OKay, wat ik heb gevonden: Arachidonzuur (AA) en docosahexaeenzuur (DHA) zijn erg belangrijk (LCP verzuren).Ze vervullen een belangrijke functie in de ontwikkeling van de hersenen, het zenuwstelsel en het gezichtsvermogen. HiPP België -Wat betekent LCP? Overzicht Babyvoedingcheck: In Friso zit dat erg weinig, Bonbebe juist veel en van veel voedingen is deze info niet bekend. HIer heb ik een tabel gevonden waar de moedermelk wordt vergeleken met andere melk: http://www.nice-info.be/benl/assets_db/ITEMSKEYWORDS2/items/documents/NNzuigelingIN.pdf en waar ook een tabel staat met wat je kindje nodig heeft. Als ik voor mezelf vergelijk met moedermelk en die tabel dan komt het meeste in de buurt: Energie: AH Bio. Biobim, Friso, Kruitvat Bio, Nutrilon Eiwit: Kruitvat bio, Nestle, Nutrilon Vet: AH Bio, Kruitvat Bio, Biobim Linolzuur: AH, Etos, Friso, Jumbo, Kruitvat, Nestle Nutrilon Mineralen en vitaminen zijn niet te vergelijken want die worden gewoon minder goed opgenomen bij kv dus dat is daar veel hoger. Zo en tijdens dit onderzoekje heb ik 350 ml gekolft haha. Werkte kennelijk inspirerend, al die melk
Hm ik neig (samen met het geweldige overzicht van Uk, jeetje wij hebben écht niets te doen haha) dan toch naar Kruitvat Bio denk ik. En dat is ook nog eens biologisch en hier om de hoek verkrijgbaar. Toch een nuttig onderzoekje zo
Haha we hebben te veel tijd Mini lag op bed dus kon even wat dingen uitzoeken. Dat overzicht van jou is echt handig!! Vul je de prijzen van biobim enzo ook nog in, en evt. de prijzen van andere voeding die je tegen komt? Ik neig nu naar kruidvat standaard. Doe mijn weekboodschappen ook bij een kruidvat in de buurt dus dat komt mooi uit. Moet ik er wel voor 18:00 zijn, anders wordt t etos Die is langer open, zit bij de AH die tot 21:00 open is. Twijfel dus nog een beetje tussen etos en kruidvat standaard. Aangezien ik hier nog een pak etos H.A. heb staan, kan ik de overgang misschien wat makkelijker maken? Weet alleen niet of je Etos en Friso mag mengen (om aan de smaak te wennen). Biologisch is natuurlijk ook wel een goed plan. AH heeft biologische voeding dus dat is ook een optie voor mij.. Trouwens, iets anders: Luiers! Ik heb vorige week een pak aldi luiers meegenomen (80 stuks voor 11,49) en die bevallen HEEL goed! Ze zijn stugger dan de pampers, maar geen rode billetjes of uitslag. Denk dat ik daar maar bij blijf. Pampers zijn immers 9,95 voor 38 stuks, dus prijstechnisch veel beter. Iemand nog belang bij een 3+1 LIHL bon van de pampers?
Ben ook daarvan nog op zoek naar de goedkoopste (moet wat op de centjes letten nu ik niet meer werk). 4,89 lijkt de prijs overal te zijn. Zal binnenkort eens bij de C1000 kijken wat het daar kost, en bij de AH. Wel opvallend: in de lijst die ik heb gemaakt zie je alleen prijsverschillen bij de Friso voeding. Nutrilon is overal dezelfde prijs. Misschien is het handig om de lijst bij te houden met aanbiedingen? Zoals onderaan de lijst, deze week 25% korting op Nestle producten bij de Spar. (zit hier alleen niet in de buurt)
Haha wij gaan over op Lidl, wellicht pampers erbij voor de nacht. Koop pampers alleen nog maar in de aanbieding van 3 pakken voor 20 euro (die LIHL bonnen heb ik dus ook ongebruikt liggen). Lidl luiers zijn heel zacht en echt vergelijkbaar met pampers, worden hier op het kdv gebruikt. Ik gebruikte de billendoekjes al want die vind ik het fijnste. Ik zal Biobim en een ander biologisch merk even toevoegen. Voor aanbiedingen gebruik ik deze site: opvolgmelk folder aanbiedingen op trefwoord
PRIJZEN FLESVOEDING NUTRILON (overal zelfde prijs) - nutrilon standaard 1 10,59 - nutrilon omneo 1 14,59 - nutrilon pepti 1 21,59 - nutrilon soya 1 20,02 - nutrilon h.a. 1 15,59 - nutrilon forte 1 12,99 - nutrilon standaard 2 10,59 - nutrilon omneo 2 14,59 - nutrilon pepti 2 21,59 - nutrilon soya 2 20,02 - nutrilon h.a. 2 15,59 - nutrilon forte 2 12,99 - nutrilon goede nacht 2 5,99 FRISO - friso standaard 1 9,25 (truus.nl) / 9,04 (etos web) / 9,25 (kruidvat web) - friso h.a. 1 13,36 (truus.nl) / 13,36 (etos web) / 13,36 (AH web) / 12,79 (Plus) - friso extra 1 9,79 (truus.nl) - friso comfort 1 11,21 (truus.nl) / 11,21 (etos web) / 11,21 (AH web) - friso kma 1 20,90 (truus.nl) - friso standaard 2 9,25 (truus.nl) / 9,04 (etos web) / 9,25 (kruidvat web) - friso standaard 2 9,04 (AH web) - friso h.a. 2 13,36 (etos web) / 13,36 (AH web) - friso extra 2 9,79 (truus.nl) / 9,79 (etos web) / 9,79 (AH web) - friso comfort 2 11,21 (truus.nl) / 10,99 (etos web) / 10,99 (AH web) - friso kma 2 20,90 (truus.nl) NESTLE - nestle groeie start standaard 2 10,68 (truus.nl) - nestle groeie start h.a. 2 (zal bij de etos kijken wat het kost) KRUIDVAT (prijzen webshop) - kruidvat standaard 1 6,29 - kruidvat comfort 1 8,29 - kruidvat extra care 1 9,29 - kruidvat forte 1 8,29 - kruidvat bio standaard 1 600ml 5,99 - kruidvat standaard 2 6,29 - kruidvat comfort 2 8,29 - kruidvat extra care 2 9,29 - kruidvat forte 2 8,29 - kruidvat bio standaard 2 600ml 5,99 ETOS (prijzen webshop) - etos standaard 2 6,79 - etos comfort 2 8,79 AH (prijzen webshop) AH standaard 1 6,49 AH comfort 1 8,49 AH Puur en Eerlijk bio 7,99 AH standaard 2 6,49 AH comfort 2 8,49 AH h.a. 2 9,99 AH Puur en Eerlijk bio 7,99 BIOBIM (biologische babyvoeding) Webshop Biobim (5% korting als je 50 besteed, 7,5% bij 100) Biowinkel (koop per 4 pakken, prijs tussen haakjes is dan per pak) Biobimlac 1 7,59 / 450 gram (6.68) Biobimlac 2 7,79 / 450 gram (6.83) Biobimlac 3 (10 mnd) 7,79 / 450 gram (6.83) HOLLE (biologische babyvoeding) Prijzen van Biowinkel, tussen haakjes per pak bij meerdere pakken Holle melk nr 1 6.95 / 400 gram (6.18, 4 pakken) Holle melk nr 2 9.95 / 600 gram (8.85, 3 pakken) Holle melk nr 3 (12 mnd) 10.25 / 600 gram (9.12, 3 pakken) Geitenmelk (12 mnd) 10.25 / 600 gram (9.12, 3 pakken) ============================ TIPS - bambix rijstebloem is 1,40 bij de AH en 1,45 bij drogisten WEBSITES www.supermarktaanbiedingen.nl www.kortingzoeker.nl babyvoeding folder aanbiedingen op trefwoord AANBIEDINGEN - t/m 23 juli: spar: 25% korting op nestle babyvoeding - nestle groeie start standaard 2 4,50 (coop volgens supermarktaanbiedingen.nl) / 8,29 (supercoop volgens supermarktaanbiedingen.nl) - nutrilon standaard 1 9,99 (super de boer volgens supermarktaanbiedingen.nl) - nutrilon standaard 2 9,99 (super de boer volgens supermarktaanbiedingen.nl) - friso standaard 2 7,79 (supercoop volgens supermarktaanbiedingen.nl) / 9,25 (kruidvat web)
PRIJZEN FLESVOEDING NUTRILON (overal zelfde prijs) - nutrilon standaard 1 10,59 - nutrilon omneo 1 14,59 - nutrilon pepti 1 21,59 - nutrilon soya 1 20,02 - nutrilon h.a. 1 15,59 - nutrilon forte 1 12,99 - nutrilon standaard 2 10,59 - nutrilon omneo 2 14,59 - nutrilon pepti 2 21,59 - nutrilon soya 2 20,02 - nutrilon h.a. 2 15,59 - nutrilon forte 2 12,99 - nutrilon goede nacht 2 5,99 FRISO - friso standaard 1 9,25 (truus.nl / kruidvat web) / 9,04 (etos web) - friso h.a. 1 13,36 (truus.nl) / etos web / ah web / 12,79 (Plus) - friso extra 1 9,79 (truus.nl) - friso comfort 1 11,21 (truus.nl / etos web / AH web) - friso kma 1 20,90 (truus.nl) - friso standaard 2 9,25 (truus.nl, kruidvat web) / 9,04 (etos web) - friso standaard 2 9,04 (AH web) - friso h.a. 2 13,36 (etos web / AH web - friso extra 2 9,79 (truus.nl / etos web / AH web) - friso comfort 2 11,21 (truus.nl) / 10,99 (etos web / AH web) - friso kma 2 20,90 (truus.nl) NESTLE - nestle groeie start standaard 2 10,68 (truus.nl) - nestle groeie start h.a. 2 (zal bij de etos kijken wat het kost) KRUIDVAT (prijzen webshop) - kruidvat standaard 1 6,29 - kruidvat comfort 1 8,29 - kruidvat extra care 1 9,29 - kruidvat forte 1 8,29 - kruidvat bio standaard 1 600ml 5,99 - kruidvat standaard 2 6,29 - kruidvat comfort 2 8,29 - kruidvat extra care 2 9,29 - kruidvat forte 2 8,29 - kruidvat bio standaard 2 600ml 5,99 ETOS (prijzen webshop) - etos standaard 2 6,79 - etos comfort 2 8,79 AH (prijzen webshop) AH standaard 1 6,49 AH comfort 1 8,49 AH Puur en Eerlijk bio 7,99 AH standaard 2 6,49 AH comfort 2 8,49 AH h.a. 2 9,99 AH Puur en Eerlijk bio 7,99 BIOBIM (biologische babyvoeding) Webshop Biobim (5% korting als je 50 besteed, 7,5% bij 100) Biowinkel (koop per 4 pakken, prijs tussen haakjes is dan per pak) Biobimlac 1 7,59 / 450 gram (6.68) Biobimlac 2 7,79 / 450 gram (6.83) Biobimlac 3 (10 mnd) 7,79 / 450 gram (6.83) HOLLE (biologische babyvoeding) Prijzen van Biowinkel, tussen haakjes per pak bij meerdere pakken Holle melk nr 1 6.95 / 400 gram (6.18, 4 pakken) Holle melk nr 2 9.95 / 600 gram (8.85, 3 pakken) Holle melk nr 3 (12 mnd) 10.25 / 600 gram (9.12, 3 pakken) Geitenmelk (12 mnd) 10.25 / 600 gram (9.12, 3 pakken) ============================ TIPS - bambix rijstebloem is 1,40 bij de AH en 1,45 bij drogisten WEBSITES www.supermarktaanbiedingen.nl www.kortingzoeker.nl babyvoeding folder aanbiedingen op trefwoord AANBIEDINGEN - t/m 23 juli: spar: 25% korting op nestle babyvoeding - t/m 31 juli: etos: gratis pyjamapapje 8 granen bij aankoop van 2 stuks nestle babyvoeding - nestle groeie start standaard 2 4,50 (coop volgens supermarktaanbiedingen.nl) 8,29 (supercoop volgens supermarktaanbiedingen.nl) - nutrilon standaard 1 9,99 (super de boer volgens supermarktaanbiedingen.nl) - nutrilon standaard 2 9,99 (super de boer volgens supermarktaanbiedingen.nl) - friso standaard 2 7,79 (supercoop volgens supermarktaanbiedingen.nl)
Whahaha lig in een deuk hier. De buurman was net op een quad aan het rondrijden. Ineens werd het stil, ligt ie in de sloot whoehahahaha Sukkel!
@JuJu: ik vind biobim vrij prijzig als ik dat zo zie. Zal het verschil maken met kruidvat of AH biologische opvolgmelk? Zit ook te twijfelen of ik voor biologisch moet gaan. Zal binnenkort mijn grond voor moestuin gaan voorbereiden voor komend seizoen, om op ecologische wijze groente/fruit te gaan telen dus dat bio trekt me wel.
He jammer dat je het niet heb kunnen filmen op het moment dat het gebeurde was een leuk filmpje geweest voor Funniest home videao's hahahah
hah de buurman al aan het redden? Ik kan echtb in een scheur liggen om dat soort situaties. Ik heb een heel héél goed gevoel bij biobim, uk krigt hier ook de pap van en ze hebben ook pyamapapje: als ik pyamapapje ga geven dan krijgt hij die van biobim. Maar dat is ook omdat er niet zo makkelijk een biologisch alternatief is zonder smaakjes en rotzooi (biobim heeft trouwens ook met bananensmaak, vind ik dan weer slechte zaak maar ik ben raar, mijn buurvrouw vind dat ik mijn kind mishandel omdat ik hem geen vanillepap geef "maar dit vindt hij vast heel lekker" - ja dat geloof ik graag - maar goed dat ter zijde). Kruitvat biologisch heb ik een minder goed gevoel over maar ik vind het prijsverschil te groot. Dus ga ik toch maar daarvoor. Zelf eten we niet biologisch (met die kanttekening dat als ik weer ruimte in de vriezer heb - lees ik niet meer 3 van de 4 lades nodig heb voor mijn melk - we wel biologisch vlees gaan inkopen bij een boer) maar we zijn wel begonnen met zelf brood bakken (hebben broodbakmachine) en als uk eieren krijgt dan krijgt hij die ook biologisch. Verder in mijn tuin veel kruiden staan en ga binnekort beginnen aan een smulhoekje voor volgend jaar voor uk (framboosjes, besjes, eetbare bloemen, snacktomaatjes, dat idee). Heb geen ruimte voor uitgebreide moestuin maar wil graag dat hij meekrijgt waar het fruit vandaan komt. Ik vind de overstap van borstvoeding naar flesvoeding best moeilijk (was jullie vast in het geheel nog niet opgevallen haha) en vind biologisch dan een prettig idee: natuurlijker en minder rotzooi. En als dan uit mijn korte vergelijk blijkt dat kruitvat bio kwa samenstelling veel van moedermelk wegheeft, het goedkoper is dan biobim (understatement) en hier om de hoek verkrijgbaar is dan moet ik daar maar voor gaan. Met een beetje geluk is het maar nodig voor 3 of 3,5 maand.
Vanille? ik had een proefzakje van bambix rijstebloem met vanille voor 2 papflessen en heb het 2 avonden gebruikt. 1. ik vind het stinken (kan niet tegen vanille geur) 2. hij reageert er echt niet anders op dan pure rijstebloem die buurvrouw van jou is niet goed wijs broodbakmachine: die komt hier ook weer op het aanrecht eieren: binnenkort een groot kippenhok met krielkipjes dus mini scharreleitjes (meeting in het Noorden houden volgend jaar? krijgt iedereen een pakketje biologische groente en scharreleitjes mee ) In de tuin staan heerlijke frambozen en bramen, en er komt nog veel meer fruit bij. ik houd wel van het bewust biologische. het kan op zoveel manieren zonder al die bestrijdingsmiddelen en op een eerlijke diervriendelijke wijze. Vlees: ik eet amper vlees, tegenwoordig vaak vleesvervangers van de Aldi hier. Goed te doen... manlief is er minder blij mee als echte carnivoor Ik snap het ook wel hoor meis, je hebt je kleintje 6 maanden gevoed en je moet je absoluut niet verplicht voelen om te stoppen met BV! Uit practische overwegingen snap ik het heel goed. Kolftijd is kostbare tijd en ik neem aan dat je kolfverlof ook afgelopen is. Dus kolven in pauzetijden, dat lijkt me niks... maar zolang jij nog 1 of 2 voedingen per dag kan geven, is het toch mooi meegenomen? ben stiekem best wel trots op je hoor, dat je het zo goed vol houd!
Action heeft trouwens Friso hapjes nieuw in het assortiment (laatst ook allemaal potjes vanaf 4 maanden voor 0,29): fruitfestijn framboos/appel/peer 4x100gr 0,85 fruit en zuivelhapje banaan/graan 2x130gr 0,49 fruit en zuivelhapje perzik/graan 2x130gr 0,49 mama's ideetjes wortel/draadjesvlees 200gr 0,29 mama's ideetjes kalkoenschotel 200gr 0,29 mama's ideetjes groenten/rundvlees 200gr 0,29 mama's ideetjes groenten/ham 200gr 0,29 mama's ideetjes jachtschotel 200gr 0,29 denk dat ik vrijdag even ga kijken... nu eerst de weekboodschappen doen en bij de etos wat nestle spul halen want heb 6 bonnen voor gratis proberen (kassabon opsturen)
Ik kolf altijd al in de lunchpauzes.. (1x per dag) als ik een gewone baan zou hebben dan zou ik dat gewoon blijven doen. Maar ik leur in hotels met melkflesjes die achter de bar (jawel tussen het bier) in een tasje bewaard moeten worden enz enz en daar ben ik wel zat van. Maar goed ben ook aan het solliciteren dus wie weet haha. Nee ik vind 9 maanden echt goed zo. Denk ik. Nee weet ik zeker.. denk ik Ja biologisch trekt mij ook, vooral naar uk toe. Heb ook in de natuurwinkel biologisch broodbeleg gehaald voor over een tijdje (tahin, appelstroop en pindakaas) en met een broodbakmachine kun je zelf ook jam maken, dus even uitzoeken hoe je dat kunt doen met minder suiker. Zelf eet en drink ik alle rotzooi die me wordt voorgezet haha dat is wel lekker tegenstrijdig maar voor mijn uk is dat toch anders.
@ Spikkeltje; Kyara is (nog) geen buikslaper. Kan me wel voorstellen dat je het een beetje eng vindt, maar veel kindjes doen het als ik het zo hoor om me heen... Ik heb die truc metdat kammetje en het masseren van de achillespees wel geprobeerd met 37 weken, maar heeft geen effect gehad toen. Heb ook framboosbladthee van de natuurwinkel gedronken. Ze zeggen dat dit helpt voor een snelle ontsluiting en goede genezing achteraf. Mijn bevalling is zeer snel gegaan, maar of het daardoor komt? (Ik betwijfle het). Mijn man doe je trouwens ook geen plezier als ie mee moet naar onze meeting @ Nieke; meis, wat heerlijk om te lezen dat je weer wat beter in je vel zit, jezelf weer wat meer herkend en terug hebt gevonden en dat je weer positief bent! Doet mij echt heel goed om je berichtje te lezen En super leuk als je ook naar de meeting komt! @ Bloom; wat toevallig dat ze nu na 4 weken precies hetzelfde gewicht en lengte heeft als jullie uk bij de geboorte. Verschil tussen jongen en meisje denk ik Verder druk bezig met vakantie voorbereidingen lees ik? Waar gaan jullie heen? Wel lekker hoor, er even tussenuit met de familie! @ JuJu; fijn dat het CB tevreden was, begrijpelijk dat jij het niet ziet zitten om uk te laten huilen 's nachts. Gewoon doen wat je zelf wil meid, het is jouw kind! @ DeLi; meid, als je zo'n shot hormonen toegediend krijgt vind ik het niet gek dat jij je nu niet lekker in je vel voelt. Hopelijk doet een goede nachtrust je goed en vliegt de tijd voorbij de komende 3 maanden! Waar ga je heen op vakantie? @ Uk; kindje dus middenin een sprongetje en druk bezig zich te ontwikkelen. Fijn dat het allemaal zo goed gaat met jullie! Alleen dus nog wat slaap tekort, hopelijk is dat ook snel beter en wordt het wat minder chaotisch in je hoofd. @ Jolanda; lekker aan de schoonmaak lees ik? Heb ik gister ook gedaan, knapt het allemaal weer lekker van op he @ JuJu & Uk; meiden, GEWELDIG dat jullie zo lekker bezig zijn geweest met onderzoeken. Hebben we allemaal wat aan en het is leuk om jullie redenen te lezen voor de keuzes die jullie maken. En JuJu; je bent niet vreemd, je bent misschien wel iets anders dan 'het gros'. Maar je moet toch gewoon doen met je kindje en leven op de manier die voor jou goed voelt?! Dat recht heb je hoor en als mensen je dan gelijk vreemd vinden is hun probleem. Ow en de buurvrouw moet zich er maar niet mee bemoeien, het is niet haar kind! Door jullie positieve commentaar ga ik trouwens wel een keer Lidl luiers uitproberen. Gebruik nu new born van de kruidvat en die bevallen ook prima, maar vind het wel goed om een keer het verschil te zien! @ hier; lekker dagje vandaag. Vanochtend een uur met een vriendin aan de telefoon gehangen en vanmiddag is mijn zus even langs geweest om haar nichtje weer te bewonderen. Verder wat in huis aan het rommelen en op de laptop 'surfen op het net' = relaxt! Liefs, Caitlin TopicMeeting Bloom24: omgeving Betuwe Caitlin: omgeving Schiphol DeLi: omgeving Rotterdam Jolanda86: Breda JuJu81: omgeving Veluwe Laika: ? Lautje: omgeving 't Gooi Loki: omgeving Eindhoven Nieke: Limburg Spikkeltje: omgeving Groningen Uk2011: omgeving Groningen Voorkeur: op een zaterdag Locatie: omg. Utrecht Data en wie kan: Juli 23 juli JuJu, Jolanda 30 juli Nieke, Jolanda Augustus 6 augustus JuJu, Bloom, Jolanda, Caitlin 13 augustus Bloom, Jolanda, Caitlin 20 augustus Uk, Jolanda, Caitlin 27 augustus Nieke, Uk, Jolanda September 3 september JuJu, Uk, Jolanda, Caitlin 10 september JuJu, Uk ,Jolanda(?), Caitlin 17 september JuJu, Nieke? Bloom, Uk, Jolanda(?), Caitlin 24 september JuJu, Nieke, Bloom, DeLi, Uk, Jolanda(?), Caitlin Oktober 1 oktober JuJu, Nieke, Bloom, spikkeltje, Uk, Caitlin 8 oktober Juju, Bloom, spikkeltje, Uk 15 oktober, Nieke, Bloom, Uk, Caitlin (?) 22 oktober, Juju, Bloom, DeLi, Uk, Caitlin (?) 29 oktober JuJu, Nieke, Bloom, spikkeltje, DeLi, Uk, Jolanda, Caitlin (?) (groene namen hebben al de lijst ingevuld) De laatste 3 opties in Oktober heb ik met een vraagteken gezet, omdat ik dan weer aan het werk ben en ik nog geen rooster heb van die weken. Eigenlijk wilde ik binnenkort gaan kijken welke dagen ik ga aanvragen om te werken, zodat ik ook kan zien wanneer ik een vakantiedag moet opnemen, wanneer mijn man dit moet doen en wanneer mijn ouders extra moeten oppassen (opvang van Kyara bij het kdv is pas volledig vanaf 30 november). Mijn voorkeur voor onze meeting gaat uit naar 29 oktober!
Wow dat is goedkoop zeg voor die potjes! Heb hier nog een heel assortiment staan wat ik heb gekregen in de babydozen. Maar het nadeel van Rapley is dat uk een lepel inmiddels ook zelf vast wil houden haha dus denk niet dat potjes gaan werken. JIj was ook aan het nadenken over rapley toch?
Ja Caitlin ik ben wel anders ja, dat was ik nooit echt zo duidelijk maar sinds uk er is ben ik serieus echt raar geworden! Als je me een jaar geleden had gezegd dat ik 6 maanden exclusief zou voeden, natuurwinkels zou leegkopen, biologisch zou willen, uk zou dragen in een ergonomisch draagsysteem of draagdoek, mei-tais zou maken in mijn vrije tijd en okay zou zijn met nachtvoedingen had ik je echt aangekeken of je op je hoofd was gevallen. Maar goed, het is allemaal écht zo *shock*
Ik wil alles een beetje afwisselen. Eerst de smaken introduceren uit potjes/zelfgemaakte potjes en daarna in de hand zodat hij zelf ook kan onderzoeken hoe het voelt enzo. Maar het grote probleem wat ik voorzie van Rapley, is als hij volledig mee gaat eten. Dat toch liever van een lepel/vork hahaha anders wordt t zo'n smeerboel met pasta Wat zeg ik nou eigenlijk? Natuurlijk wordt het een smeerboel dus maakt geen drol uit Boodschapjes tijd! Doei