@Lautje: Joepie! Wat fijn te horen dat de echo goed was! @Cailtin; Fijn dat de huid beter wordt, maar minder dat jullie nu aan reflux denken..... Hopelijk heb je wat aan de tips die hier genoemd worden. @Jolanda; Jeetje gaat zeker snel zeg! @Loki; Jullie kleine groeit mooi met de curve mee. Klein maar fijn! @Nienke; Balen van je ongi, maar volgende maand ziekenhuis voor jullie. Wachten duurt lang, maar de tijd gaat achteraf dan toch best snel he? Geniet van je vrije dagen. De overgang valt tot nu toe eigenlijk wel mee. Ben alleen al wel 1,5 week ongesteld. Dacht dat het bijna over was en toen was het er ineens weer volop. Dat geeft een onzeker gevoel en is niet fijn. Verder heb ik af en toe het idee dat ik een opvlieger heb en 's nachts soms heel warm. Maar verder valt het me nog mee. Misschien na de volgende injectie meer symptonen.......
Lautje: Jaaaa! Ik werd gister een beetje zenuwachtig toen ik zag dat je wel online geweest was maar niet gereageerd had maar gelukkig was dat gevoel onterecht! Hopelijk kun je nu zoetjes aan gaan genieten!! Deli: "Fijn" dat de overgang mee valt. Het is al kl*te genoeg allemaal en als je er dan ook nog een hoop last van ondervind is het helemaal ellendig..... Knuffel Caitlin: Ik meen me te herinneren dat S.venna op die leeftijd ook de meeste last had van spugen (misschien als je terug zoekt vroeg ik ook nog ergens naar Reflux en kun je het nog wel vinden). Eerst dacht ik aan krampjes (infacol geprobeerd maar dat deed dus niets) omdat ze zo wild dronk en in de rondte schopte tijdens de middag voeding (ze spuugde ook wel wat maar niet dat ik het opvallend veel vond ofzo) maar op het CB dachten ze gelijk aan (verborgen) reflux. Kreeg ook de tip JBPM maar ik voelde er al weinig voor en las later dat dit ook vaak afgeraden wordt omdat het de voeding wel binnen houdt maar het zuur niet. En aangezien ik er ook nog eens om moest kolven én ze de eerste keer dat ik het probeerde echt ontroostbaar was daarna (krampjes?) ben ik direct weer gestopt... Hier werd het een enkele week later vanzelf beter gelukkig. Wel bedje verhoogd en het voeden op dat tijdstip maar iets minder en dan een uurtje later nog eens aanleggen. De draagzak deed hier trouwens wonderen! Zodra ze ging spartelen tijdens de voeding stopte ik snel genoeg om lekker een blokje om te gaan --> meteen over! Nu komt het zuur nog wel geregeld omhoog (soms zelfs 3 uur na het voeden!) maar lijkt ze er geen last meer van te hebben. Hopelijk is het voor jou ook maar een korte periode of geeft de JBPM de uitkomst! Juju: Is jou kan glas, of toch plastic? En als je de deksel draait dus dan is die wel afgesloten? Mhh dan ga ik eer daags toch nog eens kijken Grr ik zit me een beetje te stressen mbt de borstvoeding. Ik heb het idee dat ik minder kolf dan normaal is . Als ik kolf ipv een voeding heb ik vaak net 150 cc bij elkaar (dat is wat ze nu ook in een flesje krijgt). Ik had gehoopt dat dit meer was . Heb nu een paar dagen voor de oefen ipv voeden gekolfd maar ga nu maar weer even kolven na de voedingen, kijken of ik het wat omhoog kan brengen (heb het idee dat dat bij mij zo'n vaart niet loopt). Nou ben ik wel een beetje verkouden de laatste dagen, hoop dat dat er iets mee te maken heeft...
150 cc is héél mooi Loki, echt daar mag je heel blij mee zijn! Voorkom overproductie dat is écht niet fijn. Vooral zo kort voor je gaat werken want dan zit je straks met knaltieten (net zo oncharming als het woord) op je werk. Je hebt een kleine voorraad, kalm aan, overwerk je lijf niet (Ik heb overproductie gehad, reken erop dat je dan een krachtiger tsr krijgt wat zorgt voor een baby die onrustiger drinkt, meer krampjes heeft en zelf heb je de hele tijd stuwing). Plastic kan ja, met een dop die je op dicht kan zetten, schenken of schenken met een filter (dat er geen citroenen in je drinken vallen, maar goed ik doe geen citroenen in de bv natuurlijk Werkt wel handig als er nog delen bevroren zijn De eerste fles doe ik dan helemaal ontdooide melk en de laatste bevroren melk (is het nog net iets langer houdbaar)). Zou het dipje ook door een eisprong kunnen komen? (weet niet of je anticonceptie gebruikt) Reflux: Ja hier had ik met 6/8 weken ook het idee dat het reflux zou kunnen zijn (zei CB ook) maar is vanzelf over gegaan. Dus maar heel even nutrition gebruikt (wel het bedje lang omhoog gezet). Hier nog steeds een half uur na een voeding een beetje melk terug, maar goed hij heeft er weinig last van. DeLi ik hoop dat het mee blijft vallen, net wat Loki zegt de situatie an sich is al bagger genoeg!
Is dat zo Juju? Misschien zit ik wel weer te stressen om niets . Ploftieten (haha) heb ik nog nooit gehad. Zelfs stuwing stelde bij mij weinig voor (1 middag en nacht wat minder lekker kunnen liggen). Wel de eerste paar keer dat ze doorsliep lag ik even minder lekker . Ik denk dat ik na de ochtendvoeding en dan nog 1 voeding einde vd middag/begin vd avond kolf zodat ik per dag 1 voeding van 160cc kan vriezen. Heb nu een goede 3 liter in de vriezer en dan zeker 5/6 tegen de tijd dat ik weer ga werken. Hoop dat we dan een beetje rond komen... Haha citroenen . Misschien moet ik die er wat bij doen in de vriezer, dan ruikt het wat frisser als het ontdooid wordt . Gister 'vergat' ik even dat ik een flesje ontdooide melk ging geven en proefde even voor of het niet te warm was. GADVERDAMME! Kan haast niet snappen dat Mummel het wel lekker vind maar het ging toch allemaal op Lief Mummeltje ligt vandaag voor het eerst op haar eigen kamertje in het grote ledikant te slapen. Zonder enige tegensputtering viel ze in slaap. Zucht, wat is mama weer trots (en stiekem een beetje emo, weer een stapje verder voor mijn gevoel...).
Knap van jullie kleine meid Loki!! Hier: Vanmorgen bij de HA geweest voor bloeddruk en di is toppie zonder medicijnen.Yeah over 3 maanden weer, maak dan nieuwe afspraak heb op kalender gezet, had nu ook gekund, maar was agenda vergeten.. Zo wil het ook. Daarna schoenen besteld bij de schoenmaker. (heb aangepaste schoeisel) zal over 2maanden ook wel klaar zijn. Hij zei dat ik nog wel een paar mocht hebben, dus dan even kijken. Moet nog leuk modelletje uitzoeken via scapino ofzo. Toen de pil opgehaald bij de apotheek. Nog met de huisarts over gehad en ze gaf toch het advies om de pil te doen. Kom je bij de apotheek moet ik het zelf dus betalen... pottie. Nou ja 21 euro per half jaar. Word niks meer vergoed. Nou ja, dan kan ik het wel opsturen, zie dat ik in mijn zorgpakket 3 tot 50 euro vergoed krijgt. Maar dan moet ik dat via de eigen risco terug betalen. Dat geeft ook alleen maar weer heen en weer gedoe met geld. Krijg je 50 euro terug en uiteindelijk kun je 50 euro weer terug betalen. Heb eigen risico voor dit jaar al betaald. Was ook zo dom heen en weer geregel. Ik had nota gekregen van de kraamzorg en lactatiedeskundige, dus heb ik betaald. Opgestuurd naar de verzekering. Krijg ik alles terug rond de 200 euro. Volgende dag op rekening. Krijg ik diezelfde dag brief dat ik 165 euro moet betalen van alle medicijnen, dacht even waarom verreken ze dat nou niet. zo heen en weer gevlieg nou ja Het is niet anders. Nou ga hondje uitlaten
Ja verzekeringen, het is een ellende.. Ik heb er ook echt de ballen verstand van (vriendlief gelukkig iets meer) dus ik zie het allemaal wel . Zucht, ik ben weer lui, zit al uren achter de comp en heb enkel even 2 wasjes gedaan (nog 1 te gaan). Had me zo voorgenomen om te poetsen vanochtend, maar inmiddels is Mummel dr voeding al weer 4,5 uur geleden dus die zal zo komen. Nog maar snel even over de tafels dan ziet het er toch iets minder gehavend uit .
Loki ik heb tot 4 maanden regelmatig stuwing gehad (harde borsten en lekken) wees maar blij dat je dat niet kent 6 litern is voldoende, ik heb nog steeds hetzelfde aantal liters als toen ik ging werken Spikkeltje verzekeringen.. altijd hoop gedoe
idd juju. bah.. ga me er toch even goed in verdiepen, want volgens mij kan kan ik wel wat naar beneden gooien straks. In ieder geval de tandarts.. En wil eigenlijks ook overstappen maar durf niet, ben bang dat het mis gaat, dat je overal achter aan moet bellen. Maar goed heb 4 maanden de tijd om er goed in te verdiepen. Moet ook kijken wat voordelig is voor mij kwa schoeisel
Hallo meiden, Hier even een klein berichtje van mij. Zondag 17 juli ben ik toch ongi geworden maar dat had ik al verteld. Die donderdag daarop werd ik al gebeld door het zkh met de uitslagen. Mijn progesteron was goed dus er is een ei-sprong geweest. De zwemmertjes van mijn man waren niet super maar wel goed. Dus ook niets ernstigs. Vervolgens vraagt ze aan mij op welke dag ik van de cyclus zit dus ik zeg dag 5. Ze wilden namelijk een baarmoederfoto maken. Met een beetje mazzel kon ik dan de komende week nog komen. Ik gebeld met de secretaresse en ja hoor ik kon die maandag terecht. Dus afgelopen maandag de baarmoederfoto gehad. Ik heb een hoge pijngrens maar jeetje wat deed dat zeer zeg!. Misschien werkte de pijnstilling ook nog niet volledig maar toch. Daar is in ieder geval goed nieuws uitgekomen dat mijn eileiders allebei doorgankelijk zijn. De 1 wat meer dan de ander maar dat maakte niet uit. Nu is het afwachten op een reactie van het zkh wat de vervolgstappen zijn. Vind het deze week wel moeilijk. Mijn broer en vriendin hebben deze week de terugplaatsing en mijn stiefzusje volgende week maandag. Soms bekruipt me het gevoel dat ik de enige blijf bij wie het niet lukt in de familie.....(zucht) Sorry voor mijn ego-bericht maar moest er even uit...
Laika: spannend ook weer zeg. En goed nieuws. En maakt niet uit van je ego berichtje.. lekker kalken hier. Kan me voorstellen dat je denkt dat je alleen over blijft zeg maar. Zo'n gevoel had ik een jaar terug ook. Maar je bent ook een sterke vrouw!! En hoe vond je het zondag? Ik vond het erg interessant en indrukwekkend. Kreeg af en toe er ook kippenvel van. Het eerst echt zo mijn twijfels maar nu pooh er werden dingen gezegd wat hij echt niet kon weten en die emoties dat is pooh. Achteraf dacht ik we hadden even een afspreekpunt moeten plannen, hadden we elk kaar al kunnen ontmoeten, ach misschien zijn we elkaar tegen gekomen bij de toiletten ofzo of elkaar voorbij gelopen..
Loki, nieke en laika heel veel sterkte de aankomende tijd. Ik kan mij het gevoel van als laatste overblijven heel goed voorstellen. Ik heb dat in mijn vrienden groep gehad. Het gevoel is kut maar ik blijf hoop voor jullie houden. Ik heb het gevoel dat er iemand op mijn naam mee leest op deze site ik log net in staat er dat ik gister avond online was maar dat was ik niet ben gister weg geweest. Straks even mijn wachtwoord anders doen. Hoewel ik min 5 kilo ben zit mijn spijkerbroek niet zo super meer. Is dit niet wat vroeg?
met 11w paste ik in geen enkele broek meer, en was toen ook nog niet super veel aangekomen, kilootje of 2. kan dus al wel hoor. @hier: ben al een week ziek, vandaar mijn afwezigheid. ongi blijft ook uit maar dat kan door de mirena komen, hoewel ik mijn ei wel duidelijk heb gevoeld de 9e. nouja... we zien wel. verder, Mini doet het super, zie mijn onderschrift hij is al bijna 74cm, dat is een gemiddeld kindje met 10-11 maanden en die 10kg, tsjah... maar ze zijn tevreden, hij volgt keurig zijn eigen lijntje, hoewel hij qua lengte nu echt definitief naar de bovenste is gesprongen...
Lautje; Ik denk dat je Deli bedoelt.. Ach, zwangerschapsdementie is een mooie schuilnaam . Ik zeg me ook af en toe dingen, ppff, ben benieuwd hoe dat dadelijk op het werk gaat . Uk: Pfff en jij blijft praten over mini?? Ach fantastisch toch, dat hij zo lekker groeit! Zo Mummel is winterproof . Gister sjaal, wantjes en muts binnen gekregen (how cute, al begon ze meteen te huilen toen ik haar als paspop liet fungeren ). Vandaag komt er nog een stoer roze/grijs vest binnen en einde vd week een dik zwart/grijs/roze/wit vest met bont voeringkjes. Wil geen echte jas aangezien ze toch in de maxicosi zak zal liggen of in de wandelwagen zak (ook erg dik en bijna tot de nek dicht. Voor de draagzak kan ik ook mooi deze vesten gebruiken en dan mijn jas eromheen. Komt goed . Hopelijk komt vandaag ook de wipper met zonnekap; bnu enkel de zon nog
@ DeLi; hoe is het met je ongi nu? Gek dat het ineens weer zo toeneemt... Fijn dat je niet al te veel last hebt van de overgang, het is allemaal al *** genoeg! Knuf @ Loki; ja, ik meende me ook te herinneren dat jij ook dacht aan reflux een tijdje geleden. Bedankt voor je tips en info! En wat goed van jullie mummeltje zeg, ze wordt al een 'grote' meid! Lekker trouwens he, dat lui zijn, ik herken het Ow en lekker aan de shop geweest weer zie ik? Heerlijk is dat toch, ik heb ook weer wat van LIEF besteld, 2 leggings en een jasje --> so cute! @ JuJu; jij ook bedankt voor de tips meid. Blijkbaar hebben veel baby's last van spugen rond de 5-8 weken... @ Spikkeltje; wat fijn dat je bloeddruk nu weer helemaal goed blijft zonder medicijnen! En ja, verzekeringen kunnen soms heel wat rompslomp geven :x maar het loont soms echt wel de moeite om over te stappen als een ander goedkoper is of meer vergoed van dingen waar jij gebruik van maakt. @ Laika; ego mag! Wat naar dat de foto zo´n pijn deed, maar wel fijn dat er niks mis is met je eileiders. Heftig dat je broer en stiefzusje ook in de mmm zitten en nu bezig zijn met IVF - ICSI. Ik hoop dat jullie allemaal snel zwanger zijn en dan lekker met elkaar kunnen gaan baby shoppen! @ Lautje; iemand die meeleest op jouw inlog? Hmmm, dat zou niet zo mooi zijn :x Hopelijk na het veranderen van je wachtwoord niet meer. En het is niet gek dat je broek niet lekker zit hoor. Er is dan wel 5kg af door het spugen, maar je baarmoeder groeit lekker verder en die zit dan precies op de plek van je broeksknoop (of iets lager). Lekker shoppen voor zwangerschapskleding! @ Uk; mini is mega maar wel heel fijn dat hij het zo goed doet!!! Beterschap voor jou gewenst, ziek zijn is niet leuk. @ hier; tips helpen goed, Kyara heeft niet meer zo onbedaarlijk gehuild tijdens het drinken gelukkig! Ze spuugt nog wel, maar dat is normaal begrijp ik. Net zat ze weer helemaal onder (het zat zelfs in haar haren!) dus toen maar even lekker in bad gedaan. Mama houdt van een schone baby Verder heeft ze gister gericht naar me gelachen, zelfs een paar keer!!! Jeetje, het gevoel wat dan door je heen gaat is met geen pen te beschrijven. Wat is dat GEWELDIG!!! Zucht, verliefd!!! Liefs, Caitlin
ik ben een drama ik bedoel ook deli en niet loki sorry. Ik ben ook erg nieuwsgierig hoe het gaat als mijn vakantie voorbij is en ik weer aan het werk moet nog 1 maand en dan weet ik het. Uk balen voor je dat je zo ziek bent. Ik heb ook een mirena gehad voor dat ik zwanger wou worden en ik ben er ook goed ziek van geweest de eerste weken en toen werd het beter. Ik heb een vriendin die was er heel erg ziek van en die heeft hem eruit laten halen. Ik werd helemaal niet meer ongesteld toen ik hem had dat kan ook heel goed dat jij dat ook hebt ik voelde mij dan alleen een paar dagen niet lekker. Als het goed is heb je met een mirena geen ei zat hij er toen al? Ik ga zo even naar het dorp maar even bij de prenatal in de uitverkoop kijken voor een spijkerbroek want zonder een spijkerbroek kan ik niet.
ik blijf nog even reacties zetten hier vandaag. Ik ben lekker druk bezig vandaag. Net de kraamzorg,verzekering geregeld en ik ben nu bezig met de kinderopvang ik heb 3 opties en 2 bellen mij vandaag of morgen terug en de ander laat mij binnen 3 dagen weten of er plek is.
NOD Augustus 2011 LaikaBasko (22) Nieke (25) MMM IVF DeLi (24) Afspraken: 26/07 Spikkeltje: CB eerste inentingen 01/08 Jolanda: Groeiecho + Controle verlos 03/08 Jolanda: Intake Kraamzorg 09/08 DeLi: Afspraak ziekenhuis intake IVF 12/08 Spikkeltje: Jarig 26! // Jolanda: Voorlichting Verloskundige & Controle Gyn 15/08 Caitlin: 1ste les babymassage 16/08 Caitlin: CB, 1ste inentingen 18/08 Caitlin: reunie zwangerschapsyoga 22/08 Bloom: Jarig! 25! 25/08 Nieke: eerste afspraak nieuwe ziekenhuis (IVF/ICSI) 16/09 Caitlin: afspraak kinderarts voor verwijzing echo heupjes 25/09 Jolanda JARIG!!! 03/11 Spikkeltje ziekenhuis voor buik Zwanger Jolanda86 (januari '11 positief getest / 25-09-2011) (ook jarig op 25-09) Linnie82 (februari '11 positief getest / 16-10-2011) Lautje ( juni '11 positief getest / 16-02-2012) Bevallen Linnie82 (november '09 positief getest) 11/08/2010 Evi *vlindertje* Marcha (december '09 positief getest) 26/08/2010 Justin Ryan (2690 gr, 47cm) Macmazsy (maart '10 positief getest) 01/12/2010 Mikey Lucas (3165gr, 50cm) JuJu81 (april '10 positief getest) 04/01/2011 Jongen Bloom24 (mei '10 positief getest) 09/01/2011 Jongen Navlis(mei '10 positief getest) 17/01/2011 Merlijn Julian (2710gr) Tutsje (juni '10 positief getest) 07/02/2011 Milan (3580 gr, 55 cm) Loki09 (september '10 positief getest) 04/05/2011 S.venna G.ina J.oanna (2950 gr, 49 cm) Spikkeltje ( September '10 positief getest) 31/05/2011 Jongen (3440 gr) Caitlin (oktober '10 positief getest) 22/06/2011 Kyara Jade 3380 gram 50cm Vlinders Loki09 (februari '10 MA 11+1 weken) Loki09 (juli '10 MA 10+4 weken) Lautje (juli '10 MK 7+4 weken) Spikkeltje (okt '10 MK van 1 van de 2)
@ Lautje: Druk aan de regel, heerlijk @ Caitlin: Fijn dat het al iets minder heftig is! Je voelt je zo machteloos dan he? @ Draagmama's: Hoe beschermen jullie de koppies tegen de zon in de drager? Op de bondolino zit wel een 'kap' die ik er overheen kan doen maar dan ziet Mummel niets, en dat vind ze saai . Heb wel iets gevonden op babywalz (hoofddoekje met UV bescherming) maar die zijn volgensmij veel te groot...
Ik heb J in de draagzak wanneer ik de hond uit ga laten. Heb bij de wibra een zomer mutsje gekocht en die heeft hij dan op. Met een heel klein kepje voor, allemaal van stof en zacht. Dus kan ook beetje draaien wanneer hij slaapt en de zon op zijn gezichtje staat. Kwa bos haar hoef ik het niet te doen, maar speel op safe. geweldig he dat lachen. heeeeeerlijk. J kan ook lekker smilen en lachen. Soms met schater geluid. Sinds anderhalve week doet hij het. En gisteren ook tegen de huisarts. Als je maar praat tegen hem dan heeft hij grote lol. Met 2 kleine kluiltjes vlak bij zijn mond hoekje. zo sweet. *smelt*
Dat lachen is idd fantastisch Caitlin, dat gevoel valt idd niet te omschrijven!! Het filmpje op hyves waar ze lacht tegen haar beestjes blijf ik ook maar afspelen en heel vaak krijg ik weer tranen in mijn ogen tijdens het kijken Bedankt Spikkel. Past dat een beetje? Ben bang dat die loei veel te groot zijn? Wat voor drager heb je trouwens? Had jou nog niet gehoord over het dragen Mummel kan vanmiddag de slaap niet zo lekker pakken, ligt steeds een half uurtje te dutten en dan komt het zuur weer omhoog . Ook zijn we aan het regelen volgensmij, al kan ze natuurlijk ook willen eten door die zure zut. Ach, lekker vaak tietemuizen () is geen straf, lekker op bed en knuffelen. Al was het ritme 4,5 uur tussen de voedingen ook wel flex (vanacht trouwens ruim 7,5, wauw). Nu ligt ze te snoozen in de box (moet ineens denken aan jouw verhaal op hyves juju, de box die voor het spelen is maar dat je alle 'regels' aan je laars lapt als het om je mannetje gaat ). Als ze dadelijk weer wakker is maar even lekker in de tummy, nog keertje extra eten en dan in de wieg. Morgen toch de ledikant ook maar wat omhoog zetten, misschien is het dat... Het weer gaat trouwens de goede kant op. Mummel heeft straks even in dr nieuwe wipper buiten gezeten