NOD November 02/11 priscillaq(15) 7/11 Nieke84 (14) 8/11 Laikabasko (13) 16/11 butterfly22 (14) 17/11 jolanda1986 (14) Nod December 4/12 Lautje 6/12 DeLi (15) Zwanger Macmazsy (maart '10 positief getest / 05-12-2010) JuJu (April '10 positief getest / 03-01-2011) Moppie1981 (Mei '10 positief getest / 15-01-2011) Hen (Mei '10 positief getest / 16-01-2011) Navlis (mei '10 positief getest / 9-02-2011) Tutsje (juni '10 positief getest / 10-02-2011) Jojogirl88 (juni '10 positief getest / 18-02-2011) Loki09 (september '10 positief getest / 18-05-2011) Eyore ( september 10 positief test via ziekenhuis twins) nu nog 1 en een * / 02-06-2011 Caitlin (oktober '10 positief getest / 30-06-2011) Bevallen Linnie82 (november '09 positief getest) 11/08/2010 Evi *vlindertje* Fynn (december '09 positief getest) 12/8/2010 Jongen Marcha (december '09 positief getest) 26/08/2010 Justin Ryan Jinne1982 (januari '10 positief getest) 5/09/2010 Jelle Granta (februari '10 positief getest) ??? SweetMiekie (februari '10 positief getest) ??? Reintje85 (februari '10 positief getest) 7/10/2010 Naam onbekend Vlinders Navlis (december '09 MK 6 weken) Loki09 (februari '10 MA 11+1 weken) Loki09 (juli '10 MA 10+4 weken) Lautje (juli '10 mk 7+4)
NOD November 02/11 priscillaq(15) 7/11 Nieke84 (14) 16/11 butterfly22 (14) 17/11 jolanda1986 (14) Nod December 4/12 Lautje 6/12 DeLi (15) 12/12 Laikabasko (14) Zwanger Macmazsy (maart '10 positief getest / 05-12-2010) JuJu (April '10 positief getest / 03-01-2011) Moppie1981 (Mei '10 positief getest / 15-01-2011) Hen (Mei '10 positief getest / 16-01-2011) Navlis (mei '10 positief getest / 9-02-2011) Tutsje (juni '10 positief getest / 10-02-2011) Jojogirl88 (juni '10 positief getest / 18-02-2011) Loki09 (september '10 positief getest / 18-05-2011) Eyore ( september 10 positief test via ziekenhuis twins) nu nog 1 en een * / 02-06-2011 Caitlin (oktober '10 positief getest / 30-06-2011) Bevallen Linnie82 (november '09 positief getest) 11/08/2010 Evi *vlindertje* Fynn (december '09 positief getest) 12/8/2010 Jongen Marcha (december '09 positief getest) 26/08/2010 Justin Ryan Jinne1982 (januari '10 positief getest) 5/09/2010 Jelle Granta (februari '10 positief getest) ??? SweetMiekie (februari '10 positief getest) ??? Reintje85 (februari '10 positief getest) 7/10/2010 Naam onbekend Vlinders Navlis (december '09 MK 6 weken) Loki09 (februari '10 MA 11+1 weken) Loki09 (juli '10 MA 10+4 weken) Lautje (juli '10 mk 7+4) Heb mijn NOD ook even aangepast. Ongi is gisteren doorgebroken
Meiden balen dat jullie ongi is doorgebroken..Had het jullie zo gegunt. Maar ik weet zeker onze tijd komt echt nog wel..(daar ben ik van overtuigd) al duurt het wat langer bij ons. Lukt het dit jaar niet dan wordt 2011 zeker ons jaar..!!!!
Weer 2 meiden op rood Deli & Laikabasco: Knuffel... Wist je alleen al maar wánneer dat het goed kwam, dan was al die stres iedere maand niet nodig en kon je op een leuke manier wachten tot die tijd. Het is zo'n moeilijk iets... Lautje: Fijn dat je weer aan de clomid bent Je hebt dus helemaal geen eisprong van jezelf? Dan is dit idd eigenlijk pas de 2e echte ronde! Succes! Jippieee vandaag 13 weken. Het eerste trimester zit er op en ook de periode waarvan de gyn en de vlos zeggen dat het risico het grootst is (hun praten niet tot 12 weken zoals de meeste anderen?). Vanaf nu ga ik de utrogestan afbouwen. Best spannend natuurlijk maar ik moet gewoon vertrouwen hebben. Uk is nu al een ruime maand ouder dan ons 2e kleintje dus dat is echt niet voor niks. Wel luister ik bijna alle avonden even 10 seconden naar het hartje. Meteen als ik het hoor (vaak al met een minuut) leg ik het weer weg maar die besvestiging heb ik nog vaak even nodig. Zo durf ik het ook maar 1 iemand op een dag te vertellen Het heeft er echt enorm ingehakt, dat merk ik echt nog alle dagen.. Gister mijn leidinggevende op de hoogte gebracht. Ondanks dat we niet echt dikke maten zijn en ik hier pas kort ben reageerde hij heel leuk en positief. Dat zit er ook weer op.. Mijn schoonzusje is trouwens ook weer zwanger en gister heeft ze de 2e echo gehad (6w2d) en het hartje zien kloppen! Vorige keren was de echo pas met 7/8 weken maar daar leek het vruchtje steeds niet verder te zijn dan een goede 5 weken dus hartslag is voor hun al een hele grote mijlpaal! Kunnen we als alles goed mag blijven gaan bij beide toch samen zwangeren!
Hoi meiden, Even weer een berichtje van mij! Het gaat weer de goede kant op. Gisteren bij de gyn geweest. Het liep ee uur uit. Was pas om half 5 aan de beurt. De baby was aan het baantjes trekken, en het hartje klopt erg mooi. Ook al weer flink gegroeid. Volgens de echo berekening ben ik zelfs langer zwanger,11 weken en 2 dagen, maar ach wat maakt die 2 dagen uit. Hou het gewoon op gisteren 11 weken. Dus zal mijn banner ook even vervangen. Ook werd mij verteld dat ik inprencipe nu thuis mag bevallen en onder controle van de verloskundige mag. Zat eerst in twijfel, maar na dat ik me verzekering had gebeld voor info en nadat ik de afspraak van gisteren even heb late bezinken, denk ik dat ik toch overstap. De gyn raffelde het gister af. Ze was erg chaotisch. De echo werd wel uitgebreid bekeken, maar verder had ik het gevoel dat ik gee vragen kon stellen. Over 4 weken eerst weer terug komen voor nog een echo en dan mag ik beslissen wat ik doe. Kraamzorg heb ik net wel geregeld. Over 3 maanden word ik gebeld voor een intake gesprek, krijg ik kraampakket thuis gestuurd. We gaan daar al vanuit voor verloskundige en thuis bevalling. En als er toch wat gebeurt kan ik altijd wel weer terug. Wat denken jullie dames?? Ook werd ik gevraagd om mee te doen me een onderzoek. Omdat ik lichte overgewicht heb, en de kans op hoge bloeddruk etc is. Word via bloed onderzocht. Weet je wat ik nare vond: de gyn en de vrouw die dat doen, dufde het woord overgewicht niet uit te spreken net of dat vies was. Ik weet van mijzelf dat ik dat heb en loop er al 5 jaar voor bij een dietiste. (dat weten ze) Voelde me niet fijn. Maar alles maakte het weer goed door naar de echo te kijken. Je ziet het neusje omhoog steken, mondje open. Mooi om te zien. Nog een vraag aan jullie: ze meten via de echo het kindje ook op. Het is toch een ongeveer die lengte? Ze/hij is nu bijna 5 cm, maar op een poster in ziekenhuis stond bij 11 weken 6 cm. dat is een schatting of niet? Ligt natuurlijk ook aa hoe de baby ligt. Verder is de misselijkheid er weer. De moeheid nog steeds. soms heb ik veel energie en kan ik veel doen en ander moment kan ik niks doen. Af en toe heb ik ook dat ik als ik tv kijk bijv ineens moet overgeven en dan red ik de wc niet. Echt bah. Nou nog even vol houden. Als de misselijkheid maar weg is, dan zal het genieten worden. Misselijkheid staat me toch in de weg langzamerhand... Liefs en succes allemaal. zie dat er alweer aantal bevalling dichterbij komen. spannend.. Eyore
Loki wat super dat alles er goed uitziet. Over lengte kan ik je niets vertellen heb er zelf ook geen idee van. Heerlijk dat je nu met je schoonzusje kunt zwangeren. dat maakt het wel erg gezellig. eyore neem de tijd met je keus je hoeft het nog niet te weten na alles wat in het nieuws is wil ik niet meer thuis bevallen als ik weer zwanger mag worden. Ik hoop dat je snel kunt gaan genieten. Deli balen rood. ik hoop voor jou voor Sinterklaas een zwangerschap. Ik hoop dat hij er veel mee heeft genomen vanuit Spanje en anders vraag ik het gewoon aan de kerstman weer. Laika belen voor je dat je op rood staat weer. Hopen op 12-12!! Jolanda 2011 gaat zeker jullie jaar worden met het trouwen in beeld nu maar hopen op een baby in de buik erbij als je trouwt. Dat was ook mijn droom maar helaas ik ben al ruim een jaar getrouwd. Ja in alle rondes die ze mij hebben bekeken heb ik geen eitje gehad. Nu maar hopen dat het deze keer weer goed komt dat zou wel super zijn. Wij vieren ook 4 december Sinterklaas dus je weet maar nooit. Ik kijk heel raar maar waar heel erg uit naar 2011 want dat moet toch ons jaar worden hoop ik maar. 2010 was niet helemaal het jaar waar mijn hoop naar uit ging.
ik had deze niet gezien maar wil er toch even op reageren dus even zo. Ik heb het gevoel zo dat je er de hele maand mee bezig bent vanaf dag 1 tot de laatste dag. Deli dit is denk ik helaas heel normaal je hebt toch altijd hoop en dromen en het gevoel van zou het nu wel zo zijn of nog niet. Blijf wel dromen want anders raak je het doel krijt. Ik hoorde net het nieuwe lied van Marco op de radio heel raar maar voor mijn gevoel past het zo.
Ik vind het zo stom dat ze het woord overgewicht als vies beschouwen. :x Hun willen alleen een perfecte wereld zien en die perfecte wereld zal er nooit zijn en nooit komen. Ik heb eens op internet zitten snuffelen, En 1/3e van nederland kampt met overgewicht. van 2009 tot 2010 zijn er veel meer mensen gaan kampen met overgewicht..Nederland was een klein land zoals ze het zeggen maar wordt steeds groter .. Ik zelf kamp met veel overgewicht ik heb een bmi van 42 op het moment. Mijn gyn zei dat het het Beste was om af te vallen, maar hij zei niet het MOET...Hij zei zelf er zijn genoeg vrouwen met overgewicht die zomaar zwanger raken. En er zijn ook mensen met een normaal gezond gewicht die er jaren overdoen. Dus overgewicht hoeft geen belemmering te zijn om zwanger te raken. Normaal zou iemand met overgewicht suiker of een hoge bloeddruk hebben, Nou bij mij staat alles perfect hoor. Suiker staat 4,6 en me bloeddruk staat 120/70 dus nooit geen klagen gehad daarover haha. Maar ja de meeste zien de wereld liever door een roze bril van perfectie. Maar eens komt de dag dat die roze bril van hun kapot gaat en ze de werkelijkheid gaan zien Dit is mijn gedachte over het gezeur dat mensen met overgewicht constant moeten aan horen.
Marco is gaaf. Altijd van die mooie gevoelige platen. Volgend jaar alleen geen concert voor mij, vind het belachelijk dat hij het op 18 mei plant (mijn due date) Eyore: Fijn dat alles goed was. De lengte is de CRL lengte, dat betekend Crown (kruin)- Rumph (stuitje) - Lengte. De benen worden dus níet meegeteld omdat deze de eerste weken opgetrokken liggen en dus enorm afwijkt. Je baby is dus in totaliteit zo'n 25/30% groter. De meting is vrij nouwkeurig maar een mm verschil kan al dágen schelen. Hier werd uk op 7.2 weken precies 7.2 op 8.2 al ruim 8.5 gemeten en op 9.2 maar 9.1. Zou in een week tijd dus maar 3 dagen gegroeid zijn. Onmogenlijk, puur een metingsfout dus maar je ziet hoe veel dit kan schelen. Ook met de 12 weken echo zag je het verschil mooi, de echoscopiste meete 12.2 (was 11.6 zwanger) en de verloskundige die in opleidiging was voor echo's maken meette 11.4. Scheelde dus ook ruim 5 dagen. Puur hoe de echo gemeten wordt (bij de verloskundige meting had de kleine de kin op de borst, zei de echoscopiste). Niet te druk om maken dus
NOD November 02/11 priscillaq(15) 16/11 butterfly22 (14) 17/11 jolanda1986 (14) Nod December 4/12 Lautje, Nieke84 (15) 6/12 DeLi (15) 12/12 Laikabasko (14) Zwanger Macmazsy (maart '10 positief getest / 05-12-2010) JuJu (April '10 positief getest / 03-01-2011) Moppie1981 (Mei '10 positief getest / 15-01-2011) Hen (Mei '10 positief getest / 16-01-2011) Navlis (mei '10 positief getest / 9-02-2011) Tutsje (juni '10 positief getest / 10-02-2011) Jojogirl88 (juni '10 positief getest / 18-02-2011) Loki09 (september '10 positief getest / 18-05-2011) Eyore ( september 10 positief test via ziekenhuis twins) nu nog 1 en een * / 02-06-2011 Caitlin (oktober '10 positief getest / 30-06-2011) Bevallen Linnie82 (november '09 positief getest) 11/08/2010 Evi *vlindertje* Fynn (december '09 positief getest) 12/8/2010 Jongen Marcha (december '09 positief getest) 26/08/2010 Justin Ryan Jinne1982 (januari '10 positief getest) 5/09/2010 Jelle Granta (februari '10 positief getest) ??? SweetMiekie (februari '10 positief getest) ??? Reintje85 (februari '10 positief getest) 7/10/2010 Naam onbekend Vlinders Navlis (december '09 MK 6 weken) Loki09 (februari '10 MA 11+1 weken) Loki09 (juli '10 MA 10+4 weken) Lautje (juli '10 mk 7+4) Heb mezelf weer even in de NOD lijst gezet. Ik lees wel mee hier op het forum, maar reageer zelf even wat minder. Probeer alles even een plekje te geven en wacht de HSG af die ik maandag ga krijgen. Jullie horen nog van me. Loki vind het super fijn dat jullie kleintje het zo goed doet! Fijn dat je het spannende eerste trimester voorbij bent, super!
@lautje, dat heb ik nou ook, met al die dingen in het nieuws. Maakt me onzeker. Heb gisteren dat ook gemeld. Heb vandaag contact gehad met mij verzekering, maar was ook niet duidelijk. Alleen dat ik een brief moet schrijven voor toestemming van mijn verzekering: Nou en ik weet dat het een moeilijke kwestie word. Dus zal er over nadenken. Ook heeft ze enkele bedragen genoemd: 270 euro vanuit de basispakket en 300 euro vanuit de aanvullende pakket. Moeilijk... Overgewicht: Ik heb bmi va tussen de 30 en 35. Gisteren was me bloeddruk wat hoog, maar ik was gespannen. Normaal is het goed. Heb verder ook geen enkele klachten, eet gezond, tuurlijk komt de mac of de snackbar ook een keer in de zoveel tijd in mij lijstje voor, maar niet dramatisch veel. lengte baby: oke bedankt voor de info. Als ik op mij rug lig en op mijn onderbuik voel, voel ik een balletje liggen, dit word (misschien gevoelsmatig) met de dag groter. in het bgin va de zwangerschap had ik al last van mijn broeken, maar nu word het extreem. Van weekend gaan we de stad in even wat kleren kopen, want dit wil zo niet meer. Winterjas wacht ik nog even. Heb al wel een leuke gezien ,maar jah, weet niet of ik het al moet doen. Heb nu nog een tussenjas aan.Wat beetje krap begint te worden. Badpak heb ik ook nodig, ik zwem veel, alleen de positie badpakken waren uitverkocht, dus heb nu een 2 delige gekocht broekje en hempje. Hope dat ik even er mee vooruit kan. Ik koop ze nu ook goedkoper dan anders. Anders blijf je bezig.
nieke samen op 4/12 dat is wel erg gezellig. Ik zal voor je duimen. Jolanda mijn schoonzusje is ruim 130 kilo en 1.68 en die was met 1 maand zwanger het wil niets zeggen. Ik ben 1.66 en weeg 64.2 dat is heel normaal om dat te wegen en ik ben ook nog niet zwanger dat heeft er dus niet altijd mee te maken. Jammer dat ze het niet willen zien he. ik ga nu toch maar iets aan mijn werk doen. Ben vrij vandaag maar moet super veel doen.
@slimpie, Ik was zwanger van een 2ling. 1tje heeft helaas niet mee mogen doen! De andere baby maakt het goed. En dit is mijn eerste zwangerschap.
Zo ik ga mezelf zetten tot een goede reactie. Ik voel dat ik jullie verwaarloos! Eerst een knuffel voor de meiden op rood.. Niet meer dan normaal om er veel mee bezig te zijn lijkt me. Het is iets wat je wenst met je hele hart en je kunt de dingen die je voelt ook niet negeren. Ik hoop in ieder geval op een hele positieve decembermaand (bevallingen, positieve testen, goede zwangerschappen: de hele mikmak ) Ook voor jou Nieke, kan me goed indenken dat je even wat afstand zoekt. Loki: gefeliciteerd met de 13 weken mijlpaal en spannend, het afbouwen. Ik gun het iedereen maar vooral jou: de eerste keer dat je je kindje voelt bewegen in je buik. En hoe dat sterker wordt en dat je iedere het leven voelt groeien.. puur tegen de onzekerheid (ha, tot ie een keertje overslaat natuurlijk ). hoop dat je samen met je schoonzusje kunt doorzwangeren! eyore: je moet kiezen waar je je goed bij voelt. Als ik zou mogen kiezen (met oog op de berichtgeving de afgelopen maanden) zou ik gaan voor begeleiding van de gyn. Nadeel is dat je dan niet huis kan bevallen als je dat wilt, maar je krijgt een stuk mee controles en de statistieken voor de baby zijn ook een stuk beter als je onder de gyn loopt. Succes met je keuze! Wat betreft het meten: daar hechten wij hier allang geen waarde aan Ben tijdens een echo wel ruim 1,5 week langer of korter zwanger geweest haha. Een pixel ernaast en woppa, daar gaan weer een paar dagen. Als het maar redelijk klopt dan zit het wel goed. Leuk he, om het neusje enzo te zien Het balletje wat je voelt is je baarmoeder. Zou trouwens lekker op tijd positiekleding kopen (zoals een ajs) want je hebt het toch nodig en zo kun je er langer van genieten. Of vragen voor sinterklaas, natuurlijk (wel een heeeele grote schoen zetten, anders past die jas niet ) Begrijp je stukje over de verzekering niet zo goed geloof ik Hier: Vanavond voorlichting over bevallen in het ziekenhuis.. spannend! (stom genoeg, ik bedoel het is maar een voorlcihting). Gisteren de commode afgemaakt (of nou ja, ik heb niets gedaan ) en hij is super mooi. Waarschijnlijk komt hij zondag ion het kamertje te staan, met de wieg. Jippie, er zit toch weer wat schot in de zaak!
@ juju... ik snapte de verzekering zelf ook niet. En die vrouw geloof ik ook niet. Heb wel 5 minuten in de wacht moeten staan tot dat ze me antwoord kon geven, terwijl ik een normale vraag stelde. Ze stamelde wat. Ze vertelde dat ik als ik wel in het ziekenhuis wil blijven, moet ik een brief schrijven naar mijn verzekering en dan moeten zij toestemming geven. Omdat ik geen medische indicatie meer heb, dat woord snapte ze ook niet. Ik zit bij een verzekering, hmmm weet niet of ik de naam mag noemen. maar begint met een M, en die vind ik ten eerste DUUR, en ten tweede erg moeilijk doen. Ik wil ook daar erg graag weg, maar omdat ik aangepaste schoeisel krijg, is die met de voorwaarden tot nu toe het beste. Maar dat kan ook allemaal veranderen. Per 1 januari 11, betaal ik daar straks 160 euro in de maand, nou verschrikkelijk, ik begon met 90 euro in de maand.. snik. En moet je nog alles zelf betalen. We gaan vrijdagavond of zaterdag even shoppen.
Lieve juju Laat je goed voorlichten vanavond, dat is het halve werk, haha! Ik hoop dat ze dat hier ook hebben? Ik wil ook in het zkh bevallen. Had dit al besloten na mijn afwijkende baarmoeder en kans op keizersnede maar zeker nadat ik hoorde dat er veel meer babysterfte is door thuisbevallingen. Nee bedankt! Dan liever iets onpersoonlijker maar wel beter begeleid! Die positie broeken gaan je wel bevallen eyore! Die zitten echt heeeerlijk als je al een beetje buik hebt, mijn gewone broeken liggen al ver weggestopt Zo de echo afspraken zijn ook gemaakt. Vandaag over 3 weken pretecho en 28 dec, mijn verjaardag , de 20 weken echo!
Leuk leuk echo's! Overigens heeft het risico niet zozeer te maken met huis bevallen of in het ziekenhuis, maar met bevallen onder begeleiding van een gyn of van een verloskundige. Ik beval natuurlijk gewoon onder een verloskundige, maar dan in het ziekenhuis. Daarom zou ik, als ik de keuze heb, kiezen voor een gyn. Kan die gyn geen medische indicatie regelen dan Eyore? Want als die er helemaal niet zou zijn dan heb je de keuze toch ook niet? Oh ik heb deze avond al een paar maanden geleden gepland: nu doet 'mijn' ziekenhuis iedere maand een voorlichting maar zou gewoon eens uitzoeken hoe het bij jou in de buurt is, want hier is het ook nog eens van vol = vol dus pech.
Misschien is dat ook een optie, in ziekenhuis bevallen maar dan met verloskundige... pfff. nou ik weet niet of de gyn dat kan regelen. Die van gisteren was er chaotisch. En voor zover ik me kan herinneren (ja lijd op het moment aan vergeetachtigheid) zou ik gewoon in het ziekenhuis blijven, omdat ik een soort van intake gesprek krijg bij de verpleegkundige over alle stappen die ik moet ondernemen, over hoe & wat rondom de bevalling, borstvoeding etc. Dus voor mij is het ook erg onduidelijk geworden. Nou over 4 weken moet ik weer komen en dan zal ik vast wel iemand anders krijgen en dan heb ik het met diegene er over....
Meiden, even snel een reactie van mij. Ben erg moe, maar wil toch even wat zeggen over jullie verhaal van thuis bevallen, in het ziekenhuis bevallen en dan met een verloskundige of met een gynaecoloog. Als je bij de verloskundige thuis onder controle bent kun je wel in het ziekenhuis bevallen, maar dan doet je EIGEN verloskundige de bevalling. Er is niks medisch aan, het is een verplaatste thuis bevalling. Het voordeel is dat als de situatie wel medisch wordt (bijvoorbeeld als de ontsluiting niet vordert of als het uitdrijven van de baby te lang duurt (het persen) of als je pijnstilling wil) je overgenomen kan worden door het ziekenhuis. Een bevalling in het ziekenhuis, puur om het feit dat je dat zelf fijn vindt (dus zonder medische indicatie = reden) kost geld. Dit moet je zelf betalen van de verzekering. Mocht de bevalling tussentijds wel medisch worden (zoals eerder beschreven) dan wordt het vergoed door de verzekering. Als je tijdens je zwangerschap al bij de gyn onder controle bent (waar je meestal niet zelf voor mag kiezen, er moet meestal een medische reden zijn) dan beval je sowieso in het ziekenhuis. Maar ook dan wordt de bevalling niet standaard gedaan door de gynaecoloog!!! In het ziekenhuis werken medisch verloskundige die de bevallingen doen. Alleen in geval van nood wordt de gyn erbij gehaald (bijvoorbeeld als er een knip gezet moet worden, de baby gehaald moet worden met een vacuum pomp of als er een spoed keizersnee gedaan moet worden als het niet goed gaat met de baby). Het is dus nooit zo dat de gyn de gehele tijd aanwezig is bij de bevalling, maar de medisch verloskundige overlegt wel met de gyn. Als je in het ziekenhuis wil bevallen omdat je dat een fijn idee vindt (niet medisch) en je wil uiteindelijk pijnstilling, dan wordt je dus medisch en dan gaat je eigen verloskundige weer weg. Het is ook belangrijk om te weten dat als je eenmaal medisch bent, je continu aan het CTG apparaat bent aangesloten (= hartfilmpje van de baby) en je dus niet meer vrij kunt bewegen, in bad, staan naast het bed etc. want dan registreet het apparaat niet of niet goed. Ow en VOL = VOL geldt voor elk ziekenhuis. Als je bij de gyn loopt ben je zogezegd een 'eigen patient' en is je ziekenhuis verplicht om je te laten langs komen als bijvoorbeel je vliezen zijn gebroken of de weeen zijn begonnen. Maar als blijkt dat je echt moet gaan bevallen en de verloskamers zijn vol, dan wordt je alsnog overgeplaatst naar een ander ziekenhuis. Wil je met je eigen verloskundige komen om te bevallen (de verplaatste thuis bevalling) en het is vol, dan word je geweigerd en moet de verloskundige een ander ziekenhuis benaderen. Het is dus nooit 100% zeker dat je kunt bevallen waar je wil, maar er wordt altijd wel zoveel mogelijk aan gedaan om zo min mogelijk patienten te weigeren / over te plaatsen (is mijn ervaring vanuit mijn werk). Misschien kunnen jullie iets met deze info? Liefs, Caitlin Ps. Hele dikke knuffel voor alle meiden die weer op rood zijn gegaan!!!