@JuJu: weet niet wat voor infuus, maar 2u nadat ik al volledige ontsluiting had, hebben ze me aan de weeen opwekkers gelegd omdat ik helemaal geen weeen meer had. nog 2u later kwamen ze binnen met de mededeling "je moet nu echt gaan persen want dit schiet niet op" (nee ik had alleen lichte krampjes) waarop ik verbaasd heb gezegd "maar hoe dan? ik heb geen aandrang???" en als antwoord kreeg: "gewoon persen" wat ik dus heb gedaan met als resultaat dat 1,2u later onze uk is geboren. Hmz, als ik het zo bekijk heb ik een uur geperst terwijl er steeds meer mensen aan t voeteneind er bij kwamen, brrrr.... volgende keer hopelijk iets vlotter! @Lijst: is prima zo zonder mij
Laika; Fijn te weten dat je in ieder geval een eitje hebt! Nu nog hopen op een goede samenlevingstest! Caitlin; Je vergeet die vreselijke bevalling idd snel als je je prachtige meisje ziet! Maar blijf er wel over praten, zodat je het een goed plekje kunt geven! Juju; Dank voor je respect... Achteraf snap ik ook nog steeds niet dat het me op eigen kracht is gelukt.... De verloskundige zei ook dat ze niet vaak iemand ziet die zo in zichzelf gekeerd was en voor haar doel ging. Letterlijk blik op oneindig en doorgaan totdat iemand zegt dat je mag stoppen... Uiteindelijk is het maar goed dat ik zo in mezelf gekeerd was, want heb niet eens gemerkt dat het voor uk op het laatst best kritiek was... Heel gek, maar op de een of andere manier had ik zelf al die tijd het idee dat het me niet zou lukken, maar toch ging ik door. Da's dan denk toch een soort oerdrang... Wat een brusje betreft... In september gaan we erover nadenken. Want wil echt de 9 maanden ontzwangeren vol maken. Het zou voor mijn lichaam gewoon onverstandig wezen als ik eerder zwanger zou raken. Zou zeer waarschijnlijk met deze cyclus ook niet lukken! Zelf heb ik januari 2012 in mijn hoofd, maar als het na september lichamelijk gewoon goed met me gaat en ik ben de gewenste kilo's afgevallen, gaan we er misschien al wel eerder weer voor. Dat laatste is trouwens ook een voorwaarde. Wil namelijk nog minstens 4 kilo kwijt! Zat me pas wel te bedenken dat ik, als ik nu ineens zwanger blijk te zijn, ik het nu wel weer aan zou kunnen. Tot een maand of 2 geleden, raakte ik bij het idee alleen al redelijk in paniek...
Haha Bloom, ik denk er hetzelfde over. Eerst nog een kilootje of 10 er af (in mijn geval is er wat meer blijven plakken) en dan pas verder. Zwoegen om het er af te krijgen, om er vervolgens in 9 maanden weer aan te vreten, hmmm... Denk dat ik nog een jaartje extra pauze neem hoor! Nee ff serieus, bij mij kriebelt het al heel erg weer, ondanks alle ellende, maar ik wil echt dat Mini zich een beetje zelf kan redden, naar de psz gaat etc. voordat we aan een tweede beginnen. Voor mijn lichaam ook niet onverstandig
Achteraf bizar hè! Hier hetzelfde verhaal qua persdrang. Ik had alleen wel geweldig pijnlijke weeën die niets bijdroegen... Zelf had ik geen benul wie er aan mijn bed stonden... Manlief maakte later een lijstje: -papa zelf natuurlijk! -eigen vk -klinisch vk -vk in opleiding -kraamverpleegkundige -gyneacoloog -assistent gyneacoloog Een heel rijtje! Genoeg bekijks dus! Al het publiek vertrok trouwens toen mijn eigen vk uk vastpakte. Alleen zij, papa en kraamverpleegkundige bleven over en dat zijn ook de enige drie mensen die ik me herinner toen ik weer een beetje bij m'n positieven kwam!
Haha, nou ik hoop dat ik me in een eventuele volgende zwangerschap kan bedwingen om er kilo's aan te vreten! Echt kriebelen doet het nog niet... Of toch wel? Mmm, weet het niet... Sta nog niet te springen in ieder geval. Maar nu ik in mijn omgeving weer heel veel zwangeren heb, denk ik... Oei, dat zwanger zijn was ook wel weer heel fijn! Maar die bevalling... Eerlijk gezegd wil ik dat het liefst nog even voor me uitschuiven... En dat uk een beetje zelfstandig is, lijkt me ook geen verkeerd idee!
NOD Juni 2011 28/06 Nieke (23) NOD Juli 2011 LaikaBasko (21) 18/7 DeLi (23) Afspraken: 28/6 Spikkeltje: CB 29/6 Lautje: Echo 30/6 Jolanda: Groeiecho + Controle Gyn 01/7 JuJu: Hoera! Vanaf nu naar het 1e keuze kdv 11/7 DeLi: Informatieavond IVF 18/7 DeLi: Eerste injectie Lucrin -> overgang 19/7 JuJu81: CB 21/7 Bloom: CB 22/7 Spikkeltje: na controle ziekenhuis 26/7 Spikkeltje: CB eerste inentingen 12/8 Spikkeltje: Jarig Zwanger Jolanda86 (januari '11 positief getest / 25-09-2011) (ook jarig op 25-09) Linnie82 (februari '11 positief getest / 16-10-2011) Lautje ( juni 2011 positief getest/ 16-02-2012) Bevallen Linnie82 (november '09 positief getest) 11/08/2010 Evi *vlindertje* Marcha (december '09 positief getest) 26/08/2010 Justin Ryan (2690 gr, 47cm) Macmazsy (maart '10 positief getest) 01/12/2010 Mikey Lucas (3165gr, 50cm) JuJu81 (april '10 positief getest) 04/01/2011 Jongen Bloom24 (mei '10 positief getest) 09/01/2011 Jongen Navlis(mei '10 positief getest) 17/01/2011 Merlijn Julian (2710gr) Tutsje (juni '10 positief getest) 07/02/2011 Milan (3580 gr, 55 cm) Loki09 (september '10 positief getest) 04/05/2011 S.venna G.ina J.oanna (2950 gr, 49 cm) Spikkeltje ( September '10 positief getest) 31/05/2011 Jongen (3440 gr) Caitlin (oktober '10 positief getest) 22/06/2011 Kyara Jade 3380 gram 50cm Vlinders Loki09 (februari '10 MA 11+1 weken) Loki09 (juli '10 MA 10+4 weken) Lautje (juli '10 MK 7+4 weken) Spikkeltje (okt '10 MK van 1 van de 2) zag bij mij een klein foutje.. effe veranderd.
Spannend Laika! Hopen op een goede test. Opvallend dat bij alle 3 de januarimama's gedoe hebben gehad met persen. Wij willen nog even wachten met een tweede. Al moet ik heel eerlijk zeggen dat ik stiekum januari 2011 als startdatum in mijn hoofd heb. Al is officieel mijn lichaam nog niet eens hersteld van de bv (of ik moet nu stoppen). Ach ja zou naief zijn om te denken dat het meteen raak zou zijn. Zou het ook vreemd vinden om zwanger te worden, het eerst de beurt aan andere meiden in dit topic
Juju; Januari 2011? Mag je wel opschieten... Ik ga er zeker ook niet vanuit dat het meteen raak zou zijn, dat is ook de enige reden dat we misschien al in oktober ofzo gaan oefenen... Maar inderdaad, eerst Nieke, Deli, Laika en Lautje een baby hoor! Maar goed, zit nu wel heel wat te bedenken allemaal, maar dat er een tweede komt na een eerste, is net als de eerste geen vanzelfsprekendheid...
Nee juist daarom wil ik ook weer niet te lang wachten. Januari 2011 wordt idd een uitdaging Grom.. onze uk heeft gisteren wendag gehad op nieuw kdv, hebben we een beter gevoel bij dan huidig kdv. Wennen ging super goed gelukkig! Alleen.. ze hebben daar het beleid dat ouders een airosleep moeten kopen als ze een buiklaper hebbben. En wij hebben een buikslaper. Daar kan ik helemaal geirriteerd van worden. Ten eerste is AS nooit getest op babys en kindren: volwassenen kunnen er door heen ademen maar bij baby's zegt het dus niet veel. Ten tweede is het risico bij buikslapen wiegendood en geen verstikking zoals veel mensen denken. Bovendien is uk natiuurlijk aan het rollen: moeten dan alle baby's die van rug naar buik kunnen ook op een AS? Moeten dus nu een klap geld uitgeven voor een schijnveiligheid (los van de voordelen van AS hoor, die zijn alleen niet op dit geboed). Ik baal er dan van dat een kdv zich niet goed inlicht en zo'n voorwaarde stelt aan ouders zondere enige basis verder. Je kunt net zo goed een grote roze olifant in zijn ledikant zetten, dat maakt net zo'n verschil. Grrr.. nu maar op zoek naar een AS dus..
Haha, een roze olifant hoe kom je erbij! Maar je hebt gelijk... In de winkel hebben wij ons laten ompraten... We hadden ons er totaal niet in verdiept en dachten dat het wel goed zou zijn. Na het later uitgezocht te hebben blijkt dat we eigenlijk voor niets zoveel geld uit hebben gegeven... Vind alleen het feit dat je dat ding ook kunt wassen en dus geen vies matrasje hebt een voordeel, maar om daar nou al dat geld aan uit te geven... Daarbij kosten de slopen ervoor ook nog eens veel geld... 14,95 per stuk. Een gewone kost minstens de helft en die zou ik er natuurlijk ook gewoon op kunnen leggen, maar dan is de functie, als die het al zou hebben, weg... En als ik dan toch zo'n duur ding heb, vind ik dat ook weer zonde... Beetje krom, maar je moet wat om het recht te praten hè! Toch zou je denken dat juist een kdv zich in dit soort zaken verdiept of niet? Misschien worden ze wel gesponserd door AS, haha! Nee grapje, jij zit er maar mooi mee om zo'n duur ding aan te schaffen, net of een baby (én kdv) al niet genoeg kost!
Nou het is natuurlijk een goed matrasje, dus dat is het punt niet. Ik vind het alleen kwalijk als er een indruk gewekt wordt dat het tegen iets beschermd wat het dus niet doet. Mijn rechtsvaardigheidsgevoel speelt hoog op als ik denk aan al die ouders die gevoed door angst en liefde voor hun (ongeboren) uk keuzes maken die dus gebaseerd zijn op leugens en geruchten. En dat een kdv daar dan rustig achteraan hobbelt.. Mijn vriend heeft de intake gedaan (want ik ben weer op locatie). Ja zegt ie gisteren aan de telefoon: we moeten wel een matrasje kopen. Ik: huh? hebben ze die niet dan? Hij jawel anders mag hij niet op zijn buik slapen. Een airodinges. Nou goed ik geirriteerd (en hij maar zeggen: joh wat maakt het uit. Nee het gaat om het PRINCIPE dat zoveel ouders geld uitgeven aan schijnveiligheid en voor de gek worden gehouden door subtiel marketingbeleid van een firma, en daar moet ik nu noodgedwongen aan mee doen. Maar goed vriend heeft geen zin in het gezeur (mijn gezeur ) dus die gelooft het wel). Pff. Nou ja er zijn ergere dingen. Maar het blijft dus stom (haha ik zal me eens verdiepen in hun sponsoringsbeleid haha)
Ja, het blijft inderdaad stom.... Zoals veel dingen in de bsby-industrie. Ze kunnen het zo duur maken als ze willen, want de papa en mama's (in spé) willen alleen het beste voor hun kindje. Natuurlijk, er zijn ook goedkopere merken, maar de media maakt het wel zo, dat het lijkt alsof alleen de duurdere merken echt goed genoeg zijn... Je hoeft trouwens niet een ander matrasje te hebben hè! Je kunt een gewoon matrasje gebruiken, met daarover heen een matrasbeschermer (kun je los kopen) en hoeslaken van AS. Ben je nog 95 euro kwijt, maar dat scheelt je wel een matras!
Dat je vriend het allemaal wel goed vind en er geen stennis over maakt, vind ik trouwens wel typerend... Mijn man is namelijk net zo... O doe maar hoor.... Erin verdiepen of me er druk over maken heb ik geen zin in, dus geven we gewoon een smak geld uit voor zaken die ook goedkoper kunnen... (lees: computers, telefoonabonnementen, audio-apparatuur en nog veel meer) Da's ook 1 van de redenen dat ik hem nooit alleen inkopen laat doen... Hij is namelijk minstens de helft meer kwijt dan wanneer ik het zou doen! Maar goed, deze kwestie gaat niet om geld, maar om principe... De media laat mensen dingen zo makkelijk ergens in geloven. Als je je erin verdiept en niet meegaat met de massa, wordt je raar aangekeken... Eigenlijk te gek voor woorden... En nu word jij gedwongen om mee te doen met de massa... Zou ik ook pissig van worden hoor!
Zelfde verhaal trouwens met de beco... Hoe vaak ik al niet gehoord heb: jeetje, dat je met zo'n ding loopt te sjouwen, dat is toch helemaal niet meer van deze tijd? Dat doet toch niemand meer? O nee? Maar misschien vind ik het toevallig wel heel fijn om met zo'n ding te lopen sjouwen. Misschien vind ik het toevallig wel heel fijn om m'n kindje lekker dicht bij me te hebben en te beschermen voor allerlei ongevraagde wangenknijpers... En waarom worden er anders van die hippe draagzakken gemaakt?? Als ik dan vertel hoeveel die heeft gekost, slaan ze helemaal stijl achterover... Maar dat alles interesseert me lekker niks! Ik draag uk lekker dicht bij me en geniet van ieder moment, ze zijn gewoon jaloers, lekker puh!
Zo en nu ga ik m'n luie lichaam eens van m'n bed lichten om wat nuttigs te doen... Lig al vanaf 6 uur wakker...
@JuJu: kan je niet een babysensormatje via je verzekering vergoed krijgen? Dat lijkt me handiger met een draaiende baby. Ik gebruik m zelf ook hier thuis en slaap een stuk rustiger nu ik weet dat het alarm af kan gaan wanneer er iets mis is. Hij is tot nu toe 1x af gegaan omdat Mini bovenin tegen het hoofdeind lag, en dus niet meer op het matje nannycare.nl << die heeft deals met verzekeraars waardoor je m volledig vergoed krijgt. @Aerosleep: vind het echt onnodig, het is inderdaad niet bewezen. snap ook niet dat een kdv je kan verplichten tot zo'n grote aankoop! dus maar via Marktplaats dan? @Hier: werd om 4:30 wakker en het was LICHT! Bah... dan kom ik dus niet meer in slaap he... Mini net maar weer op bed gelegd, die heeft wat gejammerd en is nu stil, dus hoop dat hij even lekker slaapt. Bij de eerste tekenen van vermoeidheid leg ik hem nu op bed, en dat werkt goed! Hij slaapt dan rustig 2-3 uur achter elkaar. Alleen wanneer papa m op bed legt, is het huilen, want hij wil liever bij papa zitten als die thuis is. Hmmm... begint eenkennig te worden?
hoi meiden.. De dag is weer heel *** begonnen hier. Zometeen met onze kater naar de dierenarts hij heeft weer hetzelfde als voorheen. kijken wat de dierenarts nu weer zegt, en mocht hij weer blaasgruis hebben dan hebben we besloten onze kater niet langer te laten lijden dus nu even afwachten..pfff moeilijk hoor
Laika: Yes een mooi eitje, dat is stap 1! We duimen verder! Lautje: Meid, blijf please op bed tot je weet of er een hematoom zit of niet. Zo niet en het is een gesprongen adertje geweest ofzo; geen probleem. Maar als die er wel 1 zit dan is dat zeer gevaarlijk voor het vruchtje en is platte bedrust het enige wat het kan redden. Als ik deze wetenschap toen had, had ik in bed blijven liggen. Helaas staan de nederlandse gyn's hier sceptisch tegenover (zoals ook tegenover progesteron waarvan ik nogsteeds overtuigd ben dat dat er voor heeft gezorgd dat er nu een mooi meisje in de wieg ligt). Nederland loopt op medisch gebied zo achter tov Belgie... Ik hoop dat je maandag een prachtig kloppend hartje ziet en geen hematoom en dat je over een paar weken heerlijk kunt gaan genieten! Juju: Haha beetje gefrustreerd? Ik ga er verder niets aan toevoegen want ik geloof wel heilig in mijn aerodinges en ik zit zelfs te twijfelen of deze overbezorgde mama dadelijk met aerodinges, sensoronzin en antiomrolkussen naar de oma's (mijn mam heeft zelfs al een aerosleep aangeschaft ) en KDV wandelt *zoekt een hele grote weekend tas*. Ach, ieder zijn gevoel toch? Als tip kan ik je miss meegeven om op MP te kijken, ik heb er toen 1 nieuw gekocht voor 35 euro (de oplegger dus alleen)! Caitlin: Hoe gaat het met de kleine meid? Flink aan het genieten met 3tje? Is je vriend nog lekker even vrij of moet die na het weekend weer beginnen? Ik ben ook benieuwd hoe het met Navlis gaat. Hopelijk gaat het weer wat beter tussen haar en haar man! Hier: Gisteravond was mummeltje helemaal uit haar doen. Had voor de eerste keer JBPM gegeven (tegen het spugen/het zuur) maar ze heeft nog nooit zoveel gespuugd als in de uren daarna. Was voor mij meteen eens en nooit meer (ik stond er al negatief tegenover en nu vind ik het helemaal ellendige zooi). Zeis echt een uur ontroostbaar geweest (zelfs in de draagzak) en dat heb ik nog nooit meegemaakt. Gelukkig viel ze na de voeding van half 11 in slaap en werd pas om 6 uur weer wakker vanochtend. Ik vond wel haar temp wat laag zowel gisteravond (36.7) als vanochtend (36.5). Normaal zit ze zo rond de 36.8/36.9. Nadat ik haar dicht tegen me aan heb gehad een paar uur en lekker in haar deken gewikkeld en nog onder onze deken was de temp om 10 uur weer 37.0. Nog even in de gate houden vandaag. Einde van de middag gaan we naar een osteopaat. Heb er veel goed over gelezen en toen hij de 'klachten' (overdag niet slapen, voeding terug geven uren na voeden, overstrekken, vaak schrikken/moro-reflex) hoorde en ik vertelde dat het een stuit/sectio kindje is zei hij zonder twijfel er iets mee te kunnen. Ben zeer benieuwd. Nu zit ik al weer sinds 11 uur naast de wieg. Ze was duidelijk moe (gapen, oogjes vielen al half dicht) maar eenmaal in bed is ze weer klaar wakker. Echt huilen doet ze nog niet maar de ogen staan nog wijd open en ze ligt driftig te spenen. Morgen ga ik ook een puckababy halen maar eerst wil het CB langskomen over 'ritme en regelmaat'. Ik weet prima hoe het werkt alleen mummeltje niet maar ze doen maar -de bemoeials- ik ga het toch op mijn manier doen *zegt de eigenwijze mama*
:xJA hoor ik weer: heel verhaal getypt.. druk ik op een knop alles weg:x Nieuwe poging: Catilin: hoe gaat het met jullie 3tjes?? Laika: goed nieuws. toitoito me duimen draaien Loki: wij hebben gisteren een puckababy aangeschaft. J, maaide zich zelf bij het inslapen zich zelf weer wakker. Als hij eenmaal sliep was het klaar. Maar dat was een strijd, soms sliep hij even en vlogen de armpjes weer overal naar toe en schrok hij wakker. Hebben van alles geprobeerd, maar hij is zo sterk, trapte met 2 week de lakentjes al van zich af. Nu viel hij gisteren om 23.00 uur in slaap, heeeeeeeeeeel rustig en werd om 4 uur weer wakker voor voeding. Hij sliep al snnel 5 a 6 uurtjes in de nacht maar dat inslapen was een probleem. Kinderwens voor 2de: wij hebben er wel over gehad al.. wel vroeg, maar ook meer omdat ik na wat er na de bevalling is gebeurt bang zou zijn dat het in herhaling valt of dat ik bang zou zijn dat dat me tegen zou houden voor eventueel een 2de voor in de toekomst. Hier ook met de verloskundige van praktijk in dorp over gehad. En heb aangegeven dat J sowieso 1 moet zijn geweest voor dat we echt serieus er mee bezig gaan. En toen zei ze: dat ik tegen die tijd me daar gewoon aan kan melden, ook al zijn we nog niet zwanger, gewoon soort van begeleiding. Ook gaf ze het advies om niet de pil als anticonceptie te gaan gebruiken, maar kijken naar wat anders, omdat het een jaar duurde voor dat ik zwanger was van j. Dat is iets moeten we nog gewoon even over hebben. Wil niet gelijk weer zwanger zijn, maar de wens voor in de toekomst is er wel. en net als hier gezegd word. eerst de andere dames. Ga even eten en cake bakken nu uk slaapt, krijg onze neefjes (2 en 9 maanden) op bezoek met moeders. Lfs
ik lig nog steeds rustig in mijn bed. ik moet wel zeggen dat ik blij ben als ik maandag meer weet. gisteravond een heel klein beetje rood in mijn afscheiding nu is het weer rustig. ik denk dat wij maandag toch gaan en dan donderdag nog naar het umc. als ik eerlijk ben begin ik het nu toch wel heel erg eng te vinden.