gestopt met de pil september 2009

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door lautjep, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Hey meiden.

Even kort van mij, ik reageer snel weer op iedereen.

Vandaag een spaarrekening voor ons meisje geopend!
    Hebben we straks als ze 18 is een leuk bedrag voor haar zelf of voor de studie.

Verder vandaag wezen shoppen met Kyara erbij en dan is ze zo zoet in de kinderwagen, ze geeft geen kick!

Het is echt een heerlijk kindje, vanochtend weer lang met haar op mijn buik gelegen en gister morgen met haar gedoucht = geweldig!

Zometeen gaat ze lekker met papa mee onder de douche. :D

Mijn mannetje heeft heerlijk 2 weken vrij en we genieten echt vollop van haar en van elkaar!!!

Liefs,
    Caitlin

2. lautje

lautje Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een korte reactie van mij. Alles goed hier alleeen heel erg moe en veel aan het overgeven. Zal morgen alles lezen en reageren. Maar ik dacht zal wel laten weten dat alles goed gaat anders maken jullie je straks nog zorgen. Zal morgen ook foto,s plaatsen.

3. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Wat fijn om te horen dat het "verder" wel goed met je gaat Lautje.
    Lekker uitrusten en hopelijk is het spugen snel voorbij!

4. DeLi

DeLi Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.224
    0
    0
    @Lautje; Goed om te horen dat het goed met je gaat.
    En je hebt de echte zwangerschapskwaaltjes!

5. DeLi

DeLi Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.224
    0
    0
    Even tussendoor alles bijgelezen, maar heb even geen tijd om overal op te reageren. Moet nog een hoop doen, voordat ik onder de wol kruip.... Morgen weer vroeg op!

6. Jolanda1986

Jolanda1986 Fanatiek lid

3 feb 2010
    1.116
    10
    38
    Sint willebrord (NB)
    zo weer even op en neer naar het ziekenhuis geweest voor bloed te laten prikken.
    Waarde nuchter: 5,3
    1,5uur na ontbijt 4,7

7. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Lautje;
    Fijn dat alles goed gaat, afgezien van het overgeven dan!

Deli;
    Waarmee ben jij nog zo druk dan 's avonds laat?

Jolanda;
    Fijn dat de waarden weer goed waren!

Hier;
    Heerlijk weertje hè!
    Zit lekker in de tuin te genieten van de zon! :)

8. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Super Lautje :)

Hier een minder leuke dag, 1ste prikjes gehad :(. Ze gilde zo hard dat ze geen adem meer kreeg, arme meid. Daarna was het redelijk snel weer oke maar nu is ze al de hele middag slaperig en heeft wat verhoging (37,7). Vanaf wanneer zouden jullie een paracetamol geven? Zelf zat ik te denken aan boven de 38. Zolang ze lekker slaapt en geen koorts heeft probeer ik het zonder. Arme kleine meid...

9. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Ik geef voor het slapen gaan een paracetamol wanneer ik merk dat hij wat verhoging heeft na vaccinatie. dan slaapt ukkie ook wat rustiger.
    hopelijk heeft jullie meid er niet al te veel last van!

10. DeLi

DeLi Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.224
    0
    0
    @Loki; Ah de eerste prikjes. Voor de kindjes is het niet leuk, maar de ouders maken zich vaak nog veel meer zorgen.....
    Je moet maar denken dat het voor haar eigen bestwil is... ;)

@Bloom; Ik moest nog wachten op een was die in de droger zat, kussensloop strijken en bed verder opmaken, opruimen, tanden poetsen enz. Dus het werd uiteindelijk weer veel te laat. :(
    En Bloom geniet maar lekker van het mooie weer. Het is zo weer voorbij.....

@Jolanda; Fijn dat de waarden weer goed zijn.

11. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Ahhh arm ding! Hartverscheurend hè, dat gebrul na zo'n prik!

Heb hier geen ervaring met van slag zijn en/of verhoging na prikjes. Uk hier heeft gelukkig namelijk nergens last van gehad.

Maar mijn gevoel zegt, pas paracetemol geven boven de 38.0. Als ze alleen wat verhoging heeft, maar er verder geen last van lijkt te hebben, zou ik het niet doen.
    Als ze alleen verhoging heeft en er wél last van heeft, gewoon doen! Maar je moet natuurlijk je eigen gevoel volgen en niet het mijne! ;)

12. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Deli;
    Haha, ik heb ook vaak van die acties.... 'S morgens vroeg het bed afgehaald en 's avonds laat erachter komen dat het nog niet is opgemaakt... Gelukkig heb ik altijd een stel extra, dat ik er dan zo op kan gooien, maar vind het altijd maar een rotklus...

Vanavond dan hopelijk wel op tijd naar bed!

13. Jolanda1986

Jolanda1986 Fanatiek lid

3 feb 2010
    1.116
    10
    38
    Sint willebrord (NB)

Zo van middag nog even 2 prikkingen laten doen.
    1,5 na de lunch 5,7
    1,5uur na diner 4,6

dus gemiddelde van 5,0

14. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Thanx voor de adviezen. Ik kijk het idd gewoon nog even aan, het valt me tot nu toe niets tegen. Temp is nu 37,5 dus geen verhoging officieel al heeft ze normaal 36.9 en ze ligt nu in een romper zonder mouw met omslagdoek bij me dus er wringt zeker nog wat.

Mummeltje was trouwens weer 210 gr aangekomen sinds vorige week en is inmiddels 56 cm. Maatje 50 gaan we echt uitzwaaien eer daags ;)

Nieuwste aanvulling van mijn stock:

15. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Fijn Loki! Ik heb hier nooit een paracetamol gegeven, volgens mij zijn die ook voor pijn en niet bij koorts? In ieder geval nooit geprobeerd. Zou op je gevoel afgaan.

Fijn dat het goed gaat Lautje!

Bloom ze hoeven ook nog niet echt iets binnen te krijgen. pas met 9 maanden ofzo zou bivoeding een fles mogen vervangen.

Ego: Vanochtend brocolli in de luier ;) Appel was een succes, wortel niet echt. En.. uk is een half jaar!

16. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

wat rustig hier.

Net bericht gehad van zkh. Moet a.s maandag met J naar de kinderarts. Hij ligt nu lekker te slapen, in de wieg in het zonnetje.( bij het raam) Met op de achtergrond kinderliedjes, vind hij heerlijk.

toedels..

17. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    @ Leeftijd; ik zag op hyves dat JuJu 27 is geworden en zie hier dat Bloom 25 wordt in augustus? Ik dacht van jullie beide dat jullie ouder waren dan ik ben, maar heb me duidelijk vergist (ik ben trouwens 28) :)

@ Nieke; ik had je al gepb't meid, maar nogmaals, veel sterkte en een dikke knuffel!!!

@ Loki; ik heb de Lactaline van Ameda. Heb hem geleend van mijn zus, nog voordat ik was bevallen. Toen had ik nog geen idee of ik hem zou gaan gebruiken, maar ben vanaf dag 1 aan het kolven en ben er tevreden mee hoor. Misschien niet de allerbeste en gebruiksvriendelijke, maar ik kolf er voldoende melk mee! ;)
    Fijn dat mummeltje baat heeft bij de bezoekjes aan de osteopaat en wat sneu van de entingen. Ik zie daar ook best tegenop...
    Leuk trouwens he, dat shoppen?! Ik vind alle kleertjes van Kyara ook zo schattig!

@ JuJu; wat fijn dat uk zo geniet van de extra hapjes! :D

@ Spikkeltje; vervelend dat J geen genoegen meer neemt soms met alleen de borst, maar doe waar jij je goed bij voelt qua bijvoeden.
    Fijn dat je snel de papieren binnen had van SVB.
    en wat goed van dat raam, scheelt een hoop geld!

@ Bloom; wat fijn dat je zo'n gezellige avond hebt gehad en knap dat je je oude broeken weer aan kunt! :) Mooie fiets trouwens!

@ lautje; wat fijn dat het goed met je gaat en die misselijkeheid en vermoeidheid horen er helemaal bij he ;) super!

@ jolanda; fijn dat je glucose waardes goed zijn!

@ DeLi; balen als je daar dan 's avonds pas achter komt he? Maar dan is je bed wel weer heerlijk lekker fris!

@ Hier; Kyara woog vandaag 3540 gram bij de vrouw van het consultatiebureau! Ze is 180 gram gegroeid in een week tijd. Wel netjes toch? Ze krijgt nog steeds 100% borstvoeding, maar alles via de fles. Ze is te onrustig als ze uit de borst heeft gedronken en waarschijnlijk haalt zij er door de tepelhoedjes te weinig uit. Dit werkt voor ons beide fijn, dus helemaal goed volgens mij :D

Liefs,
    Caitlin

18. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    @ Caitlin mijn naam suggereert ook wat anders maar ben idd nu 27!
    Wat fijn dat alles goed gaat met jou en met Kyara. Wat een prachtig meisje is het als ik het zo zie!
    Vandaag kersen gegeven aan uk en weer worteltjes. We vonden vandaag ook worteltjes (van gisteren) terug in zijn luier. Word wel een beetje zenuwachtig als ik hoor wat sommige kindjes allemaal al eten. Ik ben van plan om rustig te introduceren en niet te forceren maar lees overal dat kindjes al hele potjes naar binnen werken en dat het idd (je had gelijk Bloom) al een melkvoeding mag vervangen. Kom ik aan met mijn 3 kersjes en een halve wortel..
    Nou goed alles op zijn tijd. Voor alsnog ziet hij het ook niet als eten. Gisteren zaten we worteltjes te eten en toen kreeg hij opeens honger. Nou dan mogen die worteltjes mooi wieberen en mag mama aan de bak hoor ;)

19. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Caitlin:
    Jaaa shoppen is zo leuk :). Heb vandaag weer een hele lading Noppies setjes gekocht bij iemand in het dorp. Heerlijk, MP afspeuren en voor een paar euro een gaaf setje scoren wat in de winkel zo'n 30 euro kost! Zal morgen weer een foto maken ;)
    Stiekem past een meid wel helemaal bij mij hoor, ik hou wel van dat getut en al dat cute-roze :).
    180 gram is toch super? 150-200 is gemiddeld dus dat is kei netjes.
    Ik denk ook dat kolven/flesje beter is dan tepelhoedjes. Ik heb dat altijd begrepen als heel tijdelijk... Ga je nog een poging doen tot terug aan de borst of wil dat echt niet?

Om nog maar even terug te komen op "Borstvoeding niet zo vanzelfsprekend als het lijkt"; mijn schoonzusje is ook moeten stoppen na 8 dgn bv :(. Kleintje was 9% afgevallen en was in 4 dgn tijd maar 70 gram aangekomen... Kolven lukte niet, op een hele dag maar 50 cc....

Juju:
    Lekker op je eigen tempo doen hoor! Komt ongetwijfeld goed!

20. laikabasko

laikabasko Actief lid

6 jan 2010
    293
    0
    0
    Provincie Groningen
    ff snel een update

hier nog niets. Nog lekker op het wachtbankje.

Af en toe wat last van buikpijntjes. Ik kan het niet goed plaatsen.

Ik hoop niet dat mijn ongi komt volgende week maar we wachten rustig af.
    wat wel grappig is, mijn moeder was van mij uitgerekend op 20 maart. Als ik nu zwanger ben dan ben ik ook op 20 maart uitgerekend :)

Deel Deze Pagina