gestopt met de pil september 2009

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door lautjep, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolanda1986

Jolanda1986 Fanatiek lid

3 feb 2010
    1.116
    10
    38
    Sint willebrord (NB)

Ja idd nog 3 dagen voor ik kan gaan testen, Al ben ik er niet helemaal zeker van...

3 nov had ik een positieve ovulatietest en heb de dag erna pas geklust ;) omdat vriendlief 3 nov niet thuis was..Dag na de positieve ovulatietest was de test weer negatief, Dus nu ben ik bang dat we niet goed geklust hebben...

Want als je test weer negatief is dan is je ei toch al geweest? of wordt ik nu gek haha.

2. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Heej meiden,

Ik ben net weer terug van een weekendje weg met mijn vriend, schoonouders en onze hond. Zijn in Friesland geweest, het was erg gezellig! En we hebben droog weer gehad ook wel fijn want als we thuis waren geweest waren we weg gespoeld (woon in Limburg en het water staat hier erg hoog!) Gelukkig hebben we er zelf verder weinig last van, maar de hele dag regen is ook niet echt leuk!

Lautje, fijn dat je de laatste pil clomid weer hebt gehad. Nu wachten op je ei en flink klussen. Ik hoop dat dit jullie ronde gaat worden!

Caitlin mooi kamertje, erg leuk! Ik zou het ook zeker doen hoor het scheelt heel veel en als de echo goed is, waarom niet he?

Loki, leuk dat jullie het aan mensen vertellen. Wat zal dat fijn zijn?

Jolanda, wat een mooi gedicht. De tranen stonden in mijn ogen. Ik begrijp het helemaal!!

Morgen om 14 uur heb ik de HSG. Spannend, ik ben echt een beetje zenuwachtig. En dan krijgen we vrijdag te horen hoe nu verder. Dus nog even afwachten!

Fijne zondag nog!

3. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Caitlin:
    Die kamer vond ik ook helemaal het einde: tot ik hem in het echt zag. Kwam op mij heel gammel over. Wij gaan nu wrs voor diezelfde serie maar dan de hoogglans wit greeploze (de Atlanta of de Miami).

Jolanda:
    Heel ingrijpend gedichtje. Zo heb ik me ook heel lang gevoeld. Hoewel we nog niet heel lang bezig waren natuurlijk maar toch voelde het heel anders.
    Je klussen kán juist heel goed getimed zijn. Ik had er vaak ook een 'wachtdag' tussen zitten: 1 Positieve test, 2 dag niets, 3 ei, 4 temp stijging.

Spannend morgen Nienke, succes!

Het vertellen is idd heel apart. Sommigen wisten echt nog van niets, anderen wisten juist de voorgrond wel. Het vertrouwen wordt ook steeds groter, al bijna 14 weken, kan het nouwelijks bevatten....

4. lautjep

lautjep Niet meer actief

jolanda wat een pakkent gedicht het verwoord helemaal hoe je je in deze situatie kunt voelen.
    Ik hoop dat jullie over 3 dagen goed nieuws hebben.
    Je ovu test is de dag voor je ei vaak goed dus jullie hebben nog best wel goede kans denk ik zo.

Caitlin ik zou denk ik gewoon gaan kijken naar het kamertje en dan kun je altijd nog beslissen.

Nieke heel veel sterkte morgen ik hoop dat alles goed is.
    Ik hoop dat het niet teveel pijn doet.

5. navlis

navlis Actief lid

5 okt 2009
    490
    0
    0
    mama zijn
    ergens
    Jolanda, wat een mooi gedichtje, begrijp het helemaal.

weinig puf om op iedereen te reageren.
    Wil ff gauw laten weten dat hier alles oke gaat, maar dat ik erg moe ben. Ook erg druk geweest de laatste dagen. Gister een housewarming gegeven vanaf 2 uur s'middags tot diep in de nacht:) en vanmorgen hadden we natuurlijk een heel vrolijk mannetje naast ons bed staan want sinterklaas was langs geweest:)
    de aankomende dagen nog even werken en dan heerlijk 5 dagen naar disney, donderdagochtend vroeg vetrekken we.
    Nu ff gauw chinees halen, eten en dan ga ik lekker onder de wol, ben echt helemaal uitgeteld. Wat dat betreft kan ik merken dat we het laatste trimester in gaan.

liefs..

6. DeLi

DeLi Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.224
    0
    0
    @Jolanda; Wat een mooi gedichtje. Wel triest, maar het verwoord wel het gevoel wat je in deze tijd kunt hebben. Ik kan me er in ieder geval helemaal in verplaatsen.
    Is die vriendin trouwens wel zwanger geworden en op de "natuurlijke" manier?
    Spannend voor jou nog 3 dagen! Duim, duim, duim!

@Caitlin; Idd mooi kamertje.
    Gefeliciteerd met je ouders.

@Nienke; Heel veel succes en sterkte morgen! Ben erg benieuwd naar de uitslag.

@Loki; Alweer 13 weken! De tijd vliegt en je mag er nu zeker wel vertrouwen in hebben!

@Lautjep; Succes met ovutesten.

@Navlis; Vervelend dat je zo moe bent. Enige wat je kan doen is rusten. Heel veel plezier alvast in Disney!

7. Jolanda1986

Jolanda1986 Fanatiek lid

3 feb 2010
    1.116
    10
    38
    Sint willebrord (NB)
    @Deli ja ze is wel zwanger geworden op de natuurlijke manier. Bij haar was het zwanger worden geen probleem maar juist het blijven plakken wel..Ze was iedere maand zwanger maar het bleef niet plakken. En nu heeft ze een gezonde dochter van 5 jaar..en ze zijn nu voor een 2e bezig maar weer het zelfde verhaal wel zwanger worden maar niet blijven plakken.

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    @ Caitlin: je hebt snel genoeg door wat wel of niet mag maar ik vind het bij uiteten gaan ook vaak lastig (weinig keuze opeens lijkt het wel :)) Spannend dat voorgevoel voor een jongetje, had ik ook en bij ons blijkt het te kloppen. Spannend, bijna echo! En leuk kamertje, gewoon doen. Volgens mij mag je het afbellen mocht het toch fout gaan bij babydump, gaan we natuurlijk niet van uit :)

@ Jolanda: mooi gedicht! Klinkt heel heftig van je vriendin, zitten ze in de MMM vanwege de miskramen? Mijn ei kwam trouwens een of twee dagen na een positieve test dus het kan zeker. Spannend, mijn duimen heb je weer!

@ Nieke: fijn dat het weer goed was, scheelt toch altijd een hoop he bij dat soort weekendjes! Veel succes morgen!

@ Loki: 14 weken al.. geweldig meid!

@ Navlis: veel plezier in Disney! En sinterklaas is gááf ;)

@ Hier: we hebben een babykamer! Met plinten, een kledingkastje, een commode, een wiegje, gewassen kleertjes, knuffeltjes.. helemaal geweldig! Moet de bekleding van het wiegje nog vastmaken, de gordijntjes, lamp en het matrasje komen binnenkort. Maar helemaal heerlijk, een echt plekje al voor onze beeb. Foto's volgen!

9. Jolanda1986

Jolanda1986 Fanatiek lid

3 feb 2010
    1.116
    10
    38
    Sint willebrord (NB)
    NOD November
    02/11 priscillaq(15)

16/11 butterfly22 (14)
    17/11 jolanda1986 (14)

Nod December
    4/12 Lautje, Nieke84 (15)
    6/12 DeLi (15)
    12/12 Laikabasko (14)

Zwanger
    Macmazsy (maart '10 positief getest / 05-12-2010)
    JuJu (April '10 positief getest / 03-01-2011)
    Moppie1981 (Mei '10 positief getest / 15-01-2011)
    Hen (Mei '10 positief getest / 16-01-2011)
    Navlis (mei '10 positief getest / 9-02-2011)
    Tutsje (juni '10 positief getest / 10-02-2011)
    Jojogirl88 (juni '10 positief getest / 18-02-2011)
    Loki09 (september '10 positief getest / 18-05-2011)
    Eyore ( september 10 positief test via ziekenhuis twins) nu nog 1 en een * / 02-06-2011
    Caitlin (oktober '10 positief getest / 30-06-2011)

Bevallen
    Linnie82 (november '09 positief getest) 11/08/2010 Evi *vlindertje*
    Fynn (december '09 positief getest) 12/8/2010 Jongen
    Marcha (december '09 positief getest) 26/08/2010 Justin Ryan
    Jinne1982 (januari '10 positief getest) 5/09/2010 Jelle
    Granta (februari '10 positief getest) ???
    SweetMiekie (februari '10 positief getest) ???
    Reintje85 (februari '10 positief getest) 7/10/2010 Naam onbekend

Vlinders
    Navlis (december '09 MK 6 weken)
    Loki09 (februari '10 MA 11+1 weken)
    Loki09 (juli '10 MA 10+4 weken)
    Lautje (juli '10 mk 7+4)

Heb weer even de NODlijst naar voor gehaald.

@ juju Nee ze zitten niet in de MMM. omdat ze dat zelf ook niet willen, ze zegt zelf als het zo is dan is het zo. De eerste id ez enu hebben zouden ze ook niet krijgen volgens de artsen maar ze is nu toch al 5 jaar.

@hier: wat krampen maar ja dat heb ik altijd rond mijn NOD, ook iets of wat pijnlijke tepels...Ik wil nog nergens op gaan hopen ik wacht gewoon af tot woensdag dan is mijn NOD. Natuurlijk hoop ik dat de duivels wegblijven maar ja dat weet je nooit van tevoren. We proberen positief te blijven.

10. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Zo hèhè, eindelijk de tijd, rust én puf om op jullie te reageren!
    Heb het idee dat ik jullie een beetje verwaarloos... Lees wel elke dag trouw mee, om goed bij te blijven.
    Eerst maar even op iedereen reageren, sorry als ik iets of iemand vergeet!

Jolanda;
    wat een prachtig gedichtje!
    Ik weet niet hoe het is om mee te maken wat jullie meemaken, maar ben wel altijd héél bang geweest nooit op de natuurlijke manier een zwanger te worden. Dat gedichtje was voor mij als ik in jullie situatie zat ook heel passend geweest denk ik!
    Ik hoop en duim heel hard dat jij ons van de week rose nieuws gaat brengen!!

Loki;
    bijna 14 weken, wauw!! Echt zo gaaf voor jullie! Fijn dat je er steeds meer vertrouwen in krijgt, je hebt het ook echt verdiend!

Navlis;
    moeheid... ik ken het, maar het is als ik jou zo hoor dus niet gek in het laatste trimester!
    Lekker naar disneyland!! Even lekker er helemaal uit! Zou ik ook wel willen, maar manlief heeft niet zoveel vrije dagen meer en degene die hij nog heeft wil ie bewaren voor als de kleine er is... Even volhouden dus nog!

Juju;
    ik wacht op foto's!! :) Nog 1 weekje werken meid, heerlijk!

Lautje;
    Hoop zo dat de clomid weer meteen aanslaat en jullie een mooie plakbeeb gaat bezorgen!!! *duim duim*

Nieke;
    succes vandaag! Ik hoop dat ze een mooi plannetje voor jullie maken waarmee je snel verder kunt!

Deli;
    is verder alles goed met jou??

Moppie;
    en met jou? Al een tijdje niets van je vernomen, druk in jullie huis?

Hier;
    Ben weer een week vrij, wat natuurlijk echt heerlijk is, maar ik had deze week beter voor mijn verlof uit kunnen plannen. Nu moet ik volgende week weer beginnen en voor mijn gevoel wordt em dat niet niet echt... Het zijn in totaal maar 6 diensten, verdeeld over twee weken, maar ben echt doodmoe na 1 dag, laat staan dat ik er nog een tweede achteraan moet doen... Gelukkig zijn mijn unithoofden heel schappelijk en hoef ik maar te zeggen dat het me niet lukt en ze plannen me uit, maar ja... daar ben ik nu juist geen ster in! Vind het al heel jammer dat ik al zo lang minder werk, omdat het niet ging. Dan wil ik de rest eigenlijk nog wel uithouden tot mijn verlof! Maar goed, we gaan het zien! Eerst maar eens een weekje bijkomen weer!
    Verder gaat het goed. Kleine laat goed van zich 'voelen'. Gisteren heeft ie de hele dag liggen voetballen voor mijn gevoel. Doet geen pijn gelukkig! Nu is het weer iets rustiger.
    Ga zo op mijn gemak mijn huisje maar eens poetsen, dat moet namelijk ook al twee weken nodig gebeuren! :)

11. Jolanda1986

Jolanda1986 Fanatiek lid

3 feb 2010
    1.116
    10
    38
    Sint willebrord (NB)
    pfff nog 2 dagen wachten tot me NOD, Vandaag wat steken rechts in me onderbuik...En ontzettende druk op me blaas lijkt het wel:( normaal kan ik het best lang ophouden maar nu niet als ik druk voel moet ik naar de wc rennen haha..
    Pfff ik wordt er zo gek van pijnlijke borsten zijn ook weer verdwenen :( (mja nu heb ik een bh aan) Maar als ik me bh uit doe dan zijn ze best wel gevoelig...Nog 2 dagen op het wachtbankje zitten hihi :)

12. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Jolanda;
    Spannend, nog twee dagen wachten. Hoop zo dat deze kwaaltjes roze nieuws betekenen! Mijn duimen draaien.

Hen;
    Geniet lekker van je vrije weekje. Daarna nog maar even werken en dan heb je ook lekker verlof, wat gaat dat snel. Lijkt me ook dat je na deze week vrij weinig zin meer hebt om te werken, maar bedenk dat het dan nog maar heel even is. Fijn dat als het niet gaat je het gewoon kunt zeggen, doen he!!

JuJu;
    Ook jij hebt bijna verlof, heerlijk. Wat vliegt de tijd. Ik ben erg benieuwd naar het kamertje van jullie kleine man...

Navlis;
    Leuk dat jullie naar Disneyland gaan. Geniet er lekker van.

Hier;
    Net terug van de HSG. Het is me niet tegen gevallen. Was even wel een naar gevoel, maar gelukkig duurde dat maar kort. De uitslag was goed, de eileiders waren allebei mooi open. Dus ook dit onderzoek was weer positief. Alles is dus eigenlijk goed, alleen wil er geen zwangerschap komen. Nu afwachten wat de gyn vrijdag wil gaan doen. Ben zo bang dat ze willen gaan afwachten. Van de ene kant fijn, want alles is goed dus het moet lukken. Maar van de andere kant, hoe lang duurt het dan voordat we zwanger zijn? En het verplicht klussen is ook niet echt een pretje meer. Als ik weet dat mijn ei geweest is of nog ver weg is is het geen probleem, maar als hij er weer aan komt dan voelt het echt als een verplichting en dat is niet altijd leuk.
    Jullie horen vrijdag wel wat ze gezegd heeft.

13. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Sorry voor mijn afwezigheid. Het is zo hectisch met onze verbouwing en de kleine die binnen nu en 11 weken moet komen. Vind het allemaal doodeng!

Ik reageer even vanaf 3 november (blz 32 waar ik het laatst heb gepost)

@Navlis: Heb je bij HELLP syndroom bij de tweede ook een grote kans op zwangerschapsvergiftiging? Ik las iets over pre-eclampsie, dat dat vooral bij een eerste voorkomt.
    Wel heel goed dat je nauwlettend in de gaten wordt gehouden! Hoe gaat het nu met je zwangerschap? Begint het al wat zwaarder te worden? (letterlijk: de buik wordt best zwaar vind ik :p)
    (2) prachtige buik!!!!

@Eyore: Wat schrikken! Wel fijn dat je lichaam het lege vruchtzakje heeft afgestoten & ook fijn om te horen dat het met het andere ukkie goed gaat :) Ook erg prettig dat de misselijkheid iets afzakt.
    (2) meting van ukkie: elke meting is anders, elke gyn of vk meet weer op een andere manier. als je 10 mensen laat meten, dan krijg je ook 10x een andere waarde. zolang de gyn/vk zegt dat alles prima is, dan moet je dat gewoon geloven! vooral in het begin zit er nog zoveel verschil in de metingen!
    Fijn dat de echo goed was! Heb je m ook ingescand/in je album staan? Wil natuurlijk even meekijken ;)

@Jolanda: goed nieuws van de gyn dat je cyclus prima is!
    (2) wat fijn dat alles met progesteron in orde is. Overmorgen is je nod lees ik, spannend! Hoe staat het er voor met de kwaaltjes?
    (3) vroege tekenen: ik dacht dat ik een buikgriep had, en mn borsten werden groter, kreeg blauwe aderen, tepels waren ineens erg gevoelig... En algeheel moe gevoel, en misselijk, maarja als je denkt dat je een griepje hebt ;) Eten smaakte me ook niet toen...
    (4) ovutest: die reageert ook op hcg toch, en ze schijnen erg gevoelig te zijn... maar daar zou ik dan weer niet van uit gaan om ze als zw. test te gebruiken. heb je al getest? 2 dagen voor nod kan he ;)
    (5) Dikke knuffel voor jou meis. Hoop echt op roze nieuws deze week!
    (6) dat gedicht slaat de spijker op zijn kop. Ookal ging het bij ons vlot met zwanger worden na stoppen met de pil, ik heb er ook 5 jaar op moeten wachten door omstandigheden. Weet hoe het voelt als je iets heel graag wilt, maar het gewoon niet kan/lukt... *knuff*

@Caitlin: Gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk!
    Leuke datum uitgekozen als trouwdatum :)
    Donderdag dus in ondertrouw. Ook een klein feestje gepland?
    (2) Ook een leuk idee trouwens, om elke 2 weken buikfoto's te maken. Ik doe dat meer wanneer het mij uit komt, en niet op een vaste dag. Ook niet met dezelfde kleding dus geen concrete vergelijking te maken.
    (3) Nog tot de 22e wachten op de echo, hoe houd je het vol! :p Of ben ik de enige die zo ongeduldig is? :p
    (4) kwaaltjes zijn inderdaad je enige houvast zoals JuJu al zegt, maar dat is niet alles he... Bij mij waren de kwaaltjes op de dag van de eerste echo weg. Nou, dan zit je lekker 4 weken in spanning! Maar toch, de aan- of afwezigheid van kwaaltjes zegt dus helemaal niks!

@JuJu: hoe is het met de kinderkamer, alle bekleding/gordijnen al af?
    En is de commode er al ondertussen?
    (2) Hoe is het met de dipdagen, gaat het al wat beter? *knuff*
    (3) Veel info gekregen op de avond over bevallen in het ziekenhuis? Wij zijn zelf vorige week geweest en het viel me een beetje tegen. Kreeg het idee dat ze je helemaal niet daar willen zonder medische indicatie! Maarja, ik ga niet in ons huidige flatje (anti leegstand verhuur) bevallen als we nog niet verhuisd zijn, en ook al zijn we al wel verhuisd, moet ik nog maar zien hoe we nog in de verhuischaos zitten!
    VK vertelde net dat ze het heel druk hebben qua bevallingen deze periode, dus dat dat waarschijnlijk de oorzaak was van hun terughoudende houding t.o.v. niet medische ziekenhuisbevallingen, maar dat ik gewoon het volste recht heb om daar te bevallen. Gelukkig maar ;)
    (4) Ik wil fotoooooo's zien van jullie babykamer :p

@Macmazsy: erg mooie buik!! (34w) Erg slank! Ben benieuwd naar hoe je buik er nu uit ziet ;)
    Wel even schrikken dat je al vruchtwater verliest, maar er is verder niks aan de hand?
    Snap ook niet dat er geen lek te zien is als je wel vruchtwater verliest. Dan moet er ergens een scheurtje zitten toch?

@Loki: leuk he, die enthousiaste moeders/schoonmoeders ;) Je buikje begint te groeien zie ik!! Mooie buikband met die sterretjes, en ook het gevoel wat je er bij hebt. Erg mooi...
    (2) wat fijn dat het eerste trimester er op zit! *doet een vreugdedansje*
    En ook super natuurlijk dat je samen met je schoonzusje kunt zwangeren! Gaat daar ook alles nog goed?
    (3) Spugen van de geur van de papierbak? Jeetje, gaat lekker he? :p

@Hen: Fijn dat alles prima gaat met jou en de kleine! Ik zie dat we tegelijkertijd met verlof gaan, 6 weekjes van tevoren. Zal er nog om gaan spannen wie als eerste bevalt hahaha...
    Je buik groeit mooi zeg! Zo ziet mijn buik er ook uit :)
    (2) Ook al zo moe de laatste tijd? Lekker naar je lichaam luisteren en je rust nemen. Nog eventjes en dan hebben we verlof!
    (3) Lekker een weekje vrij, maar inderdaad wel lastig als je dan nog een paar diensten moet draaien tot je verlof. Hopelijk doe je nu wat energie op voor de "laatste loodjes" ;)

@Nieke: wat ontzettend balen dat jullie de volgende ronde in zijn gegaan. Meer hebben jullie inderdaad niet kunnen doen.
    (2) Heel begrijpelijk dat je hier even wat minder post. Hopelijk binnenkort goed nieuws!
    (3) Vandaag heb je de HSG gehad lees ik. Hoe is het gegaan? En dan vrijdag pas uitslag, of heb je die vandaag wel meteen gehad maar krijg je vrijdag pas te horen hoe alles verder zal verlopen? Ik hoop dat alles goed is gegaan!!
    (4) Ik lees dat alles goed is verlopen. wat een fijn gevoel moet dat zijn dat je eileiders gewoon open zijn en dat alles in orde is! Ik snap dat het klussen op commando helemaal niet leuk is. Het hoort spontaan te zijn, je hoort er van te genieten maar als het "moet" dan komt er extra druk op te staan...
    Ik hoop dat jullie vrijdag weer een stapje dichterbij het ouderschap komen te staan, en dat er actie ondernomen wordt!

@Lautje: ook jullie een ronde verder. Gelukkig aan de ene kant omdat jullie nu verder kunnen, maar het blijft natuurlijk balen :( Eerste dag helder rood is dag 1 van je cyclus zeggen ze. Kan ook zijn dat je eerst een (paar) dag(en) wat bruinverlies hebt. Dat telt niet mee.
    (2) lees ik het nou goed en heb je nooit een eitje gehad zonder clomid, dus eigenlijk al een jaar lang "loze" rondes gehad? :( jeetje... ik hoop echt dat de clomid zijn werk doet, en snel ook!!
    (3) agenda: goed idee! lijkt me inderdaad ook erg confronterend om de data te zien die je gemarkeerd had. nieuwe start dus...

@Positiekleding: 2 skinny jeans die me al te klein zijn want ben nog gegroeid, 1 normale jeans, 1 nette broek, 1 cargobroek, allemaal met buikband. Verder wat mamalicious shirts die ik bij de BabyDump heb gehaald. De effen shirts (heb 2 grijs, 1 zwart) zitten heerlijk! En heb 2 vesten van de H&M omdat mijn eigen vesten niet meer dicht kunnen hihi... En nog 1 trui, tuniek, en shirt met korte mouw, en 2 met lange mouw. Pffft best veel hahaha...

@DeLi: het wachten is inderdaad kl*te :( Jammer dat ook jullie weer een ronde verder zijn...
    Vind het wel super van je dat je mee gaat kledingshoppen! Zou ik het zelf moeilijk mee hebben als ik in die situatie zou zitten...

@Zwangerschapsdagboek: ik heb die van Kikker, het 9 maanden boek en ook alvast een babyboek van kikker. Zag ze liggen toen ik zo rond de 12w was en heb ze beiden meegenomen...

@Verzekering: die van mij heeft nog een fikse eigen bijdrage voor een ziekenhuisbevalling zonder medische indicatie. zal er morgen eens achteraan bellen hoeveel dat nou precies is, ook als ik het gezins aanvullend pakket heb (wat ik al heb aangevraagd voor volgend jaar ivm volledige vergoeding eigen bijdrage kraamzorg, en 4 extra dagen zorg etc.). Ik zit bij "De (provincienaam die als woonplaats hier aangegeven staat) :p en heb niks te klagen over de kosten. Ze zijn ook niet veel duurder (8,- p.p.) geworden voor 2011.

14. steenbokje

Jeetje wat een lap tekst :p

Hier gaat het gelukkig nog redelijk. Ik ben wel moe en krijg minder gedaan, maar heb het ook zo gigantisch druk dat ik mezelf eigenlijk constant voorbij loop. Ben eigenlijk dus drukker dan voor de zwangerschap, hoewel het voelt alsof ik weinig doe... Volgen jullie het nog?

Net bij de VK geweest voor controle. Ukkie is omgedraaid :D Ook met een heel korte echo even bevestigd dat het koppie onderaan ligt, en dat wat ik steeds voorbij zie komen in mn buik (steekt echt serieus uit!) is of het kontje (voelde als koppie) of voetjes hihihi... Zo raar...
    Verder blijft mn bloeddruk constant 100/60 dus perfect. Het is de hele zwangerschap niet anders geweest, ondanks de drukte en de stress...

Qua verbouwing: het zal mij benieuwen of we kunnen verhuizen voor de kerstdagen. Denk het eerlijk gezegd niet, maarja... Dan maar nog eerst even met de kleine in ons huidige flatje, het is niet anders...

Nog 3 weekjes werken!! 8)

15. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Jolanda spannend meid, mijn duimen draaien weer.

Nieke fijn dat de resultaten goed zijn, maar kan me voorstellen dat het ookfijn is om te weten waarom het nog niet is gelukt. Succes vrijdag!

Hen ik herken de moeheid (en het gevoel de rest te verwaarlozen ;)) Ik hoef nog maar 4 dagen maar ben ook echt toe aan verlof. Lijf is op :)

Moppie haha lekkere lap tekst om op te reageren! Gordijnen en lamp is er nog niet, verder mist nog wat aankleding. Commode is gaaf geworden en wiegje ook (bekleding nog even vastnaaien). De bevallingsavond vond ik erg tegenvallen kwa informatie. Maar voelde me op zich wel welkom (en anders kom ik lekker toch ;)) Hier is ook eigenlijk altijd voldoende plek, dat scheelt misschien.

Foto's:
    Mijn megabuik bij 33 weken: klik hier. Foto's van het kamertje volgen :)

16. navlis

navlis Actief lid

5 okt 2009
    490
    0
    0
    mama zijn
    ergens
    Klopt dat het idd vaker bij een eerste zwangerschap voorkomt, maar als je het bij een eerste niet heb gehad is de kans dat je het bij een 2e zwangerschap krijgt nog kleiner als dat ie nu voor mij is.
    Ik heb het ook in de extreme vorm gehad, mijn gyn vertelde me later tijdens een gesprek dat maar 5 vrouwen in een jaar het zo erg krijgen en toen besefte ik pas dat dat wel heel ernstig was.
    Ben nu ook erg blij dat het zo goed in de gaten gehouden word. Toch ben ik er wel een beetje bang voor al word het wel steeds minder. Toen we hoorden dat het weer een jongen werd kwam alles weer even voorbij omdat me hele zwangerschap al net zoals met Silvan gaat.
    Ik hoop verschrikkelijk dat ik het nu eens allemaal mag doen zoals het zou moeten en dat ik wel gewoon een normaal kraambed heb en ik als trotse moeder straks me kindje mag showen. Dat is iets wat me wel pijn doet dat ik dat met silvan nooit heb gehad, dat is iets waar je vanuit gaat als je zwanger bent. Na me bevalling met Silvan mocht alleen mijn man bij me en heel af en toe een 2e persoon. Toen ik ontslagen was uit het ziekenhuis na 4 dagen moest mijn man weer werken en ik moest 2x per dag naar het ziekenhuis om me kindje te verzorgen, dat soort dingen doe je allemaal op de automatische piloot en uit liefde voor je kind maar achteraf denk ik welleens dat het gewoon te bizar is dat je dat allemaal doet zonder in te storten.

JuJu: ik vind je buik helemaal niet mega, gewoon mooi zwanger!

17. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Nieke;
    fijn dat het er goed uitzag. Natuurlijk heb je nu kans dat de gyn idd gaat zeggen om het nog even af te wachten, omdat er bij jullie beide niets mis lijkt te zijn... Ik zou dan toch proberen iets voor elkaar te krijgen hoor! Of in ieder geval jullie niet zo heel lang het nog op eigen houtje te laten proberen. Doe je wat je gevoel je dan ingeeft meid!

Moppie;
    haha, dat heeft je vast een hoop tijd gekost, al dat teruglezen en reageren! Wel knap hoor!
    Ik neem m'n petje voor je af wat betreft de verbouwing ed. Ik liep hier al onwijs gestresst rond in de tijd dat wij hier bezig waren. En toen was er nog geen eens een kind op komst en als die toen al op komst was geweest, hadden we nog tijd zat gehad!
    Hoop toch wel voor je dat je gewoon al in jullie nieuwe huis zit als je gaat bevallen!

Juju;
    mooie buik!! Hoe krijg jij het toch voor elkaar dat je helemaal geen striae hebt?? Bij mij komen er steeds meer en ze gaan ook steeds meer JEUKEN!!

Jolanda;
    nog 1 dagje wachten!! Spannend! Weet je zeker dat je vandaag al niet een testje waagt?? ;)

Navlis;
    pff dat lijkt me allemaal niet niks geweest toen met Silvan! Heftig verhaal! Zelf ben je waarschijnlijk ook nog láng niet fit geweest toen je twee keer op en neer moest naar het ziekenhuis en dan nog de emotionele verwerking van het krijgen van het kind en jouw zorgwekkende toestand toen! Duimen dat het bij deze kleine man allemaal anders mag gaan!

Hier gisteren de info-avond in het ziekenhuis gehad. Was op zich wel handig. Ben niet bekend in dat ziekenhuis, dus nu weet ik een klein beetje de weg.
    Er waren ook twee mensen die iets vertelden over de bevalling zelf en borstvoeding, maar dat was voor mij allemaal al bekend. Ik denk dat ik de vragen die ik had over het bevallen in het ziekenhuis ook had kunnen stellen aan de vk en dan had ik die avond niet nodig gehad, maar goed, alles om goed voorbereid te zijn!
    Nog steeds zegt mijn eerste gevoel gewoon thuis te willen bevallen, dus die blijf ik voorlopig volgen. Mocht het toch nog zover komen dat ik naar het ziekenhuis ga, weet ik in ieder geval dat er 2 euro in de rolstoel moet en die ligt al klaar in de keukenla! :D

18. Jolanda1986

Jolanda1986 Fanatiek lid

3 feb 2010
    1.116
    10
    38
    Sint willebrord (NB)
    #438 Jolanda1986, 16 nov 2010
    Laatst bewerkt: 16 nov 2010
    @hen..ik ga nog geen testje wagen hihi..bang voor een teleurstelling eerlijk gezegt, dus ik wacht nog een paar dagen af als me ongi nie doorbreekt.

@hier. Beetje misselijk met vlagen, wat ongi krampjes (heel suk minder erg dan ik normaal heb).
    Morgen opgesprek voor een opleiding ga weer lekker terug naar school hopelijk kom ik door de selectieronde heen.

19. steenbokje

@JuJu: je buikje (klein!) blijft prachtig :)
    @Navlis: Ik duim voor je dat je deze keer echt van jullie kleine kunt genieten tijdens de kraamtijd!
    @Hen: Heeft zeker wat tijd gekost haha, maar ik was te moe om van de bank te komen en naar ons huisje te gaan om mee te helpen... heb de laatste tijd weer wat minder energie en het gevoel dat ik nog zo veel moet doen!
    @striae: hier ook (op buik in iede geval) nog niks te bekennen! boobs zitten er helaas wel onder...
    @Jolanda: succes morgen bij het gesprek! wat voor opleiding wil je gaan doen?

20. Jolanda1986

Jolanda1986 Fanatiek lid

3 feb 2010
    1.116
    10
    38
    Sint willebrord (NB)
    @Moppie1981 Opleiding verzorgende niveau 3

Deel Deze Pagina