@laika..Mijn duimen draaien voor je @ hier: Ik kom weer even een foto spammen zie hier mijn buikje met 28 weken en 3 dagen
ik heb alles terug gelezen en ik weet niets meer hoe dom kan het zijn. Ik zeg ook dingen die ik niet bedoel ik denk wil je mijn tas aangeven en dat bedoel ik ook zeg ik i.p.v. tas jas. Ik blijf ook maar overgeven er komt geen eind aan. Verder gaat alles goed. Ik hoop dat ik mij snel wat beter voel zodat ik kan reageren op andere en ook nog weet wat jullie geschreven hebben
Laika; Spannend! Hopelijk is medisch ingrijpen niet meer nodig! Lautje; Vervelend dat je zo misselijk bent! Hopelijk is dat over een paar weken over! Jolanda; Je groeit goed! Loki; Denk dat ik ook mp maar eens af ga speuren! Vind merkkleertjes ook erg leuk, maar vaak veel te duur... Caitlin; Fijn te horen dat jullie meisje zo lekker groeit! En als jij het goed vol kunt houden, kolven en voeden en jullie voelen jullie er allebei goed bij, lekker doorgaan! Juju; Heb het even nagevraagd. Pas vanaf 8 maanden hoeft bijvoeding een fles of borstvoeding te vervangen. Dus we hebben nog even de tijd! Gisteren at hij bij mijn sm ineens wel zijn fruit en groente helemaal op... En bij mij vertikt ie het! Hier; Druk, druk, druk weer... Gisteren overdag het rooster voor de afdeling gemaakt, vanavond werken. Morgen tm zaterdag m'n nichtjes te logeren. Dus ik verveel me niet komende week! Uk is trouwens gisteren en vandaag niet zo in z'n hum. Is een beetje aan het mopperen, huilen. Als je hem aandacht geeft is het goed, maar als hij dat niet krijgt blijft hij net zo lang mekkeren totdat ie het wel heeft. En hij slaapt ineens veel meer. Denk de 6 maandensprong ofzo. Heb de sprongetjes bij hem nog niet echt bewust gezien, maar moet er bij deze denk ik toch aan geloven!
Whahaha, geweldig! Lekker eigenwijs mannetje! Mama is the best Me too, roze is cuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuute!!! Moet een baby tussen de 150 en 200 gram groeien in een week? Lijkt me zoveel? Maar ja, dan doet ze het inderdaad erg goed! En nee, zonder tepelhoedje gaat het absoluut niet (tepel is niet te pakken voor haar, te vlak, ondanks dat ze super goed hapt) dus we gaan lekker zo door met kolven en een flesje! Dat zou toch wel helemaal geweldig zijn hoor!!! @ Jolanda; flinke buik hoor meid! Heeeeeeeeeeeel herkenbaar meid, een typische zwangerschapskwaal Vervelend van het veel overgeven, maar wat ben ik blij voor je dat je zwanger bent met alles erop en eraan. Het is je zo gegund!!! @ Hen; sprongetjes... Als uk er middenin zit is het minder, maar daarna wel leuk om vooruitgang te zien lijkt me! Mijn neefje van ruim 16 maanden was dit weekend ook niet te genieten en kan nu los lopen! (Oke, hij is wat laat, maar het is zo'n schattig gezicht als hij loopt en dan helemaal gaat lachen als wij gaan klappen, whahaha!) @ Hier; Kyara is vandaag 2 weken en wat is het toch bijzonder om mama te zijn!!! Ze is echt het mooiste wat ons ooit is overkomen en ik hou zoveel van haar!!! Nog steeds 100% verliefd dus op ons mooie meisje Liefs, Caitlin
Hey dames, Wat is er alweer wat geschreven, leuk om te lezen. Jolanda: mooie buik al. Nog eventjes en dan heb je ook jullie uk vast. Heerlijk. @shoppen: ik ben ook shop fan, maar kan nog niet veel scoren voor J. Veel uitverkoop hier en daar en zijn maat zit er niet tussen of het is niet mooi. Ach straks op vakantie maar even kijken. Caitlin: jullie meid alweer 2 weekjes. In mijn buik heb ik J gedragen, op mijn hart heb ik hem getroost, 's nachts werd ik wakker voor hem, maar ik zou het niet anders hebben gewild, mijn lichaam is niet perfect zoals in de magazines, maar als ik mezelf in de spiegel bekijk, zie ik een trotse mama en... er is niets mooier op de wereld dan mama zijn !!! Geweldig he mama zijn, Caitlin Hier: J is nu lekker in dromen land, hele week wil hij alleen maar bij mama of papa zijn. Lekker dichtbij. Min of meer wat hangerig en huilerig. Ach hoort er bij. Net heb ik hem in de emmer gewassen. Heb gewoon een emmer bij de action gekocht (doorzichtig) en heerlijk dat hij het vond. Wou niet speciaal zo'n tummy dinge aanschaffen, zo wil het ook. En hij genoot er van. Nou dames ik ga even verder tv kijken.. Liefs
Lautje: Hahaha geeft nix meid Bloom: Een duidelijk sprongetje, even doorbijten Caitlin: Kei knap dat je alles kolft! Respect! Jolanda: Jeetje die buik . Gaaf hoor! Spikkeltje: Dat hangerige ken ik, Mummeltje kan ook noet genoeg krijgen van mama maar we zijn toch echt een beetje regelmaat aan het inbouwen qua slapen in eigen bedje anders komen we onszelf tegen ben ik bang... Truste
Snik... Had ik dat ook maar geprobeerd.... Zucht, ik weet het rationeel allemaal zo goed, wanneer gaat mijn gevoel het nou ook eens accepteren? Spikkel; Gave tekst! Dat voel ik ook zo! Lekker belangrijk dat ik een hangbuik heb en striae waar je u tegen zegt! Ik heb toevallig wel het mooiste mannetje dat er bestaat op de wereld gezet! Hier; Ik ga uk uit bed halen, ligt al heerlijk te brabbelen. Nog even snel zuigen en dweilen voordat m'n zus m'n nichtjes komt brengen! Oja! Vannacht even mp afgespeurd voor leuke tuinbroekjes! Heb uiteindelijk 2 broekjes en een romper van sesamstraat kunnen bemachtigen voor maar 10 euro! Heb de smaak te pakken!
Loki: ja daar zijn we ook mee bezig. Maar het wil nog niet echt. Vind het eerlijk gezegd ook nog wle gezellig hem bij mij in de buurt te hebben. Maar we hebben hem ieder geval al wel zo ver, dat hij de laatste 4 nachten de hele nacht in zijn eigen wiegje slaapt. smorgens als papa uit bed is en ik heb j gevoed dan mag hij bij me liggen. En soms lukt hem in slapen niet, dan leg ik hem op mijn borst en valt hij in slaap en leg ik hem in de wieg. Dit is zelden. Ook leg ik hem overdag in de wieg, maar wanneer hij in slaap valt. Dus valt hij om 12.00 uur in slaap, dan leg ik hem er in. En s avonds probeer ik hem wel rond 7 uur in badje te doen en pyjama aan te doen, maar de rest van de avond is hij bij ons in de box of de kinderwagen. Dus er komt toch langzaam regelmaat in. Ach komt wel goed Bloom, zeg ik bijna weer hen..Nee, ik heb de mooiste mannetje van de wereld.. hahaha nee hoor wij hebben allemaal de mooiste kindjes van wereld Ja mooie tekst he. Heb ook straie en ben net een hangbuik zwijntje. hihi maar boeie, je mag zien dat ik een baby heb gedragen 9 maanden lang en schaam me er niet voor. ab-so-luut niet. Daar ben je toch trots op.
@Caitlin: zwaar respect voor jou, kolven is keizwaar! @Bloom: ik dacht het ook toen ik het las, had ik het maar doorgezet... maar ik heb 1,5 week gekolft naast de voedingen waarvan 1 week volledig maar kreeg er maar 1 voeding per dag uit. Dat geeft me toch wat rust, ik had gewoon niks, maar het blijft knagen Hoe is het met de kilootjes trouwens? Heb je niet meer gezien in het 10kg topic... @Hier: na 5 maanden zitten we eindelijk in een vast ritme. Dat heeft lang geduurd 08:00 fles - ik voed hem in bed, houd hem 30-45min nog bij me en dan leg ik hem weer in zijn eigen bedje en dan slaapt hij 2-3 uur lang! 12:00 fles, spelen in de box, wandelen etc. 14:00 naar bed, hij slaapt 1 of 2 uurtjes 16:00 fles, spelen in de box tot papa thuis komt 18:30 naar bed. 20:00-21:00 papfles (maak hem wakker maar soms wordt hij zelf wakker) bij de eerste tekenen (gapen, jengelen) van moeheid leg ik hem in bed en hij valt dan zonder protest in slaap. Heerlijk kind! 's avonds wanneer wij naar bed gaan, legt manlief hem weer op zn rug en onder de dekens (hij draait op zn buik en wurmt zich naar boven) - soms huilt hij dan wat in zijn slaap. 's ochtends vinden we hem altijd weer op zijn buik. Vannacht was het 3:30 dat ik wakker werd omdat hij lag te huilen. op zijn buik, koud natuurlijk! en hij had een erg natte broek. dus met mn duffe kop luier verschoond en hem weer terug gelegd. heb nog even wat gebrabbel gehoord maar hij heeft tot 7:30 geslapen. Mama ook Hier is het dus elke ochtend 7:30-8:00 dat hij wakker wordt. Vind het prima zo, niet eerder aub! En ja ik moet er 3x per week nog 's nachts uit voor hem om zijn speentje te geven of om hem weer in te stoppen. Vind ik ook niet erg. Nachtvoedingen doe ik niet meer aan want die heeft hij ook echt niet nodig. Trouwens, fruit en groente ben ik nog niet mee begonnen. ik ga eerst over op standaard voeding, en wanneer hij daar aan gewend is ga ik met fruit beginnen. Zo ergens rond 6,5 maand denk ik. Eerst 1,5 maand fruithapjes (6 soorten fruit introduceren - 1 soort per week) en daarna de groente erbij wanneer hij 8 maanden is. Durf niet te veel tegelijk aan te bieden, zijn darmen moeten er rustig aan wennen. Ondertussen gewoon door met rijstebloem en nog niet met granenontbijt. Dat komt daarna wel.
Bloom/Moppie: Sorry meiden, het was niet bedoelt om jullie een "Had ik maar" gevoel in te praten . Lang niet altijd werkt dat wel (zoals moppie ook al ondervond). Mijn schoonzus kolfde ook om de 3 uur maar kreeg dan nét 50cc bij elkaar per dag, veel te weinig dus. Die heeft het er ook echt moeilijk mee dat ze moest stoppen (we hebben gister samen een potje zitten janken, het idee alleen al was voor mij genoeg om mee te brullen) maar ook zij koos voor haar kindje en dan ben je hoe dan ook een goede moeder, met of zonder BV! Hier eindelijk weer eens gedwijld. Tegels zijn weer grijs/antraciet ipv bruinig met vegen En net vol enthousiastme begonnen aan de strijk... Veel kleertjes shoppen betekend wel een huge berg was . Nu eerst ff wat drinken, het is zo warm binnen!
Lieve meiden Bedankt voor het respect voor het kolven Ik moet eerlijk bekennen dat het voor mij echt niet meer moeite is dan direct BV geven. Eigelijk vind ik het zelfs nog makkelijker, omdat manlief dan ook het flesje kan geven. Ik kolfde 10 minuutjes per keer, 6 keer per dag en dat was genoeg om er gemiddeld 130cc per keer uit te krijgen (soms 100cc, soms zelfs 180cc!). Nu ben ik terug gegaan naar 8 minuutjes kolven per keer en ik haal er bijna hetzelfde uit, maar bespaar dus wel weer iets van tijd. Ik hoef er zoals jullie lezen echt geen moeite voor te doen (toeschieten is geen probleem en daarna stroomt het eruit). Het repect is dus erg lief en ik ben super blij dat ik zoveel voeding heb en Kyara vanaf dag 1 alleen maar BV heeft gekregen, maar ik heb er zelf geen invloed op. De een heeft nou eenmaal veel voeding en de ander niet. En afgezien van de VRESELIJKE pijn, is mijn bevalling zeer snel en voorspoedig verlopen. Mijn lichaam heeft een stuk minder lang hoeven lijden dan bij jullie Uk & Bloom. Jullie hebben wat betreft de BV alles gegeven, jullie uiterste best gedaan en het wilde maar niet lukken. Dan kun je niks anders dan stoppen en je lichaam de tijd geven om aan te sterken. Hopelijk gaan jullie nare gevoelens omtrent de BV snel over, ik vind het zo rot voor jullie *knuffel* @ Spikkeltje; mooie tekst!!! Het is inderdaad echt zo ontzettend bijzonder om mama te zijn en ik ben ook trots op mijn lijf wat dit wondertje heeft gemaakt, verzorgd en gebaard. Je kunt ook aan mijn lijf zeker nog wel zien dat ik net 2 weken geleden ben bevallen, maar als ik dan toch niet meer zwanger ben met een mooie dikke buik, dan vind ik het wel fijn om weer wat 'normale' kleding aan te kunnen en me weer een beetje 'knap' te voelen. Ben nu 11kg kwijt en ik voel me gewoon slank (helaas moet ik nog minstens 8kg kwijt om in ieder geval mijn gewicht van door de zwangerschap te bereiken). @ MP shoppen; ik ben niet echt fan van tweedehands kleding kopen voor mezelf, dus eigelijk helemaal niet voor Kyara, maar als ik jullie zo enthousiast zie ga ik toch twijfelen. Helaas vind manlief het niks om kleding van een onbekende te kopen voor ons meisje... @ DeLi & Laika; hoe is het met jullie? Knuffel! @ hier; Kyara was gister middag niet zo heel erg in haar hum, maar ze heeft vanacht wel perfect geslapen. Voedingen om 23.15 uur - 3.15 uur - 7.15 uur - 10.15 uur. Mannetje en ik hebben dus ook heerlijk geslapen vanacht Liefs, Caitlin
Caitlin, zelf vind ik het ook weer fijn om mijn eigen kledig te dragen.. de broeken (nomale) , beginnen af te zakken. Ben mijn kilo's die ik aan ben gekomen 7 in totaal al kwijt en hoop dat ik toch meer kwijt raak.Ik voel me ook slanker, me vriend zei dat vorige week ook, dat ik er slanker uit zag dan voor de zwangerschap...Ach maar dan accepteer ik toch me lichaam. Ik kolf zo'n 100 cc per kolf beurt, kolf ook meer dan ik nu j aanleg. En natuurlijk de K-voeding. Mooie tijden trouwens Caitlin. Jullie meisje doet het ook goed. lekker!!
Caitlin: het kolven gaat dan miss gemakkelijk maar toch is het een hele onderneming. Fijn dat het zo lekker gaat, super toch! Over de kleertje: ik heb er ook lang een afschuw van gehad maar zeker die eerste maten hebben ze vaak nouwelijks aan en met een x goed wassen is het clean. Helemaal steriel is het niet maar een beetje antistoffen opbouwen is alles behalve slecht, op het kdv ga je nog veel erger mee maken en dan is wat weerstand niet gek, als er al wat baccillen de 40 gr en zeep zouden overleven . Maar iedereen moet dat voor zichzelf weten hoor, even goede vrienden!
Loki en caitlin; Moest jullie dit even laten zien: Marktplaats.nl > ** Roze Converse All Star Maat 17 ** - Kinderen en Baby's - Babykleding | Schoentjes en Sokjes Te schattig gewoon! O, en no hard feelings over de bv hoor! Lekker ervan genieten jullie! Rationeel weet ik dat ik al mijn best heb gedaan, maar dat de omstandigheden gewoon niet goed waren! Het gevoel werkt nog niet mee, maar dat mag jullie er niet van weerhouden om er lekker van te genieten en erover te praten! Uk; Tja... Vind het moeilijk om 2 topics bij te houden, maar met de kilo's gaat het goed! Hoef er nog maar 2 en hoop die in de komende twee weken er nog af te krijgen, maar het wordt wel steeds moeilijker... Maar ik ben nu zo goed op weg, dat ik nog lang niet opgeef! Fijn dat mini wat ritme krijgt! En hij draait ook al zoveel! Ukkie hier nog niet, z'n schoudertje zit in de weg! Soms maak ik me wel zorgen hoor, wil zo graag dat hij zich goed en snel ontwikkelt! Maar ik moet hem ook de ruimte geven om het op zijn eigen tempo te doen, dus ik forceer niets. Hij is de laatste 3 dagen echt een beetje uit z'n hum, dus als dit een sprongetje betekent, zal het misschien straks wel zichtbaar worden!
Oohh die zijn echt super stoer Bloom! Ik wil straks ook heel graag fuchsia Crocjes en Puma's maar heb met mezelf afgesproken dat ik dat echt pas ga doen als ze richting het lopen gaat of voor een hele goede rede zoals een feest ofzo . Ben wel zachtjes op zoek naar een cute haarbandje . Miss dat ik er zelf een paar ga maken, bij de stoffenzaak hier hadden ze echt vanalles en dan past het zeker.
Ik heb, schaam schaam, voor 25 euro puma 's voor uk gekocht, hij heeft ze 2 maanden kunnen dragen... Vond ze zo stoer en vond het zo jammer dat ie ze nu al niet meer aankon, dat ik toch maar een tweede paar heb gekocht... Zo zonde eigenlijk, maar ik heb er zoveel plezier van! Heb net op Ferrari puma 's maatje 22 een bod gedaan. Hij heeft ook een stoer ferrari pakje, papa is daar helemaal fan van! Dus het mocht, haha! Als uk kan lopen krijgt hij van mijn moeder crocs, zo stoer!
Hahah, het is zeker stil! Zijn er mensen op vakantie van ons clubje? Of gaan jullie binnenkort nog weg? @Schoentjes; Ze zijn wel heel erg schattig die kleine schoentjes. En tsja voor merken betaal je nu eenmaal. Maar je ziet dat je het best voor een aardig bedrag weer kan verkopen op MP. Of je kan ze gewoon bewaren voor een evt. 2e kindje. @BV. Cailtin, ook ik heb respect voor jou hoor. En de andere meiden, voel je niet schuldig. Wanneer het niet gaat of er te weinig voeding is, zul je toch aan je kindje moeten denken. Daarbij zijn er toch ook zat mensen die het niet eens proberen en gelijk KV doen..... De KV is toch tegenwoordig ook heel goed. En jullie kindjes doen het er allemaal erg goed op!!! @Ego; Hier gaat het gewoon z'n gangetje. Aan het aftellen tot de eerste injectie. Maandag hebben we de voorlichtingsavond in het ziekenhuis...... Wachten duurt lang, maar achteraf gezien vliegt de tijd..... Nu kijken of ik over een dag of 8 a 10 gewoon ongesteld wordt. We hebben wel ons best gedaan. Stiekem hoop ik toch weer, maar erin geloven doe ik niet! Alle seintjes zetten me wel aan het denken. Had wittig, gelige afscheiding (jakkie, lekker praatje, sorry) en dan denk ik, zou dit een teken kunnen zijn. Haha Moet zeggen dat er iedere dag wel een zenuwachtig gevoel in mijn buik is om wat er allemaal komen gaat.