gestopt met de pil september 2009

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door lautjep, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laikabasko

laikabasko Actief lid

6 jan 2010
    293
    0
    0
    Provincie Groningen
    @spikkeltje: ja ik woon in Groningen. In de provincie dan wel te verstaan. Woon jij in zuid of noord drenthe. Ik in west groningen zeg maar.

@hier: nog niets aan de hand. Ik heb af en toe wat buikpijn. Ik wacht het rustig af. Ik ga deze week nog niet testen. Mede omdat ik ook wel eens een afwijkende cyclus heb.

Hou jullie op de hoogte!

2. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

@ laika, noord drenthe, 16 km van de stad af.
    Maar spannend Laika.

3. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Spikkeltje:
    Fijn dat het ruisje zeer waarschijnlijk onschuldig is!

Caitlin:
    Ik denk dat je zelf wel voelt als je daar aan toe bent en je kleine ook, niet te vergeten. Ik heb 6 weken alle minuten van de dag met svenna gedeeld en dat voelde toen goed. "Ineens" kreeg ik de schrik dat ze niet eeuwig in mijn armen of tegen me aan kon blijven slapen (aan het verlof komt ook een einde :() en omdat ik een vreselijk gevoel krijg als ik weet dat ze haar op het kdv gewoon laten liggen als ze het zelf nog niet gewend is ga ik het liever zelf vast oefenen zodat het gebeurt op mijn manier.
    Overigens gaan de voedingen op verzoek maar ook daarin geeft ze zelf al een ritme aan (ong om de 4 uur, soms met nacht voeding soms zonder), daar dwing ik haar niet in hoor :). Ik bedoel meer: Eten, spelen (1/1,5 uur), slapen, eten, spelen, slapen enz :). En nu wel boven in de wieg (daar slaapt ze ook het beste trouwens..) ipv beneden in de box of kinderwagen. Zodra haar kamer af is (en de verflucht er uit) wordt dat het ledikant trouwens)

4. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    @ Spikkeltje; bedankt voor je lieve reactie! Misschien ben ik er inderdaad over een paar weken wel aan toe, maar nu nog zeker niet! En lief dat je zegt dat ik het gewoon op mijn eigen manier moet doen, soms denk ik dat er vanalles 'moet' maar dat is eigelijk niet helemaal waar. Ik ben de mama en ik mag doen hoe ik het wil :) Dat is ons recht als mama zijnde, he meiden?

@ Loki; ik vind het erg goed van je hoor en je hebt helemaal gelijk dat je het liever nu zelf doet dan straks in het kdv op hun manier! S.venna mag blij zijn met zo'n lieve mama! :D

@ hier; ik ga weer verder met de was...

Liefs,
    Caitlin

5. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ze is ook nog niet eens 3 weken Caitlin! S.venna was al ruim 6 toen ik echt ging oefenen. Daarbij kwam dat ze moeilijk sliep overdag, wellicht dat als ze heerlijk sliep overdag in de wagen of box dat ik het niet eens was gaan doen nu al :). Komt allemaal goed!

6. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Spikkel;
    Fijn dat alles goed was in het ziekenhuis!

Laika;
    Als in het ziekenhuis is bevestigd dat je eisprong 30 juni was, dan zou je, hoe lang jouw cyclus na de eisprong normaal gesproken ook is, gewoon een dezer dagen kunnen testen toch? Snap natuurlijk wel dat je niet wilt testen om teleurstelling te voorkomen, maar als je wel of niet zwanger bent, zou je dat binnen nu en 2 dagen met een test kunnen weten... Hoef je niet helemaal te wachten totdat jouw lichaam een keertje zin heeft om ongi te worden...
    Maar ja, meid, ik heb lekker praten natuurlijk... Ik duim in ieder geval lekker door!!

Ritme/slaapplek;
    Moet heel eerlijk zeggen dat ik nooit heel veel moeite heb gehad met uk boven in bed neer te leggen, terwijl ik zelf beneden was. Vanaf het begin heb ik dit dan ook gewoon gedaan. De eerste weken sliep hij wel vaak in de box beneden, het was maar net hoe het uitkwam. Vooral overdag beneden en na het eten 's avonds boven.
    Maar boven in zijn bedje sliep hij net zo goed. Eigenlijk zelfs beter, want toen hij ouder werd en hij lag beneden, was hij als de tv aanstond of er werd veel gepraat, soms snel weer wakker.
    Met een week of 8 sliep hij denk ik alleen maar boven in zijn bedje.
    Maar het ligt er helemaal aan wat voor een kindje je hebt...
    Een kindje van drie weken kun je nog niet gewennen/verwennen, dus mag je nog lekker doen waar je jezelf goed bij voelt, caitlin! Er komt vanzelf een moment dat kyara meer ritme krijgt en dat jij haar met een gerust hart boven laat slapen. Geef het de tijd! Vooral niet tegen je gevoel ingaan en dingen doen, omdat anderen vinden dat het moet of omdat anderen het zo doen!
    Wat je zegt, het is jouw kindje, jij bent de mama, jij weet wat goed voor haar is!

Hier;
    Vandaag is de nieuwe buggy binnengekomen! Hebben de Quinny Zapp Rebel Red, collectie 2010 gekocht. Die was in de aanbieding voor het maximale bedrag dat ik eraan uit wilde geven. €120,-. Nog idioot veel, maar als je hem lang en veel gebruikt, is het het waard denk ik. Ben nu alleen nog op zoek naar een boodschappenmandje voor eronder, die zit er bij de 2010 collectie niet standaard bij...
    Uk kan er trouwens nog niet inzitten hoor! Hij kan namelijk niet in de ligstand. Maar je kunt op dat ding ook de maxi Cosi zetten, dus ik ga hem daar vast voor gebruiken. Het frame ligt nu dus standaard in de auto.
    De wagen blijft ook gewoon in gebruik trouwens hoor. Voor de stukken die ik in het dorp wandel, vind ik die comfortabeler en aangezien uk nog lang niet zelfstandig zit, moet het natuurlijk ook nog wel!
    Verder is manlief net weer vertrokken naar een storing... Door de hevige regenval zijn alle gemalen in de achterhoek van slag... Lekker balen dus!
    Van slapen zal nu niet veel komen ben ik bang, zit er alleen maar over in of hij wel heelhuids terugkomt... Hij was erg moe en sliep net een kwartier toen de storingen binnenkwamen... :(

Zucht... Dan maar een beetje internetten!

7. laikabasko

laikabasko Actief lid

6 jan 2010
    293
    0
    0
    Provincie Groningen
    @spikkeltje: ik ben opgegroeid in Roden. Daarheb ik tot 6 jaar terug gewoond.

@bloom: je hebt wel gelijk inderdaad. Volgens het ziekenuis is mijn eisprong op 28 of 29 juni geweest. Dus op zich zou ik wel kunnen testen denk ik zo. Misschien dat ik dit weekend wel ga testen. Dan is mijn kerel ook thuis en dat vind ik wel zo leuk.

Nog steeds niets aan de hand hiero. Af en toe wat buikpijntjes maar meer niet.

8. Jolanda1986

Jolanda1986 Fanatiek lid

3 feb 2010
    1.116
    10
    38
    Sint willebrord (NB)
    @laika...Mijn duimen blijven doordraaien!!!!!!!

9. spikkeltje

@ Laika, kennen we elkaar dan niet toevallig??? Haha

@ hier: o wat ben ik blij, ik ben medicjin vrij.. hahaha
    Net bloeddruk controle gehad en mag stoppen met de laatste pilletje. Over 2 weken weer komen, kijken hoe het gaat!!

Verder wat een pokke weer.. bah..

Nou Laika, hoor vast nog wel even van je, anders mag je me ook wel pb mailen. Oja Laika, hoop echt zo voor je dat wanneer je gaat testen: positieve test in handen hebt. spannend..

Liefs

10. spikkeltje

Caitlin: niks moet. Jij moet doen wat jij het wilt doen. Het is jou meisje. en niet van een ander.
    Net als consultatieburo. Die zijn er voor advies, vragen, hulp. Maar uiteindelijk ben jij diegene die bepaald hoe je het doet met je kindje. Jij voed haar op. Andersa kan net zo goed consultatieburo onze kindjes opvoeden.
    Ik ken iemand en die gaat helemaal mee met het CB. Alles wat zij volgens hun verkeerd doet, doet ze niet meer en denk ik. : jij hebt 9 maanden je zoon gedragen, je bent van hem bevallen, je kent hem als geen ander, dus doe hoe je het wilt doen, ga op je gevoel af, voelt het niet goed niet doen.

Zo zat ik paar weken, weet dat J niet tevreden was met wat ik heb in mijn borsten, zit genoeg melk in, maar het vult hem niet. Dus met pijn in mijn hart een flesje er bij gedaan. Ik werd helemaal in de hemel geprezen want geef borstvoeding. geweldig, knap, joepie.
    En de dag van CB naderde, en van diegene waar ik net overtelde dat ze mee gaat me CB, kreeg ik een heel akelig gevoel over hun en was bang dat ze het niet goed zouden keuren hoe ik het doe.
    Nou ze zeiden: je moet doen hoe jij het wilt doen, ik ben niet iemand die bepaald wat jij moet doen, ik kijk naar J hoe het gaat, ik geef advies en bied een luisterend oor aan, je komt met hulpvragen en denken we dat kan toch anders, zeggen we dat. Maar JIJ bepaald.

VOlg je hart meid, je meisje heeft onder je hart gezeten en die kent haar als geen ander. (jij dus) lekker knuffelen, lekker hele dag met haar op de bank zitten of met dit ...... weer onder de wol kruipen, heerlijk.
    En jullie zijn er vanzelf aan toe.

Oja. bij Cb vertelde ik ook, dat J weleens tussen ons in sliep, op een kussen met eigen dekentje boven ons hoofd, nou was geen probleem. Er komt een dag dat we denken nu niet meer het is klaar.

Geniet van deze knusse (schrijf je dta zo??) tijd..

11. laikabasko

laikabasko Actief lid

6 jan 2010
    293
    0
    0
    Provincie Groningen
    @spikkeltje: ik heb je een pb-tje gestuurd met wat info...

12. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Bloom:
    Mannetje weer thuis en jij nog wat geslapen?

Laika:
    Ohh super spannend weer, knap hoor om tot het weekend te wachten!

CB:
    Hier kreeg ik ook allemaal negatieve info over het CB dus ik zat er ook best mee in mijn maag. Gelukkig valt het dusver alles mee met de bemoeierigheid. Kreeg 3 weken geleden (toen ik ging voor overleg inbakeren/puckababy) zelfs de vraag of ik met kinderen werkte "Je weet er zo veel van en bent zo zeker van wat je wilt en wat niet" :D. Was best trots, want ik voelde me juist zo'n emo-druif die altijd heeft geroepen dat consequentie voor mens en dier (veel met dieren gewerkt vandaar) het belangrijkste is en die vervolgens alle consequentie laat varen nu de kleine meid in het zicht kwam :).

Hier nog in pjama trouwens, schaam. Lekker samen met mummeltje uitgeslapen. Lekker dicht tegen me aan, heerlijk!

13. spikkeltje

Loki. groot gelijk meid in de pyjama, met dit weer mag het ook.
    Ik ga zo met hummeltje ook me bed opzoeken ,tv aan en lekker liggen..

14. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

:$ Dat wordt dan meeten met Spikkeltje en mij :D

Nog geen ongi dus, toch wel spannend hoor! Maarja, buikpijn kan natuurlijk ook gewoon op een aankomende ongi duiden. Ik hoop zo dat het raak is!

15. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

@Spikkel: fijn om te lezen dat het vrij onschuldig is met J's hartruisje.

@Hier: uitgeslapen *gaap* met een kleine slaappauze vanmorgen om 6:00 (droge luier) en m 7:30 (fles) maar ben er nu net een uurtje uit (tweede fles) en Mini dus ook. Heerlijk kind! Slaapt gewoon de hele ochtend :p

16. laikabasko

laikabasko Actief lid

6 jan 2010
    293
    0
    0
    Provincie Groningen
    @UK: jij komt dus ook uit de buurt van de stad Groningen?

Ik heb verder nog steeds geen nieuws. Het is aardig rustig daar beneden. Geen buikpijn of wat dan ook. Wordt wel spannend zo hoor. Thuis leven ze ook mee omdat ze ook weten dat wij in het zkh lopen. Binnen het gezin waar ik vandaag kom zijn er nog 2 stellen die in het zkh lopen. Dus allemaal heel spannend.

17. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Spannende dagen Laika! Zit mn duimen lam te draaien hier ;)
    Ja, ook in de buurt van Groningen. Leuk, zo dicht bij elkaar! Grappig dat we al bijna 2 jaar kletsen hier en dat nog niet van elkaar wisten...

18. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Kun je een beetje praten met de 2 anderen die ook in de MMM zitten? Ik vond het natuurlijk niet fijn dat bij mijn schoonzus ook mk op mk kwam maar we zijn hierdoor wel veel dichter naar elkaar toe gegroeid. Geloof niet dat het goed voor onze relatie geweest zou zijn als 1 van ons beide de eerste keer uitgedragen had en de ander niet, dat steekt toch ookal gun je het de ander... :(

19. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Veel meiden hoog uit het land ;). Hier tegenovergestelde, dorpje bij Eindhoven ;). Zijn niet veel NB'ers dacht ik wel?

20. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Pfff wat wonen jullie allemaal ver weg! Heb 1 familielid dat (nog) in groningen woont, in de buurt van Winschoten, dus ben er heel iets bekend, maar daar blijft het bij. Vind het er wel altijd heerlijk rustig, al die uitgestrekte weilanden, kan ik uren doorheen rijden! :)
    Maar goed, vind de Betuwe ook niet verkeerd hoor! Kom oorspronkelijk uit de randstad en dan vind ik dit al een verademing!

Loki;
    Mannetje was kwam om 3u weer naast me liggen. Toen sliep ik net een uurtje denk ik... Vanmorgen met z'n drietjes tot half 10 uitgeslapen, hij is om 9.45 weer vertrokken...
    Heb uk om 10.00 in bad gedaan, waar hij btw finaal uitgegroeid is, hij is om 11u weer gaan slapen en slaapt nog steeds... Heerlijk kind!

Laika;
    Wel toeval dat je niet de enige in de familie bent... Hopelijk heb je er wat steun aan!

Uitslapen/in pyjama zitten;
    Waarom niet? Is er iemand die mij gaat vertellen dat ik om 7u aangekleed en wel beneden moet zien zitten, terwijl er verder niets op de planning staat? Oké, m'n schoonmoeder staat met haar oren te klapperen als ze dit hoort, want zij staat altijd om 6u al te stofzuigen, maar dat moet ze lekker zelf weten!

Deel Deze Pagina