armen houden, ook jullie. Vind het zo tof dat jullie hier nog steeds meeschrijven, maar tegelijkertijd ook ontzettend k*t dat het nog niet gelukt is... @Hier: druk met Mini, wat een lekker mannetje is het toch. Hij houdt me wel bezig hoor. Spuugt zn speentje uit om vervolgens te gaan jammeren, en wanneer ik hem zijn speentje terug geef duwt ie m er weer uit om naar mama te lachen *smelt* Klein aandachtszoekertje. Fake-hoesten en kuchen zodat ik bij hem kom kijken en ook weer breed grijnzen hihi... Tegenwoordig maakt hij allemaal geluiden diep uit de keel, daar kan hij zich echt lang mee vermaken, maar resulteert wel aldoor in flinke hoestbuien Zou ik ook hebben als ik die gekke geluiden zou maken! Verder weing te melden
hey meiden: Ben een lange tijd niet geweest druk bezig geweest met de kinderkamer, toch uiteindelijk manlief zover gekregen dat de muur tussen 2 kamers eruit gesloopt kon worden haha nu heeft de beeb lekker een grote kamer 2 juli komt de kinderkamer kan niet wachten tot ik alles kan gaan inrichten Nog een aantal dingen verven op de kamer en dan is die klaar gelukkig haha. @ Caitlin succes met de laatste loodjes @ de rest ik reageer later op jullie. Ga nu even uurtje liggen ben gebroken.
@ lautje; hoe was het bij je vriendin op kraamvisite? Zal wel heel anders voelen nu je zelf zwanger bent. Wat knap dat je je in kan houden, toen ik zwanger was wist iedereen het echt al vanaf dag 1, hihi! @ Loki; fijn dat mummeltje vandaag de slaap lekker aan het inhalen is! Spannend de echo van volgende maand. Ik weet dat ze het standaard doen bij stuit kindjes, maar merk jij iets afwijkends aan haar heupjes / beentjes? Ik heb vroeger heup dysplasie gehad (mijn zus ook) en het is erfelijk, met name bij meisjes. Ons meisje moet dus ook gecontroleerd worden op de stand van haar heupjes. @ Bloom; nesteldrang he?! Maar ik moet inderdaad niet teveel tegelijk willen doen op 1 dag. Kan het ook een beetje verdelen, maar als ik eenmaal bezig ben wil ik het ook afmaken. Klinkt echt super schattig zoals jij beschrijft wat uk allemaal aan het doen is, zie dat lachende koppie al helemaal voor me, sweet! @ Spikkeltje; laat de tranen maar lopen als ze komen hoor, heel normaal! En ik hoop dat je wat hebt aan het advies van de lactatiekundige, al moet ze misschien het voeden ook nog een keertje zien? @ Uk; ik heb een sterilisatie bak in huis en een complete starters set van Avent. Ook heb ik kunstvoeding in huis, dus ben er volledig op voorbereid als BV niet lukt. Jullie uk is ook al zo lekker bezig met mama voor de gek houden en spelen met mama, lief hoor! @ Jolanda; lekker dat jullie zo bezig zijn met de babykamer. Ben benieuwd naar foto's! @ hier; mijn buik is weer rustig. Baal er best van moet ik zeggen, maar ja, beebje komt wanneer ze zelf wil. En beebje is echt enorm druk de laatste dagen! Ik weet niet wat ik meemaak, eerst was ze soms dagen super rustig en nu de hele dag door duwen en porren, hahaha! Ook mijn blaas is favoriet duw object. Dat is dan weer wat minder prettig gevoel, maar ja. Liefs, Caitlin
Dames, Heb gebeld.. weer de tranen laten lopen. Mocht kiezen of via de telefoon of dat ze langs komt. Morgen eind van de middag komt ze langs. ze vroeg of ik het tot die tijd het kon volhouden. Ik zei dat ik nu als het erg is ook kolf. Maar ondaksnde brandende pijn ook blijf aanleggen.
Ach Spikkeltje toch *knuffel* wat naar dat je je nu zo rot voelt! Gelukkig komt ze morgen al en kun je misschien tot die tijd alleen kolven? Of raade ze dat af? Sterkte hoor meid, je doet het super goed als mama! C-1000 zegeltjes, wie spaarde ze ook alweer? Ik heb er nu 3 en aankomende vrijdag komen daar nog wel 2 of 3 bij. Weet niet hoeveel je er (nog) nodig hebt? Schrik; een vriendin / collega van mij heeft een kindje van 9 maanden met een syndroom wat heel weinig voorkomt (daarom noem ik de naam ook maar niet, want stel iemand googled het een keer en komt hierop uit, dat lijkt me niks...) maar waarbij het kind o.a. insulten / stuiptrekkingen kan krijgen. Nu is het meisje vanacht opgenomen met deze symptomen (al in een academisch ziekenhuis), alleen het is nog verder verergerd en ze is nu overgeplaatst naar een ander academisch ziekenhuis en ze ligt aan de beademing en de situatie is kritiek. Kindje heeft rechts volledige uitval en ademt dus niet goed meer zelf... Ik vind het zo vreselijk om te horen, heb maar gelijk een kaartje gekocht, er wat lieve woorden ingeschreven en op de bus gedaan. Hopelijk geeft het ze wat steun, al zou ik zoveel meer willen doen... Liefs, Caitlin
Tnx Caitlin... blijft even moeilijk wel hoor.. ze heeft daar verder niks over gezegd. Op dit moment doe ik om en om. Eerst borst(en) en dan kolven. Ze zei wel dat hij goed groeit als hij nu na 2 weken alweer op zijn geboorte gewocht zit, dus eten krijgt hij wel. toen ik vertelde van de klachten, leek net of het haar niet bekend kwam. Maar goed, morgen weten we meer....
Wat erg voor dat meisje en haar familie. Onzekere tijd.. Kan daar met medcijnen wat aangedaan worden? Pff verschrikkelijk zulke berichten. Op een of andere manier kan ik er echt niet meer tegen, als er iets met een kindje gebeurt... Heb ik nooit gekund, kinderen moeten opgroeien als een gezond persoon, moeten dit soort dingen niet krijgen.. maar nu is het extra hard zoiets.. Bah, ken de ouders natuurlijk niet en het kindje, maar dikke knuffel voor hen.
Caitlin; Wat verschrikkelijk om te horen van dat kindje. Dit was denk ik ook heel onverwachts of niet? Ik bedoel, je weet dat dat kindje bepaalde klachten/verschijnselen kan hebben maar dat het zo erg zou zijn opeens. Pfff... Hopelijk komt die kleine er weer bovenop. Lief van je dat je meteen een kaartje gestuurd hebt, meer kun je nu niet doen ook al zou je dat graag wel willen.
Zegeltjes C1000; Ik spaar de zegeltjes (wilde het niet in één berichtje zetten, voelt dan zo suf). Als je er hebt graag. Wat vinden jullie van dit als cadeautje? Het is een bloemstuk met rompertjes en sokjes er in. Wilde ik gaan maken als mijn vriendin bevallen is (duurt nog maar even begin volgend jaar uitgeteld).
Nieke wat een super leuk idee deze wil ik ook wel hij moet alleen nog even blijven plakken nu. Spikkeltje ik denk aan je. Ik heb geen idee hoe het voelt maar ik voel met je mee. Ik hoop dat ze je heeft kunnen helpen. Caitlin het zal vast niet lang meer duren als je dit al hebt toch?? Hier voelt alles heel raar en onwennig bij alles wat ik voel maak ik mij zorgen maar ik probeer zo rustig mogelijk te toen. Woensdag 29 juni om 9.40 heb ik mijn echo in het ziekenhuis eng eng eng maar het moet goed komen ik heb er vertrouwen in. Kraambezoek was niet makkelijk en ik denk dat ik mij versproken heb als ik het haar vertel over een paar werken dan denkt ze terug aan vandaag en dan weet ze dat ze het vandaag al wist. Het is wel een heel mooi kindje hoor. Ga nu even eten halen voor mijn lief.
Ja het zijn spannende weken Lautje. Ik zal tegen iemand die een MK/MA gehad heeft dan ook nooit zeggen "Geniet ervan". Ik hoop voor jou dat dat na de echo of de 12/13 weken alsnog mag komen. Zelf heb ik helemaal geen roze wolk gekend maar goed ook de zwangerschap hier ging niet op rolletjes. Gelukkig zegt dat alles weinig over het resultaat . Ik hoop voor jou dat de weken voorbij vliegen! Goed dat je gebelt hebt Spikkeltje! Fijn dat ze morgen al komt (al kan er met zoiets ook niet lang gewacht worden natuurlijk). Probeer, hoe rot je je ook voelt, het tot morgen te redden met aanleggen of kolven. Als het dan echt niet wil dan zij het zo maar dan heb je het voor je gevoel straks echt geprobeerd.' Gek he, het is zo volgens de natuur en toch blijkt keer op keer dat het écht niet vanzelfsprekend is dat het allemaal loopt... Jolanda: Lekker aan het klussen in de babykamer dus. Als de meubels er straks zijn schiet het ineens op! Hier gaan we binnenkort ook weer beginnen aan de nieuwe babykamer, best stom . Eer daags de kast bestellen (op de babykamer nu zit een inbouwkast) en dan de computerkamer opruimen. Opnieuw texen en weer een wand grijs maken en een afspraak maken voor de muurschildering. Best gek alles voor de 2e keer . Maar het kamertje wordt nu wel bijna dubbel zo groot dat is wel leuk . Al maak ik geen haast, zolang de kamer niet klaar is en de verflucht niet weg ligt Mummeltje lekker op onze kamer *love*. Vandaag is ze trouwens echt een slaapkopje, is voor 2 dagen aan het slapen haha. Ben benieuwd naar vanacht *houdt haar hart vast*.
@Nieke: leuk bloemstuk! PB me je adres even. Ik heb nog een stuk of 6 zegeltjes liggen waar ik niks mee doe. Dan heb ik morgen ook een reden om de wagen te pakken en even naar de brievenbus te wandelen
@ Nieke; het meisje had al eens eerder een insult gehad en er hadden zich al wel wat andere symptomen voorgedaan die bij het syndroom horen, maar dit is wel het ergst tot nu toe en ik vind het zo vreselijk voor ze! Als je je adres wil pben, dan stuur ik de 3 zegeltjes die ik nu heb + de zegeltjes die ik vrijdag hoop te krijgen dit weekend naar je toe, oke?! Geweldig trouwens dat cadeau, super origineel en ziet er mooi uit! @ lautje; ben benieuwd of je vriendin over een paar weken nog weet dat je je nu al een beetje hebt versproken. Het is ook moeilijk om zulk mooi nieuws voor je te houden! Over 2 weken dus de echo, dan ben je rond de 7 weken... echt heel spannend!!! Ik begrijp dat je je onzeker voelt bij alles wat je nu voelt / ervaart. Dat had ik ook, kun je nagaan hoe jij het voelt, omdat jullie al een vlindertje hebben. Ik ga hard duimen voor een super mooi plak beebje!!! @ Loki; wel leuk om de kinderkamer opnieuw te kunnen maken. Jullie hadden al een mooi kamertje, maar nu dus een paar slagen groter? Leuk hoor. En tot die tijd mummeltje lekker bij mama op de kamer, heerlijk! @ hier; net weer behoorlijke krampen, maar op het moment dat ik het dan tegen mannetje wil zeggen, trekt het weer weg! Beebje is mama gewoon lekker aan het plagen Eigenwijsje! Liefs, Caitlin
loki je hebt gelijk ik weet niet of ik ooit op de roze wolk kom voordat hij er is. Over 2 weken hebben wij hem gezien en dan hoop ik iets meer rust te kijrgen en dan met 12 weken weer kijken. Wij morgen bij het umc bij de poli vroege zwangerschap en daar doen ze gewoon wat meer onderzoeken,echo's en ze snappen hoe je je voelt eerst daar heen en dan kijken of ik daar kan blijven of dat ik naar een vk ga. Ik wil er wel blijven ik wil toch niet thuis bevallen Caitlin wat een verhaal ik hoop dat wij het allen nooit mee hoeven maken en dat het met dit kleintje snel beter gaat.
NOD Juni 2011 07/06 Lautje (25) 22/06 DeLi (22) 28/06 Nieke (23) NOD Juli 2011 LaikaBasko (21) Afspraken: 16/06 Caitlin: controle gyn 22/6 DeLi: Controle gyn na laparoscopie 30/6 Jolanda: Groeiecho + Controle Gyn 01/7 JuJu: Hoera! Vanaf nu naar het 1e keuze kdv 19/7 JuJu81: CB 21/7 Bloom: CB Zwanger Caitlin (oktober '10 positief getest / 02-07-2011) Jolanda86 (januari '11 positief getest / 25-09-2011) (ook jarig op 25-09) Linnie82 (februari '11 positief getest / 16-10-2011) Bevallen Linnie82 (november '09 positief getest) 11/08/2010 Evi *vlindertje* Marcha (december '09 positief getest) 26/08/2010 Justin Ryan (2690 gr, 47cm) Macmazsy (maart '10 positief getest) 01/12/2010 Mikey Lucas (3165gr, 50cm) JuJu81 (april '10 positief getest) 04/01/2011 Jongen Bloom24 (mei '10 positief getest) 09/01/2011 Jongen Navlis(mei '10 positief getest) 17/01/2011 Merlijn Julian (2710gr) Tutsje (juni '10 positief getest) 07/02/2011 Milan (3580 gr, 55 cm) Loki09 (september '10 positief getest) 04/05/2011 S.venna G.ina J.oanna (2950 gr, 49 cm) Spikkeltje ( September '10 positief getest) 31/05/2011 Jongen (3340 gr) Vlinders Loki09 (februari '10 MA 11+1 weken) Loki09 (juli '10 MA 10+4 weken) Lautje (juli '10 MK 7+4 weken) Spikkeltje (okt '10 MK van 1 van de 2) Heb de lijst weer even naar boven gehaald, al behoefte om deze te updaten lautje?
NOD Juni 2011 22/06 DeLi (22) 28/06 Nieke (23) NOD Juli 2011 LaikaBasko (21) Afspraken: 16/06 Caitlin: controle gyn 22/6 DeLi: Controle gyn na laparoscopie 29/06Lautje: Echo 30/6 Jolanda: Groeiecho + Controle Gyn 01/7 JuJu: Hoera! Vanaf nu naar het 1e keuze kdv 19/7 JuJu81: CB 21/7 Bloom: CB Zwanger Caitlin (oktober '10 positief getest / 02-07-2011) Jolanda86 (januari '11 positief getest / 25-09-2011) (ook jarig op 25-09) Linnie82 (februari '11 positief getest / 16-10-2011) Lautje ( juni 2011 positief getest/ 16-02-2012 Bevallen Linnie82 (november '09 positief getest) 11/08/2010 Evi *vlindertje* Marcha (december '09 positief getest) 26/08/2010 Justin Ryan (2690 gr, 47cm) Macmazsy (maart '10 positief getest) 01/12/2010 Mikey Lucas (3165gr, 50cm) JuJu81 (april '10 positief getest) 04/01/2011 Jongen Bloom24 (mei '10 positief getest) 09/01/2011 Jongen Navlis(mei '10 positief getest) 17/01/2011 Merlijn Julian (2710gr) Tutsje (juni '10 positief getest) 07/02/2011 Milan (3580 gr, 55 cm) Loki09 (september '10 positief getest) 04/05/2011 S.venna G.ina J.oanna (2950 gr, 49 cm) Spikkeltje ( September '10 positief getest) 31/05/2011 Jongen (3340 gr) Vlinders Loki09 (februari '10 MA 11+1 weken) Loki09 (juli '10 MA 10+4 weken) Lautje (juli '10 MK 7+4 weken) Spikkeltje (okt '10 MK van 1 van de 2) Heb de lijst weer even naar boven gehaald, al behoefte om deze te updaten lautje?[/QUOTE]