gestopt met de pil september 2009

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door lautjep, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolanda1986

Jolanda1986 Fanatiek lid

3 feb 2010
    1.116
    10
    38
    Sint willebrord (NB)
    hallo lieve meiden,

Heb besloten om een tijdje rust te nemen en me afzijdig te maken van zp.
    Over 6 dagen mijn NOD.
    Als we een ronde verder zijn dan heb ik me voorgenomen alles even op een laag pitje te doen en lekker gaan genieten van de maand december die er aan zit te komen.

Ik zal er een heel stuk minder zijn deze maanden.

Zit even in een diep dal, iedereen om me heen wordt zwanger en begin nu te merken dat zanger worden zijn tol gaat eisen bij mij. Dus vandaar mijn besluit dat ik tijdelijk niet meer hier kom.

ik wens jullie zwangere meiden een hele gezonde en voorspoedige zwangerschap toe.
    De gene die nog niet zwanger zijn succes.

liefs,
    Jolanda1986

2. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Wat jammer Jolanda!
    Aan de ene kant zou ik denken dat het juist fijn is voor de meiden die nog niet zwanger zijn om hier elkaar er doorheen te slapen, maar de berichtjes van de zwangere meiden maken jullie misschien juist alleen maar verdrietig? En het afstand nemen is ook heel begrijplijk, alhoewel ik me afvraag hoeveel afstand je kan nemen van iets wat je zo graag wilt...
    Ik zou het zo super vinden om je over 6 dagen weer hier te zien met roze nieuws, ga echt mega hard voor je duimen!!!

Liefs,
    Caitlin

3. lautjep

lautjep Niet meer actief

jolanda ik kan het mij heel goed voorstellen dat je even afstand neemt en gaat genieten van de december maand.
    ja zwanger worden als het niet lukt is kut de romantiek e.d. is er wel een beetje af.
    Ik hoop dat wij elkaar over 6 dagen terug zien en jij dan met roze nieuws want dat verdienen jullie.
    Ik ga je wel super missen. Jij als 1 van de nog niet zwangere sleept mij er wel doorheen.

verder heb ik niet veel te melden nog steeds een beetje rood( lees bruin) en nog heel lang wachten tot mijn ei en nod.

4. Jolanda1986

Jolanda1986 Fanatiek lid

3 feb 2010
    1.116
    10
    38
    Sint willebrord (NB)
    @ lautjep aaahh meis ik krijg gewoon tranen in me ogen van jou berichtje *snik*..Ik blijf je wel steunen hoor meis. Zal alleen een heel stuk minder hier zijn althans dat ga ik proberen (zal me wel niet lukken denk ik) Vind het altijd zo gezellig met jullie..;)

owjee wat is dat met mij :$ ben normaal nooit zo emotioneel, vandaag had ik dus ook vlagen van misselijkheid ( kon met moeite me cornflakes binnen houden vanmiddag)
    Ga nog maar even op de wachtbank zitten tot de 17e Ik laat jullei weten of ik Ongi ben geworden of niet :)

5. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Je moet doen waar je je het beste bij voelt Jolanda, je bent ons niets verplicht maar natuurlijk heel welkom als je het toch niet volhoudt om afstand te nemen ;).
    Ik ga ook voor je duimen dat je er over 7 dagen heel anders tegenaan kijkt!

Hier heb ik het gevoel alsof ik net zwanger ben :). Gister al 5 minuten boven de aanrecht gestaan omdat de geur van de papierbak (juist?!) me niet aanstond en mn maag protesteerde. Vanochtend kwam het er voor het eerst in een vloeiende golf uit, weg ontbijt. Stond juist in mijn banner dat de misselijkheid minder ging worden?? Ach, volgensmij heb ik niets te klagen qua kwaaltjes, ik neem het voor lief!

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Jolanda knuf meid, hoop zó erg dat je volgende berichtje roze is! Het is inderdaad waar jij je goed bij voelt, als je nu meer afstand wilt dan moet je daar zeker voor gaan! (al is het maar heel even ;))

Loki: Haha kwaaltjes: geen pijl op te trekken ;)

Even ter aanvulling (hoop dat je dat niet erg vindt Caitlin) nav mijn rondleiding en infoavind gisteren in het ziekenhuis.
    Je gaat dan als je weeen een bepaalde regelmaat hebben of als je een bepaald aantal cm hebt naar het ziekenhuis. De verloskundige neemt haar eigen spullen mee.

Het scheelt je een ritje in een ambulance of achteraf naar het ziekenhuis. Let wel: niet in ieder ziekenhuis is altijd een gyn aanwezig (die vraag heb ik gisteren dus gesteld ;)) met name in het weekend of na 5 uur is dat niet altijd het geval.

Ik ben bijverzekerd en krijg het wel volledig vergoed, lees dus goed je verzekeringsvoorwaarden door!

De CTG werd bij ons als optioneel aangegeven. Verschilt per ziekenhuis misschien?

'Mijn' ziekenhuis zoekt zelf een andere plek in overleg met de verloskundige. Mensen met een medische indicatie hebben voorrang, daarna mensen uit de regio die poliklinisch willen bevallen en tot slot mensen die in andere ziekenhuizen niet meer terecht kunnen.

Verder was de presentatie verschrikkelijk en vond ik de bevalkamers echt heel verschrikkelijk (zo'n grote tandartslamp boven ;het bed ;)) maar goed ik geloof nog steeds dat deze plek de meest veilige plek is voor uk om geboren te worden dus ga nog steeds voor poliklinisch :)

7. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Ha meiden,
    even een berichtje om te laten weten dat ik wel meelees/meeleef, maar gewoonweg even geen puf heb om veel te reageren...
    Daarbij is mijn hoofd ook een vergiet, waardoor ik 6 keer terug moet lezen wie ook alweer wat schreef en als dan vervolgens de laptop zichzelf uitschakelt omdat ie het zo nodig vindt om een update te moeten installeren... terwijl ik net een heel stuk geschreven heb!!:x
    Anyway...:

Dikke knuffel aan alle meiden op rood en/of met onzekerheden! Vind het allemaal zó rot voor jullie!!

Als ik weer wat meer energie heb, kom ik weer langs/reageer ik weer wat meer hoor!
    Liefs

8. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Loki; jeetje meid, balen van die misselijkheid! De geur van de papierbak ;) apart, hihi!

JuJu; nee meid, natuurlijk helemaal niet erg van die aanvullingen, juist goed! :) Fijn dat je naar de info avond bent geweest en dat je je vragen hebt kunnen stellen. In het ziekenhuis waar ik werk is de gyn ook niet standaard aanwezig 's avonds en 'snachts. Dat is alleen in een academisch ziekenhuis dacht ik, maar de medisch verloskundige is er gelukkig wel dag & nacht.
    Waarom vond je de presentatie trouwens verschrikkelijk? En tsja, die grote lamp boven het bed... Ik weet welke je bedoeld. Die gaat volgens mij niet standaard aan (dacht ik) maar ik hoor echt vaak dat op het moment supreme je echt niks meer interesseert, haha!

Hen; vervelend dat je zo moe bent meid. Hoeveel dagen in de week werk je nog op dit moment? Goed op jezelf passen hoor! Zwanger in de zorg is zwaar!

@ Meiden die nog niet zwanger zijn; slikt jullie man 'Multi alles in 1 krachtig' van de Etos (groen potje)? Loki heeft deze tip al eens gegeven en toen heb ik het gelijk gekocht voor vriend lief. De ronde erna was het raak. Natuurlijk helemaal niet gezegd dat het daardoor komt, maar ik kan me herinneren dat Loki er ook goede resultaten van had (toch Loki?) en dat het ook aangeraden wordt door sommige gyn's? Het proberen waard misschien?! Knuffel voor iedereen!!!

@ Hier; vanacht nachtdienst gewerkt en dat ging gelukkig helemaal goed. Niet moe, alleen om de 2-3 uur honger en dan ook echt een beetje misselijk daarvan. Verder zijn mijn borsten juist weer wat minder gevoelig. Aaaah, ik weet dat je aan de kwaaltjes niet kunt afmeten hoe goed het gaat met beeb, maar ik heb steeds in mijn hoofd dat mijn zus zei, toen de vk op de echo een missed abortion constateerde, dat ze eigelijk minder kwaaltjes had sinds week 8 (de echo was met 10 weken, maar het vruchtje bleek gestopt bij 8 weken...) Ik moet me niet zo druk maken, maar ben al zo ontzettend blij met, en gek op beeb, wil hem / haar niet meer kwijt!!!

Liefs,
    Caitlin

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Je kwaaltjes zijn in het begin je enige houvast, dus dat is logisch!
    In mijn ziekenhuis is er wel altijd een gyn aanwezig maar die kan ook liggen te slapen (letterlijk ;))
    Ben helemaal moe van werkweek (net twee dagen cursus gegeven) en nu nog naar yoga. Pff.

10. lautjep

lautjep Niet meer actief

hier de ronde clomid weer gehad net de laatste pil in genomen. ben blij dat het er weer op zit.

Caitlin probeer je geen zorgen te maken. Ik heb makkelijk praten ik denk dat ik geen minuut rust heb de eerste weken als ik weer zwanger ben. Je voelt het meteen als het niet goed zit je borstg pijn neemt heel snel af.
    IK wil het loslaten maar het is wel moeilijk zou nu 20 weken zijn dat is wel een raar gevoel. Had een agenda gekocht in september omdat een schooljaar agenda met mijn werk handiger is. IK heb vandaag voor 2011 een nieuwe agenda gekocht ik wil verder en niet elke keer een kras stuk zien met 20 weken, verlof en uitgerekent. Dat wil ik niet meer zien. Wij hopen op een nieuwe kans en dus ook nieuwe stappen.

11. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Jeetje meid, ik begrijp heel goed dat het moeilijk is om dat soort dingen in je agenda te zien staan *knuffel voor Lautje* En je hebt helemaal gelijk; nieuwe agenda, niet jaar, nieuwe ronde met Clomid waar je nu inzit en nieuwe kansen! Ik duim heel hard voor je!

Liefs,
    Caitlin

12. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Klopt wat caitlin zegt, de multi krachtig van de etos is echt een aanrader. Als je dan toch met suplementen aan de gang gaat: Tarwekiemoliecapsules. Bevorden de innesteling (dmv betere doorbloeding) en ook voor de algehele weerstand. Baad het niet dan schaad het niet!

Ik ga niet zeggen dat je je niet druk moet maken caitlin want ik deed niets anders ;). Hier zelf een keer heel hard tegen mijn borst gebeukt omdat ik zo boos was dat ik niets meer voelde :). De volgende ochtend waren ze weer zoals het hoorde ;). Ik kan niet zeggen dat ik me tussen de 8ste en 11e week ander heb gevoeld de eerste keer. Al was mijn gevoel niet gerust. De 2e keer had ik na de 8 weken echo paniek aanvallen (stil liggen en een hart wat 120 bpm slaat), precies de tijd dat het mis ging achteraf. Deze keer uiteraard wel angstig geweest maar toch heel anders. Vrouwelijke intuitie?

13. lautjep

lautjep Niet meer actief

bedankt voor jullie reactie. Ik ben ook helemaal blij met de nieuwe agenda. Normaal koop ik er een bij de hema. nu heb ik een hele mooie van Flair er staat een tekst voorop die helemaal super is: Life is what happens to you while you are busy making other plans.

Ik ben zelf aan de vitamine E en mulit. vitamine dat moet genoeg zijn mijn man is ook aan de E dat schijnt te helpen de ronde dat ik zwanger werd deden wij het ook dus wie weet lukt het wel weer.

Ga mijn temp weer opnemen dan heb ik mogelijk weer een idee waar ik zit deze ronde

14. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Knuf voor Lautje!
    Enne lief zijn voor jezelf he Loki ;)

15. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Hey meiden

Gister uit eten geweest, omdat mijn ouders afgelopen week 35 jaar getrouwd waren. Was erg gezellig, maar ik moet best wel goed kijken van; wat mag ik wel en wat mag ik niet. Hebben jullie dat ook of ben ik gewoon een muts? ;)
    Verder een heel lief rompertje gekregen van mijn zus, zo schattig!
    Nog ruim een week tot de echo 'telt de dagen af' zucht. Er zijn trouwens al wel meerdere mensen (inclusief mijn vriend en ik) die heel sterk het gevoel hebben dat het een knulletje is :p Vind ik wel grappig en ben erg benieuwd of we gelijk gaan krijgen.

Fijn weekend allemaal meiden en ik duim heel hard verder voor iedereen die in de volgende ronde is beland!

Liefs,
    Caitlin

16. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Zo ben ik ook Caitlin... Bij alles ga ik googelen of het mag of niet :)

Gister vrienden van ons hier geweest die allebei een kleine hebben (een jaar en 8 mnd). We hadden hun nog niets gezegd maar toen ze binnen waren zagen ze het al snel aan de spenen op tafel en de echo foto en kaarten in de kast :D Je kunt wel raden waar het dus de hele avond over ging, hahaha. Was iig flink laat en nu net op maar kei verkouden (gister ook al), blerg ;)

17. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Whahaha, gelukkig ben ik niet de enige Loki ;)

Wat heerlijk dat je lekker met je vrienden over jullie kleintje hebt kunnen praten! :D Sterkte met je verkoudheid!!!

Wij hebben al een babykamer gevonden bij de babydump :) Weet dat het nog veel te vroeg is, maar ik ben helemaal verliefd!

Babykamer Ambiente | Babykamers / Babykamer | Baby-Dump

Ook nog eens flink afgeprijst, dus dat is wel super. De actie geldt tot 12 December, dan ben ik ruim 11 weken. Ik denk dat we het na de echo gewoon gaan doen, vind m zo gaaf!

Liefs,
    Caitlin

18. lautjep

lautjep Niet meer actief

caitlin hij is wel erg leuk ik zou het ook doen als ik jou was dit is wel erg veel geld verschil.
    Ik zou er gewoon vanuit gaan dat het goed gaat na je echo

Loki wat super dat jullie het nu mensen gaan vertellen ik gun het jullie zo.

Ben zelf begonnen met ovu testen maar het is een heel heel licht streepje ik denk zelf dat het donderdag of vrijdag gaat zijn. Als ik kijk naar de vorige keer met clomid

ga nu aan het huishouden dan hebben wij dat alvast gehad en als het dan mooi blijft kan ik nog iets in de tuin doen.

19. Jolanda1986

Jolanda1986 Fanatiek lid

3 feb 2010
    1.116
    10
    38
    Sint willebrord (NB)
    hey meiden,

Ik ben er weer even :) Daarnet een mooi gedicht gekregen van een vriendin van me. Hun zijn bij de eerste ook heel lang bezig geweest en ze had toen dit gedicht geschreven en ze zei ik weet hoe je je voelt nu op het moment en dus liet ze me het gedicht zien en ik moet zeggen het is echt de waarheid.

Speciaal voor de meiden die nog niet zwanger zijn:

Niemand begrijpt mn groot verdriet
    Ik wil t zo graag, maar bij ons t lukt niet
    Iedereen is gelukkig om mij heen
    daardoor voel ik me steeds meer alleen
    Allemaal komen ze met "goede raad"
    maar daarbij ben ik niet gebaat
    Vaak heb ik n masker op
    en als ze vragen hoe t gaat zeg ik: Ja t gaat top!
    Door mn grote verdriet en pijn
    ben ik niet de persoon die ik wil zijn
    Ik gun iedereen hun geluk
    maar van binnen ga ik stuk

Ik kan mezelf er echt in vinden, Oke het is niet een heel vrolijke gedichtje maar ik heb mede door dit gedicht toch weer een beter dag.

liefst Jolanda1986

20. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Spannend Lautje, lekker klussen dus deze week! :p

Jolanda, wat een prachtog gedichtje *snik* Het straalt veel gevoel uit en ik begrijp zeker dat jij er wat mee kan! Nog 3 dagen en dan kun je testen, zo spannend!

Liefs,
    Caitlin

Deel Deze Pagina